Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Murha kylässä 1.yö loppuu 16.3. kello 22.00. (yönimet 20

ViestiKirjoittaja Lenune » 16.03.2016 22:21:03

Miks mä en ole ollut vielä yhdessäkään ingamessa :*C Snif.

Joo, oon vähän ehtinyt käydä eilistä eteenpäin, mutta ette saa vielä kokoomateosta. Säästän teidät kuitenkin sen pohtimiselta, onko Ariel vapaamuurari ja kerron, että on, ja että mä olen hänen parinsa. Suojelija vois sit ens yönä olla vähän skarpimpana kuin nyt...

//Olin juuri aikeissa kysyä samaa kuin Xanie. Meiz, miksi et lähtenyt äänestämään porkkanaa vaan Halimaa, vaikka porkkanalla oli jo ennestään ääniä?
Lenune
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 22.04.2014 19:03:11
Palkinnot: 2

Re: Murha kylässä 1.yö loppuu 16.3. kello 22.00. (yönimet 20

ViestiKirjoittaja Cameron » 16.03.2016 22:24:31

...........mmitä täällä on tapahtunu?? Olin pari päivää kiireinen työjuttujen takia ja sinne män kertakäyttönen ennustaja ennustustuloksen kanssa, vapari on esillä ja tyyppi jonka takia koko peli saatiin pystyyn on lynkattu. Nooh. Nyt mulla on monta vapaapäivää, lähdenpä kahlaamaan matskuja läpi! Ilmeisesti meidän suojelija on nukkunut onnensa ohi viime yönä tai koittanut taktikoida ja pelastaa vaparin... Sinne meni myös hienot erikoishahmotaktiikat :F No joo. Mutta alanpa nyt lukemaan nämä viestit läpi, jospa jo huomenna sais jotain topicciin asti. Suunta ei oo ku ylöspäin?

//Xanie väliin. Kiitos koonnista! Tuostahan voisi pohtia, oisko pahis/petturikaksikkoa porkkana-Meiz-Violet. Tuossahan voisi olla porkkanan pelastus myös käynnissä...
//Ja Lenune tulee esiin. Ääh oltais me uskottu :( Nyt suojelijan pitää arpoa kahdesta vaparista...
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Murha kylässä 1.yö loppuu 16.3. kello 22.00. (yönimet 20

ViestiKirjoittaja Lenune » 16.03.2016 22:35:30

Cameron, eiköhän vähintään joku olis lähtenyt epäilemään ja käyttämään aikaansa Arielin pohtimiseen viimeistään siinä kohtaa, kun toista vaparia ei näy eikä kuulu. Säästetään siis aikaa. Lisäks, mietin itsekin mahdollisuutta, että suojelija on voinut yrittää kikkailla ja suojellut Arielia viime yönä--->ei voi suojella häntä ensi yönä--->Ariel todennäköisesti kuolisi. Joten jos en olisi tullut tänään esiin, kun Ariel voi varmentaa minun olevan toinen vapaamuurari, niin huomenna täällä olisi voinut olla kaksi ihmistä, minä ja pahis/petturi, väittämässä itseämme vapareiksi ja kukaan ei olisi voinut varmentaa tätä. Nyt voidaan suoraan ottaa meidät pois laskuista ja lähteä metsästämään pahiksia muusta joukosta.
Lenune
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 22.04.2014 19:03:11
Palkinnot: 2

Re: Murha kylässä 1.yö loppuu 16.3. kello 22.00. (yönimet 20

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 16.03.2016 22:40:56

Mitä täällä tapahtui? Miksi ihmiset alkoivat äänestää nimenomaa Halimaa? Meiz oli jo jotain epäilyjä pohjustanut Halimaan, mutta muut seurasivat lähinnä perässä. Ettekö miettineet toisia vaihtoehtoja, kuten jo äänen saaneita Flyraa ja porkkanaa?

Yritän tässä saada itselleni korvaajaa pelaamaan, sillä keskittymisresurssini eivät ole ilmenneet riittäviksi. Vastaan ensin minulle esitettyihin kysymyksiin, jotta ne eivät jäisi roikkumaan vastaamattomina.
Vampire kirjoitti:Piikkisiili tulee selittämään vaparikommenttiaan, mutta se menee kyllä ainakin itseltäni ihan yli hilseen. Siis täh? Saisko ton rautalangasta tai jotain, koska en nyt oikeasti tajua? En myöskään ihan ymmärrä, millä logiikalla piikkisiili saa Cameronin ehdotuksesta (jossa ennustaja ennustaa 2. yönä ja tulee vaparien kanssa esille 3. päivänä) pahismaisen tai jotenkin ei-niin-hyvältä-tuntuvan. Mie nimittäin pidän tuota ihan järkevän oloisena suunnitelmana, olkoonkin, että siinä on riskinä se, että ennustaja ennustaa vaparista, mutta pitäisin sen mahdollisuutta varsin pienenä. Lähinnä tästä tulee vaan fiilis, että piikkisiili yrittää maalailla piruja seinille tilanteessa, jossa ei edes alun perin ole niitä piruja ja yrittää saada enemmän validiteettia omalle teorialleen. Pidän myös jossain mielessä jännänä sitä, että piikkis tulee jatkamaan erikoishyviskeskustelua siinä vaiheessa, kun pelin fokus on jo alkanut siirtyä enemmän pelaajiin.

En tiedä mitä tarkemmin pitäisi vääntää, kun mielestäni syvennyin jo siihen varsin syvästi ja tuntuu kaiken illalla ja yöllä tapahtuneen jälkeen vielä turhemmalta toistaa... Vaparien yhtäaikaisella esiintulolla olisi ollut mahdollista synnyttää fifty-fifty tilanne (jonka selitin aiemmassa viestissä) ja ajattelin tämän mahdollisesti suojelevan vaparien kauemmin pysymistä hengissä (pahikset epäröi yöllä pudottamista ja hyvikset ei äänestä heitä). Aikaisella esiintulolla halusin mahdollistaa suunnitelman toteutumisen. Ennustajan voimaa ei kuitenkaan kannata pantata mahdottoman kauaa (no nyt ei kyllä nopeinkaan ratkaisu olsii rittänyt...). Esitin myöhemmän pohtimiseni perusteella myös 3. päivänä esiintuloa. Cameronin stradegian hyvyydestä olen eri mieltä (ositin mielestäni laskennoissani, että Cameronina noudattamalla osumistarkkuus pahiksiin ei olisi ollut hänen sanomansa 50%, vaan pienempi). Vastustit itse käsittääkseni erikoishahmojen aikasin esiintuloa enkä siis ymmärrä, miksi pidät Cameronin ehdotusta järkevän oloisena, sillä se on lähinnä aikaistettu massaesiintulo. Ponttina kun ei ole saada tietää yhtenä hetkenä mahdollisimman vähän epäilyttäviä, vaan pidemmän tähtäimen hyötynä koen parempana, että mahdolliset esiintulot olisi tehty portaittain (suojelijan selkeämpää miettiä suojeltavia). Hiljenemiseni on yhteydessä myös viikonlopun loppumiseen, jolloin arkielämän realiteetit tulivat vastaan. Nyt tässä on alkanut kasaantunua hurjasti ihmisten viestejä, että en ole päässyt niitä käymään läpi.

Xanie: Ikävä, jos sinulle jäi tuollainen tunne aloitusviestistäni. Keskustelulähteisyyttä hain tällä kertaa reaktioden hakemisella ja pohdinta tuli jälkeenpäin.

Cameron ei ole vielä vastannut kysymyksiini ja odottaisin hänen sen tekevän. Lenunen vastaus kysymykseeni oli pätevä ja oikeasti pohtivan oloinen.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Lenune » 16.03.2016 22:52:31

Piikkisiili kirjoitti:Mitä täällä tapahtui? Miksi ihmiset alkoivat äänestää nimenomaa Halimaa? Meiz oli jo jotain epäilyjä pohjustanut Halimaan, mutta muut seurasivat lähinnä perässä. Ettekö miettineet toisia vaihtoehtoja, kuten jo äänen saaneita Flyraa ja porkkanaa?
Koko hommahan lähti siitä, että Flyra tuli esiin ennustajana, joten porkkana oli ainoa vaihtoehto, jolla oli jo ääniä, kun sekä Flyra että Ariel tulivat erikoisina esiin. Violet antoikin ensin äänen porkkanalle, mutta Meiz tuli antamaan äänen Halimalle. Tämän jälkeen Violetkin vaihtoi äänensä Halimalle ja mun nyt oli luonnollisestikin tuossa kohtaa järkevintä äänestää sitä, jolla oli eniten ääniä poislukien erikoiset, eli Halimaa. Sooloilemaan en tahtonut lähteä, koska aikaa oli enää melko rajoitetusti.

Nyt kun mietin niin olisi ollut multa hyvä veto antaa porkkanalle toinen ääni tuossa kohtaa ja katsoa, olisiko Violet vaihtanut äänensä takaisin tälle tai olisiko joku muu tullut ratkaisemaan Porkkana-Halima kamppailun jompaan kumpaan suuntaan. Mutta sitä nyt on enää turha jossitella, en tullut tuossa kohtaa ajatelleeksi asiaa, kun paniikki iski.
Lenune
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 22.04.2014 19:03:11
Palkinnot: 2

Re: Murha kylässä 1.yö loppuu 16.3. kello 22.00. (yönimet 20

ViestiKirjoittaja Violet » 16.03.2016 22:56:46

Okei, näköjään alun erikoishahmostrategioinnit eivät johtaneet tässä pelissä mihinkään. Viime päivän loppupuolen kaaottisuudesta tuli minullekkin mieleen tuo kysymys, mikä Meizille esitettiin, eli miksi Halima? Porkkanallahan oli tässä vaiheessa äänienemmistö.

Xanie: Siirsin ääneni Halimalle, sillä flyran pelastaminen sillä hetkellä vaati sitä. En uskaltanut laskea sen varaan, että Vampire tai einari saapuisi poistamaan äänensä. Näin jälkeenpäin olisi varmaan kannattanut odottaa,sillä joku muu olisi saattanut saapua vaihtamaan ääntään, mutta panikoin. Nyt kun jälkeenpäin katson, niin flyrahan olisi voinut pelastaa itse itsensä minun ääneni jälkeen äänestämällä porkkanaa. Nyt vaan ärsyttää ku en huomannu tätä silon.

// Lenune onhan tuossa pointti, nyt kukaan muu ei voi esiintyä vaparina. En kuitenkaan ole täysin vakuuttunut tästä esiintymissiirrosta. Siis olen vakuuttunut itse sinun ja Arielin rooleista, mutten ole varma kannattiko tulla esiin.

//piikkisiili Alunperin annoin ääneni porkkanalle, joten kyllä harkitsin muita vaihtoehtoja. flyra taas oli ennustaja, joten häntä ei kannattanut äänestää.

// Ja Lenune taas, mielestäni kertoo illan tapahtumat suht. tarkasti.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 16.03.2016 23:13:24

Ja siitä listauksestani vielä... Näköjään en ole käsitellyt vielä keiraa, Vampirea, Xanieta enkä porkkanaa. keiran voi oikeastaan jättää pois laskuista, sillä häneltä on tullut vain heräämisviesti ja koska hänellä on virallinen poissaolo. Xanieltakaan ei ole tainnut tulla kovinkaan paljoa materiaalia? Siitä suunnasta olisi kiva kuulla enemmän. Yritän käsitellä nämä pelaajat tämän pelipäivän aikana. Ja koska viimeaikaisia tapahtumia ei pidä unohtaa, tulee myös Meiziä tarkastella uudelleen. Enkä tietenkään voi jättää teitä muitakaan ulkopuolisiksi, paitsi vaparit. Mutta joka tapauksessa, listaukseni on jatkumassa jonakin ajan hetkenä, jota en tässä ja nyt lähde määrittelemään.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Zey » 16.03.2016 23:17:25

Ilmoitus:
Piikkisiili on tiputtautunut ja hänen tilalleen tulee Halima.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Lenune » 16.03.2016 23:22:42

Violet kirjoitti:Lenune onhan tuossa pointti, nyt kukaan muu ei voi esiintyä vaparina. En kuitenkaan ole täysin vakuuttunut tästä esiintymissiirrosta. Siis olen vakuuttunut itse sinun ja Arielin rooleista, mutten ole varma kannattiko tulla esiin.
Miksei olisi kannattanut? Joo, peli ei olisi menetetty, vaikka esittämäni vapariskenaario olisikin toteutunut, mutta säästyypähän aikaa, eikä kukaan pysty aloittamaan päivää keräilemällä hyvispisteitä pohtimalla Arielin mahdollista pahikseutta--->joka olisi pahikselle jälleen helppo teoretisoinnin kohde, koska ei tarvitse kaivaa niitä epäilyksiä tyhjästä. Ja hyvällä tuurilla suojelija ei ole suojellut Arielia ja voi näinollen vapaasti valita kumpaa meistä suojelee ensi yönä, jolloin jos pahikset osuvat samaan, syntyy tapoton yö. Ja vaikka ei syntyisikään niin jompikumpi on edelleen huomenna varmana hyviksenä täällä. Ja voidaan sitten huomennakin siirtyä suoraan pahisten nappaamiseen ilman mitään esiintulorynnistystä.

Miksi mä roikun edelleen täällä, vaikka pitäis olla jo nukkumatin helmoissa?
Lenune
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 22.04.2014 19:03:11
Palkinnot: 2

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 16.03.2016 23:27:11

Oon tehnyt tätä listausta pari päivää ja tässä aikana Halima, flyra, ariel ja lenune nyt näköjään on paljastunut hyviksiksi, eli miun piti poistaa melkein puolet pohdinnoistani = tää jää tosi tyngäks kun en ees oo pohtinut vielä kaikkia pelaajia. nyt oon väsynyt ja pitää päästä tekee kouluhommia joten saatte nyt tämmösen ö-luokan listanpätkän joka ei siis viel oo ees valmis :''D Ja en jaksanut editoida tätä kovin hyvin eli siel on varmaan vielä
puhetta jostain jo hyvikseksi paljastuneista pelaajista. (oikeesti tää turhautumisen määrä kun pohdit ensin pelaajaa puol tuntia ja luetkin sitten hänen paljastuneen hyvikseksi. Rajaahan se toki pahisepäilyjä mut nghhh niin paljon turhaa vaivaa! Bleh!)

Tinppa

Tinpalta jo aika monta viestiä ekalla sivulla, lähinnä muiden komppailua ja omasta pelikokemuksesta puhelua. Aika tiukasti tarttuu piikkiksen mukaan tuossa vapariasiassa. En usko, että pahiskaveri tekisi noin vaan katsoisi ensin rauhassa mitä mieltä muut on/ottaisi asiaan neutraalin kannan. Toisaalta Tinppa ei ole pelannut vielä pahisroolia joten on vaikea sanoa miten pelaa pahiksena ja sitten taas, koska ei ole pelannut vielä pahiksena uskoisin ettei ala heti taktikoimaan (= uskon että piikkiksen pahiskaverina ottaisi sen turvallisen, neutraalin kannan tämän sanomisiin).
Ja sen jälkeen pari superneutraalia kommenttia joista en oikein saa mitään irti. En osaa sanoa näiden viestien perusteella oikein mitään.

Keira

Vissiin irl-kiireitä joten ei ole kirjoitellut enempää. Eli sitä odotellessa c:

Vampire

Vampire alottaa tuolla massiivisella listauksella. Ihan hyviä pointteja vampiren tyyliin kirjotettuna, sen verran tosin raskasta tekstiä että punainen lanka meinaa jatkuvasti karata jonnekin. flyraan tarttuu aika voimakkaasti, en oo vielä lukenut hänen viestejään joten en itse pelaajaan osaa sanoa juuta enkä jaata mutta silmiin pistää tuo "ärsyttää miten flyra argumentoi sanomalla että pelaa vaan omalla tyylillään" -kommentti, varsinkin tämä:

Lenune]Pahoitteluni siitä, että tekstin pointin saaminen on raskasta, mutta oon ihan tavallisessa elämässänikin ihan todella huono sanomaan pointin suoraan ja selvästi ja kauniisti. :D[/quote]

[quote="Vampire kirjoitti:
Tämäkin menee ehkä vähän siihen ”no kun tää on vaan miuta”-kategoriaan, vaikka onkin tyyliltään erilainen kuin muut. Gah, alan olla turhautunut (siis srsly, en edes tiedä kauanko oon tätä viestiä rustannut tai kuinka pitkä tää on… Liian pitkä luultavasti :D)"


Koska tää ei enää mitenkään liity pelaajapohdintaan miun mielestä (flyra mielestäni offaa tuossa kommentissa) mutta Vampiren täytyy se kuitenkin ottaa esille. Tuntuu vähän että haluaa vaan lisätäytettä epäilylleen, tai jotain. Tai siis en vaan tajua miksi tämmöinen epärelevantti asiaa pitää nostaa esille, kun ei Vampire edes pohdi koko lausahdusta, kertoo vaan että "noh, tää nyt on taas tämmönen kommentti".

Vampire kirjoitti:Tetradynamiakin heräilee, varsin itselleen tyypilliseltä vaikuttavaan tapaan. Tetralta on tullut tässäkin pelissä lyhyitä viestejä harvakseltaan, mutta sen ymmärtää kyllä varsin hyvin, enkä siis pidä sitä missään määrin epäilyttävänä. Oon muutenkin tottunut Tetraan vähän hiljaisempana ja lyhyemmin puhuvana pelaajana. Ehkä silloin epäilisin enemmän, jos Tetra yhtäkkiä kirjoittaisi samanlaisen romaanin kuin mie :P


Jos en olis Tetran varapelaaja ja tietäisi siis rooliani, ihmettelisin tätä vielä enemmän, mutta nyt ihmettelen silleen, semisti. :D Ensin hirveän kärkästä puhetta flyrasta ja heti perään tämmöinen "ymmärrän varsin hyvin etkä suinkaan ole epäilyttävä" -kommentti. Tää on tosi outo!
Vampiresta jää itelleni vähän hämmentävä fiilis. Kirjottelee toisaalta aika samaan tapaan kun ennenkin, mutta muutamat kohdat tuntuu vähän pakotetuilta. Sanoisin siis tässä vaiheessa, että lievästi pahismainen.

Xanie

Xanielta taitaa olla tullut tätä viestiä kirjoittaessani kaksi viestiä (jos en missannut jotain lyhyempää viestinpätkää) ja selittikin kiireitään irlillä. Tuossa toisessa ihan hyvää pohdintaa, ehkä vähän sellaista varovaista kepillä jään tökkimistä. Epäilit ainakin Tetraa ja flyraa (epäilyt ei tosin tuntuneet hirmuisen vakavilta). Onko epäilykset muuttuneet/ketä epäilet nyt?

Lenune kirjoitti:Olen eri mieltä. Erikoishahmokeskustelu käydään lähestulkoon jokaisessa pelissä, joten pahikselle paras taktiikka kerätä hyvispointseja on ottaa osaa tähän keskusteluun. Joten lähes poikkeuksetta myös pahikset osallistuvat, tai ovat jopa aloitteellisia, koska tässä keskustelussa pahiskin voi ihan oikeasti keskittyä spekuloimaan tosiasioita, eikä keksimään niitä tyhjästä, kuten hyviksiä epäillessään."

Mie taas olen tästä eri mieltä. :D Itse pahista pelatessani ja vanhasta kokemuksesta pyrin välttämään erikoishahmokeskustelua, koska usein olen saanut hyvispointseja sillä että olen ensimmäisten joukossa lähtenyt pohtimaan pelaajia enkä "turhaa erikoishahmolöpinää". Tosin hyviksenäkin mielellään jätän erikoishahmopuheet niitä paremmin ymmärtäville (olen aina ollu huono niiden kanssa) joten ei se välttämättä ole edes roolikohtaista, että puhuuko niistä vai ei.

Violet

Hämmennyin agressiivisen oloisesta vastauksesta einarille. Hätääntyi einarin provosta ja aikaisesta epäilystä eikä tajunnut tätä ollenkaan? Toisaalta viestin ironia lievittää tuota agressiivisuutta vähän, mutta oudoksun kuitenkin näin vahvaa vastaantuloa viestiin, joka oli miusta enemmän reaktionhakua kuin oikea epäily.

-> Vaikea sanoa, mielestäni Tinppa on nyt lievästi pahismainen. Vähentynyt sekoilu, mutta toisaalta lisääntynyt komppailu mietityttää. Jos Tinppa olisi pahis, pahiskaveri ei välttämättä löytyisi ihan Tinpan lähipiiristä. Vaikea suhteuttaa missä määrin Tinpan kokemattomuus tulee ottaa huomioon.


Itse koen, että jos alkaa liikaa miettimään, että "noh, helkutti, oisko tää nyt aloittelijuutta vai jotain muuta" eikä kohtele aloittelijaa tasavertaisesti muiden pelaajien kanssa, hidastaa se tämän pelaajan pääsemistä aloittelijaleimastaan. Kyllä se kannattaa ottaa huomioon, muttei jämähtää siihen liiaksi (ottaa huomioon siis sillä tavalla ettei heti ole lynkkaamassa pelaajaa kun tämä tekee tai sanoo jotain vähänkin hassua, on nimittäin tullut todistettua sen verran monesti uuden pelaajan kuoleminen ekana päivänä jostain ihan pienestä lausahduksesta lähteneestä äänivyörystä ((myös omaa kokemusta))). En muuten ihan älynnyt, mitä tarkoitit "Tinpan lähipiirillä"?

Ja selvennäppä samalla tätäkin kohtaa, ei ihan avaudu mulle tuo "rakenteellinen ansa"?
"Tämä kaikki voi tietenkin olla pahisten ansa (esim. jos ehdotuksessa on rakenteellinen ansa, jota ei vain olla vielä löydetty"
[/quote]
Hmhmmm Violetin ekan sivun viestit oli mulle vähän outoja ja epävioletmaisia, vähemmän ainakin sisältöä mitä olen tottunut häneltä näkemään. Tuossa listauksessa oli kuitenkin aika hyviä pointteja ja tuntuu että pelaajia on syynätty suht tarkkaan. Tuo einarille loppuun jätetty boldi sai vaan pohtimaan, että oisko tää einarin ja Violetin alussa syntynyt vastakkainasettelu pahistaktikointia, eli pesäeron otto heti alkuun jota jatkavat nyt pienellä kettuilulla toisilleen? Toki miusta on kivaa ettei pelejä pelata aina niin vakavalla yrmynaamalla mutta sitten taas, tuollainen heittely tuntuu hyvispeluulle turhalta ja sellaiselta, mitä pahikset voisivatkin tehdä.

Pohtii vielä pintaraapaisulta pelaajia joita ei ehtinyt aiemmin, tuosta viestistä ei oikeen sen kummempaa sanottavaa. Iltahäsellyksestä saan pakosti vähän hyvisvibaa, huoli Haliman mahdollisuudesta olla suojelija tuntuu aidolta. Mutta miksi Halima eikä vaikka Porkkana? ///Violet tätä selittikin tossa uusimmassa viestissään

Yleistuntuma Violetista on tällä hetkellä vähän sekava. Tuntuu, että irl vaikuttaa nyt paljonkin Violetin viesteihin, koska oon tottunut lukemaan häneltä paljon syväluotaavampia viestejä. Sitä ns asiallista matskua on, mutta myös muuta joka tuntuu itselleni vähän pahismaiselta tai vaan irrelevantilta. Laitan Violetin keikkumaan nyt jonnekin pahiksen ja neutraalin välimaastoon.

Ariel

Vissiinkin sit vapari, joten en kommentoi enempää. Luen kyllä viestisi tässä samalla topaa selatessa. :)

Meiz

Öämm. Miun aivot alkaa heittää tässä vaiheessa kärrynpyöriä (varsinkin kun pitäis vielä suunnitella yks lyhytelokuvascripti tässä ennen nukkumaanmenoa ja ahistun siitä ;;_;) joten en tiiä johtuuko se nyt siitä vai Meizistä itestään etten oikein saanut hirveemmin asiaa irti hänen viesteistään. Tuosta uskosta vapareiden esilletuloon normina tulee vilpitön fiilis itelleni, ehkä pahis olis miettinyt asiaa kaks kertaa eikä ollut heti silleen "joo, okei, näilläkö mennään?" Meiz on pohtinut mielestäni aika mukavasti pelaajia, enkä näe pahismaisena sitä että tsemppasi viestien kanssa kun siitä vähän huomautettiin (tai siis niinko joku ehkä mainitsikin, itelleni käy vähän samoin jos joku asiasta mainitsee, et se motivoi sit puhumaan enemmän). Tuo Halimalle annettu ääni häiritsee kyllä itteenikin, tosin nyt kun luin Meizin viestit se ei ookaan niin random kun aluks luulin, kun Meiz tosiaan Halimalle heitti tuossa päivän loppupuolella vähän epäilyä. Ja ymmärrän sen, ettei Meiz äänestänyt porkkaanaa kun ei tätä ilmeisesti epäillyt. Erikoisen pelastamisen kannalta ajatellen se olisi ollut järkevämpää, mutta tää ei vissiin tullut Meizille mieleen vaan äänesti sitä kuka epäilyttää. SILTI, epäili Halimaa vissiin vaan tuon tämän porkkanalle antamansa äänen takia, mikä on miun mielestä aika hatara peruste äänelle. Oliko tuo loppuillan panikointia vai mitä, sitä en sitten tiiä.
>>> Meiz ei oikeastaan epäilytä minuu sen pahemmin, mutta haluisin kuulla selitystä tuosta äänestä. Porkkanan ja muidenkin äänet sinällään ymmärrän kun päivä oli todella lopussa (tais olla 10 min jälellä kun Halimaa alettiin äänestää) eikä haluttu erikoisen kuolevan.

Äh, miusta tuntuu et tää on nyt hemmetin sekava viesti mutta koittakaa saada tästä ees jotain irti. Lupaan panostaa paremmin peliin huomenna ehkä vähän paremmin unta saaneilla aivoilla!

Also offtopic: Zey, ihana ingamevaihdos (ja myös sukupuolenvaihdos miulle) Tetrasta minuksi :'D

//lenune väliin, ei jaksaminen riitä nyt ees tuon pienen pätkän lukemiseen.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 17.03.2016 08:20:23

Jooh, aikaimoinen katastrofi tämä peli toistaiseksi :| Selitän nyt alkuun ääneni Halimalle ja täytyy sen jälkeen alkaa käymään topicci uusiksi läpi.

Olin melko lukittu Arielin pudottamiseen, mutta vaparipaljastuksen jälkeen äänelle piti keksiä uusi paikka aika tiukalla aikataululla. Porkkana oli kaukana ykkösepäilyistäni, joten en halunnut äänestää häntä "automaatiolla" vain koska hänellä oli ääni ennestään. Ääni päätyi Halimalle usean eri syyn / viban pohjilta.

- Hän piti flyraa hyvismäisenä ja koki tarvetta pelastaa hänet, mutta ei osallistunut peliin loppupäivästä kun flyran putoamisvaara oli todennäköistä. Nyt jälkikäteen ajateltuna syy oli varmasti IRL puolella, mutta tuolla hetkellä mietin josko hän pysyi tarkoituksella sivussa.
- En kokenut hänen perusteitaan äänelle niin vahvoina ja erityisesti tarttuminen porkkanan käyttämään tavis sanaan tuntui väkinäiseltä (samaan tapaan kuin einarin syytös flyraa kohtaan). Ja takaraivossa oli myös ajatus että hänelle olisi ollut luontevampaa äänestää jotain toista epäilyistään, esim. einaria jota oli epäillyt aiemmissa viesteissään. Tähän ajatukseen vaikutti toki vahvasti omat fiilikset näistä pelaajista.
- Hänen pehmeä suhtautuminen Arielin ainoaan viestiin, jota itse pidin epäilyttävänä. Alkuun epäilin häntä Arielin pahiskaveriksi, ja vaparipaljastuksen jälkeen aloin miettimään josko hän pahiksena tiesi Arielin hyvikseksi ja ei siksi tarttunut tuohon sen enempää.

Ja sanon näiden tulleen vibapohjalla, koska moni näistä ajatuksista tuli siinä ~10min ennen päivän loppumista.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja porkkana » 17.03.2016 10:00:15

offtopic kirjoitti:”Mutta mä en tiedä, kuka tappoi Charlesin”, kuului toisesta suunnasta vinkaisu. Tuosta anteeksipyytelevästä äänestä ei voinut erehtyä. Ainoastaan porkkana oli läsnäolijoista kyllin epävarma itsestään, että jopa yhden lauseen ääneen sanominen oli saanut nuoren miehen punastumaan. Tosin oliko se ihmekään, mies oli kärsinyt koko ikänsä nimestään. Mitkä vanhemmat oikein antoivat lapselleen nimeksi porkkanan? Kyllähän nimen inspiraation lähteen saattoi nähdä, sillä sekä sotkuinen tukka että pieni parran sänki olivat oranssiset.

-> Aivan ihana!! :--D [/off]

Mutta missä ihmeessä meidän suojelija oli yöllä?! :(( Nyt ei sitten tiedä onko tässä kyseessä, että suojelija ei ole ollut aivan messissä eilen yöllä vai kuten pari jo arvaillut niin käänteispsykologioita käytetty ja mietitty mitä nimiä toiset antaa.. Toivottavasti tulevana yönä suojelija on skarppina, josko saataisiin tapoton yö aikaan!

En nyt ymmärrä koko eilistä äänestyshössötystä, ja kovasti olen yrittänyt miettiä että mitä siinä nyt tapahtui. :D Meizillä oli epäilyjä Halimaa kohtaan ennen ääntään, Violetilla oli Halimasta neutraalia pahisvibaa jos oikein ymmärsin. Kummallakaan ei ilmeisesti ollut epäilyjä mua kohtaan? Violet ei kyllä ole edes käynyt mua vielä läpi, eli sitä odotellessa. :)

Meizin ääni kummastuttaa kyllä muakin, vaikka se kyllä auttoi huomattavan paljon mua. Olin just puntaroimassa josko lähtisin äänestämään Meiziä/jättäisin äänestämättä, kun päivitin sivua ja siellä oli tullut flyran esiintulo, mulle ääni ja Meizin ääni. Siinä oli helppo päättää että Halimaa äänestetään.

Meizille kuitenkin vielä yksi kysymys: Miksi et lähtenyt äänestämään mua (sun äänellä olisin ollut putoamassa) vaan lähdit edelleen tuossa vaiheessa äänestämään epäilyjä? Eikö ole tärkeämpää saada ennustaja pelastettua kuin edelleen pitää periaatteistaan kiinni? Jos flyralla ja minulla olisi ollut molemmilla kaksi ääntä (flyra putoamassa) ja sinä äänestänyt Halimaa eikä kukaan muu olisi tullut vaihtamaan ääniä (eli flyra olisi kuollut), olisitko sinä edes silloin tullut äänestämään minua Haliman sijaan? (jos joku siis ymmärsi mitä tuolla lauseella hain takaa)

Siinä iski sellainen viimehetken paniikki varmasti kaikille, ja ääniä heiteltiin kaikkiin suuntiin. En siis lähde kyselemään sen enempiä, vaikka Violetin ei olisi välttämättä tarvinnut tulla vaihtamaan ääntään jne.

Meizillä on kyllä ollut ihmeellinen pelityyli. Ensin Meiziltä tuli pelastusäänen näköinen ääni Arielille (muuten kuolemassa flyra), ja nyt taas pelastusäänen näköinen ääni Halimalle (muuten kuolemassa minä). Yritätkö tahalteen saada hyvikset näyttämään pahiksilta, jotta siihen tartuttaisiin seuraavana päivänä (kuten nyt mut on linkitetty pahiksiin)? Voisiko kyseessä olla petturi, joka on pahisten toimesta "uhrattu" hieman sörkkimään pakkaa, että hyvikset näyttäisivät pahiksilta? Ja esimerkiksi nyt jos Meiz lynkattaisiin ja paljastuisi petturiksi, niin kaikki lähtisi tietty mun perään ja oikeat pahikset selviäisivät ilman epäilyjä.

Tästä tuli nyt varmaan aika sekava viesti, edelleen ärsyttää flyran kuoleminen. :( Ja ihana että Halima pääsee mukaan taas, ettei se kenen ansiosta kaikki löysivät jälleen Kylään joutunut lopettamaan pelailuja heti ekana päivänä! :)
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Halima » 17.03.2016 11:31:57

Joo, olipa melkoinen iltasählinki teillä. Mä itseasiassa mietin eilen päivällä kun viimeistä kertaa olin koneella, että pitäisiköhän tänne mainita että en välttämättä ehdi enää illalla koneelle, mutta ajattelin ettei ole tarvetta, kun olisin saattanut ehtiä ja ajattelin että mulla ei oo mitään hätää kun kolmella pelaajalla oli ääniä ja mulla ei. Kuinka väärässä olinkaan.

Voitte ehkä kuvitella mun epäuskoisen ilmeen kun sitten koneelle ehdittyäni (vähän yli 9) luin viestejä läpi ja esiin tulee erikoista toisensa jälkeen ja yhtäkkiä äänet lennähtikin mun suuntaan. Ei ollut ihan voittajafiilis siinä vaiheessa, mutta onneksi eilen sitten piikkis tiputtautui pelistä ja pääsin hänen paikalleen. Jee, peli jatkuu sittenkin. :)

Noh, mennäänpä asiaan. Mulla on nyt vahva tuntemus että porkkana ja Meiz ovat pahiksia, tai toinen on pahis ja toinen petturi. Joka tapauksessa molemmat pahojen puolella. Sori, tästä näyttää tulevan tosi pitkä sepustus, mutta ainakin mun omia ajatuksia selkeyttää, jos pistän kaikki mun mielestä samaan asiaan liittyvät asiat samaan viestiin. Toivottavasti muutkin saa tästä jotain selkoa.

Mä luulen että kävi suunnilleen näin:
1) porkkana kirjoitti pelin ensimmäisen viestinsä (kello 22:19. Tätä en huomannut aiemmin katsellakaan, mutta porkkana tosiaan sanoi että hirmuisesti viestejä väliin ja flyralta hermostuneen oloinen viesti, jolla myöhemmän tarkennuksensa mukaan viittasi flyran pitempään viestiin, joka on tullut jo kello 21:02. En tiedä onko tää muiden mielestä omituista, mutta mulla ei ainakaan yleensä noin lyhyen viestin kirjoittamiseen mene yli tuntia. Nyt ottaen huomioon että epäilen porkkanaa pahikseksi, tähän olisi järkeenkäypä selitys se, että tuon lyhyen viestinsä kirjoittamisen lomassa porkkana on viestitellyt pahiskavereidensa kanssa, ja sen takia meni noin kauan.)

2) seuraavana aamupäivänä Meiz ottaa puheeksi porkkanan avausviestin. Kukaan muu ei ole porkkanan viestistä mitään maininnut. Näin Meiz kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Minulta kaivattiin epäilyjä ja nyt päällimmäisenä on mielessä porkkanan avausviesti, jossa melkeinpä puskistahuutelu - tyyliin pistetään epäilyä flyran suuntaan. Tässä vaiheessa flyra oli saanut jo äänen einarilta ja muuten huomiota ainakin minun ja piikkiksen suunnalta, joten pahikselle tämä olisi hyvä sauma lähteä komppailemaan. En itse löydä flyran selittelystä selvää hermostuneisuutta, ja syytös "selittelyn mausta" on mielestäni epäreilu, koska yhtälailla hyvis joutuisi selittelemään tuota lausemuotoa.

Tässä mä luulen että kävi niin, että Meiz ajatteli erottaa itsensä porkkanasta tällä epäilyksellä, joka perustui porkkanan ensimmäiseen lyhyeen viestiin. Pahiskaverina hän tietysti tiesi, että pitempiä viestejä on tulossa ja sitten niiden perusteella on helppo lieventää epäilyksiä ja unohtaa ne myöhemmin kokonaan. Kuitenkin jos myöhemmin etsitään joko porkkanalle tai Meizille pahiskavereita, tuo Meizin perustelu on sen verran hyvä, että voitaisiin luulla, ettei pahis kaveriaan epäilisi noin.

3) välissä flyra puolustautuu porkkanan epäilyihin, ja Cameron listaa sekä porkkanan että Meizin mitäänsanomattomien listaan, mutta mitään kunnon kommenttia porkkanaa tai Meiziä koskien ei tule.

4) entinen Halima (hyvikseksi paljastunut) tarttuu myös porkkanan kommenttiin, Meizin epäilyn pohjalta ja vähän lisää perustellen. Ei vielä mitään maatakaatavaa epäilystä, mutta kuitenkin.

5) Meiz tulee kirjoittamaan vähän mielipiteitään pelaajista. Heittää pientä epäilystä Cameronin ja einarin suuntaan ja toistaa:
Meiz kirjoitti:Porkkana epäilyttää edelleen (hämmentävä lause :D). Toivottavasti pääsee pian selittämään lisää epäilystään flyraa kohtaan.

Tässäkin jotenkin tulee jo ilmi se, että kunhan porkkana selittää epäilyksensä flyraa kohtaan, Meizin epäilys siirtyy muille.

6) einari vaatii porkkanalta perusteluja, miksi flyran viesti vaikuttaa hermostuneelta.

7) porkkana tulee kirjoittamaan pitemmän viestin. Puolustautuu Meizin ja Haliman epäilyksiin näin:
porkkana kirjoitti:Ihan muuten tarkennukseksi, tää mua epäilyttänyt viesti oli se pidempi flyran viesti, eikä se lyhyempi joka oli mun viestin yllä. Sitä en jostain syystä edes huomannut kun mun viestin lähetin. Siitä pidemmästä viestistä jäi todella kiireinen kuva, että pakko saada jotain sepustettua ylös että kukaan muu ei lähde epäilemään. Toisaalta flyran viestit ovat muuttuneet vielä rönsyilevämmiksi, joten taitanee mennä innostuksen piikkiin eikä ollutkaan kiireinen puolustusviesti. :D Flyra on myös vastannut epäilyihin rauhassa, pahis olisi varmaankin hätääntynyt tai ainakin jäänyt selittelemään enemmän ja sen jälkeen varonut enemmän sanojaan. Flyraa tämä on vain näyttänyt kannustavan kirjoittamaan enemmän! Eli innostunut tavis -vibat ainakin tällä hetkellä.

Jotenkin tää lause: "Toisaalta flyran viestit ovat muuttuneet vielä rönsyilevämmiksi, joten taitanee mennä innostuksen piikkiin eikä ollutkaan kiireinen puolustusviesti. :D" tiivistää koko pointin. Vähän niinkuin porkkana sanoisi: "Ai ette olleetkaan samaa mieltä, no en mä epäilekään flyraa, unohtakaa koko juttu!"

8) Samassa viestissään porkkana listaa mielipiteitään muista pelaajista, jotka on kuitenkin vähän "sitä, mutta kuitenkin tätä" -osastoa, eli oikein kestään ei ole kunnon mielipidettä.

9) flyra kirjoittaa taas yhden pitkän viestin, jossa tarttuu myös porkkanaan. Flyra epäilee porkkanaa esim siitä, että porkkana epäilee Tetraa samoilla perusteilla kuin Halima, mutta ei anna Halimalle kredittiä. Tämä seuraava flyran huomio on kuitenkin nyt mun mielestä huomionarvoisinta:
flyra kirjoitti:Halimalla on porkkanasta epäilyksiä, joille samoja perusteita kuin muillakin (epäili mua alkupäivästä - emt epäileekö enää?) mutta porkkanalla Halimasta hyvismäinen? Okei, menee aika kaukaahaetuksi nyt pohtia, jos porkkana olisi pahis eikä halua Haliman, jolla on selkeät ja perusteikkaat viestit ja jonka moni näkee hyvismäisenä, vihaa niskaansa ja yrittää pysytellä väleissä ettei kuolisi. :D vaikka eihän sitä tietenkään tiedä.


10) porkkanalta seuraava viesti, puolustautuu flyran epäilyksiin ja kirjoittaa näin:
porkkana kirjoitti:Ja huomasin muuten nyt vasta, että Meizillä on lähes samat mielipiteet pelaajista kuin Halimalla oli ylemmässä viestissä. Cameron ja minä ollaan epäilyttäviä, Lenune ja Halima hyviksiä, piikkis neutraali. Jos nyt oikein selasin, niin Meizin epäkomppaamiin epäilyihin näistä lukeutuu vain ne epäilyt, jotka kohdistuu mua kohtaan. Ja mun viestiin oli suht. helppo tarrata, kun tuollain perustelematta heitin vibapohjalla päätelmän lyhyen viestin loppuun. :D


11) Ariel kirjoittaa pelin ensimmäisen viestinsä.

12) flyra epäilee ja äänestää Arielia.

13) Vampire mainitsee porkkanan, mutta ei ota kantaa.

14) Halima tarttuu porkkanan "innostunut tavis" -lipsahdukseen. Haliman epäilykset porkkanaa kohtaan kasvavat.

15) Meiz kirjoittaa seuraavan viestinsä, jossa mm. sanoo näin:
Meiz kirjoitti:Arielin postauksesta tulee mieleen epävarma pahis, joka kokisi painetta heittää edes jotain epäilyä peliin. Mahdollisesti jopa pahiskaverin ohjeistamana. Tuo epäily vaikuttaa suoraan sanoen väkinäiseltä ja ylidramaattiselta, aivan kuin hän kokisi tarvetta alleviivata Tinpan pahismaisuutta enemmän kuin se todellisuudessa olisi. Mielestäni viesti erottuu topicin tähän astisista kommenteista selvästi epäilyttävimpänä, joten ++Ariel

Meiz kommentoi myös pienesti porkkanaa viestin lopulla, mutta näköjään Ariel yhdellä (ei mun mielestä epäilyttävällä) viestillään meni viuhuen porkkanan ohi epäilyttävyydessä ja Arielille lähti äänikin.

16) Lenunelta pitkä viesti, jonka lopussa asiaa myös porkkanasta.
Lenune kirjoitti:Porkkanan viesteissä vähän jäi mietityttämään sellainen, että hän ei puolustaudu esim. Haliman tekemiä epäilyksiä vastaan, vaan lähtee suoraan ikäänkuin vastahyökkäykseen, joka on siinä mielessä pahismaista, että se on usein hyvä keino saada itsensä näyttämään huolettomalta ja hyödylliseltä yhtä aikaa.


17) Meizin viesti
Meiz kirjoitti:
Lenune kirjoitti:Porkkana on herättänyt monen (Meiz, Halima, Flyra nyt ainakin) epäilykset ja oli pakko vilkaista se ensimmäinen viesti uudelleen läpi. Mutta en ite oikein vieläkään näe sitä epäilyttävässä valossa. Musta se on aika peruspertsa pelin alotteluviesti, jos ei just sillä hetkellä ehditä kirjoittaa mitään kovin syvällistä tai edes lukea topaa kunnolla läpi. Useampi on kuitenkin tarttunut siihen ja minä olen nyt ihan ulalla, että onko tässä jotain, mitä minä en vain näe sitten millään :D

Minulle pisti silmään lähinnä vahva ilmaisu "todella hermostunut" jota en itse tulkinnut flyran viesteistä. Eli tästä tuli liioittelun makua, joka yhdistettynä siihen että flyraa jo epäiltiin ennestään antoi pahismaista vaikutelmaa.


18) porkkana seuraavassa viestissään puolustautuu Haliman "innostunut tavis" -epäilyyn kääntämällä sen vitsiksi. Porkkana äänestää Tetradynamiaa (yrittääkö näyttää hyvismäisemmältä Haliman silmiin äänestämällä samaa kuin Halima?) . Loppuun vielä kirjoittaa näin:
porkkana kirjoitti:Ääniä on tähän mennessä alkanut kertyä aika paljon, mutta Meizin ääni vaikuttaa hieman tekaistulta. Jos flyra ja Meiz olisi pahiskavereita, ja tarttuivat tähän Arielin kummalliseen viestiin jotta Ariel saisi enempi ääniä kuin flyralla on nyt. Jo aluksi joku taisi linkittää flyran ja Meizin pahiskavereiksi, niin tämä voisi olla nyt pahisten pelastusoperaatio? ;) Meiz on vibattanut melkein koko pelin ajan kyllä ilman konkreettista syytä, että se saattaa vaikuttaa näihin mun salaliittoteorioihin. :D Ei siis saa ottaa liian vakavasti toisin sanottuna!


19) Vampire puolustelee hieman porkkanaa, toteamalla että porkkanan avausviesti oli samanlainen kuin esim. Xanien ja keiran.

20) porkkana selventää epäilyjään Haliman pyynnöstä. "Tetra pahistuttaa, tosin jos Vampirea on uskominen niin tämä on tiputtautunut eli en tiedä kauanko ääni pysyy siellä. Meiz ja ehkä vähän flyra pahisvibattaa, Tinpasta ja Arielista nyt muuten vain haluaisin kuulla lisää. :)"

21) Halima siirtää äänensä Tetradynamialta porkkanalle.

22) porkkana poistaa äänensä Tetradynamialta (huomionarvoista: ei kuitenkaan äänestä ketään, seuraavana epäilylistalla olisi Meiz).

23) Meizin viesti, jossa ensin ihmettelee porkkanan ristiriitaisuutta, ja myöhemmin ihmettelee Haliman ääntä porkkanalle.
Meiz kirjoitti:Haliman äänen päätyminen porkkanalle alkoi nyt kummastuttaa enemmän, koska mun mielestä porkkana on parantanut peliään tuon avauksen jälkeen ja esittänyt ihan hyviä pohdintoja pelaajista. Mielipiteiden neutraalius ei ole automaattisesti pahismaista, vaan hyvinkin yleistä myös hyviksille. Ja ainakin minulla on suht selkeä kuva porkkanan epäilyistä. Tavis kommenttiin takertuminen on mielestäni jo aika kaukaa haettua epäilyä.


24) Meiz kirjoittaa vastauksena flyralle:
Meiz kirjoitti:Mielummin näkisin Arielin tippuvan sijastasi, ja samaan listaan voisin lisätä Cameronin, einarin ja Haliman nyt hänen viimeisimmän porkkanaepäilynsä jälkeen.


25) iltavilli alkaa:
- flyra tulee esiin ennustajana
- Violet äänestää Arielia
- porkkanan puolustautumisviesti, jonka lopussa äänestää Arielia
- Ariel tulee esiin vaparina
- väliaikalaskenta (4 Ariel, 2 flyra, 1 porkkana)
- Violet siirtää äänensä Arielilta porkkanalle
- Meiz siirtää äänensä Arielilta Halimalle (Miksi ei porkkanalle? Tai jos ei porkkanalle niin miksi ei Cameronille tai einarille, jotka olivat myös Meizin pahislistalla? Luulenpa että Halima valikoitui äänestyskohteeksi lähinnä siksi, että oli epäilemässä porkkanaa vahvimmin, ja olisi kätevää, ettei Halima olisi enää seuraavana päivänä mukana jatkamassa porkkana-epäilyitä)
- porkkana siirtää äänensä Arielilta Halimalle
- Violet siirtää äänensä porkkanalta Halimalle
- Lenune äänestää Halimaa
- Vampire poistaa äänensä flyralta, ei äänestä ketään

Kas näin. Porkkana ja Meiz ovat aika paljon ottaneet kantaa toisiinsa, pienen epäilyksen hengessä enimmäkseen. Sitten kuitenkin kun tulee äänestyksen aika, porkkana ei enää epäilytäkään Meiziä vaan epäilee Halimaa, joka on jatkanut porkkanan epäilyä. Tämä on pahiksille vähän riskialtis taktiikka, että ottaa toisensa esiin ja jopa heittää epäilystä toisen suuntaan, mutta toisaalta monesti myös kannattava, koska sitten myöhemmin pelissä jos toinen lynkataan, toinen saa paljon hyvispisteitä siitä, että heidän välillään on ollut pahisepäilyjä. Lisäksi uskon että sekä Meiz että porkkana ovat sen verran rohkeita ja kokeneita pelaajia, että olisivat hyvinkin voineet tällaiseen leikkiin lähteä.

Nyt näillä (ja entisenä Halimana annetuilla) perusteilla äänestän ++porkkana.

Tämän päivän viesteihin en nyt vielä ole ehtinyt paneutua, eli jos niissä on jotain kommentoitavaa niin kommentoin niitä myöhemmin.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja porkkana » 17.03.2016 12:00:04

Kuten aikaisemminkin sanoin, niin ihana että Halima on taas mukana. Ja vähän arvelinkin, että tässä kävisi näin.. Olisi kai jo pitänyt äänestää viime viestissä, mutta ennen kuin lynkkaatte mut niin eikö voitaisi katsoa minkä merkkinen Meiz on? Voitte sen jälkeen päättää mitä mun kanssa teette, mutta näiden epäilyjen valossa mitä kaikilla on, niin Meiz on yhtä pahis kuin minä ja monia epäilyttänytkin enemmän. Eli ++Meiz.

Ja mietin eilen töissä, että äänestäisin varmasti itseäni myös jos en tietäisi olevani hyvis. :D Meiz sai mut meinaan näyttämään niin pahikselta kuin mahdollista, juuri sen vuoksi, että ensin epäili, sitten oonkin tosi hyvismäinen Meizin mielestä ja mua puolustellaan, sekä sitten pelastetaan äänestämällä muuta.
Eli toivottavasti koko tämä päivä ei mene pelkästään mun analysoimiseen vaan niiden oikeiden pahisten etsintään (vaikka tässä onkin vain mun sana teidän sanaa vastaan..).

Halima kirjoitti:porkkana kirjoitti pelin ensimmäisen viestinsä (kello 22:19. Tätä en huomannut aiemmin katsellakaan, mutta porkkana tosiaan sanoi että hirmuisesti viestejä väliin ja flyralta hermostuneen oloinen viesti, jolla myöhemmän tarkennuksensa mukaan viittasi flyran pitempään viestiin, joka on tullut jo kello 21:02. En tiedä onko tää muiden mielestä omituista, mutta mulla ei ainakaan yleensä noin lyhyen viestin kirjoittamiseen mene yli tuntia.

Tästä oon itsekin kyllä hämmentynyt. :O Meinaan tuo flyran viesti tuli kyllä siinä välissä. En tiedä mitä muuta siinä on voinut tapahtua kuin että kirjoitin viestin kännykällä samalla kun telkkari oli päällä, poikaystävä joka jatkuvasti kyseli mitä teen ja jutteli ja huomautteli telkkarista kaikkea, ja olin juuri lukenut koko keskustelun ja yritin miettiä mitä pelissä oikein tapahtui, ja sitten tietenkin miettiä mitä ihmettä kirjoitan kun oli kuitenkin ensimmäinen viesti ja tuntui, että jotain järkevääkin pitää sanoa eikä vain, että hereillä ollaan. :D

Halima kirjoitti:Porkkana äänestää Tetradynamiaa (yrittääkö näyttää hyvismäisemmältä Haliman silmiin äänestämällä samaa kuin Halima?) .

Äänestin koska Tetra vaikutti pahismaisimmalta siihen mennessä, ainakin verrattuna flyraan ja Arieliin.

Halima kirjoitti:porkkana poistaa äänensä Tetradynamialta (huomionarvoista: ei kuitenkaan äänestä ketään, seuraavana epäilylistalla olisi Meiz).

Koska mulla ei ollut ääneen omasta mielestä tarpeeksi syitä äänelle.

Halima kirjoitti:Lisäksi uskon että sekä Meiz että porkkana ovat sen verran rohkeita ja kokeneita pelaajia, että olisivat hyvinkin voineet tällaiseen leikkiin lähteä.

Tämän otan kohteliaisuutena! :D En meinaan itse lukisi itseäni kokeneeksi pelaajaksi, varsinkaan kun kaikki taidot ovat kadonneet tässä vuosien varrella!
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 17.03.2016 12:22:34

Alkaa olla vähän samat fiilikset kuin yllä ja jos tää päivä käytetään pelkästään meiz+porkkana kuvioiden selvittelyyn niin se on hyvin hukkaan heitettyä aikaa. Käytetään siis päivää myös muiden vaihtoehtojen miettimiseen ja äänestän vaikka itteni pois päivän päätteeksi jos kaikki on sillä kannalla. Pahimpana skenaariona tulee itelle mieleen se että äänestetään ensin porkkana pois, ja jos hän paljastuu hyvikseksi niin käytetään seuraava päivä siihen että olisin petturi joka mustamaalaa hyviksiä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja einari » 17.03.2016 13:26:40

(En kestä Zey, ihanat ingamet. :D)

Huhhuh, mikä härdelli. Olin ekan päivän loppupuolella ysiin asti töissä, joten missasin kaiken hauskan. Ennustajan suhteen otti ohraleipä - taas vaihteeksi. Se on kyllä ihan totta, että turha kauheesti pohdiskella erikoishahmoja ekana päivänä, koska suunnitelmat ei koskaan onnistu. :D Nytkin meillä on ennustaja jo kuollut ja vapaamuurarit esillä. Mutta positiivisesti ajatellen: on kiva, että on pari varmaa hyvistä, joiden sanoihin ja pohdintoihin voi ainakin luottaa. Pohtikaa paljon. ^_^

Violet kirjoitti:Jotenkin tuntuu siltä, että einari on tavallaan hakenut pelin aikana kohdetta, ja löytänyt sen nyt flyrasta. Ainakin suhteellisen suuri osuus viestien sisällöstä käsittelee flyraa.

Tän fiksaationi flyrasta huomasin kyllä itsekin. :D Ekana päivänä lähinnä lueskelin viestejä ja bongailin sieltä kohtia, jotka herättivät huomioni, ja heittelin sitten kysymyksiä ja kommentteja niihin herättääkseni keskustelua. Flyra höpötteli tosi paljon, ja siinä varmaan osasyy siihen, miksi hän oli niin iso osa viestejäni. Samoin kysymykseni häneltä poikivat vastauksia ja vastakysymyksiä, joihin itse puolestani vastasin, ja viestini täyttyivät aika tehokkaasti tästä keskustelusta.

Luin nyt nopeasti uusimmat viestit, ja kuten muillakin, silmiin pisti erityisesti Meizin eilinen äänestyssekoilu. Tää linkittäis Meizin porkkanaan. Mielestäni molemmat ovat kuitenkin puolustautuneet tänään uskottavasti. Mun täytyy tänään lukea koko keskustelu läpi ja tehdä listaus (<3) kaikista pelaajista selvittääkseni ajatuksiani. Nyt tarvii mennä luennolle ja sen jälkeen töihin, mutta katsotaan, jos jaksaisin illalla ruveta töiden jälkeen vielä kahlaamaan tätä suota läpi. En muistanut yhtään, miten paljon aikaa pelaaminen ainakin meikäläiseltä vaatii, mutta yritän parhaani mukaan nipistää sen verran jostain. :D
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Vampire » 17.03.2016 14:48:21

Ai jahas, että sellanen ilta. En kyllä oikein tiedä, mitä siitä pitäisi sanoa. Mulla ei just nyt tällä siunaamalla ole aikaa kirjoitella niin pitkää viestiä kuin haluaisin, mutta tulin vaan sanomaan sen, että oon edelleen sitä mieltä, että Meiz on pahismainen - vaikkakaan ei linkitykään flyraan. Tämän äänestyskäyttäytyminen on kuitenkin tuntunut omituiselta ja Meiz tuntuu pelaavan jotensakin epäjohdonmukaisesti.

Koitan tulla kirjottelemaan vielä jossain vaiheessa enemmän, mutta koska on kiirekiirekiire taas kerran, niin tyydyn vaan heittämään ääneni tässä välissä ++Meiz.

Pahoittelen siitä, että en ehdi just nyt tällä hetkellä panostamaan, mutta pidän peukkuja sen suhteen, että viikonloppuna olisi hieman enemmän aikaa viimeistään kirjoitella ja ehtisin rustailla taas vähän piempää ja analyyttisempaa viestiä ja otettua enemmän kantaa koko peliin, koska kuitenkin edellisen kunnollisen viestini jälkeen on tapahtunut niin paljon kaikkea.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Lenune » 17.03.2016 15:05:38

Yhyy, lista ei ole edistynyt vieläkään, mutta halusin tulla sanomaan, että mietin eilen ihan samaa kuin Halima Meizistä ja porkkanasta. Tosin itse pidän Meiz:iä kaikenkaikkiaan epäilyttävämpänä. Tosin en olekaan lukenut porkkanalta kuin hänen ihan ensimmäiset pari viestiä, joten voi olla, että mielipiteeni hänestäkin muuttuisi niiden myötä. Mutta Meizin epäilyttävyyteen haluaisin lisätä vielä sen, että tosiaan hän tuntui muokkaavan käytöstään eilen koko ajan sen mukaan, millaista kritiikkiä hänelle annettiin/mistä epäiltiin. Ennen porkkanaan kohdistamiaan epäilyjä, Meiz ei ollut juuri epäillyt ketään tai epäilyt olivat olleet muiden komppaamista. (Mikä sinänsä on ihan luonnollista noin alkuvaiheessa peliä.) Mutta Meiz oli saanut jo komppailuistaan ihmettelyjä, joten pahikselle olisi ollut erittäin hyödyllistä tuossa kohtaa lähteä heittämään kevyitä epäilyksiä sovitusti pahiskaverin suuntaan.

Joten ainakin mun päässä on muodostunut aika vahva Meiz-porkkana pahiskaksikon mahdollisuus. Kolmanteenkin pahikseen mulla on ajatuksia, mutta pitää vielä tosiaan lukea loppu eilisestä ennen kuin teen siitä sen enempää johtopäätöksiä.

Ja koska vainoharha niin näen porkkanan äänenkin Meizille vain eronottona.
Lenune
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 22.04.2014 19:03:11
Palkinnot: 2

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Cameron » 18.03.2016 00:56:15

No niin nyt sai vähän luettua topiccia enemmän huolella! Oon alottanu tätä viestiä kirjottaan jo peli-eilen ja nyt tämän parissa onkin mennyt sitten pari iltaa, en tiiä millon musta on tullui näin hidas! Tästä johtuen osa pelaajakoonneista voi tuntua vähän kronologisesti hassuilta/epätasapainoisilta. Olen myös painottanut enemmän tällä hetkellä epäilyttäviä pelaajia. Aluksi vastailua mulle heitettyihin huomioihin/kysymyksiin ja sitten vähän koontia. :>

Meiz kirjoitti:
Cameron kirjoitti:porkkana, Tetra, Meiz ja Tinppa taas epäilyttää mitään sanomattomuuden ja komppailujen vuoksi.

Nyt haluan kyllä lisää perusteluja tähän epäilyyn liittyen, koska vaikka viestini ovat olleet lyhyitä, olen mielestäni tuonut niissä peliin uusia pointteja. Itselleni herää kysymys siitä, oletko itseasiassa lukenut niitä ajatuksella, vai lähditkö vain komppailemaan ylläolevia tekstejä.

Mulla oli jäänyt viesteistäsi vähän mitäänsanomaton kuva. Kommentoit kyllä peliä aktiivisesti, mutta tuntui ettei siitä jäänyt hirveästi käteen epäilyjen tai muun saralla ja olit tähän mennessä peliä kuitenkin kompannut viesteissäsi jo piikkisiiltä ja Halimaa. Kuten viestissä mainitsin, mulla tuli tuollon kiire töihin enkä ehtiny kirjottaa listausta mitä olin luonnostellut. Tämä suhteellisen kärkäs kysymys oli kyllä myös mielenkiintoinen ja sitä onkin jo puitu täällä.

einari kirjoitti:Vähän tällaista juupas eipäs -tyyppistä pohdintaa, jota ei uskalleta viedä ihan loppuun asti. "Toi on vähän pahismaista, mutta toisaalta..."

Mulla on useissa peleissä valitettavasti jo ekana päivänä muodostunu aika vahvat näkökulmat pelaajista ja oon jääny usein liian "kiinni" aluksi muodostuneeseen kuvaan. Ensimmäisen päivän pohjalta kuitenkaan kun ei oo vielä äänestystuloksia eikä muuta käytettävissä, koitan pitää itelläni mahollisimman laajat kuvat kaikista, etten lähde liian aikaisin rajaan ketään pahisepäilyistä pois, mutten myöskään päässäni leimaamaan selväksi hyvikseksi/pahikseksi. Tästä tämä eessuntaassun soutelu.

Violet kirjoitti:Muista pelaajista Cameron tuntuu tarkkailevan flyraa erityisen paljon (tosin flyran viestit ovat paikoittain vaikeaselkoisia, jolloin aikaa kyllä uppoaa) Cameron tuntuu nyt lievästi pahismaiselta, sillä hän tuntuu ottavan pelaajista kantaa hieman rajatusti (liikkuu aika paljon akselilla flyra-Tinppa-piikkisiili). Tällä hetkellä luokittelisin Cameronin lievästi pahismaiseksi.

Mielenkiintosta että oot saanu täysin päinvastaisen kuvan musta kuin suurin osa muista pelaajista (aika moni puhunut tästä "ylineutraaliudesta"). :D

piikkisiili kirjoitti://Eiku joo nyt ehkä tajusin Cameron, mitä ajoit takaa. Et tykännyt erikoishahmojen aikasin esilletulosta, joten ehdotit vapareiden esiintulon lykkäystä. Eikö tuohon logiikkaan kumminkin sopisi, että ennustaja ennustaisi vasta kolmantena yönä? Miksi hänen pitäisi toimia jo toisena yönä, kun hän tietäisi voivansa seuraavana yönä välttää todennäköisemmin erikoishahmon ennustamisen?

piikkisiili kirjoitti:Cameron: Et vastannut kysymykseeni. Vai sanotko, että halusit ennustajan vapareita aikasemmin esille, koska erikoishahmojen ei ole hyvä tulla aikasin esille..? Miksi sitten ylipäätään ehdotit ennustajan aikasin esiintulemista? Mielestäni ei ole ainakaan parempi vaihtoehto, että ennustajalla on huonompi osumistarkkuus, kun tulee ennen vapareita esille.
Sanot myös, että haluat minulta enemmän pelaajapohdintaa. Fair enough, yritin sitä jo viime viestissä.

Tuossa ensimmäisesä viestissä on ajatusvirhe, totta on että ennustajan kannattaa olisi kannattanut ennustaa tuolla taktiikalla vasta kolmantena päivänä. Lähinnä ajattelin, että näin säilyisi mahdollisimman monta varmaa hyvistä mahdollisimman pitkälle. Jos ennustaja olisi tullut esille kolmantena päivänä ennustustuloksen kanssa, olisi saatu siihen tuo hyvä hyötysuhde jonka jo aiemmin tuonne avasin. Minusta tuo ennustajan saama hyöty vapareiden aikaisesta esiintulosta olisi ollut olematon siihen nähden että oltaisiin läntätty jo aikaisin pahiksille vapaita maalitauluja (niin kuin tässä nyt näyttää joka tapauksessa käyneen).

piikkisiili kirjoitti:Tuli kuitenkin tämmöinen oman reviirin puolustamishalu, kun samassa viestissä kommentoit samaa asiaa kuin minä flyrasta ilman, että huomioit minun ottaneet siihen myös kantaa. Jää maku kuin haluisit omia näkökulmasi kokonaan itsellesi :<

Mää luin ja luin tuota sivua edes takaisin ja lopulta löysin kohdan jota tarkoitit. Oot ihan oikeassa, mulla on menny ohi silmien että olit jo tarttunu siihen. Olin jääny jotenki pyöritteleen sitä flyran kommenttia pienessä mielessäni etten hoksannu. Pahoittelut!

Sitten tyypeistä:

einari
No niin tekipä ihan hyvää lukaista nää sun viestit putkeen niin sai vähän paremmin kuvaa! Einari on tarttunut moneen pieneen asiaan, jotka ovat olleet mielestäni hyviä huomioita. Mm. einari sai myös pelin alkuun kivasti keskittämällä huomiota pelaajiin. Huomaan nyt viestit putkeen lukiessani että keskityt kuitenkin aika lailla vain muutamaan pelaajaan ensimmäisenä päivänä (esim. flyraan, Violetiin, Halimaan) mutta suurimmasta osasta et kommentoinut mitään (eism. Lenunesta, porkkanasta tai Meizistä ei ollut ekana päivänä vielä mitään kommenttia). btw. Jos Tinppa paljastuu jossain vaiheessa pahikseksi, en usko että einari on pahis, sillä ei ainakaan itsellä tulisi mieleen alkaa kyselemään edellisen pelin rooleista jos sen voisi pahiskeskustelussa kysäistä muutenkin.

keira
Olin jo melkeen unohtanu että koko keira on pelissä, johtunee siitä että hän on reissuillansa. Odotetaan siis kotiutumista.

Tetra->horaaneko
Heippa horaa, kiva että pääsit myös mukaan peliin!
Tetra oli kyllä hämmästyttävän hiljainen/pahismainen ensimmäisenä päivänä. Kommentoi vain Tinpan leveilyyn ja sen jälkeen kommentoi edellistä peliä koskevaa juttua ja kehottaa Violettia&flyraa olemaan kärsivällisiä ja tiputtautuu. Horaalta tullut heräämisviesti lisäksi pätkälista ilmeisesti lähinnä ekasta päivästä (tai sen alusta?), jossa tämä epäilee Vamia, Tinppaa, vähän Violettia ja pohtii Meizin antamaa ääntä Halimalle. Täytyy sanoa että erittäin kummallinen peli ollut tähän mennessä Tetranekolta, horaalle annettakoon kuitenkin anteeksi tämä viimeisin sekava viesti, sillä olen itsekin nyt kolmatta iltaa kahlaamassa tätä peliä läpi eikä vieläkään meinaa tulla mitään :D Liikaa asiaa ja liikaa myös ei-asiaa! Mutta kunhan ehdit kunnolla kärryille niin kuulisin mielelläni myös lopuista pelaajista kommenttia.

Meiz
Meiziltä tullut ensimmäisenä päivänä melko paljon aktiivista viestiä. Hyvin kommentoitu pelaajia, mutta aika vähän omia epäilyjä (paitsi porkkanan puskistahuutelu. Lisäksi kommentoinut aika lailla asioita, joita on kysytty muilta pelaajilta. Tämä voisi olla ihan toimiva pahistaktiikka -> esittää aktiivista kommentoimalla muille pelaajille tarkoitettuja kommentteja, jolloin asiaa voi olla paljonkin, mutta ei tarvitse niinkään lähteä itse epäilemään tai kehittämään kysymyksiä muille. Loppupäivästä Meiz antaa luottoa Lennulle, Halille ja Vamille ja äänestää Arielia. Tätä vähän ihmettelen, sillä päivää oli vielä kosolti jäljellä, joten miksi lähdit jo tuossa vaiheessa äänellä liikkeelle, etkä esimerkiksi kysynyt Arielilta selvennyksiä epäilyihisi? Myös tämä yhtäkkinen kelkan kääntö Halimaa kohti on mielenkiintoista. Edellisessä viestissä kommentoit, että Halima kuuluu hyviskastiisi, mutta heti kun Halima äänestää, käännät kelkkasi ja alat pelkän tuon porkkanalle annetun äänen perusteella epäilemään Halimaa ja äänestät häntä. Tämän päivän puolella oletkin jo näköjään perustellut ääntäsi hieman enemmän, mutta silti minua kummaksuttaa tämä nopea takin kääntö.
Täytyy muuten sanoa että Meizin pelityyli on kehittynyt huimasti sitten viimeisimmän yhteisen pelin! :)

pikkisiili -> Halima
Olipa kiva että Halima pääsi heti jatkaan peliä! :)
Minusta yllättävää että piikkis tiputtautui. Tai siis, minusta näytti että hän oli oikein hyvin mukana pelissä ja kirjoitteli aktiivisesti, eikä ollut mitenkään nurkkaan ahdistettu. Mietin jopa, olisiko pahis-piikkis pudottautunut tällaisessa tilanteessa, jossa lähes kaikki erikoiset ovat esillä ja piikkis turvallisesti epäilyjen ulkopuolella, epäilenpä että ei. Siitä siis hieman luottoa.

porkkana
Olin itse asiassa yllättynyt miten monta viestiä porkkanalta oli tullu jo peliin kun lähdin niitä selaamaan läpi, eli ensimmäisen päivän alkupuolelta (jolloin olin viimeksi ehtinyt seurata peliä paremmin) oli aika mitäänsanomaton kuva. Lukaisin nyt uudestaan ne viestit läpi ja siellä oli kommentoitu pelaajia, mutta ketään ei oltu oikein epäilty. Lisäksi oli muiden epäilyihin/kysymyksiin vastaamista jne peruskauraa. Tämä kuitenkin tarttui silmään
porkkana kirjoitti:Äh, mulla luki jopa mun vihossa (joo, piti kirjoittaa kaikki ylös paperille että sain ajatukset kasaan tästä pelistä :D) että nuo ei ollu mitään uusia päätelmiä mun suunnalta! Sori Halima, ei ollut tarkoitus tulla noin vain kopsaamaan sun mietteitä! :( Eli toisin sanottuna tässä asiassa olen samaa mieltä Haliman kanssa, se vaan jäi kirjoittamatta!

Hieman hätääntynyttä tunnelmaa tässä! Älä ainakaan minua katso! Anteeksi ja hui!
Myöhemmin Tetralle porkkanalta ääni ihan hyvin perusteluin, mutta kummallisesti sen jälkeen kun Tetra oli jo pudottautunut pelistä O.o Poisti sen pari viestiä myöhemmin kuitenkin. porkkana kommentoi myös melko mielenkiintoisesti Meizistä:
porkkana kirjoitti:Meiz on vibattanut melkein koko pelin ajan kyllä ilman konkreettista syytä, että se saattaa vaikuttaa näihin mun salaliittoteorioihin.

Tämä voi olla tietoista pesäeron hakemista pahiskaveriin. Sitten äänestää muiden perässä Arielia ilman mitään perusteita, jolla tosin olisi ollut jo tarpeeksi ääniä muutenkin tippumaan ennen flyraa. Tässä välissä aikaa oli vielä 20min. Sitten äänestää Halimaa Meizin perässä (taas ilman aiempia epäilyjä/mitään perusteluita, tosin tässä vaiheessa aikaa jäljellä 12min), toki tässä vaiheessa muita äänen-jo-saaneita vaihtoehtoja oli vaan porkkana itse, ennustaja ja vapari, joten tämän joten kuten ymmärrän. Tässä vaiheessa musta mielenkiintoista on, että Arielin ilmoituksesta olevansa vapari menee viisi minuuttia ja sitten Meiz, porkkana ja Violet äänestää minuutin sisällä Halimaa. Vähän vaikuttaa että pahiksilla ois ehtiny olla tuossa 5min pikapalaveri mitä tehdään ja sitten laitettu rytisemään.

porkkana kirjoitti:Kuten aikaisemminkin sanoin, niin ihana että Halima on taas mukana. Ja vähän arvelinkin, että tässä kävisi näin.. Olisi kai jo pitänyt äänestää viime viestissä, mutta ennen kuin lynkkaatte mut niin eikö voitaisi katsoa minkä merkkinen Meiz on? Voitte sen jälkeen päättää mitä mun kanssa teette, mutta näiden epäilyjen valossa mitä kaikilla on, niin Meiz on yhtä pahis kuin minä ja monia epäilyttänytkin enemmän. Eli ++Meiz.

Ja mietin eilen töissä, että äänestäisin varmasti itseäni myös jos en tietäisi olevani hyvis. :D Meiz sai mut meinaan näyttämään niin pahikselta kuin mahdollista, juuri sen vuoksi, että ensin epäili, sitten oonkin tosi hyvismäinen Meizin mielestä ja mua puolustellaan, sekä sitten pelastetaan äänestämällä muuta.
Eli toivottavasti koko tämä päivä ei mene pelkästään mun analysoimiseen vaan niiden oikeiden pahisten etsintään (vaikka tässä onkin vain mun sana teidän sanaa vastaan..).

Noh, pahiksiahan on kaksi ja lisäksi petturi. Jos Meiz on heistä yksi, keitäs ajattelisit kahdeksi muuksi?

++porkkanan kortit tarkistaisin erittäin mielelläni tässä vaiheessa.

Tinppa
Tinpalta ei ole vieläkään _yhtään_ kommenttia mitä mieltä hän on pelaajista, eikä oikeastaan mitään muuta kuin itsestään selvyyksiä pelistä. Mutta nyt näköjään päättyy hänen poissaolonsa ja eiliseltä on hyvin matskua, joten nyt Tinppa anna palaa! Jos tämäkin päivä menee itsestäänselvyyksiin ja pelaajapohdintaa ei tule tai Meiz-porkkana -epäily onkin vesiperä, voidaan kyllä alkaa pahiskiikareita kääntää tähän suuntaan.

Vampire
Kiitos tervetulotoivotuksesta! :> Vampire lähti heti peliin liikkeelle kommentoimalla lähinnä koko alkupelin läpi (tuli jopa sellainen selostajamainen olo hetkittäin tuota ensimmäistä viestiä lukiessa), mutta kuten sanoit itskein, ensimmäisenä päivänä voi olla usein paljon kommentoitavaa mutta vähän vähemmän konkreettisia epäilyjä. Äänesi flyralle oli minusta ihan hyvin perusteltu, mutta jäin miettimään tuota kun sanoit että saat flyrasta hätääntyneen kuvan. Mistä? Minun mielestäni flyra taas oli ollut tosi rento ja innokas tuohon mennessä. Lisäksi pohdin, että miksi koit äänen antamisen jo ensimmäisessä viestissäsi tarpeelliseksi? flyra oli jo tippumassa muutoinkin, joten olitko niin varma epäilyistäsi että halusit ainakin yrittää varmistaa hänen tippumisensa? Totesit vain että haluat jo nyt äänestää.

Violet
Aluksikin hatun nosto että jaksat kesken kirjoitusten pelata *woah* o.o, tsemppiä niihin!
Itse asiassa tuon eilisen hässäkän tarkemmin luettua en jaksa uskoa että Violet olisi pahis tai petturi. Jotenkin noin jännässä tilanteessa mun on vaikeaa nähdä oikea pahis kommentoimassa väliin että "älkää lynkatko sitä jos se on vaikka erikoinen". Tällä perusteella nyt en lähtis Violettia ensimmäisenä epäilemään. Muutoinkin mulla on Violetista ollut nyt mukavan aktiivinen ja hyvin pelaajiin tarttuva kuva. Katselen vielä huomenna hänen viestinsä tarkemmin läpi ja kirjoittelen lisää jos tulee jotain eriävää näkökulmaa esille.

Xanie
Xanie kommentoi minusta hyvin ensimmäisenä päivänä paria pelaajaa nostaen heistä omia huomioita (esim. tämä ensimmäisen päivän äänestys Halimalle ja einarille. Sitten se poissaoloilee ja tänään hyvin lyhyesti niputtaa eilistä kasaan. Toivon että kunhan kiireet antavat myöten tulet avaamaan vähän enemmän sanaista arkkuasi.

Hyvismäiset: Violet, piikkalima
Neutraalit: einari, Vampire, Xanie, Tetraneko, keira
Pahismaiset: porkkana, Meiz, Tinppa

Toivotaan, että pahis löytyy Meiz-porkkana -akselilta, mutta tässä peliä eessun taassun lärätessä huomaan myös että toinen pahiksista tai petturi voi hyvin lymyillä hiljaisemmissa (Tinppa, Xanie, keira), jotka tyytyväisenä katsovat miten hyvikset sössivät pelin keskenään.
Huvittaa muuten että tuossa toinen Keskusaukion peli on päättynyt jo tässä sivumäärävaiheessa :D
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja porkkana » 18.03.2016 11:04:40

Cameron kirjoitti:Tämä kuitenkin tarttui silmään
porkkana kirjoitti:Äh, mulla luki jopa mun vihossa (joo, piti kirjoittaa kaikki ylös paperille että sain ajatukset kasaan tästä pelistä :D) että nuo ei ollu mitään uusia päätelmiä mun suunnalta! Sori Halima, ei ollut tarkoitus tulla noin vain kopsaamaan sun mietteitä! :( Eli toisin sanottuna tässä asiassa olen samaa mieltä Haliman kanssa, se vaan jäi kirjoittamatta!

Hieman hätääntynyttä tunnelmaa tässä! Älä ainakaan minua katso! Anteeksi ja hui!

Voi olla että tästä sai hätääntyneen kuvan, mutta olin oikeasti pahoillani sekä ärsyyntynyt itseeni. Siitä mun toisesta viestistä, ekasta kunnollisesta, puuttus meinaan monet asiat mitkä mun piti kirjoittaa ja tämä oli yksi niistä.

Cameron kirjoitti:Myöhemmin Tetralle porkkanalta ääni ihan hyvin perusteluin, mutta kummallisesti sen jälkeen kun Tetra oli jo pudottautunut pelistä O.o Poisti sen pari viestiä myöhemmin kuitenkin.

Kysyin jo jossain kohtaa että mistä sen näkee että joku pudottautuu pelistä, kun en vieläkään tiedä. En olisi äänestänyt Tetraa jos olisin tästä tiennyt. Jälkeenpäin koitin etsiä sitä myös, mutta omaan silmään ei osunut mitään väliaikatiedotetta mistä tästä olisi kerrottu (ja nyt kun menin takaisin, niin sen löysin! Ei ole siis ihan huijattu olo enää. :)).

Joku taisi ihmetellä myös jossain kohtaa miksen ottanut ääntä heti pois. Syynä oli just se, etten ollut nähnyt väliaikatiedotetta enkä tiennyt tästä, ja ajattelin että Vampirella on sisäpiiritietoa ja pahispiireissä Tetra oli maininnut pudottautuvansa. Lisäksi halusin itsekin nähdä Tetran pudottautuneen, eli kun ilmoitettiin Horaanekon hypänneen tilalle otin äänen pois.

Cameron kirjoitti:Sitten äänestää muiden perässä Arielia ilman mitään perusteita, jolla tosin olisi ollut jo tarpeeksi ääniä muutenkin tippumaan ennen flyraa. Tässä välissä aikaa oli vielä 20min. Sitten äänestää Halimaa Meizin perässä (taas ilman aiempia epäilyjä/mitään perusteluita, tosin tässä vaiheessa aikaa jäljellä 12min), toki tässä vaiheessa muita äänen-jo-saaneita vaihtoehtoja oli vaan porkkana itse, ennustaja ja vapari, joten tämän joten kuten ymmärrän. Tässä vaiheessa musta mielenkiintoista on, että Arielin ilmoituksesta olevansa vapari menee viisi minuuttia ja sitten Meiz, porkkana ja Violet äänestää minuutin sisällä Halimaa. Vähän vaikuttaa että pahiksilla ois ehtiny olla tuossa 5min pikapalaveri mitä tehdään ja sitten laitettu rytisemään.

"Äänestää ilman perusteita Arielia"? Tarvitaanko muita perusteita, kun että flyra paljastui juuri ennustajaksi ja tämä piti pelastaa? Ja en alkanut laskeskelemaan ääniä siinä vaiheessa, vaan halusin varmistaa erikoishahmon selviämisen. Ja Haliman äänestä sen verran, että vaihtoehtoina minulle olivat kuolla, äänestää Meiziä jolla ei yhtään ääniä tai äänestää Halimaa, jolla jo yksi ääni oli. Eikö se ole aika selvää, että äänestää sitä kenellä jo on ennestään ääni? Ja Violet äänesti ensin minua ja sitten vasta Halimaa kun minä ja Meiz oltiin äänestetty tätä. Ja "minuutin sisällä" on kai pikemminkin minuutin välein?

Enemmän mua ihmetyttää se, ettei Cameron tunnu lainkaan keskittyvän Meiziin? Mainitsee tämän olevan pahismainen, toisaalta ei tässä tilanteessa muuta vaihtoehtoa olekaan kun tällä on ollut niin oudot äänestykset. Cameronin Meiz-osiosta löytyy kuitenkin kehua, maininta komppaamisesta mutta nopeasti maininta että se on normaalia ekalle päivälle, ja ei ilmesesti epäilytä niin paljoa kun on selittänyt eilistä ääntään? Jos minut lynkataan tänään ja paljastun hyvikseksi, epäiletkö edelleen Meiziä huomenna?

Tässä tulee mulle parin päivän tauko kun en pääse koneelle aktiivisesti, joten sunnuntaina tulen kirjoittamaan vähän enemmän kuin vain vastailua mulle osoitettuihin epäilyihin ja kysymyksiin. Huikatkaa taas, jos oon missannut jonkun kysymyksen niin vastailen silloin/tulen nopsaan kirjoittamaan vastauksen. Tämä kun oli lievästi sanottuna aika Cameron-painotteinen viesti.. Ideoita toiseksi ja kolmanneksi pahikseksi on myös, ja tulen selventämään niitä silloin. :)
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.03.2016 12:47:27

Okkei... tässä tän hetkisiä pelaajapohdintoja kilometripostauksessa (yksittäisiä asioita sen sijaan että tekisiin jokaisesta syväluotauksen). Jätin pois muutamia pelaajia sekä vaparit mistä en keksi sanottavaa. Koittakaa pitää avoin mieli näiden kanssa sen sijaan että ne leimataan automaattisesti pahis-kommenteiksi.

Tinppa:
Ei hirveästi kommentoitavaa. Saa aika paljon anteeksi minulta aloittelijuuden puolesta (mm. suht varauksettomat komppailut), mutta nykyisellä menolla näen hänen lynkkautuvan ennen pelin loppua. Eli mikäli olet hyvis niin kannattaa tosissaan tsempata ja kunnolla tästä päivästä eteenpäin.
Yksittäinen lainaus: "En koe itseäni erityisen hermostuneeksi, ja parempaa viestiä on tulossa ma illalla kun pääsen kunnolla koneelle."
Mietin olisiko pahis pitänyt huolen siitä että todella tulee postaamaan nämä mietteet.

einari:
Hyvä alku peliin, mutta tosiaan pelaajapohdinnat hyvin kapealta sektorilta. Nyt jälkeenpäin luettuna postaus flyrasta ( viewtopic.php?f=9&t=258&start=30#p4442) herätti ajatuksen:
"Koen, että ääneni flyralle oli kuitenkin ihan hyvin perusteltu, koska hänen "lipsahduksensa" sai pahismittarin vipattamaan aika pahasti. Mulla ei ole kovin korkeaa kynnystä äänestää, koska näen järkevämpänä sen, että äänestää jotakuta, joka epäilyttää, kuin että mennään päivän lopuksi arvontaan. Äänestämällä saa myös reaktioita aikaiseksi - esimerkiksi flyra on ottanut äänensä melko rennosti, minkä koen jokseenkin hyvismäisenä. (Mun on myös pakko myöntää, että sillä hetkellä kun ääneni heitin, muistin että äänestyspakko on joka päivä.... :D) Äänen saa myös aina peruttua/vaihdettua. :>"

Mun kokemusten mukaan pahikset tuppaa olevaan suht johdonmukaisia epäilyissään. Sen sijaan pitää äänen flyralla ja myöhemmin perustelee lisää tähän liittyen (eli tämä oli vain yksi pointti hyvismäisyyden suuntaan, muttei tarpeeksi äänen poistoon). Mietin josko pahis-einari olisi itseasiassa poistanut äänensä Flyralta tässä vaiheessa, tai selitellyt tuon jälkimmäisen osan jo saman viestin yhteydessä. Pikkujuttu mutta pientä hyvisvibaa tästä.

Violet:
Nyt uudelleenlukemisen jälkeen hyvisvibattaa melko vahvasti.

Violet kirjoitti:
flyra kirjoitti:(off: kertooko tää nyt jotain erikoishahmoudesta, jos ei oo aiheesta mitään sanottavaa? onko tavis jota ei kiinnosta/luottaa erikoisten omaan arviointikykyyn? onko erikoinen joka tietää itse miten aikoo toimia eikä kaipaa neuvoja? :D

Kyllä kertoo. Valitsit pelin alussa sukupuoleksesi naisen. Odotas, syötän kaiken saadun informaation anonyymiin nettitestiin roolistasi, ja katson tuloksesi:"You are a strong independent woman who don't need no man. You are very special and need guidance from no man." (Sarkasmivaroitus, en ole tosissani. Joku kuitenkin tarttuisi tähän vielä)

Tää on aika random lainaus, mutta saan jostain syystä hyvisvibaa :) Vitsi + "Joku kuitenkin tarttuisi vielä tähän" vs. että olisi itse tarttunut ja laittanut epäilyä.

Mielestäni hyviä mietintöjä erityisesti postauksesta viewtopic.php?f=9&t=258&start=60#p4447
Saan henk. koht. hyvisvibaa minuun ja Cameron epäilyyni suunnatuista kommenteista.

Oon myös samaa mieltä ylempänä postatusta hyvisvibasta päivän loppupuolilta.
"Älkää jooko enää heittäkö Halimalle ääniä. Jos Halima tulee ja paljastaa olevansa suojelija, ollaan tosi pahassa pulassa. Tää äänimäärä riittää jo."

Porkkana:
Saan suht vilpitöntä fiilistä postauksista.

viewtopic.php?f=9&t=258&start=30#p4443
Tässä on aika paljon neutraaleja varsinkin loppua kohden, mutta selitys on ok: "Pitää varmaan lukaista myös koko peli uusiksi läpi, tuntuu että alun analyysien jälkeen aivot vaan muuttu mössöks eikä saanu enää mitään irti kenestäkään. :D"
Samaistun tähän, mistä johtuen jätänkin usein monet pelaajista kokonaan huomiotta. Ei vain saa mitään järkevää sanottavaa irti ensimmäisen päivän perusteella, jolloinka postailu menee helposti "en osaa oikeen sanoa mitään, siis neutraali" - tasolle :P

Samoin samaistun vahvasti tähän toisen päivän alun turhautumiseen, eikä porkkana vaikuta mun silmään pahikselta feikkaamassa tätä fiilistä. Ääni minulle tulee aika ymmärrettävistä syistä.

Vampire:
Mainitsinkin jo aiemmin että saan Vampiren pitkästä avausviestistä hyvän flowin ansiosta hyvisvibaa. Se on tavallaan tapahtumien listausta, mutta tekstin seasssa on jatkuvaa pohdintaa näistä asioista, eikä ainakaan minulle tule missään vaiheessa fiilistä pahiksesta keksimässä väkisin epäilyjä hyviksiä kohtaan. Hyvän viban antaa myös se, että muistan Vampiren pahispelien tyylin hyvin erilaisena, ei läheskään näin rentona. Bongasin kyllä hyvis-Haliman mietteet samasta viestistä:
"Mulla tuli tuosta Vampiren megaviestistä kyllä hitusen epäilyttävä fiilis. Vampire postaili tosi pitkiä viestejä viime pelissäkin, mutta silloin sain niistä heti tosi hyvismäisen kuvan. Vampire oli tosi selkeä epäilyissään ja toi ne esiin hyvien perustelujen kanssa. Nyt tossa Vampiren viestissä oli paljon sellaista "mitä on tapahtunut" -kertausta ja paljon vähemmän niitä oikeita mielipiteitä. Ja tosiaan läheskään kaikkien pelaajien kohdalla en oikein edes saanut siitä mielipiteestä selvää."
Mikä on aikalailla päinvastainen omista ajatuksista, mutta kuitenkin oma mielipide viestien sävystä kallistuu enemmän hyviksen suuntaan.

Lisäksi tällai kirjoitettuna melko tyhmä ajatus, mutta mietin ettei pahis välttämättä olisi perustanut epäilyjään pelin puolen välin kommenttien perusteella, vaan olisi tehnyt vielä jonkinlaista summausta loppuposteista ja ääntä sen perusteella.

Noh sitten tätä hyvää yleisfiilistä vastaan kallistuu viesti:
"Nimittäin sen jälkeen, kun itse kävin ääneni heittämässä - osin silkkana epäilyäänenä, mutta myös sen takia, että haluan nähdä, millaisen vasteen ääneni aiheuttaa, tilanne äänien suhteen oli 2 ääntä flyralle ja 1 Arielille. Varsin pian oman ääneni jälkeen Meiz tuli heittämään ääntä Arielille, mistä tulee vähän ehkä väkisinkin sellainen fiilis, että yritetäänkö tässä nyt pelastaa flyraa tippumiselta. Koen myös jotensakin jännänä, että kun Ariel on ilmeisesti postannut vain yhden viestin (tai sit en oo lukenut vielä niin pitkälle niin tarkkaan), niin siitä veetään miete, että siinä olisi epävarma pahis, jota pahiskaveri on mahdollisesti käynyt neuvomassa. En pidä itse Arielin ainoata viestiä kovin epävarmana, enemmän ymmärrän ne, jotka puhuvat siitä hyökkäävänä, koska vaikka en itse siitä ihan samaa mieltä olisikaan, niin se tuntuu ymmärrettävämmältä kuin epävarmuus-argumentti. Meizin perustelut ovat myös heppoiset, heppoisemmat ehkä kuin mitä ensimmäiseltä päivältä voisi odottaa, joten ensimmäinen ajatus tässä suunnassa ainakin on jonkinlainen pelastusyritys. On miusta varsin muikea sattuma, että tuo ääni lähti sen jälkeen, kun olin itse asettanut flyran enemmän putoamisvaaraan ja Meizin ääni lähti vieläpä kohteelle, jolla on jo yksi ääni pohjalla - ja jota flyra on äänestänyt. Toki tää olis pahikselta erittäin riskialtis veto, mutta en voi siitä huolimatta olla pohtimatta. Koen myös hauskana, että kun Lenune tulee pohdiskelemaan Flyraa ja ehkä vähän kohdistamaan epäilyntapaistakin sinne suuntaan, niin johan sieltä tulee Meiz kommentoimaan - ehkä jopa hieman puolustelevaan sävyyn. Meizin ja Flyran välille tuntuu olevan muodostumassa ihan jännä yhteys, en sitten tiedä, mitä siitä voi päätellä. Olisiko kyseessä pahisparilinkki vai jotain ihan muuta..

Ja Lenune näköjään oli jo ehtinyt tullakin kommentoimaan tuota pelastusyrityksen tuntuista liikennettä Flyraa kohti. Vähän siltä tuo kuvio miun mielestäni alkaa vaikuttaa, mikä kyllä saa omat epäilyni siirtymään entistä vahvemmin Flyran ja Meizin suuntaan. Koska jotain jännää tässä tuntuu olevan. Tällä hetkellä Meiz on ehkä sittenkin siirtymässä pahismaisiin pelaajiin Flyran ja Tinpan seuraksi. "


Tästä tulee mieleen skenaario jossa pahis-Vampire tietäisi myös Arielin hyvikseksi ja käyttää tätä aseena minua sekä Flyraa vastaan.

Eli summaten viestien sävystä hyvää fiilistä, mutta kaikesta sisällöstä ehkä ei niinkään.

Halima (ex- piikkis):

Itse piikkiksen viesteistä ei jää oikein mitään käteen. Lukee kyllä erittäin tarkkaan muiden laskelmat erikoisista ja bongaa virheet. Alkuun mietin jaksaisiko pahis vaivautua, mutta toisaalta neutraali puheenaihe ja kertoo ehkä enemmän hänen henk. koht. kiinnostuksestaan aiheeseen kuin itse roolista.

Viimeisin viesti pistää kyllä silmään siinä mielessä, että hän on lukenut loppupäivän äänet, mutta missannut flyran ennustajuuden. Joko hyviksenä on ollut niin ulkona pelistä, että katsonut vain plusplussat, tai pahiksen tietoinen hämäys. Pahiksen kun luulisi olevan erittäin tietoinen erikoisista. En osaa päättää miten todennäköistä tällainen hämäys olisi.

Halimalta tuleekin sitten vahva täsmäisku minä+porkkana pahisteoriaan. Miksi porkkanan ulos ensin, eikö minun roolini paljastuminen kerro aika paljon paremmin eilisen illan kuvioista ja sitä kautta porkkanan mahdollisesta roolista?
Käytän termiä täsmäisku sen takia, että kaikki minun ja porkkanan välinen vuorovaikutus kuitataan melko automaattisesti pahisten etäännyttämiseksi. Tätä teoriaa vastaan haluan puolustautua sillä, että pahiskaverit ovat hyvin tietoisia toistensa kommenteista, mutta näin uudelleenlukiessa huomasin että porkkana on jo kahdesti jättänyt kokonaan vastaamatta kysymykseeni.

"Huomioitko ollenkaan, että olin esittänyt osan näistä mielipiteistä jo ennen Haliman viestiä? :D" sekä "Eikös nämä oel hieman ristiriidassa keskenään? Koit myös Arielin viestin epäilyttävänä, mutta minun ääni vaikuttaa tekaistulta? Vai onko kyse nimenomaan tuosta mainitsemasi äänen ajankohdasta?"

Näin muuten huomasin että jo kuollut hyvis-Halima oli kanssani aika samoilla linjoilla ekana päivänä ja monesti kehui pointtejani. Onko tuo ääneni ja tämän päivän perustelut niin pahismaisia silmääsi, ettet enää harkitse sitä mahdollisuutta että olisinkin hyvis?

Horaaneko (ex-tetra):
Vainoharha miettii josko pahis-horaaneko näkee minut tippumassa tänään ja ei siksi halua lähteä mukaan epäilyihin.

Cameron:
Jäi hyvin etäiseksi ensimmäisen päivän perusteella, jonka kertoo johtuneen työkiireistä. Vaikka tekstiä tuli jonkun verran niin yleisfiilis on erittäin neutraali.

Cameron kirjoitti:Meiz
Loppupäivästä Meiz antaa luottoa Lennulle, Halille ja Vamille ja äänestää Arielia. Tätä vähän ihmettelen, sillä päivää oli vielä kosolti jäljellä, joten miksi lähdit jo tuossa vaiheessa äänellä liikkeelle, etkä esimerkiksi kysynyt Arielilta selvennyksiä epäilyihisi? Myös tämä yhtäkkinen kelkan kääntö Halimaa kohti on mielenkiintoista. Edellisessä viestissä kommentoit, että Halima kuuluu hyviskastiisi, mutta heti kun Halima äänestää, käännät kelkkasi ja alat pelkän tuon porkkanalle annetun äänen perusteella epäilemään Halimaa ja äänestät häntä. Tämän päivän puolella oletkin jo näköjään perustellut ääntäsi hieman enemmän, mutta silti minua kummaksuttaa tämä nopea takin kääntö.

Käytännössähän tuo ääneni Arielille ajaa saman asian, oletin hänen reagoivan siihen ja kirjoittavan lisää tekstiä peliin ja avaavan samalla myös Tinppa epäilyään, mitä ei valitettavasti koskaan oikein tapahtunut. En kaivannut itse viestin sisältöön selvennystä.
Halima ääntä en osaa selittää sen enempää kuin yllä, mutta totta, tuo porkkana ääni sekä suhtautuminen Arielin viestiin olivat käännekohta, jotka saivat minut epäilemään häntä. Hän pelasi mielestäni erittäin hyvin myös edellisen pelin pahiksena, joten ne aiemmat hyvisfiilikset eivät olleet tarpeeksi vahvat minulle.

Itseasiassa sama kysymys sinulle kuin Halimalle. Mikä ajaa sinut äänestämään porkkanaa yli minun?

porkkana kirjoitti:Meizille kuitenkin vielä yksi kysymys: Miksi et lähtenyt äänestämään mua (sun äänellä olisin ollut putoamassa) vaan lähdit edelleen tuossa vaiheessa äänestämään epäilyjä? Eikö ole tärkeämpää saada ennustaja pelastettua kuin edelleen pitää periaatteistaan kiinni? Jos flyralla ja minulla olisi ollut molemmilla kaksi ääntä (flyra putoamassa) ja sinä äänestänyt Halimaa eikä kukaan muu olisi tullut vaihtamaan ääniä (eli flyra olisi kuollut), olisitko sinä edes silloin tullut äänestämään minua Haliman sijaan? (jos joku siis ymmärsi mitä tuolla lauseella hain takaa)

Tähän vielä, että olisin kyllä äänestänyt sinut ulos jos vaihtoehtona olisi ollut flyran tai arielin putoaminen. Tuossa vaiheessa oli kuitenkin myös muita vaihtoehtoja, joten äänestin itselleni epäilyttävintä pelaajaa.


Ja sitten loppuun pieni martyrointi, pahoittelut jo ennakkoon siitä. Suoraan sanoen en näe minua selviämässä ilman lynkkausta tässä pelissä, varsinkaan kun meidän vapari epäilee melko vahvasti ja äänestin myös Arielia ensimmäisenä päivänä. Joten se melkeinpä kannattaa hoitaa nyt pois alta ja saatte sitä kautta lisäinfoa myös porkkanan roolista. Tätäkin varmasti pidetään jonain ovelana pahistaktiikkana, mutta kerron suoraan että se on siinä tapauksessa hyvin paska taktiikka :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Tinppa » 18.03.2016 13:49:39

Tota noin. Joo.
Ensimmäinen ajatus oli suunnilleen kun näin mitkä viestimäärät tänne on ilmestynyt munvapaan aikana. Puhumattakaan siitä, että eikoiset järjästivät jonkinlaisen yhteisestä sopimuksesta esiinmarssin. Suojelija on vielä näkymättömissä, mutta tullee hänkin pian esille.
Ja tietty petturi piileksii vielä jäljelläolevissapelaajissa.

Jos olen jossain luvannut pitkää viestiä, niin sen kirjoitan heti kun pääsen koneelle.
Tinppa
 

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja einari » 18.03.2016 14:20:01

VOI HUHHUH. Uhrasin nuoruuteni kauneimmat päivät ja mielenterveyteni tän pelin läpikoluamiselle, mutta nyt on vähän jäsennellympi kuva pelin kulusta ja pelaajista. Aikaisemmassa tämänpäiväisessä viestissäni horisin jo jotain Meizin ja porkkanan uskottavista puolustautumisista (miltä ne kyllä edelleen mielestäni jollain tasolla tuntuvat), mutta ketjun läpi luettuani alkoi aika pahasti homma haiskahtaa. Lähdetään siis siitä liikkeelle.

Meiziltä lähtee heti pelin alkupuolella epäilyjä porkkanan suuntaan:
Meiz kirjoitti:Minulta kaivattiin epäilyjä ja nyt päällimmäisenä on mielessä porkkanan avausviesti, jossa melkeinpä puskistahuutelu - tyyliin pistetään epäilyä flyran suuntaan.

Myöhemminkin toteaa porkkanan epäilyttävän edelleen, myös Cameronin suuntaan lähtee vähän epäilyjä - ja yhtäkkiä ääni lennähtääkin Arielille. Sitten ihmettelee porkkanan ristiriitaisia juttuja, mutta puolustaa ex-Halimalle porkkanan juttuja ja sanoo tämän parantaneen peliään. Flyralle toteaa:
Meiz kirjoitti:Mielummin näkisin Arielin tippuvan sijastasi, ja samaan listaan voisin lisätä Cameronin, einarin ja Haliman nyt hänen viimeisimmän porkkanaepäilynsä jälkeen.

Haliman epäilyt porkkanaa kohtaan selvästi kalvavat. Ja kun Ariel tulee esiin, ääni lennähtääkin Halimalle. Porkkanaa on siis alusta alkaen tuotu esiin, mutta sen verran turvallisesti, että loppujen lopuksi voidaankin epäilyttävänä lähteä lynkkaamaan porkkanaa epäillyttä. Hmm?

Porkkana syyttää Meiziä alkupuolella lähinnä vähistä ja Halimalta kopioiduista mielipiteistä, mutta epäilyjä lähtee muihinkin suuntiin. Ääni lennähtää Tetralle, mutta Meiz "vibattaa", ja porkkana epäileekin Meiziä flyran pahistoveriksi - ja pyörtää sitten mielipiteensä pistämällä sen vaan kumman vibatuksen piikkiin:
porkkana kirjoitti:Ääniä on tähän mennessä alkanut kertyä aika paljon, mutta Meizin ääni vaikuttaa hieman tekaistulta. Jos flyra ja Meiz olisi pahiskavereita, ja tarttuivat tähän Arielin kummalliseen viestiin jotta Ariel saisi enempi ääniä kuin flyralla on nyt. Jo aluksi joku taisi linkittää flyran ja Meizin pahiskavereiksi, niin tämä voisi olla nyt pahisten pelastusoperaatio? ;) Meiz on vibattanut melkein koko pelin ajan kyllä ilman konkreettista syytä, että se saattaa vaikuttaa näihin mun salaliittoteorioihin. :D Ei siis saa ottaa liian vakavasti toisin sanottuna!

Porkkanan ääni Halimalle on ymmärrettävä, koska tokihan jokainen itsensä haluaa pelastaa, mutta mun mielestä on mielenkiintoista, miten peräjälkeen Meiz ja porkkana ovat käyneet Halimaa äänestämässä. Olisiko takana ankara yksityisviestien vaihtelu ja loppupäivän seuraaminen yhdessä? Yhdessä ollaan sitten ehkä todettu, että Halima on hyvä pudottaa pois epäilemästä porkkanaa.

Tänään kaksikko on ollut kumman samalla mielellä siitä, että ehkä se Meiz kannattaisi sitten lynkata, ettei tarvitse tätä samaa jauhaa:
porkkana kirjoitti:Olisi kai jo pitänyt äänestää viime viestissä, mutta ennen kuin lynkkaatte mut niin eikö voitaisi katsoa minkä merkkinen Meiz on? Voitte sen jälkeen päättää mitä mun kanssa teette, mutta näiden epäilyjen valossa mitä kaikilla on, niin Meiz on yhtä pahis kuin minä ja monia epäilyttänytkin enemmän.

Meiz kirjoitti:Alkaa olla vähän samat fiilikset kuin yllä ja jos tää päivä käytetään pelkästään meiz+porkkana kuvioiden selvittelyyn niin se on hyvin hukkaan heitettyä aikaa. Käytetään siis päivää myös muiden vaihtoehtojen miettimiseen ja äänestän vaikka itteni pois päivän päätteeksi jos kaikki on sillä kannalla.

Ehkäpä yhdessä ollaan sovittu, että joku on nyt uhrattava, ja Meiz petturina on tähän parempi vaihtoehto kuin pahis-porkkana? Porkkana lähtee siis vetämään taas kaulaa Meiziin lynkkaamalla tätä (eihän pahis nyt toveriaan lynkkaa) ja Meiz on tietty sitten samalla kannalla - uhrauduttava se kai on. Porkkana ei myöskään heti lähtenyt äänestämään Meiziä, ehkä pienenä toiveena kuitenkin oli, ettei ketään tarvitsisi uhrata?

Lisäksi porkkana laittaa oman pahikselta näyttämisensä Meizin syyksi (mitä se kyllä aika pitkälti onkin :D) ja kehittelee varsin villejä teorioita:
porkkana kirjoitti:Meizillä on kyllä ollut ihmeellinen pelityyli. Ensin Meiziltä tuli pelastusäänen näköinen ääni Arielille (muuten kuolemassa flyra), ja nyt taas pelastusäänen näköinen ääni Halimalle (muuten kuolemassa minä). Yritätkö tahalteen saada hyvikset näyttämään pahiksilta, jotta siihen tartuttaisiin seuraavana päivänä (kuten nyt mut on linkitetty pahiksiin)? Voisiko kyseessä olla petturi, joka on pahisten toimesta "uhrattu" hieman sörkkimään pakkaa, että hyvikset näyttäisivät pahiksilta? Ja esimerkiksi nyt jos Meiz lynkattaisiin ja paljastuisi petturiksi, niin kaikki lähtisi tietty mun perään ja oikeat pahikset selviäisivät ilman epäilyjä.

Ja Meizillä omat teoriansa, joissa niissäkin häneen viitataan petturina:
Meiz kirjoitti:Pahimpana skenaariona tulee itelle mieleen se että äänestetään ensin porkkana pois, ja jos hän paljastuu hyvikseksi niin käytetään seuraava päivä siihen että olisin petturi joka mustamaalaa hyviksiä.

Et halua esittää edes vaihtoehtona sitä, että porkkana paljastuisi pahikseksi, vaan mieluummin luot kuvaa porkkanasta hyviksenä? Koska aika huonot (huonommat) oltavat sinulla olisi siinäkin tapauksessa, että porkkana paljastuisikin pahikseksi.

Sitten vähän muistakin pelaajista:

Tetradynamialta ei pelin aikana irronnut oikein mitään järkevää. Ainoastaan Tinppa sai pienen piikin osakseen, kun Tetra ihmetteli tämän uskoa omiin kykyihinsa Tinpan todettua, että osaa jo ehkä vähän arvella miten ihmiset toimisivat missäkin rooleissa. Horaa tekee listausta ja vähän soutaa ja huopaa Meizin suhteen:
horaaneko kirjoitti:Tuo Halimalle annettu ääni häiritsee kyllä itteenikin, tosin nyt kun luin Meizin viestit se ei ookaan niin random kun aluks luulin, kun Meiz tosiaan Halimalle heitti tuossa päivän loppupuolella vähän epäilyä. Ja ymmärrän sen, ettei Meiz äänestänyt porkkaanaa kun ei tätä ilmeisesti epäillyt. Erikoisen pelastamisen kannalta ajatellen se olisi ollut järkevämpää, mutta tää ei vissiin tullut Meizille mieleen vaan äänesti sitä kuka epäilyttää. SILTI, epäili Halimaa vissiin vaan tuon tämän porkkanalle antamansa äänen takia, mikä on miun mielestä aika hatara peruste äänelle. Oliko tuo loppuillan panikointia vai mitä, sitä en sitten tiiä.

Mitä mieltä sä oot, vaikuttaako porkkana ja Meiz susta pahistovereilta tän kaiken häslingin jälkeen?

Tinpalta on irronnut vasta komppailua ja vastailua muiden epäilyihin. Omia mielipiteitäsi pelaajista ja tästä härdellistä olisi kiva kuulla?

Vampire lähti liikkeelle reippaalla listauksella, joka (kuten joku muukin on huomioinut) sisälsi paljolti pelin referointia. Tetradynamian peli, jota muut kovasti ihmettelivät, oli Vampiren mielestä tämän perusmeininkiä ja ihan ymmärrettävää. Millä tavalla?
Vampire kirjoitti:Hyvismäiset: einari
Pahismaiset: Tinppa, flyra
Neutraalit: Meiz, Cameron, Tetradynamia, porkkana, Lenune, Keira, Xanie, Ariel
Ei pahismaiset, mutta ei neutraalitkaan: Violet, Halima, piikkisiili

Tästä ois kiva kuulla, että miten tää on nyt kääntynyt? Meizille lähti jo ääni, joten hän on ainakin hilautunut pahiskastiin.

Xanie ilmoittaa yhdessä viestissään, että piikkiksen eka viesti osui "ärsytyshermoon" (:D), joten en näkisi ainakaan piikkistä (Halimaa) ja Xanieta pahiskombona. Myös eilinen äänestyssekoilu ihmetyttää.

Violetin kanssa väänsin pelin alkupuolella hänen petturikommentistaan, ja silmään tosiaan pisti se, miten hanakasti hän lähti puolustautumaan, ja tuntui ottavan kysymykseni kovin tosissaan. Myöhemmin, kun moni tästä huomauttaa, Violet toteaa näkevänsä jälkikäteen itsekin, että kyseessä oli lähinnä pelin herättely. Päivän loppuhärdellissä Violet on skarppina mukana, äänestää ensin porkkanaa ja vaihtaa sitten äänensä Halimaan, kun Meiz tulee väliin sekoilemaan. Periaatteessa Violet siis linkittyy tähän porkkana-Meiz-komboon, mutta itse en näkisi häntä osana sitä. Violet kuitenkin huomauttaa Meizille siitä, että äänet kannattaisi keskittää, ja huomioi myös sen, ettei ääniä kannata antaa Halimalle liikaa, koska silloin häntä on hankalampi lähteä pelastamaan, jos hän osoittautuukin suojelijaksi. Sun tän hetkisistä fiiliksistä ois kiva kuulla, vaikka ymmärrän toki kiireen ylppäreiden kanssa. :>

Cameronin epäilyjen keskipisteessä on mun nähdäkseni ollut Tinppa, joka nytkin epäilyttää häntä eniten ilmeisesti Meizin ja porkkanan jälkeen. Mulla on edelleenkin Cameronista aika "beige" kuva, enkä koe saavani hänestä paljoakaan irti.
Cameron kirjoitti:Hyvismäiset: Violet, piikkalima

[OT]Piikkalima, ai kauhee. :'DD Itse ehdottaisin Halisiiliä. <3___<3[/OT]

Piikkis epäili lähinnä Cameronia, mutta keskittyi muuten peliteknisyyksiin. Tää ei mun muistaakseni oo piikkikseltä mitään uutta, mutta toki hyvä piiloutumiskeino. Pahiksena voi olla välillä siinä mielessä hankala keksiä epäilyjä, koska tietää vallan hyvin hyvikset ja pahikset, joten erikoishahmopohdiskeluihin on helppo hautautua. Halima hyökkää suoraan Meizin ja porkkanan kimppuun.

Sori - loppulistaus jäi vähän puolivillaiseksi, koska energia alkoi olla loppumaan päin. Mun mielestä tässä vaiheessa on melkeenpä pakko tarkistaa Meizin tai porkkanan kortit, sen jälkeen ollaan heti paljon viisaampia (tai mahdollisesti ihan ymmyrkäisinä). Tällä hetkellä pohdiskelut pyörii aika paljolti väkisinkin näiden kahden ympärillä. Näin kävi myös mun viestini kanssa, ja yritän seuraavaksi muodostaa parempaa kuvaa myös muista pelaajista, koska mitään ei kuitenkaan ole lyöty vielä lukkoon. Nyt mulle riitti kuitenkin hetkeks tää pohdiskelu. :'D

//Väliin pari viestiä, joita en nyt ehdi lukea.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.03.2016 15:54:48

einari kirjoitti:Et halua esittää edes vaihtoehtona sitä, että porkkana paljastuisi pahikseksi, vaan mieluummin luot kuvaa porkkanasta hyviksenä? Koska aika huonot (huonommat) oltavat sinulla olisi siinäkin tapauksessa, että porkkana paljastuisikin pahikseksi.

Noh tää menee kieltämättä aika riskillä, mutta mun nähdäkseni syytökset porkkanaa kohtaan perustuu pääosin mun tekemisiin. Miten paljon porkkana epäilyttäisi siinä vaiheessa jos paljastun ensin hyvikseksi?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Tinppa » 18.03.2016 16:44:11

Porkkana-Meiz kaksikko mietityttää minuakin, ja heistä onkin jo ollut puhetta. En nyt vielä epäile kumpaakaan vakavasti, mutta varmaan ääni lähdössä jommalle kummalle jos en ykskaks kun saan kaikki viestit sadanteen kertaan läpikahlattua, löydä epäilyttävämpää äänestettävää.
Näin siksi, että jos nyt vaikka porkkana putoais, niin tietäisimme Meiz:n roolin ja päinvastoin, ja koska mulla on näköjään äänestyspakko. Turhaa hölinää, jonka kaikki tiesivät, joten krr, yritän nyt jotain mietteitä yrittäisi pelaajista väsätä.

Halima(?)(entinen Tetradynamia)laittoikin jonnekin pitkän ja hyvän koosteviestin pelin siihenastisista tapahtumista.
Ariel ja Lenune ovat siis ilmeisesti vapaamuurarimme, joten heistä en puhu enempää, mutta en suinkaan jätä viestejään huomiotta. :) Xanie ja keira, Xanielta kaipaisin lisää phdintoja pelaajista, vaikka hältä taisikin ihan mukavasti viestejä olla.
einarin aloitus ehkä hieman hämmensi, en oikein osaa sijoittaa mihinkään, hyvis-pahis mittarissa sijoittuu keskivaiheelle
Xanien ja keiran kanssa(tosin keiralla on poissaolo). Anteeksi jo nyt, jos unohdan pelaajia, se ei tarkoita, että ignooraisin heidän viestinsä vaan pyrin vielä tämän höpinän päätteeksi lukemaan kaikki viestit läpi, ja mahdollisesti palailen ja teen lisämainintoja, jos huomaan jotain unohtaneeni. Lenune tuntunut vievän peliä eteenpäin, ja samaa mietin myös entisestä flyrasta alussa (Ja pööh, se ennustuksesta ja kertakäyttöennustajasta). Cameronin ja Vampiren kohdalla en tiedä liikahtaako mittari himpun verran pahis-suuntaan, Ariel ja Lenune taasen päätyvät ilman turhia pölinöitä hyvismäinen-puolelle.
Eli Meiz, porkkana, Cameron, Vampire kuuluvat näillä näkymin pahismainen-puolelle.
Tinppa
 

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Cameron » 18.03.2016 16:48:30

porkkana kirjoitti:"Äänestää ilman perusteita Arielia"? Tarvitaanko muita perusteita, kun että flyra paljastui juuri ennustajaksi ja tämä piti pelastaa? Ja en alkanut laskeskelemaan ääniä siinä vaiheessa, vaan halusin varmistaa erikoishahmon selviämisen. Ja Haliman äänestä sen verran, että vaihtoehtoina minulle olivat kuolla, äänestää Meiziä jolla ei yhtään ääniä tai äänestää Halimaa, jolla jo yksi ääni oli. Eikö se ole aika selvää, että äänestää sitä kenellä jo on ennestään ääni? Ja Violet äänesti ensin minua ja sitten vasta Halimaa kun minä ja Meiz oltiin äänestetty tätä. Ja "minuutin sisällä" on kai pikemminkin minuutin välein?

Ja kätevästi päästä samalla seuraavan päivän äänestyspakosta eroon ja lynkata seuraavan erikoisen. Toivoisin että myös näissä "kriisi"tilanteissa vähän, lyhyestikkään, perusteltaisiin miksi juuri tämä tyyppi lähdetään lynkkaamaan sillä muuten massalynkkauksissa pahikset pääsee läpi sormien heittelemään ääniä. Toki ymmärrän että tilanne oli kiireinen ja toisaalta oli ihan hyvä että äänet tuli nopeasti, jotta ne ehdittiin vielä Arielilta siirtää pois, mutta jos äänen antamisen kohdetta olisi mietitty kahdesti ennen äänen lätkäisyä niin oltaisiin ehkä päädytty parempaan lopputulokseen. Mene ja tiedä. Tämän Haliman äänen ymmärrän vähän paremmin, siinä vaiheessa aika alkoi jo loppua. Minuutin välein, minuutin sisällä, lähes yhtäaikaa joka tapauksessa.

porkkana kirjoitti:Enemmän mua ihmetyttää se, ettei Cameron tunnu lainkaan keskittyvän Meiziin? Mainitsee tämän olevan pahismainen, toisaalta ei tässä tilanteessa muuta vaihtoehtoa olekaan kun tällä on ollut niin oudot äänestykset. Cameronin Meiz-osiosta löytyy kuitenkin kehua, maininta komppaamisesta mutta nopeasti maininta että se on normaalia ekalle päivälle, ja ei ilmesesti epäilytä niin paljoa kun on selittänyt eilistä ääntään? Jos minut lynkataan tänään ja paljastun hyvikseksi, epäiletkö edelleen Meiziä huomenna?

Nyt kun luin ensimmäisen päivän viestit kunnolla läpi, muinusta olit pahismaisempi kuin Meiz. Jos sinut lynkataan tänään ja paljastut hyvikseksi, riippuu vähän tämän päivän keskusteluista, mutta lähden varmaankin tutkailemaan Meiz-Tinppa-neutraalit -osastoa.

Tuossa samalla siis vastaus myös Meizille, eli kun katson eilistä päivää kokonaisuudessaan, en pelkästään tuota illan äänestyshässäkkää, minusta porkkana on pahismaisempi. Meiziltä pientä listanpätkää, mutta jäin pohtimaan, että mihin nyt sitten ne kunnon epäilyt jäi? Hyvisvibaa tulee einarista, violetista, vamista, teetä ja sympatiaa porkkanalle, marttyrointia Halimalle, piikiksestä ei jää mitään käteen. Marttyroinnin sijaan siis haluaisin pienen tiivistyksen, ketä nyt epäilet ja ketä et?

Meiz kirjoitti:Vainoharha miettii josko pahis-horaaneko näkee minut tippumassa tänään ja ei siksi halua lähteä mukaan epäilyihin.

Selvennätkö vähän mitä tarkoitat tällä? Jos pahis näkisi sinut tippumassa tänään, miksi hän ei lähtisi mukaan epäilyihin?

Tinppa käy taas latomassa itsestäänselvyyksiä pöytään. Jokos niitä mielipiteitä pelaajista saatais sieltä suunnalta?
Tinppa kirjoitti:Puhumattakaan siitä, että eikoiset järjästivät jonkinlaisen yhteisestä sopimuksesta esiinmarssin. Suojelija on vielä näkymättömissä, mutta tullee hänkin pian esille.

*Hämmennys* Tuo esilletulomarssi oli kyllä kaikkea muuta kuin mitä oltiin "yhdessä sovittu" :D Eiköhän se ollut pakon sanelema juttu... Miksi suojelija tulisi pian esille? Eihän siinä ole mitään järkeä.

//off
einari kirjoitti:VOI HUHHUH. Uhrasin nuoruuteni kauneimmat päivät ja mielenterveyteni tän pelin läpikoluamiselle

Nauroin ääneen kun luin tämän :DD off//
einarilta hyvää pohdiskelua eilisestä härdellistä. Toivon myös (kunhan nuoruuden kauneimmat päivät ja mielenterveys on palautettu :D) sitten näkeväni niitä mielipiteitä lopuistakin pelaajista jos tämä Meiz-porkkana -kortti paljastuu vesiperäksi.

//Tinppa väliin. Jaaa minkäs takia minä ja Vampire kuulutaan pahispuolelle?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Tinppa » 18.03.2016 19:51:48

Joo, ehkä sana yhteisestä sopimuksesta kuulosti siltä, kuin asia olisi todellakin sovittu, vaikken sitä tarkoittanutkaan.
Yleisesti iltahärdelliä jälkikäteen lukeneena tuli sellainen olo, että täh, mitä oikein tapahtui.

Ja nyt kun taasen luen noita viestejä, niin Cameronin kohdalla en enää olekaan varma kallistuuko hyvis-pahis mittari sittenkään ihan pahikseen, omat perusteeni kun olivat vibapohjaisia, Vampire toisaalta saa pahismittarin inahtamaan, mutta ei niin paljoa kuin Meiz ja porkkana.
//Puhh, pakko välillä pitää tauko jotta jaksaa taas kunnolla keskittyä juonitteluun :D
Tinppa
 

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Vampire » 18.03.2016 20:13:20

Tinppa kirjoitti: Vampire toisaalta saa pahismittarin inahtamaan

Jaa, mistä syystä? Se ei nimittäin hyödytä kovin paljoa, jos vaan käy toteamassa "X epäilyttää", mutta ei missään vaiheessa perustele sitä, että miksi. Mie en pysty vastaamaan argumenttiin "epäilyttää" millään tavalla, koska okei, se kertoo, että joku epäilee, mutta se miksi on aika relevantti pointti. Oon huomannut sun kohdalla sitä, että sie sanot paljon että tuo tai tuo vibattaa tai epäilyttää, muttet tunnu oikeastaan perustelevan niitä mietteitä millään tavalla. Ja silloin ne helposti ignoorataan kokonaan, koska niistä ei ole sen tähdellisempää hyötyä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 18.03.2016 22:55:15

Eli sen listauksen loppupuoli:

keiralta tuli heräämisviesti. En koe, että tällä hetkellä on miellekästä tehdä analyysiä.

-> Neutraali

Vampire postaa kilometripostauksia, joita en aikapulan vuoksi ehdi aivan yhtä tarkasti syväluotaamaan (onnittelut flyralle, joka onnistui tartuttamaan kyseisen termin jo kolmen eri postaajan viesteihin). Viestit ovat kokonaisuutena loogisia, eikä niissä ole mitään selkeän pahismaista. Heräämisviesti vaikuttaa minusta hyvismäiseltä, sillä kyseisen viestin listaus kattaa kaikki pelaajat ja nostaa esiin hyviä pointteja. Heräämisviestin äänestyskin tuntuu sopivan paremmin hyviksen peliin kuin pahiksen - kyllä pahiskin voi ihan hyvin tuossa vaiheessa äänestää, mutta ei ehkä aivan samalla innolla. Tämän päivän puolella Vampire on edennyt hitaammalla tahdilla. Ymmärrän kyllä kiireet, mutta toivoisin mielipiteitä muistakin pelaajista. Tämän päivän alkupuolella muistaakseni juuri todettiin, ettei koko pelipäivää tulisi käyttää Meiziin ja porkkanaan.

-> Lievästi hyvismäinen, koska 1) ei mitään selkeitä pahismerkkejä ja 2) rakentava ote peliin.

Yksittäisenä huomiona olisi hyvä mainita, että Vampire on tämän päivän puolella äänestänyt Meiziä, mutta ei ole sanallakaan kommentoinut porkkanaa. Jos hän jo porkkana ovat pahispari, olisi heidän etujen mukaista tappaa tänään Meiz (joka ei olisi pahiksena liitossa heidän kanssa), jolloin osa porkkanaan kohdistuvista epäilyistä hälvenisi. Huomionarvoisaa lienee se, että toinen Meiziä äänestänyt pelaaja on juurikin porkkana. Laitetaan tähän vielä Haliman listauksen pykälä 19, ensimmäinen momentti:

Halima kirjoitti:19) Vampire puolustelee hieman porkkanaa, toteamalla että porkkanan avausviesti oli samanlainen kuin esim. Xanien ja keiran.

Aluksi heitin tuon kommentin heidän suhteesta vain havaintona, mutta näköjään taustalla saattaisi olla jotain.

Xanie on ollut pelissä melko hiljainen. Viestien kantaaottamattomuus kuitenkin häiritsee, Xanie ei ole kertaakaan (ainakaan suoraan) tainnut ilmaista epäilevänsä ketään. Tämänkin päivän viestissä hän lähinnä kysyi kysymyksiä Haliman äänestyksen asianosaisille ja pohti tilannetta, mutta ei ottanut asioihin kantaa. Eiköhän sinunkin olisi aika osallistua?

-> Pidän Xanieta tällä hetkellä lievästi pahismaisena, sillä pahis saattaisi sortua ylineutraaliuuteen helpommin kuin hyvis.

Ja sitten on vielä porkkana. Haliman epäilyviesti on aika vakuuttava, ja sen lukeminen värittää jollakin tasolla näkökulmaa. Yritän kuitenkin katsoa Meiziä vielä yksittäisenä pelaajana, enkä osana kuviota Meizin tai, to a lesser extent, Vampiren kanssa.

porkkanan peli tuntuu varovaiselta. Nostan tähän nyt parit esimerkit:

Siinä iski sellainen viimehetken paniikki varmasti kaikille, ja ääniä heiteltiin kaikkiin suuntiin. En siis lähde kyselemään sen enempiä, vaikka Violetin ei olisi välttämättä tarvinnut tulla vaihtamaan ääntään jne.

porkkanalla on tässä ihan hyvä pointti paniikista, mutta otin tämän lainaukseksi muista syistä. Mulla on varmaan vielä jokin äidinkielen tekstitaitokokeen moodi päällä, mutta nään tän virkkeen aika pehmennettynä. Sisällössä porkkana selittää, miksi ei käy kiinni pelaajaan, vaikka kukaan ei häneltä sitä välttämättä vaatisi.

Meizillä on kyllä ollut ihmeellinen pelityyli. Ensin Meiziltä tuli pelastusäänen näköinen ääni Arielille (muuten kuolemassa flyra), ja nyt taas pelastusäänen näköinen ääni Halimalle (muuten kuolemassa minä). Yritätkö tahalteen saada hyvikset näyttämään pahiksilta, jotta siihen tartuttaisiin seuraavana päivänä (kuten nyt mut on linkitetty pahiksiin)? Voisiko kyseessä olla petturi, joka on pahisten toimesta "uhrattu" hieman sörkkimään pakkaa, että hyvikset näyttäisivät pahiksilta? Ja esimerkiksi nyt jos Meiz lynkattaisiin ja paljastuisi petturiksi, niin kaikki lähtisi tietty mun perään ja oikeat pahikset selviäisivät ilman epäilyjä.

Meizin pelityyli nähdään ihmeellisenä, ei epäilyttävänä.

Kuten aikaisemminkin sanoin, niin ihana että Halima on taas mukana. Ja vähän arvelinkin, että tässä kävisi näin.. Olisi kai jo pitänyt äänestää viime viestissä, mutta ennen kuin lynkkaatte mut niin eikö voitaisi katsoa minkä merkkinen Meiz on? Voitte sen jälkeen päättää mitä mun kanssa teette, mutta näiden epäilyjen valossa mitä kaikilla on, niin Meiz on yhtä pahis kuin minä ja monia epäilyttänytkin enemmän. Eli ++Meiz.

Äänestys tehdään niiden epäilyjen perusteella, mitä kaikilla on. Ei vahvenneta omaa kantaa Meizin epäilyttävyyteen.

En nyt tiedä onko tää ihan pelaajan tyylistä kiinni, mutta itseäni tämä kyllä mietityttää. Yhdessä Haliman pointtien kanssa lopputulos on

-> lievästi pahismainen

Asteikossa en ole siirtänyt keitään, erikoisia lukuunottamatta, lievien asteiden ulkopuolelle, sillä kyseessä on vasta toinen pelipäivä. Mitä tulee päivän äänestyskohteeseen (näyttäisi olevan joko Meiz tai porkkana) pitää vielä pohtia. Tällä hetkellä kuitenkin uskoisin, että Meizin putoaminen avaa kuviota paremmin kuin porkkanan pudottaminen. Toisaalta Meizin martyrisointi ja putoamisalttiuus voi johtua siitä, että hän onkin petturi, jolloin häntä äänestäneet saisivat hänen pudottamisesta hyvisvibaa ja seuraavana päivänä siirryttäisiin sitten porkkanan kimppuun.

Tinpalta nyt monien tavoin toivoisin jotain selkeää ja kantaaottavaa. Veikkaan, että Tinpan pelaamiseen vaikuttaa enemmän pelaajan kokemattomuus kuin taustalla oleva rooli, jolloin itse roolia on vaikeampi selvittää. Tinpan siis näen tällä hetkellä piilevänä uhkana, sillä pahisTinppa voisi liikkua suht. vapaasti, jos esimerkiksi nyt keskitytään pelkästään Meiziin ja porkkanaan.

Ja nyt Violet palaa takaisin matematiikan pariin. Ehdin ehkä viikonloppuna kattomaan Vampiren viestejä tarkemmin, sillä niihin en vaan oo ehtiny syventyä. Pahoittelut siitä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Halima » 18.03.2016 23:02:57

Meiz kirjoitti:Alkaa olla vähän samat fiilikset kuin yllä ja jos tää päivä käytetään pelkästään meiz+porkkana kuvioiden selvittelyyn niin se on hyvin hukkaan heitettyä aikaa. Käytetään siis päivää myös muiden vaihtoehtojen miettimiseen ja äänestän vaikka itteni pois päivän päätteeksi jos kaikki on sillä kannalla. Pahimpana skenaariona tulee itelle mieleen se että äänestetään ensin porkkana pois, ja jos hän paljastuu hyvikseksi niin käytetään seuraava päivä siihen että olisin petturi joka mustamaalaa hyviksiä.

Tää viesti on kyllä niin pahismainen että toista saa hakea. Jos Meiz on hyvis, oma puoli kärsii siitä että hän äänestää itsensä pois. Jos Meiz on pahis, oma puoli kärsii myös, mutta toisaalta tilanne on sellainen, että pahis voisi yrittää auttaa jäljelle jääviä kumppaneitaan poistumalla pelistä mahdollisimman pienellä metelillä. Petturin suuhun tuo viesti kyllä kaikista parhaiten soljahtaisi, varsinkin jos Porkkana on pahis. Viimeiseen asti yritetään pitkittää porkkanan peliä, vaikka sitten itse uhrautumalla?

Meiz kirjoitti:Halimalta tuleekin sitten vahva täsmäisku minä+porkkana pahisteoriaan. Miksi porkkanan ulos ensin, eikö minun roolini paljastuminen kerro aika paljon paremmin eilisen illan kuvioista ja sitä kautta porkkanan mahdollisesta roolista?

Porkkana ulos ensinnäkin siksi, että porkkanaa epäilin jo eilen, ja epäilen edelleen. Toisekseen siksi, että jos te molemmat olette pahisten puolella, on todennäköisempää että sinä olet petturi ja porkkana pahis. En usko että sinä pahiksena olisit lähtenyt noin läpinäkyvään pelastusyritykseen, mutta petturina olisit saattanut lähteä.

Lisäksi mun mielestä on hyvä, että äänet jakautuu kahdelle. Jos sattuu niin, että teistä vain toinen on pahis (tai petturi), näistä äänistä ja mielipiteistä saa ehkä jatkossa hyvää pohjaa siihen, kuka muu voisi olla pahis.

Meiz kirjoitti:Näin muuten huomasin että jo kuollut hyvis-Halima oli kanssani aika samoilla linjoilla ekana päivänä ja monesti kehui pointtejani. Onko tuo ääneni ja tämän päivän perustelut niin pahismaisia silmääsi, ettet enää harkitse sitä mahdollisuutta että olisinkin hyvis?

Harkitsen sitä mahdollisuutta, ja tämä viestisi mihin juuri vastaan, on taas sitä samaa hyvismäistä Meiziä, jota pidin ekan päivän iltaan asti aika hyvismäisenä. Siinä mielessä hämäät mun pahistutkaa tosi pahasti, koska muuten voisit olla hyvis, mutta en vaan ymmärrä miksi hyvis olisi tehnyt noin pahismaisen ja peliä sekoittavan tempun tuohon ekaan iltaan.

Vaikka en olekaan satavarma pahikseudestasi (enkä kyllä porkkanankaan), mun mielestä meillä ei paljon oo muita vaihtoehtoja kuin tarkistaa vähintään jomman kumman puoli, ja mahdollisesti seuraavana päivänä sitten toisen. Ainakin mun omat pahis/hyvisepäilyt nyt ryhmittyy niin kovasti tämän kuvion ympärille, että en usko niistä pääseväni kunnolla selville ennen kuin teidän roolit on selvillä.

einari kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Hyvismäiset: Violet, piikkalima

[OT]Piikkalima, ai kauhee. :'DD Itse ehdottaisin Halisiiliä. <3___<3[/OT]

Miten ois pikaliima? :P

einari kirjoitti:Mun mielestä tässä vaiheessa on melkeenpä pakko tarkistaa Meizin tai porkkanan kortit, sen jälkeen ollaan heti paljon viisaampia (tai mahdollisesti ihan ymmyrkäisinä). Tällä hetkellä pohdiskelut pyörii aika paljolti väkisinkin näiden kahden ympärillä.

Täysin samaa mieltä. Yritin näihin tämän päivän viesteihinkin keskittyä, mutta jotenkin en saa kestään muusta mitään irti kun mietin vaan kaiken sen kautta että voiko se liittyä Meizin tai porkkanan pahikseuteen.

Meiz kirjoitti:
einari kirjoitti:Et halua esittää edes vaihtoehtona sitä, että porkkana paljastuisi pahikseksi, vaan mieluummin luot kuvaa porkkanasta hyviksenä? Koska aika huonot (huonommat) oltavat sinulla olisi siinäkin tapauksessa, että porkkana paljastuisikin pahikseksi.

Noh tää menee kieltämättä aika riskillä, mutta mun nähdäkseni syytökset porkkanaa kohtaan perustuu pääosin mun tekemisiin. Miten paljon porkkana epäilyttäisi siinä vaiheessa jos paljastun ensin hyvikseksi?

Jos sä oisit hyvis, miksi ihmeessä sä oisit niin varma porkkanan hyvikseydestä, että oisit valmis uhraamaan itsesi ennen porkkanaa. Ei mene mulla jakeluun.

-------------------------------------------------------------

Nyt, vaikka mun onkin tosi vaikea keskittyä muihin pelaajiin, teen tällaisen pienen tynkälistauksen, jotta olette (ja pysyn itsekin) kärryillä siitä, missä mun mielipiteet heijaa.

Tetra-Horaaneko
Tetra epäilytti, Horaaneko ei niinkään. Toisaalta jos Horaa on pahis, hän on toistaiseksi päässyt ihan liian helpolla. Sitä lisäpanostustahan Horaa lupailikin tälle päivää, odottelen.

Tinppa
En edelleenkään usko pahikseksi. Ei kukaan voisi sekoilla noin paljon pahiksena. Täytyy olla hyvis.

Violet
Ennen Violet oli mun listalla neutraaleissa, nyt ekan päivän lopussa tulleiden viestien perusteella siirtynyt vähän hyvismäisempään suuntaan.

Meiz
Ei epäilyttänyt ennen ekan päivän loppua. Nyt epäilyttää, niinkuin on varmaan jo käynyt selväksi.

Cameron
Tämän päiväisessä listauksessaan Cameronista sai irti jo vähän mielipiteitäkin. Jostain syystä silti vähän epäilyttää.

einari
Heilahdellut pelin aikana pahismaisesta hyvismäiseen ja nyt takaisin keskelle, eli neutraali.

keira
Loppuis jo se poissaolo, haluan saada viimeisenkin pelaajan kunnolla mukaan peliin.

Vampire
Ei kerro epäilyksiään yhtä selkeästi ja napakasti kuin viime pelissä. En osaa paremmin jäsennellä mutta vibattaa eli jokseenkin pahismainen.

Xanie
? En jotenkin saa yhtään sinusta kiinni. Neutraali ehkä?

porkkana
Pahispahispahis!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa

cron