Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 15.03.2016 15:41:08

Jee moi oon niin ilonen että pääsin peliin mukaan sitten kuitenkin! ;_; Yritän saada vielä tän päivän aikana jotain viestiä aikaan, mut en voi luvata varmaksi (kun näitä viestejä nyt on aika älytön määrä :'D)
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja porkkana » 15.03.2016 15:44:13

--Tetradynamia vai meneekö se nyt --Horaaneko.. Anyways, ääni pois :)

Halima kirjoitti:Ja nyt aikaisempiin perusteluihini nojaten, sekä tuon porkkanan listauksen neutraaliuden/ei-juu-maisuuden takia ääneni lennähtää porkkanalle.

++porkkana

Mun mielestä vastasin tähän selventävästi jo, eikä äänestysperusteita ole tarpeeksi (etenkään kun toisella sinun mielestä pahismaisella pelaajalla, Cameronilla, on listauksessasi vielä epäselvemmät epäilyt kuin minulla tuossa vaiheessa?) varsinkaan nyt, kun jo kävin selventämässä epäilyjäni.

//Hyvä että hyppäsit mukaan Horaaneko :-)! Ja onnea tämän kaiken läpikäymiseen! :D
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Halima » 15.03.2016 16:47:43

porkkana kirjoitti:Mun mielestä vastasin tähän selventävästi jo, eikä äänestysperusteita ole tarpeeksi (etenkään kun toisella sinun mielestä pahismaisella pelaajalla, Cameronilla, on listauksessasi vielä epäselvemmät epäilyt kuin minulla tuossa vaiheessa?) varsinkaan nyt, kun jo kävin selventämässä epäilyjäni.

Eiköhän se ole mun päätettävissä milloin äänestysperusteita on tarpeeksi. Ja ihan yhtä lailla mun päätettävissä kumpi teistä on mun mielestä pahismaisempi. Joo, Cameron ei ole selventänyt epäiltyjään, mutta hän ei myöskään ole kirjoittanut pariin päivään koko ketjuun. En viitsi häntä äänestää ensinnäkään siksi, että hänen seuraava viestinsä voi muuttaa mun mielipiteen päälaelleen ja toisekseen siksi, että hän ei ole ollut paikalla -> jos äänestäisin ja muut hyppäisivät kelkkaan, olisi vaara että lynkattaisiin erikoinen joka ei ole päässyt koneelle puolustautumaan/kertomaan roolistaan.

Ja sinusta tuo ei-juu-maisuus ei ole ainoa peruste, vaan tärkeinä perusteina on jo aiemmin mainitsemani seikat, esim. sun ekan viestin flyra-myllyyn vettä heittäminen, sun saamat "innostunut tavis -vibat" ja myös tuohon "innostunut tavis" -epäilykseen vastaaminen, jossa käänsit vissiin koko jutun vitsiksi.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.03.2016 17:03:12

porkkana kirjoitti:Ariel otti hyökkäävän asenteen Tinppaa kohtaan, kuten flyra jo huomautti. Erittäin epäilyttävää, mutta sitten taas en tiedä kuinka hyvä pelityyli tämä olisi pahikselta.

porkkana kirjoitti:Ääniä on tähän mennessä alkanut kertyä aika paljon, mutta Meizin ääni vaikuttaa hieman tekaistulta. Jos flyra ja Meiz olisi pahiskavereita, ja tarttuivat tähän Arielin kummalliseen viestiin jotta Ariel saisi enempi ääniä kuin flyralla on nyt. Jo aluksi joku taisi linkittää flyran ja Meizin pahiskavereiksi, niin tämä voisi olla nyt pahisten pelastusoperaatio? ;) Meiz on vibattanut melkein koko pelin ajan kyllä ilman konkreettista syytä, että se saattaa vaikuttaa näihin mun salaliittoteorioihin. :D Ei siis saa ottaa liian vakavasti toisin sanottuna!

Eikös nämä oel hieman ristiriidassa keskenään? Koit myös Arielin viestin epäilyttävänä, mutta minun ääni vaikuttaa tekaistulta? Vai onko kyse nimenomaan tuosta mainitsemasi äänen ajankohdasta?

Vampire kirjoitti:Koen myös jotensakin jännänä, että kun Ariel on ilmeisesti postannut vain yhden viestin (tai sit en oo lukenut vielä niin pitkälle niin tarkkaan), niin siitä veetään miete, että siinä olisi epävarma pahis, jota pahiskaveri on mahdollisesti käynyt neuvomassa. En pidä itse Arielin ainoata viestiä kovin epävarmana, enemmän ymmärrän ne, jotka puhuvat siitä hyökkäävänä, koska vaikka en itse siitä ihan samaa mieltä olisikaan, niin se tuntuu ymmärrettävämmältä kuin epävarmuus-argumentti.

Epävarmuudella viittaan siihen, että Ariel ei ole postannut yhtikäs mitään ennen tuota viestiä = ollut mahdollisesti epävarma postaamaan pahiksena. Itse viestin sisältö ei siis ollut epävarma, vaan yliaggressiivinen. Tähän vaikuttaa myös se että muistelisin Arielin olleen edellisessä kylässä myös melko epävarmana pelaaja (OFF: vai sekoitanko jonkin muuhun? Onko vanhan kylän wiki tosissaan tuhoutunut?). Mutta avausviestiksi tällainen hyökkäys yksittäistä pelaajaa kohtaan, jonka sanomiset ovat itseasiassa pelin alkupuolelta on mielestäni todella outo.

Haliman äänen päätyminen porkkanalle alkoi nyt kummastuttaa enemmän, koska mun mielestä porkkana on parantanut peliään tuon avauksen jälkeen ja esittänyt ihan hyviä pohdintoja pelaajista. Mielipiteiden neutraalius ei ole automaattisesti pahismaista, vaan hyvinkin yleistä myös hyviksille. Ja ainakin minulla on suht selkeä kuva porkkanan epäilyistä. Tavis kommenttiin takertuminen on mielestäni jo aika kaukaa haettua epäilyä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 15.03.2016 17:45:40

Okei, eli vielä Tetrasta, Arielista ja flyrasta..

Tetradynamia -> horaaneko panttasi pitkään mielipiteitään, tai siltä ainakin vaikutti. Kun toimintaa ajateltiin tahallisena, vaikutti tämä melko pahismaiselta. Nyt kun Tetra kuitenkin pudottautui, tulee mieleen se vaihtoehto, että hiljaisuus ei ollut välttämättä ihan tahallista. Pitäisin Tetran toiminta siis melko lailla neutraalina. horaanekon heräämisviesti ei herätä ihmetystä.

-> Neutraali

Ariel on lähettänyt vain yhden viestin, joka vaikuttaa olevan melko samantyylinen kuin hänen viestinsä aiemmissa peleissä, eli mennään suoraan asiaan. Toisessa pelissä Ariel oli pahis, ja toisessa ennustaja. Pidän Arielin pelitapaa pahismaisena, sillä se ei tuota rakentavaa keskustelua, vaan on enemmänkin puskista tulevaa muutamaan pelaajaan kohdistuvaa piikittelyä, ja sen jälkeen puskaan vetäytymistä. Huomiot oli jo melko lailla mainittu aiemmissa viesteissä. Arielin tapauksessa en lue tätä kuitenkaan aivan yhtä epäilyttäväksi, sillä sama on tosiaan toistunut parissakin pelissä. Toisaalta jos tähän ei puututa, Ariel voi matkata pelin läpi tietynlaisena vapaamatkustajana.

-> Pahismaisella tavalla neutraali

flyra on hankala. Viestejä on tullut paljon ja jos hän on hyvis, niin viestin jäsentelyssä on jotain suoraan sanottuna hassusti, kuten se kommentti petturista. Pahiksena nuo taas voisivat olla ihan lipsahduksia. Viestejä lukiessani olen kuitenkin myös valmis uskomaan flyran antaman selityksen ajattelunsa "smoothista" kulusta, sillä aika ajoin nämä ajatukset todella ovat "smootheja". Vibapohjalla luokittelisin flyran tällä hetkellä hyvikseksi. Tuotu näyttö kuitenkin pistää miettimään, esimerkiksi flyran ja Meizin suhde on jännä, esimerkiksi Lenunen mainitseman pelastusyrityksen vuoksi. Toisaalta myös porkkanan Tetra-ääni kelpaa myös pelastajaksi. Se, että pelastuskandidaatteja on jo kaksi vaikuttaa hieman oudolta. Noitten flyran pitkien viestien syväluotaaminen vaatii enemmän aikaa kun voin tällä hetkellä juonittelupeleihin upottaa (nuo pitkät viestit ovat jäsentelyltään niin raskaita), joten joudun nyt oikeasti jättämään tähän.

-> Sinällänsä epäilyttää, mutta vibat puhuvat vastaan, eikä ole aikaa analysoida. Palaan tähän aiheeseen ja siirryn muihin pelaajiin seuraavan pelipäivän puolella.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja flyra » 15.03.2016 19:30:27

VOI *****. Kirjotin HIRRVEEN PITKÄN VIESTIN JA SE KOKO PASKA HÄVISI KOKA TÄMÄ SYSTEEMI KIRJAUTUI ULOS VOI ****** NYT ÄRSYTTÄÄ. JA KIRJOTIN SITÄ VIELÄ JONKU KAKS TUNTIA. Helvetin huokaus. Ehin käyä jo melkeen koko kolmossivun läpi. Piru vie hitto soikoon ja nini edelleen. En nyt jaksais kaikkea kirjottaa uudestaaan. ;_;;; Itkettää. Ens kerralla en oo näin tyhmä ja tallennan viestin leikepöydälle. Ehkä jaksan seuraavana päivänä analysoida ihan kunnolla näitä loppupään viestejä. Älkää siis ihmetelkö jos tää on vähän tämmöinen viesti, mua ihan todella ärsyttää että meni hukkaan koko teksti SIKSI KOSKA TÄMÄ OLI KIRJAUTUNUT ULOS KUN KIRJOTIN. Ikävää että Tetra tiputtautui. Nyt tunteet kuohuu kun viesti hävisi ja aikaa on vähän ja päivä loppuu kohta. Käyn siis vähän eri tyyliin läpi, oli tulossa ihan erilainen setti kuin äsken.

Aloitan Vampiren viestistä. Mulle se jäi vaikeaselkoiseksi tuon kronlogian takia ja tosi vahvasti tunne, että oli jotenki keskelel kaikkia loppunut pohdinnat ja siihen perustettu mielipiteet. Ainakin mun kohalta tuntuu, että on skipattu loppupuolen viestejä, missä oon kommentoinut mm. tyyliasioita, joten vaikka Vampire odottaa saavansa lisää reagointia tai mitä lie, niin sitä on vaikea saada, kun musta tuntuu että oon aika isoon osaan Vampiren jutuista reagoinut. (ehkä tää viestityyli nyt toimii, kun skippailen kaiken sellaisen vähemmän tärkeän, niin teki saatte kivemman ja napakamman viestin?)
Laskelmiin en palaa, ne on taputeltu jo. Koen epäreiluksi todeta näemmä vain alkupään peliviestien perusteella (oletan, ettei Vampire ehtinyt reagoida mun viestiin joka on just hänen viestiä ennen) mun todetaan lähinnä kommentoivan erikoishahmojuttuja, koska pelin edetessä, oon alkanu kommentoimaan enempi pelaajia ja mudien pohdintoja enkä mielestäni millään tavalla jumita erikosihahmoissa niin, että se olisi tällä hetkellä relevanttia. Äänestysperusteina alkupään viestit totta kai ovat fine, mutta tuntuu inhottavalta, että loppupään viestit tuntuu jäävän ihan huomiotta. :< En myöskään hoksaa tätä alkupelin jälkeistä "miksi kysyt mitä roolia pelasi edellispelissä"-episodin jälkeen, että oisin Tinppaa puolustellut - viime viestissä vakavasti harkitsin antavani äänenkin Tinpalle, joten en oikein näe puolustelua kauhean järkevänä perusteena siinä vaiheessa kun meinaa ääni lähteä. :D vähättelyyn en osaa sanoa, mielestäni en ole vähätellyt kun olen kaikkeen reagoinut ja suhtautunut vakavasti, enkä vain todennut että "huono peruste en kyllä tommosta kattele, ei riittävä äänestykselle" tms. En siis koe vähätelleeni mitään - mihin se vaikuttaa, vaikka vähättelsiinkin? Oon aika rennosti suhtautunut ääniin ja jokainen olisi varmasti reagoinut itseensä kohdistuviin kommentteihin ja kysymyskiin, kun ei kukaan - myöskään minä - halua kuolla heti alkupelissä. Tyylikeskustelu on jo käyty ja perusteltu, aiemmista viesteistä löytyy eikä se painotu mun viesteissä enää mielestäni (ja on välillä ollut huumoriakin, mm "sori kun en ilmaise itseäni selvästi ;_; :D" yms.). Tän tarkempaa tarkastelua et saa, kun mulla ei enempää ole oikein mitä sulle sanoa.

Violet, okei, selvä, luulin sun puhuvan hyvikseydestä tai pahikseudestas. :D Xanien viestistä ei mitään ihmeempää herännyt. Halimalta hyvä huomio siitä, että einari ei pystyisi vetämään ääntään pois (nyt tietty pystyisi mutten oo kattonu onko einari reagoinut jotenkin jos on tullu viimesen 2h sisään viestejä). Enkä myöskään ajatellu että yrittäisit pelastaa hyvismäisempää pelaajaa. :D Kiitos kans vastauksista, kaikkia en kysynytkään ihan sillain "vastaa 100sivuinen essee tosi vakavasti", vana sillain mitä mieltä olet niiden todennäköisyydestä. Ei vastauksistasi enempää kysyttävää.

Meiz herätti WTF MÄÄN -reaktion. On tosi kummallista ja epäilyttävää, että äänestät hyvin samoin perustein Arielia ku minä, et mainitse että sulla on samoja perusteluja etkä edes sitä, että määkin äänestin Arielia. Tää näyttäytyi mullekin pelastusäänenä, mikä hämmentää nyt pakkaa mun päässä aika pahasti. Hyvä tietää kyllä, että sulla ei ole pelaajasta sanottavaa jos et mainitse, oon luullu että haluat vältellä tietyistä pelaajista puhumista tai oot heidät unohtanut. Hyvä jos asia ei ole näin. :D (ja hyvä, että joku harrastaa napakkoja viestejä, itse niitä arvostan vaikken osaakaan kirjottaa :D)

Meiz kirjoitti:Ja sinähän olit hyvislistallani, joka ei tosin ollut listan muodossa kuten kovasti haluaisit :D

Kuka? Violet? Miksi? Mitkä tämän kommentin pointti oli?

Lenunelta pitkä viesti. Hyviä, perusteluja ajatuksia Meizistä. Sitten muhun.

Lenune kirjoitti:Oon pitänyt sitä aika omana itsenään, mutta jotenkin nyt, kun Flyra on alkanut enemmän epäilemään häiritsee ensinnäkin se, että hän tukeutuu epäilyissä tosi paljon muiden pelaajien kirjoittamiin asioihin. En tiedä osaanko selittää tätä, mutta tavallaan peilaat koko ajan omia mielipiteitäsi jonkun muun viestien kautta, kuten tässä:
"Lenunelta kans pelaajapointit ihan hyviä. --- Pointit Halimasta ja einarista on hyviä. Einarista ite aattelisin kyllä, ettei ehkä ihan hirveästi voi vielä päätellä"
En oikein osaa sanoa, mitä mieltä olen tästä, mutta vähän häiritsee, ettet ota suoraan käsittelyyn minua (=arvioi minun mielipiteitäni, ovatko ne hyviä vai huonoja ja mitä ne kertovat minusta) tai einaria (=mitkä asiat einarissa saavat aikaan tämän vaikutelman), vaan yhdistät ne tälleen jännästi. Näkisin, että vältyt tällä tavalla tuomasta esiin liian jyrkkiä mielipiteitä tai miettimästä niitä epäilyjä oikeasti pelaajan itsensä viestistä. Tyylillinen seikka vai jotain muuta?

Peilaan sillä, että laajennan omaa katsantokantaani ja pidän mielessä muidenkin huomiot, joita ite en ole tullut ajatelleeksi, kun kaikkea ei ole mahdollista hoksata ja jossain vaiheessa loppu uusikin sanottava. Mää en näe noita mun kommentteja niin fuusioituina kuin sää, kun tarkoituksen amulla on ollut antaa merkitys ja painoarvo sille, että sun (ja muiden hyvä pointti-kommentin saaneiden) pointti on fiksu ja pidettävä mielessä, vaikka ite oisinkin eri mieltä ja näkisin eri tavalla. En oo pyrkinyt hirveesti arvioimaan mitä ne kommentit susta kertoo, yleensä nuo hyvä pointti -jutut näen neutraaleina tai lievästi hyvismäisinä, mutta ei ne ihan hirveästi ole mun pelaajakäsityksiin vaikuttaneet. Mulla oli tässä joku hieno ajatus tuossa tunti sitte ku kirjotin, en vaan enää saa siitä kiinni. Pahoitteluni. :D Tyylillinen seikak kyseessä siis kuitenkin, haluan huomioida kaiken minkävoin tekstissä. Plus myöhempään kommenttiisi "Onko sulla itselläsi tarvepysytellä hyvissä väleissä meidän kanssa" - ei ole, minkä saattaa huomata siitä, että oon aika keskipisteenä (tai ainakin tunnen olevani :D) ja kuolemassa tällä hetkellä. Jos olsi tarve, niin mun "hyvä pointti"-taktiikka on ollut ihan sysipaska ja tehnyt ruman mahalaskun mutalammikkoon.
Cameronista niin joo vielä se, että mulle on ihan sama epäilläänkö Cameronia mutta halusin tuoda esille, etten nähny sitä niin painavana asiana ku Halima. Se oli mun mielestä aika kevyttä pohdintaa eikä mitään raskauttavaa. (en oo pelännyt saavani epäilyjä niskaasi - jos oisin, oisin ehkä ollu varovaisempi enkä kuolemassa... :D)

Sitten Meiz jälleen puolustautumassa. Meiz vibattalee enkä oikein saa tästä viestistä otetta. Buhhuu. Pelastusyritys on hassu, kuten Lenunenkin mielestä. Onko Lenune munkin äänen perusteet susta kummalliset, kun mulla oli abt samoja perusteita? Sitten Halima. Haliman kanssa oon samaa mieltä tuosta Tetran pelityyli-pointista. Pahisten kannattaa pelata millä tyylillä tahansa, jos se johtaa siihen, että "eihän pahis noin tekisi/onpa hyvismäistä" tms. kommentointiin. Samalal tavalla kenestä tahansa pelaajasta voitaisiin todeta, että "ei flyran kannattaisi höpöttää/Meizin puolustautua/ihanmitävaan pahiksena, sllä sillonhan jäisi helposti kiinni, ei tuo tyyli kannata -> en epäile". Näin kärjistetysti.

Porkkana, jossain mainitsit sanat "kiireinen puolustautumisviesti". :D En jaksa etsiä juuri nyt, jurppii yhä viestin kadottaminen, sorry. En siis meinannut tuota sun quoteamaa kohtaa. Kiireisyysperustelu ok, ei siitä kysyttävää. Missä kohin oon kiinnittänyt huomiota sun ensimmäiseen viestiin? :D Voisitko quotata, en hoksaa äkkiseltään niin pystyisin vastata paremmin?
Vampire kirjoittaa uudestaan. Mulla alkaa ärsyttää enemmän ja enemmän topan läpikäynti. Huokaus. Meiz pilaa munkin peliä hämmentämällä mun pakkaa enkä aio lähteä perustelemaan sitä miksi Meiz haluaisi pelastaa mun tai käyttäytyy tuolleen, että tää on tulkittavissa pelastukseksi. En tiedä miksi tämmöistä sattuu, Meizin ajatuspolut ei mulle aukea ja haluaisin itsekin kuulla. :D
Halimalta kiva listausviesti siitä ketä ihmiset epäilee. No comments. Horaaneko tilalle. Jee, onne matkaan vaan ja jaksamista analysointiin. :P Porkkanalta kesti hetki ottaa ääni pois, miksi? Meizin viestiin ei sanottavaa. Älä pliis ole tullut tähän väliin mitään uutta viestiä.
Violetilta loppulistaus. Oonko jossain vaiheessa sanonut ajatusteni kulkevan smoothisti, ai kamala, miten oon voinu, tänhetkinen aivotila ei puhu sen puolesta. :D Samaa mieltä, kaksi tapaa yrittää pelastaa on hassua (meinaan nyt Halima+porkkana ja Meiz). Jos joskus jaksat kahlata viestit läpi, onnea matkaan, mua alko ärsyttää jo nyt kun viesti katos.

HUH ohi on. Tästä tuli nyt vähän ärtyneempi viesti, ei suunnattu kenellekään teistä, vaan ihan vana siksi kun mua ärsyttää kun hukkasin aikaa ihan pirusti siihen viestiin mikä katosi ihan vaan omaa tyhmyyttäni. ;_;;;; Enkä myöskään jaksanut nyt tokalla kerralla perustella yhtä hyvin kun hukkasin ajatusketjuni ja alko ranteisiin sattua tää kirjottaminen. Jos oon hengissä tokaan päivään, niin silloin voi näitä kolmos- ja nelossivujen viestejäe syynätä läpi. En tahtois kuolla ja nyt en kyllä voi ottaa ääntä Arieliltakaan pois, halusin tai en. Vähän olisi hinkua vaihtaa myös Tinppaan (joka on poissa eli en viitsi) tai Meiziin, mutta Arielilla haluan myös pitää ääneni, joten antaapa olla. Pointtina siis, että äänestäisin kahta jos voisin.

Muistakaa ihmiset rakkaat kopioida tekstinne talteen aina ennenku painatte "esikatselu", saatatte muuten menettää järkenne.
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.03.2016 19:55:57

Jos yhtään lohduttaa niin tunnen tuskan, enkä myöskään postannut tuon postauksesi välissä :D

Ihmettelit etten maininnut komppailevani sinun mielipidettä ja tähän vastaan että tykkään myös jättää itsestäänselvyyksiä pois viesteistäni. Eikö se ole sanomattakin selvää että mielipiteeni oli about sama kuin sinulla? Mielummin näkisin Arielin tippuvan sijastasi, ja samaan listaan voisin lisätä Cameronin, einarin ja Haliman nyt hänen viimeisimmän porkkanaepäilynsä jälkeen.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja flyra » 15.03.2016 19:59:27

No olihan se kun perustelusi luki, mutta hassu fiilis tuli silti. :D Ja vähän semmoinen että miksi nyt ignoraat ihan täysin mun perusteet, tuli vähän sama tunne kuin piikkiksellä aiakisemmin, pieni reviirinpuolustushalu kun koin jääneeni kuulematta. :< Mieluummin näet Arielin tippuvan, mutta olisit hyvin voinut äänestää esim. Cameronia tai einaria - olis tsaattanut näillä saada enemmän huomiota osaksesi kuin tällä pelastusäänellä, johon ei vielä hirmuisemmin ole takerruttu. Turvallinen valinta vai näetkö todella Arielin epäilyttävämpänä kuin nuo muut vai srsly haluat pitää mut pelissä (olet niin varma että olen enemmän hyvis kuin Ariel?)?
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.03.2016 20:06:18

Noh mulla on erittäin vahva fiilis Arielista, kun en keksi oikein mitään syytä hänen pelilleen hyviksenä. Veikkaan että olisi hyviksenä paljon vapautuneempi. Ääneni tarkoitus oli myös saada hänet ajoissa lähemmäksi putoamisvaaraa, jotta saisin reaktiota sekä hänestä että muista pelaajista. Silti, näen kaikki neljä listaamani parempina vaihtoehtoina putoamiseen.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja flyra » 15.03.2016 20:35:04

Anteeksi, mua nyt kuumottelee ihan liikaa että kuolen. Oon kertakäyttöinen ennustaja, joten miten ois jos lynkattais joku muu? :>>
Pahoitteluni, en voi nyt enää myöhempään ottaa että tähän ehtii reagoida ja en nyt kuolis. :( Toivottavasti nyt reagoitte ajoissa enkä mää kuole (eikä osuttais kehenkään muuhunkaan erikoiseen...) ja saatais huomiseksi se yksi ennustus, vaikka se osuiski vapariin. Ois kiva jos suojelija suojelis mua yöllä että pelataan varman päälle ennustuksen kanssa, toivotaan että osun pahikseen.
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 15.03.2016 20:38:09

Aargh. ++Ariel
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja porkkana » 15.03.2016 20:40:09

Halima kirjoitti:Eiköhän se ole mun päätettävissä milloin äänestysperusteita on tarpeeksi. Ja ihan yhtä lailla mun päätettävissä kumpi teistä on mun mielestä pahismaisempi.

Olenko ainoa jonka mielestä Halima reagoi hieman turhan kiukkuisesti, kun kommentoin äänestysperusteita..? :D Toki ei ole mun päätettävissä, mutta kai sitä nyt silti kyseenalaistaa saa. :)

Halima kirjoitti:Ja sinusta tuo ei-juu-maisuus ei ole ainoa peruste, vaan tärkeinä perusteina on jo aiemmin mainitsemani seikat, esim. sun ekan viestin flyra-myllyyn vettä heittäminen, sun saamat "innostunut tavis -vibat" ja myös tuohon "innostunut tavis" -epäilykseen vastaaminen, jossa käänsit vissiin koko jutun vitsiksi.

Okei, tämä selventää vähän. Ajattelin, että etkai nyt vain sen mun neutraaliuden vuoksi äänestä kun kuitenkin selvensin mun epäilyjä heti perään. :D Ja en tiedä miten olisi pitänyt reagoida? En tahalteen sanonut tavis, ja ajattelin että jotain on kuitenkin vastattava kun ei kovin seikkaperäisiä mietteitä tuohon ollut. :)

flyra kirjoitti:Porkkana, jossain mainitsit sanat "kiireinen puolustautumisviesti". :D En jaksa etsiä juuri nyt, jurppii yhä viestin kadottaminen, sorry. En siis meinannut tuota sun quoteamaa kohtaa. Kiireisyysperustelu ok, ei siitä kysyttävää. Missä kohin oon kiinnittänyt huomiota sun ensimmäiseen viestiin? :D Voisitko quotata, en hoksaa äkkiseltään niin pystyisin vastata paremmin?

Meinasin vaan, että et alkuun ollut yhtään mun hermostumis-viestien perässä, mutta yhtäkkiä tulikin asiaa kun Meiz alkoi enempi siitä epäillä. Mutta taisikin olla reagointia mun siihen kakkosviestiin? Jos selviät tästä päivästä sittenkin hengissä niin voidaan jatkaa tätä väittelyä! :D (tai toki jos joku muu haluaa jutella siitä seuraavana päivänä niin voidaan kyllä jutella)

//Ajattelin olla äänestämättä, mutta tämä muuttikin kaiken :D Valitettavasti siis ++Ariel, paljoa muuta ei tässä ehdi tekemään
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Ariel » 15.03.2016 20:42:28

Mä en tajunnu et toi viesti on noin hyökkäävä, en mä sitä sellaseks tarkottanu.

flyra kirjoitti:Tinppa myös selitti perusteitaan jo aiemmin - etkö lukenut ko. viestejä, eivätkö ne vakuuttaneet vai mistäs kiikastaa?

Mä en huomannu sitä. Eikä noi perustelut kyllä vakuuta.

Mä en sanonu mitään muista koska ei ollu mitään selkeitä mielipiteitä mistään muusta.

Halima kirjoitti:Ariel tuntui epäilevän pelkästään Tinppaa ekassa viestissään, miksi et sitten äänestänyt?

En mä epäilly niin paljon et oisin äänestäny.

Meiz kirjoitti:OFF: vai sekoitanko jonkin muuhun?

Sekotat. Mä en ollu edellises kyläs.

Mä en nyt sano mitään kenestäkään ku en oo ehtiny lukea viestejä kunnolla läpi.

//ihmisiä väliin… Mä oon sit vapari.
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Zey » 15.03.2016 20:45:05

Väliaikalaskenta

Äänet:
2 flyra (einari, Vampire)
4 Ariel (Flyra, Meiz, Violet, porkkana)
1 porkkana (Halima)

Putoamassa on Ariel suurimmalla äänimäärällä.

Poissa:
keira 13.3. - 20.3.
tinppa 15. - 17.3.
Xanie 20.3 - 24.3

Päivä päättyy kello 21.00 eli noin vartin päästä!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 15.03.2016 20:46:40

--Ariel

++porkkana
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.03.2016 20:47:09

Jos tosissaan ollaan nyt saatu vaparikin putoamisvaaraan niin... :F

--Ariel ++Halima
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja flyra » 15.03.2016 20:47:46

Ariel, myös epäselvät mielipiteet kelpaa. Ja paska juttu että olet vapari, sillä mää en voi siirtää ääntä pois ennenku ne kertyy jollekin toiselle, että mää en kuolis. :|| crap.

Porkkana, mää nään sen mikä susta on kiukkuisuutta, en kyllä hoksannu tuota aiemmin. Tulkitsisin perustiukaksi-Halimaksi. Ja voidaan jutella huomenan lisää, jos en kuole. :D nyt ei tämänm pidemmin kun päivä päättyy pian.

//Zey väliin.

//Violet väliin. Dang, pitääkö munki nyt äänestää porkkanaa? En uskalla ennenku sinne saahaan toinen ääni pohjalle.

//MEIZ. Voi tuska ihmiset oisitte puhunu aiemmin.. :D Halimaa en kyllä äänestäis ite..
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja porkkana » 15.03.2016 20:48:23

--Ariel ++Halima

Silläkin riskillä että Ariel on pahis ja yrittää vain pelastaa itsensä..
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 15.03.2016 20:49:35

Meiz, kannattaa keskittää äänet. Nyt flyra, eli ennustaja, eli arvokkain henkilö on putoamassa, sillä hän sai kaksi ääntä ensin.

--porkkana
++Halima

Näköjään se hoituu näinkin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja flyra » 15.03.2016 20:51:55

yyyhyhyhyyyy kuumottelen ja oon varma että tää nyt on Murphyn laki ja nyt Halima onki joku erikoinen. saakeli. :D Kenethän mää tarksitankaan ens yönä. Ariel pitää huomenna kommunikoida, toisaalta epäilyttää vähän vähempi koska suhtautui kohtuurennosti, mutta kaipaisin enemmän pohdintaa. Mutta huomenna, en nyt. Piän vielä äänen Arielilla, en uskalla Halimaa tuhota vielä.
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 15.03.2016 20:52:45

flyra, Ariel mainitsi olevansa vapari, älä nyt häntä ennusta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja flyra » 15.03.2016 20:54:18

Juu en, en sitä meinannutkaan. Katotaan kuoleeko Halima nyt kuitenkin vai mitä tässä tapahtuukaan. Jännittttää.
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Lenune » 15.03.2016 20:55:29

Voihan pyllerö. Lähdettiinkin vielä työpäivän päätteeksi yksille parin kollegan kanssa, niin nyt oon myöhässä ja äh.

En varmaan ehdi nyt analysoimaan kolmatta ja neljättä sivua sen tarkemmin, joten tässä tulee joitakin mun huomioita ja vastauksia multa kysyttyyn.

Violet kirjoitti:Piikkiksen aloitus ei vaikuta pahismaiselta, sillä pahis ottaisi tuollaisen lausunnon suhteen aika suuren riskin, kun lähtee ilman mitään perusteluja ehdottamaan erikoishahmojen esiintuloa.
Olen eri mieltä. Erikoishahmokeskustelu käydään lähestulkoon jokaisessa pelissä, joten pahikselle paras taktiikka kerätä hyvispointseja on ottaa osaa tähän keskusteluun. Joten lähes poikkeuksetta myös pahikset osallistuvat, tai ovat jopa aloitteellisia, koska tässä keskustelussa pahiskin voi ihan oikeasti keskittyä spekuloimaan tosiasioita, eikä keksimään niitä tyhjästä, kuten hyviksiä epäillessään. Mielestäni onkin huomionarvoista, että kun erikoishahmokeskustelusta siirryttiin muualle, hiljeni piikkiskin.

Flyra äänestää ekana Arielia. Arielin viesti kyllä kohotutti vähän kulmia, mutta olin itse pistämässä sitäkin lähinnä myöhäisen heräämisen piikkiin. Kuitenkin yllätyin todella, että Flyra lähtee yhden viestin perusteella äänestämään Arielia. Ja kysytkin itseasiassa myöhemmin, että pidänkö sinunkin ääntäsi epäilyttävänä. Kokonaiskuvaa vasten kyllä, mutta äänestysviestistäsi tulkitsen äänesi olevan enemmänkin sellainen "vaadin selitystä" -ääni, vähän kuin herättely, joka poistuu, jos äänenkohde tulee vastaamaan ja selittää viestinsä riittävän hyvin. Tai niin annat mielestäni ymmärtää kyseisessä viestissä, vaikka voin tietty tulkita väärin. Meiz:n äänessä sen sijaan lähdetään ehkä varmemman oloisesti epäilemään ja tekemään varmoja johtopäätöksiä Arielin pahikseudesta. Musta on myös ylipäänsä todella arveluttavaa, jos hyvis lähtee äänestämään toista pelaajaa yhden viestin perusteella ns. varmana asiastaan, kuten Meiz tekee. Yllätyin sunkin kohdalla tästä, mutta koska ääni oli mun silmään vain vaatimassa vähän pidempää selitystä, niin se ei ole ihan niin epäilyttävä. Meiz sen sijaan selkeästi äänestää, koska pitää Arielia automaattisesti pahismaisena yhden viestin perusteella. Tai näin taas tulkitsen hänen viestinsä.

Vittu en kerkee nyt muuta. Meen pois. Piti ehtiä enemmän ja jäi ihan tyngäksi tämä nyt.

// Well that escalated quickly. Nonni, se niistä erikoissuunnitelmista sitten. ++Halima
Lenune
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 22.04.2014 19:03:11
Palkinnot: 2

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 15.03.2016 20:57:31

Älkää jooko enää heittäkö Halimalle ääniä. Jos Halima tulee ja paljastaa olevansa suojelija, ollaan tosi pahassa pulassa. Tää äänimäärä riittää jo.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja flyra » 15.03.2016 20:59:13

Lenune, true, sellainen mun viesti olikin. Nyt tilanne näyttääkin tosiaan pikkuisen eriltä... :D Mutta Ariel ei ole meidän ääniin kuolemassa ja voi toivottavasti huomenna esittää pohdintojaan ja sillain, toivotaan parasta ai nyt tulikin kiire en uskalla kyllä vaihtaa Halimalle ääntä

//Violet väliin, ajattelin samaa.
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Vampire » 15.03.2016 20:59:47

--flyra

En ehdi miettiä, kenelle heittäisin ääntä vai heitänkö ollenkaan, koska kiirekiirekiire (koska kandi)
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Zey » 15.03.2016 21:01:16

Ja päivän on päättynyt. :>
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Zey » 15.03.2016 22:56:41

1.ilta

Kuppilan oli täyttänyt painostava hiljaisuus. Zey katseli ympärilleen ja tarkkaili muita. Muutama oli kyllä vakuuttunut hänen sanoistaan, mutta hän ei ollut varma olivatko kaikki. Uskoivatko he häntä, vai lähtisivätkö he kuppilasta naureskellen? Tulisiko tästäkin vain yksi tarina, joka kerrottiin virne suupielessä kahvikupin ääressä? Tulisiko joku osoittamaan, että tuossa se pölvästi silloin seisoi, luullen että hänen hullua tarinaa uskottaisiin?

”Sä annat meille lääkettä, jos me kerrotaan kuka tappoi Charlesin?” kuului ääni takaa. Zey käännähti ympäri ja katsoi suoraan haalean harmaisiin silmiin. Meiz kohotteli kulmiaan odotellen vastausta.
”Joo. Mutta turha yrittää mitään, mulla ei ole sitä tässä mukana. Mutta lähellä se on, ainakin lähempänä mitä sairaala.” Vastaus oli aivan liian epävarma, mikä oli täysin Meizin syytä. Mies oli niin tavanomainen, ettei Zey ollut häntä enää muistanutkaan. Ja taas se hiljentyi omiin ajatuksiinsa, rapsutti vain valkoisen T-paidan peittämää vatsaansa. Hiljaisuus taas sai Zeyn entistä enemmän hermostumaan. Oliko mies uskonut häntä?

”Mutta mä en tiedä, kuka tappoi Charlesin”, kuului toisesta suunnasta vinkaisu. Tuosta anteeksipyytelevästä äänestä ei voinut erehtyä. Ainoastaan porkkana oli läsnäolijoista kyllin epävarma itsestään, että jopa yhden lauseen ääneen sanominen oli saanut nuoren miehen punastumaan. Tosin oliko se ihmekään, mies oli kärsinyt koko ikänsä nimestään. Mitkä vanhemmat oikein antoivat lapselleen nimeksi porkkanan? Kyllähän nimen inspiraation lähteen saattoi nähdä, sillä sekä sotkuinen tukka että pieni parran sänki olivat oranssiset.
”No sitten sun on parempi selvittää se, ja pian”, Zey sanoi keräten itseluottamuksensa hiveneet. ”Mä en nimittäin tee poikkeuksia.”
”Miten me se tehdään?” kysyi Xanie ja puhdisti silmälasejaan vimmatusti lautasliinaan. Ei siitä hommasta kyllä mitään näyttänyt tulevan, sillä lautasliina oli jo alunperin ollut ketsupissa ja nyt se vain suttasi laseja pahemmin. porkkanakin näytti huomanneen saman asian ja tarttui Xanien silmälaseja puhdistavaan käteen. Oudon rohkeasti porkkana otti Xanieen kontaktia, mahtoivatko he olla yhdessä? Enpä olisi uskonut, Zey tuumi ja ravisteli sitten päätään. Nyt piti keskittyä tärkeämpiin asioihin.
”Charles tiesi teidän salaisuudet. Nyt täytyy vain selvittää, että kenen salaisuus oli tappamisen arvoinen.”
Monet kuppilassa kalpenivat ja tuli taas hiljaista. Arvatenkin jokainen mietti niitä omia salaisuuksiaan, joita ei haluaisi muiden tietävän. Ehkä se olikin hyvä, että olisi hiljaista. Ehkä se painostaisi. Olihan tässä kuitenkin heidän henkessä pelissä, tai no, ainakin tavallaan.

Yhtäkkiä oikeassa kulmassa näkyi liikettä. Tetradynamia nousi seisomaan keppinsä avustuksella ja nytkäytti päätään samalla tavoin kuin ihminen nytkäyttää hiuksiaan heilauttaessaan. Vanha mies oli kuitenkin lähestulkoon kalju, mikä teki liikkeestä entistä hämmentävämmän.
”Oi maamme Suomi synnyinmaa, soi sana kultainen”, Tetradynamia kajautti sävelet ilmoille yllättävän hentoisella äänellä.
”Mitä ihmettä?” Zey puuskahti. ”Oikeasti, jos ette halua lääkettä, niin ei väkisin. Mut en mä lähde mitään pilkkaa kuuntelemaan!” Kiukkuissaan Zey paiskasi kädessään edelleen olleen lasinsa lattialle niin että se hajosi. Sen sijaan, että hän saisi enonsa murhaajan kiinni, häntä kohdeltiin kuin idioottia.
”Älä, älä”, Halima kiljahti. ”Ei se mitään pilkkaa ole, se on vain Horaaneko.” Muutamat nyökyttelivät vahvistukseksi, mutta Zey pysyi hiljaa odotellen lisää tietoa. Kuka ihmeen Horaaneko? Tetradynamiahan tuo selkeästi oli. Vai oliko se joku murresana, jota hän ei vain ymmärtänyt?
”Horaaneko oli Tetradynamian vaimo”, Halima kiirehti selittämään. ”Mies ei oikein koskaan toipunut leskeksi jäämisestä, joten aina kun hän joutuu vähänkin stressaavampaan tilanteeseen, niin hän alkaa käyttäytyä kuin edesmennyt vaimonsa.”
”Mä mikään edesmennyt ole!” Tetradynamia, tai siis kai Horaaneko, kivahti ja lopetti laulamisen. ”Tässähän mä olen, täysissä ruumiin voimissa.”
”Miksi Tetradynamian edesmennyt vaimo sitten laulaisi?” Zey kysyi hämmentyneenä ohittaen kokonaan Horaanekon.
”Joutu pienenä flikkana auto-onnettomuuteen”, kuului käheä vastaus. Piikkisiili siemaili vähän väliä kahviaan kaikessa rauhassa. Kuusissa kymmenissä oleva mies oli aina vaikuttanut Zeyn mielestä eriskummalliselta ihmiseltä. Eikä asiaa yhtään auttanut se, että kärsiessään ikäkriisiä piikkisiili oli värjännyt hiuksensa vihreiksi ja oli hiuslakan avulla saanut hiukset pysymään jokapuolelle osoittavina piikkeinä. ”Se oli mun faija, joka oli vähän juonut jotain vahvempaa. Lähti autolla liikkeelle, koska mutsi oli jossain hevonkuusessa ja tarvitsi kyytiä. Ja sitten tättädää, Horaaneko jäi auton alle. Vähän se lauleskelee ja runoilee, mut hei, luovuus on vaan hyväksi.”
Kaikki hiljenivät, sillä kukaan ei tiennyt miten tuollaiseen olisi pitänyt vastata.

”Joka tapauksessa, tuo on nyt Horaaneko. Ja yleensä siinä voi kestää pari päivääkin, ennen kuin Tetradynamia taas palaa takaisin maisemiin, joten häntä en enää odottelisi”, Halima lopulta totesi. Zey vain nyökkäsi, miettien miten sekopäinen koko Kylä oikein oli.
”Kuulkaa nyt. Jos meidän kerran tarvii kertoa kuka tappoi Charlesin, niin eikö tehdä se jo vihdoin, että päästään kauas täältä”, Vampire ärähti nousten seisomaan. Se ei ollut tosin lainkaan niin vakuuttavan näköistä kuin Vampire oli toivonut, sillä nouseminen sai naisen horjahtamaan niin, että mustanruskeat rastat heiluivat, ja muutama sulkakin hiuksista tipahti kuluneelle puulattialle. Vampire taipui ja istahti takaisin, muttei hiljentynyt: ”Kaikkihan me tiedetään, ettei tässä pirun Kylässä edes kuiskata mitään, ilman että Halima olisi siitä perillä. Ja jos Halima ei halua paljastaa murhaajaa, niin tietysti se sitten itse on.”
”Sanoisin, että olen samoilla linjoilla”, Meiz totesi saaden Zeyn hätkähtämään. Hän oli jo ehtinyt unohtaa koko miehen olemassa olon. Pirun äijä, voisi edes värjätä nuo maantienruskeat hiuksensa, niin voisi olla vähän helpompi huomata. Koko mies olisi hyvin voinut olla joku vakoilija tai vastaava. Olisi varmaan pystynyt huomaamatta viemään höyryävän kahvinkin kädestä.

”Mutta enhän mä oo ketään murhannut”, Halima vastusti nostaen kätensä, aivan kuin niillä pystyisi kumoamaan esitetyt väitteet. ”Mä mielummin miettisin vaikka Vampirea, kun niin ärhäkästi on muita syyttelemässä, ja ilman todisteita vielä!”
”Jos sä haluat, että me uskotaan sua, niin kerro mikä se pirun salaisuus oli, jonka Charles tiesi”, Zey ärähti. Adrenaliini virtasi, kun hän vain mietti oliko tuo maalaistalon täti tappanut hänen enonsa. Mikä edes voisi olla niin tärkeää, että eno oli pitänyt tappaa, joku piirakkaohje vai?
”Se on yksityistä!” Halima sanoin posket punaisina hehkuen.
”Voi Halima, miten mä en sua aikaisemmin huomannut?” Horaaneko hymisi ja tanssahteli – niin hyvin kuin kahdeksankymppinen äijänkäppyrä voi tansahdella – Haliman viereen ja istahti tuolille. ”Kerro miten sun poikas voi? Onko se vieläkin siellä vankilassa?”
Halima upotti päänsä käsiinsä, eikä nostanut enää katsettaan, vaikka miten Horaaneko koitti keskustella. Tosin Horaanekolla tuntui keskustelu sujuvan oikein hyvin yksinäänkin.
Olihan pojan vankilassa olo varsin häpeällistä, varsinkin näin pienessä kylässä. Ja mitä Zey muiden supinoita kuuli, niin ilmeisesti Halima oli väittänyt poikansa työskentelevän ulkomailla suuren konsernin johdossa. Ei se kuitenkaan ehkä ihan murhaamisen arvoista silti ollut.

Äänet
4 Halima (Meiz, porkkana, Violet, Lenune)
1 flyra (einari)
1 Ariel (Flyra)
1 porkkana (Halima)

Halima siis kuolee saatuaan eniten ääniä.

Kuolleet:
1.päivä: Halima – tavallinen kyläläinen

Poissa:
keira 13.3. - 20.3.
tinppa 15. - 17.3.
Xanie 20.3 - 24.3

Yö alkaa nyt ja päättyy huomenna, keskiviikkona 16.3. kello 22.00. Yönimet on kuitenkin lähetettävä viimeistään kello 20.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Murha kylässä 1.yö loppuu 16.3. kello 22.00. (yönimet 20

ViestiKirjoittaja Zey » 16.03.2016 22:10:44

2.aamu:

Pikku hiljaa supina kuitenkin hiljeni, ilmeisesti Halimasta ja hänen pojastaan kaikki olivat jo sanasensa sanoneet. Pienen vaivaantuneen hiljaisuuden jälkeen einari alkoi viritellä keskustelua:
”Mites tota kun kissatkin pitäis ruokkia, niin meneekö tässä vielä kauan? Tai siis eikö se nyt ollut Halima joka sen Charlesin tappo?” einari katseli ympärilleen kuin varmistusta hakien. einari oli aina ollut kissojen ystävä, ja harva uskalsi edes mennä lähelle einarin pientä mökkiä. Niin pieni mökki nyt vain ei ollut tehty kolmelletoista kissalle.
”Ei kai nyt kukaan yhen jäbän takia Charlesia rupee tappamaan”, piikkis totesi ja hörppäsi kahviaan.
”Mä en oo vielä tyytyväinen, joten turha miettiäkään mitään pois lähtemistä”, Zey sanoi ja alkoi kävellä kuppilassa. ”Jos Halima ei tappanut Charlesia, niin kuka sen teki?”
”flyra ei ainakaan satuttaisi kärpästäkään”, Cameron sanoi ja halasi vieressään istuvaa flyraa. flyra näytti hieman kärsivältä, mutta toisaalta juuttikangas nyt ei ole mitään maailman pehmoisimpia kankaita. Vai oliko siellä takana jotain muutakin? Ehkä vähän liian surullisen näköinen vain kankaan takia.
”En se mäkään ollut”, Tinppa sanoi hiljaa räpeltäen edessään olevan kirjan sivuja hermostuneesti. Harmaissa vaatteissaan ja kyyryisessä asennossaan Tinpasta tuli mieleen lähinnä sana pelokas. Mahtaisiko noin pelokas kyetä tappamaan Charlesin? Toisaalta ehkä juuri pelon takia hän oli kyennyt tappamaan?

”En mä kyllä tehnyt mitään”, flyra vakuutti kovaan ääneen ja naurahti hermostuneesti päälle. Kädet lennähtivät taas pelottavan läheltä Cameronin kahvikuppia, mutta kuin ihmeen nojalla ei siihen kuitenkaan osunut. ”Mä kyllä miettisin enemmän piikkisiiltä. Ihan ihmeellinen äijä, ties mitä sen päässä liikkuu.”
”Ihmeellinen äijä ehkä olenki, mutta kyl mä tiedän, ettei sultakaa salaisuudet puutu. Ikä ei oo vielä mun muistiani huonontanu”, piikkisiili piikitti ja katsoi suoraan flyraa silmiin.
”Ei siitä tarvitse puhua”, flyra sihahti, mikä oli kovin poikkeuksellista. Sihahtaminen vaati paljon matalampaa ääntä kuin mitä flyran normaaliin puheeseen kuului.
”No mä en siitä mitään päätä”, piikkisiili totesi letkeästi ja katsahti odottavasti Zeyhyn.
”Mistä ei tarvitse puhua”, Zey tivasi, vaikkei kuitenkaan kiihkeästi. Jotenkin flyra tuntui tulleen esille aivan liian helposti. Ja piikkisiili kuitenkin tuntui tietävän salaisuuden, ja siinä se kuitenkin istui kahviaan lipittämässä…
”No en mä sen salaisuuden takia kuolemaankaan ala”, flyra ärähti. ”Olin poliisi. Yks pirun onnettomuus ja siihen se ura katkesi. Alle kolmikymppisenä alkoi mun eläkeputki sitten. No, onko nyt parempi mieli, mitä?”
Zey vain katsoi hiljaa katkeroitunutta naista.
”No sitä mäkin. Mä sanon, että mitä pirun järkeä on repiä kaikkien ihmisten salaisuuksia selville! Ei siitä muuta seuraa kuin murhetta.”

Kuolleet:
1.päivä: Halima – tavallinen kyläläinen
1.yö: flyra – kertakäyttöinen ennustaja

Äänestyspakot:
Tinppa, Vampire, Xanie, Ariel, Cameron, piikkisiili

Poissa:
keira 13.3.-20.3.
tinppa 15-17.3.
Xanie 20.3-24.3

Päivä alkaa nyt ja päättyy sunnuntaina 20.3. kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Murha kylässä 1.yö loppuu 16.3. kello 22.00. (yönimet 20

ViestiKirjoittaja Xanie » 16.03.2016 22:18:46

Ääh, siis mitä ihmettä täällä oikein tapahtui päivän päätteessä? :o Erikoisia pompsahteli esiin kuin sieniä sateella. Ensin yksi josta siirryttiin äänestämään toista. Ja lopulta ihan puskista äänestettiin pihalle Halima.

Tilanteen ollessa 2 ääntä Flyralle, 4 Arielille ja 1 porkkanalle, näistä kaksi eniten ääniä saanutta paljastuu erikoisiksi (vitsit miten voikin olla tämmöinen tuuri :/). Porkkanalla on yksi ääni, Violet muuttaa hänelle kanssa äänensä -> porkkanalla kaksi ääntä -> Meiz äänestää ihan puskista Halimaa. Miksi ihmeessä? Porkkana saapuu kanssa äänestämään Halimaa, mikä on ihan ymmärrettävää kun hän on itse toisena äänestettävien ehdokkaana. Ja sitten tulee Violet vaihtamaan äänensä porkkanasta Halimaan. Miksi? Lenunekin käy heittämässä äänensä Halimalle. Haluaisitteko ainakin Meiz ja Violet näin jälkeenpäin hieman avata syitä, miksi Halima eikä porkkana?


Ja voi Flyra :/ Suojelija ja pahikset käyneet jotain tahtojen taistoa ja pohtineet omaansa ja toistensa käänteispsykologioita tai jotain :(
Xanie
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 02.12.2013 22:27:47

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa

cron