Hyvät, pahat ja onnekkaat // PELI OHI ja sen veivät pahat!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 15.01.2015 12:13:14

Violet kirjoitti:Tetra: Oletko hengissä?


En.

En pysty näkemään piikkisiiliä pahiksena, joten jätän hänet nyt suuresti huomiotta. Jos on pahis, niin hyvin pelattu.

Jäljelle siis jäävät Horaaneko Violet ja Zey. Vähän kuin kolmisivuista lanttia heittäisi. Kaikki nämä ovat niin neutraaleja, että eron tekeminen on vaikeaa. Äänestin Zeytä eilen ainoa vain, että nyt tilanne on siinä mielessä erilainen, että varaa huteihin ei enää ole.

Horaaneko tarjoaa ykkösepäilynään Violet-Tetradynamia -parin
Violet Zey- Horaanekon
Zey ilmeisesti Violet – Horaaneko:n
piikkisiilistä ei tietoa

Sekä Horaaneko, että Zey suosivat Violetia, joten Violet tuskin on kummankaan pari. Tämä jättäisi pahispariksi Zey-Horaanekon. Toisaalta Horaaneko kieltäytyy jyrkästi äänestämästä Zeytä perusteilla joita en saa kiinni. Mikä sen merkitys on?

Violetin välttelevyys, haluttomuus vastata esitettyihin kysymyksiin, häiritsee myös. Näyttää siltä, että jos tarkastelee yksilöitä päätyy yhteen tulokseen ja jos mahdollisia pareja, toiseen. Pitää miettiä vielä(kin)
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Zey » 15.01.2015 20:25:17

Violet kirjoitti:Äänesi painostus ei pääty siihen hetkeen, kun heität sen ja lähdit, vaan se jäi painostamaan koko loppu päivän ajaksi.

Ei päätykään. Mutta totesit kuitenkin aikaisemmin, että sekä hyvis että pahis voisi äänen heittää, ja tässä pelissä se vain on niin, että se ääni pysyy. Oli roolini mikä vain, ei mulla ollut mitään kikkaa, jolla ääneni olisin voinut poistaa kun niin haluaisin. Joten en ymmärrä miten sitten olisin tuohon voinut vaikuttaa äänen antamisen jälkeen.

Violet kirjoitti:Konteksti on ratkaisu; hyvistely VÄ:ssä, kun pelaa sitä ensimmäisen kerran (ymmärtääkseni Meiz pelasi ensimmäisen kerran?) ja saaden ensimmäisen äänen tökeröin perustein ei ole mielestäni luotettava pahismaisuuden mittausväline.

Tietysti konteksti ratkaisee myös. Olen pitänyt joissakin tapauksissa hyvistelyä neutraalina asiana, esimerkiksi mikäli pelajaa on pitkään epäilty suunnasta sun toisesta (esimerkiksi Vampiren muistan joskus K3:ssa hyvistelleen suhteellisen paljonkin tällaisissa tilanteissa aika roolista riippumatta) tai mikäli on viimeiset päivät käsillä, niin silloinkin näkisin myös hyviksen lähtevän herkästi hyvistelemään, mikäli ei näe enää muuta keinoa puolustautumaan. Mielestäni kuitenkaan uusi äänestyssysteemi (mikä ei juurikaan eroa normaalista äänestyssysteemistä, joten sikäli ei mitään hirvittävän mullistavia kokemuksia tule.) ei tätä tee mitenkään neutraaliksi asiaksi, kun ottaa huomioon sen, että ääni ei tosiaan tullut millään pomminvarmoin perustein -> kyseessä todennäköisesti haetaan vain reaktiota ja tuskin kukaan muu lähtee äänestämään samoilla perusteilla. Päin vastoin, Meiz voisi helposti saada myötätuntoa muilta pelaajilta, jotka eivät häntä haluaisi tappaa vain sen takia, että sattui saamaan äänen ensimmäisenä. Lisäksi päivää oli reilusti jäljellä ja ääniä oli vain yksi, jolloin tarvittaisiin vain yksi ääni jollekin muulle pelaajalle, niin hän pystyisi pelastamaan itsensä. Ja kun ottaa vielä huomioon Kylän tavan tappaa kaikki, jotka tekee vähänkin poikkeavaa, niin Meizinä olisi helppo ajatella, että todennäköisemmin huomion tulen keräämään minä kuin Meiz. Näin ollen ihan kontekstin perusteellakin ajattelen, että Meizillä oli todella vähän syytä lähteä hyvistelemään. Hän ei ollut mitenkään epätoivoisessa tilanteessa. Ja todennäköisempänä kuitenkin pidän, että pahis hyvistelee kuin hyvis, sillä jo pelkkä pahisrooli tuo mukanaan peliin paljon paineita. Pahiksen täytyy selviytyä. Hyviksellä ei ole sellaisia paineita. Toki harmittaa jos tippuu, mutta ensimmäisenä päivänä ei ole edes pelkoa, että oma puoli häviäisi sen takia ja varmaankin kaikki edes muutaman pelin kylässä pelanneet tietää, että lähes poikkeuksetta toisena päivänä joku tippuu antiaktiivisuuteen, joten mikäli peliin haluaa mukaan, niin todennäköisesti pääsee vielä, eli harmituksetkin voi aikalailla unohtaa.

Violet kirjoitti:Eli tässä kohtaa tuli vaikutelma siitä, että pidit Meiziä vielä epäilyttävänä, mikä loi hänelle myös paineita.

Eli onko sun vaatimukset painostuksen täyttämiseen vain se, että pitää epäilyttävänä, eikä heti seuraavassa viestissä ole toistamieltä? Ja tämä on pahismaista? Eihän tässä sitten voi ketään epäillä. :D Koska itse kuitenkin näen tuon kohdan olevan todella kaukana painostuksesta.

mie kirjoitti:Meiziltä tuli reaktiona näköjään olkapäälle taputtelua ja pientä huokailua siitä, että pahikset on nyt turvassa (eikä ne mitään turvassa ole, käyttämättä on vielä 12 ääntä, että kyllä se kaksi ääntä jollakin on ihan mahdollista). Sikäli vähän tuo voivottelu, että metsään meni äänen kanssa, pistää kulmat kohoamaan täälläpäin. Jotenkin se vain särähtää aina korvaan, kun vakuutellaan, että en se minä ole. Muuten aika neutraalia vastailua.

(alleviivaukset tehty nyt)
Alleviivatuissa kohdissa itse koen, että tuo oli kaukana painostuksesta. Ensiksihän oikein painotan kuinka monta ääntä on käyttämättä ja miten ei ole mitenkään kauhean epätodennäköistä, että joku muu kuolee. Sitten vielä oli lievennyssanoja ja epäilysanan sijastakin käytetty kulmien kohottamista ja muuten kaikki oli neutraali (eli ei mitenkään pahiskuvaa luovaa). Itse pidän painostuksessa olevan piirteinä se, että epäilyksiä enemmänkin suurennellaan, luodaan kuva, että joku on todella epäilyttävä ja että epäilijä on lähes tulkoon varma toisen pahikseudesta.

Violet kirjoitti:Jos yhden viestin perusteella laitat hahmoja hyvis-pahis akselissa ääripäihin, niin ehkä vähän.

En tiedä nyt mistä olet saanut sen kuvan, että he olisivat jotenkin ääripäissä. Jaoin toki kaikki lopussa selvennykseksi pahiksiin, neutraaleihin ja hyviksii, mutta se, että kuuluu pahiksiin ei heti kerro pelaajan olevan todella pahismainen. Kyseinen kohta oli vain helpottamassa muita ymmärtämään mihin suuntaan heistä kallistun vai kallistunko mihinkään. Jos pelaaja on tehnyt jotain pienestikin pahismaista ja muuten ollut neutraali, niin laitan hänet pahismaisiin ja vastaavasti hyvismäisyyden kanssa. Lähinnä jos mulla on mielipide pelaajasta ja hän silti menee neutraaliin, niin yleensä siinä on jotain hämmennystä, etten ole varma laittaisinko hänet hyvisten vai pahisten joukkoon. Enkä nähnyt mitään syytä lähteä vielä taulukoimaan erikseen lievästi hyvismäiset yms, kun kerran se oli vain tarkoituksena helpottaa listauksen lukemista ja ymmärtämistä, eikä korvata sitä. Mielestäni epäilykseni tasosta esimerkiksi Audiren kohdalta kertoo myös aika paljon se, että en koskaan sanonut edes harkitsevani hänen äänestämistään.

Violet kirjoitti:Voisin vastata kysymyksiin kysymyksillä kuten sinä, mutta 1) siihen ei ole aikaa 2) se vie keskustelua sivuraiteille ja 3) pidän enemmän suorista vastauksista, kuin kysymysten välttelystä

Kysy kaikin mokomin, jos kysyttävää tulee mieleen. Ei se mitenkään keskustelua sivuraiteille vie, sillä siitähän saa informaatiota toisesta, mikä kai on ideanakin, eikä se mitenkään estä puhumasta myös muusta.
Mikäli susta tuntuu, että olen vältellyt jotain kysymystä, niin kysy uudelleen, niin ehkä osaan vastata paremmin kun olen saanut enemmän tietooni epäilyksesi laadusta.

Violet kirjoitti:Jos on vielä jotain, johon en ole vastannut, niin hihkaise.

Hihkaisen, ja lujaa. Olen jo kaksi kertaa marmattanut siitä, ettet ole vastannut kysymyksiini ja samalla kysynyt miksi et. Olet kuitenkin ilmeisesti lukenut molemmat kysymykseni, kun olet osannut sen jälkeen tulla vastailemaan muihin kysymyksiin. Miksi sinun on ollut niin hankala tässä pelissä vastata kysymyksiin epäilyksistäsi? Ja miksi tähänkin kysymykseen on niin hankala vastata, kun kerran olen kahdesti sitä kysynyt (vähän eri sanamuodolla tosin) ja pidän nyt lähestulkoon mahdottomana, ettet sitä vain olisi huomannut ja todella epätodennäköisenä, että sen huomattuasi olisit siihen kahdesti vain unohtanut vastata.

piikkisiili kirjoitti: Miten tarkat kysymykset ja huomiot ovat hyvismäisiä?

Tarkalla tarkoitan pahisnauppaus -tarkkuutta. Eli näen, että sieltä tulee hyviä kysymyksiä tai huomioita, joihin itsekin odotan mielenkiinnolla vastautta ja joissa uskon että voi olla jotain perää. Ja olet tehnyt näitä todella paljon, mikä luo ainakin itselle sellaisen kuvan, että luet tarkkaan muiden viestit, näet mahdolliset pahiksen sanomat sun muut ja lähdet sitä kautta selvittelemään lisää toisen roolia. Ylipäänsä se luo kuvan, että todellakin yrität napata pahikset.

Tetradynamia: sanoit, että sekä minä, että Horaa laitetaan Violet pahikseksi, joten Violet tuskin on kummankaan kanssa pahis. Miksi huomioit tämän, muttet sitä, että yhtälailla Violet ja minä nimitettiin molemmat Horaa pahikseksi, itselle kun Horaa on vielä pahismaisempikin kuin Violet?

Jaah, sitten pitäisi vielä pareittain käydä läpi. No, menen ainakin nyt syömään ja vasta sitten alan sitä katselemaan. Ellei mitään radikaalia löydy, niin itse olisin horaan kannalla.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 15.01.2015 20:48:54

Zey: Näemmä silkkaa huolimattomuuttani.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Violet » 15.01.2015 21:38:05

zey kirjoitti:Eli onko sun vaatimukset painostuksen täyttämiseen vain se, että pitää epäilyttävänä, eikä heti seuraavassa viestissä ole toistamieltä? Ja tämä on pahismaista? Eihän tässä sitten voi ketään epäillä. :D Koska itse kuitenkin näen tuon kohdan olevan todella kaukana painostuksesta.

Mainitsin myös äänen vaikutuksen. Ja kyllä, hyvis tai pahis voi heittää tuon äänen, mutta vaikuttaako äänen heittäjän rooli sen painostavuuteen? Loppujen lopuksi epäilyjeni taustalla oli se, että tulkitsit Meizin niin pahismaiseksi yhden mielestäni suht. viattoman hyvistelyn jälkeen. Itsekkin muistaakseni totesit, että ääni aiheuttaa Meizille paljon paineita, kun hän oli juuri ennustanut äänestysten vähentymistä.

Zey kirjoitti:Alleviivatuissa kohdissa itse koen, että tuo oli kaukana painostuksesta. Ensiksihän oikein painotan kuinka monta ääntä on käyttämättä ja miten ei ole mitenkään kauhean epätodennäköistä, että joku muu kuolee. Sitten vielä oli lievennyssanoja ja epäilysanan sijastakin käytetty kulmien kohottamista ja muuten kaikki oli neutraali (eli ei mitenkään pahiskuvaa luovaa). Itse pidän painostuksessa olevan piirteinä se, että epäilyksiä enemmänkin suurennellaan, luodaan kuva, että joku on todella epäilyttävä ja että epäilijä on lähes tulkoon varma toisen pahikseudesta.

Alkupelissä varmaan kannattaakinensimmäisenä päivänä painostaa juuri kuten lopussa sanoit... Jos haluaa näyttää kovin pahismaiselta.

Zey kirjoitti:En tiedä nyt mistä olet saanut sen kuvan, että he olisivat jotenkin ääripäissä.

Ehkä siitä, että jaoit pelaajat kolmeen ryhmään ja laitoit heidät listan päätyyn? Okei, ymmärrän kyllä perustelusi, mutta jako pelkkiin hyviksiin, neutraaleihin ja pahiksiin on mielestäni epäkäytännöllinen tämän vuoksi sekä pahiksille edullinen.

Zey kirjoitti:Miksi sinun on ollut niin hankala tässä pelissä vastata kysymyksiin epäilyksistäsi? Ja miksi tähänkin kysymykseen on niin hankala vastata, kun kerran olen kahdesti sitä kysynyt (vähän eri sanamuodolla tosin) ja pidän nyt lähestulkoon mahdottomana, ettet sitä vain olisi huomannut ja todella epätodennäköisenä, että sen huomattuasi olisit siihen kahdesti vain unohtanut vastata.


Kaikkia kysymyksiä en ole huomannut aina ajoissa, joihinkin olen tietoisesti jättänyt vastaamatta (esim. eivätkö yhden viestin lähettäneet pelaajat voi olla pahismaisia). Sikäli jos katsoin oikein, niin kysyit 3:ntena päivänä kysymyksiä ja kysyit silloin, että miksi en ollut vastannut niihin kysymyksiin. Tämän jälkeen vastasin niihin (osaan olin jo vastannut muille päällekkäisella viestillä) ja annoit uudet kysymykset. Eli olet kysynyt kahdesti, mutta eri tilanteissa tarkoittaen eri kysymyksiä, eli vain kerran näitä. Voi tosin olla, että missasin nyt jonkun kohdan, missä taas tivasit minulta vastauksia.

Mitä tulee noihin kysymyksiin, mitä nyt vaadit, niin ne tulivat 3:nnen päivän viimeisillä hetkillä (päivän loppumisajan jälkeen, raggari!). Tämän jälkeen pääsin kunnolla koneelle vasta lauantai koulupäivän jälkeen, jolloin täytyi myös tehdä kouluhommia. En siinä tilanteessa tajunnut tehdä vielä kaikkea, ja olin jopa muistanut päivän päättymisajan väärin, joten luulin, että minulla olisi myöhemmin aikaa vastata niihin kysymyksiin ja äänestää. On sanomattakin selvää, että kysymyksiin vastaaminen jäi tekemättä tuona päivänä. Nyt sitten ollaan tässä tilassa, jossa kysymyksiin vastaaminen on lykkääntynyt liiallisesti ilman hyviä perusteluja.

Tällä hetkellä epäilykset suuntaavat eniten horaanekoon, sillä hän linkittyy mielestäni hyvin teihin kaikkiin kolmeen. Yksilötasolla piikkis ei enää epäilytä niin paljoa muitten nostamien pointtien takia; ainut pahispari, jonka hänelle tällä hetkellä keksisin olisi Zey, mutta se ei vaikuta niin paljoa. Tetra on ollut yksilötasolla neutraali ja nytkin hän on pitänyt itsellään montaa pahisehdokasta (mitä en pidä pahismaisena, nyt ei saa hätiköidä).Neutraali ja pohtivuus antaa hyvismäistä vaikutelmaa, mutta Tetra kuitenkin sopisi hyvin piikkiksen, Zeyn ja horaan pahispariksi. Jäljelle epäilyistä jää Zey ja horaaneko, joista horaaneko linkittyy moneen muuhun pelaajaan paljon paremmin kuin Zey. Tämän vuoksi ääni olisi lähtemässä horaalle, mutten äänestä vielä hajaäänten pelossa. Illemmalla ehtii vielä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 15.01.2015 22:09:10

Ei tässä enää illemmalla ehdi äänestää, kohta on yö. Jäljellä olevan yhden tunnin iakana ehtisi tapahtua paljon asioita, mutta tämä koko päivä on ollut kykkimistä ja odottelua. Annan nyt ääneni, sillä en halua äänestää horaanekoa, jolloin ääneni olisi hajaääni. Se, että sekä Violet että Zey haluaa äänestää horaanekoa, nostaa kulmakarvani pystyyn (pidin niitä pystyssä tarkoituksella koko tämän lauseen ajan). Molemmat olivat pää-äänestyskanditaattejani, eikä heidän tekemänsä ehdotus tunnu kuin helpon vaihtoehdon tarjoamiselta (kompromissi, jossa menee hajamielisesti pelannut hyvis).

Zeyn uudemmat viestit ovat jääneet vastailun tasolle, mutta tuntuu olevan päivän yleinen ilmapiiri. Tässähän voi jossitella, että oli pari päivää aikaa selvittää hänen roolinsa, mutta nuo perusteet eivät sovi mahdollisesti viimeiselle päivälle. Tiedä sitten olisiko pitänyt lähteä syväanalyysiin suurennuslasilla, mutta Zeyn peli on ollut eheää eikä mikään suoranaisesti narsku hampaissa. Jolloin hänestä olevat pahisteoriat (omassa mielessä hänen ekan päivän toiminta on jo aikoja sitten käsitelty) jäävät teorioiksi. Zeyn uudemmassa viestissä horaanekon äänestämisestä varoittaminen voi olla pesäerotemppu, mutta nostin jo esille tuon keskustelun, jolla en näe horaa ja Zeytä enää niin tod.näk. pahispareina (eikä kukaan esittänyt vasta-argumentteja). Violet taas tuntuu väkisin yrittävän saada Zeytä pahismaista. Väkisin tuntuu tulevan myös hänen vastailunsa kysymyksiin. Violetin eilinen Zeyn äänestämättä jättäminen voi olla joo irl-sekoitus, mutta näen sen sopivana pahistemppuna. Tuo Violetin puhe hajaäänten pelosta tuntuu tekosyyltä odottaa oman äänen antamiselle sopivinta hetkeä, jotta ei itse vahingossa löysi naulaa omaan arkkuunsa.
++ Violet

Tuff.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 15.01.2015 22:10:28

++Violet
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 15.01.2015 22:11:59

OK, kerro lisää vai ootetaanko tässä pahistoveriasi?
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Violet » 15.01.2015 22:14:20

Joo, koska pahiksena mun tosiaan kannatti jättää äänestämättä Zeytä, kun olisin hänestä helposti voinut hankkiutua eroon. Etenkään, kun hänen hengissäpysymisensä aiheutti minulle tänä päivänä paljon ongelmia. Pahiskaverikin oli kivasti mukana tukemassa tätä suunnitelmaa ja kivasti muistutti päivän oikean päättymisajan, kun itse sekoilin. Tää on selkeä pahistemppu. (sarcasm)

++Tetradynamia

Peli taitaa olla jo menetetty...
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 15.01.2015 22:16:40

Joo, hyvä vaihe alkaa puolustautua.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 15.01.2015 22:19:03

Tetradynamian pahisparin olisi jo pitänyt äänestää siinä vaiheessa, kun saan lähetettyä tämän viestin. Muuten on huonosti organisoitu yritys enkä ymmärrä miksi Tetradynamia olisi lähtenyt noin seikkailemaan.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 15.01.2015 22:21:55

horaaneko: hiillostuskysymys. Ihan näppäräähän sinun sinäänsä olisi tuo vastaus Kayaralla lisätä tekstiin luettuasi minun ja väittää kirjoittaneesi jo sen ennen kysymystäni.


Niin no tuotahan ei mitenkään voi todistaa, mutta mitä järkeä tuollaisen kysymyksen kanssa olisi kikkailla? En ole kyllä ikinä muutenkaan preferoinut pahiskikkailua, koska se on usein liian ilmiselvää (lukuunottamatta valehdeltua tyhmyyttä, sitä oon käyttänyt kyllästymiseen asti).

En nyt yhtään tiiä mitä tehä tuon ääneni kanssa koska pitäis välttää hajaääniä, mutten usko että ehdin enää tänään koneelle... Ääni olisi lähtemässä siis Violetille, mutta en tiiä uskallanko laittaa tuota ääntä jos nyt sekotan sitten koko pelin ihan täysin. ._. Enemmistö taitaa tosin olla äänestämässä mua joten kai se toisaalta on ihan sama.

Okei kyllä mie nyt tuon ääneni laitan, kerpele. ++Violet koska näitä jäljellä olevia pelaajia katsomalla musta vaan tuntuu, että Violetin on melkein pakko olla toinen pahiksista. Jos ei, niin sitten menin kyllä tän pelin kanssa ihan metsään, mutta niin näissä välillä käy.

// apua kasa ihmisiä väliin. Mulla ei nyt ole oikein hajuakaan mitä täällä tapahtuu. o_o
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Violet » 15.01.2015 22:22:19

piikkis: Vaikka toinen jäljelle jäänyt hyvis äänestäisi nyt Tetraa, niin putoan silti saatuani äänet ensin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 15.01.2015 22:22:42

Kenelle osoitit piikkis tuon "hyvä vaihe alkaa puolustautua" -viestin?
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 15.01.2015 22:24:49

horaaneko: Violetille.

Violet: Totaa, totta.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Violet » 15.01.2015 22:25:09

Horaaneko hei, nyt oikeasti.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 15.01.2015 22:26:04

Violet, mitä? :D
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Violet » 15.01.2015 22:27:40

Tetran tempun jälkeen sun ei enää tarvii teeskennellä hyvistä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 15.01.2015 22:28:06

Okei, jos Tetradynamia ja Zey on nyt pahispareja, voitte syyttää mua kaikesta.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 15.01.2015 22:31:00

Violet, en mie kirjottaessani vielä tiennyt että ihmiset tulisi sua massaamaan, kirjoitinhan tuossa, että ihmisiä tuli väliin D:
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Violet » 15.01.2015 22:32:12

Vaikka Zey ja Tetra olisivat pahiksia, niin ansaitsisin silti tulla pudotetuksi kaikkien pelaajien yhteisestä toiminnasta tällä pelaamisella.

horaa: Joo, mutta näin viimeisenä päivänä kannattaa lukea ne ennen kuin lähettää viestin. Tilanne ei kuitenkaan olisi voinut mitenkään muuttua, joten vähät siitä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Zey » 15.01.2015 22:33:38

Violet kirjoitti:Ja kyllä, hyvis tai pahis voi heittää tuon äänen, mutta vaikuttaako äänen heittäjän rooli sen painostavuuteen?

Mielestäni ei tässä kohtaa, jos kyse on nimenomaa siitä, että se ääni jäi (mitä ei voi oikein estää, oli rooli mikä vain). Äänen vaikutukseen vastasinkin jo, eli mielestäni oli rooli mikä hyvänsä, en ole voinut tietää, että hän lähtisi hyviksenä hyvistelemään ja näin keräisi itseensä turhaa huomiota.

Violet kirjoitti:Loppujen lopuksi epäilyjeni taustalla oli se, että tulkitsit Meizin niin pahismaiseksi yhden mielestäni suht. viattoman hyvistelyn jälkeen.

Epäillessäni käytin (kuten viime viestissä lainauksesta alleviivasi) sanoja sikäli, vähän ja pistää silmään, joten en ymmärrä miten tulkitset että olisin tulkinnut hänet hirveän pahismaiseksi.

Violet kirjoitti:Itsekkin muistaakseni totesit, että ääni aiheuttaa Meizille paljon paineita, kun hän oli juuri ennustanut äänestysten vähentymistä.

Ei paljon paineita, vaan normaalia enemmän paineita kun vertaa UÄ:ssä äänestämiseen. En silti näe syytä miksi hyvis moisesta pelästyisi, kun on vielä kokenutkin pelaaja.

Violet kirjoitti:Alkupelissä varmaan kannattaakinensimmäisenä päivänä painostaa juuri kuten lopussa sanoit... Jos haluaa näyttää kovin pahismaiselta.

Itse ainakin tavoittelin antaessani Meizille ääntä täyttäväni kaksi ensimmäistä kriteeriäni painostukselle. Kolmatta en viitsinyt, koska sitä nyt ei olisi Meiz itsekään uskonut. Mun mielestä jokainen painostus perustuu aikalailla siihen, koska ääni lentää, mikä luo auttamatta asiasta suuremman kuvan. Enkä nyt muista aikaisemmin törmänneeni siihen, että painostus olisi epäilyttävää, joten en usko siihen, että se saa näyttämään kovin pahismaiselta.

Violet kirjoitti:Okei, ymmärrän kyllä perustelusi, mutta jako pelkkiin hyviksiin, neutraaleihin ja pahiksiin on mielestäni epäkäytännöllinen tämän vuoksi sekä pahiksille edullinen.

Luotan siihen, että muut osaavat lukea perusteluni ja ymmärtävät myös epäilyksieni vahvuudet äänien avulla. Onhan niitäkin listauksia ollut, missä ei loppukoostetta ole ja jos siitä on jotain kysyttävää tullut, niin yleensähän se on ollut tyyliin "onko pelaaja X siis mielestäni hyvismäinen". En ymmärrä miksi mielestäsi epäselvä loppukooste on mielestäsi pahiksille edullinen?

Violet kirjoitti:Eli olet kysynyt kahdesti, mutta eri tilanteissa tarkoittaen eri kysymyksiä, eli vain kerran näitä.

Kyllä, kysymysteni kysymykset olivat eri, mutta kummassakin kysymyksessä kysyin miksi et vastannut kysymyksiini (vain eri tavalla muotoiltuna), milloin haluan todella kuulla syyn sille, että ohitit ne, enkä vain vastauksia niihin muihin kysymyksiin.

Violet kirjoitti:(päivän loppumisajan jälkeen, raggari!)

(itse asiassa kaksi ja puoli minuuttia ennen loppumisajankohta! otsikossa oli vielä yön päättymisajankohta, päivä päättyi vasta tasalta.)

Violet kirjoitti:Kaikkia kysymyksiä en ole huomannut aina ajoissa, joihinkin olen tietoisesti jättänyt vastaamatta

Millä tavalla ajoissa? Ne olivat kuitenkin kaikki samassa viestissä, joten mikäli et hienosti hypännyt joidenkin ohi, niin olet lukenut ne samaan aikaan kuin ne, joihin jätit tietoisesti vastaamatta.

Mitä tulee toiseen kysymyssarjaani, niin mikäli asia on tosiaan niin, että ajattelit vastata myöhemmin kysymyksiini, niin ihmettelen miksi et sitten ohimennen sanonut, että vastailet sitten seuraavalla kerralla kysymyksiin, nyt et kerkeä. Itselle kun tuo tuntuisi tuossa tilanteessa luonnollisimmalta.

Heiiii! Päivitin topaa (pitäisi ehkä tehdä useammin näköjään) ja mitäs te nyt täällä teette? :O En edes kerinnyt vielä lukemaan pohtimaan loppuun kaikkia pahisparituksia, saati kirjoittamaan niitä! :( Mut eipähän sillä näköjään enää mitään teekään, kun kerran teen mitä vain, niin Violet kuolee. Öäää. Jotenkin piikkis tuntuu olevan aidosti hyvis, Tetra tuntuu olevan massaava pahis. Kysymys kuuluukiin massaako Tetra voittoon Horaan kanssa? Mut Horaakin tuntuu olevan pihalla. Mitä ihmettä. :O
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 15.01.2015 22:39:29

Violet, tuo äänestyshässäkkä oli tosi sekava ja jotenkin tuli sellanen kuva että ihmiset lähti massaamaan sua pahiksena ja sä yritit sitten vielä pelastaa ittes... Ja jotain. En tiiä enää. O AO
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Zey » 15.01.2015 22:41:26

Tetradynamia tuntuu nyt selvältä pahikselta, sillä oikeesti, tässä ei ollut mikään hirmunen kiire, ettei Tetra olisi sitä kerinnyt perustelemaan (kun kerran hyviksenä olis uskonut piikkiksen osuneen oikeaan). Eli Violet on hyvis, joten joko piikkis tai horaa on pahis (älkää vielä paljastako, haluun koittaa arvata ja kattoo sit iltaviestistä et menikö oikein (tai sitten pahisnaurut iiihan viimeminuuteilla ok)! :D). Piikkis ei oo niin hämmentynyt, mikä voi kertoa siitä että tiesi tästä. Horaa taas voi ehkä olla ylihämmentynytkin. Itse tykkään pahiksena esittää ylihämmentynyttä, joten sanon että Horaa on pahis. Plus ekan viestin epäilyt. Plus piikkis ei oo ollut pahismainen (oikeesti jos piikkis on pahis, niin käperryn nurkkaan häpeilemään sinisilmäisyyttäni :D). Horaa ja Tetra ne on.

++Tetradynamia (vaikkei tää ny vaikuttakkaan.)

//Horaa.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 15.01.2015 22:44:06

Koko pelin ajan toivoin, että olisin ollut Violetin pahiskaveri.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Violet » 15.01.2015 22:46:25

Jos Zey haluat arvella itse, niin älä lue.

Piikkis ja Tetra ei toimi, koska piikkis mainosti Tetraa pahismaisena ennen kuin horaaneko äänesti. Olis aika epäilyttävää, jos 2 pahista massaa mut heti ja toinen alkaa syyttämään toista massaavaks pahikseks (hyvin perustein). Joten veikkaan että Tetra + Zey/Horaa
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Violet » 15.01.2015 22:47:23

piikkis: Koko pelin toivoin, että olisin ollut jonkun pahiskaveri.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 15.01.2015 22:48:55

Njooo.... Lueskelin nyt vähän noita viestejä ja asiat selkeytyi päässä (saatan olla väsyaivokuoleman partaalla) ja siis a) tetra on pahis ja b) toinen pahis on joko piikkis tai Zey. Miusta olis mielenkiintoista jos se olis Zey, koska pelaa aika viatonta sitten loppuun asti.. Eli sanosin ite, että Zey on toinen pahis, ja piikkiksellä kävi vaan huono tuuri (mutta silti, miten lähekkäin osuivat tetran kanssa äänestämään!?)
Ja mikä mainiompaa Zeyltä kuin äänestää pahiskaveria vielä viime viestissään!
// piikkis, miks? o:
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Zey » 15.01.2015 22:51:31

Mitä ihmettä piikkis höpiset? :o Pitäiskö toi nyt tulkita että piikkis on jonkun pahiskaveri vai että olis toivonut olevansa pahis ylipäänsä ja mieluiten Violetin kanssa koska... Violet on piikkiksen mielestä pahis? Nyt menee aivot sekasin. Paitsi että yksinkertaistettuna toi vois olla tunnustus. Eli ehkä meni pieleen veikkaus?

//Violet x2. Kyllä mä pohdintoja luen, mut en halua oikeaa tietoa (aka pahis myöntää). :D Violetilla pointti. Kyllä se Tetra + Horaa sittenkin on.

//Horaa. Tetra varmaan päivitti topaa kokoajan ja odotti ensimmäistä hutia.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja Zey » 15.01.2015 22:52:51

Jos oisin ollut Tetran pahiskaveri, niin olisin päivitellyt vähän useemmin kyllä topaa, massauksen suunnittelu viimeisenä päivänä kun on aika hektistä. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 5.pv 15.1.2015 klo 23.00 as

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 15.01.2015 22:53:18

Koska suhteeni Violetiin oli kuin hieno sekoitus pahispesäeroa ja epäilemisen viivyttelyä.

//Zey. Kai sitä yksinäinen laivakin voi unelmoida majakasta.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa

cron