PJ:Zey
VPJ: Tetradynamia :)
APJ: Horaaneko :)
Pelityyppi: Erikoispeli
Pelaajamäärä: 9
Äänestystapa: UÄ
Pelimode: Jitachi
Onko ennustaminen sinulla verissä? Tulkitsetko mielelläsi unia ja teenlehtiä? Haluatko mitata sisäistä silmääsi Ennustaja-kilpailussa? Mikäli vastasit kaikkiin kyllä, niin ilmoittaudu mukaan kilpailuun! Mukaan pääsevät yhdeksän lahjakkainta ennustajaa, jotka kilpailevat vaikeiden kisojen muodossa titelistä ”Ennustajien ennustaja 2015”.
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Huom! Poikkeuksellisesti peli alkaa yöstä, jolloin pahikset eivät tapa, mutta ennustajat ennustavat.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Ennustaja: Kysyy siitä, jota viimeksi äänesti. Jos tämä henkilö on kuollut tai tästä on jo kysytty, kysyy edellisestä äänestämästään henkilöstä. Jne. Jos kaikki henkilön äänestämät ovat kuolleet tai heistä on jo kysytty, kysyy yleisten äänestysten perusteella. (Viimeisimmän äänestyksen toinen, kolmas... sitä edellisen toinen jne.)
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.
Hahmot:
Hyvät:
7 ennustajaa, joista jokainen luulee olevansa oikeita ennustajia. Oikeasti mukana onkin:
1 oikea ennustaja, joka saa oikeat tulokset tarkkuudella viaton/pahis.
2 vainoharhaista ennustajaa, jotka saavat tulokseksi aina pahis.
1 herkkäuskoinen ennustaja, joka saa tulokseksi aina viaton.
2 mielenvikaista ennustajaa, jotka näkevät pahikset viattomina ja hyvikset pahiksina.
1 nopalla ennustaja, jonka tulokset arvotaan nopalla (1-3=viaton, 4-6=pahis)
Pahat:
2 pahista tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmistö kylässä.
Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Mukana (9/9):
Jinmuru
Vampire
Nyt on menossa 0.yö, joka päättyy huomenna, 24.3. kello 21.00. Yönimet ennen sitä minulle!