Pastalautasen kosto, pastaisa loppu!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Vampire » 01.03.2016 14:56:08

Nyt pääsin taas koneelle, joten pääsen kirjoittelemaan pidempääkin viestiä ilman, että tilttaa koneet.

Tetradynamia kirjoitti:Heittelee viimeisimmässä romaanissaan epäilyksiä vähän joka suuntaan, paitsi tännepäin. Miksi? Eikö halua herättää nukkuvaa karhua? No, moni mies (tai nainen) tapaa kohtalonsa tiellä, jonka valitsee sen välttääkseen. Yhtäältä haluaa pitää L'huin pelissä aiheuttamassa hämmennystä ja toisaalta epäilee vähän kaikkia, jotta kykenee reagoimaan ilman tarvetta jyrkkään mielenmuutokseen (mikä herättäisi huomiota). Pahismainen.

Olen tähän jo reagoinut, mutta kommentoinpas uudelleen vähän perusteellisemmin. Olen nimittäin aikalailla eri mieltä melkein kaikesta tässä :D Sinuun en ole kohdistanut epäilyjä, koska tuntuu, etten ole tähän asti saanut sinusta otetta sitten millään. Enkä halua alkaa vääntämään epäilyjä väkisin, jos niitä ei synny. En myöskään menisi sanomaan, että tästä omista puheistani olisi helppo tai kovin nopea lähteä mieltä muuttamaan - tiedostan, että omien vahvojen epäilyideni vuoksi olen luultavasti varsin suuressa pulassa, mikäli joku vahvimmista pahisepäillyistäni paljastuu hyvikseksi tai toisin päin. Jyrkälle mielenmuutokselle ei mun tähän astisilla mielipiteillä ole oikein liikumatilaa, koska epäilyideni perusteet ovat tällä hetkellä (ainakin minusta) niin vahvat. L'huita taas olen kommentoinut jo ja vähän tulee fiilis, että oot joko päättänyt olla täysin eri mieltä asiasta tai sitten et halua edes lukea tai ajatella sanojani.

Muiden pelaajien kohdalla tuntuu, että oot lähinnä suhtautunut kaikkiin tyylillä "meh", mikä tuntuu ehkä vähän hassulta - enkä ihan ymmärrä tuota linkitystäsi, jossa olisin Arielin pahispari.

Halima kirjoitti:Ainut jonka koet tässä vaiheessa peliä pahismaiseksi on Ariel? Kuka ois sun mielestä Arielin mahdollinen pahiskaveri? Jinmurun pistät edelleen vähän hyvismäisen puolelle tuon "koska olen pahis" -kommentin jälkeenkin?

Tässä kyllä hyvää pointtia Halimalta, mielellään näkisin myös Violetin vastauksen tähän. Tai Tetradynamian mielipiteen tuohon "koska olen pahis"-kommenttiin.

Halima kirjoitti:No, päivänselvästi kumpikaan pari ei ollut pahispari. Ariel oli noissa molemmissa pareissa tosi passiivisessa roolissa, tai siis että nuo roolitukset oli Tinpan ja Zeyn toimien pohjalta mietitty, ei Arielin. En koe Arielia mitenkään erityisen pahismaiseksi, vaikkakin noin hiljaisena olisi helppo pelata sivustaseuraavaa pahista (jollainen hän vissiin viimeksi pelaamassaan pelissä olikin).

En mie sitä ajatellutkaan, että tuo olis Arielin pohjalta mietitty, vaan enemmän yritin saada selvyyttä siihen, mitä mietit Arielista, koska Ariel oli kuitenkin noissa molemmissa yhteisenä nimittäjänä.

Gaah, jos nää pikkulinnut lakkais taas suhaamasta torpedoina mun ikkunani ohitse, niin voisin keskittyäkin vähän paremmin tähän kirjoittamiseen ::D (fun fact: mun koulutuksella lintujen kiivas ohilento oikeasti häiritsee keskittymistä, koska oon oppinut kiinnittämään tällasiin asioihin huomiota - koulutuksena siis biologia ja lähes pätevä lintujen rengastaja)

Tetradynamia kirjoitti:Peruste epäilyille on se, että näin pidät oikeastaan kaikki ovet raollaan asettumatta puolelle tai toiselle, mikä antaa sinulle kivasti liikkumavaraa loppupelissä. Tämä taas on mielestäni nimenomaan pahiksen ajattelua, sillä hyvikselle ei ole varsinaisesti haittaa seistä jämäkästi kannallaan. (Pelaajien luokittelu kasteihin, "neutraali sakki", on sitäpaitsi mielestäni sangen pöhköä ja siihen vetoaminen aivan erityisen pöhköä)

Missä kohtaa pidän "ovea auki molemmille puolille"? Niiden kolmen kohdalla, joista en osaa sanoa mitään? Niiden kolmen kohdalla, joita tällä hetkellä epäilen pahiksiksi? "Kasteihin" jakaminen taas on minulle tyypillinen juttu ja samaa teit itsekin, kun listasit mielipiteesi - eri tavalla toki, mutta käytännössä se periaate siellä taustalla on sama. Juonittelupeli ei toimi, jos pelaajia ei luokittele millään tavalla, koska vähintäänkin on luokiteltava pelaajat pahismaisiin ja hyvismäisiin ja kasteja nekin. Joten en ihan ymmärrä tätä(kään) pointtia.

Tetradynamia kirjoitti:On oikeastaan samantekevää, kuka L'huita mahdollisesti korvaa. Jos se on Tinppa, on asia yhdellä tapaa hankala (Tinppa sähläsi tässä pelissä jo ainakin vähän, aloittelija kun on), jos Zey, niin toisella tapaa (Zeystä on parhaimmillaankin vaikea sanoa mitään ja nyt hän pahiksena saisi tolkuttoman etumatkan ja hyviksenä aiheuttaisi paljon päänvaivaa kanssahyviksille juuri tämän mahdollisuuden vuoksi.) Jos L'huin korvaaja on joku muu, niin tilanne on jollain kolmannella arvaamattomalla tavalla hankala. On pahikselle edullista pitää tilanne hankalana. Jos L'huista hankkiudutaan eroon nyt, niin tilanne on selkeämpi. (jos ei parempi) (etenkin kun jäljelle jäävät silti sekä Horaaneko että Ariel, joista kukaan ei taida osata sanoa juuri mitään, muista pelaajista nyt puhumattakaan.)

Tähän oikeastaan voin vain todeta, että olen täysin eri mieltä. L'huin korvaajan henkilöllisyys ei ole samantekevää, koska esim. Zey on vahva ja hyvä pelaaja, joka todennäköisesti jopa olisi äänessä, jolloin kolmantena päivänä saataisiin kyseisestä roolista edes joku kuva. Mikäli taas L'hui tiputetaan tänään, otetaan samalla riski siitä, että lynkataan ennustaja ja samalla myös varmistetaan, että seuraavana päivänä hyviksillä ei ole yhtäkään harhalynkkausta jäljellä, jolloin on suuremmat paineet saada pahis kiinni - ja voisin sanoa, että tällä hetkellä tuntuu ettei olla vielä niin lähellä pahiksen nappaamista, että täysin turha harhalynkkauksen tuhlaaminen olisi järkevää missään muotoa.

Sinä koet, että on pahikselle edullista pitää tilanne "hankalana" pitämällä L'hui pelissä mukana, minä taas koen, että on pahikselle edullista yrittää saada hyvikset takaa-ajoasemaan, jossa näillä ei ole yhtäkään harhalynkkausta jäljellä ja pahiksia on kaksi. Vielä jos L'hui sattuukin olemaan ennustaja, niin sehän on vain parempi pahiksille, koska ennustaja on roolina tällä hetkellä hyvisten ainoa ase pahiksia vastaan, jolla on oikeasti kunnolla tehoa ja joka parhaassa tapauksessa voi käytännössä ratkaista koko pelin.

En tiedä, pääseekö tästä asiasta jankkaamisella yhtään mihinkään - paitsi siihen, että pahikset tykkään, kun huomio kiinnittyy johonkin näinkin irrelevanttiin (tavallaan) ja pahikset itse samalla pääsevät vähemmällä huomiolla. Mä olen melko varma siitä, että en onnistu puhumaan päätäsi ympäri - enkä toisaalta edes halua - ja tiedän, että sie et luultavasti myöskään saa mun päätäni puhuttua ympäri tämän asian suhteen, koska ollaan niin ratkaisevasti eri mieltä tästä yksityiskohdasta. Sen sijaan, että tästä vängätään tämän enempää sanoisin, että kannattaa ehkä siirtyä eteenpäin ja oikeasti yrittää saada ne pahikset napattua. Koska jos tässä tulee taas päivän päättyessä uusi harhalynkkaus, niin silloin ollaan takaa-ajoasemassa kaikesta huolimatta.

Hiljaisista kuulisin mielelläni lisää, tässä kun tuntuu, että sama piiri pieni pyörii koko ajan, mutta tällä hetkellä fiilikset Tetradynamiasta ovat myös siirtyneet hieman sinne kummastuttavan suuntaan. Saattaa vaikuttaa kostoepäilyltä, mutta tällä hetkellä oon vaan ymmälläni Tetran puheista, koska omaan silmääni ne tuntuvat niin hatusta vedetyiltä ja epäloogisilta. Toki ei ole pahismaista olla eri mieltä, enemmän tässä kummastuttaa tuo uppiniskaisuus.

Gah, jotenkin tuntuu, etten osaa enää pelata kompaktisti, kun viestit venyy mammuttimaisiin mittoihin. Ehkä se on sitä, että yritän perustella kaiken ::D Tai sitten jotain Kylä-tauosta johtuvaa (tai vain iloa siitä, että pääsee tekemään ja kirjoittamaan jotain muutakin kuin kandia). Ja pahoittelut offaamisesta :D Ei aina voi pysyä asiassa.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 01.03.2016 15:25:45

Vampire:

En ole erityisesti päättänyt olla eri mieltä, tai jättänyt lukematta tai ajattelematta sanojasi. Enkö sinusta vain voisi olla eri mieltä ilman sen kummempaa? Oletko itse edes yrittänyt ”saada otetta” minusta? En sano sillä, ettenkö olisi itse enimmäkseen vastuussa omasta aktiivisuudestani tai ettenkö olisi tässä pelissä ollut luvattoman passiivinen, vaan sillä ettet sinä, tai kukaan, ole vaivautunut auttamaan minua aktivoitumaan. Joukkuepeli tämäkin pohjimmiltaan kuitenkin on.

Omien sanojesi mukaan sinulla on kolme vahvaa epäiltyä. Minusta siinä on ihan tarpeeksi liikkumatilaa loppupelin tarpeisiin, kun pitkästi ei enää jatku kuitenkaan.

”Koska olen pahis”: En pidä tuota minään. Yksittäinen lipsahdus. Ja kyllä olen pohtinut tätä hyvän aikaa. (selvennys niille, jotka ajattelevat että sivuutan asian kevyesti, kuten ehkä näyttää)

”Juonittelupeli ei toimi, jos pelaajia ei luokittele millään tavalla” Olen eri mieltä.

L'huin ja sen, miten tilanne tulisi hoitaa, suhteen olemme myös eri mieltä. Samaa mieltä olemme siitä, että jankkaamalla ei päästä mihinkään. En mahda mitään sille, ettet hahmota logiikkaa puheissani, omasta mielestäni logiikkani on täydellinen.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Vampire » 01.03.2016 15:49:16

Tetradynamia kirjoitti:Enkö sinusta vain voisi olla eri mieltä ilman sen kummempaa?

Toki voi, siihen olen tässä alkanut päätyäkin, että me ollaan vaan erinäisitä asioista eri mieltä. Ollaan ehkä eri mieltä aika isoistakin asioista, mutta en aio enkä edes halua mielipiteitäsi muuttaa. Enkä erityisemmin halua asioista väitelläkään, koska se vie vain turhaan energiaa ja huomiota pelin pointilta - eli pahisten nappaamiselta (oho, oon tainnut kasvaa aikuiseksi, koska taannoin (joskus vuonna 2011) olisin varmaan tästäkin vääntänyt kunnon väittelyn ja kädenväännön, hm, toisaalta olin silloin jtn 17, että :D)

Tetradynamia kirjoitti:Oletko itse edes yrittänyt ”saada otetta” minusta? En sano sillä, ettenkö olisi itse enimmäkseen vastuussa omasta aktiivisuudestani tai ettenkö olisi tässä pelissä ollut luvattoman passiivinen, vaan sillä ettet sinä, tai kukaan, ole vaivautunut auttamaan minua aktivoitumaan.

Olen yrittänyt samalla tavalla kuin kaikista muistakin (eli lukemalla ja pohtimalla eri näkövinkkeleistä), mutta pitäisi kai jo oppia, että sua pitää lähestyä ehkä vähän eri tavalla pohtimisessakin. Kysymyksiä kyllä pyrin esittämään aina silloin, kun niitä mieleeni juolahtaa, oon vaan ihan sairaan huono niiden keksimisessä (etenkin, jos pitää keksimällä keksiä, enemmän kyselen yleensä tähdentäviä kysymyksiä). Sulla on vain sellainen pelityyli, josta mun mielestä on aina vähän hankala saada kiinni (piikkisiili on toinen samanmoinen) - ei huono asia, mutta koin mainitsemisen arvoiseksi. Enkä sano, että siun pitäisi olla aktiivisempi, en koe että kaikkien pitäisi olla samalla tavalla aktiivisia, mutta totesin vain, että susta on ollut vaikeampi saada otetta kuin muista, mikä sysää sut sinne vähän neutraalimpien pelaajien porukkaan viestimäärästä huolimatta.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 01.03.2016 17:03:20

En ehi tänään enää kirjottaa, kohta alkaa luento, joka kestää yheksään asti. (Kirjotan tätä samalla ku kävelen lipastolle :DD)

Jos haluutte perustella mun pahikseutta kirjotusvirheellä, ni siitä vaan, hyvisten peli taitaa muutenki olla jo menetetty. Mua ei kiinnosta enää.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Ariel » 01.03.2016 17:29:43

Jinmuru ja Violet epäilyttää nyt eniten. Vampire vaikuttaa hyvismäiseltä. Muista en osaa sanoa mitään.

Violetissa epäilyttää kysymyksien väistely ja toi "pitänee miettiä mitä tämä meinaa", Jinmurussa ekan päivän selitykset siitä että Tinppa puolustelee kovasti.

++Violet

Mulla ei oo nyt aikaa kirjottaa enempää, yritän huomenna olla aktiivisempi
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 01.03.2016 18:19:42

Ilmeisesti emme ole pääsemässä L'huista eroon tänään. Huonompi juttu.

Jinmuru heittää hanskat naulaan ja Ariel äänestää Violetia. Ensimmäisestä en osaa sanoa muuta kuin, että ei oikeastaan yllätä. Jinmuru tuntuu vetävän kovasti tunteella, pisteet siitä. :)

Jälkimmäisestä sanon, että koetin nyt etsiä Violetin viesteistä "kysymysten väistelyä", josta häntä kovasti syytetään. Ei löytynyt. Tyyli on kyllä sangen pohtiva, mutta en osaa Violetia siitä oikein moittia. Tässä tosin huomioitava, että pohdiskeleva ote on itselleni myös mieluinen.

Koska äänestystilanne on kuin se on, niin ääniä saaneesta kolmikosta Ariel on epäilyttävin niin ++Ariel. En usko sellaiseen että: "Hei! Äänestetään kaikki eri pelaajaa ja katsotaan, kuka ehti ensin!"

Koitan jaksaa hengailla näillä main iltaan asti, joten puolustuspuheet ynnä muut perustelut ehdittäneen käsitellä, sikäli kuin tarpeen.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Violet » 01.03.2016 18:48:00

Halima kirjoitti:Tämä nyt pistää mun pahistutkan vipattamaan entistä pahemmin. Ainut jonka koet tässä vaiheessa peliä pahismaiseksi on Ariel? Kuka ois sun mielestä Arielin mahdollinen pahiskaveri? Jinmurun pistät edelleen vähän hyvismäisen puolelle tuon "koska olen pahis" -kommentin jälkeenkin? Ois kiva saada näitä suhde- ja tarkempi syyni -analyysejä vielä hyvissä ajoin tämän päivän aikana, jotta nekin ehtisi mahdollisimman moni nähdä ennen iltaa.

Kyllä, Ariel oli tuossa vaiheessa ainut suoraan pahismainen. Vampiren näen enemmin hyviksenä, kuin pahiksena ja suuri osa muista oli tuohon aikaan vielä aika hiljaisia. Sinun vieseistä saan jonkinlaista pahisvibaa, mutten ole vielä syventynyt tähän. Vampiren mainitsemat pointit pätevät.

Ketkä sopivat Arielin pahispareiksi? No sinä nyt ainakin. Niputat Arielin aika hyvin yhteen Arielin, Tetran, Horaanekon ja L'huin kanssa, vaikka Ariel ja vähintäänkin Tetra pitäisi jo tästä joukosta erottaa. Pahiskavereina saatat piilottaa Arielia massaan. Arielin pahispariksi sopisi hyvin myös hiljaiset (horaaneko, L'hui), miksei myös Vampire, joka jättää Arielin vähemmälle huomiolle. Ja sinäänsä jännää, ettei Ariel "osaa kommentoida muista (mukaanlukien Halimasta)" mitään, vaikka Halima on ollut äänessä. Ei ole sanonut edes mielipidetä.

Jos Jinmurua ei oikeasti kiinnostaisi, tulisi hänen varmaan hakea varapelaajaa? Vai onko tuo pahiksen bluffi? Mitä tarkemmin alan Jinmurua miettimään, sitä epäilyttävämmältä alka näyttämään.

Ariel: Osoita kohta, jossa olen väistänyt kysymyksen. Ja miksi koet asioiden pohdinnan pahismaisena?

Tällä hetkellä näkisin Halima-Arielin todennäköisimpänä pahisparina. Jinmuru-Halima välillä on ollut sen verran suhdannevaihtelua, etten pitäisi todennäköisenä. (Ensimmäisen päivän alussa Halima haastaa Jinmurua, päivän lopussa kääntyy puolelle ja lnyt on taas vähän enemmän vastakkain) Ariel ei enää mene yhteen Tetran kanssa, mutta muut käyvät hänen pahiskumppanikseen.

Vampire Jinmuru ei käy, sillä Vampire tänä päivänä aloitti ainot Jinmurua vastaan. Vampire Halima pari voi periaatteessa olla mahdollinen, sillä osapuolet epäilevät toisiaan, mutteivat äänestämiseen asti. Parin vaikuttaa kuitenkin chattailevan liikaa itse pelitopikissa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 01.03.2016 19:04:10

Violet: Haluatko jotenkin avata tätä Jinmurun epäilyttävyyttä ja sen lisääntymistä?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Violet » 01.03.2016 19:17:26

Voin sitä avata.

jinmuru kirjoitti:En ehi tänään enää kirjottaa, kohta alkaa luento, joka kestää yheksään asti. (Kirjotan tätä samalla ku kävelen lipastolle :DD)

Jos haluutte perustella mun pahikseutta kirjotusvirheellä, ni siitä vaan, hyvisten peli taitaa muutenki olla jo menetetty. Mua ei kiinnosta enää.


Ensimmäinen lause vaikuttaa siltä, että Jinmuru olisi vielä pelissä mukana. Hän "ei ehdi kirjoittaa", mikä implikoi sitä, että haluaisi kirjoittaa, muttei kykene. Tätä vaikutelmaa lisää selitys siitä, että miksi ei voi kirjoittaa. Hän jopa kertoo siitä, miten hankalassa tilanteessa hän nyt kirjoittaa ihan vain osallistuakseen keskusteluun.

Tämän jälkeen viestin asenne muuttuu täysin. Keskustelu oli jo ehkä siirtynyt Jinmurun ajatusvirheen ohi, mutta silti Jinmuru nostaa sen esiin uhoavasti, haastaen lukijan äänestämään tätä. Tätä seuraa martyrysointi ja voivottotelu hyvisten pelin menettämisestä, Tuo "mua ei kiinnosta enää" on täysin ristiriitainen lopetus tuolle aloitukselle. Kiinnosti se nverran, että tulit postaamaan? Ja väitteen "ei kiinnosta" rinnalle otetaan selitys ajanpuutteesta.

Kaiken kaikkiaan tästä jää hämmentävät fiilikset. Jinmuru kyllä pelaa tunteella, mutta tuo ristiriita lauseiden välillä kummastuttaa syvästi. Ei oikein enää hyvismäinen.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Halima » 01.03.2016 20:54:08

Tetradynamia kirjoitti:Halima: "Listauksentynkä, joka jäi tyngäksi":D Minä kun kerkesin olla jo ihan ylpeä omaan tavalliseen tasooni nähden hienosta listauksesta.

Anteeksi tyngättelyni. :D Mutta vähän tuo kyllä vaatis vielä tarkennusta, tai mä en ainakaan saanut kovin selvää kuvaa mitä mieltä nyt olitkaan kenestäkään muusta kuin Vampiresta.

Violet kirjoitti:Ketkä sopivat Arielin pahispareiksi? No sinä nyt ainakin. Niputat Arielin aika hyvin yhteen Arielin, Tetran, Horaanekon ja L'huin kanssa, vaikka Ariel ja vähintäänkin Tetra pitäisi jo tästä joukosta erottaa.

Joo, tuon viestini jälkeen Tetra varsinkin on aktivoitunut. Arielia en kyllä vieläkään pistäisi aktiivisten pelaajien kastiin, vaikka on toki paljon aktiivisempi kuin Horaaneko tai L'hui.

Violet kirjoitti:Jos Jinmurua ei oikeasti kiinnostaisi, tulisi hänen varmaan hakea varapelaajaa? Vai onko tuo pahiksen bluffi? Mitä tarkemmin alan Jinmurua miettimään, sitä epäilyttävämmältä alka näyttämään.

Okei eli kun itse olet vaarassa pudota ja epäilen sinua Jinmurun pahiskaveriksi, niin yhtäkkiä Jinmuru alkaakin vaikuttaa pahismaiselta? (Oon samaa mieltä toki tuon Jinmurun viestin epäilyttävyydestä, mutta mun mielestä Jin on aikaisemminkin ollut pahismainen.)

Violet kirjoitti:Vampire Halima pari voi periaatteessa olla mahdollinen, sillä osapuolet epäilevät toisiaan, mutteivat äänestämiseen asti. Parin vaikuttaa kuitenkin chattailevan liikaa itse pelitopikissa.

En oo kylläkään muistaakseni epäillyt Vampirea missään vaiheessa.

----------------------------------

Pastalautanen kirjoitti:Ja Halimalle kiitoksia APJ:n viran hoitamisesta vaikkei mitään velvollisuutta ole sellaiseen; ellet sitten halua tehdä sitä myös virallisesti

Ei kiitos, mä ihan mielelläni listailen ääniä silloin kun itsestä siltä tuntuu ja sattuu huvittamaan. En halua siitä ammattia. :D

Laitetaanpa kuitenkin nyt se väliaikatilasto tähän näkyville, kun sen itselleni tuossa raapustin ylös joka tapauksessa:
2 Violet (Halima, Ariel)
2 Ariel (Violet, Tetradynamia)
1 Jinmuru (Vampire)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Violet » 01.03.2016 20:58:12

Halima: Ariel ei ole aktiivinen, mutta on tietoinen pelin kulusta. Pysyttelee tietoisesti erillään? Ja laitoin mielestäni aika hyvin perustellun viestin siitä, miksi Jinmuru ei vaikuta enää hyvismäiseltä (toisin kuin yrität väittää, en itse todennut Jinmurun olevan pahismainen - menettäneen vain loputkin hyvispisteet. Luokittelisin hämmentävyyden johdosta neutraaliksi. Vielä.)
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Halima » 01.03.2016 21:07:58

Okei, me määritellään varmaan eri tavalla "hiljaiset". Sä määrittelet niin, että hiljaiset on niitä jotka ei oo käytännössä sanoneet yhtään mitään pelistä. Mä määrittelen sen niin, että tuohon mun viestiin asti myös Tetra oli hiljainen (muutama viesti joissa vain jonkun verran asiaa), ja Ariel on edelleen hiljainen. Itse asiassa nyt kun laskin niin Arielilla on yhteensä 3 viestiä tähän peliin, Tetralla 9 joista tuon mun "hiljais-kastauksen" jälkeen on tullut 5. Molemmat olivat tosi hiljaisia verrattuna moneen muuhun (sinä, minä, Vampire, Jinmuru)

Perustelit toki mielipiteenmuutoksesi Jinmurusta hyvin, ei siinä mitään. Sattui vain tuo mielipiteen heilahdus sopivaan aikaan, kun tosiaan olet itse vaarassa ja syyttelin teitä mahdollisiksi pahiskavereiksi.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 01.03.2016 21:10:38

Halima: Mitäs noista. Tuli niin nostalginen olo kun joskus vuosia sitten jossain muinaisessa pelissä meillä oli vähän sama tilanne, odotit minulta jo silloin enemmän (tai erilaista panosta) kuin pystyin siinä tarjoamaan. :D

Eihän minulla edes ole mitään selkeitä mielipiteitä! (paitsi L'huista ja kohta huolestun Horaanekostakin ja varapelaajien tarpeesta ja kaikista pulmista jotka seuraavat) Ei ole ollut aikoihin. (ajattelen, että sellaiset ovat yliarvostettuja)

//Halima väliin
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Violet » 01.03.2016 21:13:16

Mielestäni tämän pelin hiljaisia ei noin vain voi linkittää yhteen, sillä taustat ovat erilaiset. L'hui ei ole herännyt, horaaneko pudonnut jo kyydistä (varmaan ensimmäisen päivän puolella) ja Ariel liikkuu vapaamatkustajana epäilyistä hiljaisuuden turvin. Tetraa nyt tuskin enää voi kutsua hiljaiseksi.

Varapelaajista ei kannata huolehtia. Joko Tinppa tai Zey tulee. Minäkin asetun ehdolle, jos nyt putoan. Huolestuttaa vaan, kun yht äkkiä pelissä on potentiaalisesti kaksi "uutta" varapelaajaa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 01.03.2016 21:15:09

"Uudet" varapelaajat ovat juuri ne pulmat joista erityisesti huolehdin.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Halima » 01.03.2016 21:19:28

Mä oon selvästi hengannut liikaa facebookissa viime aikoina, kun haluaisin tykätä viesteistä (nyt siis tuosta Tetran nostalgiaviestistä)! Ihan näin ohi aiheen, mutta joo muistan itsekin että oon varmaan jo silloin 5 vuotta sitten ollut aika paljon muilta vaativa pelaaja. :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Pastalautanen » 01.03.2016 21:30:51

Aika! Päivä ohi, iltaviesti tulossa~
Liian syötävän suloinen.
Avatar
Pastalautanen
Mafian liittolainen
 
Viestit: 107
Liittynyt: 29.04.2014 13:45:24

Re: Pastalautasen kosto, pv2 päättyy 1.3. klo 21:30

ViestiKirjoittaja Jita » 01.03.2016 23:43:30

Äänestystulokset:
2 Violet (Halima, Ariel)
2 Ariel (Violet, Tetradynamia)
1 Jinmuru (Vampire)

Violet kuolee saatuaan äänet ensin.

Venäläinen pastaruletti pyöri kiivaana. Ruletissa ollut myrkkypasta osui kuin sattuman kaupalla Violetin eteen. Tai siis sattumaahan se olisi ollut ellei kyseessä olisi ollut salajuoni Violetin teloittamiseksi. Muu porukka oli saanut päähänsä että Violet oli Pastanmielinen, ja sen vuoksi hänet oli eliminoitava. Tämän takia he olivat tilanneet netistä pyörivän pöydän, ja menivät ehdottamaan Violetille lounaalla että päivän ruoka arvottaisiin pyörittämällä rulettipöytää: se ruokalaji joka osui kohdalle oli syötävä. Jutun juoni? Violetin saadessa vuoron kaikki ruoka-annokset olivat myrkytettyjä. Oli myrkytetty pasta, myrkkypurilainen, myrkkytortilla, myrkkynachoja ja tietenkin myrkytetty villasukka. Tai no, ainoa asia pöydässä joka ei ollut myrkyllistä oli Bart Simpsonin shortsit, mutta Kyläläiset uskoivat Violetin kuolevan häpeään jos ne joutuisi syömään. Mutta ei sillä väliä, sattuman kaupalla eteen osui pasta. Kaikista maailman asioista pasta. Violet söi sen. Kului 40 sekuntia ja Violet kuoli sydänkohtaukseen. Pastalautanen alkoi nauramaan maanisesti pöydällä. Hän oli huijannut jälleen yhden Sukan kannattajan pois pelistä. Ja kyläläisiä ärsytti. He toivoivat että olisivat voineet heittää tarinan pahiksen roskikseen kuin pilaantuneen pastalautasen.

Kuolleet:
1. päivä - Tinppa (tavis)
1. yö - Zey (tavis)
2. päivä - Violet (tavis)

Äänestyspakot:
L'hui, Vampire, Horaaneko, Tetradynamia

L'hui ja Horaaneko eivät suorittaneet äänestyspakkoaan joten heille etsitään varapelaajia.

Lounastauolla
Ei kukaan!

Yö päättyy 2.3. klo 21! Yönimet minulle ennen sitä!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pastalautasen kosto, yö 2 päättyy 2.3. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 02.03.2016 22:09:07

Pahoittelen yön venymistä, internet söi aamuviestin enkä kykene kirjoittamaan korvaavaa ennen kuin pääsen kotiin :/
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pastalautasen kosto, yö 2 päättyy 2.3. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 02.03.2016 22:23:52

VPJ/APJ hätiin!

Ja Jita sanoi: Tulkoon ingame. Ja ingame tuli pienen aikamatkustuksen jälkeen. Ikävä kyllä Pastalautasen onneksi ja Kyläläisten harmiksi koko aamupäivän kestäneiden ingamen etsintöjen seurauksena Horaaneko oli kadonnut mystisesti aika-avaruuteen. Tai siis niin virallinen ingme kertoo. Perimätiedon mukaan Pasta oli mystisesti onnistunut muuttamaan aikamatkustuksen säännöt spagetiksi ja lisännyt hieman tomaattikastiketta. Seurauksena sattumanvarainen Kyläläinen katosi aika-avaruuteen, joka siis tässä tapauksessa sattui olemaan Horaaneko oli tämän epäonnisen tapaturman uhri. Kyläläiset eivät kuitenkaan ehtineet kauaa ihmetellä ystävänsä katoamista, sillä kaksi Kyläläistä (L'hui ja Jinmuru) oli mystisesti kadonnut ja yhtäkkiä Tinppa sekä Zey olivat seisomassa hölmistyneinä torilla, aivan kuin heidän kuolemansa ja eloon palaaminen olisivat olleet yhtä kummallista kuin päiväunet. Eihän tosielämässä ihmiset henkiin heräile. Mutta kun peliä johtaa psykopaattilounas, mikä tahansa oli mahdollista paitsi suora voitto: jopa Pastalautasen oli noudatettava juonittelupelin sääntöjä, Kylässä kun oli.

Kuolleet
1. päivä - Tinppa (tavis)
1. yö - Zey (tavis)
2. päivä - Violet (tavis)
2. yö - Horaaneko (tavis)

Äänestyspakot
Ei ole

Lounastauolla
Ei kukaan!

Pelaajamuutokset
Jinmuru on pudottautunut pelistä, hänen tilalleen tulee Tinppa.
L'hui on kuollut antiaktiivisuuteen, hänen tilalleen tulee Zey.

Päivä 3 päättyy 4.3. klo 21:30!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pastalautasen kosto, pv3 päättyy 4.3. klo 21.30

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 03.03.2016 06:53:22

Että sellaista... Yötaposta ei voi oikein sanoa mitään, kun Horaaneko ei linkity mitenkään mihinkään. Sinänsä siis ymmärrettävä ratkaisu. (toki myös viime pelin perusteella Arielin modus operandi ja se huomioiden mahdollinen lavastus)

Jinmurun pudottautuminen asettaa tämän viimeisen viestin uuteen valoon, kun jäi kuitenkin pelin vaiheille hengailemaan. Irvaileeko pahiksena hyviksille sanoessaan pelin olevan menetetty? (Aiemmin ajattelin sen ollen tuskastuneen hyviksen kommentti)
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Pastalautasen kosto, pv3 päättyy 4.3. klo 21.30

ViestiKirjoittaja Tinppa » 03.03.2016 08:19:21

Huomenta, päivää, tai iltaa.
Mitä itse pikaluin kännykällä Jinmurun viestejä, niin mä en välttämättä nää, että tässä ei ole pahis irvimässä, vaan enemmänkin mä uskon, että hyvis vaan tuskastui jostain syystä rooliinsa/peliin.
Toki voin erehtyäkin.


Nyt en ehdi enempää juonitella kun pitää matkata bussissa töihin joiden parissa homehdun 15.00 asti, plaah.
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv3 päättyy 4.3. klo 21.30

ViestiKirjoittaja Zey » 03.03.2016 14:03:43

Täällä ollaan taas. Oon tosiaan kertakäyttöinen ennustaja, mutta koska L'hui ei oo kykyä käyttänyt, niin eipä mulla oo kenenkään muun roolista tietoa. Mut koska nyt on kuitenkin pakko saada pahis kiinni, niin ei oo järkevää jättää esilletuloa myöhemmäksi.

Harvoin pohdin yötappoja, mutta ehkä nyt voisi – onhan oma kuolema sentään sen verran iso juttu. No ei, lähinnä vaan tuli mieleen juttuja. En kuitenkaan aijo mitenkään hirveän vakavasti ottaa näitä yöpohdintojani, sillä loppujen lopuksi sitä ei voi tietää miksi pahikset tappoivat mut. (Ja ehkä olen hieman ehdollistettukin ajattelemaan, että hyi hyi yötappojen pohdinta, kun kerran tuollainen vaihe oli Kylässä menossa kun tänne liityin.)

Yhtenä seikkana tuli mieleen, että pahikset on uskoneet mun olevan ennustaja. Tää olis ehkä jopa ihan järkevä, sillä yleensä pohdin kyllä roolit tarkkaan läpi, vaikka olisi vain kert. ennustaja. Tällä kertaa en alkuinnoistuksissani huomannut käydä asiaa läpi tarkkaan (tai lainkaan), joten siitä on voitu vetää johtopäätökset, etten ole kokenut tarpeelliseksi neuvomisen -> olen itse ennustaja. Tämän seikan uskoisin olevan sellainen, että Vampire olisi pahiksena asiaa pohtinut. (Tai no, olisi ollut ihan Violetin ja Horaankin tapainen huomio, mutta he ovat jo henkensä heittäneet.)

Jin ehdotti, että kokemattomat pahikset olisivat asialla. En oikein usko tähän, sillä se vaatisi, ettei kumpikaan pahiksista olisi ei niin kokenut pelaaja. Ja vaikken olisikaan nyt L'huin tilalla, niin L'hui ei ollut herännyt, joten silloin Ariel olisi tämän tapon takana. Toki, meidän yhteinen pahistelu voisi olla tämän takana (Ariel ajattelee, että tunnistaisin hänet sen takia helpommin pahikseksi), mutta en kuitenkaan usko, että Ariel lähtisi tappamaan minua. Kuitenkin yhteisessä pahistelussamme puhuimme, miten itseä epäilleitä, eikä yleisesti epäilyttäviä kannata tappaa. Koska itse pohdiskelin Arielin samankaltaisuutta viimepeliin ja moni vielä mainitsi tarkkailevansa erityisesti mua, en uskoisi Arielin lähteneen mua tappamaan. Varsinkaan kun Ariel ei kuitenkaan viime pahispelissään kauheasti ideoita ilmaan heitellyt, niin uskoisin, että hän tuollaisena yksinäisenä pahiksena olisi jonkin verran tukeutunut edellisessä pelissä saamiinsa tietoihin ja neuvoihin.

En usko, että kuolemaani aiheutti omat epäilykseni, sillä Jin ei kokeneena lähtisi mua tappamaan ja muut heittoni olivat sen verran kevyitä, ettei kokeneet pelaajat niistä edes hätkähtäisi. Toki Jinillä voisi olla tässä joku hieno käänteispsykologiajuttu, mutten jotenkin nää Jiniä sellaisena pahiksena. Tällöin idea olisi tullut joltakin muulta, mutten tiedä keltä. Halima on vähän villi kortti, sillä vaikka meillä onkin jonkin verran yhteistä pelitaustaa, niin muistikuvat Haliman pelistä ei ole kauhean hyvin säilynyt mielessä.

Muutenkin jotenkin uskoisin, että mikäli syyt tappooni ei ollut tuo ennustaja epäily, niin Halima voisi olla tuollaista ehdottamassa. Jotenkin näen tän normaalista Kylässä tapahtuvista tapoista poikkeavana (mutta hyvinkin sopivana vanhan Kylän maailmaan), joten Halima sopisi siitä syystä. Tosin nyt tuli mieleen, että Jin tosiaan stressaili pelistä → ehkä pahiksena halusi edes hetkellisesti helpottaa stressiä poistamalla pääepäilijänsä?

Horaan kuolemasta en sitten tiedä. Todennäköisesti syynä vain varapelaajia tarvittavien määrän kevennys tai jotain.

Jinin ”mä oon pahis” -lausahdus on kyllä mielenkiintoinen. Voi olla lipsahdus, tai sitten on ajatukset mennyt kirjoittaessa sekaisin. Uskoisin kuitenkin, että moinen lausahdus tulisi ennemmin pahiksen suusta kuin hyviksen, sillä Jin ei ilmeisesti huomannut juttua luettuaan kirjoituksensa läpi, eli ehkä hän ei huomannut sitä nimenomaa sen takia, että se on totta → pääkoppaan ei tullut mitään semmoista ajatusta, että mitä mä oikeen oon kirjoittanut. Miten muuten, onko yleistäkin ylipäänsä, että pelaajat lukee viestejään läpi. Tai siis herättää vaan mielenkiinnon, että miks Jin ylipäänsä luki viestinsä läpi ennen lähettämistä, oltava tarkempi sanoistaan? Itse kun en hyviksenä harrasta moista juurikaan koskaan, tosin pahiksenakin vain harvoin.

Vampiren ekasta pidemmästä viestistä en oikein saanut otetta, johtuen ehkä siitä, että Vampire itsekin oli vähän epävarma mielipiteistään. Nyt tämä toinen viesti kuitenkin jo lisää nostalgisten fiilisten lisäksi myös hyvismäisyyttä mun silmissä. Vampire pohtii tarkkaan ja laajasti jokaista pelaajaa, joten vaikuttaisi mun silmiin oikeasti etsivän niitä pahiksia. Tetradynamia hieman kommentoi, että Vam jättää itselleen aika paljon liikkumatilaa, mutta sikäli näkisin syytöksen sopivan paremmin Tetradynamiaan itseensä. Nyt kun Tetralta tuli listausta mielipiteistään, niin oikeastaan kenestäkään muusta Tetra ei osannut sanoa suuntaan taikka toiseen kuin Vampiresta. Mikäli Vam kuolee, niin Tetralla on aika hyvä liikkumatila, sillä voi lähteä ihan mihin suuntaan hyvänsä äänestelemään, herättämättä sen kummemmin huomiota. Kuitenkin näkisin tämän sopivan yhtä hyvin hyvis-Tetran kuin pahis-Tetran peluuseen (eli ei hyviksenäkään ole niin jokaista pelaaja pohtiva ja luokitteleva). Tetran L'huin tappointoa pidän myös neutraalina seikkana. Uskoisin hänen olevan tiukasti tuota mieltä, oli hän sitten hyvis taikka pahis.

Halima taas on hankala. Ei oikein minkäänlaisia muistikuvia Haliman pelitavasta, eikä tuskin niistä olisi mitään hyötyäkään, kun siitä tosiaan on jo neljä vuotta kun Halima on viimeksi pelannut. Ihan aktiivisesti ollut mukana, mutta eipä ole oikein muuta huomiota herättävää kuin tuo Jinin epäily. Tai siis Halima on kuitenkin koko pelin ajan epäillyt Jiniä, muttei ole äänestänyt, vaan aina on ollut joku muu pahismaisempi. Mulle tulee tästä mieleen, että Halima voisi olla Jinin pahiskaveri, sillä tuo Jinin pussiin puhuminen ei kuitenkaan ole hirveän vakuuttava perustelu → kukaan ei varmaankaan tuu sen takia äänestämään Jiniä, ja kuitenkaan Haliman ei ole myöskään tarvinnut äänestää Jiniä kun aina joku epäilyttää enemmän. Kuitenkin luo mukavasti hajurakoa kaksikon väliin.

Eli lyhyesti siis:

Ariel: Käyttäytyy samalla tavalla kuin ensimmäisessä pelissään, missä oli pahis. Koska ei ole pelannut hyviksenä, niin paha sanoa käyttäytyisikö eri tavoin. Neutraali.

Halima: Muuten aika hajuton, mutta vois olla Jinin pahiskaveri. Lievästi pahismainen.

Jinmuru->Tinppa: No, taisin jo ex-Zeynä aika hyvin kertoa mielipiteeni hänestä. Nyt lähinnä uusi huomio on tuo oon pahis -kommentti. Lisäksi oon huomaavinani, että Jin on painunut taka-alalle nyt 2.päivänä, vaikka oli yksi aktiivisimmista pelaajista 1.päivänä. Ei ole mitään uusia mielipiteitä pelaajista tuonut. Yrittää päästä jonnekin ketjun nurkkaan piiloon, etteivät muut kiinnittäisi enää huomiota? Jin toki turhautui peliin, mutta näkisin, että näin voi käydä sekä hyvikselle että pahikselle. Enkä tuota tiputtautumistakaan voi laittaa mitenkään hyvismäiseksi seikaksi, koska loppujen lopuksi Jin ei välttämättä edes ottanut mitään riskiä pahiksena tuossa, vaan on voinut ilmoittaa pj:lle, että tiputtautuu mikäli hänelle korvaaja löydetään. Tinpan ensimmäinen viestikään ei vielä hirveän hyvin vakuuttanut, sillä sanoo voivansa erehtyä siinä, että Jin olisi hyvin. Tinpalla on sama rooli, joten luulisi ettei hänellä paljoa erehtymisen varaa olisi. Lähinnä siis tulee mieleen, että Tinppa yrittä etäännyttää itsensä Jinistä ja hänen teoistaan, sekä luoda mukamas luotettavan kommentin. Pahismainen.

Tetradynamia: Tetra on tetra. Saippuapala, joka lipsuu sormista. Oon niin huono arvioimaan Tetran käytöstä, aina kun mulla on ollut joku teoria minkälainen Tetra on pahiksena tai hyviksenä, niin Tetra kumoaa kaikki mun teoriat pienintä murua myöten. Neutraali.

Vampire: Hyviä pohtivia viestejä, joissa on hyviä pointteja. Tuntuu suhtautuvan kaikkiin tasapuolisesti. Hyvismäinen.

Tällä hetkellä ääni olis menossa Tinpalle. Ennen äänestystä haluan kuitenkin vielä tarkemmin ja järjestelmällisemmin tarkastella pahisparituksia. Lähetän nyt tämän kuitenkin ensin, niin onpahan teillä jotain lukemista.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Pastalautasen kosto, pv3 päättyy 4.Toisaalt3. klo 21.30

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 03.03.2016 15:27:26

Zey: Kyllä minä ainakin luen omat viestini ennen lähettämistä, tyypillisesti moneen kertaan! Että sinänsä en kummastele, että Jinmuru olisi niin tehnyt. Toisaalta luulisi tällöin myös, että olisi pahiksena ollut tarkempi ja huomannut (ja korjannut) lipsahduksensa. (tämä siis ihan siltä pohjalta, että itse pahiksena luen omat viestini tarkemmin)

Se, että Tinppa ei ole varma Jinmurun roolista, eli omasta roolistaan on toki tavallaan mielenkiintoista. Toisaalta voi olla, että Tinppa ei vain ole sisäistänyt, että puhuttaessa Jinmurusta puhutaankin hänestä. (fun fact: Minulla meni armeijassa aika kauan, että totuin siihen että minua puhutellaan enimmäkseen sukunimellä, kuten siinä ympäristössä tapana on)

Zey kirjoitti:Tosin nyt tuli mieleen, että Jin tosiaan stressaili pelistä → ehkä pahiksena halusi edes hetkellisesti helpottaa stressiä poistamalla pääepäilijänsä?


Voisi ehkä olla noinkin. Aikanaan Seitsemässä veljeksessä, jossa pelasin yksin pahista (ja voitin "Paras Pahis" -tittelin!!), pohdin vakavasti tappavani Zeyn ihan juuri tästä syystä.

Jaa, että kaikki näkemykset perustellaan omilla (traumaattisilla) kokemuksilla! XD
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Pastalautasen kosto, pv3 päättyy 4.3. klo 21.30

ViestiKirjoittaja Vampire » 03.03.2016 17:11:49

En ehdi just nyt kirjotteleen pidemmin, mut olisko mitään, jos ottais ennustajan mahdollisine tuloksineen esille? Tänään on pakko saada pahis kiinni ja se 1-2 varmaa hyvistä/ennustettu pahis olis aika iso apu tässä vaiheessa peliä. Meitä on 6 jäljellä ja jos siitä lähtee edes se yks pois, niin 5 tai parhaassa tapauksessa 4 pelaajaa on aika paljon pienempi joukko, josta lähteä metsästämään kahta pahista - prosentuaalisesti ennustaja + ennustustulos -yhdistelmällä olis kuitenkin 50% mahdollisuus osua arvalla pahkseen (koska 4 epävarmaa, joista 2 pahiksia ja 2 tavista).

Tuun kyllä ehtiessäni kirjoittamaan taas vähän pidemmänkin viestin, koitan vaan taas saada opiskeluhommia vähän pois alta.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pastalautasen kosto, pv3 päättyy 4.3. klo 21.30

ViestiKirjoittaja Tinppa » 03.03.2016 17:13:59

Toki voin erehtyäkin.
Kirjoitinko minä noin? Selvästikään ei pitäisi kirjoittaa juonittelupeliin viestiä aamulla bussista, kun on hädin
tuskin saanut silmänsä auki ja onnistunut ehtimään bussiin. :D Rupesin vaan katsomaan omaa viestiäni ja tajusin, että hetkii-nen, minähän perin
Jinmurun roolin (Herätys Tinppa).

Koska Zey paljasti siis olevansa kertakäyttöinen ennustaja, niin nyt mulla on yksi pahisepäilty vähemmän. Vähän yritin vanhoja pelejä ehtiä tauon aikana päivällä lukemaan jotta mulla olisi vähän tuntumaa väen pelityyleihin, siis enemmän kuin yhden pelin verran, ja nyt tarkoitan pelin vaiheita, jotka pelasin entisenä Tinppana (Voiko noin sanoa).
Nyt uudessa roolissani tiedän oman hyvikseyteni, ja edeltäjäni Jinin "Mä oon pahis"lausahdus tuntuu kyllä oudolta.
Lipsahdus vaiko jokin ihmeellinen pahisten harhautusyritys, jonka pointtia en ehkä henklökohtaisesti oikein ymmärrä.
Toisaalta, joku taisikin jo todeta, että Jin turhautui jossain vaiheessa peliin, muttamutta.

Mitä tulee siihen, että edellinen elämäni Tinppana loppui putoamiseen ja kuolemiseen, niin eipä siihen juuri muuta voine todeta kuin että
oma toimintani oli alun epävarmuuden ansiosta sanoisinko persoonallista.
Jin aloitti entisen Tinpan perään lähtemisen, lienee melko varmaa, että niiden seuraukset aiheuttivat entisen Tinpan putoamisen.
Yritän vielä matustella pahispariehdokkaitani, ja jopa saada jonkinlaisia mietintöjäkin toivottavasti kirjoitettua.
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv3 päättyy 4.3. klo 21.30

ViestiKirjoittaja Vampire » 03.03.2016 17:45:56

Ah, mie oon siis lukenut pelin surkeasti, koska mulla meni täysin ohi se, että Zey ilmoitti olevansa ennustaja. Well, pitää siis ajatella uudelleen :D
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pastalautasen kosto, pv3 päättyy 4.3. klo 21.30

ViestiKirjoittaja Ariel » 03.03.2016 18:01:18

Zey ei oo ennustaja, mä oon ennustaja ja tarkistin Jinmuru->Tinpan, joka on hyvis.

++Zey
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: Pastalautasen kosto, pv3 päättyy 4.3. klo 21.30

ViestiKirjoittaja Halima » 03.03.2016 18:11:49

Aika huono tuuri että just L'hui->Zey on ennustaja ja ei saatu täksi päiväksi mitään ennustustulosta. Oikea päätös kuitenkin tulla esiin, onpahan yksi vähemmän epäiltävänä.

Mä muuten matkustin tänään lasten kanssa mun vanhemmille kylään loppuviikoksi, eli mulla on nyt normaalia vähemmän koneaikaa (ei omaa konetta enkä kehtaa tuntitolkulla istua mun porukoitten koneella), mutta yritän kuitenkin saada jotain aikaiseksi, onhan nyt ratkaiseva päivä.

Vaihtoehdoiksi jää nyt siis Ariel, Jinmuru->Tinppa, Tetradynamia ja Vampire.

Ariel on ollut luvattoman hiljainen eikä ole oikein kertonut mielipiteitään juuri kenestäkään. Viimeisimmässä viestissään toteaa "Mulla ei oo nyt aikaa kirjottaa enempää, yritän huomenna olla aktiivisempi". No sitä aktiivisuutta odotellessa sitten...

Jinmuru->Tinppa on ollut mulla koko ajan jotenkin kakkosepäiltynä, ja nytkin tuntuu että käy näin. Nyt tämä Tinpan tokaisu:
Tinppa kirjoitti: mä en välttämättä nää, että tässä ei ole pahis irvimässä, vaan enemmänkin mä uskon, että hyvis vaan tuskastui jostain syystä rooliinsa/peliin.
Toki voin erehtyäkin.

on toki epäilyttävä, mutta toisaalta Tinppa puhui ihan yhtä sekavia aiemminkin ja oli hyvis. Ota tästä nyt sitten selvää.

Tetradynamia on aktivoitunut kiitettävästi, mutta mua kyllä ihmetyttää nuo Vampireen kohdistetut syytökset. Kenestäkään muusta Tetra ei sano paljon mitään, mutta Vampiresta vetäisee hatusta ihan ihme epäilyjä. Vampirehan tätä jo ihmetteli, joten en toista samoja kysymyksiä, mutta olen kyllä sitä mieltä, että pahikselle nimenomaan helpompaa on olla lajittelematta "kasteihin", koska se, että on lajitellut epäilyttävät ja ei-epäilyttävät erikseen, jossain määrin pohjustaa seuraavienkin päivien epäilyitä. Ja Tetra syyttää Vampirea epäilysten heittämisestä joka suuntaan kun Vampirella on toisena päivänä pelissä kolme pääepäiltyä? En ymmärrä. Epäilyttää.

Vampire tuntuu edelleen edistävän peliä ja vaikuttaa eniten tästä porukasta hyvismäiseltä.

Tetradynamia kirjoitti:Että sellaista... Yötaposta ei voi oikein sanoa mitään, kun Horaaneko ei linkity mitenkään mihinkään. Sinänsä siis ymmärrettävä ratkaisu. (toki myös viime pelin perusteella Arielin modus operandi ja se huomioiden mahdollinen lavastus)

Nyt en ymmärtänyt. Kuka lavasti ja mitä?

Pieni yhteenveto/ajatusten selkeyttäminen vielä loppuun. Neljästä mahdollisesta pahiksesta Vampire on ainut jota en epäile. Loput kolme (Ariel, Jinmuru->Tinppa ja Tetradynamia) ovat kaikki ihan mahdollisia pahiksia, ja nyt pitäisi löytää se pahispari. Nyt loppuu multa koneaika, mutta yritän tulla myöhemmin vielä tarkastelemaan näiden pelaajien interaktioita, jos sieltä vaikka löytyisi jotain vinkkejä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv3 päättyy 4.3. klo 21.30

ViestiKirjoittaja Zey » 03.03.2016 18:23:24

Eli joo, pahispari listausta.

Ariel&Halima
Ariel ei ole minkäänlaista mielipidettä Halimasta kertonut.
Halima taas on epäillyt Arielia, muttei Ariel omien tekojen tähden, vaan aina jonkun muun teoista lähtenyt. Voisi siis olla hajuraon tekoa pahiskaveriin.
→mahdollinen pahispari

Ariel&Jinmuru→Tinppa
Ariel pitiä Jiniä epäilyttävänä/ihmetyttävänä sekä ensimmäisenä, että toisena päivänä, muttei kuitenkaan kumpanakaan kertana häntä äänestänyt. Voisi siis olla hajuraon tekoa Jiniin.
Jin lähti kritisoimaan ex-Tinppaa Violetin kritisoimisesta kun Violet äänesti Arielia. Vähän tuntuu siltä, että Jin olis ehkä Arielin pahiskaverina kuitenkin ollut hiljaa, sillä silloinhan Tinpan Violetin kritisointi oli vain Arielin eduksi. Toisaalta Jin on kyllä voinut luottaa siihen, että Ariel heräilee kyllä peliin, milloin Violetilla ei ole enää syytä pitää ääntä → etsii itse helppoa kohdetta, jota epäillä.
Toisaalta aloin miettiä, että Ariel olisi voinut pelastaa itsensä äänestämällä Violetin sijaan Jiniä. Alkoi kiinnostaa miksi valitsi juuri Violetin – voiko syynä olla se, että Jin on hänen pahiskaverinsa? Tai sitten Ariel vain pahiksena halusi pitää Jinin vielä mukana, jotta ihmiset kiinnittäisivät Jiniin huomiota?
→mahdollinen

Ariel&Tetradynamia
Ariel ei ole Tetraa tainnut edes mainita.
Tetralla taas on ilmeisesti pieniä epäilyksiä Arielia kohtaan. Sikäli kuitenkin sanoisin epäilyiden olevan vaarattomia, kun kuitenkin pitää Vamia pahismaisempana ja muut taas pitää Vamia aika lailla hyvismäisenä → ei pelkoa, että Vam herkästi kuolisi → ei pelkoa, että joutuisi äänestämään Arielia.
→mahdollinen

Ariel&Vampire
Ariel pitää jostain perustelemattomasta syystä Vamia hyvismäisenä. Ihan mahdollinen pahiskaverin kommentointi.
Vam taas ei tiedä mitä mieltä olisi Arielista.
→mahdollinen

Halima&Jinmuru→Tinppa
Haliman puoleisesta jutusta puhuinkin jo, eli Halima on tosiaan koko ajan epäillyt Jiniä, mutta sellaisesta asiasta, jonka takia ei ainakaan uskoisi Jinin joutuvan epäilyttävään valoon muiden silmissä. Lisäksi ei kuitenkaan ole äänestänyt Jiniä, joten voisi ihan hyvin olla pahiskaveriin hajuraon vetoa.
Jin taas häiriintyi Halimassa saman asian inttämisestä, muttei kuitenkaan sanonut edes epäilevänsä häntä. Voisi siis olla tuota hajuraon tekoa.
→ mahdollinen

Halima&Tetradynamia
Halima aluksi tuntui pitävän Tetraa vähän hyvismäisenä tuon hiljaisuuden takia, mutta nyt siirtyi epäilemän L'huin tappoinnon takia. Vähän tulee sellainen fiilis, ettei tässä olisi pahiskaksikko, sillä en muista nähneeni, että yleensä mielipide pahiskaverista kauheasti vaihtelisi – ellei sitten kyseessä oo niin, että isompikin porukka alkaa kallistumaan johonkin suuntaan. Ja musta kuitenkin Tetran mielipide on aika neutraali juttu, joten sikäli ehkä pahiskaverina olisi liioittelevaa muuttaa mielipidettä tuon takia.
Tetra ohittaa Haliman aika lailla hyvin, joten siltä puolelta ei oikein osaa sanoa.
→en usko

Halima&Vampire
Halima listauksessaan puhui, miten on saanut Vamista hyvismäisen fiiliksen, mutta kuitenkin lopulta luokitteli Vamin neutraaliksi. Ei halunnut ottaa kantaa pahiskaveriin, vai halusi pitää kummatkin suunnat avoinna?
Vam taas tuntuu pitävän Halimaa pahiksena, joten sikäli en ehkä yhdistäisi heitä pahiskaveriksi. Vaikka onkin äänestänyt Jiniä Haliman sijaan, niin silti toi Vamin epäily omasta mielestä nosti Haliman enemmän esille, mitä Halima aikaisemmin oli, minkä en näe niin järkevänä, kun kuitenkin monet eivät olleet Halimasta minkäänlaista kuvaa muodostaneet, ja Vamilla on hyviä pointteja → muutkin vois lähteä Halimaa epäilemään.
→En usko.

Jinmuru→Tinppa&Tetradynamia
Tetra ei tunnu oikein tietävän mitä mieltä on Jinistä. Vähän jos tulee mietintää, että vois olla hyvis, niin seuraavaksi tulee pohdintaa, ettei toi välttämättä tarkoitakaan sitä. Voisi hyvin olla pahiskaverin kommentointia, ns. koko sopasta erossa pysymistä.
Jin taas piti Tetraa tyypillisenä Tetrana. Ei siis mitään estävää.
→mahdollinen

Jinmuru→Tinppa&Vampire
Jin ei kertonut mielipidettään Vamista.
Vam aluksi piti Jiniä hyvismäisenä, lähinnä siksi että oli peliä edistävän tuntuinen. Mietityttää, että lähtiskö pahis kommentoimaan noin heppoisesti pahiskaveriaan ensimmäisessä viestissä, varsinkaan ilmeisesti ilman panostautumista asiaan. Luulisi, että siinä suhteen olisi tarkkana, kun kuitenkin jossain vaiheessa peliä aletaan linkityksiä etsimään. Seuraavassa viestissään kuitenkin tuntui jo epäilevän Jiniä, ja jatkoikin sitten Jinin epäilyä kun ex-Zey painui manalan majoille. Kokisin tuon hassuksi toiminnaksi pahiskaverilta, sillä uskoisin, että Jinin pääepäilijän kuoltua, ei Vampiren olisi ehkä kannattanut jatkaa Jinin vastaista kampanjaa, vaan enemmänkin pysyä siellä neutraali/hyvismäinen -akselilla. Lisäksi Vam lähti äänestämäänkin Jiniä 2.päivänä, mitä pitäisin ehkä vähän riskialttiina toimintana. Jin nyt kuitenkin on ollut parrasvaloissa jo ekasta päivästä lähtien, ja oli siksi monille muillekin helppo kohde, ja esimerkiksi Ariel olisi voinut helposti pelastautua myös äänestämällä Jiniä.
→en usko

Tetradynamia&Vampire
Tetra pitää Vamia pahismaisena, mutta itse en nää syytä niin vakuttavaksi, että olisi pelkoa siitä, että muut alkaisivat nähdä myös Vamin pahismaisena – varsinkaan kun Vam on täällä ehkä eniten luotettu pelaaja. Kuitenkin tuo Tetran mielipide on aika voimakkaasti sanottu, mikä korostaa sitä väli Tetran ja Vamin välillä. Pidän siis ihan mahdollisena hajuraon tekona.
Vam taas kommentoi Tetraa aika ympäripyöreästi, että siltä puolelta paha sanoa.
→ mahdollinen

Yhteenvetona siis
Mahdolliset: Ariel&Halima, Ariel&Jinmuru→Tinppa, Ariel&Tetradynamia, Ariel&Vampire, Halima&Jinmuru→Tinppa, Jinmuru→Tinppa&Tetradynamia, Tetradynamia&Vampire
En usko: Halima&Tetradynamia, Halima&Vampire, Jinmuru→Tinppa&Vampire

Eli aika vähän tosta loppujen lopuksi käteen jäi. :/

//Vam, mä tulin jo ennustajana esiin. :D Valitettavasti mulla ei tosiaan oo ennustusta, kun kerran L'hui ei ennustanut ja ite sain roolini tietää vasta kun yö oli käytännössä ohi.

Tinppa jatkaa omaan silmään jännää peliä. Tai siis sanoi, että luki pelejä saadaakseen muiden pelityylistä selvää, mutta kuitenkin päätyy puhumaan entisestä Tinpasta, jonka rooli tiedetään, ja Jinistä. Sikäli näkisin hyödyllisemmäksi muiden hengissä olevien pelaajien pohtimisen (ilman pelien lukemista tai niiden kanssa) kuin jo kuolleiden pelaajien (niiden roolihan tiedetään jo) tai sitten oman roolin pohtimisen (koska itse ainakin olen tosi kriittinen, jos joku analysoi itseään, varsinkin jos tämä tapahtuu itsensä eduksi).

//Ariel väliin. ++Ariel Oon hämmentynyt, kun en tajua miksi Ariel pahiksena tulee esiin. Mut toisaalta en tajua miksi hyviskään väittäisi olevansa ennustaja.

//Halima väliin
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa

cron