"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 05.06.2017 22:21:27

einari kirjoitti:Miksi? Ovathan täällä muutkin kritisoineet hyvisvibatteluja..?

On, mutta muut on enemmän kritisoineet sen takia, että syyt hyvisvibatteluihin on olleet heikkoja. Tetra taas tuntui kritisoivan ja oikeasti epäilevän, että Halima ja Nego koittaisivat kaveerata Tetran kanssa (taskuhyvikseksikö sitä joskus sanottiin?).

einari kirjoitti:
Zey kirjoitti:Anblick on muuten neutraali, mutta mikäli Halima paljastuu pahikseksi, niin voisin kuvitella Anblickin olevan toinen.
Miksi?

Toi oli mun listauksesta lyhyt mielipiteiden selvennys, eli kaikki perustelut löytyy sieltä listauksesta.

einari kirjoitti:Mä en varsinaisesti oo laittanut Halimaa mihinkään hyvis-kastiin, vaan oon kyllä sitä mieltä, että Halima voi olla pahiskin. Oon saanut Haliman pelityylistä hyvisvibaa, koska hän on ollut jotenkin niin välitön ja innokas, ja sen lisäksi aika huomiota herättävä - tiedostan silti, että Halima voi olla myös hyökkäävämpää pelityyliä kokeileva pahis. Koen kuitenkin, että Halima on helppo kohde ja lisäksi sellainen kohde, joka saa paljon huomiota itseensä toiminnallaan, ja näin ollen voi ikään kuin peittää muut pelaajat - on helppo jäädä keskustelemaan vain Halimasta, koska tästä materiaalia riittää. Ihan tiedostaen jätin Haliman vähän vähemmälle huomiolle, koska koin, että muut pelaajat kyllä hoitivat hänen hiillostamisensa. :D

En nyt tarkoitakaan, että olisit Haliman 100% hyvikseksi todennut, mutta aikaisessa vaiheessa, kun muut katselivat vielä huulipyöreänä Haliman touhuja, osasit jo hänet hyvikseksi/hyvismäiseksi/hyvisvibattavaksi (tai miten haluatkin asian sanoa) luokitella.
Miksi koet Haliman olevan helppo kohde? Vain koska hän on aktiivinen? Halima ainakin omaan silmään lähti aika aggressiivisesti puolustautumaan siinä hyvisviba jupakassa, mikä voisi saada monen uudemman tai varovaisemman pelaajan harkitsemaan tarkemmin, lähteekö Halimaa epäilemään. Enkä usko, että Haliman voisi saada äänestettyä ulos mistään pelistä helposti, kyllä Halima sen verran hyvä ja kokenut pelaaja on.

einari kirjoitti: Ihmettelen myöskin, miten ollaan päästy tästä tilanteesta:

Zey kirjoitti:No niin, sainpas tämän viimein valmiiksi! Itsellä pahismaisimmat kolme pelaajaa menevät tässä järjestyksessä: Halima, Nego ja Cameron.

siihen, että olenkin yhtäkkiä pahismaisimpien joukossa, vaikken ole välissä kirjoittanut yhtään viestiä. :D Totesit samassa viestissä "einari on aikalailla hajuton ja mauton. Ainoa, mikä ehkä hieman häiritsee hänessä, on se, miten helposti hän tuntui luokittelevan Haliman hyvismäisiin". Tuossa on vielä "ainoa, mikä EHKÄ HIEMAN häiritsee", mutta tän päivän viesteistäsi oon saanut sen kuvan, ettei enää niin pienesti häiritse. Tuli jotenkin sellainen kuva, että nyt kun Nego paljastui hyvikseksi, Zey tarvitsi nopeasti jonkun tilalle.

Ihan siten hyppäsit pahismaisimpien joukkoon, että Nego kuoli ja paljastu hyvikseksi, joten en näe häntä syytä epäillä. Sä olit 1.päivänä 4.epäilyttävin, joten luonnollisesti yhden epäilyttävämmän kuollessa tulit 3.epäilyttävimmäksi. Mut joo, oot edelleen lievästi epäilyttävä.

Halima kirjoitti: Öö, pieni ristiriita. Aiemmin kävi ilmi että jos mä paljastun pahikseksi niin epäilet einaria, kuten myös että jos mä paljastun hyvikseksi, epäilet einaria. Sitten kuitenkin kun mä oon vielä hengissä (huom, mä oon joka tapauksessa ihan varmasti joko hyvis tai pahis, eikö?) niin einari on neutraali. En vaan tajua.

Eipäs ole ristiriitaa.
Zey kirjoitti:Multa muuten jäi porkkanan kysymys huomaamatta.[quote=”porkkana”]Epäiletkö einaria muuten? Paljastaako einarin rooli puolestaan jotain Haliman roolista?

Kuten listauksessani sanoin, niin einari on muuten ollut neutraali, eikä einarilta ole tullut sen jälkeen mitään uusiakaan viestejä, joten ei hän ole päässyt herättämään mun epäilyksiä vielä muuten. Ja einarin rooli ei niinkään paljasta Haliman roolista, kuten ei Haliman roolikaan einarista.

Eli mikään muu kuin sun aikainen hyvistäminen ei ole einarin toimista saanut mua uskomaan että hän olisi hyvis tai pahis = einari on muuten neutraali = ainoa asia, joka einarissa epäilyttää on tuo sun hyvistäminen ja einari ei ole millään toimillaan saanut mua ajattelemaan, että olisi hyvis. Onko tää tarpeeksi rautalangasta väännetty? :D

dzinni
dzinni kirjoitti:Tetralta haluaisin vielä kuulla jotain, ennenkun häntä äänestäisin, joten ääni taitaa mennä tälläkertaa Negolle sekavan äänestyskäyttäytymisen takia.

Mikä Tetrasta teki niin erikoisen, että halusit häneltä vielä viestiä, mutta Negolta et, vaikka Negoa äänestit?

Jeku
Muuten vaikuttanut vain kiireiseltä uudelta pelaajalta, mutta toi viimeinen viesti kyllä häiritsee. Lupaili kysymyksiin vastauksia ja laajempaa pelin pohdintaa ja lopputuloksena onkin yhteen kysymykseen vastaus ja nolla riviä pohdintaa. En tiedä onko tää vaan uuden pelaajan alkuvaikeuksia, vaiko pahiksen mielipiteettömyyttä, mut pistää kyllä silmään, et vielä ei taida olla muuta tietoa kuin hänen mielipiteensä Halimasta ja sekin aika lyhkäsesti puhuttu.
Hetkonen. Ei Jeku ollutkaan mikään uusi, vaan se on muualla aikaisemmin juonitellut. Tää kyllä kasvattaa vähän epäilyjä, sillä luulisi sitten yleisesti olevan pelin tyyli tiedossa, eikä kyseessä ole esimerkiksi epäilyjen muodostamisen opettelua.

jiikare
jiikare kirjoitti: Tällä hetkellä Nego on tippumassa, jota ovat äänestäneet : Cameron, Halima, justy, dzinni & mllna

Äänestäjistä justy ja halima ovat olleet todella aktiivisia. justy:stä on jäänyt fiilis, että keräilee kysymyksillään ja kommenteillaan hyviksiä kasaan (hyvis). Halimaa taas alussa epäilin, mutta epäilyt ovat pienenneet pelin edettyä.

Miksi päätit pohtia juuri Negon äänestäjiä, etkä esimerkiksi Negoa tai muita ääniä saaneita? Entä miksi valitsit juuri Haliman ja justyn Negon äänestäneistä pohdittavaksi, etkä kommentoinut Cameronia, dzinniä tai mllnaa?

mllna
Mllna alkoi kyl nyt vähän hämmentää tuon hyvistelynsä kanssa. Topassa kun kuitenkin on puhuttu tuosta hyvistelystä ja siitä, miten se aika usein koetaan pahismaisena. En siis ymmärrä miksi hyvis lähtisi korostamaan omaa hyvismäisyyttään sen jälkeen. Alkoi vähän mietityttämään, että voiko mllna todella olla yhdistämättä noita kahta asiaa (tai hakemassa sitä pahismaisuutta hyviksenä, mistä samaisessa viestissä puhuikin), vaikka Cameron juuri kehui mllnaa. Vai onko mllna sen verran hyvin perillä ollut alusta asti, että on pahiksena lähtenyt esittämään vähän pihalla olevaa. Tällä hetkellä kallistuisin, että kyseessä oli se, mistä puhuikin, eli epäilyksien tahallaan kerääminen, mutta kyllä tää nosti taas mun mielenkiintoa mllnaa kohtaa.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 05.06.2017 22:35:19

Olis pitänyt varmaan katsoo esikatselusta. :D Tässä toi quote hirviö korjattu oikeaksi:
einari kirjoitti:Ihmettelen myöskin, miten ollaan päästy tästä tilanteesta:
Zey kirjoitti:No niin, sainpas tämän viimein valmiiksi! Itsellä pahismaisimmat kolme pelaajaa menevät tässä järjestyksessä: Halima, Nego ja Cameron.


siihen, että olenkin yhtäkkiä pahismaisimpien joukossa, vaikken ole välissä kirjoittanut yhtään viestiä. :D Totesit samassa viestissä "einari on aikalailla hajuton ja mauton. Ainoa, mikä ehkä hieman häiritsee hänessä, on se, miten helposti hän tuntui luokittelevan Haliman hyvismäisiin". Tuossa on vielä "ainoa, mikä EHKÄ HIEMAN häiritsee", mutta tän päivän viesteistäsi oon saanut sen kuvan, ettei enää niin pienesti häiritse. Tuli jotenkin sellainen kuva, että nyt kun Nego paljastui hyvikseksi, Zey tarvitsi nopeasti jonkun tilalle.


Ihan siten hyppäsit pahismaisimpien joukkoon, että Nego kuoli ja paljastu hyvikseksi, joten en näe häntä syytä epäillä. Sä olit 1.päivänä 4.epäilyttävin, joten luonnollisesti yhden epäilyttävämmän kuollessa tulit 3.epäilyttävimmäksi. Mut joo, oot edelleen lievästi epäilyttävä.

Halima kirjoitti:Öö, pieni ristiriita. Aiemmin kävi ilmi että jos mä paljastun pahikseksi niin epäilet einaria, kuten myös että jos mä paljastun hyvikseksi, epäilet einaria. Sitten kuitenkin kun mä oon vielä hengissä (huom, mä oon joka tapauksessa ihan varmasti joko hyvis tai pahis, eikö?) niin einari on neutraali. En vaan tajua.

Eipäs ole ristiriitaa.
Zey kirjoitti:Multa muuten jäi porkkanan kysymys huomaamatta.
porkkana kirjoitti:Epäiletkö einaria muuten? Paljastaako einarin rooli puolestaan jotain Haliman roolista?


Kuten listauksessani sanoin, niin einari on muuten ollut neutraali, eikä einarilta ole tullut sen jälkeen mitään uusiakaan viestejä, joten ei hän ole päässyt herättämään mun epäilyksiä vielä muuten. Ja einarin rooli ei niinkään paljasta Haliman roolista, kuten ei Haliman roolikaan einarista.


Eli mikään muu kuin sun aikainen hyvistäminen ei ole einarin toimista saanut mua uskomaan että hän olisi hyvis tai pahis = einari on muuten neutraali = ainoa asia, joka einarissa epäilyttää on tuo sun hyvistäminen ja einari ei ole millään toimillaan saanut mua ajattelemaan, että olisi hyvis. Onko tää tarpeeksi rautalangasta väännetty? :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 05.06.2017 23:20:37

Cameron kirjoitti:
justy kirjoitti:Ehkä minua hämää sitten puolestaan se, että et erottele Zeyn kyselyihin reagointia Halima-epäilyidesi analysoinnista. Nyt postistasi ei välittynyt se että muutit mielesi Halimasta tämän vastausten perusteella, vaan tuntui että yhtäkkiä Halima-epäilysi vain katosivat samalla kun puolustauduit.

Mitäköhän Halimaepäilyjä tarkoitat? Vastatessani Zeyn viestiin ainoa minkä voi laskea epäilyksi on tämä:
Cameron kirjoitti:Mielenkiintoinen tuo Haliman eka ääni hyvin heiveröisin perustein Jekulle, reaktion hakemista, olettaisin. Voisin kuvitella että Halima tekisi näin roolista riippumatta, kuten Zey totesikin.--
Sen sijaan Haliman toinen ääni on minusta jo aika perusteeton. Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla? Tämä tosin kertoo sen että Halima ja Ariel tuskin ovat pahiskaveteita kun Halima asetti Arielin putoamisvaaraan tuolla äänenvaihdolla.

En ole siis suuremmin epäillyt Halimaa, ihmetellyt lähinnä hänen äänestämistyyliään pelin alkupuolella. Tämän vuoksi en ymmärrä miksi mun pitäis alkaa erikseen erittelemään ja analysoimaan olemattomia epäilyjäni? Eteenkin kun seuraava viestissäni käsittelin Haliman herättämiä tuntemuksiani:
Cameron kirjoitti:Silmällä pidettävät
--
Halima
Nyt kun lueskelen peliä uudestaan niin silmään kyllä pistää miten nopeasti Halima lähtee tosiaan listailemaan heräämättömät pelaajat ja heitteleen hyvis- ja pahisviboja. Olen tottunut näkemään Halimaa rakenteisempana pelaajana, nyt tosiaan tuntuu että hän tökkii kepillä muurahaispesää sinne tänne ja johdonmukaisuus tuntuu puuttuvan. Se on sitten toinen kysymys, tekeekö hän tätä uuden pelityylin kokeilun innossa, vai siksi että pyrkii hallitsemaan pelin suuntaa ja näin ohjailemaan huomion pois pahiskavereistaan? Viimeisin viesti oli jo vähän perinteisempää Halimaa.

Itse koen että avaan tässä aika selkeästi kantani Halimaan tuossa vaiheessa peliä. Kuinkahan syväluotavaa analyysia olisit kaivannut?


En kaivannut syvääluotaavaa analyysiä. Kiinnitin huomiota siihen, että kun Zey kyseenalaisti logiikkasi, vedit äkkiä kaiken siihen asti sanomasi takaisin.

Cameron kirjoitti:
Zey kirjoitti:Miksi sä Cameron käänsit huomion pois Negon kysymyksestä takaisin Negoon? Eihän tuo sun sanoma lause ”Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?” voi liittyä siihen, että Halima otti äänensä pois Negolta, kun kerran kommentoit viestissään sitä, miten Halima antoi äänensä Negolle. Eikä Halima ollut edes vielä siinä vaiheessa, kun viestisi kirjoitit, ottanut ääntään Negolta pois ja Haliman edellinen kohde kyllä ehti reagoida, joten en kyllä ihan usko, että tuo selityksesi pätee kommenttiisi. Vähän ihmeellistä touhua.

Aivan totta! Meni itelläkin jo tapahtumajärjestys sekasin kun pelissä tapahtuu näin paljon ekana päivänä :D Itse asiassa ajattelin silloin että itse en lähtisi noin heppoisin perustein äänestämään ja epäilyt tuntuivat muuttavan koko ajan suuntaansa ("onko kaiken pakko aina muuttuaaaa" :D), mutta jokainen pelaa tyylillään ja onhan näistä äänistä saatu paljon keskustelua! :) Halima tuossa näköjään avaskin vähän uuden pelityylinsä taustaa... Pitääpä yrittää käydä huomenna vähän virkeämmin silmin topaa läpi jos alkais jonkinlainen kokonaiskuva hahmottua.


Tällä tarkoitan tuota lihavoimaani lausetta silloisessa viestissäsi. Eli et enää tuntunutkaan ihmettelevän Haliman äänestyskäyttäytymistä. Tämä yhdessä tuon vitsailun kanssa saa viestisi näyttämään ainakin minun silmiini siltä, että sinulle iski paniikki kun Zey kiinnitti huomiota mokaasi, ja yritit vähätellä tilanteen merkitystä laskemalla leikkiä ja sitten toteamalla että eipä koko asia kauhean tärkeä edes ole. Tällainen käytös on mielestäni todennäköisempää pahikselta kuin hyvikseltä ja siksi epäilen sinua tämän perusteella.

Myöhempi pelisi ei ole tosin ihan kauheasti herättänyt minussa ihmetystä, mitä nyt tunnut kovin varovaiselta Negoa äänestäessäsi:

Cameron kirjoitti:Täytyy sanoa että tuntuu jotenkin vaikeelta saada kokonaisvaltaista kuvaa kun on näin paljon keskustelua, mutta tässä vaiheessa ++Nego


Tässä tunnut vapauttavan itsesi vastuusta äänesi suhteen, tai ainakin vähättelet sen lopullisuutta. Et kuitenkaan palaa asiaan loppupäivän aikana, ja ainoa kommenttisi Negoon liittyen tuon jälkeen on että tämän pitäisi muistaa että Blckter on aloittelija. Minulla ei kuitenkaan ole varsinaisesti mitään valitettavaa Nego-äänestäsi, mielestäni perustelit sen hyvin.

porkkana kirjoitti:Tarkoitin, että miksi et keskittynyt listauksessa kunnollisemmin selkeästi hyvismäisiin ja selkeästi pahismaisiin, vaan sen sijaan teit listan jossa nimitit lähes kaikki neutraaleiksi. Nyt kun lukaisin listauksesi uudestaan huomasin, että eihän siellä ollut ketään jota listasit hyvismäiseksi, vain lievästi hyvismäiseksi. Pahisepäilyjen lisäksi pahisten metsästyksessä on hyvä tietää, ketä kukin pitää hyvismäisenä josta voi jälleen tehdä enemmän johtopäätöksiä ja saadaan ne pahikset helpommin kiinni. :)


Ah. Sen takia, että aloitin listauksen tekemisen selventääkseni itselleni mitä mieltä olen pelaajista. Se oli siis vähän niin kuin ääneen ajattelua. Mielestäni pelissä ei ollut silloin kauhean selkeitä hyviksiä. Eikä ole nytkään.

Jeku kirjoitti:
justy kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Ymmärsin Haliman nopean äänen minulle, on noita ennenkin nähty muualla, mutta.
Jokin Haliman viest(eissä)issä häiritsi ja häiritsee mua. Tuuliviirimäisyyttä onkin jo ehditty miettiä täällä, joten en tartu kummemmin siihen enää, Halima kuuluu tälllä hetkellä epäilyksen alaisiin itsellä, ja nyt vissiinkin kaikki ovat heränneet, hienoa.
Arielin hajonnut tietokone oli hyvä syy hiljaisuudelle, ja sen jälkeen luulen jopa nähneeni häneltä pitkänkin viestin, ellen ihan höpöhöpöjä muistele?


Olisi kiva jos 2. päivän aikana pystyisit vähän avaamaan, että mikä Halimassa häiritsee. Ja että mitä tarkoitat tuuliviirimäisyydellä, en ole ihan varma ovatko kaikki Halimaa siitä syyttäneet käyttäneet termiä samalla tapaa.

Tässä vähän kiinnittää huomiota tuo Arielin nostaminen Haliman rinnalle. Miksi kiinnität huomiota juuri Arieliin viestissäsi?

// Okei, olin unohtanut dzinnin äänen..

Tähän.
Itse tarkoitin tuuliviirimäisyydellä Haliman kohdalla "Äänestän tuota, eiku tuota" äänien vaihtelua henkilöltä toiselle. Kyllä, Halima selitti asian myöhemmin, mutta silti.
Vastaheränneenä ajatus ei ole vielä hereillä kokonaan, pahoittelut siis tekstin kököstä laadusta, varmaan ääni lähdössä
Halima-suuntaan jos ei uusia epäiltyjä


Eli mitä olet Halimasta tähän mennessä sanonut:

Aluksi ymmärrät Haliman nopean äänen sinulle

Pari tuntia myöhemmin ymmärrät sen, mutta sinusta on kuitenkin omituista että Halima äänesti yhden sanan perusteella.

Seuraavana päivänä kerrot että olet puhunut jo Halimasta, etkä kyllä ole hänestä vakuuttunut.

Ja kun kuluu vielä yksi päivä, Halima kohotuttaa kulmia ja alun nopea ääni jäi häiritsemään

Ja sitten seuraavana päivänä tuli tuo jo yllä lainattu viesti tuuliviirimäisyydestä, jossa sanotkin taas että ymmärsit Haliman äänen, mutta jokin viesteissä kummastuttaa ja tuuliviirimäisyys häiritsee.

Jotenkin nämä Halima-epäilyidesi perustelut eivät oikein tunnu luonnolliselta prosessilta. Ehkä kiire voi selittää sen ette ole ehtinyt seurata peliä, mutta jos näin on, luulisi ettei perustelusi nopeasta äänestä noin vain muuttuisi perusteluksi tuuliviirimäisyydestä.

Ja nyt sanot, että olisit valmis äänestämään Halimaa edelleen tuon tuuliviirimäisyyden perusteella. Tästä tulee kanssa oudot vibat. Aivan kuin pelissä ei olisi tapahtunut mitään sitten ensimmäisten päivien.


porkkana kirjoitti:Jeku, eikö sinulla ole ketään muuta joka olisi huomiosi herättänyt Haliman lisäksi, joka epäilyttää tai herättää hyvismäistä vibaa? Pelisi on ollut pelkästään Halimaan keskittynyttä tähän asti ilman kunnollista osallistumista. Epäilin jo ensimmäsenä päivänä Jekua eivätkä epäilykset ole yhtään lieventyneet. Jekun peli ei muutenkaan edistä pahisten nappaamista, vaan on pysytellyt varjoissa - pahikselle erittäin kätevää pysytellä poissa huomiosta. Ei jatkoon. ++Jeku


+1

einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Onko sulla einari (tai muilla) jotain perustetta sanoa että olisi todennäköisempää että itseään hyvikseksi kutsuva on pahis kuin hyvis?

Mä koen, että se on pahikselle tosi houkuttelevaa lähteä hyvistelemään, ja saattaa tuntua hyvältä taktiikalta. Kaikki haluavat vaikuttaa hyviksiltä, mutta pahiksilla siihen on kovempi paine. Lisäksi pahisten on periaatteessa hyviksiä vaikeampi vakuuttaa hyvikseyttään pelaamisensa kautta, koska, no, ovat pahiksia (:D), joten on tarvetta avulle. Siksi näen hyvistelyn jossain määrin enemmän pahismaisena kuin hyvismäisenä. Aina siihen ei tule edes kiinnitettyä huomiota, mutta mllnan tapauksessa pisti silmään se, miten pitkät pätkät hän höpisi hyvikseytensä puolesta.


Mutta tässäkin pelissä on kokeneet pelaajat hyvistelleet (minä ja Halima ainakin). Tiedän että ainakin itse olen hyvis ja minusta tuntuu että usein hyvikset eivät ole niin tarkkoja tällaisten "tabujen" suhteen kuin ehkä pahikset. Mutta toisaalta tämä on kyllä varmaan pelikulttuurista ja pelaajastakin kiinni. Tämän pelin kannalta lie oleellisinta, etten usko ketään äänestäväni sen takia että hän on kutsunut itseään hyvikseksi.

einari kirjoitti:Mllnassa huomion kiinnittää myös se, ettei hän osaa perustella epäilyjään, vaan epäilee jotakuta, ja perusteluja kysyttäessä toteaa että jaah, enpä osaa yhtään enää sanoa. Luulisi, että jos joku oikeasti epäilyttää, siitä jäisi jonkinlainen muistijälki? Pahista sitten taas ei oikeasti epäilytä kukaan, joten silloin on ymmärrettävää, ettei aiemmille epäilyille osaa keksiä perusteluja.


Tämä on minuakin kiinnostava seikka ja toivon että miina pystyy selittämään tulevina pelipäivinä ajatuksiaan ja ääniään tarkemmin. Ja sama asia minua häiritsi Halimassa 1. päivänä (ja kyllä vähän nyt 2. päivänäkin, kun hän taas ilmoitti ettei osaa perustella lynkkauspooliaan). Mutta toisaalta olen kyllä nähnyt hyvisaloittleijoiden kokevan tällaisia vaikeuksia.

einari kirjoitti:Noista ihan alun äänistä ei oikeastaan voi pahemmin tehdä tulkintoja, koska ne ovat vahvasti herättelyääniä, eivätkä todennäköisesti johda kys. henkilön putoamiseen. Eka huomion kiinnittävä ääni on tuo jiikaren ääni, jonka hän heitti herättelymielessä(?) Blckterille aika pian sen jälkeen, kun olin äänestänyt Blckteria. Tässä vaiheessa putoamisvaarassa oli Ariel, mutta jiikaren ääni siirsi putoamisvaaraan Blckterin. Mitään todellista putoamisvaaraa tuossa vaiheessa ei ollut kenelläkään, mutta uudelle pelaajalle on saattanut kuitenkin tulla paniikki putoamisvaarassa olleen pahiskaverin puolesta? Eli tämä linkittäisi siis jiikaren ja Arielin.


Ehkä kyse on vain omasta rajatusta ymmärryksestäni, mutta epäilen ettei aloittelija välttämättä tajuaisi Arielin yhdellä äänellä olevan putoamisvaarassa. Ja jos pahiskaveri-Ariel olisi pyytänyt jiikaretta äänestämään ja pelastamaan hänet, voisin kuvitella että Ariel olisi myös vähän opastanut jiikarettä siinä millainen ääni on järkevä.

einari kirjoitti:Poistin ääneni Blckterilta, mutta tämä jäi edelleen putoamisvaaraan, kunnes Halima äänesti jo yhden äänen omaavaa Negoa, joka siirtyi puolestaan putoamisvaaraan. Anblickin ääni jiikarelle siirsi tämän samaan tilanteeseen (2 ääntä).

Äänestysten perusteella mahdollisia pahispareja:
jiikare-Ariel
Halima-Blckter
justy-jiikare
justy-Blckter
justy-Halima

Äänestyksen perusteella todennäköisesti eivät pahiksia yhdessä:
jiikare-Blckter
jiikare-Anblick
Zey-Halima

Nää siis tosiaan pohdintoja ihan vaan eilisen äänestyksen perusteella. Noi mahdolliset pahisparit on ehkä vähän hataria, niistä vahvin epäily mulla syntyi tuosta jiikare-Arielista, koska jiikaren ääni Blckterille oli vähän kummallinen ja sille mahdollinen selitys olisi se, että jiikare panikoi putoamisvaarassa olevan pahistoverin puolesta. Noista epätoidennäköisistä pahispareista mulla on vähän varmempi kutina.


Halima-Blckter ja justy-x -parit ovat mielestäni jo pätevämpää analyysiä. Olen jo selittänyt perusteluni Negon äänestämiselle, mutta teidän muiden näkökulmasta pahiskaverin pelastaminen on yksi skenaario joka kannattaa pitää mielessä.

einari kirjoitti:Tässä oli lähinnä kiinnitetty huomio siihen, ketkä oikeasti vaikuttivat äänestystilanteeseen. Pahikselle voisi toisaalta olla hyödyllistä pysytellä tuulen alapuolella, ja antaa ääniä, joilla ei ole suurta merkitystä äänestystilanteen kannalta - mutta kuitenkin äänestää, ja vaikuttaa näin hyödylliseltä. Jossain määrin turvallisilla vesillä pysyttelivät ainakin dzinni ja mllna, jotka äänestivät jo putoamisvaarassa olevaa Negoa päivän loppupuolella, sekä Mursumus, joka äänesti päivän lopulla Cameronia, mikä ei keikauttanut äänestystä oikein mihinkään suuntaan.

Kaikista turvallisimmilla vesillä ovat ne, jotka eivät äänestäneet eilen ollenkaan, eli Blckter, Lenune, Jeku, Ariel ja porkkana.


Tästä lopun johtopäätöksestä olen eri mieltä. Mielestäni turvallisin paikka pahikselle oli äänestää Negoa tai jotakuta muuta hyvistä jolla oli eilen ääniä. Toinen turvallinen paikka oli äänestivät kohdetta jolla ei ollut merkitystä (Meizin Tetra-ääni, Mursumuksen Cameron-ääni). Ainakin minulta Blckteri, Lenune, Jeku, Ariel ja porkkana saavat pientä epäilyä siitä, etteivät he halunneet äänestää lainkaan.


Mursumus kirjoitti:
justy kirjoitti:Mursumus ja Meiz: olivatko Nego, jiikare ja Halima kaikki teidän mielestänne niin hyvismäisiä, ettette halunneet ketään heistä lynkattavan? Meiziltä voisi vielä kysyä Blckterista, jolla oli myös 2 ääntä kun viimeksi olit äänestämässä.


Itse tulkitsin tilanteen niin, että Nego tulisi kuolemaan joka tapauksessa, koska hänellä oli niin paljon ääniä (neljä sillä hetkellä kun aloin kirjoittamaan, ja viides ääni tuli postini kirjoittamisen aikana) ja koska joskus noin 20:40 aikoihin foorumin alapuolella siihen aikaan luki, että tällä hetkellä sivustoa lukee Mursumus ja 2 vierailijaa. Sen lisäksi päivä oli päättymäisillään kun aloitin kirjoittamaan viestiä. Tämän takia en ajatellut, että "Kenet jo ääniä saaneista mieluiten lynkkaisin, ja miten voin vaikuttaa lopputulokseen?" vaan "Kuka on epäilyttävin, niin äänestän sitä".


Vaikka olen hyvin eri mieltä tekemäsi ratkaisun kanssa (Cameronin äänestäminen tuossa kohtaa oli suurin piirtein yhtä hyödyllistä kuin äänestämättä jättäminen), tämä vastaus hälventää epäilyitäni. Tästä tulee fiilis, että teit mielestäsi parhaan ratkaisun, etkä välitä vaikka joku sitä kritisoisikin kun toimit mielestäsi oikein. Ei mitään anteeksipyytelyä tai varovaisuutta, jota pahikselta ehkä voisi odottaa kun tätä epäillään.

Mursumus kirjoitti:En edes juuri miettinyt Negon hyvis- tai pahismaisuutta enää tässä vaiheessa: itse en pitänyt monia hänen pelin alussa sanoneita juttuja pahismaisina, joita jotkut kuitenkin pitivät (esimerkiksi anteeksipyyntely kysymyksien esittämisestä), mutta en kuitenkaan hänessä mitään erityisen hyvismäistä nähnyt.

Halimasta en osaa sanoa mitään varmaa: jotkut vertailevat hänen nykyistä pelityyliään aikaisempiin pelityyleihin ja sitä kautta hämmentyvät. Koska itselläni ei ole aikaisempaa kokemusta Halimasta, en osaa sanoa tästä mitään. Aikainen sattumanvaraisuuss äänestämisessä oli hieman outoa, mutta päättelyyn käytettävän materiaalin suurentuessa ja kiusaajaksi kutsumisen jälkeen Halima näyttää rauhoittuneen. Ihan luonnollinen tyylinvaihdos omasta mielestäni: tuuliviirimäisyys ja vibeäänet sopi alkupeliin missä piti herätellä ihmisiä, mutta nyt voi jo yritää analysoida peliä. Oikeastaan kun katson Haliman peliä, niin se on ollut hyviksille melko hyödyllistä: ilman Halimaa keskustelu ei olisi ekoina päivinä lähtenyt käyntiin läheskään yhtä mallikkaasti, ja aktiivinen pelaaminen on jatkunut tasaisesti. En siis Halimaa kuitenkaan lynkkaisi ihan heti. Joo, ja sitten on se "älkää tappako kokeneita pelaajia, muuten häviätte" -viesti, mikä on joko pahismaista tai ihan vaan todella hyvien tapojen vastaista.

jiikare käyttäytyi epäilyttävästi alussa niillä kommenteilla, että aktiiviset ovat meitä vastaan jne. Tämä voi toisaalta olla vain aloittelijan virhe paineen alla: kaksi kokenutta pelaajaa oli juuri sanonut epäilevänsä häntä. Se, miten hän äänesti Blckteria, tuntui oudolta: jiikare itse sanoi että tämä oli pelkkä keskustelun herättelyääni, mutta se oli kovasti ristiriidassa aiemman sanotun kanssa, että aktiiviset painostamassa hiljaisia. Toisaalta hän tästäkin kommentoi että ehkä he vain yrittävät saada keskustelua. Kaiken kaikkiaan jiikare tuntui pelästyvän epäilyjä ja yrittävän paeta niitä syyttämällä epäilijöitä ja synnyttävän uutta keskustelua: se tekee hänestä pelin epäilyttävimpiä tällä hetkellä.

Äänestin kuitenkin Cameronia, koska pidin häntä epäilyttävämpänä ja koska muiden epäilyt häntä kohtaan tuntuivat hieman hälvenneen.


Jatkoa varten lämmin suositukseni on, että yrität vaikuttaa peliin äänelläsi. Noiden pelaaja-analyysiesi perusteella vaikuttaa siltä, että sinun olisi kannattanut äänestää Halimaa tai jiikaretta, koska sinulla oli jotain epäilyitä heistä, ja Negosta sinulla ei ollut mielipidettä lainkaan. Olet ehkä oikeassa siinä, ettei kolmas ääni heille olisi riittänyt lopputuloksen muuttamiseen. Mutta kukapa tietää mitä ne "kaksi vierailijaa" olisivat siinä tilanteessa tehneet - ehkä edes reagoineet pahiskaveriinsa kohdistuvaan uhkaan? Puolustaneet itseään tavalla, joka auttaa heidän lukemistaan? Nyt Cameron-äänesi ei tuonut 1. päivän viimeisiin hetkiin mitään, mikä olisi edistänyt sinua epäilyttävän henkilön lynkkaamista, tai muiden pelaajien puolen selvittämistä.

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Tästä tilastosta tulee hyödyllisempi kunhan saadaan joku pahis kiinni, ainakin jos tällä pahiksella oli ääniä 1. päivänä. Nyt minusta epäilyttävimmältä vaikuttaa Meizin Tetra-ääni, etenkin kun Meiz sanoi että muuttaa ääntään mikäli sille on tarvetta. Mursumuksen Cameron-ääni puolestaan tuli niin myöhään, ettei hänellä ollut mitään toivoa saada Cameronia lynkattua. Ainakaan niissä peleissä joita olen aiemmin pelannut päivän päättyessä ei ole tärkeintä äänestää suurinta epäiltyään, vaan yrittää saada eniten ääniä keränneistä mielestään epäilyttävin lynkattua.

Mursumus ja Meiz: olivatko Nego, jiikare ja Halima kaikki teidän mielestänne niin hyvismäisiä, ettette halunneet ketään heistä lynkattavan? Meiziltä voisi vielä kysyä Blckterista, jolla oli myös 2 ääntä kun viimeksi olit äänestämässä.


Olin koko ajan linjoilla, mutta kun Nego jatkoi äänien keräämistä eikä ollut edes paikalla puolustautumassa, en keksinyt syytä alkaa vaihtamaan ääntä. Sanoin vaihtavani ääntä mikäli tarvetta, mutta ei tuossa vaiheessa siitä olisi ollut yhtikäs mitään hyötyä. Niin varma en ollut Negon roolista että olisin alkanut henkeen ja vereen kampanjoimaan hänen puolestaan.

Mikäli äänestys olisi ollut tasaisempi, olisin tod. näk. päätynyt äänestämään jiikarea joka on edelleenkin tuolla harmaassa massassa. Olen tosin samaa mieltä siitä ettei hänen äänensä poisto Blckerilta välttämättä viittaa pahikseen (hyvin pieni pointti tosin). Blcteria en tuossa vaiheessa ollut valmis äänestämään tästä pointista johtuen, viewtopic.php?f=9&t=377&start=150#p5664 Tosin tämän pointin yli ajaa nyt tuo Blckerin ääni Cameronille, joka tuntuu tulleen ilman että hän on lukenu Cameronin viestejä läpi.
Halimaa en olisi äänestänyt yli Negon.


Mitä tarkoitat sillä että olit "koko ajan linjoilla" Äänestys oli aika pitkään tasainen. Viisi tuntia ennen päivän päättymistä oli neljä pelaajaa kahdessa äänessä. Kolme tuntia ennen päivän päättymistä siirsin Negon putoajan paikalle. Vai tarkoitatko nyt viimeistä tuntia? Silloinkin olisit voinut saada aikaan vielä 4-3 tilanteen jiikareen ja Negon välille.

Sanot sitä henkeen ja vereen -kampanjoimiseksi, mutta minusta kyse on siitä että yrittää vaikuttaa äänestyksen lopputulokseen lynkkaamalla tarjolla olevista vaihtoehdoista epäilyttävin.

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Lisäksi Meizin olisi olettanut eilisen perusteella äänestävän Tetraa heti kun päivä alkoi, tai edes yrittävän perustella tätä ääntä meille muille, kun se eilen tuntui parhaalta ratkaisulta ja hän sanoi, ettei voisi luottaa Tetraan tämän 1. päivän jälkeen.

Ensinnäkin en koe kiirettä äänestää heti, vaan epäilyä voi osoittaa ilman ++ merkkejäkin. Toiseksi en näe järkeä jumittaa pelaajassa joka on ollut hiljaa koko pelin ja joka on juuri saanut uuden varapelaajan. Epäilysi sen takia etten ole nyt usuttamassa kaikkia Tetran kimppuun on suorastaan älytön, kun päivä on vasta alkanut, pahiksia on 4 jäljellä ja Tetrasta ei ole materiaalia pelissä.


1) Et ole esittänyt mitään epäilyitä Tetralle tänään, vaikka sanoit eilen epäileväsi häntä tekisi hän mitä tahansa.
2) Miten päivän alkaminen tai loppuminen muuttaa sitä, että halusit eilen lynkata Tetran koska epäilisit häntä pelaisi hän miten tahansa.
3) Ei tetrasta ollut materiaalia eilenkään pelissä, eikö se ollut yksi syy miksi äänestit häntä?

Mieti asiaa tästä näkökulmasta: jos äänestäisit Tetraa 2. päivän lopussa ja minä ihmettelisin sitä, voisit hyvin sanoa että jatkat vain siitä mihin jäit 1. päivän aikana. Jos olet pahis, sinulla on helppo kohde äänellesi tiedossa, eikä sinun tarvitse nähdä tänään vaivaa äänen eteen. Haluan nähdä sinun näkevän sitä vaivaa, koska se auttaa selvittämään oletko hyvis vai pahis. Nyt vaikutat pahikselta.

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Meiz äänesti eilen Tetraa tilanteessa, jossa vaikutti epätodennäköiseltä että Tetra lynkattaisiin (aikaa vähän, ei muita ääniä). Kun kommentoin että hänen pitäisi yrittää myydä äänensä meille, koska muuten se menisi Tetrassa hukkaan, hän perusteli äänen sillä, että jos Tetra selviäisi, hän epäilisi tätä riippumatta siitä miten Tetra alkaisi pelata.

Mä taas koen että mun ääni tuli ihan hyvissä ajoin, ottaen huomioon kuinka vähän ääniä oli jaettu tässä vaiheessa. Lisäksi sanoin että Tetran tulisi pelata poskettoman hyvin jotta tuo ajatus ei jäisi kummittelemaan.


Joo, olin väärässä tuon äänesi ajoittumisen suhteen, muistelin että se tuli myöhemmin. Olen edelleen sitä mieltä että Tetran lynkkaus vaikutti epätodennäköiseltä kun hänen äänestämisestään ei muistaakseni kukaan muu puhunut pitkään aikaan, etkä sinäkään varsinaisesti markkioinut ajatusta.

Anblick kirjoitti:
justy kirjoitti:Sinällään olen kyllä samaa mieltä tuosta ajatuksesta, että Nego oli hyvä ja helppo paikka piilottaa ääni. Mitä mieltä olet Anblick Dzinnin perusteista äänestää Negoa, et niitä kommentoinut tuossa lainkaan?

Mä selasin ennen tuota viestiäni kohtalaisen nopeasti topicin läpi ja tuumasin, että sä ja Dzinni olitte pohjustaneet ääntänne Negolle jo aikaisemmin, eivätkä äänet siis tulleet niin tyhjästä kuin mllnan. Se ei tietenkään tarkoita, etteikö jompikumpi (tai molemmat) teistä voisi olla pahis, mutta mllnan ääni tosiaan herätti huomioni nimenomaan sillä, miten tyhjästä kyhätyltä se tuntui.


Mutta eikös dzinnin perusteet hänen äänelleen ole täysin perusteettomat, jos dzinni on pahis:

dzinni kirjoitti:Negon äänestyskäyttäytyminen on ollut mielestäni todella outoa, koska jos hän kerta epäili sekä minua ja Blckteria niin miksi hän vaihtoi äänensä blckterille. Minusta perustelut blckterin äänestämiselle ei olleet sen kummoisemmat mitä minun äänestämiselle. Olisiko syynä ollut se, että jollain pahiksista oli ääniä ja hän vaihtoi äänensä, koska blctkterilla oli jo yksi ääni pohjalla ja minulla ei yhtään?
Muutenkaan en ole saanut hänen epäilyidensä syistä oikein mitään selkoa.

Tetralta haluaisin vielä kuulla jotain, ennenkun häntä äänestäisin, joten ääni taitaa mennä tälläkertaa Negolle sekavan äänestyskäyttäytymisen takia. Tuntuu, että hän ensin äänestää ja epäilee ilman, mutta syyt keksii vasta vähän myöhemmin, kun niitä muut pelaajat haluavat. Einarille annettu äänikin oli mielestäni niin hepposilla syillä annettu, että itse olisin jättänyt kyllä äänestämättä.

eli
++Nego


Jos dzinni on pahis, hän tietää että Nego on hyvis eikä äänestänyt Blckteria pelastaakseen pahiskaverinsa. Minusta tämä ääni ei ansaitse hyvispisteitä (joskaan se ei myöskään ansaitse pahispisteitä, koska on mahdollista että hyvis-dzinni todella uskoi näin).

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Nego, Halima ja Cameron ovat kaikki yksittäisten juttujen pohjalta epäiltyjä (Halimassa ehkä laajin skaala epäilyttävyyksiä).

Mua jäi kiinnostamaan, että miten muuten voisi olla epäilyttävä, kuin yksittäisten juttujen kokonaisuuden seurauksena?


Huonosti muotoiltu minulta. Tarkoitin että sinulla ei tunnu olevan useita yksittäisiä juttuja, jotka epäilyttävät, vaan yksi per kohde. Tuo Halima-lisäys viittasi siihen, että Halimassa sinua kyllä epäilytti useampi asia.

Ja oikeastaan tuon perusteella sinun epäileminen on aika epäreilua, koska suurin osa meidän kaikkien epäilyistämme on tähän asti liittynyt yksittäisiin tekoihin.

Zey kirjoitti:mllna
Mllna alkoi kyl nyt vähän hämmentää tuon hyvistelynsä kanssa. Topassa kun kuitenkin on puhuttu tuosta hyvistelystä ja siitä, miten se aika usein koetaan pahismaisena. En siis ymmärrä miksi hyvis lähtisi korostamaan omaa hyvismäisyyttään sen jälkeen. Alkoi vähän mietityttämään, että voiko mllna todella olla yhdistämättä noita kahta asiaa (tai hakemassa sitä pahismaisuutta hyviksenä, mistä samaisessa viestissä puhuikin), vaikka Cameron juuri kehui mllnaa. Vai onko mllna sen verran hyvin perillä ollut alusta asti, että on pahiksena lähtenyt esittämään vähän pihalla olevaa. Tällä hetkellä kallistuisin, että kyseessä oli se, mistä puhuikin, eli epäilyksien tahallaan kerääminen, mutta kyllä tää nosti taas mun mielenkiintoa mllnaa kohtaa.


Miksi pahis sitten lähtisi korostamaan omaa hyvismäisyyttään, jos hän olisi lukenut topan ja todennut että se koetaan usein pahismaiseksi?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Mursumus » 06.06.2017 01:20:53

Cameron kirjoitti:
Mursumus kirjoitti:Kaiken kaikkiaan jiikare tuntui pelästyvän epäilyjä ja yrittävän paeta niitä syyttämällä epäilijöitä ja synnyttävän uutta keskustelua: se tekee hänestä pelin epäilyttävimpiä tällä hetkellä.
Tästä viestistä saa sen kuvan, että sinulla on muitakin epäilyttäviä, kuin jiikare. Keitäs he ovat ja miksi?

Lähtökohtaisesti en ole kenenkään pahismaisuudesta täysin vakuuttunut. Sinusta mulle tuli aika pahismainen kuva johtuen siitä, miten nopeasti lähdit veistelemään ensin jekusta ja sitten myöhemmin Negosta pahista, mutta miten viestien aikajärjestys meni hyvin pian sen jälkeen sekaisin. Siitä tuli semmoinen olo, että yritit viedä epäilyjä johonkin suuntaan välittämättä perusteluista, ja sekoilit sen aikana. Toisaalta tiedostan, ettei ajatuksenjuoksuni ole aukotonta: sekoilla voi hyviksetkin, ja sinun myöhemmistä mielipiteistä löytyy kattavat perustelut ja logiikka. Mutta vaikutelma pahismaisuudestasi säilyy yhä.

Jekun peli ei tähän mennessä ole tuntunut pyrkivän hyvisten voittamiseen vaan selviämiseen. Vaikka se tuntuu pahalta arvostella Jekua tästä, koska oma pelini on ollut samalla tavalla puutteellista: en itsekään ole paljon muiden pelaajien kanssa kommunikoinut ja aktiivisesti kysellyt, kuten olisi pitänyt. Silti, Jekun säännöllinen kommentointi, että olen täällä, kuitenkin viittaa kiinnostukseen peliä kohtaan, eikä se olisi kauhean järkevää pahiksena: paljon helpompaa olisi olla täysin hiljaa tai kommentoida vähemmän ja tulla siten unohdetuksi. Toisaalta tämä ei ole kauhean järkevää pahiksen tulevaisuuden kannalta: koulutyöt on hyvä alibi jonka avulla voi pysyä vähemmän epäilyttävänä pelin edetessä kuin vain lähettämällä sattumanvaraisia viestejä silloin tällöin.

Ariel on semmonen joka mua vähän kummastuttaa. Ihan pelin alussa Halima sanoi, että Ariel on hyvismäisimpiä pelaajia. Sitten Ariel kommentoi pari kertaa, ja nyt hän loistaa iloisesti poissaoloaan kaikkien epäilylistoilta. Voiko olla, että Ariel on hiljaa siksi, että kaikki muistaa sen Haliman positiivisen ensivaikutelman eikä hän vahingossakaan tärvele imagoaan? Aika kaukaa haettua, pakko myöntää, mutta silti.

Sitten on vielä muita, mutta alan olemaan jo melko väsynyt, joten jääköön tähän

Ja zey taisi kommentoida siitä äänestystulosten taulukosta, etten selllaista koskaan tehnyt. Tein sellaisen Geogebraan, mutta en saanut sitä geogebran oman tallennussysteemin tiedostoa mihinkään järkevään muotoon. Sitten einari ja joku toinen hieno, kaunis ihminen kirjoitti tänne käytännössä saman asian.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 06.06.2017 07:15:44

justy kirjoitti:Mitä tarkoitat sillä että olit "koko ajan linjoilla" Äänestys oli aika pitkään tasainen. Viisi tuntia ennen päivän päättymistä oli neljä pelaajaa kahdessa äänessä. Kolme tuntia ennen päivän päättymistä siirsin Negon putoajan paikalle. Vai tarkoitatko nyt viimeistä tuntia? Silloinkin olisit voinut saada aikaan vielä 4-3 tilanteen jiikareen ja Negon välille.

Sanot sitä henkeen ja vereen -kampanjoimiseksi, mutta minusta kyse on siitä että yrittää vaikuttaa äänestyksen lopputulokseen lynkkaamalla tarjolla olevista vaihtoehdoista epäilyttävin.

Olin paikalla aikalailla koko tuon illan ja luin aktiivisesti peliin tulevia viestejä. Nego oli jo viidessä äänessä kun peliä oli jäljellä n. puolitoista tuntia. Kakkosena jiikare, jolla oli 2 ääntä, siis vain yksi enemmän kuin minun äänestämällä Tetralla. jiikare oli juuri käynyt poistamassa äänensä Blckterilta, mitä en oikein saanut sopimaan pahiksen toimiin. Pelissä ei yksinkertaisesti tullut sellaista tilannetta missä olisin ollut valmis luopumaan tuosta äänestäni.

Jälkimmäisellä tarkoitin sitä, että oletin Negon saapuvan paikalle puolustautumaan, ja mahdollisesti esittämään vaihtoehtoja pudotukseen itsensä sijasta.
justy kirjoitti:1) Et ole esittänyt mitään epäilyitä Tetralle tänään, vaikka sanoit eilen epäileväsi häntä tekisi hän mitä tahansa.
2) Miten päivän alkaminen tai loppuminen muuttaa sitä, että halusit eilen lynkata Tetran koska epäilisit häntä pelaisi hän miten tahansa.
3) Ei tetrasta ollut materiaalia eilenkään pelissä, eikö se ollut yksi syy miksi äänestit häntä?

Mieti asiaa tästä näkökulmasta: jos äänestäisit Tetraa 2. päivän lopussa ja minä ihmettelisin sitä, voisit hyvin sanoa että jatkat vain siitä mihin jäit 1. päivän aikana. Jos olet pahis, sinulla on helppo kohde äänellesi tiedossa, eikä sinun tarvitse nähdä tänään vaivaa äänen eteen. Haluan nähdä sinun näkevän sitä vaivaa, koska se auttaa selvittämään oletko hyvis vai pahis. Nyt vaikutat pahikselta.

Mielestäni on järkevää antaa varapelaajalle mahdollisuus lukea peli läpi ja postata. Tetran pelissä ei tosiaan ole mikään muuttunut eilisen jälkeen, voisin lähennä todeta saman asian uusiksi. Ymmärrän kyllä näkökulmasi, mutta se pätee mikäli tosiaan jumittaisin Tetrassa kiinni. Omasta mielestäni taas olen nimenomaan nähnyt vaivaa muiden vaihtoehtojen eteen. En tiedä onko tämä sitten välittyny tarpeeksi selkeästi itse viesteistä.

justy kirjoitti:Joo, olin väärässä tuon äänesi ajoittumisen suhteen, muistelin että se tuli myöhemmin. Olen edelleen sitä mieltä että Tetran lynkkaus vaikutti epätodennäköiseltä kun hänen äänestämisestään ei muistaakseni kukaan muu puhunut pitkään aikaan, etkä sinäkään varsinaisesti markkioinut ajatusta.

Ja minä olen edelleen erimieltä siitä etten olisi markkinoinut Tetra hyvänä vaihtoehtona :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja porkkana » 06.06.2017 08:49:12

Zey kirjoitti:
porkkana kirjoitti: Epäilin jo ensimmäsenä päivänä Jekua eivätkä epäilykset ole yhtään lieventyneet. Jekun peli ei muutenkaan edistä pahisten nappaamista, vaan on pysytellyt varjoissa - pahikselle erittäin kätevää pysytellä poissa huomiosta. Ei jatkoon. ++Jeku

Ilmeisesti ne ovat kuitenkin vahvistuneet? Ensimmäisenä päivänä ainakin sanoit Jekua neutraaliksi, joka on hieman pahismaiseen suuntaan kallistumassa. Sen sijaan Cameron oli eilen selkeästi epäilyttävä, mutta tänään et ole Cameronia tainnut edes mainita. Mihin hän oikein jäi?

Jeku on siis kerännyt epäilyksiä minun suunnalta koko pelin ajan, lähtien siitä ensimmäisen päivän viestistäni. Olen koko ajan odottanut niitä luvattuja epäilyjä ja aktiivisesti peliin osallistumista, mutta koska sitä ei ole kuulunut, on Jeku tällä hetkellä mielestäni epäilyttävin käytöksensä vuoksi. Halima ja justy kokosivatkin hyvin Jekun viestien sisällön. Mitä Cameroniin tulee, niin tämä ei ole herättänyt huomiotani tämän päivän aikana ja oikeastaan lieventänyt epäilyjäni pelillään. Eli Jeku nousi selkeästi epäilyttävämmäksi.

Tähän päivään heräämättömiä taitaa olla edelleen jiikare, dzinni, Ariel ja Lenune. Päivä päättyy tänään, eli toivottavasti kaikki tulevat vielä osallistumaan ja äänestyspakkolaiset (eli kaikki paitsi dzinni) tulevat äänestämään!
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 06.06.2017 08:54:09

Meiz kirjoitti:Mielestäni on järkevää antaa varapelaajalle mahdollisuus lukea peli läpi ja postata. Tetran pelissä ei tosiaan ole mikään muuttunut eilisen jälkeen, voisin lähennä todeta saman asian uusiksi. Ymmärrän kyllä näkökulmasi, mutta se pätee mikäli tosiaan jumittaisin Tetrassa kiinni. Omasta mielestäni taas olen nimenomaan nähnyt vaivaa muiden vaihtoehtojen eteen. En tiedä onko tämä sitten välittyny tarpeeksi selkeästi itse viesteistä.


Minua siis lähinnä hämää että miksi et jumita Tetrassa, kun eilen perustelit ääntäsi sillä että jos Tetra ei kuole, jumitat hänessä kuitenkin. Ja Tetran varapelaajan saapumisenhan ei pitäisi vaikuttaa mitenkään siihen miten epäilyttävä Tetra on. Vai onko tässä taustalla sellainen "ei turhaa painetta uudele pelaajalle" -ajattelu?

Mutta joo. Lähden tänään viikoksi reissuun, enkä ehdi olemaan paikalla kun päivä päättyy. Meiz on vastaillut kysymyksiini pätevän kuuloisesti, ja olen itsekin sekoillut aikajanassa häntä arvioidessani. En usko siis että Meiziä tänään lynkataan, vaikka en vieläkään sitä vastaan kyllä olisi.

Keskusteluiden perusteella Jeku, Zey ja miina tuntuvat keränneen eniten ns. aktiivista epäilyä. Muitakin on mainittu - ainakin Cameron, Mursumus ja jiikare - ja Cameronilta on ilmeisesti vielä kovimmat pahisepäillyt kokonaan esittelemättä kun edellisen viestin listaus on kesken), mutta ainakaan tällä hetkellä en usko että Cameron tulee tänään lynkatuksi, enkä Mursumusta halua lynkata. Jiikaretta epäilen kyllä enemmän kuin 1. päivänä, koska hän ei ole 2. päivänä oikein tehnyt mitään.

--Meiz
++Jeku

Jekun Halima-epäilyt eivät tunnu sellaisilta, että ne olisivat kehittyneet luontaisesti, vaan joka kerta kun Jeku on niistä puhunut, ne tuntuvat jumiutuneen pariin ensimmäiseen IRL-päivään. Lisäksi perustelu vaihtelee Jekun nopean äänestyksen ja Haliman tuuliviirimäisyyden välillä. En ole täysin tyytyväinen tähän ääneen, koska periaatteessa reaalimaailman kiireet voivat selittää tämän käytöksen - ei vaan ole aikaa seurata peliä, mutta haluaa kuitenkin osallistua. Ja joku totesi myös, että olisiko pahis-Jeku tullut ylipäänsä ketjuun postaamaan, kun hiljaisuudella olisi saanut vähemmän huomiota. Tämä on ihan validi pointti. Kuitenkin, äänestän mielummin Jekua kuin Zeytä tai miinaa. Jos joku haluaa ääneni vielä jollekin muulle kohteelle, niin nopeasti viestiä. Pyrin vielä käymään täällä ketjussa ennen kuin katoan Internetin ulottumattomiin, mutta voi hyvin olla että lähtökiireet estävät enää tänään postaamasta.

Onnea 3. päivään!
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 06.06.2017 09:17:43

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Öö, pieni ristiriita. Aiemmin kävi ilmi että jos mä paljastun pahikseksi niin epäilet einaria, kuten myös että jos mä paljastun hyvikseksi, epäilet einaria. Sitten kuitenkin kun mä oon vielä hengissä (huom, mä oon joka tapauksessa ihan varmasti joko hyvis tai pahis, eikö?) niin einari on neutraali. En vaan tajua.

Eipäs ole ristiriitaa.

Onpas ristiriita (väitelläänkö? :P ). Jos mä oon pahis -> einari epäilyttää. Jos mä oon hyvis -> einari epäilyttää. Jos mä oon hengissä (eli joko hyvis tai pahis) -> einari ei epäilytä yhtä paljon. Mä en kyllä näe tässä yhtään mitään logiikkaa. Siis että miten se mun kuolema ja roolin paljastuminen vaikuttais einarin epäilyttävyyteen jos sillä roolilla ei oo kuoleman jälkeen väliä einarin epäilyttävyyteen?

--------------------
Mursumus kirjoitti:Ariel on semmonen joka mua vähän kummastuttaa. Ihan pelin alussa Halima sanoi, että Ariel on hyvismäisimpiä pelaajia. Sitten Ariel kommentoi pari kertaa, ja nyt hän loistaa iloisesti poissaoloaan kaikkien epäilylistoilta. Voiko olla, että Ariel on hiljaa siksi, että kaikki muistaa sen Haliman positiivisen ensivaikutelman eikä hän vahingossakaan tärvele imagoaan? Aika kaukaa haettua, pakko myöntää, mutta silti.

Arielilla näyttää olevan poissaolo nyt 3.6.-8.6. Jospa kuulisimme lisää Arielista seuraavana pelipäivänä.

-----------------
justy kirjoitti:Minua siis lähinnä hämää että miksi et jumita Tetrassa, kun eilen perustelit ääntäsi sillä että jos Tetra ei kuole, jumitat hänessä kuitenkin. Ja Tetran varapelaajan saapumisenhan ei pitäisi vaikuttaa mitenkään siihen miten epäilyttävä Tetra on. Vai onko tässä taustalla sellainen "ei turhaa painetta uudele pelaajalle" -ajattelu?

Minusta on nimenomaan positiivista, että Meiz ei jäänyt roikkumaan Tetrassa kun Tetralle on tulossa varapelaaja. Meiz on antanut hyvin mielipiteitään muista pelaajista, ja Tetra-epäilyä voi miettiä lisää sitten kun saadaan Herkkuoone osallistumaan. (Nyt kyllä alkais olla jo aika Herkkuoonen astua peliareenalle. Voiko varapelaaja unohtaa pelin ennen kuin kirjoittaa mitään? Toinen joka edelleen huolestuttaa, on Lenune, toivottavasti ei tarvita toista varapelaajaa sille paikalle.)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 06.06.2017 09:18:58

justy kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Mielestäni on järkevää antaa varapelaajalle mahdollisuus lukea peli läpi ja postata. Tetran pelissä ei tosiaan ole mikään muuttunut eilisen jälkeen, voisin lähennä todeta saman asian uusiksi. Ymmärrän kyllä näkökulmasi, mutta se pätee mikäli tosiaan jumittaisin Tetrassa kiinni. Omasta mielestäni taas olen nimenomaan nähnyt vaivaa muiden vaihtoehtojen eteen. En tiedä onko tämä sitten välittyny tarpeeksi selkeästi itse viesteistä.


Minua siis lähinnä hämää että miksi et jumita Tetrassa, kun eilen perustelit ääntäsi sillä että jos Tetra ei kuole, jumitat hänessä kuitenkin. Ja Tetran varapelaajan saapumisenhan ei pitäisi vaikuttaa mitenkään siihen miten epäilyttävä Tetra on. Vai onko tässä taustalla sellainen "ei turhaa painetta uudele pelaajalle" -ajattelu?

En koe että tästä paineesta varapelaajalle olisi mitään hyötyä, joten tyydyn odottelemaan rauhassa viestiä sieltä suunnalta. Luulen että otat viestini liian kirjaimellisesti. Jumitan Tetrassa samaan tapaan kuin monet äänestävät Jekua nyt. Koska materiaalia ei ole, en usko että pystyn koskaan luottamaan siihen, että kyseessä olisi hyvis (ellei tosiaan herkkuoonne vakuuta minua todella hyvin tästä, mikä ei nykyisellään näytä kovin lupaavalta). Tässä on siis kohde kenen poistumista pelistä en harmittelisi yhtään.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Anblick » 06.06.2017 11:34:03

Jätin toimivan läppärini toiselle paikkakunnalle ja nyt olen kökön romun ja kännykän varassa (<\3), joten palailen paremmin asiaan varmaan vasta perjantaina. Yritän silti näpyttää pari sanaa vielä ennen kuin päivä päättyy! Kännykällä on musta hankala kirjoittaa johdonmukaisessa järjestyksessä, kum viestistä näkee niin vähän kerrallaan, mutta ladotaan sitten vähän sekalaisemmassa järjestyksessä huomioita.

Mllnasta en kyllä edelleenkään ota selvää. Eilen hän kirjoitti kymmenen aikoihin (en osaa linkata mobiilissa, argh) jonkinlaisia perusteita sille, miksi oli mahdollisesti epäillyt Halimaa ja justya (dzinnin ja Cameronin epäilemistä hän ei osaa enää perustella), mutta vielä samassa viestissään pyörtääkin päänsä ja toteaa:
mllna kirjoitti:Ensimmäisen päivän jälkeen äänestin oman viban pohjalta samaa ihmistä sellaisien pelaajien kanssa sama joiden luulin olevan pahismaisempia, mutta näköjään olenkin pitänyt niitä näin jälkeenpäin ajatellen hyviksinä.

Kohtuuden nimissä on myönnettävä, että mllnasta on tänään saatu enemmän kommentteja irti kuin esimerkiksi jiikaresta, joka ei ole puhua pukahtanut mitään, mutta ei tämäkään oikein vakuuta mua. Cameronin kommentti mllnan hyvästä strategisesta silmästä on myös mielenkiintoinen. Voiko tällaista epävarmaa pelaamista laittaa aloittelijuuden piikkiin, jos on syytä olettaa, ettei toinen ole aivan keltanokka ekakertalaisuudestaan huolimatta?

Zeyn selostusta einarista ja Halimasta en edelleenkään ymmärrä alkuunkaan, mutta en ole varma, onko siinä oikeasti aukoton logiikka, joka ei vaan selkene mulle. En tosin ole selvästikään ainoa, jolla on vaikeuksia ymmärtää sitä... :D

Muistaakseni Halima kiinnitti huomiota Mursumuksen eiliseen ääneen, kun olin kommentoinut mllnan ääntä tyhjästä temmatun oloiseksi. Mursumuksen perustelut Cameronille antamalle äänelleen kuulostavat mun korvaani kuitenkin rehellisiltä, vaikka on edelleen totta, että ääni oli äänestystuloksen kannalta merkityksetön ja melko lailla ns. turvallinen. Se ei siis tuo mulle viboja suuntaan tai toiseen.

Halima kirjoitti:Mä itseasiassa luulen, että kaikki kenellä oli eilen päivän loppuessa ääniä, oli hyviksiä. Siinä mielessä pahiksille oli todennäköisesti tosi helppo päivän loppu, sen kun äänesti jotakuta tai jätti äänestämättä, kun kukaan pahiskavereista ei ollut tipahtamisvaarassa. Joo saatan toki olla väärässä, mutta tällä hetkellä on tällainen tutina.

Mistä nämä tutinat kumpuaa? Onko tälle muita perusteita kuin pelaajista saamasi pahisvibat?

Haliman ja justyn tekemät tiivistelmät Jekun viesteistä eivät kyllä lainkaan nosta Jekun hyvispisteitä silmissäni. Viestithän ovat pyörineet pelin suhteen vain Halimassa (vaikka kuulemma onkin lukenut topan useasti läpi) ja tämäkin epäilyksen kaari tuntuu kepoiselta. Hän on ainakin justyn äänen jo saanut. Itse en näillä näkymin tänään vielä lähde samaan kelkkaan, mutta ainakin jos peli ei muutu, olisi hän potentiaalinen pahis mun silmissäni.

justy kirjoitti:Mutta eikös dzinnin perusteet hänen äänelleen ole täysin perusteettomat, jos dzinni on pahis:

(Lainaus viestistä, joka on lähetetty tänään hiukan keskiyön jälkeen, en viitsi koko asiaa kopioida.) Joo, silloin perusteilla ei ole mitään virkaa enkä niistä hyvisvibaa annakaan, mutta huomattavasti neutraalimpaa vibaa kuin mllnan perusteluille. En lähde kännykällä tarkistamaan, mutta jos en ihan väärässä ole, niin dzinni oli aiemminkin kirjoittanut kriittisesti Negosta ja näinkin ääni tuntui luontevammalta kuin mllnan. Mutta ei se tosiaan tee dzinnistä mun silmissäni hyvistä.

Päivän alussa sanoin, että epäilen edelleen eniten jiikaretta, mutta hänen täysi hiljaisuutensa tänään on syynä siihen, etten mieluusti lähtisi lynkkaamaan häntä. Olisi kova kuulla hänestä, mutta jos hän ei huomennakaan aktivoidu, alkaa asia jo olla toisin. En siis epäile häntä sen vähempää kuin eilenkään, mutta tänään huomioni on kyllä vienyt mllna, kuten olen esille tuonutkin useasti. Siispä

++ mllna
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 06.06.2017 12:34:56

Tämän hetkiset mietteet pelaajista.

Anblick:
Halima kirjoitti:Anblickista: Anblick ei ole sinänsä itse tehnyt mitään pahismaista, vaan hän on pahislistallani lähinnä sen takia, ettei ole tehnyt mitään hyvismäistäkään. <snip> Ja varmaan osa Anblickin epäilyttävyyttä on myös se, kuinka Zey epäilee ensisijaisesti mua, ja jos mä oon pahis niin sitten myös Anblickia. Tämä saa mut miettimään että Anblick voisi olla Zeyn pahiskaveri.

Samat ajatukset itselläni. Kirjoittelee aktiivisesti mutta viestejä lukiessa ei välity läpi fiilistä, joka saisi minut toteamaan hänet hyvikseksi. Kontrastina hyviksinä pitämäni Halima, justy sekä einari, joista tämä tunne minulle välittyy. Ensimmäisenä päivänä päätyi epäilemään jiikarea, Halimaa ja Negoa. Kahdestä jälkimmäisestä olin erimieltä jo ekana päivänä, ja tämän perusteella sanoisin että Anblick on tuskin samassa tiimissä jiikareen kanssa. Tässä vähän sama asia kuin zeyn kanssa, sen verran eri linjoilla pelin suhteen (Halima, Nego, //nyt myös mllna) että näen tässä mahdollisen pahiksen agendan.
//mllnalle lähti nyt myös ääni.

Ariel:
[strike]Lopettanut pelaamisen?[/strike] Jaa, hänellä on poissaolo (enkä osaa tehdä yliviivausta :D).

Blckter:
Viimeisin viesti tuntuu kuin eri henkilön kirjoittamalta. Kurjaa jos kuittaa tällä äänestyspakon ja on hiljaa loppupäivän. Kaipaisin mm. vastausta esittämiini kysymyksiin.
Mutta löytyy muutama lainaus jotka ovat sen verran hassuja etteivät sovi mun kuvaan aloittelevasta pahiksesta.
"En usko että ariel olisi pahis...menee tuon koneen piikkiin." (totesi muuten myöhemmin että kyse on sympatiapisteistä)
"Meizin käpylehmä oli kyllä loistava aloitus. Hyvis viboja tuli...mutta eikö tämä olisi pahiksena loistava veto. Aika turvassa saa olla."

Vastapainona tämä viimeisin ääni Cameronille, jonka koin pahismaiseksi.

Cameron:
Halima kirjoitti:Cameronista sitten: Kuten oon jo aiemminkin todennut, mun mielestä Cameronin viestit on välittömiä ja rentoja, eikä niistä paista pahiksen jännittyneisyys tai varovaisuus. Ja juuri tuon rentouden ja varomattomuuden takia Cameronille onkin varmasti sattunut noita "kömmähdyksiä", joita monet niin kovasti pitävät pahismaisuuksina. Cameron on antanut tosi hyvin mielipiteitään muista pelaajista ja osallistunut peliin sekä kyselevänä että vastailevana osapuolena. En vaan näe Cameronin pelissä mitään pahismaista. Itseasiassa nyt kun luen näitä viestejä läpi niin mun varmuus Cameronin hyvikseydestä vaan nousee. En usko että Cameron ois pystynyt pelaamaan noin rennosti ja kaikista mielipiteitä antaen pahiksena!

Omalta osaltani Cameronin hyvispisteet nousivat aika paljon tuosta isosta listauksesta, joka ei tuntunut juurikaan väkinäiseltä. Peli muistuttaa paljolti hänen aikaisempia pelejään hyviksenä.

dzinni:
Pientä hyvisvibaa muutamasta höpsömmästä syystä.
Totesi pelin alkuvaiheilla ettei kukaan oikein herätä pahisviboja tässä vaiheessa. Minusta tuo on luonnollinen reaktio hyvikselle kun taas pahis saattaisi kokea painetta esittää jotain epäilyä.
"Nyt äänestäisin ehkä Tetraa, jos pitäisi heti äänestää. Luulin, että olin kirjoittanut viimeviestiin, että jos joku pahisviboja herättävä pitäisi mainita se olisi Tetra, mutta näköjään en kirjoittanutkaan."
Saan pientä hyvisvibaa tuosta "luulin että olin kirjoittanut, mutten näköjään kirjoittanutkaan" kohdasta. Johtunee siitä että kuvittelen pahisten pitävän tarkkaa kirjaa epäilyistään (koska ovat kekskittyjä), ja tuollainen epäilyn unohtaminen olisi siis tarkoituksellinen hämäys dzinnin puolelta, mitä en ihan pureksimatta usko.

Hänen ääni Negolle oli ymmärrettävä ja hyvin perusteltu.
Tämän päivän hiljaisuus harmittaa.

Jeku:
Kuten jo moni todennut, ei ole käsitellyt peliä laajemmin läpi. Eka päivä ok tämän osalta koska koulut. Hyvä kohde äänille mielestäni, toivottavasti motivoi osallistumaan.

jiikare:
Koin sympatian haun muilta hiljaisilta pahismaiseksi. Sitten taas ajoitus äänen poistoon Blckterilta laittoi hänet lähemmäksi putoamista. Vaikka tuo herättääkin pientä hyvisvibaa, pienen mietinnän jälkeen en oikein voi antaa sille paljoakaan painoarvoa. pahis-jiikarella olisi 3 kaveria varmistamassa selkää. Samoin Blckter voisi olla jiikaren pahiskaveri. Ja tuo ääni oli kerännyt epäilystä muilta osakseen. Mahdollinen pahis joka kokee vaikeaksi peliin postaamisen.

mllna:
Vaikuttaa aloittelija-hyvikseltä. Äänesti Negoa viestien sävyn perusteella, ja vaikutti olevan kovasti pahoillaan siitä. En ensimmäisenä ajattelisi pahista feikkaamassa tällaista. Muutama lainaus alla jotka eivät tuo mulle mieleen pahista feikkaamassa. Joo tiedän kyllä että tämän voi nähdä myös pahismaisena (eli ei ole oikeasti epäilyjä ja jää nyt siitä kiinni), mutta tuo ei tule mulle näistä mieleen.
"Täytyy ehkä ihan kunnolla käydä noita viestejä läpi, koska nyt en äkkiseltään saa mieleen mitään yksittäistä juttua mikä on saanut tämän lausahduksen ylös kirjottamaan"
"täytyy kyllä myöntää että kun nyt yritän keksiä, miksi muka Cameron on ollut mun pahislistalla, niin ei syytä. Ehkä tässä olen tullut vain muiden johtopäätöksien perässä, koska kommentteja lukiessa olen kyllä monesta melko samaa mieltä."


Mursumus:
Viestien taso noussut pelin edetessä. Selitys Cameronin äänestämisestä oli hyvä, ja aikalailla samaan tapaan miettinyt tuota päivän loppua kuin itsekin. Peruste äänelle oli mielestäni ymmärrettävä.
Ei huomannut Arielin poissaoloa mikä viittaa siihen etteivät olisi pahiskavereita keskenään (kun pahiskaveri oletettavasti olisi tästä maininnut myös privana).

Kiinnostaisi tietää mielipide Cameronista tuon pidemmän listauksen jälkeen.

porkkana:
Viestien sävy on ollut hyvä. Aktiivisemmalla postauksella pääsisi varmasti lähemmäksi muita hyvismäisinä pitämiäni pelaajia. Lainaa selkeästi minulta "Ei jatkoon" - lausahduksen :D
Ääni Jekulle on hyvistä syistä ja tuntuu epäilevän myös Zeytä, eli siinä samoilla linjoilla kanssani.

Uudelleenlukemisella kysymyksekseni jää, mikset äänestänyt Cameronia ensimmäisenä päivänä, tai ylipäätänsäkään?

Tetradynamia -> herkkuoonne:
Mielipiteeni on toivottavasti suht selkeä tässä vaiheessa. Ei juurikaan tunnontuskia äänestää pois.

Zey:
Ks. viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a&start=150#p5702
viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a&start=150#p5714
viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a&start=150#p5731
En ole ollenkaan samoilla linjoilla hänen epäilyjen kanssa. Syy Negon äänestämiseen (pelaajalistaus) oli todella heppoinen. Samoin syy Negon epäilyyn anteeksipyyntelyn vuoksi. Anblickin syy olla äänestämättä Halimaa ei ollut mielestöni epäselvä, mutta tämä kääntyi Zeylta epäilyksi (selitti tuon kyllä iha ok myöhemmin).
Haliman pitäminen ykköskohteena epäilyttää, kuten myös einarin nouseminen top 3:seen (johtuu omasta näkemyksestä näitä pelaajia kohtaan). Mielenkiinnolla kuulisin myös hänen kommentit Cameronistä tuon pitkän viestin jälkeen.
En tiedä (enkä muista aiemmista peleistä) johtuuko nämä näkemyserot pahis-zeyn agendasta vai onko hän vain niin pedantti pelaaja ettei pääse yli näistä epäilyistä, mitkä itse olisin valmis hyväksymään helpommin.

Halima, justy, einari:
Niputan nyt tämän poppoon yhteen. Kaikilta kolmelta aktiivista osallistumista peliin. Hyviä kysymyksia ja huomioita, pysyn hyvin kärryillä heidän ajatuksenjuoksustaan. Koen että tähän tyyliin pelaaminen pahiksena ilman epäilyjen herättämistä (minulle) olisi todella vaikeaa.

---

Näiden pohjilta tekisi mieli heittää ääntä Zeylle, mutta nössönä äänestän ++Anblickia, kärjistetysti viesteistä huokuvan hyvisviban puuttumisen vuoksi. Osittain myös tuon mllna äänen takia sekä mllna + Halima pahislinkityksestä, mitä en ihan mukisematta syö :D
Muita vaihtoehtoja vähäisen sisällön vuoksi, Tetraoonne / Jeku / jiikare
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Blckter » 06.06.2017 16:35:58

Meiz kirjoitti:
Vampire kirjoitti viestinsä virheellisesti. Cameron nimenomaan epäili että Ariel ja Halima _eivät_ olisi pahiskamuja keskenään.

Luitko Cameronin viestejä läpi ennen äänesi antamista? Entä mitä tarkoitat äänien antamisella Vampirelle?


En tarpeeksi :) Luin enemmän nuita Vampiren tekstejä ja mitä hän oli ajatellut.
Tarkoitin että teilasivat Vampiren pois. Motiivina Vampiren ajatukset/ääni. Oleteuksena siis että Halima ja Cameron olisivat pahiksia. Ariel on hyvispuolella mielestäni.
No pitää lueskella lisää ja katsoa mihin hurjaan päätelmään seuraavaksi päädyn :) Pidän äänen edelleen Cameronissa. Ei millään pahalla.


++Cameron
Avatar
Blckter
Kyläläinen
 
Viestit: 8
Liittynyt: 22.05.2017 22:47:05

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 06.06.2017 16:50:46

Blckter kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
Vampire kirjoitti viestinsä virheellisesti. Cameron nimenomaan epäili että Ariel ja Halima _eivät_ olisi pahiskamuja keskenään.

Luitko Cameronin viestejä läpi ennen äänesi antamista? Entä mitä tarkoitat äänien antamisella Vampirelle?


En tarpeeksi :) Luin enemmän nuita Vampiren tekstejä ja mitä hän oli ajatellut.
Tarkoitin että teilasivat Vampiren pois. Motiivina Vampiren ajatukset/ääni. Oleteuksena siis että Halima ja Cameron olisivat pahiksia. Ariel on hyvispuolella mielestäni.
No pitää lueskella lisää ja katsoa mihin hurjaan päätelmään seuraavaksi päädyn :) Pidän äänen edelleen Cameronissa. Ei millään pahalla.

Eli yksi syistäsi äänestää Cameronia katosi, ja jäljelle jää vain Vampiren ajatukset, ei niinkään itse pelaajien toimet. Onko Haliman ja Cameronin pelissä jotain mikä saa sinut epäilemään heitä? Kenet arvelisit tällä hetkellä pahikseksi #3 ja #4?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Cameron » 06.06.2017 18:06:48

Siis mitä päivä loppuukin jo tänään! :D Ihan aattelin että huomenna. Miten täällä on näin hiljasta? Veikö eka superaktiivinen päivä kaikki mehut pelaajista vai...

Väliaikalaskentaa tällä hetkellä (korjatkaa jos ei oo oikein)
3 Jeku (porkkana, Halima, justy)
1 mIIna (Anblick)
1 Anblick (Meiz)
1 Cameron (Blckter)

Itse tällä hetkellä ääniä saaneista kallistuisin Jekun tai Anblickin puoleen. Summaan tässä hetken ajatuksiani ja palaan äänen kanssa asap.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Anblick » 06.06.2017 18:58:31

Pikaisesti pakko kommentoida :>

Meiz kirjoitti:Tässä vähän sama asia kuin zeyn kanssa, sen verran eri linjoilla pelin suhteen (Halima, Nego, //nyt myös mllna) että näen tässä mahdollisen pahiksen agendan.

Meiz kirjoitti:Näiden pohjilta tekisi mieli heittää ääntä Zeylle, mutta nössönä äänestän ++Anblickia, kärjistetysti viesteistä huokuvan hyvisviban puuttumisen vuoksi. Osittain myös tuon mllna äänen takia sekä mllna + Halima pahislinkityksestä, mitä en ihan mukisematta syö :D

Mulla on tässä toki oma lehmä ojassa, mutta musta on vähän hassua saada pahisvibat siitä, että oon eri mieltä joistain asioista :D Olen kuitenkin mielestäni ihan perustellut kantani ja näkökulmia voi olla monia, vaikkei niistä tietenkään tarvitse olla samaa mieltä. Esim. mllnan kohdalla sanoitkin ainakin jokseenkin ymmärtäväsi päinvastaiset vibat kuin sulla:
Meiz kirjoitti:Joo tiedän kyllä että tämän voi nähdä myös pahismaisena (eli ei ole oikeasti epäilyjä ja jää nyt siitä kiinni), mutta tuo ei tule mulle näistä mieleen


Ehkä myös vähän ihmetyttää, että äänestät osittain hyvisviban puuttumisen vuoksi etkä niinkään pahisvibojen vuoksi (?), mutta kohtuuden nimissä on sanottava, että on huonomminkin perusteltuja ääniä annettu tässäkin pelissä. Pakko kyllä kysyä, miten nössöys ja Zeyn äänestämiseltä säästäminen liittyvät toisiinsa? Jos epäilet häntä enemmän, mikset äänestä häntä? Oletteko pahistovereita ja yrität säästää hänen nahkansa lähdettyäsi epäilemään häntä liikaa julkisesti?
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 06.06.2017 19:03:58

Anblick kirjoitti:Mulla on tässä toki oma lehmä ojassa, mutta musta on vähän hassua saada pahisvibat siitä, että oon eri mieltä joistain asioista :D Olen kuitenkin mielestäni ihan perustellut kantani ja näkökulmia voi olla monia, vaikkei niistä tietenkään tarvitse olla samaa mieltä. Esim. mllnan kohdalla sanoitkin ainakin jokseenkin ymmärtäväsi päinvastaiset vibat kuin sulla:

Ei mulla muuta, mutta kyllähän esim. Zey epäilee einaria ihan just yhtä huonosta syystä. :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Cameron » 06.06.2017 19:08:17

justy kirjoitti:Eli et enää tuntunutkaan ihmettelevän Haliman äänestyskäyttäytymistä. Tämä yhdessä tuon vitsailun kanssa saa viestisi näyttämään ainakin minun silmiini siltä, että sinulle iski paniikki kun Zey kiinnitti huomiota mokaasi, ja yritit vähätellä tilanteen merkitystä laskemalla leikkiä ja sitten toteamalla että eipä koko asia kauhean tärkeä edes ole. Tällainen käytös on mielestäni todennäköisempää pahikselta kuin hyvikseltä ja siksi epäilen sinua tämän perusteella.

En tykkää pelata kauhean kurttuotsaisesti, minusta pelien on tarkoitus tuottaa iloa. Kuten totesin myös tuossa viestissäni, Haliman äänistä saatiin paljon keskustelua, mikä oli minusta hyvä asia. Olin myös tyytyväinen siihen, miten Halima vastasi kysymyksiin muuttuneesta pelityylistään, joten en kokenut tarpeelliseksi palata siihen enää.

Mutta nyt palaan tähän listaukseen.

justy kirjoitti:Myöhempi pelisi ei ole tosin ihan kauheasti herättänyt minussa ihmetystä, mitä nyt tunnut kovin varovaiselta Negoa äänestäessäsi:
Cameron kirjoitti:Täytyy sanoa että tuntuu jotenkin vaikeelta saada kokonaisvaltaista kuvaa kun on näin paljon keskustelua, mutta tässä vaiheessa ++Nego

Tässä tunnut vapauttavan itsesi vastuusta äänesi suhteen, tai ainakin vähättelet sen lopullisuutta. Et kuitenkaan palaa asiaan loppupäivän aikana, ja ainoa kommenttisi Negoon liittyen tuon jälkeen on että tämän pitäisi muistaa että Blckter on aloittelija. Minulla ei kuitenkaan ole varsinaisesti mitään valitettavaa Nego-äänestäsi, mielestäni perustelit sen hyvin.

Mää harvoin äänestän ekana päivänä (tai kovin herkästi muutenkaan), koska tuntuu että jos äänestän, haluan tehdä sen hyvillä perustein, enkä vaan heittää sitä jollekin. Tämän takia äänestykseni oli ehkä varovaisen oloinen.


Lievästi hyvismäiset
justy
justy oli hankala! Se pitkään epäilytti mua kun tuntuu että tekstiä tulee ku Runebergiltä mutta se vaan juontaa tätä peliä ja mielipiteitä saa kaivella suurennuslasin kanssa. Myös tuo lista pelaajista joista kaikki oli neutraaleja epäilytti kyllä. Tänään kuitenkin tykkäsin tuosta äänestyslistauksesta, joka oli musta hyvä pohdintojen kera ja musta ois jotenkin tosi hanakala kuvitella ketään pahista pelaamaan noin aktiivisesti ja

Neutraalit
porkkana
Kommentoi aktiivisesti ensimmäisenä päivänä peliä ja ottaa minusta hyvin kantaa asioihin, kyselee pelaajilta. Epäilee minun lisäkseni Jekua. Zey hyvistyttää (koska minä pahistutan ja me väännettiin miksi ääni pitää olla jollakulla -aiheesta :D). Tänään taasen kääntää katsettaan Zeyn suuntaan ja jatkaa Jekun epäilyä, äänestää tätä myös, minusta ihan validein perustein. Eilen itse asiassa porkkana vähän epäilytti tuolla mitäänsanomattomuudella, mutta tänään on tullut enemmän näköalaa ja laajempaa pohdintaa eri pelaajista sekä mielipiteitä.

Meiz ja einari jäävät valitettavasti edelleen käsittelemättä kunnolla, koska mun pitää lähteä hakemaan auto että pääsen aamulla lähteen töihin. Lueskelin molempien viestit nyt läpi rivakalla tahdilla, eikä tällä hetkellä kumpikaan ole mun epäilyjen kärjessä, joten saavat jäädä huomiseen.

Itse veikkaisin tällä hetkellä pahisnelikoksi: Anblick, Zey ja hmmm... Jeku? dzinni? Blckter? jiikare? Voi toki myös olla esim. Lenune tai joku muu varjojen mailla elelevistä.
++Anblick on silti vahvempana epäilyksenä mulla kuin Jeku. Tänä päivänä Anblick ei ole onnistunut ainakaan hälventämään niitä, enemmänkin epäilyt on vahvistuneet. Jänniä epäilynaiheita, joita itse en näe kovin pahismaisena (esim. Haliman pahispooljuttu). Myös tuo Haliman linkkaus Zeyn ja Anblickin välillä on musta mielenkiintoinen ja ihan varteenotettava ajatus.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja jiikare » 06.06.2017 19:18:29

Cameron kirjoitti:Ketkä olisivat sinun veikkauksesi tällä hetkellä pahisnelikoksi?


Miksi päätit pohtia juuri Negon äänestäjiä, etkä esimerkiksi Negoa tai muita ääniä saaneita? Entä miksi valitsit juuri Haliman ja justyn Negon äänestäneistä pohdittavaksi, etkä kommentoinut Cameronia, dzinniä tai mllnaa?


Pohdin jo etukäteen mitä osaa tapahtumien kulkuun näillä Negoa äänestäneillä olisi, jos hän päätyisi lynkattavaksi. Nämä kaksi nappasin pohdittavaksi juurinkin tuon mainitsemani aktiivisuuden vuoksi. Cameron taisi olla ensimmäinen negoa äänestänyt. Hänellä oli siihen perusteet. Negon äänet ja vibat huopasivat aluksi paikasta toiseen. dzinni tarttui tähän myös ja mllnaa komppasi sitten muita. mllnaa tätä ääntänsä surkutteli jälkikäteen mutta dzinnistä ei ole tänään kuulunut, joten ++dzinni

Cameronin kysymykseen vielä : Halima & justy epäilyttää.
Avatar
jiikare
Kyläläinen
 
Viestit: 29
Liittynyt: 26.05.2017 18:47:47

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Cameron » 06.06.2017 19:21:25

No niin ei sais liian kiireessä kirjottaa, jäi näköjään ajatus justysta kesken. Tarkoitin että:
Cameron kirjoitti:justy
justy oli hankala! Se pitkään epäilytti mua kun tuntuu että tekstiä tulee ku Runebergiltä mutta se vaan juontaa tätä peliä ja mielipiteitä saa kaivella suurennuslasin kanssa. Myös tuo lista pelaajista joista kaikki oli neutraaleja epäilytti kyllä. Tänään kuitenkin tykkäsin tuosta äänestyslistauksesta, joka oli musta hyvä pohdintojen kera ja musta ois jotenkin tosi hanakala kuvitella ketään pahista pelaamaan noin aktiivisesti ja hyvisten peliä edistävästi, ite en ainakaan pystyisi. Tällä hetkellä aika vahvaa luottoa siihen suunnalle.


//jiikare väliin
Miksi Halima ja justy epäilyttää?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja jiikare » 06.06.2017 19:23:58

Cameron kirjoitti:Miksi Halima ja justy epäilyttää?

Heidän äänensä olivat negolla, nyt jekulla. Täysin tuolla perusteella, en ole viestejä kerennyt tiirata tarkemmin läpi.
Avatar
jiikare
Kyläläinen
 
Viestit: 29
Liittynyt: 26.05.2017 18:47:47

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja dzinni » 06.06.2017 19:26:19

Noniin tulihan sitä itsekkin herättyä vihdoin. Kohta joutuukin jo takaisin nukkumaan, mutta nopeasti ehdin vielä viestin kirjoittaa. Vastaan nyt lähinnä nopeasti kysymyksiin, kun minulla ei ole kovin paljon aikaa kirjoittaa tätä, ja en ole päivän aikana ehtinyt kuin nopeasti vilkaista tätä peliä.

Cameron kirjoitti:Pyritkö yleensä siihen että äänesi kohde ehtisi reagoimaan ääneesi? Pahiksellehan on aika yhdentekevää vaikka äänestyksessä menisi esim. erikoishyvis, mutta hyvikset ovat yleensä tarkempia ja pyrkivät äänestämään ajoissa, jotta äänen saanut ehtii siihen jotenkin reagoida.

Tämän jälkeen mua kiinnostaa sitten että keitä pidät hyvismäisenä tällä hetkellä ja miksi? (Jos ajattelet että pahiksena pitää reilusti epäillä).
Täytyy sanoa että et ole ainakaan ollut "liian kiltti". :D Kukaan ei ole sinusta ollut vielä hyvismäinen, joten kysynpä, ketkä pelaajista ovat mielestäsi hyvismäisiä tällä hetkellä? Jos kaikkia epäilee vain tasaisesti, se on vähän kuin kukaan ei epäilyttäisi hirveästi.

Kyllä pyrin, Sen vuoksi en tetraa eilen halunnutkaan äänestää, kun vaikutti siltä, että hän oli poissa tietokoneen ääreltä, eikä siten olisi todennäköisesti päässyt puolustamaan itseään.

Oikeastaan en pyri koskaan pitämään ketään erityisen hyvismäisenä, koska hyvistyypin viestejä lukiessa tulee helposti pieni puoluellisuus ja pahissokeus. Jaan henkiöt neutraaleihin (ei epäilytä), vähän epäilyttäviin ja epäilyttäviin. Kaikista hyvismäisimpänä näen ehkä Haliman. Hänen alkupelin pelityyli oli niin kokeilevaa, että en usko pahiksen pelaavan niin räikeästi. Toki hän muutti pelityyliään, kun epäilyjä alkoi satamaan, mutta hän on silti pelannut hyvin näkyvästi. Eilen minua epäilytti Nego ja Tetra.

Tänään en ole ehtinyt lukemaan viestejä ajatuksella, joten uudet epäilyt ovat vähässä. Justy on pistänyt silmään tänään, osittain toki eilisen äänestyksen takia. Minulla pisti silmään myös hänen hyvistelynsä runsas puolustaminen, ja perustelut miksi pahikset eivät koskaan hyvistele. Minä taas näen tämän äänestyslistan juuri sellaisena mitä pahis voisi kirjoittaa. Helppoa tekstiä pahikselle kirjoitettavaksi, joka saa pahiksen vaikuttamaan hyödylliseltä. Puoliepäilyttäviä minusta ovat Cameron, Meiz, Blckter(luovutan kohta tän nikin kanssa :D),Anblick ja porkkana. Muut näen aika neutraaleina tältäpäivää.

Justy kirjoitti:Mutta eikös dzinnin perusteet hänen äänelleen ole täysin perusteettomat, jos dzinni on pahis:

Eikös muuten kaikkien pahisten äänet ole oikeastaan täysin perusteettomia?

/jiikare ehti väliin äänestämään minua. Näetkös muuten tämän mllnaan äänen surkuttelun erityisen hyvismäisenä vai miksi mainitsit tämän?
Avatar
dzinni
Kyläläinen
 
Viestit: 7
Liittynyt: 17.11.2013 02:30:31
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 06.06.2017 19:28:23

Jaa täällähän oli mulle kysymyskin. :)

Anblick kirjoitti:Mistä nämä tutinat kumpuaa? Onko tälle muita perusteita kuin pelaajista saamasi pahisvibat?

Mua tutisuttaa muuten vaan. :D Ei vaan kaikista noista ääniä saaneista ainut josta saan pienintäkään pahisvibaa on jiikare, ja en tiiä sitte loppupeleissä siitäkään. Joka tapauksessa en usko että siellä oli minkäänlaista paniikkia pahiksilla. (jos ois ollut niin ois varmaan jotain äänten siirtelyitä nähty vielä loppupäivänä).
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 06.06.2017 19:33:53

Anblick kirjoitti:Mulla on tässä toki oma lehmä ojassa, mutta musta on vähän hassua saada pahisvibat siitä, että oon eri mieltä joistain asioista :D Olen kuitenkin mielestäni ihan perustellut kantani ja näkökulmia voi olla monia, vaikkei niistä tietenkään tarvitse olla samaa mieltä. Esim. mllnan kohdalla sanoitkin ainakin jokseenkin ymmärtäväsi päinvastaiset vibat kuin sulla:
Meiz kirjoitti:Joo tiedän kyllä että tämän voi nähdä myös pahismaisena (eli ei ole oikeasti epäilyjä ja jää nyt siitä kiinni), mutta tuo ei tule mulle näistä mieleen


Ehkä myös vähän ihmetyttää, että äänestät osittain hyvisviban puuttumisen vuoksi etkä niinkään pahisvibojen vuoksi (?), mutta kohtuuden nimissä on sanottava, että on huonomminkin perusteltuja ääniä annettu tässäkin pelissä. Pakko kyllä kysyä, miten nössöys ja Zeyn äänestämiseltä säästäminen liittyvät toisiinsa? Jos epäilet häntä enemmän, mikset äänestä häntä? Oletteko pahistovereita ja yrität säästää hänen nahkansa lähdettyäsi epäilemään häntä liikaa julkisesti?

mllnan kommentit voi tosiaan nähdä pahismaisina, mutta ainakaan minulle ei niistä välity sellainen fiilis. Koen kuitenkin että pahikselle olisi hyvä kohde tarttua tähän epäilyyn, eli tämä epäilyttää äänessäsi.

Sanoisin että sinä ja Zey olette aikalailla samalla viivalla, Zeyssä pelaajana näen enemmän potentiaalia siihen että voisi jäädä jumiin noihin epäilyihin myös hyviksenä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 06.06.2017 19:40:22

jiikare kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Miksi Halima ja justy epäilyttää?

Heidän äänensä olivat negolla, nyt jekulla. Täysin tuolla perusteella, en ole viestejä kerennyt tiirata tarkemmin läpi.

Eli epäilet niitä jotka pelaa? Ootko sä nyt varmasti ymmärtänyt tän pelin periaatteet? Päivisin äänestetään ja yritetään saada pahikset lynkattua? Minä ja justyko oltais vähemmän epäilyttäviä jos oltais jätetty äänestämättä. Musta tuntuu että sä oot joko pahis, tai sitte sulla on ajatukset pahasti päälaellaan.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja jiikare » 06.06.2017 19:40:56

dzinni kirjoitti:Näetkös muuten tämän mllnaan äänen surkuttelun erityisen hyvismäisenä vai miksi mainitsit tämän?


En näe. Vain reagointina tapahtuneeseen, mutta ei anna viboja mihinkään suuntaan. Täytyy tuota tilannetta analysoida tarkemmin, mutta tähän päivään en enää kerkeä.
Avatar
jiikare
Kyläläinen
 
Viestit: 29
Liittynyt: 26.05.2017 18:47:47

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja jiikare » 06.06.2017 19:44:00

Halima kirjoitti:
jiikare kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Miksi Halima ja justy epäilyttää?

Heidän äänensä olivat negolla, nyt jekulla. Täysin tuolla perusteella, en ole viestejä kerennyt tiirata tarkemmin läpi.

Eli epäilet niitä jotka pelaa? Ootko sä nyt varmasti ymmärtänyt tän pelin periaatteet? Päivisin äänestetään ja yritetään saada pahikset lynkattua? Minä ja justyko oltais vähemmän epäilyttäviä jos oltais jätetty äänestämättä. Musta tuntuu että sä oot joko pahis, tai sitte sulla on ajatukset pahasti päälaellaan.


Ja pahikset yrittävät saada hyviksiä lynkkaamaan toisiaan päivällä.
Avatar
jiikare
Kyläläinen
 
Viestit: 29
Liittynyt: 26.05.2017 18:47:47

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 06.06.2017 19:44:49

Pelaamisesta puheenollen, kaksi pelaajaa putoamassa äänestyspakkoon, Lenune sekä Jeku
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 06.06.2017 19:46:11

No jos lynkataan Jeku tänään niin tarvitaan vaan yks varapelaaja. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 06.06.2017 19:46:54

Kun taas pahiksella lienee kovemmat paineet olla putoamatta(?)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 06.06.2017 19:47:11

Ois kyllä kiva saada sille Herkkuoonelleki varapelaaja ku ei kerran halunnukaan tulla pelaamaan. Oispa säännöt sellaset että silläki ois tänään ollu äänestyspakko ni saatais senkin tilalle joku aktiivisempi varapelaaja ehkä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa

cron