Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja veare » 23.03.2016 13:10:44

Heippa kaikille! Tosiaan oon ihan uusi kylässä, mutta juonittelukokemusta löytyy finistä kolmen pelin verran. Toki huomasin heti topikia lueskeltuani, että täällä pelaaminen on hieman erilaista, mutta otan haasteen vastaan. Pelin lukasin jo kerran läpi, mutta nyt rupeen lukeen enempi ajatuksen kanssa ja yritän muodostaa mielipidettä ihmisistä ja tottua tähän hieman erilaiseen pelityyliin. Oon siis tulossa myöhemmin tänään tai huomenna kirjoittamaan pitempää viestiä, mutta minusta tuntu hyvältä idealta kertoa olevani hereillä ja skarppina.
Avatar
veare
Kyläläinen
 
Viestit: 4
Liittynyt: 21.03.2016 00:50:09

Re: Murha kylässä 2.päivä loppuu 20.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 23.03.2016 18:47:51

Nyt kun koettelemus, jota myös pitkän matematiikan ylioppilaskirjoituksiksi kutsutaan (oli muuten aika kaamea), on ohi, en ole varsinaisesti parhaimmassa pelikunnossa. Yritän siis huomiseksi tsempata.Tulin nyt kuitenkin vastaamaan tuohon porkkanan viestiin, että mikä hänen pelissään epäilyttää:

Violet kirjoitti:Eli sen listauksen loppupuoli:
-----
Yksittäisenä huomiona olisi hyvä mainita, että Vampire on tämän päivän puolella äänestänyt Meiziä, mutta ei ole sanallakaan kommentoinut porkkanaa. Jos hän jo porkkana ovat pahispari, olisi heidän etujen mukaista tappaa tänään Meiz (joka ei olisi pahiksena liitossa heidän kanssa), jolloin osa porkkanaan kohdistuvista epäilyistä hälvenisi. Huomionarvoisaa lienee se, että toinen Meiziä äänestänyt pelaaja on juurikin porkkana. Laitetaan tähän vielä Haliman listauksen pykälä 19, ensimmäinen momentti:

-----

Ja sitten on vielä porkkana. Haliman epäilyviesti on aika vakuuttava, ja sen lukeminen värittää jollakin tasolla näkökulmaa. Yritän kuitenkin katsoa Meiziä vielä yksittäisenä pelaajana, enkä osana kuviota Meizin tai, to a lesser extent, Vampiren kanssa.

porkkanan peli tuntuu varovaiselta. Nostan tähän nyt parit esimerkit:

Siinä iski sellainen viimehetken paniikki varmasti kaikille, ja ääniä heiteltiin kaikkiin suuntiin. En siis lähde kyselemään sen enempiä, vaikka Violetin ei olisi välttämättä tarvinnut tulla vaihtamaan ääntään jne.

porkkanalla on tässä ihan hyvä pointti paniikista, mutta otin tämän lainaukseksi muista syistä. Mulla on varmaan vielä jokin äidinkielen tekstitaitokokeen moodi päällä, mutta nään tän virkkeen aika pehmennettynä. Sisällössä porkkana selittää, miksi ei käy kiinni pelaajaan, vaikka kukaan ei häneltä sitä välttämättä vaatisi.


Meizillä on kyllä ollut ihmeellinen pelityyli. Ensin Meiziltä tuli pelastusäänen näköinen ääni Arielille (muuten kuolemassa flyra), ja nyt taas pelastusäänen näköinen ääni Halimalle (muuten kuolemassa minä). Yritätkö tahalteen saada hyvikset näyttämään pahiksilta, jotta siihen tartuttaisiin seuraavana päivänä (kuten nyt mut on linkitetty pahiksiin)? Voisiko kyseessä olla petturi, joka on pahisten toimesta "uhrattu" hieman sörkkimään pakkaa, että hyvikset näyttäisivät pahiksilta? Ja esimerkiksi nyt jos Meiz lynkattaisiin ja paljastuisi petturiksi, niin kaikki lähtisi tietty mun perään ja oikeat pahikset selviäisivät ilman epäilyjä.

Meizin pelityyli nähdään ihmeellisenä, ei epäilyttävänä.

Kuten aikaisemminkin sanoin, niin ihana että Halima on taas mukana. Ja vähän arvelinkin, että tässä kävisi näin.. Olisi kai jo pitänyt äänestää viime viestissä, mutta ennen kuin lynkkaatte mut niin eikö voitaisi katsoa minkä merkkinen Meiz on? Voitte sen jälkeen päättää mitä mun kanssa teette, mutta näiden epäilyjen valossa mitä kaikilla on, niin Meiz on yhtä pahis kuin minä ja monia epäilyttänytkin enemmän. Eli ++Meiz.

Äänestys tehdään niiden epäilyjen perusteella, mitä kaikilla on. Ei vahvenneta omaa kantaa Meizin epäilyttävyyteen.

En nyt tiedä onko tää ihan pelaajan tyylistä kiinni, mutta itseäni tämä kyllä mietityttää. Yhdessä Haliman pointtien kanssa lopputulos on

-> lievästi pahismainen


Tuossa siis lainatusti se, mitä aiemmin kirjoitin. porkkanan pelissä tuntuu korostuvan varovaisuus, mikä kyllä epäilyttää. Toisaalta myös Vegaani-vampyyrikombon mahdollisuus on olemassa. Myönnettäköön tässä, että jatkuva joutuminen puolustautumiseen voi kannustaa niin hyvistä kuin pahista varovaisuuteen. Siltikin pitäisin porkkanaa tällä hetkellä ainakin lievästi pahismaisena. En oikeasti kykene nyt muodostamaan sujuvia ajatuksia saatikaan ilmaisemaan niitä verbaalisessa muodossa, joten jätän törkeän suuren oman lainauksen sisältävän viestini tähän.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Halima » 24.03.2016 12:16:18

Mua kuulkaa ärsyttää myös tää hiljentynyt peli. Tää on nyt mennyt vähän siihen että 5 (porkkana, einari, Halima, Cameron, Violet) juttelee ja 6 jäljelläolevaa hiljaistelee. Hiljaisista kaksi (Horaaneko, veare) on luvannut tälle päivälle lisää materiaalia ja yksi (Xanie) on poissaololla. Loput (keira, Vampire, Ariel) eivät ole lupailleet mitään, ovat muuten vain hiljaa.

Ärsyttää kyllä ihan hulluna, jos nyt lynkkaillaan vuorotellen nämä 5 aktiivista pois ja 6 hiljaista jää pelailemaan, tai siis ei jää, koska jos pahikset kuuluu sinne niin siinä vaiheessahan he jo voittavat.

No, mua epäilyttävät onneksi sekä porkkana että Vampire, joten nyt pienentääkseni tuon äänekkäiden poiskarsimisen uhkaa, äänestän hiljaisista epäilyttävintä.

++Vampire

Eikös muuten keirallakin pitäisi olla tänään äänestyspakko? Eikai poissaolon takia saa olla kolmea päivää putkeen kuitenkaan äänestämättä?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja porkkana » 24.03.2016 18:40:21

Tämä alkaa kyllä olla jo aika naurettavaa tämä koko hiljaisuus.. Missä kaikki oikein ovat :(?

Halimaa kompaten siis, mielummin siis lynkataan hiljainen, josta ei ole kuulunut mitään kuin tapetaan aktiiviset yksitellen.. Eli --Cameron ja ++Vampire, näytti tämä kuinka pahiskomppailulta tahansa. Ääni saattanee kuitenkin vaihtua takaisin jos Vampire herää, mutta en halua että peli hiljenee entisestään... Lisäksi saattaa herätellä Vampirea juttelemaan kun on pudotusuhan alla. :)

Tekisi mieli tehdä listausta, mutta kaipaan niin paljon lisää materiaalia yli puolilta pelaajilta niin siinä ei tunnu olevan mitään järkeä. vearelle onnea pelin läpikäymiselle, toivottavasti ehdit aktiivistua jo tämän päivän aikana! :)
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja einari » 24.03.2016 21:09:39

Tetradynamia -> Horaaneko
Tetradynamia tökki vähän Tinpan suuntaan:
Tetradynamia kirjoitti:Tinpan usko omiin kykyihinsä (kanssapelaajien käytöksen arvioiminen) on ilmeisen järkkymätön. Enpä itse (tällä kokemuksella ainakaan) lähtisi tuolla lailla "leveilemään". Kokemattomuutta, vai sitä, että tietää kaikkien muiden olevan hyviksiä?

Aika terävänkin oloista tökkimistä - voisiko olla pesäeron vetoa? Kehenkään muuhun Tetradynamia ei kiinnittänyt huomiota. Tetradynamia pudottautui saatuaan äänen Halimalta, mikä oli vähän jännä. Pahis -> tajusi mokanneensa -> pudottautui, jotta Halima peruisi äänensä?

Horaaneko lähti liikenteeseen listauksella, jossa totesi Tinpan olevan neutraali, Vampiren lievästi pahismainen ja Violetin jotain pahismaisen ja neutraalin välimaastossa. Xanie ilmeisesti myöskin neutraali. Tinpan ja piikkiksen pahispariuden näki epätodennäköisenä:
Horaaneko kirjoitti:Aika tiukasti tarttuu piikkiksen mukaan tuossa vapariasiassa. En usko, että pahiskaveri tekisi noin vaan katsoisi ensin rauhassa mitä mieltä muut on/ottaisi asiaan neutraalin kannan.

Ja tämän jälkeen Horaaneko hiljeni aika tehokkaasti. Itse listauksesta en saanut pahismaista kuvaa, vaan Horaaneko pohti aidon oloisesti pelaajia. Listauksesta jäivät kokonaan puuttumaan Cameron, Halima ja porkkana. Kuulisin mielelläni siis lisää mielipiteitä viimeisimmistä tapahtumista sekä näistä kokonaan listaamatta jääneistä. Näin vähällä materiaalilla on hankala sanoa mitään.

Tinppa -> veare
Tinpalta tuli tosi monta lyhyttä viestiä, jotka sisälsivät lähinnä vastauksia, komppailua ja puolustautumista. "Listauksessaan" laittoi Cameronin, porkkanan ja Vampiren (ja Meizin) pahis-puolelle.

Tinppa kirjoitti:Halima(?)(entinen Tetradynamia)laittoikin jonnekin pitkän ja hyvän koosteviestin pelin siihenastisista tapahtumista.

Tällainen möläytys, joka mun mielestäni JOKO erottaa Tinpan aika hyvin sekä piikkis-Halimasta että Tetra-Horaanekosta TAI tekee tästä pahiskolmikon. :D Jos olisi pahis jommankumman kanssa, muistaisi varmaan, kuka pahiskolmikosta on häipynyt ja kuka tullut tilalle, mutta mikäli kaksi pahiskolmikon jäsentä on vaihtunut, saattaisivat korvaajat hyvinkin mennä sekaisin. Olisikin kyllä mielenkiintoinen pahiskolmikko, kun jokikinen pelaaja on vaihtunut pelin aikana. :D Horaanekoa ja piikkistä Tinppa ei maininnut viestissään lainkaan, ihan kuin olisi niputtanut Tetra-Horaan ja piikkis-Haliman yhdeksi pelaajaksi. Cameronin kysyttyä perusteluja saamilleen epäilyille, totesi Tinppa ettei tämä ehkä sittenkään niinkään epäilyttänyt.

Nyt tilalle saatiin veare, tervetuloa!
veare kirjoitti:Tosiaan oon ihan uusi kylässä, mutta juonittelukokemusta löytyy finistä kolmen pelin verran. Toki huomasin heti topikia lueskeltuani, että täällä pelaaminen on hieman erilaista, mutta otan haasteen vastaan.

Nyt rupes kiinnostamaan, että millä tavalla erilaista? :D

Vampire
Vampire lähti liikkeelle pitkällä listauksella, joka sisälsi lähinnä pelin referointia ja jotain huomioita. Vampire ei listauksessaan mun nähdäkseni juurikaan tartu kehenkään, vaan kaikki ovat aika pitkälti neutraaleja, vaikka jotain kiinnostavia huomioita tekeekin. Ainoastaan flyra saa pidempää pohdiskelua ja äänen osakseen. En saanut Vampiren listauksesta siis oikeastaan mitään irti. Jälkikäteen tulee sitten (Haliman pyynnöstä) selkeämpi yhteenveto Vampiren mielipiteistä:
Vampire kirjoitti:Hyvismäiset: einari
Pahismaiset: Tinppa, flyra
Neutraalit: Meiz, Cameron, Tetradynamia, porkkana, Lenune, Keira, Xanie, Ariel
Ei pahismaiset, mutta ei neutraalitkaan: Violet, Halima, piikkisiili

Meiz ja porkkana siirtyivät molemmat myöhemmin ekana päivänä pahismaisemmiksi. Lisäksi Vampire yhdisteli pahispariksi Meiziä ja flyraa. Seuraavan päivän ekassa viestissä Vampire äänestää Meiziä äänestyskäyttäytymisen ja epäjohdonmukaisuuden vuoksi. Käy myös murisemassa Tinpalle tämän perustelemattomista epäilyistä melko tiukkaan sävyyn. Nyt Vampirelta kaipaisin lisää uudempia mielipiteitä - listauksesta on jo aika pitkä aika. :> Molemmat Vampiren epäilyjen ja äänestyksen kohteet on paljastuneet hyviksiksi. Kukas nyt pistää silmään?

Xanie
Ekassa pidemmässä viestissään Xanie lähti heti melko kärkkäästi liikkeelle - ainakin piikkis osui heti "ärsytyshermoon" (:D):
Xanie kirjoitti:Piikkiksen ensimmäinen viesti koko peliin on melko käskevän oloinen, vailla pohdintaa oleva viesti taktiikasta. Pelin idea on kuitenkin metsästää pahiksia yhdessä, joten ite tykkäisin semmoisesta keskustelevammasta ja yhteistyökykyisemmän oloisesta tyylistä enemmän, kuin käskevästä. Piikkis sanoo myöhemmin ettei jaksanut alkaa perustella tai pohtia asiaa syvällisemmin kun oli menossa nukkumaan, mutta eikö olisi tällöin ollut se ja sama jakaa tuo ajatus vasta kun on sen verran aikaa tai jaksamista? Noh, ei tästä sen enempää, ei ehkä näinkään paljoa olisi pitänyt jankata, sattui vain osumaan johonkin mun ärsytyshermoon x)

Tän perusteella en ainakaan heti niputtais Xanieta ja piikkistä pahiskumppaneiksi. Xanien silmään pistivät myös Tinppa ja Tetradynamia melko samanlaisin huomioin, joita muutkin olivat tehneet: Tinppa oli kovin neutraali ja Tetradynamian viestit turhanpäiväisiä.

Tokan päivän aluksi Xanie lähti ensimmäisenä kyselemään Meizin ja Violetin motiiveja äänestää mieluummin Halimaa kuin porkkanaa.
Xanie kirjoitti:Jotenkin Meiz-Porkkana pahiskombo tuntuu ”liian helpolta”. Toki voihan joskus pelit ollakin helppoja ja pahikset jäädä kiinni hassun mokan takia, mutta tällä hetkellä en jotenkin usko että tästä löytyy meidän pahiskombo. Jompi kumpi voi hyvinkin olla pahis kyllä.

Hmm. Periaatteessa pahiksen olisi ollut helppo lähteä massan mukana komppailemaan ja lynkkaamaan Meiz-porkkana-komboa. Toisaalta toi "liian helpolta" on musta vähän hassu ilmaisu. Mun mielestäni Meizin "porkkanan pelastaminen" oli sen verran epäilyttävä, että se oli helppoudestaan huolimatta pakko tarkistaa. Xanien sanoista tulee jotenkin sellainen fiilis, että hän on aika varma siitä, ettei pahiskombo löydy tästä kaksikosta - mutta tuossa vaiheessa tästä ei voinut olla varma kuin kyseisen kaksikon jäsen tai pahis. Xanie myös puolusti Meiziä Halimalle.

Epäilyjä Xanie jakaa Haliman suuntaan. Tässä ihan hyväkin pointti:
Xanie kirjoitti:Mikäli Haliman uusi rooli on pahis, hän on saanut siihen hyvät lähtökohdat kun ensimmäisenä päivänä oli tavis ja sai pohtia kaikkia pelaajia tavisnäkökulmasta ja nyt jatkaa pohtimistaan siltä pohjalta.

Tosin jättää huomiotta sellaisen hankalan tilanteen, jossa Halima onkin joutunut(/päässyt) entisten epäilyn kohteidensa pahistoveriksi.

Loppujen lopuksi Xanie kävi massan mukana äänestämässä Meiziä (tosin ilmeisesti aika kiireellä), koska tämän pois äänestäminen selkeyttäisi peliä. Vähän kuitenkin mielestäni sotii Xanien aikaisempia lausuntoja vastaan. Miksei ääni lähtenyt vaikkapa Halimalle, joka selvästi epäilytti?

Violet
Violetissa pisti ihan ensimmäiseksi silmään hänen (mielestäni) ylimitoiteittu reaktionsa siihen, kun tökin häntä siitä, että hän oli ainoa petturin maininnut pelaaja. Reaktionsa Violet pisti "ironian" piikkiin, ja myöhemmin toteaa, että jälkeenpäin ajatellen petturitökkiminen olikin ehkä vain keskustelunherättelyä.

Listaus (joka jatkui läpi useamman viestin):
- Tinppa lievästi pahismainen, koska komppailee. Pahiskaveri ei kuitenkaan välttämättä lähipiirissä.
- Ex-Halimassa tarttui siihen, ettei tämä mainitse petturia, vaikka käy muut hahmot läpi. Tuntuu vähän siltä, että Violet yritti kääntää saamansa "epäilyt" päälaelleen?
- Piikkis (nyk. Halima) lievästi hyvismäinen, sillä olisi pahikselta riski ehdottaa erikoisten esiintuoa ilman perusteluja.
- Cameron lievästi pahismainen - mahdollisesti piikkiksen pahispari?
- Tetraneko neutraali.
- Vampire lievästi hyvismäinen, rakentava ote peliin, mutta saattaisi olla porkkanan pahispari.
- Xanie lievästi pahismainen, koska ei ole missään vaiheessa suoraan ilmaissut epäilevänsä ketään. Hyvä pointti!
- Porkkana lievästi pahismainen, varovaista peliä.

Violet oli tosi skarppina mukana ekan päivän loppuhäslingissä, ja siinä kohtaa sainkin hänestä ihan hyvismäisen kuvan.

Äänen Violet kävi heittämässä Meizille.
Violet kirjoitti:Jos Meiz on pahis tai etenkin jos hän on petturi, niin porkkanan pudottamista tulee harkita vakavasti. Jos Meiz taas on hyvis, tulee pudottamista jälleen harkita vakavasti.

Tätä lausuntoa en nyt ihan ymmärtänyt? :D

Tänään Violet epäili Halimaa:
Violet kirjoitti:Yön aikana itselleni heräsi ainakin ajatus Halimasta petturina, joka aggressiivisesti pyrkii eliminoidaan dominoivalla otteella niin monta pelaajaa kuin mahdollista, jolloin muut, ehkä hiljaiset pahikset, pääsevät etenemään piilossa.

Horaaneko sai ilmeisesti herättelyäänen. Myös porkkana+Vampire epäilyttää.

Cameron
Eka fiilis kun lähdin lukemaan Cameronin viestejä läpi, oli se, etten saanut oikein mistään kiinni. Cameron teki kyllä huomioita eri pelaajista, muttei oikein kunnolla tarttunut mihinkään. Cameronin neutraaliutta moni onkin ihmetellyt. Piikkis (-> Halima) sai luottoa tiputtautumisestaan. Tinppaa Cameron myöskin herätteli useempaan otteeseen kertomaan enemmän mielipiteitään (ja vähemmän komppailuja ja itsestäänselvyyksiä). Pahiskiikarinsa Cameron lupasikin kääntää Tinpan suuntaan, mikäli Meiz-porkkana vetää vesiperän. Tämmöinen koonti:
Cameron kirjoitti:Hyvismäiset: Violet, piikkalima
Neutraalit: einari, Vampire, Xanie, Tetraneko, keira
Pahismaiset: porkkana, Meiz, Tinppa

Tällä hetkellä Cameron epäilee eniten ilmeisesti porkkanaa?

piikkisiili -> Halima
Piikkis lähti liikkeelle aika vahvasti peliteknisyyksillä sekä herätteli keskustelua ekalla lyhyellä viestillään, jonka myöhemmin perusteli olleen päähänpisto, jonka halusi nopeasti ilmi ja keskusteltavaksi. Pahiksen voisi kuvitella olevan tarkempi ja varovaisempi ekan viestinsä kanssa? Toisaalta piikkis on pelannut paljon, eikä ehkä enää niin jännitä/ujostele pahisroolia. Piikkis myöskin väitteli aika paljon Cameronin kanssa erilaisista erikoishahmotaktiikoista - etukäteen sovittu pesäero? Jotenkin hassu fiilis mulle tästä keskustelusta ainakin jäi. :D Cameron myös iski piikkiksen silmään ekana päivänä juuri erikoishahmotaktiikkansa vuoksi, jonka piikkis näki pahisten pussiin pelaamisena.
piikkis kirjoitti:Tuli kuitenkin tämmöinen oman reviirin puolustamishalu, kun samassa viestissä kommentoit samaa asiaa kuin minä flyrasta ilman, että huomioit minun ottaneet siihen myös kantaa. Jää maku kuin haluisit omia näkökulmasi kokonaan itsellesi :<

Tää kommentti Cameronille tuntui jotenkin väkinäiseltä?

piikkis kirjoitti:Mitä täällä tapahtui? Miksi ihmiset alkoivat äänestää nimenomaa Halimaa? Meiz oli jo jotain epäilyjä pohjustanut Halimaan, mutta muut seurasivat lähinnä perässä. Ettekö miettineet toisia vaihtoehtoja, kuten jo äänen saaneita Flyraa ja porkkanaa?

Jännä lipsahdus. Pahiksen luulisi olevan hyvin selvillä Flyran henkilöllisyydestä ja paljastumisesta.

Sitten saatiin Halima korvaamaan. Halima lähti saman tien paahtamaan täyttä häkää porkkana-Meiz epäilyjä eetteriin ja äänesti porkkanaa. Tän viestin vahva keskittyminen vain porkkanaan ja Meiziin ois huono pahistaktiikka - pahiksen kannattaa mun nähdäkseni ennemminkin levittää epäilyjään laajalle, jotta on aina uusi asia johon tarttua, mikäli joku epäilyksenkohde paljastuu hyvikseksi. Halima oli myös kovin varman oloinen tästä pahiskaksikosta. Pahikselle parempi olisi jo valmiiksi pohjustaa seuraavalle päivälle uusia epäilyjä, mikäli tietää vetävänsä vesiperän. Halima pohti kyllä lyhyesti myös muita pelaajia.

Tinpasta Halima toteaa, että tämän täytyy olla hyvis, sillä tämä on sekoillut niin paljon. Aika vahva sanavalinta tämäkin - eihän kenenkään hyvikseydestä voi kuin pahis olla varma? Meiz-porkkanan lisäksi Cameron ja Vampire vibattivat.

Halima kirjoitti:Sinänsä ei väliä, että mä ainakin luulen että molemmat on pahiksia, ja vaikka ei oiskaan niin epäilen että toisen vuoro tulee sitten huomenna (jos nyt ei mitään maatamullistavaa tapahdu välissä).

Edelleen vähän hassu kommentti, monien epäilyt kuitenkin (mun nähdäkseni) perustuivat nimenomaan tähän pahiskaksikkoon, eivät niinkään yksittäisten pelaajien epäilyttävyyteen. (Puhutaan siis Meizistä ja porkkanasta.) Myöhemmin Halima kyllä sanoi siirtäessään äänensä Meizille, että mikäli tämä paljastuu hyvikseksi, lieventää se myös epäilyjä porkkanaa kohtaan.

Tämän päivän listauksessa Halima ei edes käsitellyt Violetia ja Tinppaa, koska näki nämä niin hyvismäisinä. Vampire ja porkkana vaikuttavat olevan epäilyjen kärkipäässä. Halimalta mun mielestä jännää tämä hyvispisteiden jakelu. Halimalta kyllä hyvä pointti noista hiljaisista ja siitä, että tylsää jos nyt äänestetään pois kaikki äänekkäät ja hiljaiset pääsee hissuttelemaan pelin läpi.

porkkana
Porkkana tökki alkuvaiheessa vähän joka pelaajan suuntaan. Äänesti Tetradynamiaa, joka oli siinä vaiheessa jo pudottautunut pelistä, mutta porkkana ilmeisesti ei ollut huomannut. Periaatteessa tämä voisi olla ovelaa pesäeron vetoa, mutta itse tämän perusteella veikkaisin, etteivät ainakaan molemmat ole pahiksia. Vampiren ekan listauksen pointteja ja huomioita porkkana kehui. Ekan päivän loppuhärdellissä porkkana oli myöskin skarppina mukana. Eilen veikkaili pahispariksi Cameron-Meiziä (+ joku hiljainen). Tänään pahiskombovaihtoehdot ovat Violet-Cameron-einari/Halima, eli Violet ja Cameron ilmeisesti epäilyjen keskipisteessä ja ääni lähteekin Cameronille.

porkkana kirjoitti:Eli Meizin rooli avaa eilistä tilannetta huomattavasti paremmin kuin minun rooli -> jos minut tapetaan ensin ja olen hyvis, voidaan keskittyä Meizin epäilyyn ja lynkkaamiseen (ja tämäkin paljastuu hyvikseksi). Eli pahikset saavat kaksi lisäpäivää lymyillä Meiz-porkkana-epäilyjen seassa.

Tässä mun mielestä hyvä pointti.

Porkkana vaihtoi äänensä Cameronista hiljaisempaan, eli Vampireen. Mutta miksi juuri Vampire? Onhan täällä muitakin hiljaisia?

keira
Yllättäen mulla ei oo keirasta mitään sanottavaa.

Yksi asia minkä tässä kootessani huomasin, oli se, että Tinppa tuntuu kaikilla olleen epäilynkohteena, muttei ole saanut vielä yhtään ääntä. Siihen suuntaan on ollut helppo heitellä "mitäänsanomaton ja komppailee" -kommentteja, ja Tinppa on tullut monen viesteissä esiin juuri tästä syystä, mutta jotenkin onnistunut kuitenkin pysyttelemään tuulen alapuolella. Tässä koontiani selatessani huomasin myös sen, että sekä Xanie (eilen) että Violet (tänään) ovat epäilleet Halimaa, mutta päätyneet sittenkin äänestämään jotakuta muuta. Cameron mua epäilyttää ehkä sen takia, että tuntuu lipeävän käsistä kuin saippua - en saa mitään otetta. Kaikista muista sain paljon enemmän huomioita, mutta Cameronista ei vaan yksinkertaisesti jäänyt mitään käteen. Myös porkkanasta jäi ehkä vähän sama fiilis, etten saanut juurikaan mitään otetta - mutta hänestä en ole kuitenkaan saanut pahismaista kuvaa. Porkkanan viestit on paljolti olleet puolustautumista varsin ymmärrettävästä syystä.

Lisäksi oon jotenkin yhdistellyt tässä mielessäni Halimaa suurinpiirtein kaikkiin mahdollisiin pahiskomboihin, mutta kuitenkin mun yleiskuva Halimasta yksinään on ennemminkin hyvismäinen. Halima yrittää nyt suunnata huomio hiljaisempiin pelaajiin - jos pahiskolmikko luuhaa sittenkin tässä puheliaassa porukassa, ja tämä onkin vain ovela suunnitelma? Oon joka tapauksessa riskillä samaa mieltä - mieluummin lynkataan hiljaiset hyvikset ja annetaan aktiivisten pahisten voittaa, kuin että lynkattaisiin aktiiviset hyvikset ja annettaisiin hiljaisten pahisten voittaa. :D

Eniten takaraivoon mietityttämään jäivät Vampire, Xanie ja Cameron (sekä Halima suunnilleen jokaisen mahdollisena pahisparina :D). ++Xanie ehkäpä eniten, jos lähden myöskin tähän "lynkataan mieluummin hiljaiset" -taktiikkaan. ^_^
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 24.03.2016 21:46:00

einari kirjoitti:Violetissa pisti ihan ensimmäiseksi silmään hänen (mielestäni) ylimitoiteittu reaktionsa siihen, kun tökin häntä siitä, että hän oli ainoa petturin maininnut pelaaja. Reaktionsa Violet pisti "ironian" piikkiin, ja myöhemmin toteaa, että jälkeenpäin ajatellen petturitökkiminen olikin ehkä vain keskustelunherättelyä.

Laittaisin ylppärien aiheutaman stressin piikkiin, mutta ylppärikorttia on jo tullut käytettyä aika paljon tässä pelissä. Ei pidä antaa sen menettää tehoaan liikakäytöstä :>

Violet kirjoitti:Jos Meiz on pahis tai etenkin jos hän on petturi, niin porkkanan pudottamista tulee harkita vakavasti. Jos Meiz taas on hyvis, tulee pudottamista jälleen harkita vakavasti.

Jos Meiz on pahis, tulee porkkanan pudottamista harkita, sillä he ovat niin sopiva pahispari.
Jos Meiz ei ole pahis, tulee porkkanan pudottamista harkita vakavasti, sillä Meizin paljastuttua hyvikseksi porkkanaa ei tule itseisarvoisesti pudottaa.

Toisessa kohdassa vakava harkinta -> pohtia pudottamista ja toisessa vakava harkinta -> pohtia pitääkö pudottaa lainkaan. Lainauksen seuraava virke "Olen sitä mieltä, että tämän päivän puolella ei missään nimessä tule kuitenkaan lyödä lukkoon huomista kohdetta." kuvastaa paremmin tilannetta.

Nyt kun epäaktiiviset pelaajat on tullu puheeksi, niin mietittyäni olen sitä mieltä, että ainakin osa pahiksista on epäaktiivisia. Ainakaan pelkästään aktiivisista pelaajista en saa muodostettua miellekästä kombinaatiota, ainakaan jos aktiivisilla vitataan Haliman mainitsemiin aktiivipelaajiin. Ongelmallista on kuitenkin hiljaisten erottaminen toisistaan. Noh, äänestyspakon luulisi pakottavan horaanekon ainakin liikkeelle. Keiralta taas on poissaolo mennyt, joten ehkä hänkin ilmestyy? veare tulikin jo korvaamaan Tinppaa, mutta pelin tulkitseminen tähän päivään ei tapahdu ihan hetkessä. Xaniella poissaolo, Ariel on vapari, Vampire loistaa poissaoloaan.

Sinäänsä jännää, että Halimalle Xaniesta ei noussut mitään epäilyjä, mutta einari lähti äänestämään asti, ihan vaan näin irrallisena huomiona.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Zey » 24.03.2016 22:22:55

Väliaikalaskenta

Äänet:
2 Vampire (Halima, porkkana)
1 Xanie (einari)

Vampire on putoamassa suurimmalla äänimäärällä.

Äänestyspakot:
Horaaneko, einari

Horaaneko on tippumassa antiaktiivisuuteen.

Poissa:
Xanie 20.3.-24.3.

Eikös muuten keirallakin pitäisi olla tänään äänestyspakko? Eikai poissaolon takia saa olla kolmea päivää putkeen kuitenkaan äänestämättä?

Poissaoloa ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt sanovat:
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.

Näin ollen koska keira oli poissa 1. ja 2.päivän, niin ne päivät vähennetään välistä. Koska keiran poissaolo kesti 2 peräkkäistä päivää, ilmoitettu poissaolo suojelee. Näin ollen keiralla ei ole äänestyspakkoa tänään. Mikäli pelaajalla olisi 3 peräkkäisen päivän poissaolo, niin silloin ilmoitettu poissaolo suojelisi vain ne 2 peräkkäistä päivää ja näin ollen 3. poissaolopäivä laskettaisiinkin jo läsnäolevaksi.

Päivä päättyy huomenna kello 21.00!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 24.03.2016 22:33:18

++Horaaneko

En koskaan opi kirjottaa Horaanekoa isolla, vaikka uuteen kylään siirtymisestä on jo aikaa...
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Vampire » 24.03.2016 23:29:32

Mulle on itselleni sinällään se ja sama lynkkaatteko mut vai jonkun toisen, joten en sanos että mun äänestämisellä on erityisen aktivoiva vaikutus :D Mie oon ollut keskittynyt opiskeluihin, pardon that, mut en voi luvata saavani mitään kirjoitettua huomenna(kaan), koska en tule olemaan koneen ulottuvilla mitä luultavimmin.

Mut mikäli en kuole nyt tän päivän aikana tai yöllä, niin voin koittaa saaha jotain aikaan, koska nyt on loma (joka tosin menee varmaan pitkälti kandin kanssa) ja todennäkösesti mulla olis jopa useampi tunti laittaa viestin kirjottamiseen. Mulla oli kanssa pieni peli-innon lopahtaminen tuossa edellisen viestini ja tämän välissä (syystä, joka ei ole suostunut ilmoittamaan itsestään). Mut koitan ehtiä huomenna kirjotteleen (epätodennäköstä että ehtisin), tänään en enää ehdi ja haluan nukkumaan koska nukuin viime yönä huonosti painajaisten takia.

Joo, ajatuksia mulla kyllä on herännyt pelistä, mut mun pitäis saaha aikaa kirjottaa niistä. Puhelimella en viitsi ja ne ajatukset on ihan hujan hajan. Koen kyllä tavallaan vähän ironisena, että mulle on tunnuttu alkavan mallailemaan pahisvittaa harteille. Well, pardon me, jos listausviestini ei miellytä mut en voi kyllä sanoa ymmärtäväni täysin, mistä mua epäillään. Siitä, että en kerro mielipiteitä riittävän selvästi? Well, nothin' that I can do 'bout that. En voi muuttaa kirjallista viestintääni tai ajatuksiani selvemmiksi jos kirjotan ne jo valmiiks niin selvästi kuin osaan.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Halima » 25.03.2016 10:12:04

Einarilta tuli hyvä listaus, paljon hyvää asiaa kaikista ja hyvin virkisti omaa muistianikin, mitä kukanenkin nyt on tehnyt. Kaipasin listausta lukiessa einarin omia mielipiteitä pelaajista, mutta tuli tuolla viestin lopussa näköjään lyhyt yhteenveto epäilyttävistä.

Keira on käynyt kylässä viimeksi 13.3. (joo, tarkistin käyttäjälistasta). En jotenkin jaksa uskoa, että hän vielä tämän päivän aikana heräis peliin, eikä oo mitään takeita heräämisestä huomisenkaan aikana. Onko oikeasti niin, että meidän pitää odottaa neljännen päivän loppuun ennen kuin hänelle saadaan varapelaaja? Eihän tuossa oo mitään järkeä. Mä tulkitsisin tuon Zeyn lainaaman kohdan säännöistä niin, että kaksi päivää peräkanaa korkeintaan saa olla äänestämättä, kolmantena pitää äänestää vaikka ois ollut poissaoloa. Sinällään ihan sama säännöille, mutta turhauttavaa pelata kun yksi pelaaja on neljä ensimmäistä päivää puhumatta.

Vampiren viesti ei kyllä ainakaan vähentänyt mun epäilyksiä siihen suuntaan, eli ääneni pysyy siellä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja porkkana » 25.03.2016 11:09:04

einari kirjoitti:Porkkana vaihtoi äänensä Cameronista hiljaisempaan, eli Vampireen. Mutta miksi juuri Vampire? Onhan täällä muitakin hiljaisia?

Vampire sen vuoksi, että tämä on kuitenkin aiemmin ollut edes suht. aktiivinen mielipiteineen ja nyt tänään ihan hiljainen. Pudotusuhan alla ajattelin, että siltä suunnalta olisi saanut hieman kommenttia. (ilmeisesti Vampire oli kuitenkin koko aika pudotusuhan alla kun en tajunnut, että horaaneko-ääni ei mennyt läpi.. :D)

Vampirelta aika pitkä viesti jossa selitetään hiljaisuutta, ja hieman katkeran oloinen? Jotenkin kummallinen viesti Vampirelta. Pitkä viesti kiireistä, mutta loppuun ei voinut tunkea edes pientä analyysiä pelistä/pelaajista jota sitten seuraavana päivänä voisi tulla jatkamaan, kerta ajatuksia on? Noh, toivottavasti tulet kertomaan tänään enemmän ajatuksistasi kuten lupasit!

Jatkan kuitenkin mun äänisörkkimistä, eli --Vampire ja ++Horaaneko (enpäs itsekään olisi tajunnut laittaa isolla, hyvä että Violet asiasta mainitsit! :D). Perustelut tälle äänelle on, että aktiivisuutta luvattiin ja sitä ei nyt toistaiseksi ole kuulunut. Lisäksi Horaaneko ei ole vielä äänestänyt ja on äänestyspakkolainen, eli mielummin kuolee lynkaten yksi pelaaja kuin yksi lynkaten ja yksi äänestyspakkoon.

Jos Horaaneko ilmaantuu äänestämään, niin todennäköisesti ääni menee takaisin Cameronille joka oikeasti epäilyttää. Ellen keksi uutta sörkkimiskohdetta siihen mennessä >:)
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Cameron » 25.03.2016 11:39:12

Ilmeisesti oli liian optimistista odottaa että hiljaiset ois heränny tälle päivälle joten pitää kai jatkaa tällä samalla poppoolla... Lueskelin kuitenkin viestejä vähän uudelleen läpi jos niistä irtoaisi jotain mikä aikasemmin ois jääny nokan varjoon. (Laskeskelin muuten että pahikset voittavat aikaisintaan kuudentena päivänä jos suojelija ei onnistu ennen sitä, eli tässä on vielä pari päivää pelivaraa jäljellä).

Tetradynamia -> Horaaneko
Tetra lähinnä lupailee pariin otteeseen että tulee kirjoittamaan jotain mielipiteitä pelaajista, mutta sitten pudottautuu. Voisi jopa ajatella että aika silmiin pistäviä, lyhyitä kommentteja, että lähtisiköhän pahis kirjoittamaan tuollaisia. Sitten Horaaneko tulee puolikkaan listan kanssa, josta harmittelee että puolet piti heittää roskiin kun niin moni paljastui hyvikseksi välissä jne. Mietin että tulisiko pahis näin sekavan matskun kanssa edes peliin :D Vai tulisiko kirjoittamaan vähän myöhemmin paremmalla ajalla jotain enemmän. Ehkä. Sitten Horaa käy ilmoittamassa että on irl-kiireitä ja että tulee huomenna (joka on nyt siis eilinen) kirjoittamaan pitempää viestiä. Kovin kiireistä tuntuu olevan tämä Horaan pelaaminen, mutta yritystä sentään on. Näillä materiaaleilla ei voi oikein lähteä epäilemäänkään, ja kallistun ehkä siihen että tuo lista jossa Horaa epäili Vamia, Tinppaa ja vähän Violettia, olisi ehkä jäänyt pahikselta tekemättä, joten tällä hetkellä neutraali. Mitään hirveän hyvismäistä ei tässä pelissä vielä ole kummaltakaan Tetralta tai Horaalta nähty, mutta toivon hartaasti edelleen että Horaa tulisi mukaan kunnolla.

Tinppa -> veare
Tinpan viestien komppailu, itsestäänselvien asioiden toistelu ja epäloogisuudet ovat kyllä melkoista kun luin nämä nyt vielä putkeen. Onneksi Tinpalla oli yksi peli alla, joten tämä pelityyli oli ilmisesti hänelle ominainen. Viimeisimmissä viesteissä Tinppa kuitenkin epäilee Meiz-porkkana -kaksikkoa, Xanien, einarin ja keiran niputtaa neutraaleiksi, epäilee mua ja Vamia. Tässä Tinppa jättää huomiotta kuitenkin kokonaan piikkisiili->Haliman, einarin, Violetin ja Tetraneekon. Myöhemmin vielä toteaa että minä en ehkä olekaan pahismainen ja että Vamia enemmän epäilee Meiziä&porkkanaa. Äänestää myöhemmin Meiziä ja poistuu sen jälkeen foorumilta. Mielenkiintoinen oli myös tuo einarin huomio että Tinpalla mennyt sekaisin Tetra-Horaa ja piikki-Halima :D veare (väre?) on ilmoittanut olevansa tietoinen pelistä ja aikonut tulla pohtimaan pelaajia. Se tuntuu tässä vähän hassulta, että jos Tinppa on pahis, niin se on tehnyt aikalailla kaiken mitä pahiksille on tyypillistä (komppaillut, puhunut itsestään selvyyksiä, äänestänyt massan mukana, epäillyt vibapohjalla) ja kukaan ei oo vielä äänestänyt sitä (kuten einari totesi). Mutta melkeen tuntuu että pakko nähä jotain matskua vearelta ennen kuin tätä alkaa äänestää. Toisaalta sekin on mielenkiintoista, että näin höm "selvä" kohde, jota esimerkiksi pahisten ois helppo lähteä äänestään, eikä siihen oo tartuttu? Voiko tää tarkottaa sitä, että Tinppa kuuluis pahiksiin, jolloinka pahiskaverit siloittelee tietä ja sanoo että "no ku se nyt vaan pelaa noin". Tätä on harrastanut esim. Halima ja Violet, joka tosin myös näki Tinpan piilevänä uhkana.

keira
Tekisi mieli antaa herätelyääni mutta kun päivä päättyy tänään se voisi olla vähän turhaa.

Vampire
Putoamassa tällä hetkellä kahdella äänellä. Et oo muuten missään vaiheessa vastannu tuohon mun edellisessä listauksessa kysymään kysymykseen, "mistä sait flyrasta hätääntyneen kuvan? Mistä? Ja että miksi koit äänen antamisen jo ensimmäisessä viestissäsi tarpeelliseksi? flyra oli jo tippumassa muutoinkin, joten olitko niin varma epäilyistäsi että halusit ainakin yrittää varmistaa hänen tippumisensa? Totesit vain että haluat jo nyt äänestää." Hmm eli alkuun oli Vamilla tuo selostava viesti, sen jälkeen ääni flyralle ihan hyvin perustein, josta tosin jäivät nuo yllä olevat asiat mietityttämään. Peli-eilen Vam on käynyt vain kiireellä äänestämässä Meiziä, ärähtää Tinpan epäilyä ja käy tänään ilmoittamassa että hänelle on yhdentekevää äänestetäänkö hänet pois vai ei ja pientä marttyrointia. Eilisestä siis mielipide muuttunut aika paljon kun eilen oli vielä Tinpalle hyvinkin kärkkäästi vastaamassa epäilyihin. Vähän erikoiselta tuntuis tuo "ihan sama äänestättekö mut pois", tietenkään sen ei pitäis olla kellekään ihan sama, mutta vielä vähemmän pahikselle kun se kosauttaa sitten samalla aika huolella muidenkin pahisten pelin. En näe Vamin käytöksessä mitään järisyttävän pahismaista. Toki tuo selostava sävy pitkässä viestissä, mutta sitähän Vam tuli selkeyttämään myöhemmin (epäili Tinppaa ja flyraa). Minusta tämä vaikuttaa perus-Vamilta hyvisroolissa.

Xanie
Ei usko että Meiz-porkkana -kombo olisi pahiskaksikko. Tässä vaiheessa olisi ollut mielenkiintoista kuulla, ketkä sitten olisivat olleet Xanien mielestä epäilyttäviä. Tai nyt? Lopulta kuitenkin Xanie kallistuu siihen, että Meiz&porkkana -kuvio on selvitettävä ettei sen pohtimiseen mene kovin monta päivää. Tämä mielipiteen muutos on vähän hämmentävä. Epäilee vähän Halimaa tämän innokkaan Meizin lynkkaamisen vuoksi ja lopulta käy äänestämässä Meiziä. Hyviä pointteja on tullut pitkin peliä, mutta Xanie epäilyttää vähän tuon takia, että oli melko varman oloinen ettei pahisporkkana&meiz olisi todennäköinen ja epäilee Halimaa, mutta kaikki muut pelaajat on jättänyt viime aikoina aikalailla epäilysten ulkopuolelle. Jos Xanie paljastuisi pahikseksi, tässä olisi aika vähän eväitä lähteä etsimään pahiskamuja. Tällä hetkellä kuitenkin neutraali.

Violet
Viime listauksessani pidin Violetia melko hyvismäisenä. Sen jälkeen Violet on epäillyt Xanieta, porkkana&Vamia ja äänestänyt Meiziä. Hyvä vinkki oli muuten vapareille tuo pelaajalistausten jakaminen, sääli että he eivät ilmeisesti tätä hyödyntäneet, tämä nostaa Violetin hyvispisteitä. Tämän päivän puolella Violet vähän epäilee Halimaa eilisen lynkkausinnon vuoksi ja herättely(?)äänestää Horaanekoa. Noh, Horaasta ei oo ainakaan vielä kuulunu mitään, aiotko pitää äänesi tällä vai vaihtaa sen johonkuhun näistä epäilyistäsi? Violet on musta edelleen hyvismäinen.

piikkisiili -> Halima
Vastailee tälle heitettyihin kysymyksiin. Ärsyyntyy myös siitä että vain aktiivisia lynkataan. Ilmeisesti porkkanan ja Vamin välillä päädyit siihen, että mieluummin hiljaisempi vam kuin porkkana? Äänestää Vamia, Vamin viesti ei hälvennä epäilyjä. Kommentoi einarin listaa hyväksi. Kritisoi sitä että keiralla ei äänestyspakkoa ja että tälle voidaan saada vasta hyvin myöhään uusi pelaaja tilalle. Jäin pohtimaan, että siis mistä oikeastaan epäilet Vampirea? Tuolla aiemmassa listauksessa luki että koska tältä oli tullut vain pari lyhyttä viestiä. Porkkanaa taas oot epäilly pelin alusta asti erinäisin perustein, mutta et vielä äänestänyt. Olisi aika ihanteellinen tilanne sille, että porkkana ois pahis ja nyt Halima uudessa roolissa voi jatkaa tämän epäilyä, mutta äänestellä lähinnä muita ulos. Halima vähän epäilyttää siis, mutta enemmän kallistuu vielä neutraalin puolelle.


Tämä poissulkutekniikka ois siis johtanu siihen, että pahiksia ois porkkana, Tinppa-vaera ja joku kolmas. Valitettavasti mun pitää kuitenkin lähteä reissuun alle tunnin päästä ja vaikka/koska oon käyttänyt koko aamun tämän viestin kirjottamiseen, mulla on vielä einari ja porkkana listaamatta, laukut pakkaamatta, ruoka tekemättä ja niin edelleen, joten en ehdi nyt sitten keskittyä näihin mun epäiltyihin. Mahtavaa -.- Mielenkiintosta myös se, että einari on ollu koko pelin ajan musta tosi hyvismäinen, joten ootan kyllä löytyykö sen viesteistä mitään. Ens kerralla jatkan näistä kahdesta sitten.

Hyvimäiset: Vampire, Violet
Neutraalit: Tetrahoraa, keira, Xanie, piikkis-Halima
Pahismaiset: Tinppa-väre, porkkana

//porkkana väliin. Horaalla on jo yksi ääni, joten miksi laitat toista tälle herättelyäänen muodossa? o.o Anteeksi nyt vaan mutta tämä sun käytös ei ainakaan oo hälventäny mun epäilyjä. Tai siis, et epäile pelaajaa ollenkaan, vaan äänestät tätä koska se on äänestyspakossa? Ääh. Taidanpa kuitenkin äänestää
++porkkanaa, josta tällä hetkellä vahvimmat epäilyt.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Vampire » 25.03.2016 11:54:43

porkkana kirjoitti:Vampirelta aika pitkä viesti jossa selitetään hiljaisuutta, ja hieman katkeran oloinen? Jotenkin kummallinen viesti Vampirelta. Pitkä viesti kiireistä, mutta loppuun ei voinut tunkea edes pientä analyysiä pelistä/pelaajista jota sitten seuraavana päivänä voisi tulla jatkamaan, kerta ajatuksia on? Noh, toivottavasti tulet kertomaan tänään enemmän ajatuksistasi kuten lupasit!

Mikäli satuit lukemaan mun viestini kunnolla läpi, niin sanoin varsin selkeästi, että pidän varsin epätodennäköisenä sitä että ehtisin tänään kirjoittamaan pidempää ja pohtivampaa viestiä peliin. Okei, voisin toki kirjottaa sen puhelimella, mutta se on niin tuskasaa etten taida sellaseen lähteä. Ajatuksia en lähtenyt tunkemaan tuohon loppuun, koska ne on niin sekaisin kuin olla ja voi ja kyllä, tulkitsit viestiäni oikein, se on enemmän tai vähemmän katkera, mutta ei suinkaan siitä syystä että olisin pahis - ennemmin siitä, että peli-into katos mystisesti ja eilen oli muutenkin huono päivä.

Hm, en voi sanoa olevani yllättynyt siitä, että Halima pitää mua pahismaisena tuon nurinani jälkeenkin. Pitäisin luultavasti itsekin. En silti voi olla ajattelematta, että Halima on päättänyt että oon pahis. Mulla on jotenkin jäänyt Halimasta sellanen fiilis, että pitää kivenkovaa kiinni mielipiteistään siinä vaiheessa, kun on päättänyt ketä äänestää. Piikkis oli jo jotensakin kumma, mutta ei Halimakaan ei-kumma ole.

Eäh, tällä hetkellä sitä melkein toivois että olis sitä aikaa just nyt tällä hetkellä vaikka muille jakaa, mutta kun ei ole. Haluisin kirjotella pidemmän ja mielipiteisen viestin, mutta kun en ehdi niin en ehdi.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja porkkana » 25.03.2016 12:14:34

Cameron kirjoitti:Horaalla on jo yksi ääni, joten miksi laitat toista tälle herättelyäänen muodossa? o.o Anteeksi nyt vaan mutta tämä sun käytös ei ainakaan oo hälventäny mun epäilyjä. Tai siis, et epäile pelaajaa ollenkaan, vaan äänestät tätä koska se on äänestyspakossa?

Nyt Horaaneko on pudotusuhan alla, eli kannustanee hieman enemmän kirjoittamaan tänne. Ja kuten sanoin, mieluummin lähtee yksi epäaktiivinen joka kuolee joka tapauksessa ellei tule äänestämään, kuin yksi joka ei ole äänestänyt ja toinen lynkkaukseen. Tosin pahiksena sinulle olisi varmasti otollista, että pelistä tippuisi niin paljon väkeä kerralla kuin mahdollista? ;)

Jännä juttu on, että Cameron on tainnut nyt kahdesti missata einarin listaamisen viestissään?
Cameron kirjoitti:Miksi siis valitsit minut, kun juuri äskön sanoit että se vaikutti hyvismäiseltä myös horaanekon ja Haliman silmään?

Cameron kirjoitti:Viimeisimmissä viesteissä Tinppa kuitenkin epäilee Meiz-porkkana -kaksikkoa, Xanien, einarin ja keiran niputtaa neutraaleiksi, epäilee mua ja Vamia. Tässä Tinppa jättää huomiotta kuitenkin kokonaan piikkisiili->Haliman, einarin, Violetin ja Tetraneekon.

Ekassa lainauksessa listan siis pitäisi olla "vaikutti hyvismäiseltä myös horaanekon, einarin ja Haliman silmään" ja toisessa lainauksessa einari on yhtäkkiä sekä neutraalina että huomioimattomana. :D

Violet kirjoitti:Tuossa siis lainatusti se, mitä aiemmin kirjoitin. porkkanan pelissä tuntuu korostuvan varovaisuus, mikä kyllä epäilyttää. Toisaalta myös Vegaani-vampyyrikombon mahdollisuus on olemassa. Myönnettäköön tässä, että jatkuva joutuminen puolustautumiseen voi kannustaa niin hyvistä kuin pahista varovaisuuteen. Siltikin pitäisin porkkanaa tällä hetkellä ainakin lievästi pahismaisena.

Tähän olin aivan unohtanut vastata! En muista jos näihin epäilyihisi jo vastasin, mutta en ainakaan tarkoituksella ole pehmentänyt lauseitani. Minulle on ihan irl-vaikeaa kyllä tuoda mielipiteitä vahvasti esiin, mikä voi ilmetä varovaisuutena.. :D Ja olen aika varma lynkkautumisestani (?) tässä joku päivä, niin mielestäni en ainakaan kovin varovainen ole enää ollut. Ainakaan minua ei enää haittaa, jos sanon jotain pahismaista kun kaikkien mielestä olen jo pahis. ;)

//Vampire väliin. En sinua pahikseksi leimannutkaan, sanoin vain, että kummallinen viesti. :) Ja edes pieni ajatus-viesti olisi kiva kuulla, ketkä epäilyttävät esimerkiksi. Halima ilmeisesti ainakin? Tässä ei nyt sinänsä ole edes tapahtunut paljoa kun kaikki ovat hiljaa, niin edes lyhyt analyysi olisi kiva. Ja tajusin viestisi väärin, luin että jo tänään olisi ollut pari tuntia laittaa peliin!
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 25.03.2016 12:20:05

Nää Vampiren hieman martyrisoivat viestit ei oo herättänyt luottamusta. Ja toisaalta porkkana siirtää Horaanekon pudotusuhan alle suojellen Vampirea (aiempi ääni ehkä pesäeron ottoa, kun kerran vegaanivampyyri mainittu?). Hmm. Voi olla, että porkkanan tai Vampiren korttien paljastuminen avaisi peliä enemmän, mutta toisaalta Horaaneko ei saa jäädä hiljaiseksi. Tällä hetkellä varmaankin pidän ääneni vielä Horaanekolla. Ehkä se antaa lisämotivaatiota hänen lisäpanostukseensa. Hänen pudottamisensa ei kuitenkaan liene kaikkein peliä edistävin vaihtoehto, joten illan myötä saatan siirtää ääneni muualle, saapi nähdä. Tämä siis vastauksena Cameronin kysymykseen ääneni pysyvyydestä. ja kyllä, ääni annettiin herätystarkoituksessa.

Toisaalta tekee myös mieli heittää herätysääni Arielille, mutta vaparin äänestäminen ei kyllä vie peliä eteenpäin. Teittekö muuten eilen mitään listausta vaparien kesken?

// porkkana väliin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja veare » 25.03.2016 14:37:08

Tosi tynkä viesti jossa käyn vaan läpi mietteeni ekasta päivästä, koska unohdin kokonaan että oon menossa kohta hallille, joten en nyt tältä istumalta ehtinytkään kirjoittaa pitempää viestiä. En oo varma ehdinkö vielä ennen päivän päättymistä koneelle, mutta jos mulla on aikaa niin tuun puhelimella lukeen ja toivottavasti myös osallistumaan keskusteluun!

1. päivä

Ensinnä kiinnitin huomiota edeltäjäni Tinpan käytökseen, joka oli pääasiassa puolusteluja ja komppaamista. einari aloitti vuolemalla tikusta asiaa kun kiinnitti huomiota Violettiin, mikä mun mielestä ei ollut yhtään epäilyttävää, koska ekana päivänä on harvoin mitään muuta keinoa saada peliä eteenpäin kuin vuolemalla tikusta asiaa. Tähän vielä muuten kommenttina, että olen pelannut aikaisemmin pelissä missä nimenomaan petturi alkoi ensiksi puhua petturista. Mun mielestä erikoisista keskustelu ei niinkään auta hyviksiä, vaan enempi pahiksia. Lenune sanoi myöhemmin ekana päivänä, että hänen mielestään tikusta asian vääntäminen ei auta hyviksiä, mutta oon erimieltä. Nimenomaan ekoina päivinä kun ei oo mitään oikeeta mistä ottaa kiinni niin toi on tosi oiva tapa saada ihmisiä puhumaan ja siinä näkee vähän, et kuinka hätääntyneesti tullaan itseään puolusteleen (ja oman kokemuksen mukaan hätääntyneet ja ärtyneet on yleensä pahiksia).

Halima tökki muutamaa pelajaa ja pohdiskeli erikoisia, jonka jälkeen Cameron kommentoi Haliman aloittaneen ärhäkästi, mikä sai minut nosteleen kulmiani, koska mun mielestä tossa ei ollut mitään ärhäkkää. Cameronista jäi muutenkin ekana päivänä hieman sellainen kuva, että yrittää sulautua joukkoon.

einarin perusteet äänestää flyraa oli minusta hyvät, oon samaa mieltä että kannattaa aijemmin päivällä äänestää tyyppiä joka epäilyttää, kuin tulla viime minuuteilla nakkaan ääni mihin ei voi enää vastata. Kun äänestää aijemmin päivällä niin saa mahdollisesti vastauksia enempi ja voi lähempänä loppua miettiä, vieläkö se ketä jo äänestin epäilyttää vai oisko joku epäilyttävämpi. flyra vastaili tosi rennosti ja hyvismaisesti epäilyihin.

Violet mun mielestä vaikutti ärtyneeltä kun vastasi einarin epäilyihin, mikä on mun mielestä hiukan pahismaista. Vampire kommentoi flyran vastanneen epäilyihin kummallisesti ja ehkä hieman hätääntyneesti, joten äänesti tätä. En oo ollenkaan samaa mieltä väitteestä, että flyra ois ollut hätääntynyt.

Hyppään sit suoraan tähän ekan päivän äänestykseen kun mun aika loppuu kesken. Eli Violetin äänestyskäyttäytyminen epäilyttää mua kovin. Ensin Violet äänesti Arielia ilman perusteluja, sitten Arielin selvitessä vapaamuurariksi vaihtoi äänensä porkkanalle. Sitten vielä vaihtaa porkkanasta Halimaan kommentoimalla, että äänet kannattaa keskittää yhteen pelaajaan. Tämä kommentti oli mielestäni todella pahismainen. Kyllä, olen sitä mieltä että esiintulleita erikoisia pitää suojella, mutta onko tosiaan järkevää kaikkien keskittää äänensä samalle pelaajalle.

Tilanne oli silloin tämä:
Äänet:
2 flyra (einari, Vampire)
4 Ariel (Flyra, Meiz, Violet, porkkana)
1 porkkana (Halima)

Joten olisi riittänyt, että Violet vaihtaa äänensä porkkanalle, Meiz ja porkkana vaihtoivat äänensä Halimalle ja Vampire otti äänensä pois. Tällöin porkkana olisi tippunut kahdella ensin saadulla äänellä, mutta kun Violet vaihtoi äänensä porkkanasta Halimaan, putoaja vaihtui ja Lenunekin tuli vielä äänestämään Halimaa. (Toki koskaan ei tiedä miten äänestyksissä käy, eikä tämäkään välttämättä olisi ollut ennalta arvattavissa, mutta eniten mua häiritsee kun Violetilla ei ollut yhtään mitään perusteluja äänillensä ekana iltana!)

Tässä vaiheessa teoria perustuen ihan vain ekaan päivään, eli ovatko porkkana ja Violet pahiskaksikko tai vaikkapa pahis-petturi kaksikko?

//Ää ois vielä vaikka mitä sanottavaa mutta oon kirjottanut tätä näin lyhyttä viestiä jo ihan järkyttävän kauan ja nyt on pakko mennä suihkuun et oon neljäksi hallilla!
Mutta lisään kumminki tähän, että mua siis epäilyttää Violet ja Vampire sekä Cameron vibapohjalta, kun taas einari on mun mielestä pelannu todella hyvispeliä edistävästi ja muutenkin peliä eteenpäin vieden, joten pientä hyvisluottoa uskallan vähän siihen suuntaan antaa.
Avatar
veare
Kyläläinen
 
Viestit: 4
Liittynyt: 21.03.2016 00:50:09

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja veare » 25.03.2016 14:38:21

Jee ja unohin tummentaa nimet! No toivottavasti saatte selvää siitä huolimatta.
Avatar
veare
Kyläläinen
 
Viestit: 4
Liittynyt: 21.03.2016 00:50:09

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja veare » 25.03.2016 15:04:04

Ja tosta äänten keskittämisestä yhdelle pelaajalle erikoisen pelastamiseksi vielä yks kysymys! Entäpä jos Halima oliskin sattunut oleen suojelija? Mun mielestä aina kannattaa äänestää sitä joka epäilyttää itseä eniten, toki erikoiset kannattaa yrittää pitää elossa. Mutta tossa äänten keskittämisessä yhdelle pelaajalle on aina se riskinsä, että voi pudottaa myös toisen erikoisen ja se ei mun mielestä oo hyvä juttu.
Avatar
veare
Kyläläinen
 
Viestit: 4
Liittynyt: 21.03.2016 00:50:09

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Ariel » 25.03.2016 15:59:01

Mä oon miettiny et pahikset vois olla Cameron-Halima-veare. Cameronin ja piikkiksen joku linkitti jo ekana päivänä ja Halima epäili Cameronia aiemmin muttei enää tultuaan piikkiksen tilalle. Ja Cameronin epäilyt Tinppaa kohtaan vois olla pesäeron tekoa, ku ei Tinppa ollu kuolemassa sen takia. Halima taas tuntuu olevan varma et Tinppa on hyvis, vaan koska se on sekoillu.

Tinppa hiljeni heti ku siihen alettiin kiinnittää huomiota, se vois olla pahiksen yritys saada muut oleman huomaamatta sitä. veare aloittaa käymällä ensimmäistä päivää läpi ja epäilee Violetia äänistä. Mä en ymmärrä, mikä siinä on epäilyttävää ja itelle tulee mieleen et veare ois pahiksena löytäny Violetista helpon kohteen perustelemattomien äänien takia. Tossa vaiheessa ei voinu luottaa siihen et muut ehtis poistaa äänet ja jos kaikki ois äänestäny omia epäilyjään, flyra ois todennäkösesti kuollu.

Muita epäilyttäviä ovat Vampire ja Xanie, ketkä ovat puhuneet, mutta eivät epäilleet oikein ketään.

Voi olla virheitä, en oo ehtiny tarkistamaan mitään.
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Xanie » 25.03.2016 18:17:04

Hah, muutto tehty, elelen pahvilaatikoiden keskellä nyt, mutta kiireet vähän helpottaa \o/ Kovasti tässä ei nyt ole kerinnyt muutaman päivän poissaoleilun jälkeen pohtia uudestaan asioita ja päästä kärryille, mutta pari asiaa ennen yötä

Cameron kirjoitti:Lopulta kuitenkin Xanie kallistuu siihen, että Meiz&porkkana -kuvio on selvitettävä ettei sen pohtimiseen mene kovin monta päivää. Tämä mielipiteen muutos on vähän hämmentävä. Epäilee vähän Halimaa tämän innokkaan Meizin lynkkaamisen vuoksi ja lopulta käy äänestämässä Meiziä.


einari kirjoitti:Toisaalta toi "liian helpolta" on musta vähän hassu ilmaisu. Mun mielestäni Meizin "porkkanan pelastaminen" oli sen verran epäilyttävä, että se oli helppoudestaan huolimatta pakko tarkistaa. Xanien sanoista tulee jotenkin sellainen fiilis, että hän on aika varma siitä, ettei pahiskombo löydy tästä kaksikosta


Seison tekojeni takana. Minulla oli joitain epämääräisiä ajatuksia siitä, että Haliman teot eivät olleet kovin hyvisten puolesta pelaavia. Toisaalta kuitenkin Meiz-porkkana kuvio oli toisena päivänä niin hallitseva ja vei monelta kaiken pohtimisen kyvyn kun kävivät vain sanomassa jotain aiheeseen ja hiljentyivät odottamaan jomman kumman roolia. Pelin edistämisen kannalta oli siis mielestäni paljon järkevämpää äänestää kaksikosta sitä, joka oli käytökseltään epäilyttävämpi ja jonka roolin paljastuminen kertoisi enemmän toisen roolista. En siis muuttanut missään vaiheessa mielipidettäni, vaan toimin sen mukaan, joka minusta enemmän auttaa pahisten nappaamista.

Mitä tulee einarin tarttumiseen mun ”liian helppo” kommenttiin niin muistaakseni yhdessäkään mun pelaamassani pelissä ei pahiskaksikko ole vain yhtäkkiä ollut epäilyjen kohteena näin helposti ja nopeasti. ”jos jokin on liian hyvää ollakseen totta - se tuskin on”


porkkana kirjoitti:Halimaa kompaten siis, mielummin siis lynkataan hiljainen, josta ei ole kuulunut mitään kuin tapetaan aktiiviset yksitellen.. Eli --Cameron ja ++Vampire, näytti tämä kuinka pahiskomppailulta tahansa. Ääni saattanee kuitenkin vaihtua takaisin jos Vampire herää, mutta en halua että peli hiljenee entisestään... Lisäksi saattaa herätellä Vampirea juttelemaan kun on pudotusuhan alla. :)


Toinen herättelyääni heti ensimmäisen perään? Sinulla oli epäilyjä Cameronin suuntaan, mutta heti kun joku tuo esille ajatuksen hiljaisten lynkkaamisesta niin hyppäät ajatukseen mukaan? Tuntuu jotenkin hassulta. "näytti tämä kuinka pahiskomppailulta tahansa" En tiedä pahiskomppailusta, mutta muuten vaan vähän epäilyttävältä. Olette keskutelleet aiheesta Haliman kanssa ja olette päättäneet päästä hiljaisista eroon?

Ariel: Violet ehdotti Lenunen kuolemaa edeltävänä päivänä, että tämä laittaisi sinulle varuiksi tekemänsä listauksen, jotta mikäli Lenu kuolee, saa hän kuitenkin ajatuksensa esille. Saitko Lenunelta jotain materiaalia?

vearelle tervetuloa :) Kivasti olet päässyt mukaan peliin ja hyvää pohdintaa ensimmäisen päivän äänestyksistä. Pisti itsekin miettimään tuota kuviota, että tuossa oli aika monta asiaa, joita olisi voinut tapahtua - mutta ei tapahtunut. Oikeastaan aika mielenkiintoista, että porkkana on vielä mukana pelissä, kun ajattelee ensimmäise päivän äänestystä ja toisen päivän tapahtumia ja tätäkin päivää.
Xanie
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 02.12.2013 22:27:47

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Halima » 25.03.2016 18:52:35

Tein taas ääntenlaskun, omaksi ilokseni ja tässä muillekin tiedoksi.

Äänet:
2 Horaaneko (Violet, porkkana)
1 Vampire (Halima)
1 Xanie (einari)
1 porkkana (Cameron)

Mua ei Horaaneko oikeastaan epäilytä, mieluummin tarkistaisin Vampiren tai porkkanan kortit. Kun kerran näyttää siltä, että Vampirelle ei tule tarpeeksi ääniä, niin kokeillaanpa riittäiskö porkkanalle äänestäjiä. Hän on myös ykkösepäilyskohteeni, eli vaikka harmittaakin äänestää aktiivista pelaajaa, mieluummin porkkana kuin Horaaneko.

--Vampire
++porkkana

Nyt siis äänitilanne:
2 Horaaneko (Violet, porkkana)
2 porkkana (Cameron, Halima)
1 Xanie (einari)

Vampire kirjoitti:Hm, en voi sanoa olevani yllättynyt siitä, että Halima pitää mua pahismaisena tuon nurinani jälkeenkin. Pitäisin luultavasti itsekin. En silti voi olla ajattelematta, että Halima on päättänyt että oon pahis. Mulla on jotenkin jäänyt Halimasta sellanen fiilis, että pitää kivenkovaa kiinni mielipiteistään siinä vaiheessa, kun on päättänyt ketä äänestää.

Joo mun päätä voi olla vaikea kääntää jos olen jotain päättänyt. :D Mutta oikeasti, jos joku epäilyttää, ei siihen paljon puolustelut yleensä auta. Pahiskin voi puolustautua hyvin, ei se aikaisempia pahismaisuuksia pyyhi pois. Nyt kuitenkin näyttää, että säästyt Vampire vielä toistaiseksi!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja porkkana » 25.03.2016 18:58:31

Kiva kun veare ja Ariel pääsi heräämään tähän päivään! :>

veare kirjoitti: Eli Violetin äänestyskäyttäytyminen epäilyttää mua kovin. Ensin Violet äänesti Arielia ilman perusteluja, sitten Arielin selvitessä vapaamuurariksi vaihtoi äänensä porkkanalle. Sitten vielä vaihtaa porkkanasta Halimaan kommentoimalla, että äänet kannattaa keskittää yhteen pelaajaan. Tämä kommentti oli mielestäni todella pahismainen. Kyllä, olen sitä mieltä että esiintulleita erikoisia pitää suojella, mutta onko tosiaan järkevää kaikkien keskittää äänensä samalle pelaajalle.

veare kirjoitti:Joten olisi riittänyt, että Violet vaihtaa äänensä porkkanalle, Meiz ja porkkana vaihtoivat äänensä Halimalle ja Vampire otti äänensä pois. Tällöin porkkana olisi tippunut kahdella ensin saadulla äänellä, mutta kun Violet vaihtoi äänensä porkkanasta Halimaan, putoaja vaihtui ja Lenunekin tuli vielä äänestämään Halimaa. (Toki koskaan ei tiedä miten äänestyksissä käy, eikä tämäkään välttämättä olisi ollut ennalta arvattavissa, mutta eniten mua häiritsee kun Violetilla ei ollut yhtään mitään perusteluja äänillensä ekana iltana!)

Vearelta kiva kokoomaviesti ekalta päivältä, joskin olen eri mieltä äänihässäkästä. Ariel taisi tähän myös puuttua. Kun minuutteja ei ole paljoa, ei taktikointiin jää paljoa aikaa, ja sinusta kaikkien olisi pitänyt äänestää epäilyttävää henkilöä? Koko eilinen pelipäivähän meni juuri siihen, että Meiz äänesti sitä ketä itseä epäilytti eniten eli Halimaa. Toki jos kaikki olisivat tehneet niin, niin Meizin yksittäinen epäilyn perään lähtenyt ääni ei olisi ollut niin erikoinen, mutta en silti kummastelisi että ääniä lenteli ja niitä keskitettiin pelaajille. Lisäksi kukaan ei voinut tietää, että Vampire ehtisi tulla ottamaan äänensä pois (ja kun Vampire äänensä poisti, taisi päivästä olla enää 1-2min jäljellä? Eli siinäkään ei olisi enää ehtinyt tulla vaihtamaan ääniä.)

Xanie kirjoitti:Oikeastaan aika mielenkiintoista, että porkkana on vielä mukana pelissä, kun ajattelee ensimmäise päivän äänestystä ja toisen päivän tapahtumia ja tätäkin päivää.

Äänihässäkkään mielipide yllä. Ja en nyt tiedä kuinka mielenkiintoista mukanaoloni on. :D Ekana päivänä minulla oli yksi ääni (Halima), sain toisen äänen (Violet), Meiz äänesti Halimaa, minä äänestin Halimaa, ja Violet vaihtoi äänensä Halimalle jotta erikoiset selviäisivät. Olisin hyvin voinut kuolla tuolloin, mutta varmaan iltapaniikki sai kaikki ihmiset äänestämään niin, että erikoiset selviävät. Toisena päivänä koko päivä oli Meiz+porkkana-juhlaa, ja kun ihmiset tajusivat että Meizin rooli kertoo enemmän minun roolista kuin minun Meizin roolista, niin Meiz lynkattiin. Nyt kolmantena päivänä ei ole tapahtunut oikein mitään ja olen aika varma, että tulee taas sellainen pienoinen iltahässäkkä ja minä tulen olemaan lynkattavana. Eli ei tässä ole ollut niin montaa päivää, että olisi ihan mielenkiintoista että edelleen olen mukana. :)

Xanie kirjoitti:Toinen herättelyääni heti ensimmäisen perään? Sinulla oli epäilyjä Cameronin suuntaan, mutta heti kun joku tuo esille ajatuksen hiljaisten lynkkaamisesta niin hyppäät ajatukseen mukaan? Tuntuu jotenkin hassulta. "näytti tämä kuinka pahiskomppailulta tahansa" En tiedä pahiskomppailusta, mutta muuten vaan vähän epäilyttävältä. Olette keskutelleet aiheesta Haliman kanssa ja olette päättäneet päästä hiljaisista eroon?

Tähänkin oon tainnu jo vastata. Eli luulin, että Horaaneko oli kuolemassa tuossa vaiheessa joten päätin sörkkäistä kunnolla Vampiren suuntaan, jotta tämä heräisi. Ja kyllä sieltä vähän reaktiota tulikin. Ja koska itse haluan pelata ja olla mukana ja juonitella, niin turhauttaa kun täällä ei ketään ole. Ei me voida einarin, Haliman, Cameronin ja Violetin kanssa viidestään keskustella kuka se pahis mahtaa olla. :D Siksi mieluummin äänestin hiljaista. Ja ei olla juteltu Haliman kanssa. :)

Valitettavasti täytyy sanoa, että en pääse mukaan iltahässäkkään. :( 19:30 asti olen aktiivinen vielä, mutta en usko että tässä välissä ehtii niin paljoa tapahtua. Joka tapauksessa, --Horaaneko ja ++Cameron. En halua ottaa riskiä, etten pääse ottamaan ääntä ajoissa pois jos siihen on tarvetta (paitsi että Horaaneko näyttää olevan kirjautuneena sisään, jee! :)), joten äänestän epäilyttävää sitten kuitenkin. Pahoittelut kaikille, jotka koittaa pysyä mukana mun äänestyksissä! :-D
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja porkkana » 25.03.2016 19:24:12

Okei, nyt näyttää entistä enemmän siltä, että olen kuolemassa. Keräänpä siis erittäin pikaisen listauksen, toivottavasti auttaa teitä huomenna!

Tetradynamia -> Horaaneko
Tetralta ei tullut mitään kovin hyvismäistä peliin, Horaanekolta on tullut ihan hyviä pointteja. Valitettavan hiljainen vain ollut ja varmasti kaikki kaipaavat lisää materiaalia! Neutraali, vaikka jos on pahis, niin vähän liian turvallisilla vesillä seilannut tähän mennessä.

Tinppa -> veare
Tinppa epäilytti sillä, ettei mielipiteitä oikein ollut ja komppailtiin. Pahikselle kuitenkin hieman ehkä outo tyyli, varmaan olisi ollut pahiskaveri kertomassa mitä kannattaa sanoa. Vearelta kiva aloitus peliin, toivottavasti huomenna tulee olemaan aktiivinen ja jatkamaan listaustaan! Mielestäni ekan illan äänestyshässäkässä ei kuitenkaan ollut Violetin suuntaan mitään pahismaista, joten hieman hämmentää tästä pahispointsien veto. Pahistuttaa, mutta koska olisi ehkä hieman liian näkyvä tyyli pahikselle niin pahismaisen neutraali.

keira
Ei ole edes kunnolla tullut mukaan peliin! >:(

Vampire
Ekan päivän listaus oli mielestäni ok, ei pahismainen. Lupasi kuitenkin tulla pidemmin jatkamaan mutta ei tainnut tulla? Vampire ei kuitenkaan omasta mielestäni ole kovin pahismainen, vaikka tämä onkin epäilyjä kerännyt niskaansa ja on liitetty minun pahisparikseni. Neutraali.

Xanie
Ollut ihan ok aktiivinen muistaakseni ja tällä on ollut ihan hyviä pointtejakin. Moni kiinnitti huomiota mielipiteen muutokseen, mutta mielestäni Meizin äänestys ei kuitenkaan ollut kummallinen veto. Se, että minusta tuli epäilyttävä tänään on kuitenkin hieman hämmentävää? En tainnut sitä aikaisemmin olla, mutta nyt epäilytän? Lievästi pahismainen.

Violet
Violet on kaikkien mielestä hyvismäinen, mutta juuri se hyvismäisyys on mun mielestä pahismaista! :D En tiedä mikä siinä on. Pelkillä lausahduksilla Violet on saanut monen hyvispointsit, mutta kuten aiemmin sanoin, jos minä olisin sanonut "varokaa, Halima voi olla suojelija" ekana päivänä niin olisin vain epäilyttävämpi kaikkien mielestä. :D Violet on kuitenkin hyvin onnistunut viemään peliä eteenpäin ja tuonut hyviä pointteja esiin! Vibapohjalla pahismainen, vaikka kaikki viittaisi hyvismäisyyteen. :D

Ariel
Hyvis! :>

Cameron
Pahismainen, tähän löytyy syitä ylempänä ja kuten Meiz jo eilen sanoi, tarkkailkaa Cameronia!

piikkisiili -> Halima
Kovin kiinnittynyt siihen ajatukseen, että olen pahis. :D Toivottavasti se selvinee kuitenkin nyt illalla niin pääsette pidemmälle pohdinnoissa! :-D Noh, kuiteskin. Halima epäilyttää kun tämä on niin fiksaatioitunut minuun ja Vampireen. Pahikselle erittäin otollista, vielä kun sen voi perustella sillä että "minä nyt vain olen tällainen". Tarkkailkaa Halimaa myös huomenna. :)

einari
Linkitin einarin aiemmin pahislistalle, ja einarin kanssa käy vähän samalla lailla kuin Violetin kanssa. Niin hyvismäinen, että alkaa pahistuttamaan. :D

Ehkä vähän turha lista, mutta aiemmin lupasin listaa niin tässä noin vartissa kyhätty epäilys-lista. :D Ja jos päätätte minut lynkata, niin olkaahan aktiivisia huomenna ja tappakaa pahikset! :>
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 25.03.2016 19:54:29

Yhhyy anteeks tää jäi sit kuitenkin tosi loppuiltaan tää viesti ja nytki pitää postailla tää nopeesti ilman sen kummempia editointeja (eli anteeks jos on hirveesti kirjotusvirheitä yms) koska kiirettä pittää taas. :\

Eli siis, oon nyt hyvin sekavasti pohdiskellut aikajärjestyksessä viimeisimpien sivujen (5-7 sivut ainakin) tapahtumia. Nää kommentit on totaalista tajunnanvirtaa eikä välttämättä aukee muille kun itelleni, teinkin tän aika suureks osaks itteeni varten että pääsisin taas kärryille :'D

--

Piikkisiilin tiputtautumisesta en osaa sanoo juuta enkä jaata, jos pudottautuminen olisi ollut spontaanimpi olisi saanut varmaan osaltani hyvisvibaa koska en näe piikkistä sellaisena pahispelaajana joka vaan ottaa ja lähtee.

porkkana kirjoitti:Mutta missä ihmeessä meidän suojelija oli yöllä?! :(( Nyt ei sitten tiedä onko tässä kyseessä, että suojelija ei ole ollut aivan messissä eilen yöllä vai kuten pari jo arvaillut niin käänteispsykologioita käytetty ja mietitty mitä nimiä toiset antaa.. Toivottavasti tulevana yönä suojelija on skarppina, josko saataisiin tapoton yö aikaan!

En voi sille mitään, ehkä tää tapahtuu miulle aina, mutta tämmönen "yhhyy erikoinen kuoli ja toivottavasti hyvikset voittaa :(((((" (kärjistetysti, sori) -tyylinen, sinäänsä täysin turha puhe särähtää miulle aina korvaan, tulee niin hyvistelevä fiilis (ja oon pahista pelatessani pannut merkille että koen seuraavana aamuna pakottavampaa tarvetta kommentoida yötapahtumia kuin hyviksenä).

Halimalta aika kattavaa pohdintaa parista Meiz-Porkkana, itselleni tulee tästä teorisoinnista fiilis hyviksestä, koska viestejä on oikeasti syynätty ja ronkittu tarkkaan ja Halima tuntuu olevan jopa vähän innoissaan keksimästään teoriasta (pahiksille kun tuntuu yleensä riittävän se, että löytyy jotain epäilyttävää jostain pelaajasta eikä samanlainen "teorisoimisen onni" välity viesteistä koska pahis tietää että teoria on ihan täyttä kakkea ((ellei sit olla uhraamassa pahistoveria))).

Hömmm jännä veto porkkanalta tuo Meiz-ääni heti Haliman viestin perään. Tästä tulee itselleni pahisviboja; jos porkkana on hyvis, ei hän voinut mitenkään tietää Meizin roolia ja jos tämä olisi paljastunut pahikseksi, olisi porkkana mielestäni joutunut vielä huonompaan valoon (koska itselleni tuo tuntuu hätäiseltä pesäeron tekemiseltä - Haliman viesti tuntuu ainakin itselleni sellaiselta että muut pelaajat siihen helposti tarttuvat ja porkkana on näin siis tässä tilanteessa suuren uhan alla -> jää vaihtoehto tehdä jotain radikaalia). Pahiksena porkkana taas siis tietäisi Meizin hyvikseksi, ja tämmöinen teko olisi turvallisempi: kaikkien lynkattua iloisesti Meiz porkkana voisi vain sanoa, että tosissaan uskoi Meizin yrittävän linkittää heitä yhteen ja koki tämän uhkaavana ja pahiksena.

Luen muuten taas viestejä järjestyksessä enkä tiiä mitä tulevissa viesteissä tapahtuu (paitsi sen ketkä on kuollut, älysinpäs sentään nyt tarkistaa.............) joten oon pahoillani jos toistan jo sanottuja asioita tai semmosia pitkä ei enää oo ajankohtasia.

Cameron kirjoitti:Täytyy sanoa että erittäin kummallinen peli ollut tähän mennessä Tetranekolta, horaalle annettakoon kuitenkin anteeksi tämä viimeisin sekava viesti, sillä olen itsekin nyt kolmatta iltaa kahlaamassa tätä peliä läpi eikä vieläkään meinaa tulla mitään :D Liikaa asiaa ja liikaa myös ei-asiaa

Älä muuta sano ;u; miust tuntuu et vaikka miten luen viestejä ja yritän pohtia pelaajia, en vaan saa mitenkään punaisesta langasta kiinni. En oo tottunu näin aktiiviseen peliin, aargh!! //off

En tiiä saanko Cameronin listauksesta hyvistuntemuksia vai ihan vaan hyvän olon koska mielipiteet on esitetty jotenkin niin selkeesti ja tekstiä on helppo lukea :'D Tai siis, jotenkin tulee sellainen kiireetön ja tavallaan rento olo tästä, että ilman mitään sivumotiiveja tässä Cameron vaan kevyesti pohdiskelee pelaajia. Tää on nyt taas tätä kun en osaa selittää, mutta lyhykäisyydessään: Cameronin listaus saa itsessäni aikaan hyvisvibaa selkeytensä ja hyvien pohdintojen vuoksi.

Hm miusta on sinäänsä ironista että porkkana haluaisi meneillään olevan päivän keskittyvän myös muihin pelaajiin, mutta puhelee tuon Cameronin listauksen jälkeen lähinnä itsestään ja Meizistä. Tässä alkaa tuntua jo että porkkanalla on joku henkilökohtainen ongelma meiz/porkkana-paritusta ja Meiziä kohtaan. En oikein tiiä mitä ajatella tästä.

... piikkalima ja halisiili. piti nauraa hetki.

Siis joo, einarin listaus: itteeni häiritsee vähän miten pitkän litanian einari saa aikaan meizporkkanasta, mutta muista pelaajista ei oikein saa mitään irti. Tai siis, Vampirella oli aika pitkä viesti ja einari kommentoi vaan tyyliin että, no siinäpä on pitkä viesti, aika paljon referointia ja mites tuo tetradynamia? :D Vähän sama juttu Cameronin kohdalla, jolta on myös tullut jo viestejä (en muista onko niitä paljon, mutta no, niitä on) mutta einari ei käytännössä sano koko pelaajasta mitään. Tämä on sinäänsä viisas pahistaktiikka: keskittyä joka päivä yhteen tai kahteen pelaajaan, äänestää, toistaa sama. Saa itsensä näyttämään hyödylliseltä mutta saa helposti vältettyä esimerkiksi pahiskavereista puhumisen.

Huomioin tässä välissä, että Vampire on ollut paljon hiljaisempi ja vähemmän peliä "hallitseva" kuin yleensä olen tottunut näkemään. En muista onko selittänyt irl-kiireistä, vai mikä tässä nyt on.

Okei, mainitsin tuolla aiemmin että saan Haliman viestistä hyvisvibaa, mutta tämä "meillei oo nyt muuta vaihtoehtoo ko lynkata teidät"-sävy Violetin listauksen jälkeisessä viestissä vähän vibailee pahistutkaa. Miksei ole/ollut muuta vaihtoehtoa? Mahdoitko edes pohtia sitä vaihtoehtoa, ettei kumpaakaan tiputettaisi tuona päivänä? Vahvat epäilykset on vahvoja epäilyksiä mutta mielestäni tällainen putkinäköisyys on outoa. Tuohon samaan syssyyn laitetut "pohdinnat" muista pelaajista on aika öö, randomeita?

Xanie kirjoitti:Jotenkin Meiz-Porkkana pahiskombo tuntuu ”liian helpolta”. Toki voihan joskus pelit ollakin helppoja ja pahikset jäädä kiinni hassun mokan takia, mutta tällä hetkellä en jotenkin usko että tästä löytyy meidän pahiskombo. Jompi kumpi voi hyvinkin olla pahis kyllä. Koitan heihin keritä paneutua yksilöinä tässä illlan aikana. Juuri nyt kaikki vaikuttaa vain isolta epämääräiseltä lankavyyhdiltä
.

Miusta termin "liian helppo" käyttäminen juonittelupelissä on jotenkin outoa. Koska tää ei kuitenkaan ole rikossarja vaan foorumipeli jossa pelaa oikeet ihmiset ja ihmiset mm. tekee mokia. Miksei siis pahikskombo voisi olla "helppo"? Tää vaan jotenkin särähtää pahasti korvaan koska tuntuu ettei Xanie edes halua/aio pohtia pahisparia, koska se nyt on liian helppo :D

porkkana kirjoitti:Halimalta hyvää pohdintaa minusta ja Meizistä. Jos minä kuolen, Meiz saa mielestäni olla seuraavan päivän uhri. Tämän käytös kun ihmettää ja epäilyttää edelleen.


Miusta termin "uhri" käyttö tässä yhteydessä on aika omituista, koska siitä saa sellaisen käsityksen että "uhrattava" pelaaja on viaton = hyvis. Pahiksena tämmöisiä lipsahduksia voi tulla, kun tietää ketkä on niitä hyviksiä ja ketkä pahiksia. Ei nyt mikään vakava epäilynaihe, mutta pistipähän silmään.

porkkana kirjoitti:Halima ei siis epäilytä, vaikka silmällä tätä pidänkin. Tältä on tullut hyviä pointteja ja pohdintoja, ja ymmärrän keskittymisen minuun ja Meiziin. Toistaalta taas edeltävä Halima epäili minua jo, joten pahiksen on helppo hypätä jatkamaan epäilyjä ilman, että kukaan ihmettelee. Pidetään silmällä, vaikka hyvisvibaa tuleekin. :)

Tääkin häiritsee mua, lähinnä vibapohjalta. Jotenkin hirmuista Haliman toppuuttelua, että ymmärretään kyllä miksi Halima tekee niin ja näin ja hyvisvibaa saa ja hymiöitä. Ja sitten kuitenkin porkkanaa mainitsee kahteen kertaan että silmällä Halimaa on pidettävä. Tää kommentti tuntuu miulle jotenkin tosi häiritsevältä!

Violet kirjoitti:Sen sijaan keskustellaan, väitellään, huudetaan, väännetään kättä, neuvotellaan sivistyneesti, sekoillaan aktiivisesti viisi minuuttia ennen päivän päättymistä ja päädytään lopulta yhteisymmärryksessä ratkaisuun


:D tästä vois tulla Kylän slogan! //off

Hömmmm Halimalta aika jännää olla käsittelemättä Tinppaa ja Violetia ollenkaan listauksessaan. Kyllä vaikka miten varma olisi toisen hyvikseydestä niin kyl niitä viestejä kandee tarkastella silleen avoimin silmin, toisella tai kolmannella lukukerralla sieltä voi löytää jotain mikä muuttaa mielipiteen. Hassua tämä on myös siksi että Halima oli täysin varma pahisparista Meiz+Porkkana. No, Meiz paljastui hyvikseksi. Eikös tämän saman logiikan perusteella sun kannattais vielä pohtia näitäkin pelaajia, joita pidät nyt superhyvismäisinä? :D

Ja sitten taas Halima vibailee hyvistä tuossa listauksessa koska vaikuttaa oikeasti aika hämmentyneeltä. Listaus itsessään on vähän no, tasaharmaa kun ei oikein tee muuta kun listailee mitä tyypit on tehnyt. Tulee vähän sellanen olo että Halima on pettynyt siitä ettei pahisteoriansa ainakaan täysin pitänyt paikkaansa (toinen siis paljastui hyvikseksi). Ja saatan olla tyhmä kun teen johtopäätöksiä ihan vibapohjilta, mutta miusta myös viestien tunnelma kertoo paljon ja tästä listauksesta saan taas kerran hyvisviboja.

En oo lukenu tän sivun viestejä ko ihan vaan vilaukselta (lähinnä oikeestaan vaan itteeni koskevat kohdat :'D) koska kirjotin tätä tosiaan loppuun tossa äsken ja iski kiirus. En ehdi enää paikalle tän pelipäivän aikana, joten ääntä pitää heittää nytten. Ja suoraan sanottuna, miul ei oo hajuukaan ketä äänestäisin. Vaihtoehtoina on ainakin porkkana ja Vampire. Vampire epäilytti minuu jo aiemminkin, ja tuo viimeisin viesti jossa kertoo miksei ole ollut paikalla epäilyttää vielä enemmän, koska siinä missä Vampire olis voinut hyvin ilmoittaa muutamalla sanalla että on ollut kiireitä, sieltä tulee hirveän agressiivisen oloinen vuodatus. Miks koet tarpeelliseks tehdä semmoisen, kun se ei ketään tai mitään hyödytä?
Porkkana taas on pelannut tosi oudosti, siel viesteissä mitä nyt kävin läpi oli monta kohtaa jotka särähti korvaan. Varsinkin tuo käyttäytyminen Meiziä kohtaan. Vähän myös semmonen fiilis et porkkana vois olla petturi (pelaa sen verran rohkeesti). Halima taas mietityttää, mutta hyvisvibailee myös sen verran etten ole nyt häntä äänestämässä. Sitten on tää tasaharmaa soppa josta en saa mitään hajua (tähän kuuluu ainakin Xanie, Keira ja Tinpan korvaaja veare ((tervetuloo kylään muuten! :3)) )einari tuntuu miulle semmoselta pelaajalta tällä hetkellä et pitää huomenna ottaa kunnolla syyniin, koska oon huomannut että oon lukenut paljonkin einarin viestejä mutten oo silti muodostanut tästä minkäännäköistä kuvaa. Itse asiassa Cameron ja Violet menee samaan kastiin, vaikka pieniä hyvisvibailujakin onkin saaneet aikaan.

Alright, yoloilen ääneni nyt
++porkkanalle koska hää ehkä kuitenki häiritsee eniten.

Harmittaa kun en ehtinyt listausta tekemään tänään, mut oon nyt silleen melkein kärryillä pelin tapahtumista :'D Tai ainakin roikun kärryn pyörissä henkihieverissä.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 25.03.2016 19:58:39

Aaaaaää nyt kyl iski pienet vainoharhat kun huomasin halimankin äänestäneen porkkanaa (ja näin tilanne jossa vampirella ei yhtään ääniä). Tuli mieleen että halima+vampire -pahisparikin ois mahollinen, aika viisas viime hetken takinkääntö ja roimasti pesäeroa nimittäin. Mut silti porkkana hämää mua edelleen niin paljon että meen nyt tällä, eikä halimakaan loppujen lopuks älyttömästi epäilytä... Ehkä. Ääääää.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja einari » 25.03.2016 20:21:32

Mitäs kehveliä?? Tilanne se että horaa putoomassa, porkkana toisena -> porkkana poistaa äänensä horaalta ja laittaa itsensä putoomisvaaraan? Ei kovin pahismaista meininkiä mielestäni. Enemmän muakin nyt kiinnostais vaikkapa Cameronin kuin porkkanan kortit. Porkkana tuntuu aika helpolta kohteelta. --Xanie ++Cameron (Oon kännykällä saunassa kirjottamassa tätä viestiä hahha. XD Sen verran jännät paikat!)
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 25.03.2016 20:29:43

Näköjään Horaanekokin sitten saapui. Pitänee sitten ruveta miettimään äänen siirtämistä oikein vakavastikkin. Kahlailen vielä viestit läpi.

Veare: Äänestyskäyttäytyminen ensimmäisen päivän loppupuolella oli... hektistä. Kaksi eniten ääniä saanutta paljastui perättäin erikoisiksi. Jos haluat perusteluja, niin voin ne nyt antaa. Ensin ääni Arielille, koska flyra, paljastunut ennustaja, täytyi pelastaa. Ariel ei myöskään ollut mikään kaikkein hyvismäisin pelaaja tuossa vaiheessa (eikä varmaan olisi nytkään, ellei olisi paljastunut vapariksi). Halima taas valikoitui suoraan sanottuna massan mukana, kun oli tarkoitus pelastaa molemmat erikoiset. Näin jälkeenpäin ajatellen moni asia olisi voinut mennä paremmin, esimerkiksi erikoisista flyra piti äänensä Arielilla ja Ariel ei osallistunut äänestämiseen, vaikka hänen henkeään siinä pelastettiin.

Jotenkin tuntuu, että sama kuvio toistuu nyt. Eilen pudotettiin Meiz sillä ajatuksella, että se kertoo toisen epäillyn, porkkanan, roolista. Porkkanan todennäköinen putoaminen tänä päivänä taas häiventäisi epäilyjä Vampiren suunnasta. Toisaalta tämän päivän aikana on rakennettu paljon epäilyjä siihen suuntaan (kyllä ihan aiheesta, noita viimeisiä viestejä katsellen), mutta jotenkin tuntuu, että taas rakennetaan seuraavan päivän epäilyjä valmiiksi.. Jos porkkana ei ole pahis, niin Vampire ei ehkä ole se todennäköisin pahis.

Oon miettiny, että pelaajien ryhmittely voisi olla järkevä keino. Esimerkiksi oon nyt aika varma, että ainakin osa pahiksista on hiljaisia, sillä aktiivisimmista pelaajista (Halima, Violet, einari, Cameron, porkkana) ei saa miellekästä pahiskombinaatiota. Haliman ja Cameronin mahdollista pariuutta pitäisi kyllä miettiä huomenna tarkemmin, sillä Haliman dominoiva ote kahteen viimeisimpään päivään on antanut Cameronille elintilaa. einarista taas olen saanut hyvismäisempää kuvaa, etenkin tuon viimeisimmän viestin jälkeen.

Ja Ariel, jos teitte jotain listausta, niin kannattaa jakaa ennen yötä.

// einari väliin. Tuo kyllä pistää miettimään.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 25.03.2016 20:33:24

Totta, näin on tosiaan käynyt. Pahis keskittyy sen verran selviytymiseensä, että tuskin olisi tuollaista "virhettä" tehnyt. Vai onko tämä pahis einarin ja porkkanan koordinoitu pelastamisyritys? Noh onpahan ainakin noin puoli tuntia aikaa miettiä asiaa pitkään ja hartaasti, jonka jälkeen voi muuttaa mielipiteen moneen kertaan viimeisillä minuuteilla.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja einari » 25.03.2016 20:44:10

Mun mielestä porkkanan äänen vaihtaminen ja toi listaus puhuu porkkanan pahikseutta vastaan. Äänen vaihto on looginen porkkanan ollessa pahisten puolella vain siinä tapauksessa, että horaa on pahis ja porkkana petturi -> järkevämpää uhrata petturi ja samalla horaa kerää hyvispointseja sillä, että äänesti porkkanaa. Mut tosiaan ennemmin näen porkkanan hyvismäisenä.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Halima » 25.03.2016 20:45:43

Teillä on kyllä pointti tuossa. Jos ootte valmiita lynkkaamaan ennemmin Vampiren, niin mä ainakin oon valmis vaihtamaan ääneni takas sinne.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 153 vierailijaa

cron