Ennustajapeli III on ohitse!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 08.04.2015 20:16:34

Nii ja sain yöllä Lotazista tuloksen hyvis. Zeyn noppakäsi...
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 08.04.2015 20:36:02

Kiitos Jimuru, vuodatin suuren osan sielustani tuohon analyysiin.

Jinmuru: Jos olisin ollut pahis, niin eikö olisi ollut paljon yksinkertaisempaa listiä Vampire ja syyttää Lotazia? Jos nyt katsoo pelaajien mielipidettä, niin sinusta Lotazi oli epäilyttävä (tilanne minä, sinä Vampire olisi minulle edullinen) ja Vampiresta sinä et ole epäilyttävä (tilanne minä, Sinä Vampire ei selvästikkään ole minulle edullinen). Enkä jotenkaan jaksa uskoa, että Lotazin tappaminen olisi ollut minulle mitenkään järkevä vaihtoehto tilastollisestikkaan. Jos olisin pahis, ja tähtäisin viime yönä Jinmuruun tai Lotaziin, niin tappaisin joko herkkäuskoisen tai nopan. Jos osuisin noppaan, niin pelissä on yksi pelaaja, joka on saanut vain hyvistuloksia sekä Vampire, eli kaksi varmaa hyvistä lisäkseni.Jinmurulla tätä riskiä ei ole, sillä pahiksena hän tiesi Lotazin olleen herkkäuskoinen. Pahiksena olisin ottanut tuosta mielestäni kohtuuttoman riskin päästäkseni pelaamaan huonossa asemassa.

Zey on varmaan heittänyt painotettuja noppia, sillä sain edelleen pahistuloksen Jinmurusta. Tai vaihtoehtoisesti olen vainoharhainen ennustaja, jolloin Vampiren potentiaalinen ennustustulos
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 08.04.2015 21:36:13

Niin no, en muista sua edellisistä Kylistä hirveesti, mut vaikutat jotenki ylpeeltä pelaajalta, että haluaisit kokeilla rajojas. :DD En muuta syytä keksi, ja täähän saa Vampiren nimenomaan kätevästi epäilemään mua. Eihän tää tappo ois ollu mullekaan järkevä (Vampire ois menny sen siliän tien, jos oisin pahis). Mää oon kuitenki niin voitonhimonen, etten todellakaan ois alkanu leikkiin kohtalolla näin vaan ottanu helpon voiton :DD En myöskään ois tappanu ekana yönä Violetia (sitä ekaa versiota), koska siinä ei ollu mitään järkeä :'D En tiiä, että laittoko sen yönimen Herkkuoone (miks ois?) vai unohtiko molemmat (Hagrid oli antiaktiivi, ni ihan hyvis ois voinuki käyä niin), se kävis järkeen. Sää sen sijaan vaikutat niin fiksulta pelaajalta, että oisit varapelaajaks tullesas voinu laittaa yönimeks Odoshin, joka oli ainoa vaihtelevia tuloksia saanu ja siis hyvällä todennäkösyyellä mielenvikanen ennustaja.

Varapelaajaks tullesaan Violetin pelityyli muuttu aivan erilaiseks. Se puhuu myös sen puolesta, että hän ois pahis. Oot ollu neutraali ja mitäänsanomaton, mää sen sijaan oon kirjottanu pitkiä viestejä joisa on ollu paljo asiaa (ainaki mun mielestä), ja oon laittanu tähän peliin oikeesti hävyttömän paljo aikaa (kirjotan yhtä viestiä helpostiki tuntikausia). Pahikset pärjää yleensä sillä, että on mitäänsanomattomia, joten miks oisin turhaan nähäny kaiken tän vaivan?

Lotazi muuten sano, että oon muka hyvä pelaamaan pahista, mut en oo ikinä voittanu yhtäkään pahispeliä. Ainoa tapaus, mikä muistuu mieleen, ku trollasin mus musin ja jonku toisen kaa (oisko jopa ollu siskoni Sora?) koko peli, ku tultiin siihen tulokseen, ettei voijja enää voittaa. :DDD Että silleen... (Se oli joku ingame-peli, josa tais olla ihmissusia, muistaako kukaan...? :DD)

Violetilla jäi vissiin lause kesken?
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Vampire » 08.04.2015 21:58:13

Mä ennustin Violetin yöllä ja sain tulokseksi pahis. Mikä nyt ei yllätä, koska taidan kyllä olla vainoharhainen. Sen sijaan Violetin peluu ei kyllä vakuuta mua yhtään, enkä tiedä miks pahikset ei mua tappaneet. Tässä vaiheessa on ihan kätevä sanoa, että oon tähän mennessä ekaa yötä lukuun ottamatta ja tokaa yötä (jolloin testasin omaa variaatiotani varmalla tuloksella) aina ennustanut niistä, joita epäilen. Jos Jinmuru olis pahis, olis ollut erittäin typerää olla tappamatta mua ja lynkata sen sijaan Lotazi - tosin mun pitää tarkistaa yks asia vielä ennen kuin sanon mitään sen tarkemmin, koska en muista sitä yksityiskohtaa tarkalleen ja sillä voi olla merkitystä mun mielipiteeni ja myös ääneni kannalta.

Tällä hetkellä kuitenkin ääni olis suuntautumassa Violetin suuntaan, tämän pelityyli muuttui radikaalisti, kun Violet tuli Hagridin tilalle ja olen jo kertaalleen kommentoinut dominoivuutta ja Violetin tyylinmuutosta jo aikaisemmin... Lisäks mua tökki se, että Violet halusi Horaanekon paikalle puolustautumaan ja selittelemään Lilianin tekoja - millä helkutilla Horaaneko pystyisi selittelemään jonkun ihan muun toimia ainakin olettaen, että Horaanekosta ei ole tullut yhtäkkiä telepaatti ja tämä olisi oppinut lukemaan ajatuksia. Horaa ja Lilian eivät ole sama henkilö, joten on absurdia vaatia varapelaajaa ja toista henkilöä antamaan selitys sille, mitä joku toinen on tehnyt. Koko kuvio tuntuu vain siltä, että Violet on halunnut puolustautumista (joka on käytännössä tuolla tasolla mahdotonta) tilanteessa, jossa sitä ei ole edes mahdollista antaa ja siten oikeutusta omalle äänelleen ja varmistaakseen siten pelin jatkumisen uuden hyviksen tiputuksella.

Lisäksi sekä Horaaneko että Lotazi ovat epäilleet Violetia pahikseksi, jolloin Lotazin tiputtaminen on voinut olla taktinen veto sen suuntaan, että minä epäröisin ja lähtisinkin Jinmurua epäilemään ja Violetin kelkkaan. Lotazi kuitenkin epäili Liliania ja Violetia ja Lilianin paljastuttua hyvikseksi olisi mitä suurimmalla todennäköisyydellä lähtenyt äänestämään ja epäilemään Violetia, jolloin Lotazin tiputtaminen on oletettavan Violet-pahiksen etujen mukaista, vaikka olisikin ollut mahdollisuus siihen, että Jinmuru olisi lähtenyt epäilemään Lotazia ja jättänyt Violetin rauhaan. Jinmuru on kuitenkin koko ajan pohdinnoissaan pyörittänyt sitä, että Violet on mahdollinen pahis ja kun noista Jinmurun skenaarioista poistaa jo selvinneet osaset, niin aikalailla kaikista tulee ratkaisuksi Violet=pahis. Tällöin siis olis ehdottomasti Violet-pahikselta järkevää jättää Vampire-varma hyvis eloon, koska on sauma siihen, että olisinkin lähtenyt epäilemään Jinmurua.

Ja tässäpä tuli samalla tarkistettua tuo yksityiskohta, jonka mainitsin (tuo ylläoleva) ja sitä myöten ääni suuntautuu seuraavalla tavalla:

++Violet

Ääni voi toki edelleen muuttua, mikäli Violet onnistuu jollakin tavalla vakuuttamaan minut siitä, että hän ei ole pahis. Violet vaan saa puhua aikamoisen liukkaasti sen eteen, koska tällä hetkellä aihetodisteet näyttäis osoittavan oikein mukavasti siihen suuntaan, että Violet olisi meidän viimeinen pahispelaajamme.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Vampire » 08.04.2015 21:59:47

Jinmuru, olisko ollut Ihmissusia, ihmissusia, jossa olin ennustaja ja Mus taisi tulla jossain vaiheessa pahiksena esille ja siekin tulit siihen jotain sekoilemaan. Tais olla itse asiassa Soran vetämä peli... Tuli jostain ihan puskista mieleen :D
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 08.04.2015 22:00:12

Siis vampiren potentiaalisella ennustustuloksella voi vielä olla vaikutusta peliin. Lause jäi totisesti kesken.

Mitä tulee ylpeyteen, niin ei, en usko, että näin kriittisessä tilanteessa antaisin sille ylivallan. Viimepahispelissäni taisin ihan suosiolla tapattaa itseni, päivällä, jotta tiimiläiseni saisi hyvispisteitä. Mitä tulee Violetin kuolemaan ensimmäisen päivän aikana, niin ratkaisu oli sinänsä ihan hyvä, sillä Violetin tulos viittasi mielenvikaiseen ennustajaan. Olisiko pahis halunnut pitää pelissä mielenvikaisen ennustajan, joka olisi pian päässyt jakamaan lisää tuloksiaan? Käytin viimeisen ensimmäisen roolini ennustuksen Herkkuooneen, minkä jälkeen olin suhteellisen varma roolistani. Viesteistäni pystyi päättelemään, että ennustaisin herkkuoonea (kannatinhan varmoja ennustustuloksia monien sijaan).

Mitä tulee tyyliin, niin se on muuttunut enemmänkin tilanteen vuoksi. Alussa yritin avata peliä agressiivisesti, tosin näitä tekoja minun ei täydy edes puolustella, sillä paljastuin jo hyvikseksi. Nyt jouduin yllättäen varapelaajaksi (en olettanut, että minut päästetään varapelaajaksi entisen taustani vuoksi) enkä ollut lukenut viestejä. Mitä tulee mitäänsanomattomuuteen, niin kiistän väitteesi. Olen esittänyt mielipiteitäni pelaajista ja vastannut kysymyksiisi sekä esittänyt kysymyksiä. Mitä tulee viestien pituuteen, niin se on pitkälti vain tyyliseikka, joka vaikuttaa siihen, miten viestejä tulkitaan. Omat viestini eivät yleensä ole kovinkaan pitkiä (paitsi listausviestit, jollaista en tässä pelissä ole kokenut tarpeelliseksi). kyllähän sinullakin oli eräs pitkä viesti, jossa pitkälti referoit kaikien elossa olevien pelaajien toimet, minkä jälkeen analysoit pelaajia parin lauseen verran ja heität pari kysymystä. Vähentääkö se viestini arvoa, jos jätän pois ylimääräiset referoinnit? Välillä tuntuu, että yrität luoda itsestäsi "hyödyllisen" vaikutelman lisäämällä viestiisi asioihin etäisesti liittyviä seikkoja (kuten ennustuslistassasi toteutuneiden ennustusten kursivoinnit, kun niillä ei ole mitään väliä).

Mistä yhtäkkinen into puolustella omaa "heikkoutta" pahisroolien suhteen? Jos et ole koskaan voittannut pahisroolilla, niin en ihmettele, miksi olet uhrannut tähän näin paljon aikaa :D (Huom. Tämä on provosoiva toteamus. Vastaa omalla vastuullasi.)
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 08.04.2015 22:32:07

Jooo, Vampire, kuulostaa tutulta :DDD Tuntuu pahalta se meijjän trollaus, sori siitä...

Vampire kirjoitti:Lisäksi sekä Horaaneko että Lotazi ovat epäilleet Violetia pahikseksi, jolloin Lotazin tiputtaminen on voinut olla taktinen veto sen suuntaan, että minä epäröisin ja lähtisinkin Jinmurua epäilemään ja Violetin kelkkaan. Lotazi kuitenkin epäili Liliania ja Violetia ja Lilianin paljastuttua hyvikseksi olisi mitä suurimmalla todennäköisyydellä lähtenyt äänestämään ja epäilemään Violetia, jolloin Lotazin tiputtaminen on oletettavan Violet-pahiksen etujen mukaista, vaikka olisikin ollut mahdollisuus siihen, että Jinmuru olisi lähtenyt epäilemään Lotazia ja jättänyt Violetin rauhaan. Jinmuru on kuitenkin koko ajan pohdinnoissaan pyörittänyt sitä, että Violet on mahdollinen pahis ja kun noista Jinmurun skenaarioista poistaa jo selvinneet osaset, niin aikalailla kaikista tulee ratkaisuksi Violet=pahis. Tällöin siis olis ehdottomasti Violet-pahikselta järkevää jättää Vampire-varma hyvis eloon, koska on sauma siihen, että olisinkin lähtenyt epäilemään Jinmurua.

Tää on hyvä pointti, en ees ite tajunnu. Violetki selvitti kivasti sen, miks eka Violet lynkattiin, nyt nyt käy yötapotki enemmän järkeen. :'D Ja jos mää oisin ollu pahis, ni niisä ei ois ollu mitään järkeä.

Violet kirjoitti:Mistä yhtäkkinen into puolustella omaa "heikkoutta" pahisroolien suhteen? Jos et ole koskaan voittannut pahisroolilla, niin en ihmettele, miksi olet uhrannut tähän näin paljon aikaa :D (Huom. Tämä on provosoiva toteamus. Vastaa omalla vastuullasi.)

Sanoin, koska Lotazi puhu siitä ja muistin puolustuspuheeni aikana, etten vastannu siihen eilen. Mun puolustuspuheesa oli kyl vaan lyhyt maininta tuosta ja enemmän muuta asiaa.

Violet kirjoitti:Mitä tulee mitäänsanomattomuuteen, niin kiistän väitteesi. Olen esittänyt mielipiteitäni pelaajista ja vastannut kysymyksiisi sekä esittänyt kysymyksiä.

Mitäänsanomaton: "sellainen, jossa ei ole sisältöä tai joka ei herätä tunteita; sisällyksetön, mielenkiinnoton". Eli en tarkottanu sitä, että et oo sanonu mitään. :DD Mut se, mitä oot sanonu, on ollu mun mielestä sisällötöntä.

Violet kirjoitti:Viesteistäni pystyi päättelemään, että ennustaisin herkkuoonea (kannatinhan varmoja ennustustuloksia monien sijaan).

Mitä tarkotat tällä? Nyt ei sytytä. Siis varmoja ennustustuloksia monien ennustustuloksien (vai pelaajien) sijaan?
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 09.04.2015 21:57:08

Tänään en ehdi/en jaksa vastailla. Yritän huomenna uudelleen. Joo, ymmärrän, että on ikävää, kun vastaukseni viivästyy, mutta en nyt aio aloittaa viestiä, jonka kirjoittaminen vie tunteja. Syytän kroonista laiskuutta ja yleistä saamattomuutta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 11.04.2015 11:07:11

Vampire kirjoitti:Jos Jinmuru olis pahis, olis ollut erittäin typerää olla tappamatta mua ja lynkata sen sijaan Lotazi - tosin mun pitää tarkistaa yks asia vielä ennen kuin sanon mitään sen tarkemmin, koska en muista sitä yksityiskohtaa tarkalleen ja sillä voi olla merkitystä mun mielipiteeni ja myös ääneni kannalta.

Niin, mutta minun olisi vielä typerämpää tappaa Lotazi, koska olit ilmaissut pitäväsi Jinmurua hyvismäisenä. Tämän lisäksi minun ei olisi missään nimessä pahiksena kannattanut tappaa Jinmurua tai Lotazia, sillä minun ollessani pahis, on jommankumman heistä oltava noppaennustaja, ja jos tappaisin noppaennustajan, niin paljastuisin itse pahikseksi. Eli jos olisin toiminut näin, niin otin 50% mahdollisuuden hävitä peli täysin, mikä on erittäin korkea riski. Jinmurulla tätä riskiä ei ole, sillä hänen ollessaan pahis hän tiesi Lotazin olleen herkkäuskoinen, jolloin hän kykeni tämän tappamaan ilman riskejä.

Vampire kirjoitti:tämän pelityyli muuttui radikaalisti, kun Violet tuli Hagridin tilalle ja olen jo kertaalleen kommentoinut dominoivuutta ja Violetin tyylinmuutosta jo aikaisemmin

Koska pelin ensimmäisenä päivänä täytyy toimia samoin, kuin muina päivinä? Halusin pelille nopean alun, ja siksi toimin aluksi niin kuin toimin. Tästä käytöksestä on turha puhua pitemmälle, sillä sen puolustelu ei vaikuta omaan rooliini mitenkään. Kun saavuin peliin, niin olin ihan pihalla kaikesta, joten en voinut pelata yhtä itsevarmasta, eikä sille ollut myöskään tarvetta, koska peli oli jo lähtenyt käyntiin.

Horaaneko kirjoitti: Violet halusi Horaanekon paikalle puolustautumaan ja selittelemään Lilianin tekoja - millä helkutilla Horaaneko pystyisi selittelemään jonkun ihan muun toimia ainakin olettaen, että Horaanekosta ei ole tullut yhtäkkiä telepaatti ja tämä olisi oppinut lukemaan ajatuksia. Horaa ja Lilian eivät ole sama henkilö, joten on absurdia vaatia varapelaajaa ja toista henkilöä antamaan selitys sille, mitä joku toinen on tehnyt. Koko kuvio tuntuu vain siltä, että Violet on halunnut puolustautumista (joka on käytännössä tuolla tasolla mahdotonta) tilanteessa, jossa sitä ei ole edes mahdollista antaa ja siten oikeutusta omalle äänelleen ja varmistaakseen siten pelin jatkumisen uuden hyviksen tiputuksella.

Vaikka Horaaneko olisi pelannut tuossa tilanteessa täydellisesti, niin olisin silti todennäköisesti äänestänyt häntä. Suurin syy siihen, miksi halusin odottaa Horaanekoa on se, että en tykkää uusien pelaajien äänestämisestä ;_; Se ei tunnu kivalta. Tämän lisäksi ajattelin, että tässä tilanteessa Horaaneko kykenee puolustamaan asemaansa paremmin, kuin Teresa, sillä Teresa vetosi koko ajan kokemattomuuteensa eikä antanut selkeitä vastauksia (Horaaneko olisi voinut yrittää lähteä syyttämään muita pelaajia, ja lähteä äänestämään jotakuta hyvin perustein, jolloin hän olisi puolustanut asemaansa osoittamalla jonkun muun olevan pahismaisempi, mutta tätä ei kumminkaan tapahtunut).

Vampire kirjoitti:Lisäksi sekä Horaaneko että Lotazi ovat epäilleet Violetia pahikseksi

Kuten myös sinä edellisenä päivänä. Tulkitin eilisen viestisi, että Jimuru hyvismäisin, Lotazi neutraali ja Violet lievästi(?) pahismainen. Tässäkin tilanteessa sinun tappaminen yöllä olisi ollut kannattavinta.

Vampire kirjoitti:Lotazi kuitenkin epäili Liliania ja Violetia ja Lilianin paljastuttua hyvikseksi olisi mitä suurimmalla todennäköisyydellä lähtenyt äänestämään ja epäilemään Violetia, jolloin Lotazin tiputtaminen on oletettavan Violet-pahiksen etujen mukaista

Tilanteessa, jossa minä ja Jinmuru olemme vielä pelissä, niin Sinä sekä lotazi olisitte molemmat rynnänneet kimppuuni. Erona on, että sinä olet varma hyvis ja että sinun tappamiseesi ei liittyisi riskejä. Suoraan sanottuna sinun hengissä pitäminen ei ole pahis-Violetin etujen mukaista.

Jinmuru on kuitenkin koko ajan pohdinnoissaan pyörittänyt sitä, että Violet on mahdollinen pahis ja kun noista Jinmurun skenaarioista poistaa jo selvinneet osaset, niin aikalailla kaikista tulee ratkaisuksi Violet=pahis.

Ensinnäkin noissa kaikissa Jinmurun pyörittelyissä taidetaan lähteä sillä oletuksella, että Jinmuru itse on hyvis, joten et voi suoraan käyttää tai uskoa näitä Jinmurun tilastoja, sillä sinulla ei ole tietoa Jinmurun roolista. Uskoisin, että Jinmuru=pahis voidaan ratkaista aivan yhtä monta kertaa, ja tällä hetkellä (Lotazin roolin paljastuttua) jopa useammin, kuin Violet=pahis. Tällä hetkellä tilastollisesti Jinmuru on todennäköisempi pahis kuin minä, sillä:

Vampire voi olla: Noppa tai Vainoharhainen
Violet voi olla: Noppa, Vainoharhainen tai Pahis
Jinmuru voi olla: Noppa tai Pahis

Jinmuru kirjoitti:Mitä tarkotat tällä? Nyt ei sytytä. Siis varmoja ennustustuloksia monien ennustustuloksien (vai pelaajien) sijaan?

Tarkoitin, että varmat ennustustulokset ovat parempi vaihtoehto, kuin monta ennustustulosta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 11.04.2015 22:07:50

Violet kirjoitti:
Vampire kirjoitti:Jos Jinmuru olis pahis, olis ollut erittäin typerää olla tappamatta mua ja lynkata sen sijaan Lotazi - tosin mun pitää tarkistaa yks asia vielä ennen kuin sanon mitään sen tarkemmin, koska en muista sitä yksityiskohtaa tarkalleen ja sillä voi olla merkitystä mun mielipiteeni ja myös ääneni kannalta.

Niin, mutta minun olisi vielä typerämpää tappaa Lotazi, koska olit ilmaissut pitäväsi Jinmurua hyvismäisenä. Tämän lisäksi minun ei olisi missään nimessä pahiksena kannattanut tappaa Jinmurua tai Lotazia, sillä minun ollessani pahis, on jommankumman heistä oltava noppaennustaja, ja jos tappaisin noppaennustajan, niin paljastuisin itse pahikseksi. Eli jos olisin toiminut näin, niin otin 50% mahdollisuuden hävitä peli täysin, mikä on erittäin korkea riski. Jinmurulla tätä riskiä ei ole, sillä hänen ollessaan pahis hän tiesi Lotazin olleen herkkäuskoinen, jolloin hän kykeni tämän tappamaan ilman riskejä.

Ei mun ois tosiaan kannattanu pahiksena tappaa Lotazia, koska tänään mulla ois vaan yks mahollinen hyvisrooli, mikä on pahikselle tietenki hankalampaa. Sulla, Violet, on nyt mahollista piiloutua sekä vainoharhasen että noppaennustajan taakse, ku yrität väittää, että mää oon pahis (vaikka mää oon noppaennustaja ja Vampire vainoharhanen).

Violet kirjoitti:Suoraan sanottuna sinun hengissä pitäminen ei ole pahis-Violetin etujen mukaista.

Näin niinku suomen kielen opiskelijana kiinnitin huomioni tuohon preesens-muotoon. ;) Sieltähän tuli jo (freudilainen?) tunnustus...
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 11.04.2015 22:21:40

Jinmuru kirjoitti:Näin niinku suomen kielen opiskelijana kiinnitin huomioni tuohon preesens-muotoon. ;) Sieltähän tuli jo (freudilainen?) tunnustus...

Yritätkö oikeasti kääntää minut pahikseksi kieliopin avulla? Etkö löytänyt mitään vahvempaa aineistoa, vai alatko käydä epätoivoiseksi?

Jimuru kirjoitti:Ei mun ois tosiaan kannattanu pahiksena tappaa Lotazia, koska tänään mulla ois vaan yks mahollinen hyvisrooli, mikä on pahikselle tietenki hankalampaa. Sulla, Violet, on nyt mahollista piiloutua sekä vainoharhasen että noppaennustajan taakse, ku yrität väittää, että mää oon pahis (vaikka mää oon noppaennustaja ja Vampire vainoharhanen).

Pointti, mutta Vampire piti sinua kuitenkin hyvismäisenä, joten pahiksena kykenisit uskottelemaan hänelle olevasi noppaennustaja. Kaiken sanomani jälkeen et voi väittää, että Vampiren henkiinjättäminin olisi (hah, konditionaali. Nyt et voi kääntää kielioppia minua vastaan...) pahis-Violetin etujen mukaista.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 11.04.2015 23:50:43

Noh noh, iteki oot provosoinu useeseen otteeseen. Ainoa ero oli se, että mää en sanonu sitä ääneen, jollon se toimii paremmin. Miks hermostut niin paljo? (Kielioppi on sitä paitsi tärkeetä. D:<)

Violet kirjoitti:Kaiken sanomani jälkeen et voi väittää, että Vampiren henkiinjättäminin olisi (hah, konditionaali. Nyt et voi kääntää kielioppia minua vastaan...) pahis-Violetin etujen mukaista.

En väitäkään, et se oli sun etujen mukasta, mut oon täsä ite yrittäny miettiä, että mikä ois ollu sun kannalta hyvä ratkasu. En oikeen keksi. Ehkä sellasta ei ollu, ku päädyit tähän?
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 12.04.2015 09:43:02

Jinmuru: Tarkoitus oli provosoida sinua takaisin. Kielioppi on toki tärkeää, mutta virheellisistä ilmaisuista ei kannata tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Sanoisin, että Vampiren tappaminen olisi ollut pais-Violetin etujen mukaista. Lotazin tappaminen ei näytä olevan pahis-kenenkään etujen mukaista, joten ihmettelen miten tähän ollaan päädytty.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 12.04.2015 11:32:02

Emmää enää tee mitään johtopäätöksiä, ku tiiän jo, että oot pahis. Pitää vaan sanoa jotain vastaan, ettet saa käännettyä Vampiren päätä... Ja oishan se ny tylsää, jos vika päivä vaan oltais hiljaa.

Mut jos oisit tappanu Vampiren, ni sulla ois ollu vaan yks hyvisrooli, jonka taakse piiloutua. Tapoit Lotazin, koska tilanne on nyt se, että todennäkösyys on mun pahikseuden puolella ja voisit ite esittää vainoharhasta tai noppaennustajaa ja toivoa, että Vampire äänestäiski mua?
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 12.04.2015 11:43:47

Jinmuru, ihailen asennettasi. Sinun oma tietoisuus roolistasi kun on niin vakuuttava perustelu meille ulkopuolisille. Turha sinun on siis tehdä johtopäätöksiä, sillä tapaushan on ihan selkeä. Viestisi sävystä kyllä näkyy puolustusviestiesti arvon "piti vaan sanoa jotain vastaan, ettet saa käännettyä Vampiren päätä". Kuulostaa jotenkin siltä, ette viitsi täysin puolustautua kaikkeen sanomaani.

Pahiksena minulle todennäköisesti riittäisi vain yksi peiterooli, jonka taakse voin kätkeytyä, jos saan huomion ohjattua pahismaiseen henkilöön. Vampiren kuollessä ja minun ollessani pahis olisin keskittynyt Lotaziin. Eloonjäämismahdollisuuteni olisivat olleet paremmat.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Zey » 12.04.2015 12:49:55

Väliaikalaskenta

Äänet:
2 Violet (Jinmuru, Vampire)
1 Jinmuru (Violet)

Violet on kuolemassa tällä hetkellä saatuaan eniten ääniä.

Äänestyspakot:

Vampire

Poissa:

Jinmuru 17. - 19.4.

Päivä päättyy tänään kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Zey » 12.04.2015 20:04:24

Päivä onpi päättynyt. :>
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli III 4.päivä päättyy 12.4. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Zey » 12.04.2015 22:26:37

4.ilta

Tervetuloa katsomaan Ennustajapeli III:n finaalia! Meillä kolme ihastuttavaa tuomaria ja kolme todella lahjakasta kilpailijaa! Toivotetaan ensin tervetulleiksi tuomarimme Jo Ennustin, Frede Silmä ja Turma Tulevaisuus. He ovat täällä kommentoimassa finalistiemme suoritusta, mutta vain te katsojat päätätte kuka voittaa Ennustajapeli III:n ja tittelin Ennustajien ennustaja 2015!

Uskomattomat finalistimme ovat korteista ennustava Violet, kissojen mielenliikkeitä seuraileva Jinmuru ja ”Viisi askelta tehookkaaseen hampaidenpesuun” -opuksen lukija Vampire. He ovat taistelleet tiensä tähän finaaliin ja tänään selviää kuka heistä on Ennustajien ennustaja 2015.

Tämän kertainen haasteemme onkin vaativa, ollaanhan tässä jo finaalissa! Semifinaalin tapaan tämäkin liittyy kortteihin. Kun ohjelma on lopussa, nostan yhden kortin pakasta. Kilpailijoiden tehtävänä on ennustaa kortin maa ja numero. Tässä ei kuitenkaan ole vielä kaikki! Kilpailijoiden on myös ennustettava toisten kilpailijoiden ennustus. Jokaisella kilpailijalla on työpöydällään heidän omat ennustusvälineensä, sekä paperi, kirjekuori ja kynä. Paperissa on kolme numeroitua kohtaa ja jokaisen tulee laittaa ennustuksensa oikeaan kohtaan. Violetia koskevat ennustukset ja Violetin oma ennustus menevät kohtaan kaksi, Jinmurun taas kohtaan neljä ja Vampiren kohtaan viisi. Paperi on laitettava kirjekuoreen ja kirjekuori on suljettava tehtävään annetussa ajassa. Tämä aika on tällä kertaa viisitoista minuuttia. Kaikki ymmärretty? Selvä. Aika alkaa... NYT!

Violet rupeaa heti katselemaan korttejaan. Hieman hätäiseltä vaikuttaa hänen työskentelynsä. Aikaa on kyllä vähän, vain viisi minuuttia per ennustus, mutta mahtaakohan Violet sabotoida itseään kiirehtimällä? Se jää nähtäväksi. Jos haluat Violetin voittavan Ennustajapeli III:n ja saavan tittelin Ennustajien ennustaja 2015, niin lähetä viesti kaksi ruudussa näkyvään numeroon.

Jinmuru taas makoilee kissojen keskellä täysin rentoutuneen näköisenä. Aika erilainen tunnelma täällä verrattuna Violetin työpisteeseen! Mahtaakohan Jinmurun rento meininki kuitenkin olla liian rentoa, ollaanhan tässä jo finaalissa. Ja aikaa on todella vähän, joten vastauksia kyllä kannattaa etsiä nopeasti! Mikäli ajattelet Jinmurun ansaitsevan voiton ja Ennustajien ennustaja 2015 -tittelin, lähetä viesti neljä ruudussa näkyvään numeroon.

Vampire onkin aivan finaalin pauloissa! Hän ei vain tyydy selailemaan opustaan, vaan ilmeisesti repii turhiksi havaitsemiaan sivuja kokonaan pois kirjasta! Hän ilmeisesti aikoo varmistaa sen, ettei erehdy katsomaan samaa sivua kahta kertaa. Toivottavasti vain hän ei vahingossa revi kahta sivua kerralla, ettei tarvitse käydä tuota paperipinkkaa lävitse! Mikäli Vampiren on mielestäsi Ennustajien ennustaja 2015, lähetä viesti viisi ruudussa näkyvään numeroon.

Nyt kaikki kilpailijat ovat jo alkaneet kirjoittaa paperille vastauksiaan ja hyvä niin, sillä aikaa on jäljellä enää kolmekymmentä sekunttia! Viisitoista! KYMMENEN, YHDEKSÄN, KAHDEKSAN, SEITSEMÄN, KUUSI, VIISI, NELJÄ, KOLME, KAKSI, YKSI, AIKA!

Sillä aikaa kun apurini keräävät kirjekuoret, niin mennäänpä nostamaan se kortti pakasta! Minä nappaankin... tämän! Ja mikäs tämä on... se on ruutu kymppi. Tällaista siis haetaan ainakin jokaisen oman ennustuksen kohdalta!

Ensimmäinen ennustus on Violetilta ja se kuuluu näin: ”2: ruutu yhdeksän. 4:ruutu kymmenen. 5: hertta kymmenen.” Jinmurun ennustus kuuluu taas näin: ”2: ruutu yhdeksän. 4: ruutu kymmenen. 5: ruutu kymmenen.” Ja viimeinen ennustus onkin sitten Vampiren: ”2: ruutu seitsemän. 4: ruutu yhdeksän. 5: ruutu kymmenen.” Mitä mieltä olette näistä ennustuksista, tuomarit?

*Tuomarit höpisevät tuttuun tapaan mielipiteitään, minkä jälkeen siirrytään mainostauolle. Tällä kertaa mainostetaan itse puhdistuvaa takkia, sekä mukia, josta ei juoma läiky, vaikka miten heiluttaisi.

Ja nyt onkin äänestys päättynyt ja aika katsoa tulokset! Violet, sinä sait yhden oikein kolmesta. Katsojamme ajattelevat tämän perusteella, että... sinä et ole Ennustajien ennustaja 2015. Valitan. Tämä kuitenkin tarkoittaa, että Vampire ja Jinmuru, toinen teistä on voittaja. Jinmuru. Sinä... olet saanut ääniä... eniten, joten tämä tarkoittaa, että sinä olet Ennustajien ennustaja 2015! Onneksi olkoon!

*Paperisilppua lentää, Jinmuru pitää kiitospuheensa ja kaikki halailevat toisiaan.

Nettisivuiltamme voitte katsoa finalistien kommentteja, sekä voittajamme mietinnät! Hyvää lauantai-illan jatkoa!


Äänet:
2 Violet (Jinmuru, Vampire)
1 Jinmuru (Violet)

Violet kuolee saatuaan eniten ääniä.

Äänestyspakot:
Vampire

Kuolleet (7/9):
1.päivä: Horaaneko – oikea ennustaja
1.yö: Violet – mielenvikainen ennustaja
2.päivä: Herkkuoone – pahis
2.yö: Odoshi – mielenvikainen ennustaja
3.päivä: Lilian(/Horaaneko) – vainoharhainen ennustaja
3.yö: Lotazi – herkkäuskoinen ennustaja
4.päivä: Hagrid → Violet – pahis

Pahikset on siis löydetty, joten peli on ohitse ja sana vapaa. :> Onnea hyviksille!

Roolilista:
Odoshi – mielenvikainen ennustaja
Violet – mielenvikainen ennustaja
Teresa – vainoharhainen ennustaja
Jinmuru – nopalla ennustaja
Vampire – vainoharhainen ennustaja
Lotazi – herkkäuskoinen ennustaja
Hagrid → Violet – pahis
Horaaneko – oikea ennustaja
Herkkuoone – pahis

0.yön yönimet:
Horaaneko: Herkkuoone (Vampire)
Violet: Horaaneko
Jinmuru: Horaaneko
Vampire: Odoshi
Odoshi: Vampire (Herkkuoone)
Teresa: Odoshi (Herkkuoone)
Lotazi: Horaaneko (Vampire)

1.yön yönimet:
Violet: Herkkuoone
Jinmuru: Violet
Lotazi: Violet (Jinmuru)
Vampire: Herkkuoone
Teresa: Hagrid (Violet)
Odoshi: Ei nimeä, käytettiin varanimeä Herkkuoone
Pahikset: Ei nimeä, käytettiin kesken päivän tullutta varanimeä Violet.

2.yön yönimet:
Jinmuru: Hagrid (Lotazi)
Lilian: Hagrid
Vampire: Lilian
Lotazi: Lilian
Odoshi: Jinmuru (Lilian)
Pahikset: Odoshi (Lotazi)

3.yön yönimet:
Vampire: Violet
Jinmuru: Lotazi
Lotazi: - (käytettiin varanimeä Jinmuru)
Pahikset: - (käytettiin varanimeä Lotazi)

Täytyy kyllä sanoa, että nostan hattua kaikille niille, jotka jaksavat kirjoittaa pitkiä ingameja ja panostaa niihin. Itse olisin nimittäin parin ensimmäisen ingamen jälkeen jo halunnut tehdä taas niitä muutaman rivin ingameja, jotka sai nopeasti kokoon. Mutta selvisin! :D Pahoittelen kuitenkin sitä, että sen verran laiska olin, etten kertaakaan oikolukenut tuotoksiani. Toivottavasti ette kärsineet pahasti kirjoitusvirheistä! :)

Sitten eräs huomio niiden luettavaksi, jotka joskus haluavat jonkun pelin pj:ttää: älkää ottako entisiä erikoisia varapelaajiksi. Älkää. Ennustajapeli on ainoita pelejä, joissa ennustajan varapelaajaksi tulo ei välttämättä vaikuta peliin ja tässäkin tarvitsi asiaa miettiä niin monelta kannalta, että pää meni ihan sekaisin.

Ja sanottakoon nyt sekin, että suosittelen lämpimästi jokaista itsestään pitävää ja itseään kunnioittavaa PJ:tä olemaan johtamatta ennustajapeliä. Nyt voin viimein omasta kokemuksesta sanoa, että se on hirveää! :D Liikaa yönimiä ja liikaa erilaisia tapoja ennustaa, joten täytyy olla kokoajan varpaisillaan ja varmistaa kaikki ainakin kahteen otteeseen, mieluiten enemmänkin. Eikä sekään tässä riittänyt. Pahoittelen siis erittäin paljon, että Lilian pääsi ennustamaan Hagridin, vaikka oli ennustanut tämän jo Teresana, vaikka tuplaennustuksen ei pitänyt olla mahdollista.

Vaikka olenkin uskomattoman tyytyväinen siihen, että peli on viimein ohitse, niin silti peliä oli todella hauska seurata. Jännitettävää riitti, vaikka roolit tiesikin. Ensimmäisenä päivänä jännittelin sitä, että kertooko Horaa ennustustuloksensa vai ei (aito ennustaja osuu heti ekaksi pahikseen :o Mun oli pakko varmistaa koko homma varmaan kymmeneen kertaan, että ihan tosiaanko Horaa on oikea ennustaja ja ihan oikeastiko se ennusti pahiksen. :D). Sen jälkeen siirryinkin jännittelemään, että kuoleeko Horaa vai pelastaako joku. Erityisesti kun päivän loppupuolella Lotazi tuli puhelemaan ja vaikutti vähän siltä, että sieltä voisi lähteä pelastusyritystä. Ja tuo viimeinen päivä oli kyllä jännittävä, itse en voinut olla varma etteikö Vampire sittenkin muuttaisi mieltään, koska tosiaan musta toi Violetin perustelu oli todella vahva, miksi hän ei tappaisi Lotazia. Ja olihan toi viimeinenkin yö jännittävä (vaikka yöt harvemmin on), kun mietti että mahtaako tulla Violetilta nimeä vai ei. Ja ajatteli eri vaihtoehtoja ja miten Violet mahtaa selviytyä tulevasta päivästä... Eli viihdyin kyllä seuratessa teidän pelaamistanne!

Kiitos pelaajille, pelimode Jitachille, APJ Horaanekolle ja VPJ Tetradynamialle!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli III on ohitse!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 12.04.2015 22:43:19

Huh huh, kiitos Zeylle! :D Voin vaan kuvitella, miten vaikeeta oli pysyä kärryillä kaikkien noitten yönimien kaa. Ingamet oli kivoja, jee voitin XD Oli tosin tuskaa oottaa monta tuntia ja päivittää Kylää parin minsan välein :'D Iski nimittäin vainoharhan seuraava aste: "Entä jos tuo varma hyvis onki pahis??? ENTÄ JOS MÄÄ OONKI PAHIS???" Oli nimittäin sen verran hyviä puolustautumisia Violetilta. Kertokaapa pahikset nyt näistä yötapoistanne, ku ne hämmensi mua pelisä niin valtavasti :DD

Zey, miten onnistuitki heittään koko ajan hyvistuloksia? :DD Sun pitäis pelata Yatzya tuolla tuurillas...

Oli tosi kivaa pelata, kiitos kaikille :3
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Ennustajapeli III on ohitse!

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 12.04.2015 22:53:10

Wow, olipas intensiivistä pelailua tuo vika päivä, tosi jännää sivustaseurattavaa :D Kummallakin pelaajalla oli niin hyviä pointteja että arvoin vielä lopussakin, että onko Violet nyt se pahis. Mulla oli läpi pelin sellanen intuitio Violetista (jopa sillon kun Violet oli vielä Violet eikä Hagridin varittaja :'D) että tässä vois olla toinen pahis, mutta vikana päivänä Jinmurun jatkuva vakuuttelu omasta roolistaan alkoi häiritsemään (se oli aluks hyvismäistä, mutta toistoa alkoi tulla liikaa) ja olin ihan eksynyt. :D Elikkäs kyllä, tämän parissa kyllä viihtyi. Ja onnea meille hyviksille, jei!

Kiitos pelistä erityisesti PJ:lle. Ingameja oli ihan älyttömän hauska lukea, ollut ikävä tällasia pelejä joissa tarinalla on kans suuri osa pelissä! Eli kiitos panoksesta! (Ja anteeksi apj:n laiskuus...)

Hämmästelen kyllä kans tuota tuuriani Herkkuoonen kanssa. :D Herkulla lähti nimittäin sen verran hyvin peli muuten käyntiin, että olis saattanu kestää tovi häntä napatessa. Olispa mulla muutenkin näin hyvä säkä asioissa xD

Anteeks jos teksti on epäselvää, kirjotan unilääkehuuruisena. :D
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Ennustajapeli III on ohitse!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 12.04.2015 22:56:34

En usko, että tätä peliä ois voitettu, jos joku ei ois onnistunu ennustaan oikeen Herkkuoonesta. Hyvänen aika, sehän ois ollu porukan hyvismäisin :DD

Loppuvaiheesa peliä on vaikeeta kirjottaa yhtään mitään, ku kaikki, mitä kirjottaa, näyttää pahismaiselta :I Noh, onneks Vampire ei muuttanu mieltään.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Ennustajapeli III on ohitse!

ViestiKirjoittaja Vampire » 12.04.2015 23:09:03

En mä olis muuttanut mieltäni varmaan missään vauheessa, mähän epäilin Violetia jo sillon kun tuli varalle ja mulla oli tosi vahva fiilis siitä, että Violet on pahis. Ei toki mitään sellasta Viimeinen määränpää -tyyppistä, kun siinä pelissä keksin kivasti yöllä just ennen nukahtamista, mitä pahikset on varmaan tehnyt ja onnistuin kääntään pelin mun lynkkauksesta kolmen pahiksen lynkkaukseen. Ja kyllä kannatti luottaa fiilukseen tässä pelissä, vaikka jännittikin että onko se pahis sittenkin Jinmuru. Tosin jos päivä olis ollut vielä vähän jännempi, niin olisin varman alkanut vainoharhaileen, et mitä jos minä oon pahis. :D
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ennustajapeli III on ohitse!

ViestiKirjoittaja Zey » 12.04.2015 23:12:18

Jinmuru kirjoitti:Zey, miten onnistuitki heittään koko ajan hyvistuloksia? :DD Sun pitäis pelata Yatzya tuolla tuurillas...

En tiedä, mutta sen verran voin sanoa, että heittokäsi olisi missä muussa tahansa pelissä ollut huono. :D Tuli nimittäin rivi 3 1 1 2. Ei tullut kokoajan samaa, niin että Yatzi olisi mahdollinen ja toisaalta lautapeleissä noilla ei millään pääsisi eteenpäin. :D

Hienoa Horaa, jos ingameista jotain hupia oli. :D

//Vam väliin. :>
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Ennustajapeli III on ohitse!

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 13.04.2015 13:23:41

Iso plussa PJ:lle ingameista, joihin oli selvästi panostettu. Yleensä en ingameja vaivaudu edes kunnolla lukemaan, mutta tässä pelissä niitä oikein odotti. Hyvä hyvä!
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Ennustajapeli III on ohitse!

ViestiKirjoittaja Violet » 13.04.2015 21:40:53

Selitänpä tässä ensin yötapponi. Odoshi ei kaipaa selitystä, mutta Lotazia voisin vähän avata. Tarkoitukseni oli tappaa yöllä Vampire, ja olin jo lähettänyt yönimen hänestä. Olin lähettänyt viestin jonkun yksityisviesti keskustelun kautta Zeylle. Kun tulin seuraavana päivänä katsoman peliä, niin Lotazi oli kuollut yöllä, ja olinkin lähettänyt itselleni YV:n, jossa kerron yönimestä. Ei näin. Ainakin oli hyvä tuuri sen suhteen, etten osunut noppaennustajaan. Muista yötapoista en osaa sanoa mitään.

Noh, kiitokset kaikille pelistä. En olekkaan ennen tainnut olla sekä voittajien että häviäjien puolella. Kiitokset etenkin Zeylle ingamesta, johon oli nähty vaivaa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ennustajapeli III on ohitse!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 13.04.2015 21:44:39

Voi ei :'D Mut sait ihan hyvän puolustuksen tuosta... :DD
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Ennustajapeli III on ohitse!

ViestiKirjoittaja Violet » 13.04.2015 21:47:56

Joo, no puolustautuminen tuossa asemassa olikin aika helppoa, sillä loogisesti toimiva pahis-Violet ei olisi toiminut sillä tavalla :)
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ennustajapeli III on ohitse!

ViestiKirjoittaja Zey » 14.04.2015 23:45:48

Toi selvensikin miksi Violet otti riskin tappaessaan Lotazia. Olisi kyllä ollut mielenkiintoista nähdä myös loppu, jossa olisi ollut Jinmuru, Lotazi ja Violet. Siinä olisi varmaan ollut ihan kivana puolustautumisena Violetilla tuo, että hän tosiaan väittää olevansa vain noppa, toisin kuin Jinmuru ja Lotazi, joilla molemmilla on kaksi roolia mahdollisia. Muutenkin, se vainoharhaisuus mikä silloin olisi päässyt valloilleen, olisi ollut kyllä kivaa nähtävää. :D

Hienoa että ingamet on maistuneet, mä kun ajattelin, että ne on ihan tylsää pakkopullaa... :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Edellinen

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 80 vierailijaa

cron