Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 02.11.2015 17:36:51

Tetradynamia kirjoitti:Toinen huomionarvoinen seikka on Jitachin jalomielisyys, halu olla käyttämättä toista hyvistä astinlautana. En ymmärrä tätä ollenkaan. Miksi antaa itsensä (omalta kannaltaan varman hyviksen) pudota, jos on mahdollista, että joku toinen (vaikka kuinkakin epätodennäköinen pahis) putoaa? Yksi mahdollisuus on se, että Jitachi tiesi ystävänsä Zeyn toimivan pelastavana enkelinä.

Pohtia voidaan, toimisivatko pahikset kuitenkaan näin, vaikka voisivatkin? Mielipiteitä? (erityisesti muut kuin asianosaiset)

Hmm.
Mä en jotenkin kykene näkemään, miksi pahis toimisi noin. Tai siis, kai voisi, mutta jotenkin en nää tätä järkevänä pahistaktiikkana.
Jitan aiempi reaktio muhun oli aiemmin sanoisinko jyrkkä, no, mulla ei ole kauheasti kokemusta miten Jitachi toimii yleensä pahiksena
mutta jotenkin itsekin nään että pahis siirtäisi tunteet syrjään, kuten joku taisikin jo sanoa. Mä itse näkisin Jitan myös enempi tunteella pelavana.



No nyt kun ajattelen tätä, niin mieleen johtui Ariel, joka lähinnä vain piti itsensä pelissä, ei muistaakseni ole muuten paljoa puhellut. Pitääpä miettiä tätäkin.

Komppaan tätä. Melkoinen epäilysten verkko. Violet nousee myös nyt vahvasti esille. Ja Zeyn viimehetken ääni Liville. Hm. Jään tarkkailemaan tilannetta.

(//Ohhoh, tästähän tuli joku ihme "Tetra-quoteviesti")
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 02.11.2015 17:48:38

Minä en mitenkään ymmärrä tätä "pelaa tunteella => ei pahis" -ajattelua. Lähinnä tämä johtuu ehkä siitä, että saavutin "paras pahis" -arvonimeni juurikin pelaamalla enemmän tunteella kuin koskaan.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 02.11.2015 18:04:54

Jitachi: Mitä tulee tuohon kielioppivirhe jupakkaan, niin päivä oli päättymässä ja hätäisesti lähetin epäilykseni viestistä, jonka olin todennäköisesti tulkinnut täysin väärin. Ja jos näit sen äänestykseen kannattamisviestini manipulointina, niin mikä oli tuon manipuloinnin tavoite? Liviä kehotin vaihtamaan ääntään, koska 1) se oli kuitenkin hänen kannaltaan kaikkein järkevin ratkaisu. Ajattelin vinkata tästä hänelle. 2) Pidin Zeytä sinua hyvismäisempänä ja 3) Jos Livi olisi ollut pahis, niin tästä olisi saattanut kehkeytyä pelastuskuvio. Sinällänsä mietityttää, miksi vaikutan sinusta ärtyisämmältä. Niin, ja tähän nyt vielä se, mihin kiinnitin viestissäsi huomion.

Kun ottaa huomioon että oot ollut koko ajan hyvistelemässä ja oot tavallista ärtyneempi kuin normaalisti pahiksena mun ei oikeesti auta muuta kuin epäillä ettei sulla olekaan ihan puhtaita jauhoja pussissa.


Tulkitsin, että olen joto tavallista ärtyneempi kuin normaalisti pahiksena (eli käyttäydyn eri tavalla kuin pahiksena, mistä epäilykset?) tai että sinun ei pahiksena auta kuin epäillä minua (tunnustat olevasi pahis). Mitä tarkoitit tällä kieliopillisesti hirvittävällä virkkeellä?

Horaaneko: Kuinka Arielille heittämäni kommentti nostaa sinussa tuollaisia tunteita, kun Ropsukselle lähetetty viesti ei näemmä herätä mitään? Eikö huumorilla höystetty puoliksi vakavasti heitetty kysymys olisi enemmänkin sellaista "pakko-ottaa kontaktia pahiskamuun epävarmalla tavalla" heitto?

Tetralta tuli mielestäni hyvä pointti Jitasta. Yritän miettiä listauksessa, jonka yritän tehdä huomenna! Kaivan siinä myös minulta rästiin jääneet kysymykset.

Mielestäni nyt tulisi kiinnittää erityistä huomiota Arieliin, horaanekoon sekä Hupiin, koska Ariel on ollut niin kovin hiljainen ja muut pääsivät vasta varapelaajiksi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 02.11.2015 19:25:30

Violet, enhän mie Ropsusta voi epäillä ko olen hänen reinkarnaationsa ;)

Tetra, itse lähinnä pohjaan tunteella pelaamista omiin kokemuksiini, kun en nyt hirveämmin Jitan pelityyliä enää muista. Olen käyttänyt ylireagoimista joskus alkuajoillani, mutta se oli lähinnä sellaista "yhyy satutatte mun tunteita jättäkää rauhaan" -hyvistelyä (mikä ei muuten toiminut joten opin läksyni). Miulle itelleni ainakin tulee pahiksena pelatessa sellanen pieni varaus päälle; vaikka osaan epäillä ihan ko yleensäkin, huomaan kuitenkin lukevani tekstit tarkemmin ja varomaan yliampumista. Siinä sitten uudelleen läpilukiessa ylivedetyt kommentit hyvin nopeasti karsiintuu. Pelaajat on tietty erilaisia, ja miunkin pitäisi varmaan lukea Jitan aiempia pahispelejä. Oon kuitenkin sen verran paljon pelannut että tietty viba on syntyny mitä pahikset yleensä tekee ja mitä ei tee (eikä se oo kaavoihin kangistumista, se on vaan viba! ai että rakastan tuota sanaa, höhö)
Mutta siis rehellisesti sanottuna, oon vieläki aika ulkona pelistä enkä uskalla seisoa vielä minkään mielipiteen takana kaksin jaloin.
Sitä tosin Hupista poiketen en usko, että pahis vetäisi tunteet syrjään. Ehhei, kyl niitä tunteita löytyy, ne vaan taantuu yleensä lopullisessa viestissä.

Tetra, tuo antiaktiivisuusjuttu on kyl ihan totta, tosin uskoisin et kaikki haluu pitää itsensä/toiset pelissä, koska muuten tää peli loppuis aika lyhyeen (tai siis, varmasti itsekin toivoit että varapelaajia löytyy roolistasi huolimatta).

Jännä että Violet epäilee heti meitä varapelaajiksi tulleita kun Tetra mainitsee, että pahis voisi löytyä varittajien joukosta. Tää jotenkin (taas vibatasolla, hah!) vahvistaa mun mielikuvaa pahis!Violetista, koska en näe hyviksen olevan järkevää kommentoida asiaa noin räikeästi heti kättelyssä (en kyllä pahiksenkaan joten => taktikointia?)
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 02.11.2015 19:36:03

Violet, enhän mie Ropsusta voi epäillä ko olen hänen reinkarnaationsa ;)

Niin, mutta jos kohtelin Ardeeta ja Ropsusta suht. samalla tavalla, niin miten sillä voi perustella meidän erityistä pahispariteoriaa? Enhän silloin asettanut Ardeeta mitenkään erityiseen asemaan.

Ja mitä tulee varapelaajien epäilyyn, niin en sanonut epäileväni heitä sen enempää tai vähempää kuin muitakaan. Tarkoitin että heidän nykyisiä viestejä tulisi lukea tarkempien linssien läpi aiemman hiljaiselon vuoksi. Koska aiempi viestitausta on vähäinen, niin nyt tulevalla materiaalilla on suuri painoarvo mielikuvan luomisessa. Eikö tälläinen tilanne sinusta vaadi erityistä tarkkuutta?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 02.11.2015 20:24:57

Violet: Onko Ardee pahistoverisi?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 02.11.2015 21:19:28

.... miks ariel on yhtäkkiä ardee. Häh.

Ja Violet, on sillä kuitenkin eroa kun tiedän oman roolini. Entä jos päätit pahiksena heittää samantyyppistä kyselyä Ropsuksen suuntaan, että voisit turvallisesti heitellä myös Arielia? En pidä mahdottomana.

Ja joo, ymmärrän kyllä että varittajat kiinostaa. Hassua vaan jotenkin kun mainitsit asiasta heti Tetran epäilyn perään.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 02.11.2015 21:41:13

Ariel ja Ardee lienvät sama pelaaja, jos en erehdy.
//Sori ot
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 02.11.2015 22:04:14

Oho, meni kaksi Ar alkavaa pelaajaa sekaisin. Noh, sainpaha ensimmäisessä viestissä Arielin oikein.

Tetra: Ei, Ardee ei ole tässä pelissä mukana. Menin sekaisin hänessä ja Arielissa, johtunee vanhojen pelien selailusta. Sen jälkeen kun Jitachi ja Zey huomauttivat pelityylillisestä muutoksesta, niin halusin katsoa vanohoja viestejäni. Itseä on kuitenkin hankala arvioida tällä tavoin :/

Horaaneko: Tiedät siis, että lähestyin sinua/Ropsusta ja Arielia. Lähetin viestit heidän heräämisjärjestyksessä ja laitoin aika ympäripyöreät kysymykset molemmille. Tarkoitus oli lähinnä saada heidät aktivoitumaan. Ketä hiljaista en ole yrittänyt saada aktivoitumaan? Okei, Jiitä., mutta toivoin hänen vielä osoittavan elonmerkkejä, minkä jälkeen olisin voinut jututtaa häntä. Ja mitä tulee tuohon varittajien huomiointiajankohtaan (Tetran viestin jälkeen), niin en voi mitään sille, että päivän ensimmäinen kunnollinen ajankohta, jolloin viestin voin lähettää, osuu Tetran viestin jälkeen.

Jos pelaaja selviää ensimmäisestä äänestyspakostaan, niin hänen on pakko olla jonkin verran pelin sisällä. Tuleppas siis puhumaan lisää ++Ariel.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 02.11.2015 22:30:50

Väliaikalaskenta

Goten istui äidinsä sylissä ja molemmat itkivät vuolaasti. Gohan näytti järkyttyneeltä, ja Videl piteli häntä kädestä. Tunnelma oli synkkä, mutta he eivät voineet enää pysähtyä suremaan.

Äänet
1 Ariel (Violet)

Putoamassa on Ariel yhdellä äänellä.

Äänestyspakot
Ei ole.

Poissa:
Ei kukaan.

Jitachi on pudottautunut pois pelistä. Hänelle etsitään varapelaajaa!

Päivä päättyy keskiviikkona 4.11. kello 21.00!
Viimeksi muokannut Jinmuru päivämäärä 04.11.2015 00:21:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 02.11.2015 22:43:05

Violetin viesti eilen viimeinen viesti jäi hämmentämään, kun en ymmärtänyt mihin pilkutus oikein viittasi. Ilmeisesti se kuitenkin liittyy Jitachin pilkkuvirheeseen ja nyt Violet toteaa todennäköisesti tulkinneensa viestin väärin. Olisi kuitenkin kiva tietää, miten hän viestin sitten tulkitsi, niin ehkä saisi tuosta viestistäkin jotain selkoa.

Eilinen varmisti kyllä mun mielipidettä entisestään Jitachin hyvyydestä. Jitachi kuitenkin jätti pelastamatta itsensä, kun oli vain kolme minuuttia aikaa. Jos Jita olisi tehnyt tämän pahiksena, niin hän todennäköisesti olisi silloin ollut tietoinen, että pahiskaveri olisi tulossa pelastamaan. Ariel oli jo antanut äänensä Liville, joten häneltä ei ainakaan apua voinut enempää odottaa. Jiin, Raegan→Hupin ja Ropsus→Horaan voi jättää pois laskuista, sillä jos he olisivat olleet paikalla, he varamastikin olisivat ylipäänsä äänestäneet. Tetra taas äänesti Jitaa, joten olisi ollut erittäin outoa, jos hän olisi yhtäkkiä vaihtanut äänensä yhtäkkiä Liville. Violet taas oli vinkkaamassa Liville Jitan äänestämisestä, mikä aiheutti Jitalle koko tilanteen, joten en usko hänenkään olevan Jitan pahiskaveri. Joten joo, uskon Jitan olevan hyvis.

Horaaneko kirjoitti:Hupi käyttäytyisi varmasti samalla tavalla pahiksena ja hyviksenä ja ellei jotain radikaalia tapahdu, en ota pelaajaan sen kummempaa kantaa.

Miksi tarvitsee tapahtua jotain radikaalia, jotta suostut ottamaan kantaa? Miksei siihen riitä se, että sulle alkaa muodostua mielipide, tuli se sitten miten pienistä asioista vain, kuten yleensä hyvikselle riittää? Tuntuu vähän hassulta suoranainen kieltäytyminen mielipiteenmuodostamiseen.

Horaa kirjoitti:Nyt alkajaisiksi kysyn, että koetko Arielin edelleen epäilyttävänä pelaajana? Epäilit häntä aiemmin Hupin pahistoveriksi.

Suoraan sanottuna mulla ei ole hirveästi mitään muistikuvia Arielista (muistan hänen alkuheittonsa Hupista ja että äänesti eilen Liviä). Pikaisen viestien luvun jälkeen en oikeastaan osaa sanoa hänestä yhtään enempää. Aika vähän viestejä ja näin ollen myös aika vähän asiaa. En osaa sanoa, että onko hän hiljainen sen takia, että on uutena pahiksena on varovainen mitä sanoo vai onko hän vain niitä, jotka ovat hiljaisia aina, niitäkin on nähty. Hankala pelaaja, sillä ei ole edes sanonut mielipiteitään hengissä olevista pelaajista.

Horaa kirjoitti:Ps, jaksaako joku laskea monta päivää meillä on aikaa napata toinen pahiksista?

Meitä on kai nyt jäljellä 7, eli huomenaamulla on 5, eli huomenna on pakko viimeistään saada pahis kiinni.

Tetra kirjoitti:Zeyn perustelu on mielestäni vähintään heiveröinen (Liv vain tuntui enemmän pahikselta)

En siis tarkoittanut kommenttia sillä tavalla, että mulla olisi joku viba, että Liv olisi pahis, vaan että musta Jita oli hyvismäinen, kun taas Liv oli neutraali, joten näin ollen Liv oli mielestäni todennäköisempi pahis.

Violet kirjoitti:Liviä kehotin vaihtamaan ääntään, koska 1) se oli kuitenkin hänen kannaltaan kaikkein järkevin ratkaisu. Ajattelin vinkata tästä hänelle. 2) Pidin Zeytä sinua hyvismäisempänä ja 3) Jos Livi olisi ollut pahis, niin tästä olisi saattanut kehkeytyä pelastuskuvio

Tämä kohta herätti mun huomion kahdesta syystä. A) ymmärsin, ettei mulla ole hajuakaan siitä, mitä mieltä Violet on pelaajista, joten jonkinlaisia mielipiteitä olisi hyvä sieltä päin tulla. B) En ymmärrä miksi olisi hyvä, että jos Liv olisi pahis, niin vinkata häntä pelastamaan itsensä, jotta mahdollisesti kehittyisi pelastuskuvio? Ylipäänsä miten siitä voisi kehittyä pelastuskuvio todennäköisemmin kuin antamalla tilanteen olla sellaisenaan, sillä nythän Liv itse pelasti itsensä, eikä voitu tietää, että Liv joutuisi uudelleen putoamisvaaraan. Lisäksi en ymmärrä miten olisi parempi, että tulisi pelastuskuvio, jolloin pahis pelastuisi, sen sijaan, että pahis kuolisi. Nyt en kyllä ymmärrä pätkääkään tuota kolmatta kohtaa.

Munkin varmaan täytyisi käydä kaikki pelaajat läpi. Tänään en enää siihen kuitenkaan rupea, sillä vielä on fyysikasta lukemista (kuka keksi antaa suhteellisuusteorian matskut englanniksi D: ) ja toivoisin pääseväni vielä nukkumaankin.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 03.11.2015 05:24:30

Tiedote

Jitachia tulee korvaamaan Livingstone!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 03.11.2015 07:42:34

Livingstone: Voisit näin alkajaisiksi analysoida edeltäjäsi Jitachin viestit (aivan kuten kenen tahansa pelaajan) ja kertoa vaikutelmiasi Jitachin toimista ja motiiveista niiden pohjalta.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 03.11.2015 10:10:27

Ariel
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 03.11.2015 10:26:55

Arielille ääni, koska haluaisin kuulla hänen pohdintoja pelaajista.
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 03.11.2015 10:36:10

Hupi: Huomaathan, että ääntäsi ei lasketa, koska se on merkitty väärin. Siitä puuttuu ++.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 03.11.2015 11:02:31

Mielenkiintoisesti Hupi yrittää äänestää Arielia, kun Violet on jo tehnyt niin. Voisiko olla niin, että kokematon-pahis-Hupi , yrityksessään esittää hyödyllistä, seuraa nyt kokeneemman toverinsa Violetin esimerkkiä? (toimien ennen kuin Violet ehtii estää tämän??)

Jitachin pudottautumisesta tuli mieleen, että olisiko Jitachi halunnut päästä pelistä eroon jo eilen, eikä siksi yrittänyt pelastaa itseään, vaan halusi olla jalomielinen. (ja selviytyi tähän päivään ikään kuin vahingossa?)

Ajatuksia näistä?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 03.11.2015 12:00:27

Tetradynamia kirjoitti:Hupi: Huomaathan, että ääntäsi ei lasketa, koska se on merkitty väärin. Siitä puuttuu ++.

Möh, pitipä sattua, luulin merkinneeni myös ne plussat...
Noh, ei voi mitään.
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 03.11.2015 16:31:03

Tetradynamia kirjoitti:Mielenkiintoisesti Hupi yrittää äänestää Arielia, kun Violet on jo tehnyt niin. Voisiko olla niin, että kokematon-pahis-Hupi , yrityksessään esittää hyödyllistä, seuraa nyt kokeneemman toverinsa Violetin esimerkkiä? (toimien ennen kuin Violet ehtii estää tämän??)

Jitachin pudottautumisesta tuli mieleen, että olisiko Jitachi halunnut päästä pelistä eroon jo eilen, eikä siksi yrittänyt pelastaa itseään, vaan halusi olla jalomielinen. (ja selviytyi tähän päivään ikään kuin vahingossa?)

Ajatuksia näistä?


Pointti Jitachista on itse asiassa aika hyvä... Jos näin on, niin Jitachi tuskin onkaan pahis (sillä en usko, että hän olisi kehdannut jättää pahistoverinsa tälläiseen asemaan toisena päivänä).

Mitä tulee Hupiin, niin hän todennäköisesti seuraa kaikenlaisia esimerkkejä tässä topikissa. Kun viestisi oli julkaistu ja Hupille ilmoitetaan äänen virheellisyydestä, niin hän ei lähde korjaamaan sitä, vaikka voisi. Halusiko hän siis todella äänestää Arielia vaiko vaikuttaa hyvismäiseltä? Tämän lisäksi meidän ollessa pahispari olisin todennäköisesti pyrkinyt ohjeistamaan Hupia niin, ettei meitä voisi tällä tavalla yhdistää.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 03.11.2015 17:00:55

En aiemmin ehtinyt ääntäni korjata, koska olin töissä, mutta

++Ariel
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 03.11.2015 22:08:58

Zey kirjoitti:
Horaaneko kirjoitti:Hupi käyttäytyisi varmasti samalla tavalla pahiksena ja hyviksenä ja ellei jotain radikaalia tapahdu, en ota pelaajaan sen kummempaa kantaa.

Miksi tarvitsee tapahtua jotain radikaalia, jotta suostut ottamaan kantaa? Miksei siihen riitä se, että sulle alkaa muodostua mielipide, tuli se sitten miten pienistä asioista vain, kuten yleensä hyvikselle riittää? Tuntuu vähän hassulta suoranainen kieltäytyminen mielipiteenmuodostamiseen.


No, nyt on tapahtunut jotain radikaalia koska Hupi tuntuu edes yrittävän panostaa viesteihinsä. Aiemmin olen nähnyt häneltä vain trollaamisen kaltaista sekoilua. Sellaisten viestien analysointi olis kuin yrittäis saada selvää hullun puheesta, näin niinko nätisti ilmaistuna. Mut nyt tilanne on joo vähän toinen ja otan Hupinkin huomioon pohdinnoissani.

Violet kirjoitti:Horaaneko: Tiedät siis, että lähestyin sinua/Ropsusta ja Arielia. Lähetin viestit heidän heräämisjärjestyksessä ja laitoin aika ympäripyöreät kysymykset molemmille. Tarkoitus oli lähinnä saada heidät aktivoitumaan. Ketä hiljaista en ole yrittänyt saada aktivoitumaan? Okei, Jiitä., mutta toivoin hänen vielä osoittavan elonmerkkejä, minkä jälkeen olisin voinut jututtaa häntä. Ja mitä tulee tuohon varittajien huomiointiajankohtaan (Tetran viestin jälkeen), niin en voi mitään sille, että päivän ensimmäinen kunnollinen ajankohta, jolloin viestin voin lähettää, osuu Tetran viestin jälkeen.


Ymmärrän kyllä aktivoimisjutun, tuo kysymys vaan nyt sattui herättämään huomioni. Pahikselle voi usein tulla paineita siitä että pitää puhua pahiskaverille ja tuo kommentti oli vaan just niin sellainen, mitä pahiskavereille yleensä laitetaan topicin puolella. Toki se voi olla myös täysin viatonta herättelyä mutta ottaen huomioon et epäilen sekä sua että Arielia, niin pidän tuon mielessä.

Komppaan muita Jitan suhteen ja kuva hänestä hyviksenä on vahvistunu.. Mitään en kyl varmaks sano mut ainakaan en oo häntä äänestämässä näillä perustein. Tällä hetkellä mietityttää eniten Violet, Zey ja Ariel. Pitää vielä kattella viestejä tarkemmin ko on aikaa, eli huomenna. Nyt oon reipas opiskelija ja meen nukkuu, duh.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 03.11.2015 22:46:03

Pelissä seitsemän pelaajaa, eli kuusi lisäkseni. Otan nyt kolme ensimmäistä käsittelyyni. Elikkäs Ariel, Jitachi -> Lvingstone ja Raegan -> Hupin. Oikeastaan, lisätään tähän vielä Ropsus -> Horaaneko, sillä hänen casensa on sen erran yhtenevä Hupin nykyisen tilanteen kanssa. Sitten voin huomenna hoitaa Tetran ja Zeyn. Tai ehkä myöhemmin tänään, jos energiaa riittää.

Ariel

Arielilta on tullut pelin aikana hyvin vähän viestejä, tosin hän on pitänyt itsensä mukana pelissä suorittamalla äänestyspakkonsa. Tämä kielii siitä, ettei hän ole pihalla pelin tilanteesta. Hän sopisi ihan hyvin ajatukseen, että pelissä olisi uusi ja konkari pahis, mutta mistä tämä ajatus on peräisin? Miksei ihan yhtä hyvin voi olla kahta konkaripahista? Miksei tätä pohdita yhtä lailla topikissa? Tuo meni ehkä jo ohi aiheen. Siltikään en näe kovinkaan hyviä syitä tahalliselle hiljaiselolle, Arielin pohdinnat ovat olleet referoivia ja äänestysperusteet Liviä vastaan suhteellisen heikot. Ehkä hän on pyrkinyt pelaamaan turvallista pahispeliä?

Sanoisin, että Ariel kallistuu hyvis-pahis akselissa pahiksen puolelle, sillä hiljaiselo tuntuu tahalliselta ja vähäiset viestit referoivilta. Peli ei ole oikein edistynyt hänen toimestaan. Pahispari voi käytännössä olla kuka tahansa, tosin epäaktiivinen Ropsus/Raegan ei ehkä ole niin todennäköinen, elleivät pahikset päättäneet yötapoista jo aikaisin. Vaikea sanoa.

Jitachi -> Livingstone

Tuo Tetran teoria muutti käsitystäni tästä, ja nyt olen sitä mieltä, että Jita -> Livi saattaakin olla hyvis. En usko, että Jita olisi valmis ottamaan tuolla tavalla riskiä, jos hän olisi pahis, sillä hän tavallaan "pettäisi" pahiskaverinsa. Jos Tetra ja Livi ovat nyt pahiksia, niin he ovat pelanneet hyvin, ensin valeriitely ja nytten tämä. Kuten täällä on todettu, niin pelaaminen tunteella ei ole perustelu Jitachin statukselle. Aiemmin ajattelin Jitachia aika mahdollisena pahiksena, esimerkiksi toisen päivän lopussa hän mielestäni hyvisteli, kun ei kehdannut käyttää Liviä ponnahduslautana. Lisäksi Jitan epäselvätköt epäilyt minua kohtaan vähän kohottivat kulmia, sillä perustelut eivät olleet mitenkään erityisen hyvät. Puolustuksena toimii kuitenkin äänestyspakko ja tarve löytää joku äänestyskohde.

Hmm. Tällä hetkellä kallistuisin hyviksen puolelle, mutta en uskalla antaa liikaa luottoa. Tetra/Jiv pahiskuvio on sen verran pelottava.


Raegan ei ollut aktiivinen, mutta hänen toinen viesti ottaa tehokkaasti etäisyyttä Jitasta syyttämättä häntä suoraan pahikseksi. Mitään kovinkaan suurta analyysiä hänen pelistään ei kuitenkaan voi tehdä. Tetramyönteisyys pistää silmään, mutta siitä yksinään ei voi päätellä mitään. Hupi korvasi Raeganin ja nyt hänen viestinsä ovat jo luettavia :). Hupin tyylin kehitys voi johtua pahiksen auttamisesta, mutta ehkä kuitenkin on todennäköisempää, että hän on vain alkanut sopeutumaan kylän käytäntöihin paremmin. Oli Hupi nyt hyvis tai pahis, niin se, että miten hänen roolinsa voi erottaa, on hankala kysymys, johon en osaa vastata.

Olen nyt sitä mieltä, että Hupin hyvis/pahisstatusta on hankala selvittää. Hän ei todennäköisesti ole Arielin pahispari (tekisikö Ariel pahiksena äänestyssotkun Hupin kanssa? Epäilen.).On ollut suhteellisen Tetramyönteinen ja muuttanut ilmeisesti mieltään Jitachista. Näistä asioista en uskalla tehdä kovinkaan pitkiä johtopäätöksiä vielä.

Elikkäs Horaaneko vielä saapui varittamaan Ropsusta. Ropsuksen edelliset postit eivät kerro paljoakaan, sillä Hupin ja Livin alkuperäiset hahmot kuolivat. Tetrankin suhteen oli suht. neutraali. Horaaneko alkoi siis pelaamaan melko lailla puhtaalta pöydältä, mitä pidän pelottavana. Nyt hän on pelannut peliä eteenpäin vieden, mutta hän voisi tehdä tätä helposti niin hyviksenä kuin pahiksenakin. Nyt ehkä olisin kallistumassa hyviskannalle, koska on analysoinut posteja tarkasti ja esittänyt uusia pohdintoja. En kuitenkaan vahvasti uskalla luottaa häneen.

Eli pahiksesta hyvismäisimpään: Ariel > Hupi =/> Horaaneko > Jitachi/Liv

Ja Jinmuru, Ariel on putoamassa, ei Livingstone. Hän ei ollut edes pelissä vielä, kun postasi tuon väliaikalaskennan :>
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 04.11.2015 00:25:46

Kiitos kun huomautit, Violet! Jäi vanhasta väliaikalaskannesta nimi tuohon, ku teen noita copypastella. :D Nyt pitäisi olla oikein.

Väliaikalaskenta

Kuvittelenko minä vain, vai käyttäytyykö hän jotenkin erikoisesti...?

Äänet
2 Ariel (Violet, Hupi)

Putoamassa on Ariel kahdella äänellä.

Äänestyspakot
Ei ole.

Poissa:
Ei kukaan.

Päivä päättyy tänään kello 21.00!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 04.11.2015 17:04:27

Ariel:
Hänestä puhuinkin jo vastauksessani Horaalle, eli mielestäni hänestä on vaikea päätellä suuntaan taikka toiseen. Lisää materiaalia tarvitaan ja toivon, että noi äänet antaa motivaatiota puhua lisää.

Jitachi->Liv:
Jitachista olenkin jo varmaan puhunut tarpeeksi ja perustellut, miksi hän on mielestäni hyvismäinen ja miksi kukaan ei oikein sovi hänen pahiskaverikseen.

Raegan -> Hupi:
Raegankaan ei juuri mitään kauhean huomiota herättävää pelissä tehnyt. Vähän fiiliksiä kerkesi heittelemään ilmaan, mutta niissäkään ei ole mitään sellaista vahvaa, josta voisi jotain päätellä.
Hupi tuli varittelemaan ja viestit ovat kyllä kehittyneet sitten edellisen Hupin viesteistä, mistä tykkään kyllä. Olisi kuitenkin kiva saada sellainen viesti, jossa kerrto mitä mieltä olet pelaajista ja miksi. Nyt kun oon vähän hukassa, että mitä mieltä Hupi onkaan mistäkin, kun sanoo esim. Violetin nousevan vahvasti esiin, niin en tiedä tarkoittako hän Violetin nousevan hänen mielestään pahismaisena esiin, ja miksi näin on, vai tarkoittaako hän Violetin nousevan nyt vahvasti esiin topassa vai mitä.

Ropsus -> Horaaneko:
Ropsuksen viesteistä ainoastaan silmään pisti se, ettei hän loppujen lopuksi ottanut keneenkään kantaa, vaikka kuitenkin heitä pohti. Esimerkiksi Hupin käytöstä tuntui selittelevän aloittelijuudella, mutta silti nosti esille, että kyllähän tämä pahiksellekin edullista olisi. Halusi pitää vaihtoehdot avoinna, niin että tarpeentullen voisi lähteä Hupia äänestämään, mutta kukaan ei kuitenkaan olisi ihmeissään, vaikkei hän Hupia äänestäisi (=haluaisi pitää Hupin mahdollisimman pitkään hengissä keräämässä huomiota)? Toinen asia, mikä pisti silmään Ropsuksessa, oli oikeastaan hänen tippumisensa antiaktiivisuuteen. Vaikka Ropsus ei ainakaan mun muistaakseni ole mitään aktiivisimpia pelaajia, niin yleensä hän on kyllä kiireistään huolimatta aina tullut paikalle äänestämään. Tästä tulisi hieman sellainen olo, ettei Ropsuksella varmaan ollut mitään pahiskaveria, jonka kanssa keskustellessa tulisi varmaan vielä paremmin kuin hyviksenä muistettua äänestyspakot.
Sitten tulikin Horaaneko Ropsuksen tilalle. Horaanekolta hyvää pohdintaa, kuten aina. Horaa vaan on siitä vaikea, että häneltä tulee aina tuollaisia aurinkoisia pitkiä ja pohtivia viestejä, että sen perusteella en uskalla sanoa juuta enkä jaata. Haluan nähdä enemmän Horaalta.

Tetradynamia:
Alun perusteella pidän häntä hyvismäisenä. Nyt on alkanut hieman kuitenkin mietityttämään, sillä jotenkin Tetra ei ole päässyt etenemään siitä alkupelistä. Tai siis on edelleen heitellyt kysymyksiä ja pyöritellyt mahdollisia skenaarioita, mutta kuitenkaan, ei ota mitenkään täysin kantaa mihinkään. Ainoa, josta tiesin Tetran mielipiteen, oli Jitachi, mutta nyt en ole siitäkään varma, että pitääkö hän edelleen Jitachia epäilyttävänä, vaiko ei. Olisi siis kiva kuulla Tetran mielipiteet pelaajiin. Kyllä mä silti vieläkin näkisin Tetran enemmän hyviksenä, sillä enemmän kuitenkin luokittelen tuon kysymysten heittelyn Tetran tyyliin kuin tahalliseen pahismaiseen mielipiteiden kertomisen välttelyyn.

Violet:
Ekana päivänä Violetilta tulee viesti, että yrittää analysoida jotain musta huomenna. Analyysiä ei kuitenkaan vielä ole tullut, miksi? Entä miksi päätit analysoida vain yhden pelaajan? Violetilla on myös ollut vähän samanlaista suhtautumista Hupiin kuin Ropsuksellakin. Violetin eilisiltainen Livin neuvominen on kummallista. Tai siis ihmettelen, että hän Liviä epäilevänä pelaajana koittaa neuvoa Liviä pelastamaan itsensä, sen sijaan että olisi reagoinut mulle tulevalla äänellä esim. pohtimalla mitä tämä tarkoittaa Livin pahismaisuuteen. Tulee sellainen olo, että Violet ei välitäkkään Livin roolista. Lisäksi hänen perustelunsa (3-kohta, kommentoin ja kyselin siitä edellisessä viestissäni ja jonka Violet ohitti) miksi neuvoi Liviä, oli kyllä ajatukseltaan sen verran pielessä, että alkaa mietityttämään oliko vain tänään keksityt perustelut kun tajusikin mokanneensa.

++Violet, haluatko tulla avaamaan lisää eilisestä käyttäytymisestäsi?

Epäilyttävä tästä porukasta on mun mielestä Violet. Ariel, Horaa ja Hupi ovat aika neutraaleja. Tetra taas hieman hyvismäinen ja Jitachi hyvismäinen. Neutraaleista pelottavimmalta kuitenkin tuntuu Ariel, sillä suoraan sanottuna olisi kummallista, että Horaa tai Hupi hiljenisi, eli heistä ainakin saa lisää materiaalia, kun taas Ariel vaikuttaa päättäneen pysyä syrjemmällä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 04.11.2015 19:23:56

Zey kirjoitti:Ekana päivänä Violetilta tulee viesti, että yrittää analysoida jotain musta huomenna. Analyysiä ei kuitenkaan vielä ole tullut, miksi? Entä miksi päätit analysoida vain yhden pelaajan?

Koska elämä tuli tielle. Ja halusin aloittaa nimenomaan sinun analysointisi jo pelin alkupuolella, koska olin suhteellisen varma, että ennemmin tai myöhemmin joutuisin tekemään sen. Koska sinun analysointisi on niin raskasta, niin yritin tällä tavoin vähentää tulevaa työtaakkaani.

Violetilla on myös ollut vähän samanlaista suhtautumista Hupiin kuin Ropsuksellakin.


Ja mitä johtopäätöksiä tästä voi tehdä?

Violetin eilisiltainen Livin neuvominen on kummallista. Tai siis ihmettelen, että hän Liviä epäilevänä pelaajana koittaa neuvoa Liviä pelastamaan itsensä, sen sijaan että olisi reagoinut mulle tulevalla äänellä esim. pohtimalla mitä tämä tarkoittaa Livin pahismaisuuteen. Tulee sellainen olo, että Violet ei välitäkkään Livin roolista.


Eli jos pelaajaa epäilee, niin tätä ei tule auttaa? Mitä tulee Livin sinulle antaman äänen pohdintaan, niin en siitä saanut mitään julkaisemisen arvoista analyysiä siitä aikaiseksi. Livi oli kohtuu hyvin perustellut epäilyttävyytesi ja hänellä oli taustalla äänestyspakko. Tuo ääni on monin tavoin samassa asemassa Arielin Livi äänen kanssa, tosin Livin perustelut olivat enemmän hänen omiaan. Ja pointit Livin pahismaisuuteen puolesta ja vastaan tulivat muista asioista, kuin hänen äänestänsä, joten sillä tuskin olisi ollut vaikutusta mielipiteeseeni hänen statuksestaan. Mahdollisia pahispareja Liville tuon avulla olisi kyennyt etsimään, mutta alle tunnissa tehdä työ, joka ei todennäköisesti kanna hedelmää? Jos Livi olisi paljastunut pahikseksi, niin nuo suhteet olisi voinut katsoa myös illalla.

Minun kolmoskohta, jota et ymmärrä.
Jos Livi olisi ollut pahis, niin tästä olisi saattanut kehkeytyä pelastuskuvio.


B) En ymmärrä miksi olisi hyvä, että jos Liv olisi pahis, niin vinkata häntä pelastamaan itsensä, jotta mahdollisesti kehittyisi pelastuskuvio? Ylipäänsä miten siitä voisi kehittyä pelastuskuvio todennäköisemmin kuin antamalla tilanteen olla sellaisenaan, sillä nythän Liv itse pelasti itsensä, eikä voitu tietää, että Liv joutuisi uudelleen putoamisvaaraan. Lisäksi en ymmärrä miten olisi parempi, että tulisi pelastuskuvio, jolloin pahis pelastuisi, sen sijaan, että pahis kuolisi.

Tulee sellainen olo, että Violet ei välitäkkään Livin roolista. Lisäksi hänen perustelunsa (3-kohta, kommentoin ja kyselin siitä edellisessä viestissäni ja jonka Violet ohitti) miksi neuvoi Liviä, oli kyllä ajatukseltaan sen verran pielessä, että alkaa mietityttämään oliko vain tänään keksityt perustelut kun tajusikin mokanneensa.


Pelastuskuvio on hyvä asia, sillä se antaa lisää tietoa pelaajien roolista varmemmin, kuin yhden sattumanvaraisen henkilön lynkkaaminen (okei, Liv ei kyllä ollut sattumanvarainen, hän aidosti epäilytti). Kilpailuttamalla kahden silloin epäilyttävänä pitämääni pelaajaa, Liviä ja Jitachi, tarjoutui mahdollisuus kahdelle eri pelastuskuviolle. Nyt kuvio oikeastaan päättyi siihen, kun sinä pelastit Jitachin kuolemalta.

Mä en kyllä nää Jitachia pahiksena vetämässä tällaista tunteellista peliä. Ei hän pahiksena pelkää huomiota, mutta jotenkin nään tuon Jitan pelin enemmän aitona, eikä niinkään minään suunniteltuna juttuna.

Mielummin ++Livingstone, sillä tuntuu todennäköisemmältä pahikselta.


Jitachi pelaa tunteella, joten ei ole pahis? En näe tätä suunniteltuna juttuna? Mielenkiintoista, että toit suunnitellun jutun mahdollisuuden esille. Lopputulos, eli kuollut hyvis ja Jitachin pääsy hyvismäiseen asiaan vaikuttaa suunnitellulta. Ehkä pahischatissa Jita kertoi, että haluaa jättäytyä pelistä ja tämän kautta päädytte tähän suunnitelmaan? Antiaktiivisuuteen kuolleen henkilön tiputtaminen mahdollistaisi varapelaajan Jitachille, mutta jos pelaajien vaihto tapahtuisi saman yön aikana, niin kaikki näyttäisi suunnitellulta. Tämän vuoksi Jita osallistuisi vielä hetken ajan peliin, ennen kuin korvaisi itsensä. En nyt pitäisi tätä mahdottomana.

Hairahduin tuosta jo sivuraiteille, mutta pointti oli, että myös Jitachista saattaisi kehkeytyä jotain kuvioita, jotka mahdollistavat tulkintaa. Nyt kaikki vain vaikuttavat olevan varmoja Jitachin hyvikseydestä, niin tätä ei olla viety pitemmälle.

Mitä olisin mahdollisesti hyötynyt, jos en olisi vinkannut Liville Tetran äänestä? Uskotko, että lopputulos olisi ollut sama? Uskotko, että meillä olisi silloin enemmän materiaalia analysoitavana?

Aloitan nyt Tetran ja Zeyn analysoinnin, mutta lähetänpäs tämän tässä välissä, niin ehditte analysoida sitä pitempään.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 04.11.2015 19:28:04

No kun kerran kysytään...

Ariel: Vaikea sanoa yhtään mitään. Tehnyt pelissä vain minimin. Huolestuttavaa.

Jitachi -> Livingstone: Pudottautumiseensa asti pidin Jitachia erityisen epäilyttävänä. Toki hänen äänestyskäyttäytymisensä eilen mietitytti, mutta pudottautuminen voi selittää sen. En oikein usko, että pahis toimisi, kuten Jitachi on toiminut (pudottautuminen ja vähemmässä määrin äänestyskäyttäytyminen). Jitachia korvaava Liv ei ole sanonut sanaakaan, mikä on ikävää. Ei erityisen epäilyttävä juuri nyt.

Raegan -> Hupi: En edes muista Raeganin olleen pelissä mukana. Hupin kohdalla häiritsee radikaali tyylin muutos. Toki iso osa on varmasti Hupin omaa kehittymistä, mutta en voi olla ajattelematta, että osa voi johtua pahisparistakin. Mielestäni mahdollinen pahis.

Ropsus -> Horaaneko: En muista Ropsustakaan. Horaanekosta en ole muodostanut kantaa.

Violet: Epäilyttävin. Sanoo ensin, että hyvisten tulisi lähteä siitä, että pahikset pitävät itsensä pelissä (ohjaa huomiota pois varapelaajista). Kun haastan tämän näkemyksen, Violetin takki kääntyy ja varapelaajiin tulisi kiinnittä erityistä huomiota. Kun heitän ajatuksen pahisparista Violet - Hupi näiden äänestyskäyttäytymisen perusteella, Violet vaikuttaa selittelevältä sanoessaan, että olisi ohjeistanut Hupia välttämään tällaista käytöstä. Mielestäni ei ole ihmeellistä, että Violet olisi unohtanut antaa juuri kyseisen neuvon ja se, että Violet nosti asian esille vastineessaan häiritsee.

Zey: Tyypillinen Zey-ongelma, en tiedä mitä ajatella. Osaltaan haluaisin päästä Zeystä eroon, jottei tätä ongelmaa olisi. Ei ole sinänsä tehnyt mitään pahismaista, mutta silti.

//Violet väliin, luen viestin vähän myöhemmin
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 04.11.2015 19:39:29

Tetra kirjoitti:Violet: Epäilyttävin. Sanoo ensin, että hyvisten tulisi lähteä siitä, että pahikset pitävät itsensä pelissä (ohjaa huomiota pois varapelaajista). Kun haastan tämän näkemyksen, Violetin takki kääntyy ja varapelaajiin tulisi kiinnittä erityistä huomiota. Kun heitän ajatuksen pahisparista Violet - Hupi näiden äänestyskäyttäytymisen perusteella, Violet vaikuttaa selittelevältä sanoessaan, että olisi ohjeistanut Hupia välttämään tällaista käytöstä. Mielestäni ei ole ihmeellistä, että Violet olisi unohtanut antaa juuri kyseisen neuvon ja se, että Violet nosti asian esille vastineessaan häiritsee.

Olisiko minun täytynyt väkisin alkaa taistelemaan antamaasi järkevää pointtia vastaan? Olisiko se tehnyt minusta hyvismäisen (tai edes järkevästi toimivan) pelaajan? Ja mitä tulee Hupiin, niin ensimmäisen päivän perusteella vetäisin kaikki ohjeet hänen kanssaan rautalangalla vääntäen ja pyytäisin vähintään, että ilmoittaa, ennen kuin äänestää.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 04.11.2015 19:49:48

Violet: Ehkä taistelu olisi auttanut. Olisi se ainakin näyttänyt, että uskot omaan tekemiseen / ajatteluun. Hupin suhteen sinun on helppo tässä sanoa, että vääntäisit rautalangasta. Eri asia sitten, tekisikö kukaan oikeasti niin.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 04.11.2015 20:22:31

Violet kirjoitti:Ja mitä johtopäätöksiä tästä voi tehdä?

Sitä samaa, mitä Ropsuksen kohdallakin pohdiskelin. Eli voisi olla edullista pahikselle, sillä pitämällä Hupia jotenkin hyvismäisenä, kukaan ei ihmettele jos et äänestä häntä. Samalla kuitenkin pidit oven avoinna, että voisit vaikka samana päivänä äänestää häntä, jos tarpeelliseksi näkisit.

Violet kirjoitti:Eli jos pelaajaa epäilee, niin tätä ei tule auttaa? Mitä tulee Livin sinulle antaman äänen pohdintaan, niin en siitä saanut mitään julkaisemisen arvoista analyysiä siitä aikaiseksi. Livi oli kohtuu hyvin perustellut epäilyttävyytesi ja hänellä oli taustalla äänestyspakko.

No kyllä se ihmeellistä on, että jos joku on mielestäsi oikeasti epäilyttävä ja haluat hänet pois, niin kerrot miten hän saa jonkun toisen äänestyksen kärkeen ja näin ollen oman nahkansa turvaan. Vähän kuin piilottaisi porkkanoita muun ruuan joukkoon, jotta lapsi söisi ne, mutta sitten viime hetkellä sanookin lapselle, että siinä on muuten porkkanoita. Ei niin loogista käytöstä, vai mitä? Viittauksella Livin minulle antamaan ääneen tarkoitin siis sitä, että olisit voinut pohtia mitä se tarkoittaa, että Liv antaa äänen minulle. Tällöinhän Liv ei joko huomannut Jitachille annettua ääntä tai tästä huolimatta päätti mielummin antaa äänen minulle. Jotenkin olisi ollut loogista, että olisit pohtinut tätä asiaa Livin äänen tullessa, sen sijaan että tyydyt vain neuvomaan häntä oman nahan pelastamisesta.

Violet kirjoitti:Pelastuskuvio on hyvä asia, sillä se antaa lisää tietoa pelaajien roolista varmemmin, kuin yhden sattumanvaraisen henkilön lynkkaaminen (okei, Liv ei kyllä ollut sattumanvarainen, hän aidosti epäilytti). Kilpailuttamalla kahden silloin epäilyttävänä pitämääni pelaajaa, Liviä ja Jitachi, tarjoutui mahdollisuus kahdelle eri pelastuskuviolle. Nyt kuvio oikeastaan päättyi siihen, kun sinä pelastit Jitachin kuolemalta.

Ethän sinä tarjonnut mitään pelastuskuviota mahdolliseksi Liville. Tai siis sinä annoit Livin pelastaa itse itsensä niin, ettei hän tarvinnut kenenkään toisen ääntä. Ja vaikka olisit olettanut, että joku olisi vielä tullut antamaan äänen Liville, kuten minä tulin, jolloin Liv olisi taas tarvinnut pelastusta, niin silloin Livin pelastukseen olisi tarvittu kaksi ääntä, milloin toiselta pahikselta ei olisi mitään järkeä lähteä yrittämään pelastusta, kun kerran hänen äänensä ei siihen yksin riitä. Miten ihmeessä olisit siis saanut tilanteesta mitenkään sellaisen, että joku olisi yrittänyt pelastaa Liviä ja näin ollen olisit saanut tietoa hänen mahdollisesta pahiskaveristaan? Jos ajatuksesi taas oli saada tietoon Jitachin mahdollinen pahispari ja ylipäätään pahikseus selväksi ja se motiivinasi vinkkasit Liville äänen vaihdosta, niin mikset ryhtynyt tuumasta toimeen kun tapahtui juuri se asia mitä odotit: mahdollinen pahiskaveri tuli ja pelasti. Olisit voinut vaihtaa äänesi Jitachille, jolloin Jitachi olisi kuollut ja olisit saanut selville hänen roolinsa, sekä sen, ollaanko Jita ja minä mahdollisesti pahiskavereita, sen sijaan, että huomautit vain Jitachin pilkutuksesta.

Violet kirjoitti:Jitachi pelaa tunteella, joten ei ole pahis? En näe tätä suunniteltuna juttuna? Mielenkiintoista, että toit suunnitellun jutun mahdollisuuden esille. Lopputulos, eli kuollut hyvis ja Jitachin pääsy hyvismäiseen asiaan vaikuttaa suunnitellulta. Ehkä pahischatissa Jita kertoi, että haluaa jättäytyä pelistä ja tämän kautta päädytte tähän suunnitelmaan? Antiaktiivisuuteen kuolleen henkilön tiputtaminen mahdollistaisi varapelaajan Jitachille, mutta jos pelaajien vaihto tapahtuisi saman yön aikana, niin kaikki näyttäisi suunnitellulta. Tämän vuoksi Jita osallistuisi vielä hetken ajan peliin, ennen kuin korvaisi itsensä. En nyt pitäisi tätä mahdottomana.

Onko sulla noista jotain kysyttävää vai muuten vain kysymysmerkit perässä? Itseasiassa Tetra sen esille toi, että Jitachi voisi mahdollisesti vetää suunnitellusti tuollaista peliä. Jos Jita olisi halunnut jättäytyä pelistä, niin eikö olisi ollut parempi, että hän olisi jo eilen päivällä sitten tiputtautunut, milloin hänet olisi jo eilen päivällä korvattu? Eikö todennäköisyys saada varapelaaja olisi silloin ollut paljon suurempi, kun kerran Hupi oli ennen 1.päivän kuolemaansa ilmoittanut tulevansa varapelaajana takaisin jos vain tarve vaatii. Silloinhan ei olisi kukaan muu ollut kilpailemassa varapelaajasta, vaan Jita olisi varmasti korvattu.

Violet kirjoitti:Mitä olisin mahdollisesti hyötynyt, jos en olisi vinkannut Liville Tetran äänestä?

Esim. joku muu olisi voinut ehtiä äänestää Liviä ennen kuin Liv huomaa äänen Jitalle mahdolliseksi pelastuskeinoksi ja näin ollen Liv olisi ihan oikeasti voinut joutua sellaiseen tilanteeseen, missä pahiskaveria olisi tarvittu. Lisäksi joku muu olisi voinut huomauttaa Liville tästä mahdollisuudesta, milloin voisit pohtia heidän välistä suhdetta ja lisäksi saada saman tilanteen aikaiseksi, jonka nyt itse sait ja jota pidät hyödyllisenä tilanteena.

//Tetra, Violet, Tetra.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Varo, Son Goku!! 3. päivä --> 4.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 04.11.2015 20:26:11

Violet nousee mielestäni nyt voimakkaasti esiin topassa, ja Zey näköjään jo äänesti Violetia.
Violetin pelityyli vaikuttaa jotenkin, en osaa sanoa kallistuuko hän hyviksempään vai pahiksempaan suuntaan.
Mainitsi, että jos olisi mun pahispari, olisi yrittänyt neuvoa miten toimia ettei meitä voisi yhdistää vahvasti.
Myös se äänestyssotku käväisi jossain hänen käväisi viestissään.
Mun silmissä Violet alkaa ehkä kallistumaan hiukan pahsmaiseen suuntaan, ei paljoa, mutta kuitenkin.

Raegan -> Hupi: En edes muista Raeganin olleen pelissä mukana.

Raegan kirjoitti kai kaksi viestiä alkupuolelle peliä, vikassa viestissään mainitsi Jitachin vaahtoamisen mulle/musta.
En nyt puutu Raeganin viesteihin sen kummemmin, koska Raegan vaipui hiljaisuuteen käytännössä heti viestiensä
jälkeen ja olen itse Raeganin seuraaja(En kai..).
Tetra, Tetra.
Voin siis olla pahis, johtuen tyylinmuutoksesta? Mä koen, että mä oon vaan yrittäny viedä peliä eteenpäin, todnäk olisin toiminut
samoin jos edellinen hahmoni olisi elänyt koko pelin ajan. Alun sählinki johtui itsellä pitkälti IRL-kiireistä, mutta mutta.
Okei, mainitset myös, ettyä voi johtua mun omasta kehityksestä.
Vielä saan kevyesti hyvismäisiä tuntuja.

Jitachi ->Liv
Pidin ensin Jitaa neutraalina, itse ehkä aloin epäillä Jitaa agression tullessa mukaan peliin.Jotenkin ymmärrän että tunteet
tulee mukaan, mutta silti jokin oudoksutti mua Jitan pelityylissä. Rehellisesti sanoen alussa Jitachi oli mun mielessä
vahvan äänestusvaaran alaisuudessa, mutta jätin sen ajatuksen sikseen koska halusin vielä katsella hetken hänen pelityylinsä
kehitystä. Sitten Jita pudottautuikin itse pois, ja Liv tuli tilalle. Liviä kohtaan mulla ei ollut missän vaiheessa mitään epäilyksiä
joten en näe mitäänsyytä miksi nytkään yrittäisin Livistä väkisin epäilyksiä hakea.


Ariel
Sinähän hiljainen olet. Tule nyt jotain puhumaan, että voin muodostaa sinusta jonkinlaisen mielipiteen.


Horaaneko
Tuli Ropsuksen varapelaajaksi. Vielä neutraali.
Parempi analyysi tulossa aikanaan.

Zey
Saan Zeystä hyvistunnun, laittanut hyviä pohdintoja ja vienyt peliä eteenpäin.
Muttamutta. Jotenkin en täysin saa pelityylistä kiinni, vaikka kuinka huolella luen topaa.

Kaikkiaan jään tarkkailemaan tilannetta, ja jos olen aamulla yhä pelissä mukana, tutkin
koko topan päivän aikana huolella läpi, koska jos nyt lähtee hyvis, se yrittäisi kai sanoa sitä, että molemmat pahikset
hengissä on pakko tiputtaa pahis päivällä.


// Zey...
Hupi
 

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 73 vierailijaa

cron