PJ: Jitachi
VPJ/APJ: Jinmuru
Pelityyppi: Kokeellinen peli
Pelaajamäärä: 10
Äänestystapa: UÄ
Pelimode:
"Kestääkö pelit mielestäsi liian kauan? Ehditkö tylsistyä, koska mitään ei tapahdu pelin aikana? Tänään on onnenpäiväsi, sillä pelinjohtajakin on asiasta aivan samaa mieltä ja haluaa tarjota kaikille juonittelupelien ystäville aivan uudenlaisen tuotteen: pelin, jonka ennätyslyhyiden päivien takia et ehdi odottamaan päivän päättymistä! Aivan, kuulit oikein! Kysytte varmasti hiljaa mielessänne, mitä täytyy tehdä, jotta peliin pääsisi mukaan? Vastaus on, että tämä peli on ilmainen näyte tulevasta Kylä Plus-palvelusta, jonka tilausmahdollisuus alkaa ensi vuonna mitättömään 29,99 euron kuukausihintaan."
Pastalautanen oli juonitellut KEPPI-gaalan jälkeen Sukan selän takana kokonaiset puolitoista vuotta. Hän oli havainnut Kyläläisten tuskastuvan pikkuhiljaa pelien hiljaisuuteen, ja päätti tehdä asialle jotain (ja kääriä siinä samalla hieman ylimääräistä tuohta omiin taskuihinsa). Siispä hän esitteli uuden nerokkaan pelinsä Kyläläisille ja antoi jopa ilmaisen näytteen saadakseen porukan koukuttumaan siihen. Mutta koska tästä ei muuten saisi hauskaa juonittelupeliä, ja koska Sukka on Kylän oikea pomo, Mafia ja muut kylän oikeamieliset aktiivit onnistuivat kuin ihmeen kaupalla tunkeutumaan Pastan peliin, pilaten nerokkaan suunnitelman. Ja koska tästäkään ei saisi muuten kunnollista peliä, Pasta päätti soluttaa peliin ylimääräisinä pelaajina pari myyntityön ammattilaista, joita voisimme tässä tapauksessa kutsua vaikka Pastanmielisiksi. Onnistuuko Pastalautanen tavoitteessaan? Pystyvätkö oikeamieliset kyläläiset estämään maksullisen ominaisuuden tulemisen? Onko Sukka edelleen Kylän paras jalanlämmitin?? Vastaukset kaikkiin näihin kysymyksiin ja pariin muuhunkin selviää tässä pelissä!
Ps. Ellei tullut jo selväksi, niin peli on täyttä fiktiota eikä pohjaudu tositapahtumiin. Pastalautanen
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 2 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos hän ei ole puhunut voimassa olevan kierroksen aikana. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.
Hahmot:
Hyvät eli Team Sukka:
1 Mafian jäsen, joka voi tarkistaa jonkun pelaajan kerran pelin aikana ja saa tietää onko tämä Sukan vai Pastalautasen puolella.
7 tavallista kyläläistä nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Kyläläisten tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.
Pahat eli Team Pasta:
2 pastanmielistä pahista tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmistö kylässä.
Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Mukana: (Boldatut kuolleet)
Ariel
Halima
Horaaneko
Jinmuru
L'hui
Tetradynamia
Tinppa
Vampire
Violet
Zey