Pastalautasen kosto, pastaisa loppu!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 27.02.2016 19:52:38

Miksi pidät ääntääsi vain siksi, ettei se vaikuta mihinkään? Vaikuttaisiko äänen poistaminen tai vaihtaminen sitten jotenkin haitallisesti?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 27.02.2016 20:11:33

Zey kirjoitti:Miksi pidät ääntääsi vain siksi, ettei se vaikuta mihinkään? Vaikuttaisiko äänen poistaminen tai vaihtaminen sitten jotenkin haitallisesti?

Sen takia, että en ainakaan, jos tulos yllättäen muuttuisi, joutuisi selittämään äänenvaihtoa, joka voisi näyttää epäilyttävältä, tai itse ajattelisin noin.

Toisaalta, poisto tai vaihto ei vaikuttaisi loppupeleissä haitallisesti, mutta hm.
No jaa, --Jinmuru
Ariel
Perusteena randomääni.
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 27.02.2016 20:13:17

++Ariel
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Ariel » 27.02.2016 20:17:04

Tinppa epäilyttää nyt eniten. Tinppa jättää vastaamatta kysymyksiin, vaikkei ne nyt niin vaikeita oo. Ja kostoääni Jinmurulle epäilyttää myös, ei tunnu olevan mitään oikeita epäilyjä. Jos on niitä epäilyjä, ne kyl pystyy kirjottaa kännykäl, varsinkin jos on kuitenkin noin paljon kaikkea muuta saanu kirjotettua ihan hyvin.

++Tinppa

Violet kirjoitti:Mitä mieltä olet Jinmurusta?

En oikeen mitään, muutamia hämmentäviä asioita, mutta muuten vaikuttaa jotenkin hyvismäiseltä.

//Tinppa väliin. Sä sanoit et sul on epäilyjä mut äänestät silti randomäänellä?
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 27.02.2016 20:24:13

Arielille vastaan, että kyllä, epäilystä on, mutta ei vielä ratkaisevasti.
Violetia en suorastaan epäile enää, tuo äänestysjuttu vaan lipsahti vanhasta muistista kun vielä epäilin Violetia, siksi randomääni.
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 27.02.2016 20:28:36

Nyt hämmentää randomääni Arielille. Miksi haluat randomäänestää? Entä ne sun epäilykset, joita sulla omien sanojen mukaan on? Eikö kannattaisi äänestää epäilyttävää, vaikka ihan lyhkäsesti perustellen, jos et pidempää tekstiä pysty kirjoittamaan, kuin randomisti äänestää? Eikö pienikin epäily äänen takana ole parempi kuin sattuma?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 27.02.2016 20:41:29

Zey:
On totta, että pienikin epäilys on sattumaa parempi.
Lähinnä idea randomäänelle oli, että tiedän omien epäilysteni olevan luokkaa mustanytvaantuntuu, niin en tiedä. Höh. Tää menee nyt tosi_sekavaksi, mutta rupean miettimään vielä kerran.
Tässä pelissä on vielä yksi hiljainen, ja jossain pelissä ilmeisesti, tuli topassa ilmi, hiljainen on ollu pahis. Nyt voisi olla samoin, mutta kun ääh.
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 27.02.2016 20:43:31

--Ariel kuitenkin.
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 27.02.2016 21:20:08

Päivä on päättynyt, iltaviestiä tulee kun kaverille pääsen ^^
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 28.02.2016 01:36:30

Äänet:

1 Jinmuru (Zey)
3 Tinppa (Halima, Jinmuru, Violet, Ariel)


Tinppa kuolee äänienemmistöllä.

Keskustelu kävi kiivaana. Syytöksiä heilui puolin ja toisin, kaikki jotenkin ruokaisia. Erästä kutsuttiin pastapääksi, toista puolestaan makaroniaivoksi. Joka tapauksessa, hyvin intensiivistä 'keskustelua'. Jos siis pasta-aiheisia solvauksia keskusteluksi oli edes mahdollista kutsua. Ja Pastalautanen vain nauroi, sillä ei etenemistä tapahtunut sitten yhtään. Pastanmielisten onneksi ja Sukan kannattajien harmiksi. Keskustelu oli kiivaimmillaan kun eräs aktiivi, Tinppa erehtyi huutamaan: "PASTA!!!". Kaikkien katseet kääntyivät. Hetken hiljaisuus. Ensin Zey katsoi Tinpaa. Seuraavaksi Halima. Jinmuru. Violet. Ariel. Lopulta Tinppa oli Kyläläisten jakamattoman huomion kohde. Halima totesi muille: "Selvästi pastanmielinen!" Tinppa parka joka halusi keventää tunnelmaa, olikin vahingossa saanut kaikkien vihan ylleen. Mitä vikaa siinä oli, jos ihminen tykkää pastaruoasta? Pelinjohtajan ruokavaliokin oli hyvin pastapitoista. Undertalen Papyrus tykkää kokata spagettia. Ei siinä mitään väärää ole. Paitsi maailmassa, jossa psykopaattinen ruoka-annos yrittää vallata foorumia. Ja tästä syystä Tinppa päätettiin heittää hirteen. Raukka ei kestänyt edes puolta minuuttia. Tutkiessaan ruumista Zey havaitsi: "Tuota... Toverit. Taisimme vahingossa tappaa yhden omistamme. Tinpan taskuista löytyi rakkauskirje... Sukalle." Nolona Kyläläiset menivät nukkumaan, lukuun ottamatta pari pastanmielistä...

Kuolleet
1. päivä - Tinppa (tavis)

Äänestyspakot
Ei :3

Lounastauolla
Ei kukaan :3

Yö 1 päättyy 28.2. klo 21:00. Yönimet minulle ennen sitä!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 28.02.2016 21:20:18

1. yö

Aamulla Zey löydettiin kotoaan tajuttomana, "Kutsukaa lääkäri!" Lääkäri tuli, Kuolinsyytutkimuksessa selvisi, että hänet oli tapettu pakkosyöttämällä spagettia. Oikein maukas kuolema siis. Sukka istui nurkassa mietteliäänä, ajatellen, että Pasta oli mennyt tällä kertaa ehkä hieman liian pitkälle. Mutta sehän oli psykopaattiaterialle juuri tyypillistä käytöstä, eikä seuraajatkaan varmasti kovin paljon fiksumpia olleet. Eivätkä varsinkaan jalanlämmittimiä. Jalanlämmittimiä, se oli avainsana. Pastalla ei voinut lämmittää jalkoja talvipakkasella. Joka tapauksessa, näissä tunnelmissa Kyläläiset aloittivat päivän pahisjahdin.

Kuolleet
1. päivä - Tinppa (tavis)
1. yö - Zey (tavis)

Äänestyspakot
L'hui, Vampire, Horaaneko, Tetradynamia

Lounastauolla
Ei kukaan :3

Päivä 2 päättyy 1.3. klo 21:30!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 28.02.2016 22:22:31

O_o

Nyt oli kyllä harvinaisen hämmentävä yötappo. Tää kertoo mun mielestä kokemattomasta pahiksesta, koska topasa ainaki mää ja Violet on mainittu siitä, miten Zeytä pitää tarkkailla ja et sen roolista ei saa koskaan selvää, jollon pahisten ei kannattas tappaa Zeytä vaan jättää Zey ns. hämäämään muita hyviksiä. Tai sitte Zey oli oikeilla jäljillä, ja joku säikähti. Zey epäili mua, ja sen lisäks kritisoi vähän Arielia pintapuolisista kommenteista, pohti Violetin ääntä ja mietti että miks Tetra on niin hiljaa. Zeyn ainoa suora epäilty oon mää ja no, koska tiiän että oon pahis, ni en usko tähän teoriaan. :D Tosin oisko Ariel voinu tokakertalaisena pelaajana säikähtää jo tuostaki pienestä huomiosta? Mutta, jos yötappo oli harkittu (eli käytännösä pahiksena/pahiksina joku ennenki pahista pelannu), ni pahikset on ehkä yrittäny saaja mua näyttään pahikselta, koska nyt on pelistä pois se, joka eniten epäili mua. Jos näin on, ni se on tavallaan ihan hyvä taktiikka, koska muhun kiinnitetään tänään varmaan muutenki huomiota, ku Tinppa oliki hyvis. Jotenki kuitenki uskosin, et noin ilmiselvä yritys ei mee läpi. Nii ja toki yks vaihtoehto on kans se, et pahikset luuli Zeytä ennustajaks.

Nyt en kerkee alkaa käymään pelaajia läpi, palataan asiaan. :D Sitä ennen haluisin kuulla lisää Arielista, Tetrasta ja Violetista, koska ootte jääny silleen aika neutraaleiks. En usko, et L'hui ehtii enää herätä, mut Horaan ajatuksia ootan kans, kuhan sun irl-kiireet hellittää!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Violet » 28.02.2016 22:22:44

Hmm. Zey näköjään kuoli. Juuri kun Jinmuru meni neuvomaan ennustajaa tarkastamaan tämän roolin. Pahisten yritys mustamaalata Jinmurua ja osua tarkastettuun(?) henkilöön, jolloin meille jää vähemmän varmoja hyviksiä ja epäilyjä Jinmurua kohtaan? Vai onko Jinmuru sittenkin pahis, joka ovelasti manipuloi pelikenttää? Tällä hetkellä kallistuisin ehkä kuitenkin vielä Jinmurun hyvikseyteen, mutta yritän huomenna tai tai viimeistään tiistaina postata jotain järkevämpää listausta. Minulle esitettyihin kysymyksiin vastaan jahka kerkeän, aloittaen kuitenkin nyt näillä:

Vampire kirjoitti:Kysymysten väisteleminen ("Syödä pastaa vaikka aamupalaksi. Pahikset kaatuvat kuumon kun aseistaudun lävikköin ja haarukoin. Lisäksi voin väistellä kysymyksiä ironialla ja sarkasmilla herättäen suurta pahennusta, mihin pelaajat enemmän tai vähemmän tarttuvat.") kummastuttaa ja vain voimistaa tuota fiilistä ylimielisestä asenteesta muita pelaajia kohtaan.

Huomaa ironia ja sarkasmi retorisina tehokeinoina.

Zey kirjoitti:Mielenkiintoista on myös se, miten Violet vaihtaa äänensä heti kun Jin asiasta kysyy. Violet kuitenkin tiedosti äänitilanteen, kun kerran sanoi miten monta ääntä kenelläkin on ja mainitsi oman äänensä olevan edelleen Arielilla. Miksei siis Violet vaihtanut ääntään heti ensimmäisessä viestissä? Vaikuttaa tietoiselta ratkaisulta pitää ääni vielä voimassa. Viestien välissä tuli kuitenkin vain Jinin ja Vampiren viestit ja Vampire nyt ei Violetia tainnut mitenkään noteerata. Oliko äänen vaihdon syy siis siinä, että Jin kiinnitti huomiota äänen pitämiseen? Huomion välttelemistä? Lisäksi muutenkin Violet on ehkä varovainen mielipiteidensä kanssa. Tai siis kommentoi Jiniä tarkemmin, mutta ainoa asia, jonka voin sanoa on se, ettei Violet pidä Jiniä pahismaisena. Itse en ainakaan voi varmaksi sanoa, että onko Jin Violetin mielestä hyvismäinen vai neutraali, kun osan lauseista voisi ainakin tulkita, että olisi hyvismäinen, muttei sitä kuitenkaan suoraan sanota. Kaipailisinkin siis Violetilta selvennystä tähän, että onko Jin hyvismäinen vai neutraali?

Toivoin, että joku muu puuttuisi äänestykseen, sillä halusin nähdä rientäisikö kukaan Jinmurun tueksi. Minulla oli kuitenkin tiukka aikataulu eilen, joten jouduin vaihtamaan äänen mielestäni liian aikaisin. Toinen syy pitää ääntä Arielilla oli painostaa häntä, sillä en ole vakuuttunut siitä, että hän postailisi aktiivisesti. Jiniä pidän tällä hetkellä lievästi hyvismäisenä vaikka hänen mahdollinen vaikutuksensa yötapon kohteeseen pistää kuitenkin miettimään.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Vampire » 28.02.2016 22:41:22

Jinmuru kirjoitti:Zeyn ainoa suora epäilty oon mää ja no, koska tiiän että oon pahis, ni en usko tähän teoriaan

Freudilainen?

Jinmuru on kyllä yksi tarkkailuni kohteista Zeyn kuoleman ja Tinppa-fiksaation vuoksi, mutta nyt alkaa vaikuttaa jännältä. Tuun tarkemmin kommentoimaan huomenna klo 17 jälkeen, kun pääsen taas koneelle, mutta oli pakko kommentoida.

Ja Violet, tiedostin sen ironian ja sarkasmin kyllä, mutta se ei muuta sitä, että tunnut väistelevän kysymyksiä ja pelaavan sorta pelin ulkopuolelta. Tästäkin on kyllä tulossa pidempää juttua, mulla on seuraavan pitkän viestin alku luonnoksissa odottamassa sitä, kun pääsen Itä-Suomeen ja koneelle.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 28.02.2016 22:56:20

Yritin vähän selventää ajatuksiani lukemalla pelin uudelleen läpi. En tiedä selventyikö, lähinnä kaipaan suurimmasta osasta lisää materiaalia.

Ariel
Ekassa viestissään käsittelee vain Tinppaa, joka kuulemma ihmetyttää, esittää Tinpalle kysymyksiä. Toisessa viestissä epäilee Tinppaa kysymyksiin vastaamattomuuden takia ja äänestää Tinppaa. Vastaa kysyttäessä mitä mieltä Jinmurusta:
Ariel kirjoitti:En oikeen mitään, muutamia hämmentäviä asioita, mutta muuten vaikuttaa jotenkin hyvismäiseltä.
Siinäpä olikin sitten kaikki Arielista tähän mennessä. Lisää materiaalia kaipaisin, lähinnä mielipiteitä muistakin pelaajista. Neutraali.

Horaaneko
Horaaneko kirjoitti:Tulin vaan ilmottamaan että pääsen kommentoimaan kunnolla huomenna illemmasta, nyt oon kavereilla niin en kehtaa eristäytyä kyläilemään :D Eli hereillä olen!
Siinäpä olikin sitten ainut mitä Horaasta on tähän asti kuultu. Tuo huomenna illemmasta piti olla jo ekan pelipäivän aikana, jokohan kohta kuultaisiin lisää? Neutraali.

Jinmuru
Eilisen puheenaihe Tinpan lisäksi. Paljon äänessä ja epäilyissä. Jinmuru epäilytti mua jossain määrin eilen, ja nyt oon vähän kahden vaiheilla. Toisaalta ne pahismaisuudet on yhä siellä pohjalla, mutta tuo "viimeiset sanat" -listaus ja varsinkin sen lopun "en osaa mitään" -angstaus ei jotenkin tuntuneet yhtään pahismaisilta. Tänään sen sijaan:
Jinmuru kirjoitti:Zeyn ainoa suora epäilty oon mää ja no, koska tiiän että oon pahis, ni en usko tähän teoriaan.
Hups?
Silmälläpidettävä.

L'hui
Herämäätön L'hui. Tästä nyt ei voi sanoa juuta eikä jaata, paitsi että on todella pelottava ajatus, että L'hui putoaa antiaktiivisuuteen, saa varapelaajan ja on sitten mukana pelissä kolmantena (mahdollisesti ratkaisevana) päivänä ensimmäistä kertaa. Tyhmät antiaktiivisuussäännöt näin lyhyeen peliin, ehdottomasti ois pitänyt jo toiseksi päiväksi saada varapelaaja, koska eihän tästä näin tule yhtään mitään. Nyt meidän vaihtikset on lähinnä 1) Lynkataan L'hui tänään ja jutellaan kaikesta ja kaikista muista siinä sivussa, samalla menetetään tärkeä oikeasti epäilyttävän pelaajan lynkkaus tai 2) Ei lynkata L'huita tänään, jolloin ollaan mahdollisesti lirissä huomenna, kun on ehkä pakko löytää pahis ja no, juuri peliin astuneesta on aika paha sanoa mitään heti.

Tetradynamia
Tetradynamia kirjoitti:Jaa että tällaista täällä. On ainakin lähdetty kivan räväkästi liikkeelle. Tässä on tietysti se puoli, että räväkkä aloitus saattaa kannustaa pahiksia hiljaisuuteen, jos haukutaan väärää puuta.

Ekassa viestissään noin plus vähän mietintää Tinpasta. Toisessa viestissään lähinnä vastaa mun kysymykseen.

Mä nyt mietin, että tekiskö pahis noin, että ensin toteaa että räväkkä aloitus kannustaa pahiksia hiljaisuuteen ja sitten jäädä itse todella hiljaiseksi. Vois hyvinkin tehdä. En muista/tiedä miten Tetra yleensä pelaa, mutta olettaisin että kokeneempana pelaajana Tetralla olisi jotain muutakin sanottavaa ekan päivän aikana kuin nuo. Silmälläpidettävä.

Vampire
Pari lyhyttä heräämisviestiä ja kilometripostaus, jossa paljon asiaa. Vampiren viesteistä oon saanut aika rennon hyvismäisen fiiliksen, ja tuntuu oikeasti yrittävän edistää peliä sen mitä kiireiltään ehtii. Neutraali.

Violet
Violetista mulla oli jotenkin sellainen positiivinen ja peliä edistävä kuva, mutta nyt kun luin hänen viestejään uudestaan läpi, niin eihän niissä ole asiaa juuri lainkaan! Arielin äänestys ekassa viestissä ja Vampirenkin mainitsema kysymysten väistely jäi nyt päällimmäisenä mieleen.
Violet kirjoitti:Havainto -> Esimerkki -> Päätelmä/Perustelu -> Ääni.

Näin Violet opasti Tinppaa pelin saloihin, mutta Violetilta itseltään ei ole kyllä tullut kuin kysymyksiä muille pelaajille ja eri päivien lynkkauksien tärkeyden miettimistä. Niin ja tässä vastaus mun kysymykseen epäilyttääkö joku:
Violet kirjoitti:Halima: Kyllä epäilyttää. Katson teitä kaikkia yhtälailla kieroon tässä pelin vaiheessa. Paitsi Zeytä tietenkin. Häntä pitää tarkkailla kahden edestä.

Violet nousi nyt mun silmissä kyllä ehdottomasti epäilyttäväksi, ja sitten jos Violet osoittautuu pahikseksi, niin lähtisin ehkä Jinmurun suunnalta ensimmäisenä etsimään pahiskaveria, koska Violet eniten kantaaottavassa viestissään lähinnä puolusteli Jinmurua, siinä sivussa todeten Tinpasta:
Violet kirjoitti:mielummin käytän tähän hankalaan tapaukseen ensimmäisen päivätapon kun toisen tai kolmannen, jolloin päästään ehkä äänestämään hyvin argumentoitujen mielipiteiden pohjalta.

Lisäksi aloitti heti toisen päivän Jinmurun kevyellä puolustelulla.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Violet » 28.02.2016 23:24:24

Haliman neljään minua koskevaan kappaleeseen:

1) Säästin mielipiteiden jakelun tälle päivälle, sillä kokemuksen perusteella ensimmäisenä päivänä tehdyistä listauksista ei ole juurikaan hyötyä. Parempi jälkiviisastella. Mitä tulee muuten postailuun, niin liikuskelen suht tiukalla aikataululla, enkä ehdi pelata aivan niin aktiivisesti kuin haluaisin. Jos et kuitenkaan pidä äänestyksiäni ja pointtejani ensimmäisen päivän äänestyksen kohteesta peliä edistävänä, niin mitä ne sitten ovat? Ja onhan minusta jo saatu näköjään tarpeeksi materiaalia irti, jotta kykenet yhdistämään minut esimerkiksi Jinmuruun.

2) Kysymykset ja lynkkaamisen tärkeyden merkitys ei ole oleellista? Viesteissänihän "ei ollut asiaa juuri lainkaan". Lynkkaamisen tärkeysjärjestyksellä perustelin äänen antamista Tinpalle. Perusteluni äänelle ei siis ollut mitenkään merkityksellinen? Siltikään et syytä minua perättömästä äänestämisestä.

3) Olet epäilyttävyydessäni löytänyt havainnon tekstissä ja nostanut sen esimerkiksi. Sinäänsä itse antamani vastauksen epäilyttävyys hämmentää. Pitäisikö minun tässä pelin vaiheessa olla epäilemättä jotakuta? Jinmurua pidän lievästi hyvismäisenä tässä vaiheessa, mutta silti epäilen häntä. Epäiletkö sinä itse ketään, ja jos jotakuta et enää epäile, niin miksi?

4) Zey ei voi tulla vaatimaan, että vastaan hänen kysymyksiinsä, joten päätin niihin vastata mahdollisimman nopeasti, etten unohtaisi sitä. Pahiksethan siinä jäävät voitolle, jos lynkatun hyviksen alulle laittamat kysymykset jäävät vaille vastausta. Ja koska Jinmuru on keskeisessä asemassa pelin kannalta, koin hyödylliseksi selventää kantojani häneen.

Odotan muiden lailla selvennystä tuohon Jinmurun viestin omituisuuteen. Keksistä vetoa, että väittää sen olevan huolimattomuusvirhe (sisältää terminä niin kirjoitus-kuin ajatusvirheetkin).
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 29.02.2016 00:07:49

Violet kirjoitti:Hmm. Zey näköjään kuoli. Juuri kun Jinmuru meni neuvomaan ennustajaa tarkastamaan tämän roolin.

Uusin neuvoni meni ite asiasa näin:
minä itse kirjoitti:Se muuttaaki sit asioita, eli ennustajan kannattaa valita joku mahollisimman epäilyttävä tyyppi (ne epäilyttävät ei ees kuole yöllä, ellei pahiksina oo kaks noobia, jotka ei tiiä, et millasia pelaajia yöllä kannattaa tappaa :D) eikä tosiaan ekana yönä. Toisena yönä sen sijaan pitää käyttää, jos ei ekana tai tokana päivänä löyetä pahista, sillä jos kolmantena päivänä ei löyetä pahista, ni hävitään. Jos löyetään pahis tänään tai tokana päivänä, ni sit voi harkita, et käyttää kyvyn myöhemmin (tosin jos ennustaja on topasa saanu yleisesti luottoa, ni voi olla potentiaalinen yötappokohe, eli sillon ei kannata oottaa liian kauan).

Zey ois kyl ollu yks mahollisuus tarkastettavaks, mut en käskeny tai kehottanu ennustajaa suoraan tarkastamaan Zeytä.

Vampire kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:Zeyn ainoa suora epäilty oon mää ja no, koska tiiän että oon pahis, ni en usko tähän teoriaan

Freudilainen?

EN KESTÄ. :DD Hyvä ku ossaan kirjottaa ja vieläpä lukee omat tekstini jälkikäteen! *Derp*
(Nii ei kai tuo oikeesti oo teille epäilyperuste?)
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Halima » 29.02.2016 09:40:43

Violet kirjoitti:1) Säästin mielipiteiden jakelun tälle päivälle, sillä kokemuksen perusteella ensimmäisenä päivänä tehdyistä listauksista ei ole juurikaan hyötyä. Parempi jälkiviisastella. Mitä tulee muuten postailuun, niin liikuskelen suht tiukalla aikataululla, enkä ehdi pelata aivan niin aktiivisesti kuin haluaisin. Jos et kuitenkaan pidä äänestyksiäni ja pointtejani ensimmäisen päivän äänestyksen kohteesta peliä edistävänä, niin mitä ne sitten ovat? Ja onhan minusta jo saatu näköjään tarpeeksi materiaalia irti, jotta kykenet yhdistämään minut esimerkiksi Jinmuruun.

Ekan päivän listauksesta ei hyötyä? No mun mielestä kyllä on. Ihan missä tahansa vaiheessa peliä on suurensuuri hyöty siitä että ensinnäkin tietää itse missä mennään ( ja parhaiten mun mielestä pääsee kärryille kun kirjoittaa jokaisesta pelaajasta jotain mielipidettä), ja toisekseen kertoo muille mitä mieltä on. Siitä että kaikki tietäis mitä mieltä kaikki pelaajat on kaikista muista pelaajista, ei välttämättä _tunnu_ olevan hyötyä ekana päivänä, mutta tulevina päivinä kun osan rooli jo tiedetään, vanhoistakin listauksista on tosi suuri hyöty pahiksia etsiessä.

Ja postailusta: mun mielestä sä oot kyllä postaillut ihan aktiivisesti, enkä sua aktiivisuuden puutteesta millään muotoa syytä. Ja ok, olihan se ekan viestin äänestys toki peliä edistävää, tarkoitin tuolla "ei asiaa juuri lainkaan" -lauseellani lähinnä sitä, että mä en tiedä yhtään mitä mieltä oot kestään muusta kuin Jinmurusta. Ja nimenomaan kun oot aktiivinen pelaaja, niin odottaisin että sulta ois saatu mielipiteitä muistakin pelaajista jo ekana päivänä. Tai viimeistään nyt?

Violet kirjoitti:2) Kysymykset ja lynkkaamisen tärkeyden merkitys ei ole oleellista? Viesteissänihän "ei ollut asiaa juuri lainkaan". Lynkkaamisen tärkeysjärjestyksellä perustelin äänen antamista Tinpalle. Perusteluni äänelle ei siis ollut mitenkään merkityksellinen? Siltikään et syytä minua perättömästä äänestämisestä.

Tähän taisinkin jo vastata äsken, eli joo käytin ehkä vääriä sanoja tossa mun listauksessa. "ei asiaa juuri lainkaan" oli liioitellen sanottu, olisi pitänyt sanoa "ei kerro mielipiteitään pelaajista". Ja joo en syytä perättömästä äänestyksestä, koska perusteita Tinpan äänestämiselle oli kyllä vaikka kuinka.

Violet kirjoitti:3) Olet epäilyttävyydessäni löytänyt havainnon tekstissä ja nostanut sen esimerkiksi. Sinäänsä itse antamani vastauksen epäilyttävyys hämmentää. Pitäisikö minun tässä pelin vaiheessa olla epäilemättä jotakuta? Jinmurua pidän lievästi hyvismäisenä tässä vaiheessa, mutta silti epäilen häntä. Epäiletkö sinä itse ketään, ja jos jotakuta et enää epäile, niin miksi?

Tässä taisit ymmärtää mut vähän väärin. Tuo vastauksesi ei ollut se mikä sai aikaan epäilyksiä sun suuntaan, vaan yleinen pelaamistyyli. Nostin tuon esimerkin tuohon vain näytille esimerkiksi siitä, että et todellakaan halunnut kertoa epäilyksistäsi yhtään mitään edes kysyttäessä. Mun mielestä epäilysten kertomattomuus on epäilyttävää, koska pahiksena on vaikeampaa kehitellä niitä epäilyksiä ja puhua paljon muista pelaajista. Pahiksena tulee helposti myös se ongelma, että minkälaisen kannan ottaa pahiskaveriinsa. Joten helpompi jutella muita asioita ja keskittyä yhteen tai kahteen pelaajaan, eipähän sitten ole muilla niin helppoa yhdistää pahiskaveriin jos lynkkautuu? Ja joo, tottakai ekana päivänä (ja vielä tokanakin varmasti) epäillään kaikkia, mutta kai siellä nyt joku on edes hitusen epäilyttävämpi kuin muut?

Epäilenkö itse ketään? No niinkuin ylläolevasta listauksestani voit ehkä lukea, eniten tällä hetkellä epäilyttää sinä Violet. Silmälläpidettävinä eli heti siinä kannoilla keikkumassa epäilyttävyydessään ovat Jinmuru ja Tetradynamia. Muitakaan en unohda tarkkailla, vaikka laitoinkin tällä hetkellä neutraaliin kastiin.

Jinmuru kirjoitti:
Vampire kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:Zeyn ainoa suora epäilty oon mää ja no, koska tiiän että oon pahis, ni en usko tähän teoriaan

Freudilainen?

EN KESTÄ. :DD Hyvä ku ossaan kirjottaa ja vieläpä lukee omat tekstini jälkikäteen! *Derp*
(Nii ei kai tuo oikeesti oo teille epäilyperuste?)

No ei tuo kyllä epäilyttävyyttä ainakaan laske. Lause "koska tiiän että oon pahis" sopii paljon paremmin tulemaan lipsahduksena pahikselta kuin hyvikseltä, koska miksi ihmeessä hyvis tietäis olevansa pahis? Pahiskaan ei varmaan tahallaan sanois noin ääneen, mutta vois lipsahtaa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Violet » 29.02.2016 10:05:52

Jinmuru: kaikkea sanomaasi pohditaan pitkään ja hartaasti, kunnes lauseesi käännetään sinua itseäsi vastaan. Aikuisten oikeesti.

Halima: olen sitä mieltä, että listaus on parempi tehfä toisena pelipäivänä. Useimmissa tapauksissa. Tämä peli onkin päivien lyhyyden vuoksi poikkeus, minkä tajusin vasta äsken. Mun on nyt käytännössä pakko tehdä listaus tänään. Aloitan kun pääsen kotiin koneelle.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 29.02.2016 17:09:45

Joo olen tulossa vanhaksi. Pappaa ei yhtään nappaa, vaan huomaan ettei aika (eli into) oikein riitä. Koitan skarpata huomenna, kun aikaa on (pitäisi olla) enemmän. Kannatan sitä, että L'hui (menikö oikein??) lynkataan tänään syistä, jotka Halima ansiokkaasti mainitsee.

PJ: Oikeasti, ei saa laittaa päiviä alkamaan/loppumaan klo 21 jälkeen. Minä menen nukkumaan ennen yhdeksää! (vakavasti: pyrin laittamaan koneen kiinni silloin, jotta ilta rauhoittuisi)
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Violet » 29.02.2016 18:06:13

Entä jos julkisesti ehdotetaan, että ennustaja tarkistaa L'huin? Jos kaikki sitoutuvat tähän sopimukseen, saamme huomiseksi varmistettua varapelaajan, jonka rooli tunnetaan. Suunnitelman ongelmakohdat:

1) Pahikset voivat tappa L'huin yöllä. Menetämme silloin yhden varmn hyviksen. Vaihtona saamme kahdet vapaasti käytettävät päivälynkkaukset ja yhden varman hyviksen, nimittäin ennustajan, joka selviytyy, ellei hän ole L'hui.

2) L'hui voi olla ennustaja. Sama skenaario kuin yllä, mutta emme saa missään pelin vaiheessa varmoja hyviksiä.

3) Pahikset tappavat ennustajan, joka ei ole L'hui. Meillä ei ole tässä vaiheessa varmoja hyviksiä ollenkaan ja L'hui taikka hänen varapelaajansa on hengissä tuntemattomassa roolissa. ((Okei, tähän pahikset voivat päätyä, jos L'hui on pahis eivätkä he voi siksi tappaa häntä. Tässä vaiheessa kannattaisi ehkä pudottaa L'hui. Paitsi pahiksethan voivat uhkarohkeasti pyrkiä pudottamaan henkilön, jota epäilevät ennustajaksi, jolloin saavat vielä pelin käänneetyä viimeisenä päivänä L'huita vastaan)).

Haliman ehdotusta L'huin tappamisesta voi myös miettiä vaihtoehtona, Tämän päivän lynkkaus on kuitenkin sen verran tärkeä, että ehkä menisin mielummin ennustajasuunnitelmalla. Mikä on muiden kanta tähän aiheeseen? Puntaroikaa sitä sillä välin, kun kirjottelen mielipidelistausta. Puntarissa siis vapaat yötapot ja suurella todennäköisyydellä yksi varma hyvis huomiseksi sekä L'huin roolin paljastuminen (huomaa yllä mainitut riskit) vastaan L'huista eroon pääseminen nyt, jolloin jää vain yksi päivätappo.

Ja lopuksi haluan sanoa, että ennustaja tehköön kuten parhaaksi näkee. Hän varmaankin tuntee tilanteensa parhaiten.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Violet » 29.02.2016 19:02:30

Ariel: Ariel on postannut kahdesti, mutta mennyt aina suoraan asiaan. Asia on kuitenkin usein jo tullut esille muitten pelaajien viesteistä. Kerätyt huomiot ovat tosia, mutta jääneet niukiksi. Tinpan kuoleman jälkeen mielipiteistä ei jää käteen mitään. Ja miten ei voi olla mitään mieltä Jinmurusta? Tällä hetkellä luokittelisin Arielin lievästi pahismaiseksi.

Halima: Viestejä on tullut runsaasti ja ainakin vaikuttaa peliä edistävältä. Vampiren aiemmin esittämä pointti siitä, että jotkin kysymykset edistävät peliä vain näennäisesti, pätee joissain määrin. Mielipiteet tulevat kunnolla esille vasta toisena pelipäivänä. Huomionarvoista on, että halima ehdottaa L'huin tappamista, mikä voi johtaa epäsuotuisaan kolmanteen päivään.

horaaneko: Materiaalia odotellessa. Käytännöllisesti katsoen hän on lähes samassa tilassa kuin L'hui, tosin hänellä on potentiaalia palata peliin.

Jinmuru: Eilisestä jäi käteen hyvismäinen kuva. En edelleenkään usko, että hyvin pelaava pahis esittäisi noin outoja teorioita (Tinpan juonarimenneisyys), toisi esiin kauahkoa haettuja tulkintoja (eikö pahiskaveri estäisi?), sortuisi martyrysoimaan kesken epäilyjen tai toisi itseään noin vahvasti esille. Toisaalta tänään hän on käyttäytynyt sekavasti... Jossain lievästi hyvismäisen ja neutraalin välimaastossa liikutaan.

L'hui: Materiaalia odotellessa. Otin jo kantaa L'huin tilanteeseen.

Tetradynamia: 3 viestiä. Huomioi aluksi pahisten mahdollisen hiljaisuuden. Mielipiteitä ei ole tippunut lainkaan. Nyt saimme kantasi äänestykseen, mutta parempi palata ja osallistua rakentavasti keskusteluun. Luokittelisin Tetradynamian tällä hetkellä neutraaliksi.

Vampire: 3 lyhyttä viestiä ja vuoden kirjailija-tittelin arvoinen romaani. Isossa viestissä oli paljon asiaa, tosin nykyisessä valossa (Tinpan ja Zeyn kuoleman jälkeen) Vampirekin varmaan katsoo asioita eri tavalla. Ehkä tästä saamme kuulla siitä luonnostelemastasi uudesta pitkästä viestistä, jota odotan kauhulla. Hiki hatussa ruuvaan koneeseen tehokkaampia prosessoreja, jottei painava asiasi murskaisi tietokonettani.

Jos nyt mennään takaisin ei-ironiselle asialinjalle, niin pidän Vampirea lievästi hyvismäisenä Hän on tuonut esille huomioita lähes kaikista pelaajista ja tuntuu vievän peliä eteenpäin, vaikka ei nyt niin hirvittävän aktiivisesti postailekkaan.

Eli lievästi hyvismäiset: Vampire
Jotain tältä väliltä: Jinmuru
Neutraali: Halima, L'hui, Tetradynamia
Lievästi pahismainen: Ariel

Eli jos nyt pitäisi jotakuta äänestää, ääni menisi Arielille. Toisaalta pieni aktivoituminen siinä suunnassa tekisi hyvää. ++Ariel

Yritän myöhemmin vielä katsoa pelaajien välisiä suhteita, jos niistä löytyisi jotain. Tarkempaan syyniin joutuvat vielä Halima, Jinmuru sekä Vampiren jättiviesti. Etenkin Haliman suhteet mietityttävät, kuten myös muiden neutraalien, tosin heitä onkin hankalampi analysoida.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Vampire » 29.02.2016 20:33:51

Selvä, nyt pääsen vihdoin jatkamaan viestin kirjoittamista, tällä kertaa kun ei edes tarvitse juosta kesken kaiken bussiin, niin ei ole periaatteessa kiirettä postata. Jatkan siis siitä, mihin viimeksi jäin viestiäni kirjoittaessa, eli käytännössä ekan sivun loppuun. Ekan päivän jäljiltä tätä peliä onkin mielenkiintoista analysoida, koska tiedetään jo kahden pelaajan roolit, joista toinen oli vieläpä varsin suuressa huomiossa edellisenä päivänä.

Tinppa siis paljastui illalla pudotessaan hyvikseksi, mikä pistää vähintäänkin osan tästä pelistä ja pelaajista varsin mielenkiintoiseen valoon. Zey myös putosi yöllä, mikä ainakin vie täysin pohjan edellispäivänä heittämältäni Tinppa-Zey -kuviolta, joka siis osoittautui pudotusten valossa täysin pitämättömäksi. Zey oli kuitenkin yötappona melkoisen mielenkiintoinen, sillä Zey on vahva pelaaja tyypillisesti ja mm. Jinmuru oli jo aikaisemmin omissa viesteissään puhunut Zeystä siihen sävyyn, että saattaisi ehkä kokea Zeyn uhkana. En voi kuitenkaan pelkästään tämän perusteella sanoa, että pitäisin Jinmurua pahismaisena pelaajana. Siitä en osaa sanoa, onko Zey puheissaan onnistunut kenties osumaan liiankin lähelle pahiksia, koska en nyt oikein saa kiinni siitä, mitä pahikset on mahdollisesti koittaneet Zeyn tappamisella ajaa takaa. Nopeasti ei nimittäin tule mieleen juuri mitään suunnitelmantapaista, joka selittäisi edes jollakin tavalla tuon Zeyn tiputtamisen yön aikana - ellei sitten kyseessä ole puhtaasti se, että Zey on mahdollisesti koettu uhkaavaksi pelaajaksi, mikä voi hiukkasen vierittää pahisleimaa tuonne Jinmurun suuntaan.

Zey oli kuitenkin ensimmäisen päivän aikana kiinnittänyt eniten huomiota Jinmuruun, jota myös äänesti, jolloin Zey muodosti tässä pelissä suurimman uhan nimenomaan Jinmurulle, jolloin pahis!Jinmurun olisi ollut varsin käytännöllistä eliminoida Zey uhkana ennen kuin joku muukin olisi tämän kanssa samaan kelkkaan lähtenyt. Vielä kun tähän ottaa huomioon tokan pelipäivän Jinmurun freudilaisen/muun lipsahduksen, niin yhdistelmä on vähintäänkin melko mielenkiintoinen.

Jinmuru toisaalta oli se, joka aloitti Tinpan perässä roikkumisen ja samalla tavallaan sysäsi tämän sille tielle, joka lopulta (osittain Tinpan oman sekoilun vuoksi) myös johti tämän putoamiseen. Jinmuru on myös muutenkin tuntunut välillä ehkä vähän näennäisaktiiviselta ja siltä, että ollaan ehkä vähän sellaisella "katsokaa kuin edistän peliä"-otteella liikkeellä (mm. tuo harhalynkkausten määrän laskeminen, joka tosin on vähän siinä rajoilla). Jinmuru on tässä pelissä ollut lähinnä fiksoitunut Tinppaan, mikä lopulta johti taviksen tippumiseen ja Jinmuru oli vieläpä se, joka Tinppaa tosiaan ensimmäisenä alkoi kommentoida. Jinmuru myös tuntui melkeinpä venyttävän viestejään "minilistauksilla Tinpasta", joissa pitkälti listaa, mitä Tinppa on tässä pelissä tehnyt - kokoinaisuutena tällaiset listaukset vaikuttavat lähinnä viestikoon kasvattamiselta ja enemmän näennäisaktiiviselta kuin varsinaisesti peliä edistävältä toiminnalta. Tuon olisi voinut ilmaista huomattavasti lyhyemminkin ja silti saada sen saman asian sinne mukaan, mikä olisi ollut ehkä vähän tehokkaampaakin. Jinmurulla ei myöskään ole mielipiteitä kenestäkään muusta kuin Tinpasta, mikä kyllä sopii varsin hyvin tyypilliseen pahiskäyttäytymiseen; eli keskitytään yhteen pelaajaan niin kauan, että tämä saadaan pelistä pois ja sen jälkeen huomio käännetään taas seuraavaan pelaajaan ja sama homma toistuu. Kunhan pääsen lukemaan tämän toisen päivän viestejä, niin pystyn vähän paremmin arvioimaan, kuinka tehokkaasti Jinmuru on siirtynyt eteenpäin - vai onko siirtynyt eteenpäin ollenkaan. Tällaisessa yhteen pelaajaan tarttumisessa nimittäin on helposti ongelmana se, että kun huomio on keskitetty vain tuohon pelaajaan, muiden kommentoinnista saattaakin äkkiä tulla erittäin vaikeaa, koska ei ole mitään tarttumapintaa, koska ei ole reagoinut näihin samalla tavalla edellisten päivien aikana.

Sitten Jinmurun toimintaan toisen pelipäivän aikana. Pitkät selitykset yötaposta ja välillä Jinmurun puheista tulee itselleni vähän sellainen fiilis, että tuo ihmettely Zeyn tippumisesta on lähinnä päälleliimattua. Etenkin, kun Jinmurun puheista tuntuu kuultavan varsin selkeästi läpi se, että Jinmuru tuntuu yrittävän vakuutella meille muille että hänet on yritetty Zeyn tiputtamisella lavastaa. Eikä tässä kohtaa oikein voi jättää huomiotta myöskään tuota Jinmurun lipsautusta, jonka nostin jo aikaisemmin esille ja johon palaan myös tässä viestissä hieman myöhemmässä vaiheessa vielä uudelleen. Jotenkin tuo Jinmurun käytös vain ei tunnu käyvän järkeen, jos miettii että Jinmuru olisi hyvis, koska en oikein näe siinä järkeä siitä perspektiivistä. Sen sijaan voisin hyvinkin uskoa, että etenkin kokeneempi pahis voisi heittää oman taktiikkansa pöytään ja kuitata sen sillä, että tuskin pahis nyt näin tekee, koska se olis liian itsestään selvää - ja tuo Jinmurun lipsahdus myös tukisi tavallaan tätä katsantokantaa, koska rehellisesti sanoen en keksi mitään syytä sille, miksi hyvis ylipäänsä edes voisi lipsauttaa vahingossa tuota pahiskommenttia. Sen ei vaan pitäis olla mahdollista, joten tällä hetkellä näyttäis varsin vahvasti siltä, että Jinmuru vois olla yks tän pelin pahiksista. Toki tässä tulee väkisinkin miettineeksi sitä, kuinka Jinmuru ekan päivän aikana aktiivisesti puhui siitä, kuinka ennustajan voisi mahdollisesti olla järkevää tarkistaa Zey ja sitten seuraavan yönä Zey kuolee, jolloin on ihan mahdollista, että pahikset ovat yrittäneet manipuloida ennustajan tarkistamaan Zeyn, jolloin tämä tulos käy täysin turhaksi, kun Zey kuolee yöllä - mutta lopputuloksena on voimansa käyttänyt ja pahiksille siten myös vaaraton ennustaja. En menisi sanomaan, että tämä olisi juoni, johon Jinmuru ei kykenisi, koska juuri ensimmäisenä päivänähän Jinmuru puhui siitä, kuinka on käyttänyt manipuloivaa kieltä aikaisemmin livejuonareissa pelatessaan - joten mikä estäisi häntä tekemästä samaa myös tässä pelissä.

Jinmuru kirjoitti:EN KESTÄ. :DD Hyvä ku ossaan kirjottaa ja vieläpä lukee omat tekstini jälkikäteen! *Derp*
(Nii ei kai tuo oikeesti oo teille epäilyperuste?)

En oikein tiedä, mitä tästä pitäisi ajatella. Tämä ei ole se reaktio, jota olisin odottanut, mutta etenkin tuo suluissa mainittu kursiiveineen vaikuttaa siltä, että Jinmuru on huolestunut siitä, että ei kai tätä voi nyt käyttää epäilyperusteena häntä vastaan. Lisäksi tuo "kirjoittaa ja lukea omat tekstini jälkikäteen" on aikalailla jotakin, mihin pahiksen voisi kuvitella ryhtyvän, koska pahiksille lipsahdukset ovat vaarallisempia kuin hyvikselle ja itsestäni ainakin tiedän, että mie en lue viestejäni läpi koskaan. En silloin, kun pelaan hyvistä, koska hyviksenä on enemmän varaa puhua läpiä päähänsä ja hassuja, kun taas pahiksena se yksikin freudilainen voi olla kohtalokas.

Halimassa tökkii vähän se tällä hetkellä, että heti pelin alussa tuntuu tavallaan ottavan Jinmurun silmätikukseen ja vetävän kummallisia päätelmiä asioista, joissa ei varsinaisesti ole mitään erityistä. Tyyliin tuo epäjohdonmukaisuus Jinmurun puheissa tai puheet siitä, kuinka Jinmuru puhuu itsensä pussiin, vaikka mitään pussia ei kyseisessä tapauksessa oikeastaan ole olemassa. Välillä Haliman Jinmuru-kommenteista tuntuu välittyvän sellainen fiilis, että epäillään, koska ollaan päätetty, että tämä on epäilyttävää, viis väliä sillä, mitä epäilyjen kohde puolustuksekseen sanoo tai kuinka pätevä tuo puolustus oikein onkaan. Halima myös mallaili ekana päivänä hieman myös pahisparia Ariel-Tinppa ja Ariel-Zey, mutta molemmista versioista toinen on jo osoittautunut hyvikseksi, joten mikä on tilanne tämän suhteen tällä hetkellä? Halima myös tuntuu ottaneen ekan päivän aikana Jinmarun suhteen epäilylinjan, mutta ei kuitenkaan ole omien sanojensa mukaan lähdössä tämän äänestäjien joukkoon, mikä kyllä iskee silmään sitäkin enemmän, kun nyt toisen päivän aikanakin Halima on kommentoinut Jinmurun olevan silmälläpidettävä (ehkä kevyempi ilmaus kuin "epäilyttävä"), mikä vähän tuo sitä fiilistä, että epäillään, koska on tavallaan pakko, mutta ei haluta äänestää ihan siltä varalta että joku muukin lähtee äänestyslinjalle ja sitten Jinmuru tippuu. Tällainen varovainen "epäilen, mutta en kuitenkaan halua äänestää"-suhtautuminen tuntuu vähän sellaiselle, että pahis voisi tällaiseen ryhtyä. Okei, tässä kohtaa joku varmaan sanoo, että "sie sanoit itekin, ettet aio äänestää", mutta koen sen vähän eri asiaksi tässä yhteydessä, koska itse en kokenut saavani oman ääneni käytöstä mitään lisätietoa, koska epäilyni eivät olleet täysin selvät ensimmäisen päivän jäljiltä. Tällä hetkellä Halima-Jinmuru -pahispari tuntuu varsin järkevältä mahdollisuudelta, koska jotain linkkiä on olemassa ja molemmat ovat yksilöinä enemmän tai vähemmän mielenkiintoa herättäviä. Tosin en ihan pysy perässä Haliman Zey-Ariel-yhdistelmässä, joten en siihen osaa sen kummemmin kommentoida. Halimalla tuntuu muutenkin olevan vähän ehkä jänniä päättelyketjuja, joiden logiikkaa en ihan seuraa - tosin niin on varmaan minullakin, vaikka parhaani mukaan ne auki yritänkin kirjoittaa.

Halima myös ehdottaa L'huin tiputtamista tämän antiaktiivisuuden vuoksi, mikä voi pahimmillaan johtaa siihen, että tämä peli päättyy pahisten voittoon. L'huin tiputtaminen johtaa vähintäänkin siihen, että hyvikset ovat kolmannen päivän alkaessa varsin epäsuotuisassa asemassa ja ikään kuin takaa-ajoasemassa pahiksiin nähden. En tiedä voiko tästä sen kummemmin päätellä kummankaan roolista sen tarkemmin mitään, mutta menisin kuitenkin veikkaamaan, että Halima ja L'hui eivät ainakaan ole keskenään pahispari. Pahis!Halima tuskin ehdottaisi pahis!L'huin tiputtamista antiaktiivisuuden vuoksi, vaan ehkä olisi kiinnostuneempi saamaan tämän hereille. Sen sijaan, mikäli Halima on pahis, niin silloin kävisi paljon paremmin järkeen nostaa esille mahdollisuus siihen, että L'hui tiputettaisiin tämän päivän aikana pelkän antiaktiivisuuden vuoksi - etenkin, mikäli Haliman pahiskaveri olisi saamassa puoleensa varsin negatiivista huomiota. Kokonaisuutena tämä siis voisi viitata siihen, että Halima ja Jinmuru ovat pahiskavereita keskenään - mikä taas kävisi järkeen myös tuon Zey-yötapon suhteen.

Violet taas on vähän epämääräinen pelaaja (mm. syistä, joista puhuin jo edellispäivän pitkässä viestissäni), koska tuntuu kommentoivan peliä ikään kuin ulkopuolelta - puuttuen keskusteluun satunnaisesti, vastaillen ihmisten pointteihin silloin tällöin, mutta se itse kontakti peliin tuntuu jäävän uupumaan. Ainakin tuntuu, että tähän mennessä olen lukenut Violetilta lähinnä pelkästään sellaisia peliviestejä, joissa tämä ei erityisemmin kommentoi pelaajia, vaan pysyttelee enemmän sivussa, ulkopuolella. Kysymysten väistelystä ehdinkin puhua jo ensimmäisen pelipäivän aikana eikä sen suhteen mieleni ole muuttunut yhtään mihinkään. Jännää peliä Violetilta tässä pelissä kyllä. En ole muistaakseni tällaista käytöstä nähnyt häneltä aikaisemmin - edes silloin, kun Kanalassa pelasin hänen kanssaan pahista, joten joko tässä on taustalla jokin muu kuin hyvisrooli tai sitten Violetin pelityyli on muuttunut oman Kylä-taukoni aikana varsin merkittävästi (tosin niin taitaa olla muuttunut miunkin tyylini). Violet myös lähtee sille kannalle, että "Tinpan tiputtaminen ekana päivänä on hyödyllistä", mikä ehkä hieman kummastuttaa. En nimittäin ihan osta noita perusteluita siitä, että Tinppa tippuisi seuraavana päivänä tai pelin huomio kiinnittyisi tähän pidemmäksi aikaa. Äh, tämä kommentti on ehkä kiikun kaakun siinä, mitä mieltä siitä itse olen, joten en tiedä.

Violet myös nostaa esille mahdollisuuden siihen, että L'hui tarkistetaan ennustajan toimesta, mikä on mielestäni kyllä aivan yhtä riskialtista kuin L'huin tiputtaminenkin. Sanoisin siis, että ehkä kannattaa antaa L'huin tippua mahdolliseen antiaktiivisuuteen ja antaa mahdolliselle varapelaajalle tilaisuus. Tai vähintäänkään L'huin mahdollisesta ennustamisesta EI pidä puhua topicissa, koska silloin pahiksille käy aivan liian helpoksi vain poimia tämä pois pelistä ja siinä on sitten sekä varma pelaaja ja ennustajan voima käytettyinä - eli lopputuloksesta ei ole hyviksille mitään hyötyä vaan hyödyt ovat pelkästään pahisten pelille.

Violet kirjoitti:Hmm. Jinmuru kerää ääniä. Pitänee miettiä mitä tämä meinaa näin kokonaisuuden kannalta.

Myöskään tämä kommentti aivan pelin alkupuolelta ei täysin vakuuta, sillä tämä kuulostaa lähinnä siltä, että tässä pelataan nyt kovin taktisesti - ja harvemmin taktinen peli on jotakin, mihin hyvis ryhtyy, vaan on enemmänkin pahisten heiniä.

Tetradynamia tuntuu kanssa solahtavan vähän tähän hiljaisempaan sakkiin, josta on paha sanoa oikein mitään. Välillä kyllä tulee ihan hyvääkin settiä ja hyviä pointteja sieltä, mutta kokonaisvaltaisesti tuntuu, että se itse panos pelin kannalta jää välillä vähän jonnekin unohduksiin. Toisaalta Tetran kohdalla ei myöskään tule sellaista näennäisaktiivisuusfiilistä, mitä vois ehkä kuvitella, joten ehkä siinä mielessä hiljaisuus ja pelin edistäminen ovat tasapainossa.

L'hui on edelleen heräämätön, mutta olen hieman eri mieltä muiden kanssa siitä, onko kannattavaa lynkata heräämätön L'hui tänään vai ei. Nimittäin itse olen enemmän sillä kannalla, että tässä vaiheessa peliä on arvokkaampaa saada käytettyä päivälynkkaus oikeasti epäilyttävään pelaajaan kuin pelaajaan, josta ei ole niin minkäänlaista käsitystä. Mikäli lynkkaamme tänään L'huin ja tämä paljastuu hyvikseksi, meillä ei ole enää harhalynkkauksia käytettävissä ja pelin varsin todennäköinen lopputulos on pahisvoitto, sillä tällä hetkellä en sanoisi, että todennäköisyydet olisivat sen puolella, että kolmantena päivänä onnistuisimme tiputtamaan vaaditun pahiksen, jotta hyvisvoitto olisi ylipäänsä mahdollinen. Mikäli taas annamme L'huin jatkaa pelissä, on täysin mahdollista että tämän mahdollisesti tippuessa antiaktiivisuuteen tilalle saadaan huomattavasti aktiivisempi varapelaaja, jolloin meillä on ylipäänsä tilaisuus tehdä päätelmiä L'huin roolista. Tällä hetkellä pelistä nimittäin on pudonnut jo kaksi tavista, joista kumpi tahansa voisi tulla tarvittaessa L'huin varapelaajaksi, jolloin ainakin itse koen varsin pieneksi pahaksi sen, että L'huin roolista saadaan kunnollista käsitystä tai edes osviittaa vasta 3. päivänä. Mikäli tiputtaisimme L'huin tänään, ampuisimme täysin sokkona ja on olemassa kaikki mahdollisuudet siihen, että L'huin roolina on pahis, ennustaja tai tavis - ja tässä tilanteessa ja tämän pelin ollessa kyseessä kaikkine kokeellisine ominaisuuksineen sanoisin riskiä tällaiseen sokkotiputukseen aivan liian suurina.

Horaanekokin on tähän mennessä vain herännyt, joten tästä suunnasta kuulisin mielelläni hieman lisääkin. Yhden lyhyen viestin pohjalta on paha lähteä vetämään mitään johtopäätöksiä, koska materiaalia ei vain yksinkertaisesti ole tarpeeksi. Varsinkaan, kun sitä sisältöä ei erityisemmin tuossa yhdessä viestissä ole.

//Violet väliin

Violet kirjoitti:tosin nykyisessä valossa (Tinpan ja Zeyn kuoleman jälkeen) Vampirekin varmaan katsoo asioita eri tavalla. Ehkä tästä saamme kuulla siitä luonnostelemastasi uudesta pitkästä viestistä, jota odotan kauhulla.

Joo, katson asioita vähän eri kantilta tällä hetkellä ja tämä pitkä viesti luultavasti siitä kertookin - toivottavasti jopa varsin kattavasti :P Jotenkin tuntuu, että multa taitaa tähän peliin tulla lähinnä pitkiä viestejä, mikä on tavallaan hassua, koska en oo näin pitkiä viestejä tainnut kirjoittaa sitten vuosien 2010-2011, joten nostalgiset fiilikset on tällä hetkellä myös minulla (teistä muista en tiedä). Pitkien viestien kirjoittaminen on kuitenkin musta järkevämpää/helpompaa kuin lyhyiden, koska pitkään viestiin pystyn kattavasti käymään asiat läpi sen sijaan, että yritän postailla koko ajan lyhyitä viestejä. Ennemmin kirjoitan vähän harvemmin, kun on oikeasti aikaa (tyyliin useampi tunti :D) ja otan kattavamman näkökannan peliin - jolloin taas viestien pituudet ovat siellä lähestulkoon romaaninmitoissa :D

Ariel on itselleni vieras pelaaja, en ole hänen kanssaan tainnut koskaan aikaisemmin pelata, joten en tunne Arielin tyyliä enkä siksi osaa sitä myöskään kommenteissani ja mielipiteissä huomioida. Tässä pelissä Ariel on kuitenkin kirjoittanut vain yhden ainoan viestin, joka kyllä jätti ainakin allekirjoittaneen hieman kylmäksi. Tuosta ei oikein saa mitään irti. Ainoa mielipiteeseen viittaava on se, että Tinpan perusteeton ääni ihmetyttää, mutta sekään ei sinällään ole mitenkään saavutus arielilta, koska samaa tässä pelissä ovat tainneet sanoa kaikki tai vähintäänkin lähes kaikki. Ariel tuntuu siis tällä hetkellä lähinnä neutraalilta, koska kommentointiviestistä ei oikein vielä pysty mitään mielipiteen tapaista vetämään, koska vähän samoin kuin Horaanekon kohdalla - materiaalia on siihen aivan liian vähän. Kokonaisuutena Arielin viesti on erittäin yksipuolinen ja varsin pintapuolisesti kontaktia ottava. Mielellään kaipaisin tästä suunnasta hieman syvällisempääkin osallistumista, sillä tuo ei vielä oikein hyödytä pidemmällä tähtäimellä mitään. Ahaa, Arielilta tuli toinenkin viesti! Äänestää massan mukana Tinppaa, mikä ei sinällään yllätä, koska keneenkään muuhun Ariel ei tähän mennessä ole ottanut kontaktia millään tavalla. Epäilyt eivät ehkä ole mitenkään maata mullistavia, suunnilleen samaa kuin kaikilla muillakin, joten en nyt näe, että tästä pystyisi vielä vetämään sen suurempia johtopäätöksiä Arielin roolista suuntaan tahi toiseen.

Juuh, tämä viesti on niin massiivisen kokoinen, että voisin kuvitella, että jonkinlainen tiivistelmä olisi ihan toivottu ja luultavasti hieman selventäväkin.

Epätodennäköinen pahispari: Halima-L'hui
Mahdolliset pahisparit: Halima-Jinmuru
Pahismaiset/Epämääräiset: Halima, Jinmuru, Violet
Neutraalit: Horaaneko, Tetradynamia, Ariel
Heräämättä: L'hui

Olettaisin myös, että ääneni saaja ei tule kenellekään yllätyksenä. Perusteluja löytyy tästä viestistä enemmänkin, joten en ala kasvattamaan tämän viestin pituutta turhaan toistamalla kaikkea sitä, mitä olen tässä jo kertaalleen sanonut.

++Jinmuru
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Vampire » 01.03.2016 01:02:50

Liekö sitten pitkä viestini pelästyttänyt kaikki hiljaisiksi, kun kukaan ei puhu - ja päivä kuitenkin päättyy jo tänään, mutta tulen vielä itse pikapostaamaan puhelimella.

Tulin nimittäin miettineeksi Violetia, joka tuntuu ottavan peliin ja etenkin pelaajiin kantaa jotenkin vaisun ja ympäripyöreän oloisesti. Mielipiteenpoikaset kyllä ilmaistaan tiiviisti, mutta tuntuu, että paljoa niistä ei kyllä käteen jää. Violetin listaus oli kyllä siinä mielessä helpottava, että nyt ainakin on jokin käsitys Violetin mielipiteistä, mutta käteen siitä tuntuu loppuviimeksi jäävän aika vähän ja jotenkin vaisusti. Osaltaan tämä sisältyy siihen, miksi mulla tulee sellanen fiilis, että Violet pelaa tavallaan pelin ulkopuolella ja kontaktia muihin ottamatta. Violet on epämääräisissä/pahismaisissa syystä, vaikka en olekaan löytänyt sen suurempaa mahdollista linkkiä, joka muodostaisi mahdollisen pahisparin. JinmuruHalima-kaksikon selvittäminen ratkaisisi paljon.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 01.03.2016 10:11:11

Ariel: Pelaa hyvin samalla tavalla, kuin edellisessä pelissä (Son Goku) pahiksena voittoon. Yrittää kenties toistaa temppunsa koetellulla menetelmällä. Silloin pahisparina Zey. Olisiko voinut tappaa Zeyn nyt, jotta tämä ei kiinnittäisi huomiota samankaltaisuuteen? En tiedä, miten Ariel pelaa hyviksenä (en muista koskaan nähneeni), joten en voi sanoa, olisiko erilainen silloin.

Halima: Neutraali, mitäänsanomaton. Katsotaan, saanko mitään irti. Jos en antaa olla.

Horaaneko: En osaa sanoa mitään.

Jinmuru: Sinänsä ymmärrän, että tällaisen pelin takia menettää yöunensa. (olen menettänyt joskus itsekin) Lähtisikö Jinmuru pahiksena kuitenkaan asiasta tässä laajuudessa avautumaan? En usko, mutta historiasta muistan, että Jinmuru on kierompi kuin näyttää.

L'hui: Pitäisi lynkata heti. Varapelaajaksi, mikäli sellainen saadaan, tulee kuitenkin joku Tinppa, joka aiheuttaa sitten omat ongelmansa.

Vampire: Heittelee viimeisimmässä romaanissaan epäilyksiä vähän joka suuntaan, paitsi tännepäin. Miksi? Eikö halua herättää nukkuvaa karhua? No, moni mies (tai nainen) tapaa kohtalonsa tiellä, jonka valitsee sen välttääkseen. Yhtäältä haluaa pitää L'huin pelissä aiheuttamassa hämmennystä ja toisaalta epäilee vähän kaikkia, jotta kykenee reagoimaan ilman tarvetta jyrkkään mielenmuutokseen (mikä herättäisi huomiota). Pahismainen.

Violet: Neutraali, mitäänsanomaton. Katsotaan, saanko mitään irti. Jos en antaa olla.

Oleellista nyt päästä L'huista eroon. Sen jäkeen Vampire-Ariel -akselilla liikutaan. Horaanekon suhteen peli lienee menetetty. Halima ja Violet päätyvät vielä tarkempaan tarkasteluun. (ehkä)
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Vampire » 01.03.2016 12:02:54

En ihan ymmärrä Tetran perusteita mun epäilyttävyydelle. L'huin tiputtamisen vastustamisen perustelin omasta mielestäni varsin kattavasti (ja on yhtä todennäköistä, että L'huin varapelaajaksi tulee Zey). Enkä ihan ymmärrä, mikä peruste epäilyille on "epäilee kaikkia", koska mikäli huomasit, epäilin vain kolmea pelaajaa seitsemästä (8-minä) samalla, kun neljä pelaajista menee neutraaliin sakkiin.

En ehdi kirjottaa pidemnin, ruotsin tunti alkaa. Palailen asialle taas myöhemmin...
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Halima » 01.03.2016 12:24:57

Violet kirjoitti:Halima: olen sitä mieltä, että listaus on parempi tehfä toisena pelipäivänä. Useimmissa tapauksissa. Tämä peli onkin päivien lyhyyden vuoksi poikkeus, minkä tajusin vasta äsken. Mun on nyt käytännössä pakko tehdä listaus tänään. Aloitan kun pääsen kotiin koneelle.

Miten päivien lyhyys vaikuttaa siihen milloin listauksesta on hyötyä?

Violet kirjoitti:Ariel: Ariel on postannut kahdesti, mutta mennyt aina suoraan asiaan. Asia on kuitenkin usein jo tullut esille muitten pelaajien viesteistä. Kerätyt huomiot ovat tosia, mutta jääneet niukiksi. Tinpan kuoleman jälkeen mielipiteistä ei jää käteen mitään. Ja miten ei voi olla mitään mieltä Jinmurusta? Tällä hetkellä luokittelisin Arielin lievästi pahismaiseksi.

...(poistin paljon Violetin tekstiä tästä välistä)...

Eli lievästi hyvismäiset: Vampire
Jotain tältä väliltä: Jinmuru
Neutraali: Halima, L'hui, Tetradynamia
Lievästi pahismainen: Ariel

Eli jos nyt pitäisi jotakuta äänestää, ääni menisi Arielille. Toisaalta pieni aktivoituminen siinä suunnassa tekisi hyvää. ++Ariel

Yritän myöhemmin vielä katsoa pelaajien välisiä suhteita, jos niistä löytyisi jotain. Tarkempaan syyniin joutuvat vielä Halima, Jinmuru sekä Vampiren jättiviesti. Etenkin Haliman suhteet mietityttävät, kuten myös muiden neutraalien, tosin heitä onkin hankalampi analysoida.

Tämä nyt pistää mun pahistutkan vipattamaan entistä pahemmin. Ainut jonka koet tässä vaiheessa peliä pahismaiseksi on Ariel? Kuka ois sun mielestä Arielin mahdollinen pahiskaveri? Jinmurun pistät edelleen vähän hyvismäisen puolelle tuon "koska olen pahis" -kommentin jälkeenkin? Ois kiva saada näitä suhde- ja tarkempi syyni -analyysejä vielä hyvissä ajoin tämän päivän aikana, jotta nekin ehtisi mahdollisimman moni nähdä ennen iltaa.

Vampire kirjoitti:
Violet kirjoitti:Hmm. Jinmuru kerää ääniä. Pitänee miettiä mitä tämä meinaa näin kokonaisuuden kannalta.

Myöskään tämä kommentti aivan pelin alkupuolelta ei täysin vakuuta, sillä tämä kuulostaa lähinnä siltä, että tässä pelataan nyt kovin taktisesti - ja harvemmin taktinen peli on jotakin, mihin hyvis ryhtyy, vaan on enemmänkin pahisten heiniä.

Just tätä mä yritin tuolla aikaisemmin sanoa, en vain löytänyt tarpeeksi selkeitä sanoja. Eli sen sijaan että Violet kertois sen mielipiteensä siinä ja silloin, hän toteaa että "pitänee miettiä" mitä tämä meinaa. Jotenkin just tuollaista varovaista "olen huomioinut tilanteen, mutta haluan nyt rauhassa harkita mihin suuntaan mielipiteeni kallistan, jottei sitä koeta pahismaiseksi".

------------------------

Vampire kirjoitti:Halima myös mallaili ekana päivänä hieman myös pahisparia Ariel-Tinppa ja Ariel-Zey, mutta molemmista versioista toinen on jo osoittautunut hyvikseksi, joten mikä on tilanne tämän suhteen tällä hetkellä?

No, päivänselvästi kumpikaan pari ei ollut pahispari. Ariel oli noissa molemmissa pareissa tosi passiivisessa roolissa, tai siis että nuo roolitukset oli Tinpan ja Zeyn toimien pohjalta mietitty, ei Arielin. En koe Arielia mitenkään erityisen pahismaiseksi, vaikkakin noin hiljaisena olisi helppo pelata sivustaseuraavaa pahista (jollainen hän vissiin viimeksi pelaamassaan pelissä olikin).

Vampire kirjoitti:Halima myös tuntuu ottaneen ekan päivän aikana Jinmarun suhteen epäilylinjan, mutta ei kuitenkaan ole omien sanojensa mukaan lähdössä tämän äänestäjien joukkoon, mikä kyllä iskee silmään sitäkin enemmän, kun nyt toisen päivän aikanakin Halima on kommentoinut Jinmurun olevan silmälläpidettävä (ehkä kevyempi ilmaus kuin "epäilyttävä"), mikä vähän tuo sitä fiilistä, että epäillään, koska on tavallaan pakko, mutta ei haluta äänestää ihan siltä varalta että joku muukin lähtee äänestyslinjalle ja sitten Jinmuru tippuu. Tällainen varovainen "epäilen, mutta en kuitenkaan halua äänestää"-suhtautuminen tuntuu vähän sellaiselle, että pahis voisi tällaiseen ryhtyä. Okei, tässä kohtaa joku varmaan sanoo, että "sie sanoit itekin, ettet aio äänestää", mutta koen sen vähän eri asiaksi tässä yhteydessä, koska itse en kokenut saavani oman ääneni käytöstä mitään lisätietoa, koska epäilyni eivät olleet täysin selvät ensimmäisen päivän jäljiltä. Tällä hetkellä Halima-Jinmuru -pahispari tuntuu varsin järkevältä mahdollisuudelta, koska jotain linkkiä on olemassa ja molemmat ovat yksilöinä enemmän tai vähemmän mielenkiintoa herättäviä.

Jinmuru on epäilyttävä, mutta ekana päivänä Tinppa oli vielä epäilyttävämpi ja nyt tokana päivänä Violet on epäilyttävämpi. Ei mua haittaa jos Jinmuru lynkataan tänään, hän on mun mielestä hyvin todennäköinen Violetin pahiskaveri, mutta haluaisin mieluummin lynkata tänään sen, joka ois mun mielestä vielä todennäköisemmin pahis.

Vampire kirjoitti:Jotenkin tuntuu, että multa taitaa tähän peliin tulla lähinnä pitkiä viestejä, mikä on tavallaan hassua, koska en oo näin pitkiä viestejä tainnut kirjoittaa sitten vuosien 2010-2011, joten nostalgiset fiilikset on tällä hetkellä myös minulla (teistä muista en tiedä).

Mä ainakin muistan sut Vampire nimenomaan tällaisten kilometripostausten kirjoittajana, ja joo nostalgiset fiilikset on.

L'hui-tilanteesta vielä. Violetin ehdotus ennustajan käytöstä on mun mielestä ihan hyvä, ja kuten Vampirekin totesi, " L'huin tiputtaminen johtaa vähintäänkin siihen, että hyvikset ovat kolmannen päivän alkaessa varsin epäsuotuisassa asemassa". Eli kun nyt tänään tuntuu monella olevan jo ihan oikeita epäilyksiä, niin oon sitä mieltä että voidaan jättää L'hui kohtalon (ja mahdollisesti ennustajan) hellään huomaan ja keskitytään tänään niihin oikeisiin epäilyihin. Lisäksi on tosiaan olemassa sekin mahdollisuus, että L'hui on ennustaja, joka ei päivän aikana tule ilmoittamaan itsestään, niin on turvallisempaa jos hänelle kuitenkin saataisiin se varapelaaja.

Nyt, aiemmin esitettyjen perusteluiden pohjalta:
++Violet

Mua aika paljon kyllä huolestuttaa pelin hiljaisten määrä ja roolit. Jos kaikki pahispelaajat sattuu olemaan nelikossa Ariel-Horaaneko-L'hui-Tetradynamia, niin ainakin tämän hetkisen pelisuunnan perusteella heillä on kyllä liian helppo tie tämän pelin voittoon. Tetradynamialta nyt tuli sentään jotain listauksentynkää, mutta aika tyngäksi se jäi. Tiivistettynä näin mä sen ymmärsin:
Ariel: Voisi olla pahis tai sitten hyvis.
Halima: Neutraali, mitäänsanomaton. Katsotaan, saanko mitään irti. Jos en antaa olla.
Horaaneko: En osaa sanoa mitään.
Jinmuru: Voisi olla hyvis tai sitten pahis.
L'hui: Pitäisi lynkata heti.
Vampire: Pahismainen.
Violet: Neutraali, mitäänsanomaton. Katsotaan, saanko mitään irti. Jos en antaa olla.

Eli Tetran mielestä Vampire on ainut pahismainen, mutta haluaa kuitenkin lynkata heti L'huin. Joo, tiedän että olin itse eka joka ehdotti L'huin lynkkausta, mutta nyt näiden Vampiren ja Violetin perusteluiden jälkeen oon muuttanut mieltäni, ja tuo Tetran mielipide kuulostaa lähinnä pahikselle helpolta reitiltä taas yhdestä päivästä selviämiseen.

---------------------
Laitetaas vielä tämän hetkinen äänestystilanne esiin, ihan vaan selvyyden vuoksi:
1 Ariel (Violet)
1 Jinmuru (Vampire)
1 Violet (Halima)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 01.03.2016 12:32:08

En ole sanonut, enkä aivan erityisesti tarkoittanut "epäilee kaikkia", sanoessani "heittelee epäilyksiä vähän joka suuntaan". Peruste epäilyille on se, että näin pidät oikeastaan kaikki ovet raollaan asettumatta puolelle tai toiselle, mikä antaa sinulle kivasti liikkumavaraa loppupelissä. Tämä taas on mielestäni nimenomaan pahiksen ajattelua, sillä hyvikselle ei ole varsinaisesti haittaa seistä jämäkästi kannallaan. (Pelaajien luokittelu kasteihin, "neutraali sakki", on sitäpaitsi mielestäni sangen pöhköä ja siihen vetoaminen aivan erityisen pöhköä)

On oikeastaan samantekevää, kuka L'huita mahdollisesti korvaa. Jos se on Tinppa, on asia yhdellä tapaa hankala (Tinppa sähläsi tässä pelissä jo ainakin vähän, aloittelija kun on), jos Zey, niin toisella tapaa (Zeystä on parhaimmillaankin vaikea sanoa mitään ja nyt hän pahiksena saisi tolkuttoman etumatkan ja hyviksenä aiheuttaisi paljon päänvaivaa kanssahyviksille juuri tämän mahdollisuuden vuoksi.) Jos L'huin korvaaja on joku muu, niin tilanne on jollain kolmannella arvaamattomalla tavalla hankala. On pahikselle edullista pitää tilanne hankalana. Jos L'huista hankkiudutaan eroon nyt, niin tilanne on selkeämpi. (jos ei parempi) (etenkin kun jäljelle jäävät silti sekä Horaaneko että Ariel, joista kukaan ei taida osata sanoa juuri mitään, muista pelaajista nyt puhumattakaan.)

//Halima väliin
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 01.03.2016 12:37:38

Halima: "Listauksentynkä, joka jäi tyngäksi":D Minä kun kerkesin olla jo ihan ylpeä omaan tavalliseen tasooni nähden hienosta listauksesta.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Pastalautanen » 01.03.2016 13:18:47

Ritriit ritriit!!! Pastalautanen on paikalla laskemassa äänet!!!!

Tilanne:
1 Ariel (Violet)
1 Jinmuru (Vampire)
1 Violet (Halima)

Periaatteessa sääntönillityksen mukaan Haliman aikaisempi lainaus olisi laskettavissa ääneksi Arielille koska kyseessä on laillinen kohde ja äänestysmuoto on oikein, mutta tämän kerran emme laske sitä mukaan äänestykseen. Muistakaa joka ikinen jatkossa olla tarkempia kun lainaatte äänestysviestejä! (LOL)

Ariel on kuolemassa ensin saadulla äänellä!!!
Ja Halimalle kiitoksia APJ:n viran hoitamisesta vaikkei mitään velvollisuutta ole sellaiseen; ellet sitten halua tehdä sitä myös virallisesti

Äänestyspakot:
L'hui, Vampire, Horaaneko, Tetradynamia

Lounastauolla
E kukaan!

Päivä päättyy tänään kello 21:30!!
Liian syötävän suloinen.
Avatar
Pastalautanen
Mafian liittolainen
 
Viestit: 107
Liittynyt: 29.04.2014 13:45:24

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa

cron