Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Halima » 10.04.2016 12:35:41

Hmm, kuunnellaanpa vielä muidenkin mietteitä, mutta eihän tuohon vappuun nyt edes niin pitkä aika ole, eli ihan hyvin seuraavan pelin voisi ajoittaa alkamaan vasta vapun jälkeenkin. Esim. ilmoittautumiset auki 25.4. ja peli alkaisi aikaisintaan 2.5.

Ja mahtavaa jos Violet pystyt lähtemään apu-pj:ksi, sekin on paljon eteenpäin, kun siihenkin hommaan kuitenkin joku tarvitaan. :)

(Aika reilua muuten flyralta kutsua Cameronia kakaksi... :P )

Niin ja Violetin kanssa oon samaa mieltä noista perspektiivi-asioista. Pelaajien tippuminen oli tympeää, ja vielä tympeämpää oli se, etteivät pelaajat tippuneet tarpeeksi aikaisin. :D Ei vaan tärkeintä tietysti olisi saada sellaiset pelaajat jotka jaksaisivat/pystyisivät pelaamaan ihan itse loppuun asti. Yritetään siis jatkossa saada mukava peli-ilmapiiri myös niille vähän hiljaisemmille, kyllä mä tavallaan ymmärrän että se voi tappaa motivaation kokonaan jos koko ajan nalkutetaan kuinka pitäisi panostaa enemmän.

Itekin syyllistyin tähän nalkuttamiseen, vaikka tarkoitukseni ei ollut paha (ei varmaan kellään). Anteeksi siis siitä, yritän parantaa tapani. Ja näin yleisesti, niin kyllä mulle ihan riittää että pelaa esim. Tinpan, Horaanekon tai Xanien aktiivisuudella, eli en mielestäni vaadi liikoja. Lyhyet viestit riittää mun mielestä hyvin, kunhan niistä käy ilmi että on lukenut pelin läpi ja niitä tulee silloin tällöin. Tai vaihtoehtoisesti pitkät viestit silloin tällöin, sekin käy. :)

Ja pelinjohtajan viestien siteeraamisesta myös samaa mieltä, eli sitä ei saa tehdä. Ite en tuosta sanonut pelin aikana, koska olisin joka tapauksessa uskonut Cameronin suojelijaksi, eli se ei tässä tapauksessa vaikuttanut pelin kulkuun. Mutta jatkossa koitetaan muistaa olla siteeraamatta pj:n yksityisviestejä.

Seuraavaan peliin voitais muuten ehkä ottaa ekalle päivälle puhumispakko? Että jos mukana on pelaajia, jotka onkin unohtanut koko pelin, heille voidaan etsiä varapelaajat mahdollisimman nopeasti. Kuitenkin jos varapelaaja on otettava, sen parempi mitä aiemmin se otetaan.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Cameron » 10.04.2016 13:50:24

No eihän niitä tosiaan saanu lainata! Hyups ja anteeksi! Hyvin unohtunu nämä säännöt parin vuoden aikana :'D ja sitten ku olin jo laittanu ne nimet niin mietin että ei mitään järkeä kertoa ketä on suojeltu edellisenä yönä kun pahiksethan tietää että tuota se ei voi ainakaan suojella x) hyvä minä!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja einari » 10.04.2016 14:25:35

JEE! Oli tosi kiva pelata pitkästä aikaa! Hetki meni kyllä, että sai taas juonen päästä kiinni. Varsinkin loppupelistä oli hauskaa, kun kunnollisia epäilyjä alkoi jo olla ihmisiä kohtaan. Varsinkin alussa oli vähän sellanen fiilis että ainiiiin tää olikin näin tällasta tikusta asiaa -tyyppistä. Mutta hauskaa oli sekin, tykkään alusta alkaen lähteä kunnolla tökkimään pelaajia. ^_^ Alkoi vanha pelityyli muistua mieleen.

Se fiilis kun tuli vikan päivän aamuna paikalle listauksen kanssa ja olikin kuollut yöllä... :D Onneksi hoiditte homman kotiin! Violetilta tosiaan hyvää pahispeliä - ellei lasketa alun petturilipsahdusta... ;D (Ei vaiskaan! Kunhan tökin johonkin suuntaan.) Horaanekon (tahallisen) uonoa pahispeliä kummastelin kyllä ja vähän ehkä mietin, ettei hän ehkä olekaan pahis, mutta aattelin että oli vaan motivaatio peliin hukassa.

Mielelläni pelaan vielä toistekin. ^_^ Just nyt ei ehkä aikaa liikene, mutta kesemmällä!
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Violet » 10.04.2016 19:28:51

Jos pelin ilmoittautumisvaiheessa annetaan tieto siitä, että milloin peli alkaa (ei esim. silloin kun pelaajamäärä täyttyy, vaan joku päivämäärä) ja tieto päivän kestosta, niin ei puhumispakko ensimmäisenä pelipäivänä liene kohtuuton. Jos se nousee ylitsepääsemättömäksi esteeksi, niin pelaaja voinee pyytää sitten etukäteen poissaoloa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 11.04.2016 07:46:32

Puhumispakko ensimmäiselle (tai mille tahansa) päivälle on kohtuuton. Tappaa peli-ilon todella tehokkaasti, jos ei voi pelata niin kuin haluaa. Tällaisella pakottamisella edistetään vain pahaa mieltä, mikä ei saa olla tarkoitus.

Halima kirjoitti:Yritetään siis jatkossa saada mukava peli-ilmapiiri myös niille vähän hiljaisemmille
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Meiz » 11.04.2016 08:18:05

Siis eikös tässä ole kyse lähinnä siitä, että osoittaa edes yhdellä viestillä tietävänsä pelin alkaneen? Ei kuulosta hirveän kohtuuttomalta.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Jita » 11.04.2016 08:51:43

No, mutta eikö silloin riitä ensimmäisen päivän paikallaolokuittaus vaikka yksärinä pj:lle?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Violet » 11.04.2016 09:36:24

Voi toimia, mutta mietitään tilannetta pelin kannalta. Joa heräämätön pelaaja kuittaa poissaolonsa vain pj:lle, ei hän putoa pelistä. Koska hän ei putoa, tietävät muut pelaajat hänen tiedostanee pelin alun, jolloin he taas tietävät hiljaisuuden tietoiseksi valinnaksi. Voi systeemin hoitaa noinkin, mutta kuittauksen jälkeen hiljentyminen ei oikein vaikuta mielekkäältä ratkaisulta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Xanie » 11.04.2016 14:10:17

Tulipahan pelattua. Mulla oli välillä ihan kamala kiire ja peli-into tyssäsi ihan täysin viimeistän siinä vaiheessa kun jokainen melkein järjestän oli syyttelemässä mua vain siksi kun olin hiljaisempien joukossa. Ei oikein inspannut kirjoittaa siinä vaiheessa enää yhtään mitään ja pienenkin viestin kirjoittaminen oli ihan ylivoimaista kun oli vain olo ettei kuitenkaan kelpaa. Juonittelun kun ei imo kuuluisi olla mitään kamalan vakavaa, vaan ainakin ennen se oli hauskaa ja leppoissa. Ehkä olen tullut vanhaksi :/

Violetille kuitenkin kiitos pahiskaveriudesta :) Oli ihan hauska pelata pitkästä aikaa, ainakin aluksi, mutta tais kyllä jäädä mun viimeiseksi peliksi.
Xanie
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 02.12.2013 22:27:47

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 11.04.2016 14:28:50

Tuo paikallaolokuittaus mitä Jita ehdotti kuulostaa miusta hyvältä. Siis vähän samaan tapaan ko pahikset/erikoiset pistää rooliviestin perään varanimen ekalle yölle, voisi taviksetkin laittaa jonkun "olen paikalla" -viestin. Tietysti siinä tuottais hankaluuksia, jos peli alkais vasta kun kaikki on laittanut viestin (eli peli vois myöhästyä aika lailla jos siihen viestin laittoon ei ois mitään aikarajaa). Mut oon kans ite vähän skeptinen tuon ekan päivän puhepakon kanssa. Xanieta tuossa kompaten, pelit tulis pitää kuitenkin rentoina koska hauskaahan täällä vaan pidetään. :)
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 11.04.2016 18:45:40

Muistan kun Xanien esittämä pelaamisen vakavuuden keskustelu oli kuuma peruna. Minun oli hankala ymmärtää, miten pelaajien peli-into oli alkanut kadota, sillä tykkäsin itse paahtaa pelit läpi. Nyt kun on ollut etäisyyttä pelaamiseen koen ymmärtäväni paremmin toista näkökulmaa. Omalta osalta tämän pelin vaatimustaso kohosi liiaksi siihen millaisia resursseja mulla oli sillä hetkellä antaa. Toki aina voisi heittää yksittäisiä kommentteja pelistä ja jotenkin roikkua pelissä leikkien olevansa kärryillä, mutta se ei olisi ollut mielekästä. En pelaa täyttääkseni muiden tarpeita ja tuskin kukaan muukaan.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 11.04.2016 19:11:37

Tuo on totta mitä piikkis yllä sano, ettei muiden takia pitäis niitä pelejä kituuttaa läpi. Itelle tää peli oli sillä hankala, koska halusin niin kovasti pelaamaan vanhojen tuttujen kanssa, mutta irl paino päälle eikä kyennyt pysymään muiden tahdissa. Mutta itestäni ainakin tuntuu et nykysin peleissä vaaditaan tavallista enemmän, en ainakaan itse muista aloitellessani (eli joskus, 2011?) että olisi ollut kovia vaatimuksia esimerkiksi 1. päivälle, jotka saattoivatkin mennä kokonaan peliteknisyyksistä puhumiseen ja usein olikin esillä kysymys, pitäiskö PJ:n antaa arpoa lynkattava päivän lopuksi, enkä kyllä enää vois kuvitella tuommoista skenaariota :D Onhan se kivaa että jo ekana päivänä lähtee peli käyntiin, mutta pointtina se, että rennompaa muistan tän pelaamisen joskus olleen.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Zey » 11.04.2016 20:52:57

Lenune kirjoitti:Kiitos PJ kivasta pelistä, vaikka oonkin vähän katkera, etten päässy aluks ingameihin ollenkaa :D

Mä oon pahoillani. ;__; Teitä oli vain niin hirveästi, ja myönnettäköön, että aina en ollut niin innoissani ingamenkirjoittamisesta, että olisin mitään hehtaaria jaksanut kirjoittaa. :D Mutta ens kerralla annan sulle ingamessa kunniapaikan! :3

Mut joo, toi ingame takkusi kyllä niin pahasti, että. :'D Alkoi takkuamaan jo heti siinä 1.aamun kirjoittamisessa. Mulla kun oli hienot suunnitelmat, että kerrankin kirjoitan vakavamman ingamen, enkä "ja sitten jumalat hyppivät auringossa" -tyyppistä. Mutta eipä sitten tullut suunniteltua, että mitä tässä hienossa ingmessa sitten oikein tapahtuu. x) Kiitos siis serkulle, joka keksi sydänlääkkeet syyksi, miksei koko ihmismassa poistu kuppilasta saman tien. Toinen apu olikin sitten kaveri, joka sanoi sanan kissa kun pohdin minkälainen einari oikein voisi olla.

Mut joo, peliänne oli oikein hauska seurata, varsinkin 1.päivänä sai mukavat naurut erikoisten marssiessa esiin. :D Niin hienot suunnitelmat oli, mutta kuten juonittelupeleissä yleensä, ei se toteutus niin helposti onnistukaan.

Mutta joo, sitten uuteen kuumaan perunaan aiheeseen. Tuo vakavuus on tosi usein nostettu ongelmaksi, enkä ihmettele. Kuka nyt haluaisi muutenkin yleensä vähäiselle vapaa-ajalleen jotain sellaista, joka tuntuu vaativalta, hermoja riistelevältä ja painostavalta. Mutta miten me saataisiin tätä vakavuutta pois peleistä? Jotain ideoita? Itselle tulee mieleen K2:ta miettiessä lähinnä ingametuspelit ja tarkastajan silmää kauhistuttavat pelit. Voisiko näistä löytyä sitä vastausta? Toisiko ingametus peleihin leppoisamman asenteen, kun ei voisi edes perustella "tuo pelasi 10 vuotta sitten näin ja oli pahis, onkohan nytkin?" -tyyppisillä tavoilla ääntä, vaan vain ingametukseen liittyvillä asioilla? Vai tekisikö se entistä hankalemmaksi pelaamisen? Entäpä sitten nuo tarkastajan silmää kauhistuttavat pelit. Voisiko piristystä tuoda uudet (tai vain vähemmän tunnetut) kokoonpanot, äänestyssysteemit yms, milloin ei olisi niin niitä normaaleja kaavoja, vaan voisi mennä enemmän sinne ihmettelyn puolelle ainakin ensimmäiset päivät? Vai olisiko nopeammat pelit tähän ratkaisu? Jos peli pelattaisiinkin yhtenä iltana ja kestäisi vain tunnin kaksi, niin auttaisiko se ongelmaan? Tai sitten jotain ihan muuta? Joskus myös on taidettu pohtia, että viestit saisi olla vain tietyn mittaisia, milloin voisi lähteä paineet siitä, minkä mittainen viesti on. Mielipiteitä, kannattaisiko kokeilla?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 11.04.2016 21:17:12

Ensiksi etten taas unohda: Pahoitteluni kaikille pelaajille, erityisesti pahiksille, kun teidät pulaan jätin. Elämä tuli tielle, en kokenut kykeneväni vastaamaan pelin vaatimustasoon ja jostain piti karsia. Seli seli.

Kaikenlasita uutta tai vähemmän nähtyä voi (ja pitää) toki kokeilla. En kuitenkaan tykkää pelien nopeuttamisesta, lisää vain paineita kun ei ole aikaa ajatella sitäkään vähää ja minä tykkään ajatella. Itse tykkäsin, kun joskus oli anonyymipeli (joku eläintarhahässäkkä), pelasin lunkimmin, kun ei niin takertunut siihen, kuka kukin on ja miten se pelasi 10 vuotta sitten. Voisin myös pitää siitä, että viestin pituus on rajoitettu, sitä haluaisin kokeilla. Ingamettaa en jaksa.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Xanie » 11.04.2016 21:50:07

Haluaisin nyt erottaa sen, että pelataan "tosissaan" vs pelataan "vakavissaan". Tottakai jokainen koittaa parhaansa mukaan ottaa pahiksia kiinni tai pelata pahista. Kyse on ainakin mun kohdalla enemmän siitä miten kohtelee muita pelaajia, onko asenne hyökkäävä ja syyttelevä vai sitten kaikki pelityylit hyväksyvä. Ei mun - eikä kai kovin monen muunkaan - aktiivisuutta auta se, että joka välissä huudellaan ja painostetaan ja vaaditaan isoja ja suuria asioita - päinvastoin. Muistan kun aloitin juonittelun joskus sata vuotta sitten, niin se oli ok jos joku halusi pelata ingamettaen koko pelin - ennen taukoani siitäkin alettiin tiputtaan porukkaa koska "nyt se pelaa erilailla kuin ennen, salee pahis!!!". Lähinnä siis se, että olisi kiva jos oltaisiin mukana tosissaan ja yritettäisiin kukin parhaan kykynsä ja käytettävissä olevien resurssien mukaan, mutta ei verenmaku suussa. Ei kaiken tarvitse olla aina niin vakavaa ja silti voi olla kivaa ja hyvä peli. En usko, että tähän auttaa mikään erityinen keino mitä tässä on nyt heitelty, vaan enemmänkin kyse on ilmapiiristä, joka joko hyväksyy asioita tai ei hyväksy. Asennekasvatusta tässä tarvitaan enemmänkin :P
Xanie
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 02.12.2013 22:27:47

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 12.04.2016 00:22:03

mm mie en kyl koe et tässä pelissä ois pelattu kuitenkaan sit ihan verenmaku suussa, mutta se jatkuva hiljaisten tökkiminen oli vähän tylsää. Toisaalta joillekin pelaajille se hiljaisten herättely voi olla ihan vaan smalltalkia ja viestien täytettä jota ei ees välttämättä tiedosta. Mut miust ois ainaki kiva kokeilla pitkästä aikaa erilaisia pelejä, ainakin ingamepelejä on kova ikävä <3 (mutta ei mitään viestinkokorajotteita semmoseen peliin! nimim. tykkään kirjottaa :D) anonyymipeli ois kans kiva :3 Se on totta et on tylsää kun aina ollaan vertaamassa pelityyliä edellisiin peleihin, varsinkin kun se ei edes paljoa hyödytä (ainakin itse ihan tahallani vaihtelen pelityyliäni sekä hyviksenä että pahiksena, ettei miusta saatais mitään "keskiarvoa")
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Halima » 12.04.2016 08:14:36

Mä oon kyllä ihan samaa mieltä Xanien kanssa siinä, että ei tässä mitään suurempia muutoksia kaivata, vaan just asennemuutos. Tämä peli oli muutaman pelaajan osalta niin hirmuisen aktiivinen ja jopa syvällinen, että tuli varmasti normaalia enemmän paineita laitettua sitten hiljaisemmille. Varmaan osa ongelmaa oli juuri se, että monille tämä oli ensimmäinen juonari vuosiin. Oltiin liian innokkaita ja ois haluttu saada peli hurjalla vauhdilla käyntiin. Uskon että tämä ongelma lievenee ihan itsestäänkin, jos sama porukka pelaa useamman pelin - jaksetaan odottaa sitä materiaalia joitakin päiviä, eikä heti ekan päivän ekana irl-päivänä huudella että "nyt niitä listauksia kehiin!" :D

Voisihan sitä jotain uutta (mutta joskus aiemmin pelattua) kokoonpanoa kokeilla, esim. ottaa mukaan työmatkalaista, kohteenvaihtajaa yms. Vähän harvinaisempia, mutta kuitenkin hyvin tiedettyjä rooleja. Myös anonyymipeliä ois kiva kokeilla vaihteeksi, ite oon tainnut pelata tasan yhden sellaisen joskus vuosia sitten, mutta muistaakseni se oli kivaa. Pelipäivän pituutena mun mielestä tuo 3-4 päivää on hyvä, on sopivasti aikaa miettiä ja kirjoittaa halutessaan useampikin viesti.

Aistinko nyt oikein jos mulle tulee vähän sellainen fiilis, että suurin osa ei halua ainakaan heti pelata toista perus/nostalgiapeliä? Mä mietin että turhaan mä tästä jauhan ja painan eteenpäin jos ketään muuta ei kiinnosta. Ite pelaisin mielelläni, mutta juonarit on tunnetusti joukkuepeli, ja ei ihan muutaman voimalla pysty pelaamaan. Voidaan tietty katsoa ainakin ensin tuo Jinmurun ilmoon tullut erilainen peli, ja kokeilla sen jälkeen uudestaan sitten peruspeliä ja houkutella taas uusia vanhoja mukaan. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja porkkana » 12.04.2016 12:30:37

Mä oon messissä, jos uusi peli tulee! :D Oli tämä kuitenkin sen verran hauskaa ja koukuttavaa, vaikka välillä aika hermoja raastavaa. Pieni tauko voisi kuitenkin olla paikallaan, eli jos peli alkaisi kuukauden/puolentoista kuluttua niin moni on varmaan saanut vähän levättyä ja nollattua tämän superaktiivisen pelin jälkeen ja tulevat mieluummin mukaan taas. :)

Ja Haliman kanssa olen samaa mieltä: mitä enemmän tämä vanha porukka pääsee pelaamaan niin sitä tasaisemmiksi pelit todenäköisesti myös tulevat. Tämä peli alkoi ihan tajuttoman aktiivisesti (neljä sivua ekana päivänä kun toinen keskusaukiolla oleva peli meni vain viidennen sivun puolelle :D), ja siihen oli kyllä ajoittain vaikea päästä mukaan. En usko, että samanlaista listauspakotetta tulee olemaan jatkossa jo ekana päivänä, tai että porukka muutenkaan on näin hullun aktiivista kun se pahin peli-into on päästy purkamaan. :D
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Cameron » 13.04.2016 08:39:30

Joo, luulen myös että tää vähemmän aktiivisten pelaajien tökkiminen johtu vaan tuosta yli-innokkuudesta kun peli lähti niin aktiivisesti käyntiin ja porukka oli innokkaana pitkästä aikaa pelaamassa, niinku porkkana sano. Musta oli ihan superkivaa kun oli niin aktiivinen pelin alotus vaikka myöhemmin olikin yhtä tuskaa koittaa kahlata niitä sivuja läpi :D Voin kans olla mukana myöhemmin pelattavassa nostalgiapelissä, mutta ainakin seuraava kuukausi on niin kiireinen etten ehdi.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Halima » 13.04.2016 15:28:51

No tehäänpä sitten niin että pidetään vähän taukoa, ja yritetään vaikka touko-kesäkuussa herätellä porukkaa. Mutta se pelinjohtaja-ongelma on edelleen. Mun mielestä ei oo reilua, jos Zey "joutuu" vetämään taas, vaikka käsittääkseni haluaisi itsekin pelata. Toisaalta en itsekään ole kovin innostunut siitä pelinjohtamisesta ainakaan just nyt. Ideoita kuka saatais johtajaksi? (Ja joo, kysyin jo Surua, ei se oikeen innostunut :P ).

Ois hyvä jos pelinjohtaja ilmaantuis kuitenkin jo kohta, niin peli vois mennä ihan normaalisti tuolta tulevien pelien jonon kautta.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 13.04.2016 18:03:21

Mää voin ehkä pitää normipelinki, jos sain ensin Salemin alta pois :D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Halima » 13.04.2016 18:53:29

Hei mahtavaa Jinmuru! Saat ihan vapaat kädet pelin suunnitteluun, kunhan se menee peruspeliksi. Ja ois kiva jos siinä ois tosiaan ensin 20 roolia, mutta sen pystyis tarvittaessa pienentämään viiteentoista, jos ei saada kahtakymmentä innokasta pelaajaa. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Halima » 13.04.2016 18:54:48

Niin ja varmasti voidaan odottaa tuo Salem pois alta, ei siinä varmaan paljon yli kuukautta kuitenkaan mene. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 13.04.2016 19:06:50

Sellanen vähän isompi peruspeli ei-ihan-niin-perus-rooleilla inspaa ehottomasti :D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 13.04.2016 20:15:08

Toivottavasti saadaan tuo Jinmurun nyt ilmossa oleva peli täyteen, vaikuttaa niin siistiltä !! :3
Voi että ko ihmiset tarttee kuukauden tauon pelaamiseen, muistan ko keskusaukiolla saatto olla aikoinaa menossa 4-5 peliä samaan aikaan xD No ei oikeesti, ymmärrän kyllä ko tulee itelläki tuo koulunkäynti vähä vastaan ja pelit vaatii kuitenki yllättävän paljon sitä vapaa-aikaa.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 13.04.2016 20:28:35

Hehe, kaikki vaan ilmoamaan! :D ToS:isa on se hyvä puoli, et jos 15 pelaajaa ei tuu täyteen, ni rooleja voi vaan pudottaa lopusta pois ilman, et se vaikuttaa tasapainoon. Toki se on hauskempaa isommalla pelaajamäärällä, mut jos 7 pelaajaa sais täyteen, ni sit pystyis jo pelauttaan sen :')
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Halima » 13.04.2016 21:38:29

Ite vielä arvon lähenkö mukaan. Toisaalta houkuttelis, mutta itelläkin tää nyt loppunut peli vei niin paljon aikaa, että en varmasti pysty samanlaiseen panostukseen heti. Ja sitten mua kuitenkin epäillään pahikseks kun en panosta yhtä paljon. :D

No mä harkitsen vielä jonkun aikaa... ja oon varmaan huomenna jo ilmojonossa! :P
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 13.04.2016 21:40:12

Mukaan vaan, kokeelliset pelit pitää kokea! :'D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Edellinen

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa

cron