Re: Varo, Son Goku!! 4. päivä --> 9.11. klo 21

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 24.10.2015 11:36:44

Sinun mielestäsi siis paras mahdollinen tapa korjata väärinkäsitys on kategorisesti arvostella muiden tekemistä (esimerkiksi sen sijaan, että itse miettisit, oletko ilmaissut itseäsi selkeästi, tai osoittaisit sen kohdan jossa koet tulleesi ymmärretyksi väärin)?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 24.10.2015 11:48:00

Mielestäni kylläkin totesin jo aikaisemmin, että missä kohdassa tunnen itse tulleeni ymmärretyksi väärin, mutta koska kertaus on opintojen äiti tehdään se vielä kerran lainauksen kera.

Jitachi kirjoitti: Tällä kertaa tosin joudun tosin toteamaan että mun mielestäni Tetran ajatusmalli on valitettavasti hullua trollilogiikkaa. En rehellisesti sanoen ymmärrä itsekään, miten pelikokemuksestaan kertominen antaisi suojaa ensikertalaiselle ja hänen tekemilleen virheille: niistä kertominen itse asiassa tarkoittaa omaan jalkaan ampumista jos myöhemmin jostain syystä Liv yrittäisikin piiloitella aloittelijaleiman takana (Ps. en muista kovin montaa peliä, jossa aloittelijatemppu olisi edes onnistunut :D)


En ole mielestäni arvostellut sua ollenkaan siitä että arvostelet Liviä nuoleskelusta, ainoastaan tästä hassusta pikku Livistä ja hänen kokemukseen tarttumisesta.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 24.10.2015 12:42:37

Jitachi: Missä olen tarttunut Livin kokemukseen tai ainakaan antanut ymmärtää, että aloittelijuus antaisi suojaa?

Toisekseen olet kyllä arvostellut minua sangen ilkeällä tavalla, mistä en tykkää yhtään.

Jitachi kirjoitti: Lue tekstit ajatuksella ennen kuin provosoidut.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 24.10.2015 13:05:28

Tetradynamia kirjoitti:Livingstone: Mikä merkitys on sillä, että olet, ainakin omasta mielstäsi, "uusi tuttavuus"? Mietin vain, että eiköhän jokainen osaa asiantilan (oletko uusi tuttavuus vai et) omalta kohdaltaan ratkaista ihan itse ilman, että sinä sen heille kerrot?

Livingstone: "Vaikka vaan"?? Onko siis useampia syitä josita valitset, sanotaan nyt vaikka, viestin täytteen? Voisiko eräs näistä muista syistä olla, että Livingstone on pahis ja siksi aivan erityisen täpinöissään pelin alusta, (tässä tietenkin huomattava, että pelejä on niin tuskallisen arvoin nykyään, että olo voi hyvin olla kuin varsalla kesälaitumella), ja koska Livingstone on uusi, on hän siksikin innoissaan ja haluaa aivan erityisesti korostaa, että: "Hei! Minä olen uusi! Älkää lynkatko minua! (koska olen uusi ja siksi ehkä pelaan teidän mielestänne epäilyttävästi)"


Olen käsittänyt nämä lausuntosi kyseisellä tavalla.

Olen pahoillani, jos koet arvosteluni suorana ilkeilynä, tarkoitukseni oli lähinnä hieman piikittää leikkisästi huolimattomuudestasi.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 24.10.2015 15:13:49

Minähän en tartu niinkään Livin kokemukseen, vaan siihen, että hän itse nostaa sen keskilattialle, Minusta on epäilyttävää, kun joku tuo jonkin itseään koskevan yksityiskohdan noin voimakkaasti (ja täysin pyytämättä) esille ja pohdiskelen tuossa (ja pohdiskelen mielessäni edelleen) miksi Liv toimi niinkuin teki.

Sitä en hahmota vieläkään, missä (muka) olen antanut ymmärtää, että aloittelijuus (tai pelikokemuksen kertominen tms.) antaisi suojaa? En vaikka kuinka ajatuksella näitä viestejä tavaan.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Livingstone » 24.10.2015 16:09:37

Tetradynamia – Tuossa aloituksessa jäi yksi asia vielä mietityttämään. Minun kirjoittamaani aloitusviestiin Tetra tarttui heti. Sitten Ropsus kirjoitti hereillä olo-viestin, mihin Tetradynamia ei kuitenkaan tarttunut vaan ignoorasi sen täysin. Miksi näin? Kuitenkin seuraava hereillä-viesti tuli Violetilta, mihin Tetra taas tarttui. Miksi Ropsus jäi vaille mitään analysointia tai huomiota, kun muiden viestien pikkukohtiin Tetra taas tarttui innokkaasti? Yrittikö Tetra tahallaan jättää Ropsusin huomiomatta, koska ei halunnut kenenkään kiinnittävän tähän huomiotaan? Voisiko Tetra ja Ropsus olla siis pahispari?

Tetradynamia on ollut eniten esillä tähän asti ja varmasti yksi kuumemmista puheenaiheista. Tetra on hyvin vastaillut muiden viesteihin koskien itseään. Ehkä Tetran joukosta erottuva pelitapa on saanut katseitteni kiinnittymään hyvinkin tiiviisti Tetran suuntaan. Tetraa kyllä puolustaa se tosi asia, että pahiksena heti alusta alkaen vapaaehtoisesti esillä oleminen voi olla hyvin riskialtista. Toisaalta jos oletamme Tetran turvautuvan tuohon juuri äsken kertomaani oletukseen ja toivovan kaikkien sen nojalla uskovan hänen olevan jotain muuta kuin pahis. Tuommoisen riskin ottaminen näin varhaisessa vaiheessa peliä taas tukisi teoriaani Tertadynamia&Ropsus pahisparina, kukapa osaisi odottaa Tetran pahisparin paljastuvan hiljaiseksi Ropsusiksi?

Alla oleva Zey-kirjoitus koskee myös Tetraa.

Zey – Tetran ja Zeyn välinen vuorovaikutus. Zey jakoi jo aloitusviestissään varovaista luottoa Tetraa kohtaan. Samassa viestissä Zey toteaa, ettei usko Tetradynamian aiemmassa viestissään olevien teorioiden minusta ja Violetista pitävän paikkaansa. Seuraavassa viestissään Zey epäilee Tetraa tahallisen rennon tunnelman luomisesta. Tähän Tetra vastaa olevansa luonnostaankin kuin varsa kevätlaitumella. Tässä olikin sitten tähän asti kaikki suoranainen vuorovaikutus näiden kahden kohdalla.

Molemmat mainitsivat toisistaan kyllä muissakin viesteissä, mutta vain vastatakseen muiden pelaajien esittämiin kysymyksiin. Esim. Tetra perusteli minuun takertumisen sillä, että Zey on vähän hankala ja Tetralta on mennyt edellisissä peleissä useita päiviä ennen kuin on saanut mitään kunnollista irti. Tuntuu vähän siltä, että mainitsemalla tuon, Tetra antoi itselleen tekosyyn olla epäilemättä Zeytä mistään ainakaan nyt pariin päivään.

Yrittävätkö Tetra ja Zey tahallaan pitää välimatkaa toisiinsa? Tämä kaksikko pääsi nyt tarkkailulistalleni.

Jitachi – Jitachi keskittyy paljolti Tetraan ja siihen kuinka Tetra kiinnittyi siihen kuinka mainitsin olevani uusi kylässä. En oikein tiedä mitä pitäisi ajatella näiden kahden väännöstä kyseisestä aiheesta.
Myöskin värikkäät kielikuvani tuntuvat häiritsevän Jitachi-poloa. Noh, ehkäpä hän oppii sietämään niitä pelin edetessä!

Violet – Violet otti ensimmäisenä puheeksi marttyyriroolin ja pohti miten tätä roolia kannattaisi pelata. Violetista en ole itse saanut kauheasti vielä mitään irti, lähinnä jäänyt aika harmiton kuva. Violet voi myös tahallisesti yrittää luoda itsestään harmitonta kuvaa.

Ropsus – Ilmeisesti edelleen englannin kieliopin parissa. Heräsi ja sanoi tulevansa kirjoittamaan myöhemmin lisää. Toivottavasti saamme kuulla Ropsusistakin lisää, vaikea sanoa tässä vaiheessa muuta.

Hupi – Heräsi! Kirjoitti lyhyen viestin, jossa mainitsi katseiden käyvän Zeyn, Tetran ja Jitachin suunnalla, ei kuitenkaan viestissään kertonut miksi. Totesi Violetin miettivän marttyyriroolia, mutta siinä kaikki. Sanoi palaavansa takaisin myöhemmin kun on paremmin aikaa, joten ehkäpä saamme silloin Hupista vähän enemmän irti? Todella vaikea sanoa Hupista mitään noin lyhyen ja kantaa ottamattoman viestin perusteella.

Palailen toivottavasti ennen työvuoroni alkua (teen yötöitä) kirjoittelemaan lisää! Tässä nyt nämä päällimmäiset ajatukset heränneistä.
Avatar
Livingstone
Kyläläinen
 
Viestit: 16
Liittynyt: 21.10.2015 13:40:53

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 24.10.2015 16:58:45

Livingstone: Huomasithan, että huomion Ropsuksen englannin kielioppeineen hieman myöhemmin? Syy siihen, miksi jätin Ropsuksen suuremmin huomiotta on, että hänen viestissään ei itse heräämisen lisäksi ollut mitään varsinaisesti peliä koskettavaa (Englannin kielioppi), toisin kuin sinun ("Olen uusi!") ja Violetin ("Uneliaat saattavat nukkua vielä hyvän tovin!") viesteissä.

No nyt kun olet nokkelasti tehnyt tyhjäksi tekosyyni olla epäilemättä Zeytä mistään päiväkausiin, niin voitko ystävällisesti, mikäli siitä ei ole sinulle liiallista ja kohtuutonta vaivaa, pitää huolta ettei niin pääse käymään? Arvostaisin sitä todella ja siitä olisi varmasti hyötyä myös pelin kokonaisuuden kannalta.

Huomasithan myös, etten ole sanonut Hupista(kaan) (vielä) halaistua sanaa?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 24.10.2015 17:12:37

Saa nähä mitä tästä tulee kun mä en ole ennen pelannut juonitelupelejä..
Zey laittnut paljon asiaa, hyvä. Sama Jitachin kohdalla.
Tetran rento tyyli mietitytti.
Raegan ja Horaaneko unessa vielä, herätys!
Hiljaset voi olla piilottelevia pahiksia?


//Tetradynamia..
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 24.10.2015 17:24:54

Mitäs Hupi rentoudessa mietit? Toisaalta, olinhan itsekin ensimmäisissä (jokusessa tusinassa) peleissä kauhusta kankeana. (milloin olin pahis. Hui!!) Pahiksena päässä pyörii niin se oma selviytyminen (tai ettei mokaa kaverinkin puolesta), että ei kai se ihme olekaan, jos kanssapelaajan rentoutta on vähän vaikea käsittää.

Hiljaiset voivat olla piilottelevia pahiksia (taktinen valinta), mutta voi myös olla että joku on unohtanut ilmoittautuneensa tähän peliin, eikä tiedä rooliaan tai pelin alkaneen.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 24.10.2015 17:36:02

Tetra, rentoudessa mua mietitytti ehkä se, että noin periaatteessa antaa kuvan, ettei tässä toista lynkata. Ehkä.
Kaukaa haettua? Syyttäkää aloittelijuutta.
Toki joku on voinut unohtaa pelin tai jotai, mut jotenki haluisin et väki sanos ees moi jos osallistuu.
En haluis epäaktiiveille lähtee heti vaihtopelaajaa ettiin.
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Ariel » 24.10.2015 19:55:07

Oon hereillä
Hupi mietityttää, koska tuntuu korostavan sitä, että on aloittelija. Tetra myös ihmetyttää, kun aiemmin tarttui Livin mainintaan siitä, ettei ole tuttu näky, mutta Hupin ei. Miksi?
Marttyyrin ei ehkä kannata suojella ketään päivällä ettei kävisi niin että se pelastaa pahiksen.
Luen tän kohta tarkemmin kun on enemmän aikaa, nuo vain osuivat silmiin.
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 24.10.2015 20:28:30

Ariel: Minun näkökulmastani Livingstonen ja Hupin ero on se, että minulle (ennen tämän pelin alkua) Livingstone oli täysin tuntematon suuruus. Hupista minulla oli joku käsitys jo ennen tämän pelin alkua (se, että hän on aloittelija ja hieman, miten sen nyt nätisti sanoisi, omaperäinen) Liv teki jotain odottamatonta, julisti olevansa uusi, kun taas Hupi tomii koko lailla odotusten(i) mukaisesti, joten en juuri reagoi siihen.

Kuten sanotaan: "Tasa-arvo on sitä, että jokaista kohdellaan eri tavalla!"
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 24.10.2015 22:15:08

Hupi, mitä mieltä olet Zeyn ja Jitachin antamista materiaaleista? Havaintosi voisivat olla hieman syvällisempiä ja oman mielipiden antamista pidetään usein positiivisena asiana.

Tetra on pelin suhteen mielenkiintoisessa asemassa, sillä hän on sinäänsä vastakkain Jitachin sekä Livin kanssa. Etäisyyden otto Zeyhin on sinäänsä ymmärrettävää; Zeyn pelityyli pysyy sen verran vakaana, että ensimmäisen päivän perusteella hänestä on hankala asettaa hyvis/pahis akselille. Tämän vuoksi itse pyrin kiinnittämään huomiota noihin suhteisiin, sillä niitä pohtimalla ei aloita toista päivää nollilta. Uskoisin, että Tetran roolin paljastuminen kertoisi eniten pelin tilanteesta, mutta en vielä menisi väittämään häntä pahismaiseksi.

Jitachin suhteet Tetraan vaikuttavat ehkä liian vastakkaisilta, jotta ne sopisivat pahisparille. Toisaalta etäisyyden otto Tetraan pointeilla, joilla ei edes itse asiassa väitetä Tetraa pahismaiseksi, vaan harhaiselta/väärintoimivalta, voi juurikin olla "suunniteltua" pahiskeskustelua ja tarkoituksenmukaista etäisyydenottoa. Jitachi ja Tetra ovat molemmat värikkäitä pelaajia, jotka pahisparina voisivat hyvinkin toimia näin.

Martyyristä vielä tähän väliin... Onko rooliltaan epäselvän hahmon henki yhtä arvokas kuin varmaksi hyvikseksi todetun martyyrin? Itse kallistuisin sille kannalle, että ei. En nyt ala hirveästi neuvomaan muita kuinka mitäkin roolia tulisi pelata, mutta martyyrin pelaamisessa kannattaa miettiä tilannetta tarkkaan. Ehkä joissain tilanteissa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 24.10.2015 22:55:28

Zey on kirjoittanut zeymaisia, pohtivia viestejä.
Huomasin Zeyltä lauseen suunnittelisiko joku pahiskeskustelunsa.
Kai niin voisi tehdä, ei suoraan, mutta malliin tää sanos näin ja se sanos noin?
En tajua tota itsekään. En lähtisi Zeytä vielä epäilemään, neutraali.

Jitachi
Keskustelua Tetran kanssa, molempien viestit vastakkaisia.
Jotenkin Tetra tuntuu dominoivan peliä nyt?
Jitachi selittänyt omia viestejään. Tuntuu vievän peliä eteenpäin.

Ropsus
Koulukiireinen?

Marttyyria pelaisin varmaan aika varovasti.
Hupi
 

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jii » 25.10.2015 00:02:34

Jopas. Olin viikon Barcelonassa lomailemassa, niin tämän aloitus meni vähän ohi. :D Tuun huomenna kommentoimaan paremmin, nyt tämmöinen tylsääkin tylsempi heräämisviesti.
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 25.10.2015 00:14:26

Oho, täälläpäs on puhuttu. :D

Jitachi kirjoitti:(Ja Zey: Myönnän heti syyllistyneeni keskustelun suunnitteluun pahiksena itse parikin kertaa~)

(Mä oon luullu, että kyseessä on joku myytti vaan, mutta näköjään oikeesti jotkut jaksaa sunnitella keskusteluja. Oon vaikuttunut!)

Mitä tulee marttyyriin, niin fiksuinta olisi olla suojelematta ketään, sillä kenenkään muun henki ei voi tulla niin arvokkaaksi kuin marttyyrin henki. Eipä tässä kai sen enempää puhumista ole. Jitachilta jännää puhetta marttyyristä. Vaikka onkin kokenut niin silti kannattaa ilmeisesti pienellä varauksella sitä, että marttyyri suojelisi. Miksi näin?

Tetradynamian ja Jitachin välisessä keskustelussa alkaakin olla jo pientä kipakkuutta, mikä alkaa kyllä luoda vaikutelmaa, etteivät he olisi pahiskavereita. //Violetilla oli kyllä hyvä pointti, etteivät he oikeastaan kyllä epäile toisiaan. Tosin nyt alkaa mietityttämään, että olisiko Jitachi myöntänyt suunnittelevansa keskusteluja pahiksena samassa viestissä kuin hän olisi aloittanut suunnitellun keskustelun. Tai siis vähempikin saa vainoharhat liikkeelle. Lisäksi pitäisin kyllä parempana suunniteltuna pesäerontekona sitä, että heillä olisi ollut edes pikkuruinen mukamas epäilyttävä asia, josta kiistellä, sillä se olisi tuonut vielä "paremmaksi" tilanteen, muttei kuitenkaan olisi vaarantanut kumpaakaan. Ja jotenkin musta tuntuu, ettei ehkä kuitenkaan suunniteltu juttu menisi näin kipakaksi, enemmän olisi sellainen normaali väittelyjuttu, joka vaan tehtäisiin tarpeeksi pitkästi, jotta jokainen huomaa ja muistaa asian. Eli joo, en nyt olisi heti kyllä luokittelemassa pahiskavereiksi.

Livingstonen pidempi viesti taas nostatti hieman kulmia, sillä juurihan Liv itse syytti Tetraa epäilysten väkisinvääntämisestä (eli ei pidä kyseistä käytöstä mitenkään hyvikselle tarpeellisena), mutta kuitenkin tuo Ropsus&Tetradynamia pari hänen omissa pohdinnoissaan vaikutti omaan silmään väkisinväännetyltä. Muutenkin tuntuu jotenkin jääneen junnaamaan Tetran kohdille, sillä minua ja Jitachia ei pohdittu lainkaan yksittäisinä pelaajina, vain käyttäytymistämme Tetran kanssa. Vähän tulee sellainen olo, että Liv pahiksena päätti, että Tetran olisi hyvä tippua, onhan Tetra jonkun verran Liviä syytellyt ja on potentiaalinen Livin äänestäjä, ja nyt sitten vain keräillään jotain syitä, miksi Tetra olisi pahis.

Hupin "syttäkää aloittelijuutta" -kommentti on hämmentävä. Pelissä on kuitenkin suhteellisen paljon keskitytty siihen, että aloittelijuus voi joissakin tapauksissa olla ominaisuus, joka saa muut katsomaan läpi sormien asioita. Kuitenkin on myös aika paljon vaahdottu siitä, miten aloittelijuuden korostaminen on epäilyttävää. En oikeastaan tiedä yhtään, mitä tästä kommentista pitäisi ajatella, mutta häiritsee. Aivan kuin Hupi haluaisi tahallaan epäilyjä, mitä hyvis ei kyllä haluaisi, mutten ymmärrä miksi pahiskaan haluaisi. Olen hämmentynyt.

//Ja Jii väliin.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Raegan » 25.10.2015 03:50:11

Loistavaa, peli alkanut! Onneks tuli huomattua suht ajoissa, tätä on odotettu! Täällä kyllä jo aika myöhä joten ilmoittelen tässä vain heräileväni ja kirjoittelen huomenna toivottavasti heti aamusta paremmin.

Zey kirjoitti:
Violet kirjoitti:1) Tetra on aloittanut itselleen tyypillisellä tavalla, eli agressiivisesti ja kärkevästi. Miksi Zey antaa hänelle varovaista luottoa? Itse en antaisi.

Koska oon nähnyt Tetralta myös pelejä, joissa hän ei ole kauheasti peliä kommentoinut. Jos siis Tetra menisi tässä pelissä samalla tavalla (eli jättäisi suuremmat kommentoinnit muille), niin kukaan ei ihmettelisi asiaa sen enempää. Hän ei kuitenkaan tehnyt näin vaan päin vastoin edistää peliä, joten siitä varovaista luottoa hänelle.

Jaa, mulla kun on enemmän muistikuvia aktiivisesta pahis-Tetradynamiasta - jotenkin jäänyt mielikuva vähän kuin Simpsoneiden Mr.Burnsista juonittelemassa. :D

Zey kirjoitti:Itse en ehkä vielä lähtisi sulkemaan pois Tetra&Liv -pahiskaksikkoa, sillä omasta mielestäni heidän välillä on ollut vain pientä toisen tökkimistä (jota paikoittain on ollut keventämässä huumori), yksi väärinymmärrys ja nyt ilmeisesti alkoi tapauksen taaksejättämisen vaihe.

Juu, en minäkään, aika usein pahisparit aloittavat pienellä kähinällä pelin alkumetreillä kun ei oo vielä oikeen kunnon riskiä olla epäilysten keskipisteessä mutta on helppo tehdä pesäeroa.

Ei mulla kuitenkaan nyt erityisesti Tetradynamiaa kohtaan ole sen kummempia epäilyksiä, aika neutraalille mulle kaikki vielä vaikuttaa. Täytynee lukaista topic huomenna uudestaan tarkkaavaisemmin.

Pahoittelen myös mun karmeaa suomen kieltä, tää on oikeestaan ensimmäinen kerta vuoteen kun on täytynyt mitään suomeks kirjoittaa ja sen kyllä huomaa..
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 25.10.2015 07:46:47

Zeyn Hupi-pohdinnat kohotuttavat kulmia täällä. Minua häiritsee se, että yleensä niin analyyttinen Zey muka olisi noin hämmentynyt Hupin toiminnasta. Onko tässä nyt joku hienostunut savuverho, jossa Zey esittää tyhmempää kuin onkaan, vai miksi Zey yrittää saada huomion kääntymään Hupiin (epäilemättä tätä varsinaisesti mistään)?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 25.10.2015 08:09:18

Sainkos mä nyt aikaan pahis-Hupi epäilyn, hups :D

Aloittelijuus kommentti oli vaan toteamus, että olen aloittelija.
Jii ja Raegan hereillä, ja Ariel, hyvä.

Njoo. Raegan keskittyy Zeyhyn herräämisviestissään,.
Melko neutraali.
Tetra ihmettelee Zeyn muhun suuntautuvia pohdintoja.
Jotenkin väittäisin, että Tetra ei ole mukana pahis-Hupi mietinnöissä.
Pahis-Zey voisi olla tuuminut, että Hupia on helppo epäillä?
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 25.10.2015 10:02:59

Tetradynamia kirjoitti:Minähän en tartu niinkään Livin kokemukseen, vaan siihen, että hän itse nostaa sen keskilattialle, Minusta on epäilyttävää, kun joku tuo jonkin itseään koskevan yksityiskohdan noin voimakkaasti (ja täysin pyytämättä) esille ja pohdiskelen tuossa (ja pohdiskelen mielessäni edelleen) miksi Liv toimi niinkuin teki.

Sitä en hahmota vieläkään, missä (muka) olen antanut ymmärtää, että aloittelijuus (tai pelikokemuksen kertominen tms.) antaisi suojaa? En vaikka kuinka ajatuksella näitä viestejä tavaan.


Mea maxima culpa. Tuntuu, että oon tainnut sittenkin tulkita itsekin viestejä väärin ^^'

Zey kirjoitti:Oho, täälläpäs on puhuttu. :D

Jitachi kirjoitti:(Ja Zey: Myönnän heti syyllistyneeni keskustelun suunnitteluun pahiksena itse parikin kertaa~)

(Mä oon luullu, että kyseessä on joku myytti vaan, mutta näköjään oikeesti jotkut jaksaa sunnitella keskusteluja. Oon vaikuttunut!)

Mitä tulee marttyyriin, niin fiksuinta olisi olla suojelematta ketään, sillä kenenkään muun henki ei voi tulla niin arvokkaaksi kuin marttyyrin henki. Eipä tässä kai sen enempää puhumista ole. Jitachilta jännää puhetta marttyyristä. Vaikka onkin kokenut niin silti kannattaa ilmeisesti pienellä varauksella sitä, että marttyyri suojelisi. Miksi näin?


Rehellisesti sanoen, mulla ei ole mitään hajua miten marttyyrillä loppujen lopuksi tulisi pelata, joten koitin miettiä miten hänestä saattaisi olla eniten hyötyä. Teoriassa kyvyllä pystyy antamaan jollekin pelaajalle lisäaikaa tarvittaessa, tässä tosin myös testataan marttyyrin harkintakykyä; onko pelastettavan henki niin arvokas että sen takia kannattaisi uhrautua?

Mua puolestaan Hupi ei varsinaisesti epäilytä, ainoastaan ottaa hirveästi päähän. Kuten Zey sanoi, Hupi on alkupelissä korostanut aloittelijamaisuutta hyvin omituiseen sävyyn. Lisäarvoa tähän Hupisoppaan tuo se, että käytännössä Hupi ei ole mielestäni tehnyt yhtikäs mitään muuta kuin toistellut latteuksia, toisten kommentteja kuin papukaija ja asetellut itselleen jopa pahiksen viittaa itsestään. Musta alkaa enemmänkin tuntua ettei hän oikeasti edes yritä edistää peliä vaan liittyi nimenomaan trollatakseen Jinmurua. Oli hän kummalla puolella tahansa, hän on maanvaiva. (haluaisin käyttää muuta termiä, mutta haluan säilyttää kasvoni yksityishenkilönä :D)
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 25.10.2015 10:38:55

Mikähän mun viesteissä oli Jinmurun trollaamista?
Tossa vikassa viestissäni oli kyllä pientä PJlle vinoilua.
Jitachi toi mielipteesä musta selkeästi esiin, kiitos tästä :D

Komppailen muita. Miksikö?
Koska en ole vielä löytänyt täysin selvää näkemystä pelaajista?
Tetra ollut aktiivisesti mukana, jotenkin mua epäilyttää nyt Tetra tai Zey.
Jos olisin pahis, en kai sekolisi näin pahasti, koska se olisi sama kuin
suora roolinsa kertominen.
Toisaalta, mikään ei ole varmaa.
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 25.10.2015 11:00:37

Hupi: Jos olisiti hyvis, niin miksi sekoilisit noin pahasti? En ymmärrä, miksi roolit olisivat tässä suhteessa niin erilaisia.

Toisekseen: Ei varmaan kenelläkään (hyviksellä) ole täysin selvää näkemystä pelaajista tässä vaiheessa, ei ehkä koko pelin aikana! Ei sen kuitenkaan pitäisi antaa estää tuomasta esille omia ajatuksia sen sijaan, että vain (tai enimmäkseen) komppaa muita. :)

Epäilytänkö minä sinua siksi, että koetan olla aktiivinen pelissä? Vai onko olemassa jokin vähemmän lavea syy?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 25.10.2015 11:19:58

Tetra:
Okei, epäilin sua hätiköidysti.
Aktiisuus pelissä on vaan hyvä asia.

Eipä kai, yritän rauhoittua ja kertoilla ajatuksistani. :)
Muutenkin myönnän provosoituneeni äsken Jitachin viestistä
ja sanoin ehkä hätäisesti asioita.

Eikä hyviksen ja pahiksen roolit eroa välttämättä yhtään toisistaan.
Pointtini oli, ettei pahiksen kannata sekoilulla tehdä itsestään helppoa maalia.
Hyvis voi selittää sekoilun aloitteljuudella tms. Tai en tiiä.
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 25.10.2015 11:42:48

Tetradynamia kirjoitti:Minua häiritsee se, että yleensä niin analyyttinen Zey muka olisi noin hämmentynyt Hupin toiminnasta. Onko tässä nyt joku hienostunut savuverho, jossa Zey esittää tyhmempää kuin onkaan, vai miksi Zey yrittää saada huomion kääntymään Hupiin (epäilemättä tätä varsinaisesti mistään)?

Muuten Hupin toiminta on aika lailla "neutraalia", mutta toi kommentti kyllä hämmentää mua, kun en keksi hyvikselle enkä pahikselle mitään syytä sanoa tuota. Mieluusti siis kuulen muiden pohdintaa asiasta, josta en tiedä miten pitäisi ajatella.

Hupi: Epäilytänkö mä siis sen takia, kun kiinnitin huomiota sinuun?

//Hupi väliin heittämään mielipiteensä Tetrasta ympäri.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 25.10.2015 12:00:55

Zey: Minun näkemykseni Hupin "syyttäkää aloittelijuutta" -kommentista on, että se on itsestään epävarman pelaajan kommentti. Hupi ei ole vielä löytänyt omaa paikkaansa pelissä, eikä oikein tunnu usaltavan tuoda omaa ajatteluaan esiin. Sitten, kun hän sen (vähänkään) tekee, hänen oma epävarmuutensa aiheuttaa sen, että hän etsii suojaa itsestään riippumattomasta tekijästä (aloittelijuus). Tällaisessa tilanteessa, jossa epävarmuus on noin voimakasta, jää helposti tyystin huomaamatta vaikka aloittelijuuden korostamisesta olisi kuinka pelissä aiemmin puhuttu.

Tällä perusteella ei Hupin asemasta hyvis-pahis -akselilla voi sanoa mitään (vaikka pahiksena paineita/jännitystä on ehkä enemmän)
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 25.10.2015 12:15:31

Zey:
Epälytät mua, koska et periaatteessa kai ole aiemmin epäillyt mua mistään.
Aloitteliuuspuheeni oli vain toteamus, että näin on.
Eh? Miten se oli niin epäilyttävä lausahdus, onhan Liv julistanut paljon vahvemmin olevansa aloittelija
ihan vain jonkun esimerkin heittääkseni.
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 25.10.2015 12:42:47

Tetra: Itse taas näen, että nimen omaa epävarma pelaaja, joka suorastaan pelkää epäilyjä (ainakin itse pelkäsin ensimmäisissä peleissäni todella paljon epäilyjä) muistaisi nimenomaa sen, että aloittelijuuden mainitsemalla voi saada epäilyjä itselleen ja välttelisi tätä. Monesti ne ensimmäiset pelit menee nimen omaa niin, että koittaa vältellä muiden epäilyjä ja sillä silmällä seurailee peliä, eli jos listauksista saadaan kehuja niin silloin koittaa tehdä listauksen jne ja jos taas sanotaan että vihreä ava on epäilyttävä, niin silloin ei ainakaan vihreää avaa laita itselleen. Tämän takia ajattelenkin, että kyseinen kommentti poikkeaa Hupin muusta aloittelijalle tyypillisestä käytöksestä.

Hupi kirjoitti:Epälytät mua, koska et periaatteessa kai ole aiemmin epäillyt mua mistään.
Aloitteliuuspuheeni oli vain toteamus, että näin on.
Eh? Miten se oli niin epäilyttävä lausahdus, onhan Liv julistanut paljon vahvemmin olevansa aloittelija
ihan vain jonkun esimerkin heittääkseni.

Miksi hyvis ei voi epäillä sinua? Ylhäällä Tetralle osoitetussa kohdassa kerron miksi itse pidän tuota lausahdusta mielenkiintoisena, en vain vielä tiedä viittaako se hyvikseen vai pahikseen. Ero Livin kommenttiin verrattuna on siinä, että ennen Livin kommenttia topassa ei oltu otettu kantaa siihen, että onko uutena kyläläisenä olon maininta epäilyttävää vai ei (eikä Liv ole aloittelija, tai väittänyt olevansa sellainen, eli periaatteessa poikkeaa siinäkin).
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 25.10.2015 13:38:51

Okei, teen nyt pikaisena yhteenvedon tilanteesta pelissä.
Pelaajat heräävät, äänessä Liv, Tetra, Zey ja Jitachi.
Tetran ja Livin keskustelnpätkä. Zey ääneen tässä vaiheessa.
Peli jatkuu, Tetra ja Liv unohtuvat.
Ropsus herää, hiljenee sitten.
Peli etenee taas.
Jitachi - Hupi episodi.
Tetra ja Zey ääneen.
Minä äänessä.
Saatoin unohtaa jotain, mutta koitin kasata kaiken nopeasti yhteen.
Jii ja Raegan
Harmaata aluetta vielä.

Horaaneko
Missä olet?

Minä
Sählä, joka ei osaa keskittyä peliin täysin.


Tokikin, Zey, hyvis voi epäillä mua.
Ääh, oli velä joku hyvä kommentti mielessä mutta unohdin sen. :/
Hupi
 

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 25.10.2015 14:19:23

Hupi: Mikä siis siinä, että uskot minun epäilevän sinua, tekee minusta epäilyttävän?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Re: Varo, Son Goku!! 1 pv --> 26.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hupi » 25.10.2015 14:38:55

Zey kirjoitti:Hupi: Mikä siis siinä, että uskot minun epäilevän sinua, tekee minusta epäilyttävän?


Niin, no sinänsähän näissä peleissä kaikki ovat epäiltyjä kunnes pelaaja a putoaa ja huomataan, että heippa hyvis/pahis.
Miksi sinä olet epäilyttävä, koska uskon, että epäilet minua?
Siis, en tiedä, mutta jotenkin mun pahistutka heräs.
Tai sitten olen väärässä ja säädän vaan jotain.

(Sarjassamme surkeita selityksiä Hupilta)
Hupi
 

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa

cron