Pastalautasen kosto, pastaisa loppu!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 26.02.2016 13:09:57

Tinppa: Miksi pahis äänestäisi hirmu tylsän tuntuisesti? Entä miten äänestyspakko haittaisi peliäsi? Loisi kenties lisää paineita pahisroolin lisäksi?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 26.02.2016 13:27:38

Tulin vaan ilmottamaan että pääsen kommentoimaan kunnolla huomenna illemmasta, nyt oon kavereilla niin en kehtaa eristäytyä kyläilemään :D Eli hereillä olen!
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 26.02.2016 13:29:28

Zey kirjoitti:Tinppa: Miksi pahis äänestäisi hirmu tylsän tuntuisesti? Entä miten äänestyspakko haittaisi peliäsi? Loisi kenties lisää paineita pahisroolin lisäksi?

(Taas näköjään käytin lempinimeä sen sijaan että olisin laittanut Tetradynamia hälle osoitettuun viestiin)
Zey:
Okei, tuossa näköjään miulle tuli jokin ajatuskatkos, hupsista.
Jos olisin pahis, varmaankaan en olisi äänestänyt niin pian, vaan olisin tarkkaillut tilannetta. Kohde olisi kuitenkin todennäköisesti ollut sama, ja mitä tulee tuohon, että nyt äänestyspakko voisi sotkea peliäni, niin lähinnä tarkoitin, että tavllasn pitkässä pelissä on enempi aikaa tai siis.
Myönnän tununteiden tulevan itsellä ehkä liikaakin mukaan peliin, mitä koitan hillitä ja saatan siksi tuntua vähän pelästyneeltä, mutta mutta.


Heräämättömistä sen verran, että voisivat heräillä, jottei tarvitsisi kovin monelle ainakaan etsiä varapelaajaa.

//Ah, Horaaneko heräsi :)
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 26.02.2016 13:47:56

(Ja anteeksi kirjoitusvirheet, jatkakaa, terkuin Tinppa)
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 26.02.2016 13:49:11

Tinppa kirjoitti:Miten uusi voisi helpommin olla jonkun pahiskamu? Miksei myös hoku kokenut?

Tämä kysymys oli varmaan mulle. En tarkoita että olisi todennäköisempää että uusi olisi pahis kuin vanha, ihan yhtä todennäköistähän se on. Tarkoitin sitä, että tuo temppu minkä teit (äänestit Jinmurua heti Zeyn perään) olisi tosi ajattelematonta kokeneelle pahikselle, mutta juuri sellaista, mitä kokematon pahis voisi tehdä kaverinsa pelastaakseen.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 26.02.2016 13:55:35

Halima kirjoitti:
Tinppa kirjoitti:Miten uusi voisi helpommin olla jonkun pahiskamu? Miksei myös hoku kokenut?

Tämä kysymys oli varmaan mulle. En tarkoita että olisi todennäköisempää että uusi olisi pahis kuin vanha, ihan yhtä todennäköistähän se on. Tarkoitin sitä, että tuo temppu minkä teit (äänestit Jinmurua heti Zeyn perään) olisi tosi ajattelematonta kokeneelle pahikselle, mutta juuri sellaista, mitä kokematon pahis voisi tehdä kaverinsa pelastaakseen.

Aa nyt hoksasin. :) Mun moka kun en heti tajunnut mitä tarkoitit.
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 26.02.2016 14:37:50

Edellisesä viestisäni oli virhe! Tinppa tuli siis väliin, ja osoitin tuon pätkän Tinpalle.
Jinmuru kirjoitti:// Halima väliin. Mun mielestä siinä ei ollu mitään epäjohdonmukaista. Käytännösä Halima lisäs omiaan joukkoon, ja ku selitin sen, että miten asian ajattelin, ni mun mielestä siinä ei enää oo mitään ongelmaa. Jos on, ni kysy vaan, ni avaan ajatuksiani lisää :)


Halima kirjoitti:Jinmuru kyllä tuntuu puhuvan itseään pussiin, jossain määrin epäilyttävää. Toisaalta puolustautuu ihan rauhallisesti, että en ole ainakaan vielä yhtymässä Jinin äänestäjäkuntaan.

Misä kohti oon puhunu itteeni pussiin?

Zey kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:Näin nopeetemposesa pelisä hiljaset ja heräämättömät on samaa sakkia, eli ihan yhtä epätojennäkösesti ilmestyvät paikalle ilmottamaan ennustajuuestaan!

Olen erimieltä. Heräämätön ei välttämättä edes tiedä, että peli on alkanut, toisin kuin hiljanen pelaaja. Mikäli hiljainen pelaaja on edes jollakin tasolla kiinnostunut pelistä (ja itse ainakin olettaisin asian olevan näin, sillä onhan hän kuitenkin peliin ilmoittautunut ja sitten vielä herännytkin), on hän hyvin todennäköisesti katsonut koska päivä päättyy - ja näin ollen mielestäni on paljon suurempi todennäköisyys, että hän tulee myös katsomaan mitä on tapahtunut ennen kuin päivä päättyy. Se, miten nopeatempoinen peli on, ei mielestäni vaikuta tähän asiaan mitenkään.

Tarkotin hiljasilla niitä, jotka ei käy Kyläsä ollenkaan tai muuten vaan ei reagoi et mitä pelisä tapahtuuu. Toivottavasti niitä ei tuu, mut todennäköstä on, et tulee. Ja kyl se nopeetemposuus vaikuttaa, ku ei oo sitä kolmea tai neljää päivää aikaa käyä kirjottamasa, vaan onki vaan kaks. Sillon helposti unohtuu käyä täälä, ku luulee, et vielä onki aikaa.


Tinpan kohalla on nyt se peruskysymys: sähläävä aloittelija hyvisroolilla vai sähläävä aloittelija pahisroolilla. (Tosin nyt ku aloin miettiin, ni oon melko varma, et Finisä on joku pelannu juonittelupelejä Tinppa-nimellä... o_o)

Minilistaus Timpan pelistä tähän mennesä:
- Herää toisena, hämmästelee/tuomitsee Violetin äänen (tästä oonki jo kirjottanu)
- "Totta, arvontaan ei kannata päätyä, ite varmaan ottaisin mielummin jopa äänestyspakon pitkässä pelissä, mutta nyt kun peli on nopeatempoinen, hm." Aikoo varmaan itsekin äänestää jotakuta hiljaista. Ei puolustele Arielia ainakaan tietoisesti

- "Pitkässä pelissä ottaisin siksi äänestyspakon, että mielestäni on turhaa koittaa tehdä epäilyksiä, jos niitä ei ole. Epäilyksiä kyllä varmasti syntyy muutenkin. Jopa tämä viestini voisi kai olla epäilyttävä, mitä en tosin itse huomaa." Mutta lyhyessä pelissäkö voi tehä epäilyksiä? :DD
- Ääni mulle ilman perusteluja, "jotenkin epäilyttää".

- "Kuten sanoin, ääni voi vielä muuttua, ja mitä epäilyttävyuteen tulee, niin jokin siun viesteissä epäilyttää mua." Ei vieläkään perusteita. "Violet kanssa mietitytti, mutta senkin uhalla, että vaikuttaisin lähteneen seuraamaan Zeytä, toimin noin kuin toimin ja äänestin Jiniä."
- Nyt kertoo, että Haliman mainitsema epäjohdonmukaisuus mun viesteisä epäilytti (ei vieläkään mitään omaa)
- Kysyy, että mitä Zey tarkoitti kostoäänellä

- "Äänitilanne näyrtäisi menevän niin, että Jinmuru putoais kahella äänellä jos miuu tai Arielia ei äänestä vielä joku tai mie en vaiha ääntäni, äänestyspakko nyt voisi jopa haitata omaa peliäni, joten ei." Ei reagoi muuten Haliman ääneen. Zey tarttuki jo tuohon äänestyspakkoon. Valitsi musta ja Violetista äänestettäväks mut, koska olin eilen epäilyttävämpi, mutta "nyt olen kahden vaiheilla, jotenkin hirmu tylsän tuntusta äänestää jotain joka ei oo edes heränny ja ääh." Aiemmin sano, että ääni voi muuttua, sit sano täsä viestisä et ääni ei muutu, mutta nyt on kumminki samasa viestisä jo kahen vaiheilla. Mitä?

- Vastaa Tetradynamian kysymyksiin, jotka sivuutti aiemmin ("tarkoitus ei ollut"). Sanoo uuelleen, että äänestyspakko voisi haitata omaa peliä. Mihin tää viittaa: "Taidan olla paraskin puhumaan"? Sanoo taas, että pelaa ekaa kertaa, koska Tetradynamia kysyi: "Missä menee pitkän ja lyhyen pelin raja? Mistä ero näiden välille edes syntyy? Etenkin jos ei ole pelannut aikaisemmin (kuten olen käsittänyt), niin mistä sen edes tietäisi?", mutta ei oikeastaan vastaa kysymykseen. Tetralta hyvä pointti kumminki: tavallaan Tinppa puhuu niinku kokenu pelaaja, mut samalla sählää omien mielipiteitten ja sellasten kaa. Tinppa kysyy vielä: "Miten uusi voisi helpommin olla jonkun pahiskamu? Miksei myös hoku kokenut?" Yrittää kiinnittää huomiota pois itestään kokeneisiin pelaajiin?

- "(Taas näköjään käytin lempinimeä sen sijaan että olisin laittanut Tetradynamia hälle osoitettuun viestiin)" Miten niin taas? Sanoit vaan kerran Tetra täsä pelisä, eli ootko joskus aiemmisa peleisä sanonu Tetradynamiaa Tetraksi vai mitä ihmettä sekoilet? Ei oikein vastaa Zeyn kysymyksiin. Mitkä tunteet tulee peliin mukaan?
- Pyytää anteeksi kirjotusvirheistä.

- Halima vastaa kysymykseen siitä, että miten uusi voisi olla helpommin jonkun pahiskamu, johon Tinppa vastaa "Aa nyt hoksasin. :) Mun moka kun en heti tajunnut mitä tarkoitit", mutta ei puolustaudu, vaikka Halima käytännösä sano, että Tinpan temppu oli sellanen, minkä kokematon pahis ois voinu tehä. Temppu tosa kuulosti vieläpä sellaselta sanavalinnalta, jolla Halima ehkä yritti hakea reaktiota (ite ainaki oisin, koska temppu on yleensä juonareisa vähän sellanen negatiivisesti affektoitunu sana).

++Tinppa
Jos mun teoria on totta ja Tinppa vaan valehtelee olevansa enskertalainen, ni hirteen vaan, hyviksellä tuskin olis syytä valehteluun. Jos Tinppa oikeesti on ekakertalainen, ni tollasella sekoilulla rooli vois olla kumpi vaan, ja kysymysten välttely, omien mielipiteitten esittämisen välttely ja äänestysperusteitten kanssa sekoilu puhuu pahisroolin puolesta. Ja jos Tinppa oiski hyvis (jota en täsä vaiheesa enää usko), ni siitä saa sit hyvää materiaalia kakkospäivälle, koska kaikki tähän mennesä heränneet (Horaanekoa lukuun ottamatta) linkittyy jotenki Tinppaan.
Ois kuitenki kiva kuulla vastaukset noihin mun kysymyksiin ja muutenki mielipiteitä noista mun huomioista.

Muut pelaajat ei tällä hetkellä epäilytä. Zey pelaa tosin aina samalla tavalla, joten hänestä ei koskaan voi olla varma. :D Potentiaalinen kohde ennustajan tarkastettavaksi, sanoisin, jos ennustajalla ei itsellään ole varsinaisia epäilyjä. Lisäksi toki olisi hyviksille hyödyllistä selvittää mun ja Tinpan roolit: toinen meistä tojennäkösesti lynkataan tänään, ja jos se lynkattu onki hyvis, ni huominen päivä voi keskittyä vaan sen toisen ympärille, mikä on sit huono, jos täsä onki nokittain vaan kaks hyvistä.

En oo enää tänään varmaankaan koneella, koska lähen ulkomaailmaan sosialisoimaan. Saatan vilkuilla Kylää kännykällä, jos on tylsää. XD
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 26.02.2016 15:04:55

Eipä mulla ole mitään salailtavaa, okei nyt uskon tajunneeni mitä Jinmuru tarkoitti. Tässä on nyt se tilanne, että mie tai Jinmuru lähtee, voisin yhä vaihtaa ääneni, mutta silloin käytännössä varmistaisin Arielin tai Violetin tai oman putoamisen, joten ääneni pysyy.
Jotenkin musta tuntuu mun ja Jinin kohalla, et jommankumman kohalla haukutaan väärää puuta.
Äh, tiedä sitten.

//Ei, en ole finissä, näköjään joku muukin käyttää jossain muualla :D
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 26.02.2016 15:08:02

*Siis käyttää Tinppa nimeä muualla
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 26.02.2016 15:27:02

Tinpan pudottaminen ensimmäisenä päivänä voi kokonaisuuden kannalta olla hyödyllistä. Hän on uusi pelaaja, joka on näemmä puhunut aika ajoin ristiriitaisesti. Tämä "sekoilu" voi tulla niin pahiksen tai hyviksen suunnalta. Jos Tinppa pysyy pelissä, tulee hän todennäköisesti putoamaan seuraavina päivinä, ainakin jos nykyinen trendi jatkuu. Jos hän on hyvis, ei hänen putoamisensa kerro kovinkaan paljoa muiden rooleista (kenenkään suhtautuminen Tinppaan ei ole herättänyt kovinkaan suurta ihmetystä). Jos siis tapamme hyvis Tinpan esimerkiksi toisena pelipäivänä, emme välttämättä saa paljoakaan vihjeitä kolmannelle päivälle. Sen sijaan Tinpan lynkkaminen ensimmäisenä päivänä voi antaa jotain tarttumapintaa toiselle pelipäivälle.

Yritän nyt mahdollisimman vaikeaselkoisesti sanoa, että toinen ja kolmas päivälynkkaus ovat paljon ensimmäistä tärkeämpiä, koska siinä vaiheessa peliä pelaajilla on enemmän analysoitavaa materiaalia ja ensimmäisen päivän epäilyt ovat, noh, ensimmäisen päivän epäilyjä. Jos Tinppa aiotaan pudottaa, niin parempi pudottaa ensimmäisenä päivänä. Riski, että hän on hyvis, ja että hänen putoamisensa toisena päivänä ei veisi peliä eteenpäin, on ehkä liian suuri.

Vai onko? Ovatko pastankeitinveden huurut vain sekoittaneet Violet paran pään, kun hän tällä tavoin hourailee?

Ja tähän spoilereihin Haliman (ja muiden) iloksi kylän vanha tervehdysviesti!
Spoiler:
Hei ja tervetuloa Kylään!

Ennen kuin opastettu kierroksemme alkaa, olkaa hyvät ja huomioikaa, että tällä kierroksella ei ole tarkoitus lynkata ketään (joten sinä siellä takarivissä voit laittaa ne äänestyslaput pois, säästetään ne itse peleihin ;)

Aluksi pieni katsaus Kylän osastoihin. Tietotoimistoon tulevat kaikki tärkeät tiedotukset. Sen alaosasto, Propagandatoimisto, on vähemmän muodollinen ja siellä voi käydä esittäytymässä ja paistattelemassa innokkaissa tervetulotoivotuksissa. :> Kirjastossa tapahtuu peleihin ilmoittautuminen. Kirjastorakennuksen takaa pilkottaakin jo Kylän keskeinen ja aukea Keskusaukio, jossa varsinainen pelaaminen tapahtuu.

Foorumin lisäksi bussimme poikkeaa Kyläwikissä, jonka kansien väliin on talletettu tietoa ja suurta tunnetta juonittelupelien maailmasta. Luettavaksi ja nautittavaksi runsain määrin, kun siltä tuntuu.
Wikissä suositellaan lukemaan vähintään Lakikirjan, josta ylläri ylläri löytyvät Kylän säännöt, sekä yleiset että pelaamista ja pelinjohtoa koskevat. :> Ja nyt kun tämä on tässä linkitetty, niin et sitten voi väittää, ettei kukaan kertonut tämmöisestä ja tämmöisestä säännöstä 0:)

Viimeinen pysähdyspaikkamme on irc, tarkemmin sanottuna kylän oma kanava. Ircistä löytyy mukavaa juttuseuraa lähes ympäri vuorokauden ja se on loistava paikka tutustua muihin juonittelijoihin. Parhaassa tapauksessa ircissä voi päästä jopa pelaamaan parin tunnin mittaisia irc-pelejä. Ohjeet irciin pääsemiseksi löydätte täältä, kannattaa tutustua ja tulla vähintään piipahtamaan joskus kun kaipaatte juttuseuraa. :)

Pikaopastuksemme päättyykin tähän, olkaa hyvä ja ottakaa mainoskynä mukaanne poistuessanne turistibussista! Niille, joiden mielestä bussi sujahti liian nopeasti ohi kaikista nähtävyyksistä, tai jotka vain haluavat ihailla kauniita kukkaistutuksiamme uudelleen, on pidempi kierros, joka tunnetaan nimellä Uuden kyläläisen opas. Itse asiassa kannattaa lukaista se joka tapauksessa läpi, on hyvä. Takaamme. Melkein yhtä laadukas kuin se mainoskynä, jonka juuri sait. Mikäli teillä on jotain kysyttävää voitte ottaa yhteyttä minuun tai muihin moderaattoreihin esim. yksityisviestillä.

Lämpimästi tervetuloa Kylään ja tapaamisiin peleissä! :)
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 26.02.2016 16:48:11

Tinpan tappamista pohditaan näköjään. Tinppalla kyllä mielestäni pientä sekoilua, mutta ei kyllä suuremmin epäilytä. Lähinnä nuo sekoilut tuntuu siltä, että uusi pelaaja ei vain oikein vielä ole hahmottanut juonittelupelien ajatusmallia. Ajatusmallilla tarkoitan, että ei ole vielä tottunut miettimään asioita monelta kantilta. Esimerkiksi siis mikäli ajattelee jonkun käyttäytyvän omasta mielestään hassusti, niin silloin se on pahis, pysähtymättä miettimään asiaa toisin päin, eli miksi pahis käyttäytyisi tuolla tavalla hassusti.

Sen sijaan, kun tässä kerran on jokin Tinppa - Jinmuru -vastakkainasettelu, niin mielenkiintoni kääntyy enemmän Jinmurun suuntaan. Nyt hänen ilmeisesti pääsyynsä epäillä Tinppaa, on se että hän uskoo Tinpan olevan oikeasti kokenut. Teorian tukena ilmeisesti joku mahdollinen finissä pelannut tyyppi ja muutamat kokeneelta kuullostavat lausahdukset. Muuten kuulemma vaikuttaa sekoilevalta aloittelijalta enemmän pahismaisessa näkökulmassa. Mun mielestä tämä sekoileva aloittelija -ajatus kyllä tekee tosta Tinppa on kokenut pelaaja -teoriasta tosi... hassun. x) Tai siis oikeasti, jos oletetaan, että Tinppa oikeasti olisi joku kokenut pelaaja vaikkapa finistä, ja tänne vain sanoi olevansa aloittelija, jotta pääsisi helpommalla, niin mistä ihmeestä tä sekoilu sitten tulee? :D Tällöinhän Tinpan kokeneena pelaajana kannattaisi oikeasti pelata hyvin, sillä sitten kaikki muut voisivat olla ihan, että wou ja hyvispisteitä sataisi. Ne muutaman harvat kömmähdykset, jotka oikeasti tulisi pahisroolista, voisi sitten vaan laittaa sen aloittelijuuden piikkiin. Mä en siis vaan käsitä, miksi Tinpan kannattaisi oikeasti kokeneena pelaajana pelata tällä tavalla, sillä kokeneena pelaajana hän tietäisi että epäilykset kannattaa perustella jne. Miksi ihmeessä Tinppa haluaisi tahallaan sitten mokailla kuin aloittelija, varsinkaan näin paljon? Eikö olisi turvallisempaa nostaa esiin tuota aloittelijuutta vaikka kysymällä, että miten tää homma meneekään, ja oonko ymmärtänyt tän oikein jne. Sen sijaan hän tahallaan hankkiutuisi toisten silmätikuksi (ja hän kyllä kokeneena tietäisi käytöksensä aiheuttavan sen)? :D Joo-o, siinäpä hyvä suunnitelma, just sellainen minkä mäkin tekisin. :D (Oikeasti, jos joskus kuulisin jonkun kokeneen pelaajan edes pohtivan tällaisen suunnitelman toteuttamista, niin mun leukani kyl tipahtaisi maahan asti ja kadottaisin puhekykyni. Ehkä koko loppuelämäksi. :DD) Eli mun mielestä Tinpan käytös kyllä sulkee pois sen, että hän oikeasti olisikin kokenut pelaaja.

Jinmuru siis epäilyttää sen takia, että piti Tinpan kommenttia kommenttia kovasti puolustelevana, vaikka omaan silmään kommentti näyttää siltä, että sen ehkä voisi tulkita korkeintaan lievästi puolustelevana, mutta yhtä lailla yleisenä aikaisia ääniä vastaan (eikä niinkään nimenomaa Arielin ääntä vastaan). Lisäksi tuo heräämättömien tappointo hämmentää, sillä itse pidän edelleen sitä riskialttiimpana vaihtoehtona, kuin heränneen hiljaisen tappamisen. Mikäli lähdemme olettamaan, että hiljainen herännyt unohtaa päivän kestävän vain 2 irl päivää, niin samahan voi käydä jollekin oikeasti aktiivisellekin pelaajalle. Kuitenkin pidän suurempana todennäköisyytenä sitä, että pelin alkamisesta tietoinen pelaaja kertoo kuolemassa ollessaan mahdollisesta erikoisuudestaan, kuin pelin alkamisesta tietämätön pelaaja. Eihän sitä tietenkään voi olla varma, sillä voihan yhtä hyvin vaikkapa aktiiviselta pelaajalta katketa netti tai jotain, mutta pienempi riski kuitenkin. Nyt tuo Jinin vika viesti vaikuttaa aika paljon helppoon kohteeseen tarttumiselta. Ymmärrän, jos joku tulkitsee omaan silmään aloittelijuudelta näyttävät sekoilut pahismaisiksi, mutta tuo hänen pääteoriansa Tinpan kokemuksesta pelien parissa on mun mielestä kyllä todella reikäinen. Vähän mietityttää, että mahtaako Jin nostaa Tinppaa enemmän esille vain sen takia, että pahiksena alkaa oma putoaminen pelottaa, ja Tinppa vaikuttaa sellaiselta, että useampi voisi olla lähdössä häntä äänestämään paremman puutteessa (vähän Violetin ajatusmallia mukaillen).

Violetin ajatusmallissa on kuitenkin oma pointtinsa. On hyödyllisempi tappaa jonkin neutraalin sijaan hämmennystä herättävän henkilön. Itse kuitenkin näen Jinin käytöksen olevan epäilyttävän puolella, ja tappaisin mielummin epäilyttävän kuin hämmennystä herättävää. Toki on vasta ensimmäinen päivä, mutta se ei silti tarkoita, etteikö ne epäilykset voisi silti osua oikeaan.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 26.02.2016 21:59:17

Jinmuru kirjoitti:Misä kohti oon puhunu itteeni pussiin?

No se mihin jo puutuin aiemmin, "mä aion äänestää jotain hiljaista jos epäilyksiä ei synny" ja sitten myöhemmin "jos joku käyttäytyy oudosti niin äänestän". Joo selitit tän jo, mut oon edelleen sitä mieltä että tossa on jotain hämäävää. Lisäksi oon samaa mieltä Zeyn kanssa, että ei välttämättä oo fiksuinta äänestää jotain hiljaista, varsinkaan kokonaan heräämätöntä ekana päivänä.

Sitten toiseksi koko tuo Tinpan niinsanottu Arielinpuolustelu ja siitä virinnyt keskustelu. Munkaan mielestä Tinppa ei ollut millään lailla Arielia puolusteleva vielä siinä viestissään, eikä nuo sun perustelut nyt ihan saaneet mua vakuuttuneeksi.

Kolmanneksi oli vielä tuo hiljaisten/heräämättömien heittäminen samaan laariin. Myöhemmin näköjään oot tätä perustellutkin että "Tarkotin hiljasilla niitä, jotka ei käy Kyläsä ollenkaan tai muuten vaan ei reagoi et mitä pelisä tapahtuuu". Eli silloinhan hiljaiset tarkoittaa sun kielellä samaa kuin heräämättömät. Mutta alunperin en kyllä saanut sellaista kuvaa.

Ja nyt kun näitä vastauksia tässä kirjoittelin niin Jin alkoi epäilyttää mua aina vain enemmän.

Tinppa kirjoitti:Jotenkin musta tuntuu mun ja Jinin kohalla, et jommankumman kohalla haukutaan väärää puuta.
Äh, tiedä sitten.

Öö, luulisi Tinpan tietävän haukutaanko jommankumman kohdalla väärää puuta. Jos Tinppa on hyvis -> jommankumman kohdalla haukutaan väärää puuta, koska Tinppa on hyvis. Jos Tinppa on pahis -> Tinppa tietää kaikkien roolit, jolloin tuo "Jotenkin musta tuntuu" vois olla jotain hyviksenäoloyritystä? En sitäpaitsi jaksa uskoa että sekä Tinppa että Jinmuru olisivat pahiksia, sen verran ovat toistensa kurkuissa.

Violet kävi muuten tänään kommentoimassa yllättävän hajuttomasti ja mauttomasti. Toteaa vain "Tinpan pudottaminen ensimmäisenä päivänä voi kokonaisuuden kannalta olla hyödyllistä", mutta ei ota oikein mitään kantaa kenenkään epäilyihin ketään kohtaan, saati että olisi itse epäillyt jotakuta. Kuulisin mielelläni mitä mieltä Violet on tästä tilanteesta? Epäilyttääkö joku? (Kiitos tervetuloviestistä!)

Musta muuten tuntuu, että tällaiseen lyhyeen peliin tuo joka toinen päivä oleva äänestyspakko on liian harvoin. Tai vähintään pitäisi olla joka päivä kirjoittamispakko, että vois saada jotain irti pelaajista. Tai siis nythän voi käydä niin että joku/jotkut jäävät kokonaan heräämättä, ja pahimmassa tapauksessa meillä on kolmantena päivänä kolme antiaktiivisuuteen tipahtaneen pelaajan varapelaajaa mukana. Näistä pelaajista ei ole mitään, ei sanan sanaa informaatiota aiemmilta päiviltä, niin miten ihmeessä niistä sitten pystyy etsimään pahiksia? Ei varmaan pysty tähän peliin enää muuttamaan, mutta ihan jatkoa varten vaan, että jos on tämmöisiä pelejä, missä jo kolmas päivä on mahdollisesti kriittinen, niin varapelaajia voisi etsiä jo ensimmäisen päivän heräämättömyyden jälkeen.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Ariel » 26.02.2016 22:07:01

Tinpan nopea ääni ilman perusteluja ihmetyttää. Ja myöhemmin annettu perustelu Haliman mainitsema epäjohdonmukaisuus myös, sen jälkeen kun Jin on selittänyt asian, toi vaikuttaa vaan siltä että keksit jotain jälkikäteen ettei se näyttäis ihan ilman perusteluja annetulta. Tosin ite en nähny siinä missään vaiheessa epäjohdonmukaisuutta.
Tinppa kirjoitti:Kuten sanoin, ääni voi vielä muuttua

Et itse asiassa sanonut. Tai ainakaan mä en huomannu.
Tinppa kirjoitti:mitä tulee tuohon, että nyt äänestyspakko voisi sotkea peliäni, niin lähinnä tarkoitin, että tavllasn pitkässä pelissä on enempi aikaa tai siis.

Mä en tajunnu, mitä sä tarkotit tolla.
Tinppa kirjoitti:Jotenkin musta tuntuu mun ja Jinin kohalla, et jommankumman kohalla haukutaan väärää puuta.

Jos sä oot hyvis, sä tiiät et ainakin sun kohalla haukutaan väärää puuta.

Mä en ite nähny Tinpan kommentissa nopeasta äänestä mitään puolustelua, joten ihmetyttää kun Jinmuru sanoi Tinpan puolustelevan kovasti.

//Halima väliin
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 26.02.2016 22:21:17

Joo, siis mulla ei missään vaiheessa ollut mitään tietoista ajatusta puolustella Arielia, vaan yleisellä tasolla hämmästelin, että niin aikaisin annettiin ääni, mitäh. Arielin kommentit miulle huomattu, mie en vaan ainakaan heti osaa vastata niihin älykkäästi. Olen hämmentynyt ylipäätään Arielinpuolustelu keskustelusta, mutta enivei. Roolien tietämiseen, oletettavasti kaikki tietää oman roolinsa pelissä.

Vielä nopeasti aiheeseen äänestyspakko, niin voin sanoa siihen tyynesti, että ehkä en vaan osaa ilmaista itseäni kylliksi selkeästi tässä kohtaa.

L'hui ei ole vielä herännyt eikä Vampire, odotan heiltäkin jotain viestiä ilmestyvän.
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 27.02.2016 00:54:19

Halima: Kyllä epäilyttää. Katson teitä kaikkia yhtälailla kieroon tässä pelin vaiheessa. Paitsi Zeytä tietenkin. Häntä pitää tarkkailla kahden edestä.

Oho oho Violet, näin pikainen ääni Arielille? Hiukan kyllä hämmästyttää, en nyt vielä epäile, vaan seuraan tilannetta.


Tässä se Tinppan kohua herättänyt viesti. Jinmurun on oikeassa sen suhteen, että viesti on lievästi tuomitseva, mutta johtopäätös siitä, että Tinppa suojelisi Arielia, on hataralla pohjalla. Virhetulkinta vaiko pahiksen yritys mustamaalata uusi pelaaja toivoen, että pelaaja hätääntyy? Kallistun tässä vaiheessa virhetulkinnan puolelle. Pahiksena hänen olisi ehkä kannattanut todeta tehneensä virhetulkinta ja mennä eteenpäin. Nyt Jin tuntuu oikeasti olevan vakuuttunut kannassaan. Jinmurun teoria Tinpan aiemmasta pelaajataustasta on myöskin sen verran hatara, etten usko pahiksen vaarantavansa asemaa sen lähettämisen vuoksi. Jotenkaan myös tuo Jinmurun jättiviesti ei myöskään tunnu pahismaiselta. Jättimäisen epäilyviestin rakentaminen ensimmäisenä päivänä kun ei ole pahikselle tyypillistä toimintaa.

Tinpan asema on sinäänsä mielenkiintoinen. Aloittelijuuden vuoksi häntä on hankala asettaa hyvis-pahis akselille, jolloinka hänen pitäminen pelissä on riski. Ja kuten aiemmin totesin, mielummin käytän tähän hankalaan tapaukseen ensimmäisen päivätapon kun toisen tai kolmannen, jolloin päästään ehkä äänestämään hyvin argumentoitujen mielipiteiden pohjalta.

Hmm. Arieli on herännyt ja kommentoinut mielenkiintoisen ketjun yhtä osapuolta. Mitä mieltä olet Jinmurusta?

Jos laskin äänet oikein, niin Jinmurulla ja Tinpalla on kummallakin 2 ääntä (Jinmuru sai ensin, joten hän on putoamassa) ja Arielilla on vielä minun ääneni. Äänestämättä ovat jättäneet: Ariel, horaaneko sekä Tetradynamia. Ja tietysti heräämättömät.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 27.02.2016 01:15:46

Eikö kukaan kiinnitä huomiota siihen, että Tinppa ei ees vaivaudu vastaamaan mun esittämiin kysymyksiin? Mitä syytä hyviksellä on vältellä kysymyksiin vastaamista, jos muuten on kumminki aktiivisesti paikalla? Välttelee myös muitten ku mun kysymyksiin vastaamista, vaikka ei ne nyt niin vaikeita voi olla.

Zey: Tulkitaan siis kieltä eri tavalla. :D Perustelin kyllä, että miks se oli mun mielestä kovasti puolusteleva. Ja jos mun vanhaa pelityyliä muistaa, ni oon aina ollu sitä mieltä, et mieluummin hiljaset ja heräämättömät pois, että loppupeli pysyy aktiivisena. Äänestin Tinppaa, koska sillon jos joku on epäilyttävä, ni pitää äänestää. Ekana päivänä perusteet on yleensä hataria, koska jos vaikkapa katotaan sun ja Tinpan ääniä mulle, ni eipä ne sen ehjempiä oo. :D Ainakaan Tinpan, sulta on tullu nyt myöhemmin jotain oikeitaki perusteita.

Halima: Mun mielestä se ei ollu ittensä pussiin puhumista. Mää siis täydensin aiempaa näkökantaani, en muuttanu sitä! Näitä kommunikaatiovirheitä sattuu aina, mut mää en misään vaiheesa ollu oikeesti ristiriitanen: vertaa esim. Tinpan "ääni voi muuttua. No ei voi koska en halua äänestyspakkoa, no oonpas nyt kahen vaiheilla hmm" -sekoilua. Mut no, jos "hämmentää", ni ei kait sille mitään voi. :DDD
Halima kirjoitti:Kolmanneksi oli vielä tuo hiljaisten/heräämättömien heittäminen samaan laariin. Myöhemmin näköjään oot tätä perustellutkin että "Tarkotin hiljasilla niitä, jotka ei käy Kyläsä ollenkaan tai muuten vaan ei reagoi et mitä pelisä tapahtuuu". Eli silloinhan hiljaiset tarkoittaa sun kielellä samaa kuin heräämättömät. Mutta alunperin en kyllä saanut sellaista kuvaa.

Ei tarkota. Heräämätön = ei yhtään viestiä, ei oo luultavasti huomannu et peli on alkanu. Hiljanen = on heränny, mut luultavasti ei käy Kyläsä ollenkaan tai muuten ei vaan kirjota mitään.

Ja siltä varalta, että oon huomena pastalautasen uhri, ni viimeset sanat (jo nyt, koska en tiiä, että sosialisoidunko huomenaki vai dataanko päivän kämpillä :'D):
1. Ennustaja, muista mitä neuvoin (esim. Zey kannattaa tarkistaa, koska on niin hyvä pahiksena ettei varmasti jäis kiinni ilman ennustajaa) ja tuu kans tarpeeks ajoisa esille, ettet vie tietojas hautaan, jos sut tapetaan yöllä!
2. Muistakaa miettiä yötappoja: esimerkiks viime pelisä Zey pahiksena tappo hiljasia pelaajia.
3. Tiiätte mitä aattelen Tinpasta, mut minilistaus vielä muista:
- Ariel heräs ja hyppäs suoraan toimintaan mukaan ihan hyvillä pointeilla, vaikka sielä oli kyllä myös asioita, jotka muut sano jo aiemmin. Tuntuu vähän eriltä ku viime pelin Ariel, eli varovaisia hyvispisteitä sinne suuntaan.
- Halimassa häiritsee vähän tuo saman asian inttäminen, mut ei oo sen kummempaa mielipiettä.
- Tetradynamialla hyvä pointti siitä, että pahikset voi jääjä hiljasiks. Tetra tosin ite on jääny vähän hiljaseks. :D Mut ei mitään varsinaista mielipiettä, aika perinteiseltä Tetradynamialta vaikuttaa.
- Violet vaikuttaa omalta itteltään ja esittää hyviä pointteja, vähän luottoa täältä. Tosin en muista, että millanen Violet on pahiksena. Aiotko pitää äänen Arielilla?
- Zeystä ei ota selvää suuntaan tai toiseen, voi olla ihan mitä vaan.
4. Muistin taas, että miks vannoin lopettavani foorumijuonareitten pelaamisen. (En saanu viime yönä unta ku ahisti tää peli, enkä varmaan nuku tänäkään yönä, kaikki on ilkeitä ja aggressiivisia (myös mää) ja koko homma on lähinnä masentavaa paskaa, ku en osaa mitään.)
5. Ei hätää, tuun sit varapelaajaks jos kolmantena päivänä on niitä antiaktiivisuuteen kuolleita. :D Anteeks ku musta ei ollu mitään hyötyä.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 27.02.2016 02:57:16

Tinppa, hereillä ollaan! Tosin joudun menemään nukkumaan (ihan irl), mutta koitan palailla peliin asap. Olisin puhunut aikaisemmin jo topassa, mutta oli ongelmia kirjautumisen kanssa (koska ainaiskirjautunut kirjas vahingossa ulos ja unohti salasanansa).

Oon lukenut topan erittäin nopeasti läpi ja tällä hetkellä fiiliksenä on vähän se, että Jin on hyvis ja Tinppa taas on vähän epäilyttävämpi tapaus. Jinin kohdalla en osa mutuani perustella, Jin on tuntunut vieneen peliä eteenpäin kun taas Tinppa tuntuu melkein ottavan ilon irti aloittelijuudestaan ja ehkä välillä piiloutuvan sen taakse.

Kirjottelen parempaa viestiä epäilyibneen ja perusteluineen heti, kun pääsen koneelle (toivottavasti vielä tämän päivän aikana).
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 27.02.2016 03:05:44

Toisaalta näin peliä sen syvällisemmin lukematta lienee varsin tähdellistä huomioida, että tällä hetkellä nuo mietteet Tinpasta ja Jinmurusta ovat ne päälimmäiset ajatukset - ja siten niihin vaikuttaa myös se, miten pelaajat ovat olleet topicissa esillä. Sitä tuskin voi kieltää, että Tinppa-Jinmuru vastakkainasettelu on ollut erittäin voimakkaasti tapetilla ekana päivänä ja melkein väkisinkin siinä herää ajatus, että melkein kumman tahansa tiputtamisesta saisi tärkeää lisätietoa.

Pidättäytynen kuitenkin viestimisestä siihen asti, kunnes saan koneen alle ja pystyn perehtymään tilanteeseen oikeasti ja selvittämään, mitkä ne omat mielipiteet on; ilman, että päälimmäisiin fiiliksiin vaikuttaa topicin pikasilmäilyssä silmiin osuneet argumentir, jotka lukemisen pinnallisuuden takia saavat ehkä turhankin korostuneen roolin.

Hm, sehän kuulosti kapulalta (=kirotun kirjakieli), joten voisin mennä nukkumaan, niin ehkä ehtisin vielä ennen pelipäivän loppua avata sanaisen arkkuni uuteen otteeseen.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 27.02.2016 11:31:23

Jin: Ei, en aio pitää ääntäni Arielilla, sillä ääni menisi "hukkaan". Nyt kun äänellä voi vaikuttaa putoamisen sinun ja Tinpan välillä, on parempi pudottaa se omasta mielestä uhkaavampi pelaaja kun pitää ääntä kolmannella henkilöllä.

--Ariel
++Tinppa
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 27.02.2016 11:52:27

Jaa..
Jos en nyt iha väärin ajatellut, eikä viime hetken äänestäjiä tule, niin se oon mie joka on Pastalautasen tämänpäiväinen uhri. Varapelaajaksi voi hakea, enkä jotenkin edes ylläty Violetin toiminnasta, noh, miun ja Jinin eilinen kahakka eivarmaan auttanut pahisjahdissa yhtään, mutta ei siitä sen enempää.

Jos en erehdy, tilanne on nyt

Tinppa 3 ääntä
Jinmuru 2 ääntä
Ariel 1(--) ääni


Violet vaihtoi äänensä, mikä käytännössä tarkoittaisi miun putoamista, Vampire tietty vielä voi muuttaa tilanteen.
Äänestämättömät voivat toki vielä äänestää, ja heräämättömät eli L'hui, ei ole vielä äänestänyt

No, jos miut äänestetään nyt pellolle, niin eipä siinä mitään sitten.
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 27.02.2016 12:13:10

Violet kirjoitti:Halima: Kyllä epäilyttää. Katson teitä kaikkia yhtälailla kieroon tässä pelin vaiheessa. Paitsi Zeytä tietenkin. Häntä pitää tarkkailla kahden edestä.

Eli kukaan ei epäilytä enempää kuin joku muu? Jos tuota jatkoviestiä tulkitsin oikein, niin Jinmuru ei epäilytä vaan ennemmin antaisit hänelle pientä luottoa? Entäs Ariel jolle sulla on vielä ääni voimassa, meinaatko pitää sen siellä vai poistaa/siirtää? Jos oot sitä mieltä että kannattaisi ennemmin lynkata Tinppa kuin Jinmuru niin aiotko tehdä asialle jotain?

Jinmuru kirjoitti:Halima: Mun mielestä se ei ollu ittensä pussiin puhumista. Mää siis täydensin aiempaa näkökantaani, en muuttanu sitä! Näitä kommunikaatiovirheitä sattuu aina, mut mää en misään vaiheesa ollu oikeesti ristiriitanen: vertaa esim. Tinpan "ääni voi muuttua. No ei voi koska en halua äänestyspakkoa, no oonpas nyt kahen vaiheilla hmm" -sekoilua. Mut no, jos "hämmentää", ni ei kait sille mitään voi. :DDD

Joo no siis Tinppaan verrattuna sä et musta ookaan yhtä pahismaisen oloinen, siksipä ääneni olenkin pitänyt Tinpalla enkä siirtänyt sinulle.

Jinmuru kirjoitti:4. Muistin taas, että miks vannoin lopettavani foorumijuonareitten pelaamisen. (En saanu viime yönä unta ku ahisti tää peli, enkä varmaan nuku tänäkään yönä, kaikki on ilkeitä ja aggressiivisia (myös mää) ja koko homma on lähinnä masentavaa paskaa, ku en osaa mitään.)
5. Ei hätää, tuun sit varapelaajaks jos kolmantena päivänä on niitä antiaktiivisuuteen kuolleita. :D Anteeks ku musta ei ollu mitään hyötyä.

Äläpä nyt, ei tää niin kuolemanvakavaa oo. Kirjoitin joskus vuonna nakki Kyläwikin Pelaajan ohjeeseen jotenkin näin "Tärkeintä pelissä on se, että itsellä ja kaikilla mulla on hauskaa ja toisiksi tärkeintä oman puolen voitto." Itsellä ei ainakaan oo ollut tarkoitus olla ilkeä, lähinnä viimeksikin listasin noita sun "pussiin puhumisia", koska kysyit missä oot puhunut itseäs pussiin. Eli jos oon vaikuttanut ilkeältä niin anteeksi siitä. Ja ei kannata tosiaan ottaa niin vakavasti. Joskus pärjää ja joskus ei, ei kukaan voi aina olla voittavalla puolella, saati että aina pysyis loppuun asti hengissä. (Sitäpaitsi mä en ees usko että kuolisit tänään, mun mielestä ainakin Tinppa on sen verran epäilyttävämpi, että luulis sinne vielä jonkun äänen siirtyvän.)

-----

Joo tähän asti kirjoitin lukemalla samalla ketjua eteenpäin, ja sitten huomaan että Violet onkin käynyt vaihtamassa äänensä Tinpalle. :D Kannattais vissiin ensin silmäillä ketju läpi ja sitten vasta paneutua vastailuun. Jätän nää mun ajatukset nyt kuitenkin tähän, vaikka ei ne enää niin ajankohtaisia suurin osa olekaan.

Ois muuten fantsua saada joku virallinen väliaikalaskenta, vaikka osaan kai mä sen itsekin tehdä, näin:
3 Tinppa (Halima, Jinmuru, Violet)
2 Jinmuru (Zey, Tinppa)

// jaa ja sinnehän on tupsahtanut Tinpan viesti väliin, jossa toteaa juuri nuo äänten määrät. Mä tunnun nyt tänään olevan vähän myöhässä kaikesta... :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 27.02.2016 12:35:02

Joo, pyydän anteeksi tän päivän epäaktiivisuutta pj:n osalta, olen samalla Yukissa eikä VPJ:tä ole jota voisin orjuuttaa koska Pasta on mun aputilini :/

Mut siis, tarkistin tilanteen, ja Haliman äänenlasku on oikein. Päivä päättyy tänään edelleen klo 21:00; varoitan jo etukäteen mahdollisesta iltaviestin myöhästymisestä mutta älkää antako sen vaikuttaa yön kulkuun!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 27.02.2016 14:53:23

Okei, elikkäs, nyt kun sain koneen käyttöön, niin pääsen vääntämään jonkinlaista pitkällisempää ja perusteellisempaakin viestiä. Hm, jos sitä lukisi aloitusviestinkin oikein ajatuksella, niin sais aivot tämän pelin moodiin eikä ajatukset olis ihan niin harhateillä. Mielenkiintoista tässä pelissä kyllä on se, että päivä kestää vain 2 vuorokautta, lopputuloksena luultavasti on vähän kiivastempoisempi peli - kuten tässä on jo hyvin havaittu. Kiivastempoisuus voi olla itselleni pieni ongelma, koska opiskelukiireet ja musta on näköjään tullut vanhemmiten vähän hidas (tai kiireinen). No niin, sitten itse pelin pariin!

Violet aloitti varsin nopeasti äänestämällä (tai sanoisinko, erittäin nopeasti) ja oma eka reaktioni oli lähinnä hämmennys, koska en oo pelannut vuoteen täällä ja muualla samanlaiset äänet eivät kuulu pelikulttuuriin. Toisaalta en ole tuosta äänestä yllättynyt, koska se on jotenkin Violetille tyypillinen, koska muistan pelaajan varsin kärkkäänä ja välillä ehkä vähän provosoivanakin. Violetilla tuntuu olevan tässä pelissä toisaalta vähän jännä asenne, jolle en oikein osaa laittaa mitään nimeä. Ei ehkä ihan ylimielinen, mutta semmoinen "olen kokenut, katsokaa minua"-fiilis tulee Violetin viesteistä, sellainen, että Violet on kovasti pyrkimässä pelin kannalta dominoivaan asemaan. En sanoisi suoriltaan, että tällainen asennoituminen on automaattisesti pahismaista (harrastan sitä usein itsekin), mutta sen voin sanoa, että dominoivassa asemassa oleva pahis on äärimmäisen vaarallinen. Sellaista on vaikeampi saada pelistä pihalle, koska helposti muille pelaajille tulee fiilis siitä, että ei niin esillä näkyvästi oleva ja (näennäisesti) peliä edistävä pelaaja voi olla pahis. En sano, että Violet on pahismainen, lähinnä kummeksun tuota asennetta. Kysymysten väisteleminen ("Syödä pastaa vaikka aamupalaksi. Pahikset kaatuvat kuumon kun aseistaudun lävikköin ja haarukoin. Lisäksi voin väistellä kysymyksiä ironialla ja sarkasmilla herättäen suurta pahennusta, mihin pelaajat enemmän tai vähemmän tarttuvat.") kummastuttaa ja vain voimistaa tuota fiilistä ylimielisestä asenteesta muita pelaajia kohtaan.

Tinppa taas on saanut jo Jinmulta kommenttia Arielin puolustelusta. Itse en sellaista tuossa näe oikein edes rivien välistä. Enemmänkin tuo "Oho oho Violet, näin pikainen ääni Arielille?" näyttää äänen kyseenalaistamiselta sen nopeuden vuoksi, eikä niinkään sen kohteen vuoksi. Voin hyvin kuvitella, miten nopea ääni (pelin ekassa viestissä) voi saada etenkin ensimmäistä kertaa Kylässä pelaavan ymmälleen, koska olisin reagoinut itsekin hämmentymällä ja kyseenalaistamalla, mikäli miulla ei Kylä-historiaa taustalla olisi. Siitä en oikein tiedä, mitä mieltä pitäisi olla tuosta, kuinka Tinppa ennemmin pidemmässä pelissä ottaisi äänestyspakon. Toisaalta ymmärrettävää, mutta toisaalta taas ei. Ehkä tää on vaan asia, josta olen itse eri mieltä - taktiset äänestyspakon ottamiset kun tuntuu enemmän sellaiselta, mihin kuvittelis pahiksen ryhtyvän eikä hyviksen, koska hyviksille on oikeasti hyödyllistä käyttää sitä omaa ääntään, koska jokainen äänestämätön hyvis lisää kuitenkin pahiksen mahdollisuutta vaikuttaa äänestystulokseen; ja joskus jopa ratkaisevasti. Tinppa päätyy lopulta heittämään ääntä Jinmurulle, täysin ilman perusteita "Jinmuru jotenkin epäilyttää, joten nyt näin", mikä kyllä kohottelee kulmia tässä suunnassa. Täysin perusteeton ääni vaikuttaa lähinnä siltä, että a) äänestetään jonkun muun perusteilla (joita ei ole oikeastaan sen kummemmin esitetty) b) kostoääni c) randomääni, joka vain kuitataan epäilyäänenä d) provosoitumisääni, joka vois viitata myös pahisrooliin - mikä taas voisi viitata siihen, että Jinmuru on osunut puheissaan pahisten kannalta liiankin lähelle e) massausääni, joka taas sopisi pahisrooliin, koska tuo ääni tuli heti Zeyn Jinmuru-äänen jälkeen.

Jinmuru taas lähtee varsin vauhdikkaasti Tinpan perään ja heittää ilmoille kommentin siitä, että Tinppa puolustelee Arielia - ja myöhemmin myös perustelee, mistä tämä tulee. En tosin itse vielä perusteiden jälkeekään kykene näkemään Tinpan sanoissa puolustelua, enemmänkin kyseenalaistusta ja se ei ole automaattisesti puolustelua. Sen sijaan Jinmurussa pistää silmään, että syyttelee Tinppaa Arielin puolustelusta, mutta Jinmu itse tuntuu ottavan hieman voimakkaammin puolustelevan otteen Violetiin. Mulle tilanne näyttää siis siltä, että Jinmuru syyttää Tinppaa samasta asiasta, jota tekee itse. Mm. nämä kohdat herättävät tätä puolustelufiilistä Violetin suuntaan:
"Mää oon sitä mieltä, et näin nopeetemposesa pelisä nopeat äänet ei oo haitaks"
"jopa tuollanen ekan päivän randomääni on parempi vaihtoehto, jos vaikkapa aatellaan et Ariel ei herää misään vaiheesa"


Toki tässä on ihan ymmärrettävä ja käypä pointtikin taustalla ja olen samaa mieltä nopeasta äänestelystä, mutta jotenkin silti tulee fiilis, että Jinmu on turkki pystyssä (pakollinen susivertaus :D) sen takia, että Tinppa kohdisti hieman kyseenalaistavaa huomiota Violetin suuntaan ja Jinmu yrittää sitten tuon huomion peilata takaisin Tinppaan.

Tinppa kirjoitti:En tiedä onko parempi äänestää puheliaita vai hiljaisia kun molemmista periaatteessa voi löytyä pahis, mutta toisaalta jostain on pakko alkaa, joten varmaan itsekin äänestän jotain hiljaista.

Tämä kommentti sai kyllä pysähtymään hetkeksi. Toivon, että oon ymmärtänyt väärin, mutta melkein sanoisin, että kannattaiskohan äänestää niitä, jotka epäilyttää. Nopeatempoisessa pelissä voisi kuvitella, että epäilyitä pystyy muodostamaan tavallista nopeammin, koska pelin nopeus pakottaa puhumaan enemmän - jolloin koen tämän koko "hiljainen vai ei"-pointin täysin irrelevantiksi.

Halima (tervetuloa takaisin! :)) lähtee peliin kyllä varsin mukavalla otteella. Kysymys nimenomaan Arielin valikoimisesta on ihan hyvä ja varsin relevanttikin, pelaajia valittavaksi olisi kuitenkin ollut monta muutakin. Halima myös tarttuu Jinmurun sanoihin hiljaisen äänestämisestä, mikä oli Jinmulta kyllä ihan mielenkiintoinen kommentti - ja Tinpan osalta sitä käsittelinkin jo tuossa ylempänä. Halima kyselee ihmisiltä paljon, mutta tuntuu, että loppujen lopuksi kysymyksistä jäi ainakin itselleni varsin vähän mitään käteen. Paljon kysymyksiä, joista osa peliä oikeasti edistäviä ja osa sellaisia "kiva kysymys, mutta..." -kategorian tupsahduksia. Halimasta kyllä huomaa, että intoa pelaamiseen riittää - mikä on aina kiva huomata.

Halima kirjoitti:Näkeekö muutkin tässä jotain epäjohdonmukaista? Eli meinaat äänestää hiljaista, jos oikeita epäilyksiä ei synny, mutta sitten sanotkin että äänestät vaan jos joku käyttäytyy oudosti.

Mä en nähnyt tuossa mitään epäjohdonmukaista. Koska tuossa koen, että ratkaiseva sana on tuo "jos". Ymmärsin tuon niin, että JOS oikeitä epäilyjä ei ekana päivänä synny, Jinmuru äänestää ennemmin hiljaista kuin puheliasta, mutta JOS joku käyttäytyy oudosti tai epäilyttää, silloin ääni lähtee tuolle pelaajalle. En siis oikein tiedä, mikä tässä herättää ajatuksen epäjohdonmukaisuudesta, koska en sitä itse näe. Toki ehkä vähän jännästi Jinmuru muotoillut tuon, mutta ei miusta ristiriitaisesti. Ja Jinmuru tuon tulikin sitten myös selittämään - eli olin näköjään itse ymmärtänyt tuon oikeaan suuntaan.

Halimalla on kuitenkin hyvä pointti siitä, että epäilyjä on pakko alkaa tekemään jostakin (kuuluisa "tikusta asiaa") vastauksena Tinpalle.

Zeykin aloittaa pelin oikein reippaasti ja lähtee heti heittämään Violetille kommenttia, että mitä muuta voi tehdä äänestämisen lisäksi. Ihan hyvä pointti, koska tähän mennessä Violet ei ole tehnyt pelin eteen muuta kuin tuon yhden äänen, joka ei lopulta edistä peliä niin paljon (tässä vaiheessa siis oon käynyt läpi vasta viestit Zeyn ekaan asti). Zey myös lähti nopeasti kyseenalaistamaan Jinmun kommentin Tinppa-Ariel -yhteydestä ja jälkimmäisen puolustelusta. Ihan kaikkia Jinmun kommentista heränneitä kysymyksiä en ymmärrä, miten niihin on päästy, mutta ehkä pelin lukeminen loppuun selventää tilannetta vielä hiukan.

Tinppa kirjoitti:Kuten sanoin, ääni voi vielä muuttua, ja mitä epäilyttävyuteen tulee, niin jokin siun viesteissä epäilyttää mua.

Ja missäs sie näin sanoit, koska enpäs kyllä näe kommenttia siitä, että ääni voi vaihtua? Eikä "jokin siun viesteissä epäilyttää" kerro vielä mitään epäilyjen aiheesta - kenellekään muulle kuin itsellesi, ja se ei kyllä tässä tilanteessa ihan riitä. Ja, terästääkseni muiden pelaajien muistia, Tinpan äänestysviesti oli sisällöltään tällainen:

"++Jinmuru

Lähinnä tosiaan ihmettelin, että jo siinä vaiheessa annettiin äni kun Violet äänesti Arielia. Jinmuru jotenkin epäilyttää, joten nyt näin.

Jes, väki alkaa heräillä, huomaan mä. :)

// Ja Jin taas, kiitos kännykkä kun oot hidas :P"


En menisi tätä sanomaan kommentiksi siitä, että ääni voi vielä muuttua. Myöhemmin toki perustelet ääntäsi jollakin tavalla, mutta sekään ei ole sinun oma havaintosi, vaan laina toiselta ihmiseltä - mitä en kyllä itse katso lainkaan hyvällä juonittelupeleissä. Epäilyjen muodostaminen ei voi olla niin vaikeaa, että pitää muiden perusteita lainata. Oli sitten ensimmäinen päivä tai ei - varsinkin, kun äänen kohde on tällä hetkellä yksi pelin aktiivisimmista.

Jinmuru kirjoitti:kumman syystä kävijät tykkää Kyläsä myös piilottaa paikallaolonsa, eli ei pysty profiilistakaan kattomaan, että onko joku ollu paikalla vai ei.

Voisko piilottamisen syy olla juuri se, että ei haluta, että muut näkee, millon on ollut paikalla? Mie ainakin toivon, että miuta epäillään peleissä sellaisista syistä, jotka liittyvät peliin - eivätkä siihen, milloin olen viimeksi ollut paikalla Kylässä.

Tinppa kirjoitti:Hynkh, pakko vkielä kysyä, mitä Zey meinasit tuolla kostoäänellä Jinille? Sios, eihän Jin missän kohtaa äänestänyt mua?

En ole Zey, mutta koska olen itsekin nostanut kostoäänen mahdollisuutena esille, niin perustelenpa itsekin. Kostoääni tässä yhteydessä omalla kohdallani tarkoittaa sitä, että tuo äänesi Jinmurulle vaikuttaa siltä, että sen taustalla saattaa olla ajatus siitä, että kostetaan äänestämällä (ja siten myös vastaepäilyllä) Jinmarulle se, että ylipäänsä sinuun on Jinmarun toimesta kiinnitetty huomiota. Itse en siis kostoäänestä puhuakseni sitä, että kostoäänestäjää on äänestetty - ihan yhtä hyvin kostoäänellä voidaan kostaa se, että ylipäänsä on joutunut valokeilaan.

Tetradynamia heräilee myös peliin hyvien pointtien kera.

Tetradynamia kirjoitti:Tässä on tietysti se puoli, että räväkkä aloitus saattaa kannustaa pahiksia hiljaisuuteen, jos haukutaan väärää puuta.

Tästä toisaalta voisin olla eri mieltä, koska itse kokisin enemmänkin tämän pelin räväkän aloituksen ja ylipäänsä kokonaisnopeuden sellaisena tekijänä, joka ennemminkin toimisi pahiksia(kin) aktivoivana tekijänä. Tällaisessa pelissä on vähintäänkin pakko olla aktiivinen, koska a) äänestyspakko iskee niskaan muuten paljon tavallista peliä nopeammin b) hiljainen pelaaja tällaisessa pelissä joutuu ehkä hivenen varmemmin suurennuslasin alle - edelleen johtuen pelin nopeudesta ylipäänsä.

Halima kirjoitti:Jinmuru kyllä tuntuu puhuvan itseään pussiin, jossain määrin epäilyttävää.

Mistä ihmeestä sie sen pussin oikein löysit?

Gaah, mulla alkaa loppua aika kirjoittaa, joten tämä viesti saattaa jäädä vähän keskeneräiseksi postaamisvaiheessa, mutta sitten jatkan myöhemmin.

Jinmuru kirjoitti:Näin nopeetemposesa pelisä hiljaset ja heräämättömät on samaa sakkia, eli ihan yhtä epätojennäkösesti ilmestyvät paikalle ilmottamaan ennustajuuestaan!

Tässä asiassa on pakko olla samaa mieltä kuin Zey - eli eri mieltä kuin sie. Heräämätön voi olla heräämätön useista syistä (tässä tosin otan huomioon vain sen, ettei ole huomannut pelin alkua/käynyt Kylässä), mutta hiljainen on käynyt heräämässä ja on tietoinen pelin alkamisesta - ja tällöin myös todennäköisemmin käy ennustajuudestaan hihkaisemassa, koska olettaisin, että myös hiljaisemmat pelaajat kuitenkin seuraavat peliä, vaikkeivät puhuisikaan. En koe pelin nopeuden vaikuttavan tähän asiaan millään tavalla. Koska pääpointti on se, että Kylässä käymätön ja pelin alusta tietämätön ei edes kykene heräämään (ennen kuin tulee Kylään), mutta on todennäköistä, että hiljainen ja pelin alun huomannut ylipäänsä seuraa peliä.

Kokonaisfiiliksenä tällä hetkellä (kohta pitää juosta bussiin) se, että Tinppa vaikuttaa epäilyttävältä tässä viestissä keskustelemistani asioista nostamiini havaintoihin perustuen, mutta myös siitä syystä, että jotenkin tuntuu siltä, ettei Tinppa oikein tunnu tekevän mitään pelin edistämiseksi. Tinppa puhuu ja pölpöttää paljon, mutta sisällöllisesti se tuntuu varsin tyhjältä ja tuntuu lähinnä koostuvan sekoilusta - joka toisaalta olisi kuitattavissa aloittelijuudeksi, mutta toisaalta sitä ei myöskään voi täysin sellaisena kuitata. Voisi kuvitella, että pahis!Tinppa saisi kaveriltaan noottia erikoisesta käyttäytymisestään, mutta toisaalta tällaisessa tilanteessa voisi hyvin uskoa, ettei pahiskaveri välttämättä reagoisi tällaiseen käytökseen (koska uusi pelaaja on todennäköisemmin saamassa sekoilunsa anteeksi kuin jo useamman pelin pelannut ja kokeneempi pelaaja). On myös kevyesti havaittavissa sitä, että Tinppa tavallaan hätääntyy saamastaan huomiosta (viestit ovat tuntuneet muuttuneen vähemmän koheeseiksi ja koherenteiksi) ja on etenkin tällä kakkossivulla alkanut käyttäytyä sillä tavalla, että pakostakin ajattelen, että yritetäänkö tässä nyt vierittää huomiota itsestä pois ja esimerkiksi heräämättömien suuntaan (heräämättömien heräämistoivomiset, varapelaajaongelmavalittelut mm.).

En koe, että pelkästään tunteiden tuleminen mukaan peliin selittää kaikkea Tinpassa, sillä olen itsekin pelaaja, joka pelaa välillä erittäin voimakkaasti tunnepeliä (miun kanssani enemmänkin pelanneet pystynevät tämän todistamaan), mutta silti en käyttäydy samalla tavalla. Uskoisin siis, että taustalla on mahdollisesti jokin muukin tekijä kuin pelkästään aloittelijuus tai tunnepelaaminen. Sitä en tiedä, missä suhteessa tähän vaikuttavat syyt ovat, mutta tällä hetkellä pitäisin Tinppaa yhtenä todennäköisemmistä pahispelaajista, jonka roolin selviäminen auttaisi selvittämään mahdollisesti myös Jinmurun roolia.

Toisaalta taas olen Tinpan tiputtamisen suhteen varuillani, koska niin monet ovat tuntuneet ottaneen mentaliteetin "Tinppa on järkevin tiputtaa, koska..." Se herättää väkisinkin pelon siitä, että tässä haukutaan väärää puuta ja yritetään luisuttaa hyvistä mestauslavalle, koska voisin kuvitella, että mikäli Tinppa olisi oikeasti pahis hänen pahiskaverillaan olisi enemmänkin motivaatiota yrittää pelastaa kaveri. Kahden pahiksen pelissä pahiksilla kun ei oikein ole varaa menettää edes yhtä pahista. Tällä hetkellä kuitenkin tuntuu, että koko peli on lähes yhtenä rintamana heivaamassa Tinppaa pihalle, mikäli äänet vain menisivät yksiin, mikä herättää ajatuksen siitä, että a) Tinppa on hyvis (jolloin esim. Tinpan alunperin huomioon nykäissyt Jinmuru olisi pahis) tai b) Tinpan pahiskaveri on joko hiljainen tai ei uskalla pelin yleisen mielipideilmapiirin takia esittää eriävää mielipidettä, koska se vetäisi huomiota kyseiseen pahiskaveriin. Toisaalta Zey on ollut koko ajan enemmän ehkä kiinni Jinmurussa, mikä voisi viitata siihen, että Tinppa-Zey on mahdollinen pahispari, mikäli Tinpan rooli on pahis.

Olen ehkä missannut jotain, mutta en muista Jinmurun neuvoneen ennustajaa missään vaiheessa, mutta suhtaudun kuitenkin skeptisesti siihen, että kehotetaan tarkistamaan Zey. Ennustaja on tässä pelissä kertakäyttöinen ja mikäli oletetaan, että Zey tarkistetaan esim. ekana yönä, niin silloin tuo voima on käytetty, mahdollisesti hyvikseen ja pahikset ovat turvassa.

Tällä hetkellä mielipiteeni ovat vähän solmussa, toivottavasti ne saa selville edes suunnilleen tästä viestistä. Olen päätynyt siihen tulokseen, että en ääntäni tämän pelipäivän aikana käytä, koska koen oman ääneni käytön tässä tilanteessa lähinnä sekavaksi, koska selkeätä kohdetta en koe omaavani ja kumpi tahansa nyt tippuukaan TInppa-Jinmuru -akselilla, se selventää mielipidettäni seuraavana päivänä...
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 27.02.2016 15:55:01

Vampiren romaanipituisen viestin jälkeen tuntunut tukostoäönestäneeni Jinmurua, ja sekä Zeyn että Vampiren vastailut kostoäänestä kuulostavat kyllä omaan korvaan järkeenkäyviltä.
Jokin siinä kyllä tuntuisi minustakin menevän pieleen, ja.voipi olla, että nyt vaan toistan robottina muiden kommentin. Tiedän, että miut selvästi aiotaan potkia pellolle, mitäpä siihen sanoisin.
Zey ei ol lähtenyt mua äänestämään, Vampire ei äänestä.

Olen lähinnä kännykällä seurannut peliä koska oon reissun päällä ja tietokone ei ole mukana, j
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 27.02.2016 15:57:56

Joten jotkut viestit voivat oll multa vähän hassuja, mutta joo.
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 27.02.2016 17:09:23

Vampire kirjoitti:Toki tässä on ihan ymmärrettävä ja käypä pointtikin taustalla ja olen samaa mieltä nopeasta äänestelystä, mutta jotenkin silti tulee fiilis, että Jinmu on turkki pystyssä (pakollinen susivertaus :D) sen takia, että Tinppa kohdisti hieman kyseenalaistavaa huomiota Violetin suuntaan ja Jinmu yrittää sitten tuon huomion peilata takaisin Tinppaan.

Yritin selittää Violetin käytöstä Tinpalle. Tokihan sen ois voinu jättää Violetin hommaks, mut olin alkupelistä sen verran optimistisesti ja innokkaasti mukana et en malttanu antaa olla :D

Vampire kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:kumman syystä kävijät tykkää Kyläsä myös piilottaa paikallaolonsa, eli ei pysty profiilistakaan kattomaan, että onko joku ollu paikalla vai ei.

Voisko piilottamisen syy olla juuri se, että ei haluta, että muut näkee, millon on ollut paikalla? Mie ainakin toivon, että miuta epäillään peleissä sellaisista syistä, jotka liittyvät peliin - eivätkä siihen, milloin olen viimeksi ollut paikalla Kylässä.

En ois sen perusteella epäilemäsäkään, vaan sieltä vois kattoa, et onko joku pelaaja käyny paikalla --> onko tojennäköstä, et onko esim. tulosa ennustajana esiin jos on putoamasa.

Vampire kirjoitti:Olen ehkä missannut jotain, mutta en muista Jinmurun neuvoneen ennustajaa missään vaiheessa, mutta suhtaudun kuitenkin skeptisesti siihen, että kehotetaan tarkistamaan Zey. Ennustaja on tässä pelissä kertakäyttöinen ja mikäli oletetaan, että Zey tarkistetaan esim. ekana yönä, niin silloin tuo voima on käytetty, mahdollisesti hyvikseen ja pahikset ovat turvassa.

Neuvoin ennustajaa kakkossivun ekasa viestisäni :D Ja en huomannu, et meillä kertakäyttönen ennustaja, mikä turhake! :'D Se muuttaaki sit asioita, eli ennustajan kannattaa valita joku mahollisimman epäilyttävä tyyppi (ne epäilyttävät ei ees kuole yöllä, ellei pahiksina oo kaks noobia, jotka ei tiiä, et millasia pelaajia yöllä kannattaa tappaa :D) eikä tosiaan ekana yönä. Toisena yönä sen sijaan pitää käyttää, jos ei ekana tai tokana päivänä löyetä pahista, sillä jos kolmantena päivänä ei löyetä pahista, ni hävitään. Jos löyetään pahis tänään tai tokana päivänä, ni sit voi harkita, et käyttää kyvyn myöhemmin (tosin jos ennustaja on topasa saanu yleisesti luottoa, ni voi olla potentiaalinen yötappokohe, eli sillon ei kannata oottaa liian kauan). Ja tosiaan heti ku on käyttäny sen kyvyn ni paljastaa tuloksen. Mutta Zey voi siltiki olla se, joka tarkistetaan, mut ei ehkä tosiaan ekana yönä kannata. Sori sekoiluni, en yhtään älynny et ennustaja on kertakäyttönen >_>

Eli Tinppa siis myöntää kostoäänestäneensä, hienoa... Onko sulla Tinppa mitään oikeita epäilyksiä tai mielipiteitä muista pelaajista?
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 27.02.2016 18:11:05

Onko sulla Tinppa mitään oikeita epäilyksiä tai mielipiteitä muista pelaajista?

Tähän vastaan, että on ollut, ja on, kännykän kanssa vaan oon surkea saamaan pitkiä viestejä, joita kunnon perustelut vaatisivat, tekemään. :/
Mutta yritän ehtiä vaikka sitten kännykällä jotain mietteitä jokaisesta laittamaan.
Jaa jaa, yleisenä heittona voisin sanoa, että olisi hyvä, jos myös L'hui ehtisi sanomaan jotain, ymmärrän, että voi olla kiireitä tms, mutta mutta.
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 27.02.2016 19:19:45

Okei, nyt voisin poistaa Jinmrun äänen, mutta koska se ei muuta tilannetta mihinkään suuntaan, jätän ääneni voimaan. Kyllä, Violetin nopea äänestys ihmetytti itseäni, mutta nyt näin.
Kun äänet edelleen ovat
Tinppa 3
Jinmuru 2
Niin on jokseenkin selvää kumpi putoaa.
Tinppa
 

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 27.02.2016 19:23:14

Ariel heräsi näköjään. Viesti muistuttaa tosi paljon hänen ensimmäisen pelinsä viestejä, eli kommentoi yksipuolisesti peliä, ja enemmän sellaisia nopeita kommentteja, eikä niinkään pohdintaa. Toisaalta, Arielista ei voi tietää onko tuo enemmän pelityylillinen seikka, vai roolipohjainen seikka. Teki kuitenkin Arielista mielenkiintoisemman.

Mielenkiintoista on myös se, miten Violet vaihtaa äänensä heti kun Jin asiasta kysyy. Violet kuitenkin tiedosti äänitilanteen, kun kerran sanoi miten monta ääntä kenelläkin on ja mainitsi oman äänensä olevan edelleen Arielilla. Miksei siis Violet vaihtanut ääntään heti ensimmäisessä viestissä? Vaikuttaa tietoiselta ratkaisulta pitää ääni vielä voimassa. Viestien välissä tuli kuitenkin vain Jinin ja Vampiren viestit ja Vampire nyt ei Violetia tainnut mitenkään noteerata. Oliko äänen vaihdon syy siis siinä, että Jin kiinnitti huomiota äänen pitämiseen? Huomion välttelemistä? Lisäksi muutenkin Violet on ehkä varovainen mielipiteidensä kanssa. Tai siis kommentoi Jiniä tarkemmin, mutta ainoa asia, jonka voin sanoa on se, ettei Violet pidä Jiniä pahismaisena. Itse en ainakaan voi varmaksi sanoa, että onko Jin Violetin mielestä hyvismäinen vai neutraali, kun osan lauseista voisi ainakin tulkita, että olisi hyvismäinen, muttei sitä kuitenkaan suoraan sanota. Kaipailisinkin siis Violetilta selvennystä tähän, että onko Jin hyvismäinen vai neutraali?

Jin kirjoitti:Tulkitaan siis kieltä eri tavalla. :D Perustelin kyllä, että miks se oli mun mielestä kovasti puolusteleva.

Ymmärrän, miten tulkitsit viestin jo hieman tuomitsevan puolella olevaksi, mutten ymmärrä miten hieman tuomitsevan puolella olevasta tulee yhtäkkiä kovasti puolustelevaa. En oo ainakaan huomannut, että olisit perustellut, mistä tuo (ainakin omaan silmään) liioittelu johtuu.

Jin kirjoitti:2. Muistakaa miettiä yötappoja: esimerkiks viime pelisä Zey pahiksena tappo hiljasia pelaajia.

Tätä toivoisin muiltakin. Nykyisessä Kylässä kun varapelaajien saaminen on aika epävarmaa, ja mitä vähemmän antiaktiivisia kuolee, sitä pidempään peli kestää. Lisäksi äänekäs peli on varmaan kaikista hauskempaa kuin täysin kuollut peli jossain keskusaukion pölyisessä nurkassa.

Jiniltä kyllä ihan hyvä huomio siitä, että Tetra on jäänyt hiljaiseksi. Miksi näin hiljaa, Tetra? Et kai omien sanojesi mukaan pahiksena hiljentynyt kun kerran on näin räväkkä pelin alku?

Jin kirjoitti:4. Muistin taas, että miks vannoin lopettavani foorumijuonareitten pelaamisen. (En saanu viime yönä unta ku ahisti tää peli, enkä varmaan nuku tänäkään yönä, kaikki on ilkeitä ja aggressiivisia (myös mää) ja koko homma on lähinnä masentavaa paskaa, ku en osaa mitään.)

Ei kannata ottaa tätä kauhean vakavasti, peliä tää kuitenkin vain on. Oon sua kohtaan ollut varmaan aika aggressiivinen, mutta se ei ole niinkään kohdistettu sua kohtaan, vaan sun roolia kohtaan. Oon pahoillani, jos oon ollut jotenkin ilkeä tai loukannut, ei ole ollut tarkoitus. Olet ihana ihminen *haliruttu*. :3 Ja loppujen lopuksi mietin, että mahtaako kukaan edes voida osata mitään juonittelupeleissä, sen kuin hapuillaan pimeässä ja toivotaan, et osutaan oikeaan (paitsi ehkä Evey, oon vieläkin kauhistuneen vaikuttunut niistä muutamasta pelistä, joissa on pelannut hänen kanssaan O_O). :D Ja kaikessa on aina useampi puoli: jos oot nyt hyvis ja sattuisit tippumaan, niin se ei tarkoita että sä et olisi osannut. Kyllähän siinä ne epäilijät on tulkinnut viestis väärin. ;) Ja jos taas epäilet väärin, ni aattele, et se toinen on ollut vaan epäselvä - syntyy siis win-win -tilanne. :D Oikeasti musta ainakin, jos ei pelaa tarkoituksella vastapuolen pussiin tai muuten vedä tahallaan jotain ihme showta, niin sitten on hyvin pelattu. Se, miten vähän/paljon sua on epäilty tai miten hyvin on osunut oikeaan epäilyksissään, on lopulta epäolennaista. Ja virheellisiä tulkintoja tulee pelissä paljon, eihän tätä muuten olis mitään järkeä pelatakaan, jos aina pahikset napattais saman tien. ;)

Ja Vampirekin päätti kunnolla kommentoida peliä. Herättää suorastaan epätoivoa, kun näkee miten pitkä viesti. D: Ei ehkä pitäis valittaa, niin uhanalainen viestilaji on. No, ei auta kuin lukea läpi.

Vam kirjoitti:mutta toisaalta tällaisessa tilanteessa voisi hyvin uskoa, ettei pahiskaveri välttämättä reagoisi tällaiseen käytökseen (koska uusi pelaaja on todennäköisemmin saamassa sekoilunsa anteeksi kuin jo useamman pelin pelannut ja kokeneempi pelaaja)

Mulle jäi tää ajatus epäselväksi. Miksi pahiskaveri ei koittaisi opastaa Tinppaa, vaikka tämä onkin uusi pelaaja? Se, että uusi pelaaja saa todennäköisemmin sekoilunsa anteeksi, ei mun mielestä tarkoita sitä, että uuden pelaajan kannattaisi antaa sekoilla - ellei tällä koiteta peittää kokeneemman pelaajan (=pahiskaveri) sekoilua. Itse en ainakaan oo huomannut kenenkään kokeneen sekoilevan, joten sikäli en uskoisi tähän - ellei sitten heidän juonensa ole onnistunut, enkä nimenomaa Tinppan takia tätä ole huomannut. Pitäisin kuitenkin epätodennäköisenä, sillä mun mielestä topassa on kyllä aika hyvin huomioitu muitakin pelaajia.

//Tinppa väliin. Nyt en käsitä. Miksi voisit nyt poistaa Jiniltä äänen? Entä miksi mainitsit tuon Violetin nopean äänestyksen? Ainakin itse sain kuvan, ettet Violetia enää pitänyt epäilyttävänä tämän takia.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Pastalautasen kosto, pv1 päättyy 27.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Tinppa » 27.02.2016 19:45:34

Joo, ilmaisin ehkä vähän hassusti asiani (sori Jin, jos oot kokenu jonkun sanomani ilkeänä).
Eli olisin valmis nyt poistamaan Jinmurun äänen, koska olen täysin oma-aloitteisesti alkanut miettiä ääntäni tarkemmin. Myönnän, tää kuulostaa tosi oudolta :D mut en kuitenkaan poista ääntä, koska se ei käytännössä enää vaikuttaisi mihinkään.
Tinppa
 

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa

cron