Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Murha kylässä 6.yö loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 06.04.2016 20:09:23

Pitäisi lukea pääsykokeisiin...

Mutta joka tapauksessa, Cameron kun tiedetään hyvikseksi, on tässä jäljellä kolme pelaajaa, josta kaksi ovat pahiksia. Koska en usko, että Halima ja porkkana olisivat pahispari, on Horaanekon käytännössä pakko olla joko pahis tai petturi. En nyt lähde täysin unohtamaan Halima-porkkana mahdollisuutta laskuista, mutta jätän sen kyllä vähemmälle huomiolle.

Puoltavat tekijät: Xanie-Horaa-porkkanaa tukee muun muassa se, että Horaanekon ääni oli viimeinen vaadittava ääni porkkanan pelastumiselle kolmantena(?) pelipäivänä. Pahiskaveri sopivasti odottamassa pelastumistilaisuutta? Xanie piti porkkanaa vähiten epäilyttävänä listauksessaan.

Vastustavat tekijät: Horaaneko osallistui Haliman johdatuksella porkkanan massaamiseen, mutta toisaalta myös pelasti tilanteen siirtämällä äänensä. Herättää ristiriitaisia ajatuksia.

Entäs sitten Xanie-Horaa-Halima

Puoltavia tekijöitä: Muun muassa tämä viesti: (viewtopic.php?f=9&t=258&sk=a&start=90#p4589), jossa Halima nostaa väkijoukon porkkanaa vastaan silloin, kun Horaaneko on kuolemassa. Hän myös huomauttaa myöhemmissä viesteissään nimenomaan Horaanekolle, että hän voisi tulla siirtämään äänensä.

Vastustavia tekijöitä: Xanien asennoituminen Halimaan (tosin voi edelleen olla pesäeron ottoa. Halima oli sen verran voimakkaasti ohjannut keskustelua, että hänen putoamisensa olisi ollut epätodennäköistä), Halima osallistuu Horaanekon laskutavan vääräksi osoittamiseen (voi myös olla pesäeron ottoa. Taustalla voi olla ajatus siitä, että Halima pääsee molemmista pahiskavereistaan tarpeeksi pitkälle eroon, jonka jälkeen korjaa potin)

Noi ajatukset jäi nyt vähän lapsenkenkiin, mutta näin suhteitten kautta ajattelin menneisyyttä tarkistella.

Eli äänestän Cameronin kanssa samaa tietty, mutta minä en kuitenkaan ole vielä valmis lyömään päivän kohdetta lukkoon.

Tää viesti kyllä pahisvibattaa, sillä siirrät vastuuta äänesi perusteluista toiselle henkilölle. Et kai yritä vastuun mukana siirtää velvollisuuksia, kuten argumentointia ynnä muuta tai pyrkiä siirtymään syrjään? Ja entä jos Cameron äänestäisi sinua? Eihän sekään nyt täysin poissuljettu vaihtoehto ole (no onhan se aika epätodennäköinen...).
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 6.yö loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 06.04.2016 20:58:16

Oon pahoillani etten oo ehtiny puhelee, pääsin vasta koulusta kotiin ja hirvee väsy :( Kattoo jaksanko vääntää viestiä vielä tänään. Mut oon siis "hereillä" kyllä,
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Murha kylässä 6.yö loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 06.04.2016 23:35:40

En ehtiny sit kuitenkaa tänää lukee topaa, joten vastailen vaan minuu koskeviin juttuihin:

Porkkana, tuo kohta minkä lainasit ("oon kyl silleen semiloukkaantunut...") oli ihan täyttä sarkasmia :D Ei ehkä auennut täysin sinulle kun ei olla hirveen paljon pelattu yhdessä, mutta pohjasin tuon siihen että oon aikoinani saanut parhaan pahiksen KEPPI-tittelin.

Ja also porkkana, en kyl näe järkee miks pahiksena olisin puolustellu Xanieta viimeseen asti (okei no en kyl puolustellu, pidin vaan Halimaa niin vahvasti pahiksena etten halunnu Xanien putoavan, jota en siis pitänyt mahdollisena pahiskaverina Halimalle) tai siis, kato nyt missä tilanteessa oon :D Merkit Xanien putoamiselle oli aika selvät päivän alusta asti, joten miun ois kandennu vaa lähtee mukaan messiin mahd. aikaisin.

Enkä listannut Halimaa tuohon muiden kanssa samaan, koska ketään ei tuntunut kiinostavan Haliman pudottaminen, joten ehdotin siis mahdollisempia Haliman pahiskaverikandidaatteja ko Xanie mielestäni oli.

Joo lissää toivottavasti nyt sit huomenna...
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Murha kylässä 6.yö loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 07.04.2016 18:26:43

Lopetan pääsykoekurssikirjojen lukemisen hetkeksi, kirjaudun kylään ja mitä ihmettä lukemisesta rasittuneet silmäni näkevätkään! Niin, eivät mitään uutta viestiä kahdeksaantoista tuntiin. Mitä myöhempään jää äänestäminen ja äänestämistä edeltävä keskustelu, sitä suurempi riski meillä on viime hetkien iltakaaoksiin.

Ja nyt kiinnitin huomioni tähän:

Violet ja Horaaneko olivat molemmat ensin Xanien äänestystä vastaan, kun taas Halima oli heti aamusta mukana äänestämässä Xanieta. Tämä voi toisaalta olla Haliman ansa saada ajattelemaan juuri noin, mutta keskittyisin ennemmin Violet-Horaaneko-akselille tänään.


Ensin Xanien äänestämistä vastaan... Haliman samanlaiseen kommenttiin vastasinkin jo näin: "Heti löytyi kaksi vastustajaa = viisi tuntia ennen päivän päättymistä vaihdan ääneni Horaanekoon hänen lausuttuaan melkoisen pahismaisen kommentin". Äänen Horaanekolle siirsin juuri Xanielta, eli olin jopa aluksi hänen tiputtamisen kannalla. Jos katsotaan asiaa vielä pitemmällä pespektiivillä, niin puolsin Xanien tiputtamista jo neljännen päivän puolella, kun Halima käänsi väkijoukot Cameronin suuntaan. Toteamalla, että olin Xanien äänestystä vastaan sen sijaan, että toteaisit minun olleen enemmän Horaanekon äänestämisen kannalla puollat tietynlaista kuvaa tilanteesta. Kuvaa, joka ei ehkä kokonaisuudessaan havainnollista asioiden todellista kulkua painottamalla tarjoamaasi näkökulmaa. Haluaisitkos puoltaa sananvalintaasi? Kun nyt vielä huomioidaan se, että vastasin jo Haliman samankaltaiseen viestiin, on mielenkiintoista, että samankaltainen viesti toistuu - jälleen mielestäni ilman kovinkaan hyviä perusteluita ja kärjistäen.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 6.yö loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja porkkana » 07.04.2016 18:56:04

Violet kirjoitti:Tää viesti kyllä pahisvibattaa, sillä siirrät vastuuta äänesi perusteluista toiselle henkilölle. Et kai yritä vastuun mukana siirtää velvollisuuksia, kuten argumentointia ynnä muuta tai pyrkiä siirtymään syrjään?

Jos Cameron äänestää sinua Violet, äänestän myös. Jos äänestää jotain muuta, niin äänestän myös sitä. Ihan vain, ettei pahikset pääsisi massaamaan. Ja en mielestäni ole jättänyt argumentointia tai pyrkinyt siirtymään syrjään, minähän täällä huutelen kaikkien perään ettei kukaan niin tekisi? :D Ihan samalla tavalla olen mietiskellyt täällä kuten aiemmin, ainakin mielestäni (joskin vähemmän kun materiaaliakin on vähempi). Et kuitenkaan reagoinut eilen samantapaisiin kommentteihin Halimalta ja einarilta (taisi niitä kyllä enempikin olla, en vaan pikaiseen löytänyt enempi esimerkkejä):
Halima kirjoitti:Nyt haluaisin että Cameron tulis kertomaan ketä äänestetään, ja sitten oikeasti äänestettäis sitä.
einari kirjoitti:Varmaksi hyvikseksi tiedetyn Cameronin perässä äänestäminen on varmin tapa keskittää äänet ja Xanie on jo saanut epäilyjä ja ääniä osakseen. Sopii kyllä munkin pahisepäilyihin vaikkei ihan ykkösenä ollutkaan.

Varman hyviksen perässä äänestäminen on turvallisinta ja jolla saadaan estettyä pahisten massausmahdollisuudet.

Siitä puheenollen, tässä on kuitenkin nyt vain pari päivää aikaa, joten pikku hiljaa toivoisin Cameronin heräävän jälleen.. :/

Horaaneko kirjoitti:Ja also porkkana, en kyl näe järkee miks pahiksena olisin puolustellu Xanieta viimeseen asti (okei no en kyl puolustellu, pidin vaan Halimaa niin vahvasti pahiksena etten halunnu Xanien putoavan, jota en siis pitänyt mahdollisena pahiskaverina Halimalle) tai siis, kato nyt missä tilanteessa oon :D Merkit Xanien putoamiselle oli aika selvät päivän alusta asti, joten miun ois kandennu vaa lähtee mukaan messiin mahd. aikaisin.

KEPPI-tittelistä en tiennyt! :D Ja petturina se olisi sinulta turvallisempaa. Toisaalta myös siksi, että huomio kääntyisi tänään sinuun ja varsinainen pahis saisi jälleen päivän lisää elinaikaa.. Mutta toisaalta voi olla kans pahisjuoni ihan että voit sanoa noin, että "eikai mun noin kannattaisi tehdä". :D

Tuli myös mieleen, että Halima "valitsi" eilen Xanien ja einarin väliltä Xanien. Pahiksena Halima olisi hyvin voinut valita einarin, jota Cameron epäili enemmän ja olisi myös voinut äänestää ja jos sekä Halima että varma hyvis Cameron olisivat äänestäneet einaria, olisi loput seuranneet mallia. Ja miksi Halima pahiksena tahalteen haluaisi pahiksena pidentää peliä? :D

Eli epäilen nyt vahvimmin Xanie-Violet-Horaaneko kolmikkoa jossa Violet on pahis ja Horaaneko petturi. Tai toisin päin, sen ei ole niin väliä. Se, että Violet äänesti Horaanekoa tänään puhuu ehkä sen puolesta enemmän että Horaaneko olisi petturi. Sama kuin Violet eilen halusi mieluummin Horaanekon ulos kuin Xanien.

//Violet

Violet kirjoitti:Äänen Horaanekolle siirsin juuri Xanielta, eli olin jopa aluksi hänen tiputtamisen kannalla. Jos katsotaan asiaa vielä pitemmällä pespektiivillä, niin puolsin Xanien tiputtamista jo neljännen päivän puolella, kun Halima käänsi väkijoukot Cameronin suuntaan. Toteamalla, että olin Xanien äänestystä vastaan sen sijaan, että toteaisit minun olleen enemmän Horaanekon äänestämisen kannalla puollat tietynlaista kuvaa tilanteesta. Kuvaa, joka ei ehkä kokonaisuudessaan havainnollista asioiden todellista kulkua painottamalla tarjoamaasi näkökulmaa. Haluaisitkos puoltaa sananvalintaasi?

Pahiksen juuri kannattaisi olla Xanien tiputtamisen kannalla. :) Samoin 4. päivänä annoit alkuun herättelyäänen Xanielle ja myöhemmin päätit pitää äänen Xaniella. Tämä voi olla pesäeronottoa, etenkin kun oli aika turvallista äänestää Xanieta kun minä ja Halima oltiin molemmat äänestetty Cameronia ja oli aika selkeää, ettei kumpikaan meistä ottaisi ääntä pois. Ja mitä sanavalintaan tulee, niin se tosiaan luo hieman väärää kuvaa tilanteesta. Enemmin meinasin, että heti kun tulee tilaisuus äänestää jotakuta muuta suht. hyvillä syillä, niin tartut tilaisuuteen ja yritit saada muitakin äänestämään Horaanekoa. Eli:

-> 4. päivänä sinun oli kannattavaa ensin äänestää Xanieta herättelyäänellä ja kun tilanne näytti suht. turvalliselta, niin pitää myös ääni siellä. Hieman riskiksi tilanne kävi kun muitakin äänestäjiä tuli, mutta jos Xanie olisi kuollut niin tämä olisi ollut hyvä keino saada pesäeroa pahiskaveriin eikä sinua varmasti oltaisi epäilty pahiskaveri tiputtamisesta.
-> 5. päivänä menit mukaan äänestämään Xanieta, sillä juuri niin kunnon massaan uppoava pahis tekisi. Kun totesin Horaanekon laskeneen väärin, otit heti äänesi pois Xanielta ja ryhdyit äänestämään Horaanekoa. Yritit myös saada muita mukaan (minullekin huikkasit, että epäilin enempi Horaanekoa ettenkö voisi myös vaihtaa ääntäni) äänestämään Horaanekoa.
-> Äänten vaihto Horaanekon suuntaan ei onnistunut, joten siirsit äänen takaisin Xanielle.

Eli en tiedä oliko tarkoituksesi vain saada selvennystä sanomaani tai kääntää katseita myös minun suuntaani, mutta tämä ainakin vahvensi epäilyjäni sinua kohtaan. :D
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 6.yö loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 07.04.2016 19:40:44

Violet ja Horaaneko olivat molemmat ensin Xanien äänestystä vastaan, kun taas Halima oli heti aamusta mukana äänestämässä Xanieta. Tämä voi toisaalta olla Haliman ansa saada ajattelemaan juuri noin, mutta keskittyisin ennemmin Violet-Horaaneko-akselille tänään.


Pahiksen juuri kannattaisi olla Xanien tiputtamisen kannalla. :) Samoin 4. päivänä annoit alkuun herättelyäänen Xanielle ja myöhemmin päätit pitää äänen Xaniella. Tämä voi olla pesäeronottoa, etenkin kun oli aika turvallista äänestää Xanieta kun minä ja Halima oltiin molemmat äänestetty Cameronia ja oli aika selkeää, ettei kumpikaan meistä ottaisi ääntä pois. Ja mitä sanavalintaan tulee, niin se tosiaan luo hieman väärää kuvaa tilanteesta. Enemmin meinasin, että heti kun tulee tilaisuus äänestää jotakuta muuta suht. hyvillä syillä, niin tartut tilaisuuteen ja yritit saada muitakin äänestämään Horaanekoa. Eli:

Jaa'a. Kaksi aika erityyppistä lainausta samalta pelaajalta samasta asiasta saman pelipäivän aikana.

-> 4. päivänä sinun oli kannattavaa ensin äänestää Xanieta herättelyäänellä ja kun tilanne näytti suht. turvalliselta, niin pitää myös ääni siellä. Hieman riskiksi tilanne kävi kun muitakin äänestäjiä tuli, mutta jos Xanie olisi kuollut niin tämä olisi ollut hyvä keino saada pesäeroa pahiskaveriin eikä sinua varmasti oltaisi epäilty pahiskaveri tiputtamisesta.
-> 5. päivänä menit mukaan äänestämään Xanieta, sillä juuri niin kunnon massaan uppoava pahis tekisi. Kun totesin Horaanekon laskeneen väärin, otit heti äänesi pois Xanielta ja ryhdyit äänestämään Horaanekoa. Yritit myös saada muita mukaan (minullekin huikkasit, että epäilin enempi Horaanekoa ettenkö voisi myös vaihtaa ääntäni) äänestämään Horaanekoa.
-> Äänten vaihto Horaanekon suuntaan ei onnistunut, joten siirsit äänen takaisin Xanielle.

Eli en tiedä oliko tarkoituksesi vain saada selvennystä sanomaani tai kääntää katseita myös minun suuntaani, mutta tämä ainakin vahvensi epäilyjäni sinua kohtaan. :D


4. päivänä ääni alkoi herättelyäänenä, mutta ehkä se, etten ääntä kellekkään muulle siirtänyt Xanien herättyä tai muitten henkilöiden saadessa ääniä kertonut jotakin. Jos Halima ei kuitenkaan ole pahis, niin pahisten olisi kuitenkin ollut paljon helpompi vaan osallistua Cameronin listimiseen ja kääntyä seuraavana päivänä Halimaa vastaan.
5. päivän syytöksiin on helppo vastata - koko päivän ajan pelaajat pyrkivät vaikuttamaan toistensa ajatuksiin. Huomioit kyllä minun siirtäneen huomiota Horaanekon suuntaan, mutta Halima teki ihan samaa Xanien suhteen. Esimerkiksi väittäisin, että muiden äänestyskäyttäytymisestä johtuen Cameron päätyi lopulta äänestämään Xanieta eikä einaria, joka oli hänen suurin epäilynsä. Tätä havaintoa puoltaa lausunto:

Cameron kirjoitti:Enhän mää oo mitään päättäny :( Musta einari ois pahismaisin, mutta päädyin Xanieen, joka ois musta toisiksi pahismaisin vaihtoehto.


Kaiken kaikkiaan on mielenkiintoista, jos pidät pahismaisena sitä, että yritin saada muut henkilöt äänestämään henkilöä, jota epäilin. Ja sinällänsä koomista, että nostat nyt äänen palauttamisen Xanielle osana pahismaista toimintakuviota, kun itse olit siihen eilen kehottamassa ja kun äänten keskitys oli kannattavaa.

Hmm. Ja jos et pyri siirtymään syrjään, niin voit saman tien lainata viestini pointit kokonaisuuksina.
Tää viesti kyllä pahisvibattaa, sillä siirrät vastuuta äänesi perusteluista toiselle henkilölle. Et kai yritä vastuun mukana siirtää velvollisuuksia, kuten argumentointia ynnä muuta tai pyrkiä siirtymään syrjään? Ja entä jos Cameron äänestäisi sinua? Eihän sekään nyt täysin poissuljettu vaihtoehto ole (no onhan se aika epätodennäköinen...).

Ironista, että kun kysyn, ettet vain yritä siirtyä syrjään, leikkaat suhteellisen relevantin kysymyksen lainauksesta. Kysymyksen, joka pistäisi muodostamaan jonkinlaista kantaa peliin. Tämä nyt ainakin vahvensi epäilyjäni sinua kohtaan :D
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 6.yö loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja porkkana » 08.04.2016 08:41:47

Violet kirjoitti:5. päivän syytöksiin on helppo vastata - koko päivän ajan pelaajat pyrkivät vaikuttamaan toistensa ajatuksiin. Huomioit kyllä minun siirtäneen huomiota Horaanekon suuntaan, mutta Halima teki ihan samaa Xanien suhteen. Esimerkiksi väittäisin, että muiden äänestyskäyttäytymisestä johtuen Cameron päätyi lopulta äänestämään Xanieta eikä einaria, joka oli hänen suurin epäilynsä.

Ensimmäinen ero on, että Halima teki sen heti päivän alussa ja sinä vaihdoit äänesi 5h ennen päivän päättymistä. Toki ihmiset olivat aktiivisesti liikkeellä, mutta esim. einari ei ollut paikalla illalla enää (tai ei ainakaan kirjottanut siinä tapauksessa). Ja kuten sanoin, niin pahiksena Haliman olisi kannattanut valita einari eikä Xanie, juuri koska Cameron olisi ainakin mennyt mukaan äänestämään einaria ja sen jälkeen myös loput. Ja sanoin jo aikaisemmin, että Halima oli se joka "valitsi" Xanien eikä einarin, eli kyllä sekin seikka on huomioitu. :) Toinen ero on, että me tiedämme varmasti Xanien olevan pahis ja einarin olevan hyvis. Se vaikuttaa mielipiteisiini valitettavan paljon, ja koska me emme tiedä Horaanekon roolia (tai sinun) niin se tekee asiasta sinulle tällä hetkellä vaikeampaa.

Violet kirjoitti:Kaiken kaikkiaan on mielenkiintoista, jos pidät pahismaisena sitä, että yritin saada muut henkilöt äänestämään henkilöä, jota epäilin. Ja sinällänsä koomista, että nostat nyt äänen palauttamisen Xanielle osana pahismaista toimintakuviota, kun itse olit siihen eilen kehottamassa ja kun äänten keskitys oli kannattavaa.

Tuo kohta oli toteamus, ei syy miksi sinua epäilisin. Jos et olisi vaihtanut ääntäsi niin se puhuisi pahikseutesi puolesta entistä enemmän, sillä silloin pahikset olisivat voineet massata. Ja tietenkin saat yrittää saada henkilöt äänestämään sitä ketä sinua epäilyttää, mutta kun se tuli hieman myöhään ja näyttää todella paljon pahisten pelastusyritykseltä. :D

Violet kirjoitti:Hmm. Ja jos et pyri siirtymään syrjään, niin voit saman tien lainata viestini pointit kokonaisuuksina.
Tää viesti kyllä pahisvibattaa, sillä siirrät vastuuta äänesi perusteluista toiselle henkilölle. Et kai yritä vastuun mukana siirtää velvollisuuksia, kuten argumentointia ynnä muuta tai pyrkiä siirtymään syrjään? Ja entä jos Cameron äänestäisi sinua? Eihän sekään nyt täysin poissuljettu vaihtoehto ole (no onhan se aika epätodennäköinen...).

Ironista, että kun kysyn, ettet vain yritä siirtyä syrjään, leikkaat suhteellisen relevantin kysymyksen lainauksesta. Kysymyksen, joka pistäisi muodostamaan jonkinlaista kantaa peliin. Tämä nyt ainakin vahvensi epäilyjäni sinua kohtaan :D

Ainut kohta, mihin en reagoinut olivat nuo pari viimeistä lausetta. Ja en nyt tiedä mitä vastata tai miten se pistää muodostamaan jonkinlaista kantaa peliin? :D Jos Cameron päättää äänestää minua, voin äänestää sitä joka eniten epäilyttää ihan huoleti. Peli on nimittäin joka tapauksessa menetetty siinä vaiheessa, sillä pahikset pääsevät massaamaan. :)

//Huomasinpa, että tästä tulee mun 40. viesti tässä pelissä.. En usko, että viimeksi kun pelasin niin kirjoitin näin montaa viestiä yhteensä koko Kylä-urani aikana :-D
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 6.yö loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 08.04.2016 09:53:22

. Ja kuten sanoin, niin pahiksena Haliman olisi kannattanut valita einari eikä Xanie, juuri koska Cameron olisi ainakin mennyt mukaan äänestämään einaria ja sen jälkeen myös loput. Ja sanoin jo aikaisemmin, että Halima oli se joka "valitsi" Xanien eikä einarin, eli kyllä sekin seikka on huomioitu. :)


Sanosin, että jos Halima ja Xanie ovat pahiskavereita, niin ei tuo valinta itse asiassa ole noin yksinkertainen. Halimalla ei ollut juurikaan ennakkoepäilyjä einaria kohtaan, ja einari oli edeltävänä päivänä todennut kääntävänsä katseensa Haliman suuntaan. Sen sijaan, että Halima riskeeraisi asemansa päivällä väittelemällä einarin kanssa (mikä olisi voinut päätyä Haliman kannalta ikävästi, sillä olihan hän johtanut hyviksiä aika paljon harhaan päivä-äänestyksessä), voisi hän tappaa päivällä pahiskaverinsa, saavuttaa tästä hyvismäisen aseman ja ratsastaa hyvispisteillä voittoon. Tilanne on edelleen se, että jos emme osu pahikseen tai petturiin, pahikset voittavat. Hiljaisen pahiskaverin uhraaminen ja hyvispisteiden kerääminen olisi paljon riskittömämpi keino päästä voittoon.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 6.yö loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Halima » 08.04.2016 12:45:01

Täällähän on Violet ja porkkana innostuneet kaksinpuheluun. :) Mikäs siinä, hyvä että juttua riittää tällekin päivälle. Itestä tuntuu ettei oikeen oo nyt paljon mitään sanottavaa, mitä ei ois jo sanottu. Yritin oikeasti ruveta lukemaan edes viidennen päivän alusta uudestaan läpi, mutta ei nyt vaan jotenkin keskittyminen riitä. Luin nyt kuitenkin vähän, ja edelleen mun vahvin epäilys on että Violet on pahis ja Horaaneko petturi. Toinen mitä tuli jostain mieleen (en enää muista mistä), oli että Violet vois olla petturi ja porkkana pahis.

Joka tapauksessa mun mielestä Violet on oikein hyvä äänestyskohde, koska jos hän on pahis, peli loppuu, ja jos hän on petturi, päästään huomenna miettimään kuka se pahiskaveri sitten on. Nyt ois kuitenkin hirmu kiva saada kuulla Cameronin kanta asiaan, koska luonnollisesti tänäänkin äänestän lopulta samaa kuin Cameron.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 6.yö loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja porkkana » 08.04.2016 15:09:35

Violet kirjoitti:Sanosin, että jos Halima ja Xanie ovat pahiskavereita, niin ei tuo valinta itse asiassa ole noin yksinkertainen. Halimalla ei ollut juurikaan ennakkoepäilyjä einaria kohtaan, ja einari oli edeltävänä päivänä todennut kääntävänsä katseensa Haliman suuntaan. Sen sijaan, että Halima riskeeraisi asemansa päivällä väittelemällä einarin kanssa (mikä olisi voinut päätyä Haliman kannalta ikävästi, sillä olihan hän johtanut hyviksiä aika paljon harhaan päivä-äänestyksessä), voisi hän tappaa päivällä pahiskaverinsa, saavuttaa tästä hyvismäisen aseman ja ratsastaa hyvispisteillä voittoon. Tilanne on edelleen se, että jos emme osu pahikseen tai petturiin, pahikset voittavat. Hiljaisen pahiskaverin uhraaminen ja hyvispisteiden kerääminen olisi paljon riskittömämpi keino päästä voittoon.

Kyllä mä tämänkin mahdollisuuden jossain kohtaa käsittelin, aiemmin peli-tänään. Ja Halimalla ei ollut varsinaisia epäilyjä ei, mutta epäili silloin 4. päivänä Xanie-einari-porkkana yhdistelmää kylläkin aika monen muun tavoin. Eli vaikka Xanie on siinä, niin olisi yhtä hyvin voinut valita einarin/odottaa että miten muut reagoivat. Totta on, että tuo on huomattavasti riskittömämpi tapa, mutta ei Halima ole pelannut kovinkaan turvallisesti muutenkaan. :D Mutta ei hätää, epäilen kyllä Halimaa lähes yhtä paljon kuin sinua ja Horaanekoa, eli tämä ei ole päässyt hyvismäisten listalle ym. :D

Halima kävi heräämässä toistamiseen tähän päivään, mutta hieman vähällä asialla. :( Mutta samaa mieltä, että Cameronin kanta olisi kiva kuulla..!
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 6.yö loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Zey » 08.04.2016 22:57:50

Väliaikalaskenta

Äänet:
1 Violet (Halima)
1 Horaaneko (Violet)

Violet tippumassa ensiksi saadulla äänellä.

Äänestyspakot:
Ei ole.

Poissa:
Ei kukaan.

Päivä päättyy huomenna kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Murha kylässä 6.yö loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Cameron » 09.04.2016 08:15:10

Jaahah tällä on ollut porkkana vs Violet -matsi :D Itsekin kyllä kallistun Xanie-Violet-Horaa kannalle. Eli ++Violet. Haliman luulen olevan hyvis, sillä esimerkiksi se pahislistaus minkä tämä teki, eilinen "päätös" että Xanieta äänestetään ja se että tämä kuulosti todella musertuneelta kun äänestettiin päivä päivän jälkeen hyviksiä ulos puhuvat tämän puolesta aika vahvasti. Toisaalta mietin että ois myös mielenkiintoista jos porkkana ja Violet olisivat pahiksia ja rallattelisivat täällä vaan kahdestaan :D Violet tosiaan epäilyttää eilisen takia ja porkkana on minusta taas hyvismäisempi kuin Horaa.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Murha kylässä 6.yö loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Cameron » 09.04.2016 10:49:43

...meillä on muuten jo melko pitkään ollu otsikon mukaan 6. yö menossa, jokohan tuo vaihtuisi? :D
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Murha kylässä 6.yö loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Halima » 09.04.2016 11:03:26

Mä en sitten pääse illalla viiden jälkeen siirtämään ääntäni, ihan tiedoksi vain jo nyt, että jos halutaan vielä vaihtaa kohdetta niin se pitää tehdä ennen viittä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 6.päivä loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 09.04.2016 13:45:42

Fine. Ensi kerralla en toimi oman mieleni mukaan äänestäen epäilemiäni henkilöitä, vaan kiinnityn onnellisesti suureen ohjattavaan massaan. Jos nyt on näemmä ennalta päätetty, että on minun vuoroni pudota, niin turha kirjotella jättimäisiä puolustusviestejä, jotka kuitenkin menisi kuuroille korville. Ehkä ajan investoiminen pääsykoekirjoihin olisi kaikin puolin järkevämpää.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 6.päivä loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 09.04.2016 14:07:09

Piti ehtii kirjottaa vielä pidempää viestiä mut oon lähössä juhlimaan enkä ehi varmaan päivänloppuunkaan. Eli turvallisinta varmaan heittää ääntä ++Violet Käsittääkseni pahikset ei pääse nyt massaamaan kun Cameron on varma hyvis ja toinen ääni tullut Halimalta. Itteni tiedän hyvikseksi enkä ole ääntäni vaihtamassa joten siinä 2 pysyvää ääntä... Paitsi et hitto Halima laitto äänen ensin.... Toivottavasti porkkana pääsee kans äänestämään!
Alan kallistua nyt tosiaan siihen suuntaan kans et Violet ois pahis/petturi. Tuo viimeisin viesti jotenkin varmisti epäilyn, koska tuntuu niin katkeroituneelta/luovuttaneelta, koska aika yhtämieltä porukka Violetin pahikseudesta.
Ite en kyl oo pahis enkä petturi, lol. Et sen takii aika ikävää jos vaikka Halima onkin pahis kun eka äänesti Violetia.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Murha kylässä 6.päivä loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja porkkana » 09.04.2016 17:07:16

Hei jee, täällä on herännyt porukkaa mun työpäivän aikana! :D Siispä ++Violet!

Horaaneko kirjoitti:Ite en kyl oo pahis enkä petturi, lol.

Oot saanu mun tämän kaltaisista lausahduksista pahisvibaa ja ovat olleet suht. suuri syy myös sun äänille mulle, ja nyt sorruit itse tähän? ;)
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 6.päivä loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 09.04.2016 17:54:06

Porkkana ne oli vaan semmonen kiva lisä sun epäilyihin, epäilin sua lähinnä Haliman takia. Lol.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Murha kylässä 6.päivä loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Zey » 09.04.2016 20:00:16

Ja päivä onpi päättynyt.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Murha kylässä 6.päivä loppuu 9.4. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Zey » 09.04.2016 23:11:51

6.ilta

”Älä pelleile”, Zey sihahti Xanielle. Xanie katsahti Zeyn kasvoihin ja kääntyi sitten taas muiden puoleen.
”Meillä kaikilla oli oma syy, miksi haluttiin Charles pois”, Xanie aloitti. ”Mutta se on parempi kun en niitä kerro. Mitä väliä sillä edes olisi sulle, kunhan saat tietää syylliset vai mitä?”
”Kaikki”, Zey vaati. ”Mä haluan tietää kaiken.”
”No, mä kerron vähän tiivistetysti kaiken. Syyt on aika toissijaisia. Mutta joo, mä en tosiaan niin kauheasti osallistunut siihen juttuun, vähän vaan autoin. Vois oikeastaan sanoa, että jos mua ei olisi ollut, niin Charles olisi joka tapauksessa kuollut. Se oli oikeastaan kokonaan Violetin ja Horaanekon idea. Mulla ei ollut mitään osaa eikä arpaa koko juttuun.”
”Ei osaa eikä arpaa?” Zey kähisi. ”Sä varmistit, että te saatte rauhassa tappaa Charlesin! Ja mistä mä tiedän, ettet sä valehtele? Leikit vaan. Sä sanot kaiken, tai et saa sitä lääkettä!”
”Todisteet olis sun nokan edessä, jos vaan olisit kiinnittänyt huomiota johonkin muuhun kuin muhun”, Xanie vastasi ja virnisti sitten. Zey alkoi vilkuilla ympäriinsä, eikä huomannut enää missään Violetia tai Horaanekoa. Sen sijaan kuppilan ulko-ovi oli auki ja… Zey nielaisi äänekkäästi. Poliisit. Ei henkutti.

Violet ja Horaaneko seisoivat yhden poliisin vieressä ja tuntuivat selittävän jotain. Samalla yksi poliiseista käveli kohti kuppilaa. Poliisin päästessä hieman lähemmäs Zey tunnistikin tämän. Noista liukuvärjätyistä hiuksista ei voinut erehtyä. Kovin monella ei ollut mustasta vaaleanpunaiseen väriset hiukset, eikä varsinkaan monella poliisilla. Jitachi.

Ennen kuin Zey ehti tekemään yhtään mitään, täyttä kurkkua itkevä Jinmuru juoksi punaiset hiukset liehuen ulos kuppilasta poliisien luokse. Moni muukin alkoi liikkua siihen suuntaan. Kun Xanie alkoi liikahdella, Zey ryntäsi tarttumaan naista paidasta.
”Sähän et mene minnekään.”
”Meidän molempien olisi parasta mennä. Jos et oo tietonen, niin uhkailu ja myrkytys ei ole ihan sallittua tässä maassa”, Xanie sanoi ja koitti irroittaa Zeyn otetta.
”Ja kukaan ei mene minnekään”, Jitachi totesi rauhallisesti katsoen kaksikkoa. ”Kuule Zey, nyt ei kannata tehdä enää mitään. Sen kun antaudut, niin pääset vähemmällä.”
”Nä tappo Charlesin. Piru vieköön, Xanie, Violet ja Horaaneko tappoivat mun enon! Mä en lähde mihinkään, ennen kuin mä tiedän, että ne maksaa teostaan.”
”Eikö se ollut ihan normaali kuolema?” Jitachi ihmetteli. ”Kuules nyt. Sun enos ei joka tapauksessa haluais, että sulle käy mitään. Jos siis tehdään niin, että sä päästät Xaniesta irti ja tulet kiltisti tonne autoon. Xanie ja muut nyt kuitenkin viedään ensin lääkäriin ja sitten he kaikki tulevat asemalle kertomaan, että mitä tässä nyt oikein on tapahtunut. Eikös me voida selvittää tää setä juttu silloin?”
”Eno. Se oli mun eno.”
”No niin, eno. Joka tapauksessa, tuus nyt tonne ja kerro mitä oot heille oikein syöttänyt”, Jitachi nappasi läheisellä pöydällä olevan suolakeksin ja mussutti sitä katsellen samalla Zeytä.
”Mä tuun, jos Xanieta, Horaanekoa ja Violetia valvotaan ihan koko ajan, kunnes ne on asemalla. Ne ei saa päästä karkuun, ymmärrätkö? Ne suunnitteli enon murhan, Xanie tunnustikin. Kaikki kuuli!”
”Juu, tules nyt niin saadaan asiaa eteen päin. Kyllä me tutkitaan tää Charlesin tapaus tarkkaan.”
Zey katseli Jitachia ja Xanieta vuorotellen, epäröi mitä tehdä seuraavaksi. Lopulta hän irroitti otteensa. Kai nyt poliisin sanaan voi luottaa, eikö?

* * *

Zey piteli päätään käsiensä varassa istuessaan pöydän takana. Hän oli ollut jo kahdeksan tuntia kuullusteltavana, eikä hän ollut vieläkään kuullut enonsa tappajista muuta kuin näiden olevan sairaalassa tarkistuksessa. Kaikkea hidasti se, ettei hänen sanojaan voitu varmistaa, ennen kuin muitakin kuultaisiin. Nytkin hän oli vain saanut istua viimeiset kolme tuntia yksin kuulusteluhuoneessa katsellen seinässä olevaa kelloa.

Lopulta Zey nukahti pöydän ääreen ja heräsi vasta kun ovi kävi. Jitachi. Zey pyyhki mahdollisimman huomaamattomasti suupielestään valuvaa kuolavanaa ja katsoi odottavasti poliisia.
”Me ollaan nyt saatu muiden kuvaukset tilanteesta, joten sä pääset lähtemään. Syytteet nostetaan, mutta pääset odottelemaan asian käsittelyä ihan kotiin”, Jitachi kertoi ja kääntyi jo lähteäkseen.
”Mutta miten Xanie ja muut?” Zey tiedusteli väsyneesti haroen hiuksiaan.
”Xanie on pidätettynä. Monet todistivat kuulleensa Xanien tunnustuksen ja koska Charlesin ruumiinavausraportti saapui, niin aika selvältä näyttää. Violetia kuullustellaan vielä.”
”Entä Horaaneko?”
”Sitä ei tarvitse miettiä”, Jitachi sanoi ja tutki hetken hiljaa Zeyn kasvoja. ”Parempi kun et mieti liikaa, vaan lähdet vain.”
Zey nyökkäsi hitaasti ja nousi. Ehkä olisi parempi vain lähteä kotiin ja yrittää unohtaa kaikki.

Aseman pienessä aulassa Zey kuitenkin tunsi, miten joku koputti häntä olkapäälle. Kääntyessään hän näki Jinmurun itkuiset kasvot. Niinpä niin, Jinmuru ei ollut juonut, joten hän ei ollut joutunut menemään sairaalaankaan.
”Mä olen niin Zey pahoillani, mutta mun oli pakko soittaa. Ymmärräthän?”
”Soittaa?” Zey kysyi hämmentyneenä. Miksi ihmeessä Jinmuru pahoitteli?
”Niin. Poliisit siis. Ei se muuten olisi päättynyt kenenkään kannalta hyvin.” Zey nyökkäsi hitaasti tajutessaan Jinmurun sanat. Zey ei ollut edes tajunnut meittiä miten poliisit oikein olivat osanneet tulla paikalle.
”Ei se mitään, se oli ihan hyvä juttu”, Zey lopulta vastasi. ”Miten tota, tiedätkö sä muista? Tai siis ei siitä lääkkeestä pitäisi ainakaan tulla mitään pysyvää tai vakavaa, mutta ootko sä kuullut jotain?”
”Ei siitä lääkkeestä mitään tullut”, Jinmuru vastasi, mutta kumman alakuloisesti. Silmissä alkoi taas kyyneleet kiiltämään. ”Mutta… Tetradynamia on kuollut. Ei kai ollut lääkkeen vika, mut muuta en tiedä.”
Zey nyökkäsi tietämättä mitä sanoa. Lopulta hän päätti olla sanomatta mitään ja lähti vain jättäen Jinmurun jälkeensä.

Kun Charlesin kuolema käsiteltiin oikeudessa, Zey sai lopulta tietää kaiken. Violet ja Xanie olivat osallistuneet huumebisnekseen, jonka Charles oli sitten saanut selville. Tetradynamia taas oli ilmeisesti pakotettu mukaan, tai ainakin näin oli sanonut Tetradynamian jättämä viesti ennen kuolemaansa. Violet ja Xanie olivat saaneet tietää, että Tetradynamia oli vastuussa vaimonsa Horaanekon kuolemasta, mitä kaksikko oli sitten sumeilematta käyttänyt hyväkseen. Tetradynamia oli joutunut hoitamaan murhan, mitä mies ei ilmeisesti enää henkisesti ollut kestänyt.

Zey oli jälkeenpäin miettinyt usein, oliko koko juttu ollut edes tarpeellinen. Ehkä poliisi olisi itsekin osannut tehdä työnsä. Mutta toisaalta, aina Zey törmäsi siihen yhteen sanaan: ehkä.

Äänet:
4 Violet (Halima, Cameron, Horaaneko, porkkana)
1 Horaaneko (Violet)

Violet kuolee saatuaan eniten ääniä.

Kuolleet:
1.päivä: Halima – tavallinen kyläläinen
1.yö: flyra – kertakäyttöinen ennustaja
2.päivä: Meiz – tavallinen kyläläinen
2.yö: Lenune - vapaamuurari
3.päivä: Vampire – tavallinen kyläläinen
3.yö: Ariel – vapaamuurari
4.päivä: Cameron – tavallinen kyläläinen
4.yö: keira – tavallinen kyläläinen 
5.päivä: Xanie – pahis
5.yö: einari – tavallinen kyläläinen
6.päivä: Violet - pahis

Äänestyspakot:
Ei ollut.

Poissa:
Ei kukaan.

Henkiin jäivät:
horaaneko – petturi
porkkana – tavallinen kyläläinen
Halima – tavallinen kyläläinen
Cameron – suojelija

Hyvikset veivät siis voiton kotiin, onnea!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja porkkana » 09.04.2016 23:27:34

Hihhii, saatiin pahikset kiinni! Muhaha >:)!

Kiitokset Zeylle pelistä ja hyvistä ingameista, mutta hirveän kauan pidit jännityksessä nyt illalla..! :-D Kiitokset myös kanssapelaajille, oli hauska väitellä teidän kanssanne (aina ekan päivän väittelystä flyran kanssa Violetiin viimeisenä päivänä!) ja tulla pelastetuksi niin hullun monta kertaa! :D Pitää varmaan osallistua usemminkin peleihin tästä lähin, oli sen verran hauskaa (ja koukuttavaa!).

Psyykkeen päälle tämä alkoi kyllä myös käymään, en tiedä muista mutta mulla tämä peli alkoi vaikuttamaan uniin jne.. :--D (miten niin meni kaikki aika ja keskittyminen tähän peliin..)

Muta kiitokset vielä kertaalleen, oli hauskaa! :)
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 10.04.2016 04:48:38

Noh, näin kävi täl kertaa ::D

Puolestani pahoittelut ala-arvoisesta pelaamisestani, irl-kiireiden takia oli vaikea lähteä keskeltä peliä mukaan. Kun en sitten kerta kaikkiaan päässyt kärryille, ajattelin kokeilla ihan uutta pahistaktiikkaa eli toteuttaa kaikkia ns. kliseisiä pahismokia (koska eihän kokenut pelaaja sellasia tekis?!) eli mm. tuo pahiskaverien puolustaminen yms, mutta hyvikset oli sit joko liian putkinäköisiä tai liian viisaita eivätkä ottaneet tästä syöttiä. :D Olisin myös halunnut sekoilla viimeisenä päivänä ja sekoittaa vähän peliä, mutta aika ei riittänyt. Kiitos kuitenkin Xanielle ja Violetille, teidän kanssa oli kivaa pahistella! Onnea myös hyviksille, aika hyvin osu arvaukset jo peli-eilen! (Ainakin einari taisi osua oikeaan jo silloin?)
Ja totta kai kiitos Zeylle, ihanat ingamet vedit ja mahtava peli muutenkin! Ja toki kiitos myös Halimalle vanhojen pelaajien tuomisesta takaisin Kylään :3

Toivottavasti päästäis pelaamaan taas pian (jos pääsisin itekki vaikka paremmin mukaan sitten :D)
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Cameron » 10.04.2016 06:40:07

Kiitos ielä kerran kaikille! Ja joo einari näköjään osu oikeeseen jo eilen! Ja määki näin jo viimesinä pelipäivinä unta tästä... Siksikö pahikset tappo einarin sillon yöllä? Kun se oli osunu oikeeseen? Violetille muuten onnittelut hienosta pahispelistä, pidin sua tosi pitkään yhtenä varmimmista hyviksistä! :D
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Meiz » 10.04.2016 07:20:01

Jes, kiitoksia kaikille pelistä. Olin melko pessimistinen hyvisten voiton suhteen, joten erittäin hyvä nousu :) Violet pelasi kyllä loistavan pahispelin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja flyra » 10.04.2016 08:46:25

Wuhuu, hyvä hyvikset! Kiitos kaikille, peliä oli kiva sivusta seurata. Vaikka alussa kyllä jurppi aivan pirusti kun kuolin ekana yönä. Ja kieltämättä se alko ekan päivän lopullakin tympimään, kun oli pakko tulla esille siksi, että ihmiset piti rentoa peliä pahismaisena ja totta kai tulkitsivat mun viestit omasta näkökulmastaan... :D Oisin kyllä hirveästi kaivannu että ois saanu pidempään spekuloida. Toisaalta, eipä ollut paineita kun sivusta arvuutteli pahiksia. :D
(ennustaja on kyllä mun kirottu rooli, tuntuu etten oo siinä kovinkaan usein kovinkaan success..ja silti tää oli varmaan kylähistorian aikana mun kuudes tai seitsemäs peli ennustajana. :D ja katotaan nii seuraavasas pelissä jos yritän olla ei-oma-itseni eli ei-epäilyttävä niin sitten mut lynkataan sen takia x))
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Lenune » 10.04.2016 09:03:48

Jee! Hyvä hyvikset! Oli kivaa pelata taas kylässä, vaikka peli päättyikin lyhyeen ja irl-elämän takia ei kauheasti ehtinyt seurailla peliä enää oman putoamisen jälkeen. On tää vaan ihan erilaista kuin Finissä pelaaminen :D Pitää useamminkin ahdistella tänne vanhoja pelaajia yksittäisiin peleihin. Enää ei itsellä riitä aika jatkuvaan pelaamiseen, mutta olisi hauska, jos välillä saisi tällaisia kasaan!

Kiitos PJ kivasta pelistä, vaikka oonkin vähän katkera, etten päässy aluks ingameihin ollenkaa :D Ja tietty kiitos kanssapelaajat huipusta pelistä! Oon pettyny, ettei Xaniesta tällä kertaa tullu mulle samanlaista pahisvibaa ku viimeks Vuotiksen pelissä :D
Lenune
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 22.04.2014 19:03:11
Palkinnot: 2

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Halima » 10.04.2016 10:34:01

Jee voitto! \o/

Mua kyllä kiinnostaa kovasti miks pahikset tappoi viimeisenä yönä einarin. Ja Violetille nostan myös hattua, tosi hyvää pahispelaamista, olit mullakin hyvismäisimpien joukossa tosi pitkään. Kiitos kovasti kaikille kivasta ja aktiivisesta pelistä, mulla oli kyllä ihan huippuhauskaa vaikka välillä turhauttikin tosi kovasti! Ja hirmu kiva että lähditte mukaan pitkästä aikaa, toivottavasti innostutte pelailemaan useamminkin. :)

Nyt ois sitten aika suunnitella seuraavaa nostalgiapeliä. Viimeksi kun viestittelin vanhoille pelaajille, siellä oli useampikin ketä kiinnosti, mutta ei juuri silloin pystynyt osallistumaan. Muistaakseni huhti-toukokuu olisi monelle sopinut paremmin, eli voitais varmaan suunnitella seuraava nostalgiapeli alkamaan vaikkapa viikon tai parin päästä?

Nyt ensimmäinen juttu olisi, että pitäisi saada seuraavalle pelille pelinjohtaja. Zey on käsittääkseni vapaaehtoinen johtamaan seuraavankin pelin, mutta ymmärrettävästi haluaisi myös osallistua pelaamalla välillä. Eli oisko vapaaehtoisia johtajia?

Sitten kun löydetään johtaja, voidaan päättää minä päivänä peli tulee ilmoon niin voin viestitellä taas vanhoille pelaajille ja kertoa hyvissä ajoin ilmon alkamisajasta. Näin saadaan kaikille reilu peli ja nopeimmat pääsee mukaan. Mietin että vois myös lähteä yltiöpositiivisesti yrittämään 20 pelaajan peliä, mitä mieltä ootte? Voihan sen sitten pienentää jos tuntuu ettei millään saada 20 mukaan, mutta ite kyllä luulen että saatais se 20:kin jos tästä pelistä suurin osa tulee mukaan ja vielä muutama muu. :)

Mä oon niin tyytyväinen kun saatiin toteutettua tää peli ja oli vielä tosi kiva ja aktiivinen peli. Nyt vaan lisää tämmöistä! Ketkä ois mukana seuraavassa pelissä? Ja onko toiveita ilmoittautumisen/itse pelin alkamisajankohdasta?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Halima » 10.04.2016 10:38:33

Kenet muuten flyra oisit ennustanut ekana yönä jos oisit pysynyt hengissä?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja flyra » 10.04.2016 11:13:44

Ennustin Cameronin, joka näkyi hyviksenä. Cameron on niin ovela kakka että monessa pelissä mulla on tullu jsut tommoset neutraalit hyvisvibat mitä nytkin, ja sitten siellä onkin ollu kieroilijapahis, niin oli pakko tarkistaa. :D Sillähän mua kans jurppi ku en voinu päästä varapelaajaksi ku tiesin Cameronin roolin... :D

Mää on tiiä miten ehin seuraavana peliin mukaan. Tässä tuli irl-elämään monenlaista jännittävyyttä vappuun asti, että sillon vasta kerkeisin pelaamaan mahdollisesti. PJ-hommiin en siis myöskään ole lähössä. :D
Avatar
flyra
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 09.09.2014 20:04:32
Palkinnot: 5

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Violet » 10.04.2016 11:34:17

Heh heh. Oli kyllä yllättävän viihdyttävä peli, vaikkei voitto tällä kertaa tullutkaan kotiin. Ottaen huomioon ylppärit ja kaikki oon aika tyytyväinen tulokseen! Nyt joudun yllä valitettavasti vetäytymään pääsykokeiden ajaksi syrjään juonittelusta, mutta voin olla seuraavassa pelissä apu-pj ja tehdä ääntenlaskuhommia. Laitan tähän vielä irrallisia huomioita omasta perspektivistäni, joita en pelin aikana halunnut vuodattaa.

Ensinnäkin Haliman kuolema ensimmäisenä päivänä oli törkeä etikettivirhe, sillä hänen ansiostaan peli toteutui. Hyi teitä. Toiseksi tää jatkuva pelaajien korvautuminen tuntui pelaamisen kannalta ikävältä, sillä peli keskittyi nyt aika vahvasti muutaman pelaajan ympärille.

Ja sitten tuo einarin putoaminen... Mun moka. Me mietittiin aluksi porukassa einarin (tai jonkun muun kuin Cameronin) pudottamista, koska uskottiin, että Cameronin pudottaminen johtaisi aika suurella todennäköisyydellä mun putoamiseen. Yllätysetu olisi voinut kääntää peliä johonkin suuntaan. Lopuksi oli kuitenkin tarkoitus tappaa Cameron, mutta lähetin yönimen "vastaa viesti" - painikkeen avulla vahingossa itselleni, enkä Zeylle... Tämän jälkeen upouduin pääsykoekirjojen ihmeelliseen maailmaan, joten tälläista tällä kertaa.

Ja kolmanneksi... tai neljänneksi. Ymmärtääkseni pelinjohtajan pelaajille lähettämiä viestejä ei saa suoraan siteerata viesteissä? Se, että Cameron lähetti nuo aiemmat suojelijoiden suojelukohteet quoteissa jäi häiritsemään. Aattelin kuitenkin, etten ota tätä pelin aikana esille, koska pelaajavaihdoksia oli ja sattunut ihan tarpeeksi (ja toisaalta nyt lainattiin pelinjohtajan viestistä materiaalia, jonka avulla pelaajan erikoisroolin voisi selvittää, joten pelaajan korvaus ei välttämättä olisi enää riittänyt).

Mutta joka tapauksessa, kiitokset kaikille pelistä ja onnittelut hyviksille. Kiitokset etenkin Zeylle, joka niin kauniisti ikuisti todellisen persoonani tähän mysteerikeskeiseen ingame-kertomukseen.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa

cron