Perunakaupungin Perhoset - Peli ohi!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 26.10.2014 17:38:33

Violet, ymmärsinkö oikein: ensisijainen mielipiteesi on, että minä olen tällä hetkellä lievästi hyvismäinen, ja Userkaffe voisi olla hyvis tai pahis. Olet kuitenkin myös mielestäsi löytänyt väliltämme linkin, joka tekee pahispariudenkin mahdolliseksi, mutta että tämä epäily on toissijaista – että muitakin pahispariepäilyjä on?
Violet kirjoitti:- Arokiuru pitää Userkaffeeta neutraalina, mutta antaa luottoa häntä eniten puolustaneelle pelaajalle (uskoisin, että minä) ja epäilee häntä eniten epäillyttä pelaajaa (sinua Jii).
- Arokiuru tuntuu kiertelevän kun kommentoi Userkaffeeta ja vaikuttaa korostavan sitä, että hänen rooliaan ei voi tietää ja sitä, ettei itse voi tietää hänen motiivejaan.

Ohhoh, näköjään olen antanut joistakin mielipiteistäni väärän kuvan. Aloitetaan kuitenkin siitä mikä on oikein: antaisin sinulle tässä vaiheessa luottoa. Mielestäni olet osallistunut peliin niin hyvin kuin suinkin. Olet tarttunut yksityiskohtiin joita pidät huomion arvoisina, olet kysellyt tarkennusta, eikä vaikuta siltä että sinulla olisi mitään salattavaa.

Mutta: tarkoitukseni ei ollut epäillä Jiitä. Tai ainakaan hän ei tällä hetkellä ole se epäilyttävin. Yritin listauksessani korostaa pitäväni häntä neutraalina, ja että en saa oikein otetta hänen pelistään. Hänen osuutensa viimeinen lause ”Tarkoituksella tosi neutraali?” oli varmaan se mikä vaikutti epäilyltä, mutta oikeastaan se esittää vain mahdollisuuden.

Ja mitä Userkaffeen tulee, hän on tällä hetkellä hieman epäilyttävämpi kuin Jii. Syynä on lähinnä hänen pelin alun oudon neutraali suhtautumisensa äänestämiseen, mikä tuntui viittaavan asenteeseen ”ei sen väliä kuka kuolee”. Pahiksellehan ei kuolevasta olisi niinkään väliä… Paitsi että olisi. Jos kuoleva arvottaisiin, voisi ihan yhtä hyvin kuolla pahiskaveri tai pahis itse. Näinollen voin todeta, että sekä hyviksille että pahiksille äänestäminen on tärkeää, ja että Kaffen kommentti johtui todennäköisesti kokemattomuudesta. Olen taas tyhjän päällä Kaffen suhteen.

Ja mainitsemastasi ”kiertely” johtuu päättämättömyydestäni siihen, mitä ajatella Kaffesta. Tällaisia päättämättömyyden merkkejä voit löytää myös yllä olevasta kirjoituksestani.


Jii kirjoitti:Vielä vähän vaikeaa sanoa mitään yhden kunnon viestin perusteella, mutta mitä nyt viestistä ymmärsin, niin sullakaan ei tunnu vielä olevan oikein ketään oikeasti pahismaiselta vaikuttavaa pelaajaa? Kaikki tuntuivat vaikuttavan lähinnä hyvismäisiltä tai "ihan omalta itseltään". Kuka on tällä hetkellä pahismaisin pelaaja? Tuohon mietintääsi minusta, niin ei siihen nyt oikein voi mitään kommentoida sen suuremmin, mutta jäin vähän miettimään tuota että epäilit mun olevan tarkoituksella neutraali? :D Haluutko vähän tarkentaa, että mitä tarkoitat tuolla?

Ei, minulla ei tällä hetkellä ole ketään, joka vaikuttaa oikeasti pahismaiselta. Kuten sanoin listausviestini alussa, monista on lähinnä vibapohjaa, ja pahisviboja en ole saanut vielä oikeasti kenestäkään… Ugh, olen kai liian luottavainen. Pahismaisin pelaaja tällä hetkellä…? Jos olisi pakko äänestää, antaisin ääneni joko Userkaffelle (perusteluna tuo mainitsemani kummallinen suhtautuminen äänestykseen) tai Horaanekolle (johtuen siitä mitä mainitsin, että tuntuu komppailevan ja kommentoivan jo esitettyihin kantoihin (eli niin hirveästi en ihan omia kommentteja muista nähneeni). Ei kuitenkaan ole äänestyspakkoa, ja kumpaankin epäilyyn olen jo itsekin löytänyt myös toisen näkökulman. Ei, nyt ei epäily etene.

Ja tuohon ”tarkoituksella neutraali” –kohtaan tarkoitin sitä, että onko neutraaliutesi laskelmoitua, yritätkö tarkoituksella olla mahdollisimman väritön ja hajuton ja olematta kiinnittämättä huomiota. Tuo laskelmoidun neutraali –pohdintani ei kyllä enää oikein toimi, koska olet tässä hiljattain ottanut hyvin kantaa useaampaan pohdintaan/kommenttiin.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Violet » 26.10.2014 17:56:53

Arokiuru kirjoitti:Violet, ymmärsinkö oikein: ensisijainen mielipiteesi on, että minä olen tällä hetkellä lievästi hyvismäinen, ja Userkaffe voisi olla hyvis tai pahis. Olet kuitenkin myös mielestäsi löytänyt väliltämme linkin, joka tekee pahispariudenkin mahdolliseksi, mutta että tämä epäily on toissijaista – että muitakin pahispariepäilyjä on?

Ymmärsit oikein!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Violet » 26.10.2014 18:25:22

Jii kirjoitti: Et vastannut kysymykseeni, että mistä tunnut olevan niin varma että pelissä on mukana nimenomaan pahispari?

Pelin tasapainon kannalta 2 on järkevä luku, koska pahisten vahvuus tulee siitä, että he toimivat tiiminä. Kun otetaan huomioon myös tunnetut roolit (Jitan 3. puolue) vaikuttaa se myös melko tasapainotetulta asetelmalta (2 pahista, 8 hyvistä, 1 3.osapuoli). Toimisiko edes yhden pelaajan pahisjoukkue kunnolla?

Minulla ei ole mitään konkreettisia todisteita siitä, että pahiksia on juuri kaksi, mutta se vaikuttaa minusta kaikin puolin järkevältä arviolta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 26.10.2014 21:30:26

Äääh, olin kirjottanu piiitkän pätkän viestiä valmiiks, mutta kone meni ja deletoi sen, joten en kirjota niitä asioita, koska en muista niitä. En ainakaan sen jälkeen, kun oon kattonu leffaa.. Nyt sentään on oikeasti aikaa panostaa peliin, kun en oo tien päällä tai hengaile kumppanin kanssa hela dagen. Marraskuun aikana tosin aktiivisuuden kanssa voi olla niin ja näin, koska nano.

VIOLET tuntuu ainakin tässä vaiheessa (ekojen viestien jälkeen) vähän näennäisaktiiviselta (pelaajien heräämistilanne) ja turhan vakuuttuneelta siitä, että pahiksia on nimenomaan kaksi. Ilmaantuu myöhemmin ilmoittamaan, että ei epäile Userkaffea epämääräisen ilmauksen takia ja tuskin epäilisi kokenutta pelaajaakaan siitä, mistä tietysti voi olla montaa mieltä, mutta itse kallistun ehkä sille linjalle, että jos monta peliä pelannut pelaaja sanoo jotain vähänkin epämääräisesti siitä saa helposti pahisleiman niskaansa - ainakin oon itse kokenut sen, että puhetapa saattaa olla muista riittävä siihen että tulee leimatuksi (nimim. mua epäiltiin pahikseksi, koska puhuin kirjakieltä). Violetin "kaikki epäilyttää"-kommentti kohotutteli kulmia jo silloin, kun sen luin, koska okei, mainitaan että kaikki oikeastaan epäilyttää, mutta perustelua oli vain osasta. Mikä niissä lopuissa sitten epäilyttää, kun ei ole perustelujakaan? Violet tuntuu myös heittelevän epäilyjä vähän joka suuntaan, mutta ei koskaan mitään kovin pitävää tai edes varmaa, vaan kaikki tunnutaan kuittaavan ennemmin sillä, että "voi olla näin, mutta voi olla noinkin, ei tästä oikein voi sanoa mitään". Kuka epäilyttää ja miksi? Ja okei, kiva, että kokeilee uusia tapoja epäilyjen jäsentelyyn, mutta saataisko me niitä excel-juttuja tännekin ettei ne pyöri siellä sulla pelkästään, koska ne ei hyödytä siellä mitään.. Violet tuntuu kanssa linkittävän yhteen sen että listaus=hyvis, vaikka ainakin omaan silmääni esim. Violetin mainitsema Arokiurun listaus on lähinnä sitä, että referoidaan, mitä pelaajat ovat pelissä tähän mennessä tehneet, mutta mielipiteet tai mielipiteiden poikaset ovat jäänet matkan varrelle eikä tällainen listaus omasta mielestäni oikeastaan tuo peliin mitään uutta, koska me kaikkihan voidaan lukea peli läpi ja nähdä sieltä, mitä pelaajat ovat tehneet. Violet tuntuu kanssa vähän seilaavan puheidensa kanssa edestakaisin ja olevan jopa suoraan ristiriitainen (Arokiurun listaus hyvismäinen, mutta samalla voisi olla Userkaffen pahiskaveri. Nämä liittyvät toisiinsa siten että?)

JII:n kohdalla mulla oli kanssa pitkät pätkät tekstiä, josta en muista enää sanaakaan, joten en voi edes tiivistää sitä tähän, kuten tein Violetin kohdalla. Nostaa myös esille Userkaffen sanat siitä, että ei äänestä, kun se ei tunnu olevan muodissa takertuen oman ymmärrykseni mukaan nimenomaan tuohon "muodissa"-sanaan. On myös sitä mieltä, että Violet oli Userkaffelle liian kiltti, mikä hämmästyttää tässä päässä edelleen, koska pitäisikö kaikille pelaajille sitten vai olla kauhean yrmyjä ja epäkohteliaita tai töykeitä, vaikka kysyisi vain yhden kysymyksen. Jii myös hauskasti kommentoi, että kiinnitti Userkaffen sanamuotoon huomiota, mutta ei lähde vetämään johtopäätöksiä siitä ja kiinnitti Violetiin huomiota, mutta ei lähde vetämään siitäkään johtopäätöksiä. Miksi korostaa sitä, että niitä johtopäätöksiä ei lähde vetämään? Eikö näin ekana päivänä ja muutenkin pelin alussa ole vähän pakko vetää kaikesta johtopäätöksiä vai onko muka parempi istua vain persauksillaan ja odottaa, josko sitä parempaa materiaalia joskus jostain taikaiskusta tulisi? Jii tosin tuntuu olevan ensimmäinen, joka ottaa esiin sen puheenaiheen, että Jitachin provoaminen oikeastaan vain haittaa hyvisten peliä kuin edistää sitä, mutta olen vähän kahden vaiheilla voiko tämän perusteella alkaa suoraan sanomaan, että hyvismäinen pelaaja. Tällä hetkellä Jii on kuitenkin yksi hyvismäisimmist pelaajista (yyh, näppis päätti muuttua helsinkiläiseksi)..

USERKAFFE:n kohdalla tuo äänestyskommentti herätti ehkä vähän turhan paljon huomiota. Toisaalta en nyt koe, että tästä voitaisiin vetää mitään erityisiä johtopäätöksiä Kaffen roolista, mutta Kaffekin on samoilla linjoilla Violetin kanssa pahisten määrästä. Kaffen vastaus Violetin äänestyskysymykseen on kuitenkin ehkä vähän jännä, koska siitä saa sellaisen kuvan, että äänestellään ennemmin niitä tuttuja pelaajia kuin epäilyttäviä. Ei ehkä se, mitä Kaffe ajoi takaa, mutta mulle tälläinen mielikuva syntyi. Tuo myös esiin vähän jännän kannanoton siihen suuntaan, että eikö äänestämättömyys ja arvontaan meneminen pelin alussa ole hyviksille edullista (ei ole, koska silloin voidaan paljon todennäköisimmin tappaa yksi hyviksistä kuin pahis - äänestettäessä tiputuksen kohteella on mahdollisuus sanoa jotakin ja muutenkin on inasen suurempi mahdollisuus siihen, että kohteeksi oikeasti joutuu epäilyttävä pelaaja, joka on useamman mielestä ehkä pahis ja siten ajaa loppujen lopuksi hyvisten etuja). Userkaffen ääni Jitachille vaikuttaa ainakin mulle enemmän kostoääneltä, mikä ei mun mielestäni ole koskaan erityisen hyvismäinen liike. Tosin aktivointiäänet voivat olla myös provosointiääniä ja tässä tapauksessa sanoisin, että Userkaffe ainakin provosoitui. Lisäksi kostoääni vain lisää sitä vaikutelmaa, että tässä on nyt provosoitu ja ehkä jollain tasolla säikähdettykin sitä, kun yhtäkkiä on itse putoamisuhan alla.

FELAROF heräilee kanssa ja nostelee heti muiden pelaajien viesteistä pointteja esille ja esittää niistä kysymyksiä. Ainakin mun silmääni näyttää ihan kivalta ja peliä edistävältä, mutta katsotaan, mitä sieltä tulee jatkossa, jos mielipide muuttuu yhtään mihinkään suuntaan. Listaus heti ekana päivänä ei kuitenkaan saa mitenkään ositiivista ajatusmaailmaa, koska ainakin omaan silmääni ekana päivänä listaaminen - varsinkin sivun jälkeen - on lähinnä näennäisaktiivisuutta tai jotain vaman tapaista, eikä materiaalia ole listausta varten niin paljon että listauksessa olisi sen suurempaa järkeä. (okei, köh, väännän tässä itsekin listausta, mutta materiaalia on kertynyt enemmän).

HORAANEKO aktivoituu kanssa ja sanoo monta sellaista pointtia, johon voisin yhtyä itsekin. Mm. uusien pelaajien kohtelusta kuin kukkaa kämmenellä. Itse ainakin kommentoin uusia pelaajia ihan samalla tavalla kuin niitä monta vuotta pelanneitakin - onpahan sellaisiakin pelaajia, jotka on omien sanojensa mukaan saanut tuta mun erävät hampaat nahoissansa tyyliin ekassa pelissään. Horaanekon ääni Violetille tuli ehkä vähän puskista, koska en nähnyt sen kummempia perusteluja (ehkä olen sokea), joten miksi Violet?

AROKIURU heräilee toisena päivänä heti triplapostilla. Ei kuitenkaan mitään sen relevantimpaa asiaa.
Hyppäsi jännästi Jiin ja Violetin keskusteluun. Toisaalta hyvä että tarttuu huomioimaansa asiaan, mutta toisaalta vaikutti tuossa kohtaa jännästi puolustavan Violetia, vaikka Violet itse ei ollut Jiin kommenttiin vastannut.

Haluutko täsmentää, mitä ajat tällä takaa? Miten hyppäsin jännästi keskusteluun tai missä olen Violetia puolustellut (Violet kun on tällä hetkellä oikeastaan mun pääepäiltynä tällä hetkellä).

Arokiurulta muuten ihan kiva listaus, mutta näyttää olevan enemmän vain sellaista "pelaaja X teki tätä ja pelaaja Y taas teki tätä". Mitä mieltä olet eri pelaajista tällä hetkellä? Onko kukaan noussut epäilyttäväksi tai onko kenestäkään sellaista fiilistä, että tässä ei ainakaan ole pahis?

Sitten vähän tiivistästä ja omia kantoja.

VIOLET: Tällä hetkellä pahismainen, koska tuntuu seilaavan mietteidensä kanssa vähän edestakaisin ja olevan jotenkin välttelevä. Tulee sellainen mielikuva, että sörkitään tuonne ja tänne, mutta ei oikeastaan sanota mitään. Välillä myös tulee fiilis, että puhuu itsensä jollain tasolla pussiin.

JII: Tuntuu tällä hetkellä hyvismäisimmältä tässä kokoomassa mainituista pelaajista, jotka ovat puhuneet useamman kuin yhden viestin. Jii tuntuu ottavan kontaktia peliin ja nostelee mukavasti asioita esiin muista pelaajista edistäen oikeasti peliä.

USERKAFFE: On pelaaja, jonka kohdalla olen jakautunut vähän kahtaalle. Toisaalta mietityttää, mutta toisaalta taas en ole nähnyt vielä mitään sellaista, mistä voisi mennä tekemään sen johtopäätöksen, että roolina olisi jokin muu kuin hyvis. Joutuu siis tarkemman syynin alle ja tekisi mieli laittaa ääntä ihan vain sen takia, että saisi provosoitua.

FELAROF: Vähän ristiriitaiset fiilikset kuin Userkaffenkin kohdalla. Toisaalta ei ole vielä tullut ilmi mitään sellaista, josta voisi tehdä päätelmiä kumpaankaan suuntaan.

HORAANEKO: Toinen pelaaja, joka tällä hetkellä tuntuu hyvismäiseltä. Ottanut hyvin kontaktia peliin ja kommentoinut aktiivisesti muita pelaajia, muistuttaa enemmän vielä tässä vaiheessa hyvishoraanekoa kuin pahishoraanekoa.

AROKIURU: Ei ole vielä puhunut niin paljon, että voisi varmasti tehdä päätelmiä mihinkään suuntaan. Jäänen siis odottelemaan lisämateriaalia ennen kuin alan vetää päätöksiä yhtään mihinkään suuntaan.

Tämän hetkisen tilanteen mukaan siis: ++Violet. Perusteluja tälle löytyykin jo yltä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 26.10.2014 22:28:08

Vampire kirjoitti:Haluutko täsmentää, mitä ajat tällä takaa? Miten hyppäsin jännästi keskusteluun tai missä olen Violetia puolustellut (Violet kun on tällä hetkellä oikeastaan mun pääepäiltynä tällä hetkellä).


Ihan vaan sen takia, että Violet ei itse ollut vastannut. Itse olisin vastaavassa tilanteessa varmaan ensin katsonut että vastaako se toinen, mutta tämä on kyllä ainoastaan eroavuus pelityylissä. Ja tuo puolustelun fiilis tuli siitä, että kirjoitit pitkähkön, Jiin kommenttia kyseenalaistavan tekstin, ja tämä teksti tuli siten, että sen voisi sanoa olevan puolustuspuhe Violetin puolesta. Huomaa, että tämä tapahtui aivan pelin alussa. Sittemmin olet kyllä osoittanut epäilysi Violetia kohtaan.

Vampire kirjoitti:Arokiurulta muuten ihan kiva listaus, mutta näyttää olevan enemmän vain sellaista "pelaaja X teki tätä ja pelaaja Y taas teki tätä". Mitä mieltä olet eri pelaajista tällä hetkellä? Onko kukaan noussut epäilyttäväksi tai onko kenestäkään sellaista fiilistä, että tässä ei ainakaan ole pahis?

Melkein samaa Jii jo minulta kysyikin, eikä minulla oikeastaan ole lisättävää. Joten:

Arokiuru kirjoitti:Ei, minulla ei tällä hetkellä ole ketään, joka vaikuttaa oikeasti pahismaiselta. Kuten sanoin listausviestini alussa, monista on lähinnä vibapohjaa, ja pahisviboja en ole saanut vielä oikeasti kenestäkään… Ugh, olen kai liian luottavainen. Pahismaisin pelaaja tällä hetkellä…? Jos olisi pakko äänestää, antaisin ääneni joko Userkaffelle (perusteluna tuo mainitsemani kummallinen suhtautuminen äänestykseen) tai Horaanekolle (johtuen siitä mitä mainitsin, että tuntuu komppailevan ja kommentoivan jo esitettyihin kantoihin (eli niin hirveästi en ihan omia kommentteja muista nähneeni). Ei kuitenkaan ole äänestyspakkoa, ja kumpaankin epäilyyn olen jo itsekin löytänyt myös toisen näkökulman. Ei, nyt ei epäily etene.


En kuitenkaan luottaisi vielä täysin kehenkään. Miksikö? Koska pelin luonne on, että kuka tahansa voi olla pahis ilman, että hyviksillä on aavistustakaan. Itsestäänselvää, kyllä, mutta tätä mieltä olen. Violetin ja felarofin mainitsin tällä hetkellä hyvismäisiksi, enkä ole nähnyt ainakaan vielä mitään, mikä olisi muuttanut mielipidettäni. Pitää lukea topaa vielä lisää, odottaa uusia viestejä ja yrittää selvittää, mitä mieltä kenestäkin olen.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Violet » 26.10.2014 23:24:51

Vampire kirjoitti:Violetin "kaikki epäilyttää"-kommentti kohotutteli kulmia jo silloin, kun sen luin, koska okei, mainitaan että kaikki oikeastaan epäilyttää, mutta perustelua oli vain osasta. Mikä niissä lopuissa sitten epäilyttää, kun ei ole perustelujakaan?

Ensimmäisen päivän tietojen perusteella minun olisi pitänyt siis nostaa henkilöitä epäilysten yläpuolelle? Ajattelin kuitenkin olla tekemättä niin puutteellisten tietojen perusteella, joten jäin epäilemään kaikkia. Perusteluita oli kyllä vain osasta, ja okei, olisin voinut laittaa perusteluita jokaikisestä pelaajasta, mutta olisiko sillä ollut ideaa? Viestin pointti oli se, että en pidä ketään hyvismäisenä (siinä pelin vaiheessa).

Vampire kirjoitti:Kuka epäilyttää ja miksi? Ja okei, kiva, että kokeilee uusia tapoja epäilyjen jäsentelyyn, mutta saataisko me niitä excel-juttuja tännekin ettei ne pyöri siellä sulla pelkästään, koska ne ei hyödytä siellä mitään..

Aika on ollut tiukilla ja saan taulukon (toivottavasti) valmiiksi huomenna. Silloin jaan sen kanssanne ja se toivottavasti selventää omia epäilyitäni.

Vampire kirjoitti:ja olevan jopa suoraan ristiriitainen (Arokiurun listaus hyvismäinen, mutta samalla voisi olla Userkaffen pahiskaveri. Nämä liittyvät toisiinsa siten että?)

Tämä Arokiurun viesti on oivallinen:
Arokiuru kirjoitti:Violet, ymmärsinkö oikein: ensisijainen mielipiteesi on, että minä olen tällä hetkellä lievästi hyvismäinen, ja Userkaffe voisi olla hyvis tai pahis. Olet kuitenkin myös mielestäsi löytänyt väliltämme linkin, joka tekee pahispariudenkin mahdolliseksi, mutta että tämä epäily on toissijaista – että muitakin pahispariepäilyjä on?

Onko tilanne mielestäsi ristiriitainen, kun löytää hyvismäisen pelaajan ja neutraalin pelaajan väliltä linkin, joka mahdollistaa heidän pahispariuden ja tekee tästä johtopäätöksen, että he saattavat olla pahispari?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 27.10.2014 00:00:40

tuli vähän yllättäen kiireitä irl, yritän saada huomenna jotain pientä viestiä kuitenkin aikaan. :\ Yritän käydä välillä lueskelemassa täällä kuitenki :')
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 27.10.2014 16:10:14

Joo näyttää siltä etten ehi enää tänään koneelle, joten vastailen nyt vaan nopeesti:

Arokiuru (muistaakseni) kysyi tällaista:
Miksi luulet että pelin koolla olisi vaikutusta roolivalintoihin? Etenkään ensimmäisinä peliin ilmoittautuneet eivät mitenkään voineet tietää, minkä kokoinen pelistä tulisi.

En tuossa kohtaa älynny että tosiaan ilmoittautumisvaiheessahan sitä pelaajamäärää ei oo vielä voinut tietää. :D Eli mun moka. Mutta siis jos oletettaisiin et se tiedettäis alusta asti, niin jotekin uskoisi ettei hyvispelaaja valitsisi roolia joka voisi viedä muita pelaajia mukanaan - isossa (20-25 pelaajaa) pelissähän se ei vielä maailmaa kaatais, mutta pienemmässä kyllä - jos kuolleet pelaajat olisi kaikki hyviksiä.

Vampire kysyi äänestäni Violetille:
Selitin tosiaan ääntä tuon viimeisen pitkän viestini lopussa, aika pienesti että en ihmettele mikset sitä huomannut. :D Jotenki vaan siinä tajusin että Violet ei ole pelannut itselleen tyypillisesti, enkä olisi halunnut Jitachin kuolevan koska kaipasin hänestä lisää materiaalia (ja ajatus mahdollisuudesta että Jita pelais kolmatta osapuolta pyöri kanssa siellä taustalla).

Monet on täällä nyt lähteny epäilemään Violetia. Muakin vähän häiritsee ja just kun joku sanoi että tuntuu näennäisaktiiviselta, niin vähän sellasia viboja mullekin tulee. Ehkä eniten häiritsee että Violet on moneen otteeseen käynyt lupailemassa exel-taulukkoa ja vastannut siinä samalla vaan lyhyesti kysymyksiin - kun aikaa Kylässä on käydä niin miksei voisi samalla ottaa kantaa topicin asioihin? Mulle taulukot on ihan ok (vaikken tajuakaan niistä yhtään mitään) mutta kyllä se topicin seurailu ja fiilisten pohjalta pohtiminen on myös tärkeetä.
Oletko Violet edes ottanut huomioon ajatusta jos pelissä olisikin 1 pahis + petturi? Tai 2 pahista + petturi? Tiimityöskentelijänhän siitäkin saa, joten miksi poissuljet petturin mahdollisuuden kokonaan?
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Violet » 27.10.2014 17:13:06

horaaneko kirjoitti:Monet on täällä nyt lähteny epäilemään Violetia. Muakin vähän häiritsee ja just kun joku sanoi että tuntuu näennäisaktiiviselta, niin vähän sellasia viboja mullekin tulee. Ehkä eniten häiritsee että Violet on moneen otteeseen käynyt lupailemassa exel-taulukkoa ja vastannut siinä samalla vaan lyhyesti kysymyksiin - kun aikaa Kylässä on käydä niin miksei voisi samalla ottaa kantaa topicin asioihin? Mulle taulukot on ihan ok (vaikken tajuakaan niistä yhtään mitään) mutta kyllä se topicin seurailu ja fiilisten pohjalta pohtiminen on myös tärkeetä.
Oletko Violet edes ottanut huomioon ajatusta jos pelissä olisikin 1 pahis + petturi? Tai 2 pahista + petturi? Tiimityöskentelijänhän siitäkin saa, joten miksi poissuljet petturin mahdollisuuden kokonaan?

Jos aikaa olisi, niin ottaisin kyllä kantaa asioihin. Lauantaina juhlat kestivät yli kuusi tuntia + niihin valmistautuminen, sunnuntaina kirjamessut 5 tuntia + läksyt ja tänään pääsin koulusta neljältä, mutta 3 tunnin teatterivierailu odottaa vielä. Olen siis ehtinyt kommentoimaan asioita vain pintapuolisesti.

'1 pahis + 1 petturi ei eroa paljoakaan tilanteesta, jossa on 2 pahista. Pahikset saavat kuitenkin dominoivan aseman samaaan aikaan kummallakin kokoonpanolla, kun voivat päättää yö ja päivä-äänestyksiä. Ainut ero on, että jos hyviksillä on tapporooli tai yllyttäjää tai muuta, niin silloin he voivat vielä kaataa tämän pahisten dominoivan aseman.

2 pahista ja 1 petturi voisi muuten olla hyvä, mutta kun otetaan huomioon kolmas osapuoli, joka käyttäytyy tarkoituksella epäilyttävästi ja pyrkii tapattamaan itsensä (paljon helpompaa tehdä se päivä-äänestyksessä), niin hyviksille jäisi kaksi päivää aikaa tappaa joku näistä. Tämän jälkeen hyvikset voitaisiin pelastaa vain vahvalla erikoiskyvyllä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 27.10.2014 17:37:43

Perusteluita oli kyllä vain osasta, ja okei, olisin voinut laittaa perusteluita jokaikisestä pelaajasta, mutta olisiko sillä ollut ideaa?

Kyllä, koska nyt herää vain kysymys, että miksi juuri nämä pelaajat. Jos perusteluita olisi ollut vaikkapa jokaikisestä pelaajasta, tilanne olisi ollut aivan eri, koska siinä ei olisi ollut mitään sellaista tilannetta, että alkaa miettimään, miksi juuri nämä pelaajat tulivat valituiksi, kun kuitenkin kaikki epäilyttävät/kukaan ei ole hyvismäinen.

Onko tilanne mielestäsi ristiriitainen, kun löytää hyvismäisen pelaajan ja neutraalin pelaajan väliltä linkin, joka mahdollistaa heidän pahispariuden ja tekee tästä johtopäätöksen, että he saattavat olla pahispari?

Ei sinällään, mutta tässäkin auttaisi paljon se, että niitä pahislinkkejä jaetaan yleisesti eikä vain mainita, että sellainen löytyi, mutta muut saavat jäädä arvailemaan, mikäköhän se nyt sitten onkaan.

Horaaneko, en muista olinko se mie, joka puhui Violetin näennäisaktiivisuudesta (heh, kiva kun ei muista ees omia viestejään, kertonee jotain siitä, kuinka paljon mulla on tällä hetkellä meneillään pelin ulkopuolella). Muakin kyllä häiritsee toi, että excel-taulukkoa nostellaan esiin paljon, mutta sitä enempää ei saada irti.

Juuh, nyt en ehdi kirjoittaa tätä enempää, kun on niin älyttömän paljon opiskelujuttuja taas jonossa, että pakko varmaan pakertaa tänään taas oikein hullunmittanen työpäivä niiden parissa (ja huomenna on varmaan samanmoinen, blääh, 8-16 yliopistolla ja iltakasiin asti kämpillä ei oikeen edesauta yhtään mitään...)
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 27.10.2014 22:09:54

Väliaikalaskentaa!

Äänet:
1 Lemni (Horaaneko)
2 Violet (Jii, Vampire)

Violet on kuolemassa äänienemmistöllä.

Äänestyspakot:
Lemni, Vampire, felarof, Jii, Ropsus, Violet

Poissa:
Jii 29.10. - 2.11.

Päivä päättyy tiistaina 28.10. eli huomenna kello 21.00!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Violet » 27.10.2014 23:19:31

Okei, nyt taulukkoni on jotakuinkin valmis. Nyt vain pitäisi keksiä paras tapa lähettää se tänne. ImageShack kun ei jostain syystä suostu toimimaan.

Voin samantien laittaa loput epäilyistäni:

Jii on tällä hetkellä mielestäni hyvismäinen. Hän ei taulukossani linkittynyt muihin pelaajiin pahismaisesti ja hän edistänyt peliä. Hän on tuonut keskusteluihin uutta ja tuonut omia kantojaan esiin.

Vampire on ollut tämän päivän puolella paljon eilistä hyvismäisempi ja aktiivisempi. Hän on tuonut esille omia kantojaan (vaikka välillä ne kyllä menivät päällekkäin muiden jo tekemien huomioiden kanssa) mutta oli niissä toki paljon omaakin. Vampire on minusta jossakin asteikon välillä neutraali ja lievästi hyvismäinen.

Felarof on vienyt peliä kivasti eteenpäin, mutta hän on valitettavasti hiljentynyt tänään. Hän tuntuu vievän peliä eteenpäin, mutta ei ole tuonut paljoakaan esille omia ajatuksiaan (tosin ensimmäisenä pelipäivänä ne eivät ole niin tarkkoja). Hän on minusta lievästi hyvismäinen, tosin toivon pikaista aktivoitumista.

horaaneko on mielestäni pelin pahismaisin pelaaja. Hän on tuonut vähemmän omaa esille kuin Jii ja Vampire ja hänen äänestysperusteet ovat olleet heikommat. Hän myös linkittäytyy listauksessani useimman henkilön kanssa potentiaaliseksi pahispariksi. Tämän vuoksi ++horaaneko

Jos tulee ehdotuksia, miten saan taulukon parhaiten lähetettyä, niin kertokaa.

/////

https://docs.google.com/document/d/1aXc ... sp=sharing

Tuossa on taulukko. Toivottavasti ette odottaneet liikoja, jos haluatte selityksiä joistakin kohdista, niin selitän.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 28.10.2014 17:28:01

Hmmm, en vieläkään oikein usko Violetin pahismaisuuteen (syitä edellisessä viestissäni), enkä haluaisi hänen putoavan vielä. Horaanekon puolestaan olen tottunut näkemään sisällyksellisempien viestien kirjoittajana, joten hänen tämänhetkinen pelaamisensa ei aivan vakuuta. Näin ollen annan ääneni ++Horaaneko. Violet, saatat haluta tarkistaa äänesi oikeinkirjoituksen, niin äänten kanssa olisi tasatilanne. Tietysti Violet on saanut äänensä ensin, mutta tilanne voi vielä muuttua.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 28.10.2014 17:33:13

Violet, mitä perusteita on sille, että minä ja Userkaffe voisimme olla pahispareja? Tai horaaneko?

Jännästi kanssa felarof ja Jii ovat ainoita, joita Violet ei linkitä kenenkään kanssa ja sanoo vieläpä että Jii on ei hyvismäinen, vaan hyvis.

Ja jännästi Arokiuru tulee sort of massaamaan sen jälkeen, kun Violet on ensin käynyt heittämässä oman äänensä Horaanekolle.

Melkein haluais nähdä ensin nyt Violetin roolin ja sen perusteella miettiä, että onko Violet ja Arokiuru linkittyneitä toisiinsa jotenkin enemmänkin, jos yhden osasen siitä palapelistä sais selvitettyä ensin.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Violet » 28.10.2014 18:32:57

Ihan aluksi korjaus, ++Horaaneko

Vampire ja Userkaffe: Tämän olisin voinut merkitä myös lievällä merkinnällä. Taustalla on sinun analysoiva listausviestisi, jossa analysoit Userkaffeeta syvällisesti, mutta myös selittävästi ja puolustelevasti. Koska kovinkaan muu Kaffen lisäksi ei pahispariksesi sopinut, niin nosti se mielestäni tämän parin mahdollisuutta (jos lähdetään vaikkapa oletuksella, että olet pahis).

Vampire ja Horaaneko: Tämmä pari sopii mielestäni ihan hyvin yhteen. Vaikka kummatkin ovat postanneet suht. pitkiä viestejä eivät he ole kovinkaan paljoa käsitelleet toisiaan viesteissään tai ottaneet kontaktia toisiinsa. Itse ainakin voisin kuvitella tuon taustalle joitakin ennalta. Tähän on saattanut kuitenkin vaikuttaa Horaanekon mahdollinen ajanpuute, jonka vuoksi ei ole käsitellyt Vampirea, mutta sille ei voi mitään.

Jiin merkitsin hyvikseksi, koska hän ei vaikuta pahikselta ja hänellä ei ole kuin yksi lievä pahissuhde. Felarofin kohdalla ei ole vahvoja pahissuhteita, koska häneen on reagoitu aika laimeasti eikä hän itse ole esittänyt kovinkaan vahvoja mielipiteitä.

Horaaneko tuntuu tällä hetkellä pahismaisimmalta ja hänellä on eniten kontakteja -> ääni hänelle. Userkaffeella on myös paljon potentiaalisia pahiskumppaneita, joten haluaisin tarkistaa hänenkin korttinsa. Tähän ääneen voisi kuitenkin liittyä pelin ulkopuolella tehdyt pohdinnot (esimerkiksi pohdinta siitä, millaisen hahmon uusi/uudehko pelaaja valitsisi), mistä ei kuitenkaan voi tehdä yleistyksiä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Ropsus » 28.10.2014 20:39:48

Jaa-a, mie oon sit vissiin jotenki kirottu tai jotain, ku aina ku ois juonari pelattavana, ni miulle tulee jotai ihme kiireitä, mist ei pääse yli eikä ympäri. Mut koska en haluu taas pudota antiaktiivisuuteen, niin tässä on random ääni (random siksi etten ole oikeastaan yhtään ehtinyt perehtyä topan viesteihen, argh…) ++Jii
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja felarof » 28.10.2014 20:57:24

Ensinnäkin pahottelut hiljaisuudesta, yritän parantaa tapani huomenna. Toisekseen äänestyspakko painaa päälle, enkä nyt ehdi enää kattavasti listaamaan kaikkia pelaajia. Selitän nyt sen minkä ehdin. Tää perustuu nyt nopeeseen topikin läpilukasuun, eli varmaan multa on jäänyt huomaamatta osa sellasista, joihin muuten olisin kiinnittänyt huomiota.

++Jii: Ekan päivän tietty korostettu neutraalius edelleen mietityttää, miksi pitää erikseen mainita, ettei näe jotain epäilyttävänä, varsinkin kun et ollut aiemmin mitenkään antanut ymmärtää että epäilisit heitä? Lisäksi tunnut keskittyvän vain Violetiin (ja Violetin ja Kaffen väliseen sananvaihtoon). Mitä mieltä olet muista pelaajista? Mä näen jotenkin epäilyttävänä tollasen pelkästään yhteen pariin pelaajaan keskittymisen.

Violet, Arokiuru tai Horaaneko ei mun mielestä ole pelanneet mitenkään merkittävästi omsta tyylistään poiketen (ainakaan nopealla lukasulla). Userkaffesta kuulisin mielellään lisää, ekan päivän oudohkot jutut voinee pistää kokemattomuudenkin piikkiin. Tuo ääni on munkin mielestä vähän outo, kuulisin mielelläni siihen perusteluja. Toisaalta aika paljon outoja juttuja, mutta toisaalta kuvittelisi, että ainakin hereillä ollut pahiskaveri olisi huomauttanut, ettei noin hatarin perustein kannata äänestää. Toisaalta tämän päivän katoaminen mietityttää. Pahis, joka ei halua enempää huomiota itseensä vai huomiota säikähtänyt kokematon? Vipattaa ehkä vähän enemmän hyvikseksi kuitenkin tällä hetkellä, mutta kuulisin mielelläni lisää.

//Ropsus väliin
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Zey » 28.10.2014 21:05:03

Päivä on päättynyt, iltaviesti tulee pian. :)
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Zey » 28.10.2014 21:14:09

2.ilta

Laatikon pysähtyessä Perhoset huokaisivat helpotuksesta. He olivat selvinneet matkasta. Nyt vain piti lähteä pois laatikosta, etsiä oikea huone ja ilmoittaa poika Perhonen kouluun. Kun Perhosten perhe pyörähti pois laatikosta, eivät he nähneetkään huonetta, jossa oli iloisia piirrustuksia seinillä ja lattiat täynnä pulpetteja ja tuoleja. Ei, sen sijaan he näkivät kaksi suurta työpöytää, joiden ääressä keski-ikäiset ihmiset kirjoittivat jotakin muistiin paperille. Perhoset olivat väärässä rakennuksessa. Pettymys pyyhkäisi perheen ylitse, eikä sitä helpottanut katkeruus, joka nousi pinnalle perunien nähdessä nuo kirjoitustaitoiset ihmiset. Kirjoittamista ei nimittäin yksikään peruna voinut koskaan oppia, sillä se vaati kynän liikuttamista. Ja miten peruna voi liikutta kynää, jos hänellä ei ole mitään, millä sitä liikuttaisi ja pitäisi pystyssä?

Pettyneinä perunat menivät takaisin laatikkoon odottaamaan paaluuta takaisin eväskylään, jotta he voisivat löytää oikean, kouluun menevän laatikon. Perhoset eivät kuitenkaan saaneet olla kauaa laatikossa rauhassa, sillä pian laatikko avattiin ja leipä perhe katosi lämpimän käden kouriin. Kun eväslaatikon luona leipiä mutusteleva ihminen huomasi Perhoset laatikon pohjalla, nyrpisti hän pienesti nenäänsä ja kävi kippaamassa Perhoset isoon laatikkoon, jonka seinämiä reunusti sininen ohut muovi. Siinä Perhosten perhe sitten oli, katseli miten kummassa he pääsisivät ikinä kouluun asti, kun laatikon suuaukkokin näytti olevan niin korkealla, että isoimmankin perunan oli sieltä mahdoton päästä pois. He olivat ansassa.

Äänet:
1 Lemni (Horaaneko)
2 Violet (Jii, Vampire)
2 Horaaneko (Arokiuru, Violet)
2 Jii (Ropsus, felarof)

Violet siis kuolee saatuaan äänimäärän ensin.

Kuolleet (3/11):
1.päivä: Jitachi – tehtävää suorittava 3.osapuoli, tehtävänä kuolla
1.yö: Miltsi – parillisina öinä toimiva puhehäiriöijä
2.päivä: Violet – kertakäyttöinen yönimien tietäjä

Äänestyspakot:
Lemni, Vampire, felarof, Jii, Ropsus, Violet

Lemni ei suorittanut äänestyspakkoaan, joten hänelle etsitään varapelaajaa.

Poissa:
Jii 29.10. - 2.11.

Yö alkaa nyt ja päättyy keskiviikkona 29.10. kello 21.00. Mikäli sinun tarvitsee lähettää yönimiä, lähetä ne ennen yön päättymistä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.yö päättyy 29.10. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Zey » 29.10.2014 20:59:50

3.aamu

Onneksi Perhoset eivät joutuneet kauaa panikoimaan laatikon pohjalla, sillä pian alkoi tapahtua. Perhoset tunsivat miten laatikko alkoi kohota. He pääsisivät pois laatikosta! Kaikkien mieliala parani ja he odottivat innoissaan pääsevänsä jatkamaan matkaa. Laatikko keikkui hieman ja perunat pyörivät sen pohjalla. Kun laatikko alkoi kallistua, Perhoset eivät olisi enää malttaneet odottaa pääsevänsä pois. Perunoiden nähdessä minne heitä oltiin kippaamassa, katosi kaikki into. Heidät nimittäin kaadettiin jättimäisen kokoiseen laatikkoon, jonne he tipahtivat sekalaisen joukkion joukkoon. Jokin laskettiin laatikon suuaukon päälle ja kaikki pimeni. Perhoset olivat siirtyneet ojasta allikkoon.

Kuolleet (4/11):
1.päivä: Jitachi – tehtävää suorittava 3.osapuoli, tehtävänä kuolla
1.yö: Miltsi – parillisina öinä toimiva puhehäiriöijä
2.päivä: Violet – kertakäyttöinen yönimien tietäjä
2.yö: Lemni – pahiskohtalonvaihtaja, antiaktiivisuuskuolema

Äänestyspakot:
Userkaffe

Poissa:
Jii 29.10. - 2.11.

Päivä alkaa nyt ja päättyy sunnuntaina 2.11. kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Perunakaupungin Perhoset 3.päivä päättyy 2.11. kello 21.

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 30.10.2014 22:15:00

Sori että oon ollu hiljaa, irl pitää nyt kiireisenä - viikonloppu pitää ehkä ottaa poissaoloa mut yritän nyt ennen sitä olla aktiivinen. ^^' Ja sori jos tuolla listauksessa on epäselviä kohtia, olin tätä kirjottaessa melkeen nukahtamispisteessä. :'D

Tajusin tuossa Vamin ja Aron jälkeen että pahiskaverilinkittymien pohtiminen on ehkä nyt vähän turhaa kun Lemni kuoli ja paljastui pahikseksi - 3 pahista näin pienessä pelissä tuntuu kuitenkin jo vähän epäuskottavalta. Jätän nyt ne kuitenki sinne koska en yksinkertasesti jaksa alkaa noita enää muokkailee. Ja onhan se petturin mahdollisuus edelleenki olemassa ja kylhän sen pahis-petturi-linkin miettiminenki hyödyllistä on.

Vampire
Toisessa viestissä puolustaa Userkaffea eikä pidä Violetia epäilyttävänä.
Seuraavassa viestissään toisella sivulla onkin äkkiä kovastikin Jitachia vastaan. Tuo tuli jotenkin puskista - olisiko voinut säikähtää Jitachin ääntä Userkaffelle?
Listauksessa epäilee Violetia, Userkaffesta ei oikein jää mitään kunnollista mielipidettä. Tässä kohtaa tulee mieleen, että Vam nostaa jatkuvasti esille kaffen nimeä; tekisikö pahis niin kaverille? Jotenkin uskoisi että Vam kokeneena pelaajana osaisi varoa turhaa linkittäytymistä pahiskaveriin. Toisaalta vahva puolustuskanta tuntuu hassulta koska Vamin ei pitäisi tietää kaffen roolia. Tää linkki nyt siis vähän hämmentää - samoin tuo yhteenveto kaffesta, koska miettii vähän provoääntä muttei kuitenkaan lopuksi anna sitä, vaan viskaa äänen Violetille. Miksi mainita äänestä, jota ei sitten kuitenkaan anna?
Arokiurusta ei saa vielä kummempaa mielipidettä, heittelee tosin kysymyksiä.
Viimeisissä kommenteissa vastailee Violetille ja pohtii linkkiä Aron ja Violetin välillä. Muuttiko Violetin roolin paljastuminen kuvaasi Arokiurusta nyt siis mihin suuntaan?

Vampirelta on tullut ihan hyviäkin pointteja, tosin aika suppeasti epäilyjä (ainoat vahvat epäilyt Jitachia ja Violetia kohtaan). Nyt mua kiinnostaa, kun olit eilenillalla vahvasti epäilemässä Violetia, et mitä sun epäilyksille nyt kuuluu?
Parilinkittymistä sanoisin sen verran, et mun mielestä Vam voisi tällä hetkellä olla kenen vaan pahispari. Pahismaisuudesta taas en osaa vielä sanoa, tällä hetkellä lokeroin neutraaliin koska vibaa vähän sinne sun tänne.

Arokiuru
Eka kunnon viesti sisältää listauksen. Violetia pitää hyvismäisenä koska tämä pelaa tuttuun tyyliinsä. Vampiren toimintaa kommentoi "jännäksi" - olettaisin siis että jotain epäilyksenpoikasta? Vai vähän sillä välillä? Jiistä pohtii josko tämä olisi tarkoituksella neutraali, eli kai tämänkin voi lokeroida jonnekin "epäilyn epäilyyn" tai vastaavaa. Userkaffen kohdalla seilaa aika rankasti, ja felarof on lyhyin perusteluin hyvismäinen. Jotenkin listauksesta ei jää oikein mitään käteen - johtuu varmaan siitä että materiaalia ei ole paljon mitä sitten pohdiskella (ja tässä herää kysymys: miksi tehdä listaus tuossa vaiheessa?).

Seuraava viesti Arokiurulta häiritsee mua. Vastaa Violetin epäilyihin jotenkin silleen "woaahhhh mites sä nyt tälleen" -tyylillä (vähän pientä kiihtymystä tuossa?) ja ottaa heti pesäeroa Userkaffeen, jota Violet epäili Aron pahispariksi. Perään selittää kiertelyään, esimerkiksi nostaa ylläolevan kommentointinsa kuin sanoakseen "katso, teen näin tietoisesti ja myönnän sen, en siis ole pahis".
Loppuun miettii vielä epäilyttävimmiksi pelaajiksi Userkaffea ja mua. Ei kuitenkaan äänestä.

Arokiurun pelaaminen on ollut muutamien pidempien viestien aikana tosi ympäripyöreää ja tuntuu varovan liian vahvoja mielipiteitä. Tuntuu tällä hetkellä pahismaiselta.
Arokiuru muuten pohti ekassa viestissä yötapon perusteella että olisko pahis tahallaan varovainen - käänteispsykologiaa, jos Aro on itse pahis?

Ropsus
Ainoassa viestissään randomäänestänyt Jiitä. :P

Userkaffe
Aloittaa huomiota herättäneellä kommentilla. Itse olen edelleen sitä mieltä että sanamuoto oli outo (oikeastaan tuon vois ottaa sarkasminakin) mutten näe sitä erityisen epäilyttävänä. Seuraavassa viestissä selittää ihan selvästi tuota kommenttia ja mielipidettään ekana päivänä äänestämiseen. Ääni Jitalle tuntuu mulle vahvasti kostoääneltä - kuten huomioin aiemminkin niin seuraavassa kappaleessa jopa sanoo ettei Jitan käytös häiritse peliä. En kyllä tiiä mitä sanoa noin ilmiselvästä kostoäänestä, toisaalta uskois että pahiksena olis yrittänyt keksiä vähän parempia perusteluja ja jättänyt Jitan (tietynlaisen) puolustamisen tuosta pois.

Tuon viestin jälkeen ei sitten ole tullut yhden lyhyen viestin jälkeen mitään. Noiden viestien perusteella en löydä kaffesta mitään pahismaista, mutta toisaalta mikään ei vielä puhu hyvikseydenkään puolesta joten lokeroin nyt neutraaliin.

Jii
Kommentoi Violetin ja kaffen keskustelua, vähän hämysti kyselee olisiko heillä pahiskaverius meneillään (sori mun sanamuodot on tosi väsyneitä tänään x'). Miettii Violetia muttei kuitenkaan heitä häntä suoraan pahismaiseksi. Jitachin toimintaa ihmettelee, muttei häntäkään leimaa pahismaiseksi. Seuraavan päivän aloittaa heittämällä perusteluiden kanssa Violetille äänen. Tuollainen agressiivinen hyökkäys pelaajaa kohtaan herättää mussa vähän ristiriitaisia fiiliksiä: voisi yrittää dominoida peliä saaden näin kaikki laittamaan Violetin hirteen, mutta toisaalta tuollaista "lahtaamista" katsotaan seuraavana päivänä aina suurennuslasilla jos "lahdattava" paljastuu hyvikseksi. Eli uskaltaisiko pahis tehdä noin rohkean tempun? Etenkin, kun pahis Lemni oli ainakin topicissa antiaktiivinen.
Jii on mun mielestä pelannut aika itselleen tyypillisesti, ja tuo viimeisin äänestys ehkä sitten kuitenkin vähän nostattaa hyvisviboja ottaen pelin tilanteen huomioon. P: Eli en pitäis tällä hetkellä kamalan pahismaisena.

Felarof
Ekalla sivulla kyselee vähän sinne sun tänne, ei mitään kummempia pohdintoja. Toisella sivulla sitten tuo vähän epämääräinen listaus joka tuntuu mulle(kin? muistelen et joku toinenkin tästä mainitsi, ehkä Arokiuru? :D) vähän siltä että yrittää näyttää tosi aktiiviselta. Omasta mielestäni toisen sivun alkuun laitettu listaus ei oikein voi olla kovin peliä edistävä koska mielipiteet jää pakostikin tosi laihoiksi. Ainoa ketä pohtii kunnolla on Jitachi, jota päätyy lopulta pitämään hyvismäisenä. Näiden viestien jälkeen tosi vaikea vielä sanoa mitä mieltä olisin, joten jään odottelee lisää.

Arokiuru kirjoitti:Horaanekon puolestaan olen tottunut näkemään sisällyksellisempien viestien kirjoittajana, joten hänen tämänhetkinen pelaamisensa ei aivan vakuuta.


Pyydän anteeksi. :') Valmistumisvuosi on rankkaa aikaa , datisteluun on ihan liian vähän aikaa.

Eli nyt pahismaiselta tuntuu Arokiuru, myös Felarof, Userkaffe ja Ropsus (kaffe ja Ropsus ei niin paljon kuin fela ja Aro) on mahdollisia pahiksia. Vampire mulla nyt keikkuu hyviksen ja neutraalin rajoilla ja Jii tuntuu hyvismäiseltä.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Perunakaupungin Perhoset 3.päivä päättyy 2.11. kello 21.

ViestiKirjoittaja Vampire » 30.10.2014 23:05:09

Nyt mua kiinnostaa, kun olit eilenillalla vahvasti epäilemässä Violetia, et mitä sun epäilyksille nyt kuuluu?

Tällä hetkellä ei oikein mitään, koska Violetin paljastuminen hyvikseksi ja Lemnin paljastuminen pahikseksi pisti aikalailla koko sopan uudestaan ja saan käydä pelin taas ajatuksella läpi. Eikä siihen oletettavasti tarjoudu sopivaa saumaa ennen sunnuntaita, koska opiskeltavaa on ihan helvetisti ja mulla on aikalailla koko perjantain ja lauantain seuraa, enkä viiti datistella, jos mulla on seuraa.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Perunakaupungin Perhoset 3.päivä päättyy 2.11. kello 21.

ViestiKirjoittaja Userkaffe » 31.10.2014 02:52:42

Moi. Ilmoittelen vaan, että mulla on tällä viikolla ollut aika huonosti aikaa pelata. (sen tosin ootte varmaan huomannut ihan siitäkin, että viestejä ei ole ilmaantunut) Koitan huomisillan aikana lueskella noita viestejä tarkemmin läpi ja heittää jotain analyysiä pelistä.
Userkaffe
Kyläläinen
 
Viestit: 6
Liittynyt: 09.10.2014 01:05:20

Re: Perunakaupungin Perhoset 3.päivä päättyy 2.11. kello 21.

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 31.10.2014 15:45:26

Horaaneko kysyi, että miksi tehdä listaus siinä vaiheessa kun sen tein. Vastaus on, että ilman minkäänlaista pohjatutkimusta pelaajista minun on vaikeaa lähteä tekemään päätelmiä. Listaus pakottaa pohtimaan pelaajia paremmin kuin pelkän topan lukeminen. Joskus, kun pelaajia tarkastellaan yksitellen, esille nousee kiinnostavia seikkoja, jotka parhaimmillaan saattavat johtaa päätelmiin. Tuossa vaiheessa mitään suurta ei noussut esille, ja pidin niitä asioita, joihin kiinnitin huomiota, sen verran irrallisina palasina, etten lähtenyt pelkästään niiden pohjalta epäilemään.

Sitten kyllästyin omaan jahkailuuni, joten päätin kerrankin yrittää vaikuttaa pelin kulkuun äänestyskäyttäytymiselläni. Aikaisemmissa peleissäni olen äänestänyt vain silloin kun on ollut pakko, enkä yleensä ole ollut mitenkään erityisen hyödyllinen äänieni antamisessa. Tällä kertaa kuitenkin Violet tuntui sen verran hyvismäiseltä, ja kun sinua kohtaan minulla oli niitä epäilyksiä ollut, kokeilin että olisinko pystynyt pelastamaan hänet. En onnistunut, joten jatkan eteenpäin, ja katson mihin peli etenee ja mitä itse teen.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Perunakaupungin Perhoset 3.päivä päättyy 2.11. kello 21.

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 01.11.2014 13:50:16

Pff, menee vähän yksinpuheluksi, mutta uusia kommentteja ei ole ilmaantunut, joten näin tällä kertaa.

Horaanekon kiitettävä listaus vähän alkaa nakertaa pohjaa eilisen epäilyiltäni. En vielä täysin pudottaisi epäilyäni tämän takia, mutta toistaiseksi Horaaneko ei ole se epäilyttävin pelaaja. Tällä hetkellä epäilisin enemmänkin Userkaffea. En hänen ensimmäisen päivän äänestyskommenttinsa takia (mistä sanoin jo listauksessani että se oli hassusti muotoiltu, mutta ei epäilyksen arvoinen). Enemmänkin pohdin hänen reaktiotaan huomioon, mitä hän ensimmäisenä päivänä sai. Tällä viittaan lähinnä hänen viestiinsä, jossa hän äänesti Jitachia. Vaikka Kaffe vaikuttaisikin vastailevan rauhallisesti, viestin taustalla vaikuttaisi olevan pientä hermostuneisuutta. Ääni Jitachille tuli siinä mielessä mietityttävään aikaan, että Jita oli äänestänyt Kaffea, ja Kaffe reagoi äänestämällä takaisin. Kostoäänestä on jo puhuttukin, ja sellaiseltahan se vaikuttaa, vaikka on sitä myös perusteltu. Aiemmin Kaffe oli vaikuttanut suhtautuvan kummallisen välinpitämättömästi äänestykseen. Hänen sanansa ovat lievässä ristiriidassa hänen Jitachille heittämänsä äänen kanssa. Lisäksi ensimmäisen päivän jälkeinen, lähes täydellinen katoaminen mietityttävät – ensimmäisenä päivänä Userkaffe oli todella aktiivinen, mutta toisena tai kolmantena päivänä häneltä on tullut vain yksi viesti, jossa kertoo olleensa kiireinen. Tietysti on mahdollista, että kiire estää pelaamasta, mutta Kaffen ensimmäisen päivän kiitettävään aktiivisuuteen nähden olisin voinut veikata, että ainakin muutamia viestejä olisi tullut kiireestä huolimatta. Onko Kaffe siis tarkoituksella vetäytynyt syrjään, välttääkseen huomion kohdistumista itseensä? Näiden pohdintojen pohjalta, ainakin toistaiseksi ++Userkaffe – tule kertomaan oma näkökantasi asiaan!
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Perunakaupungin Perhoset 3.päivä päättyy 2.11. kello 21.

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 01.11.2014 14:44:05

Väliaikalaskenta

Äänet:
1 Userkaffe (Arokiuru)

Lynkkautumassa on Userkaffe saatuaan ainoan äänen.

Äänestyspakot:
Userkaffe

Poissa:
Jii 29.10. - 2.11.
Horaaneko 31.10.-2.11.

Päivä päättyy sunnuntaina 2.11. eli huomenna kello 21.00.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Perunakaupungin Perhoset 3.päivä päättyy 2.11. kello 21.

ViestiKirjoittaja felarof » 02.11.2014 18:23:55

Tuon ekan päivän ihemetellyn listauksen ei ollut niinkään tarkoitus näyttää aktiivisuutta, vaan saada mut lukemaan oikeesti ajatuksella kaikkien viestit läpi eikä vain keskittyä yhteen pelaajaan niin kuin siinä oli hieman vaarana käydä. Kuten sanoin siinä viestin alussa:
felarof kirjoitti:Kokeillaan nyt jonkin näköistä listausta, jos sitä vaikka saisi ajatuksiaan järjestykseen

Eli ensisijaisesti tarkoituksena toimia oman ajattelun selkeyttäjänä. Lisäksi myös yritystä aktivoida muita, siinä oli tarkoituksella suurimmalle osalle heränneistä joku kysymys. Mua vähän hämää, miksi niin monet tuntuvat pitävän listauksia, joissa ei ole voimakkaita mielipiteitä jotenkin epäilyttävinä. Mulla ei ainakaan useimmiten ole välttämättä mitään sen suurempia mielipiteitä ennen kuin lähden kirjoittamaan listausta, vaan ne muodostuvat siinä kun luen peliä läpi ja samalla kirjoitan. Usein siinä löytää asioita, joita ei muuten ehkä olisi huomannut. Ja vaikkei löytyisikään, miksi se listaus pitäisi sitten jättää sinne omalle koneelle pyörimään kun sen kerta on valmiiksi kirjoittanut, kun pelissä joku muu voi siitä ehkä jotain saada irti? Enkä nyt tarkoita, että listaus tekisi automaattisesti myöskään hyvismäisemmäksi, mutta ei mun mielestä mitenkään pahismaiseksikaan, vaikkei siitä mitään maata mullistavaa löytyisikään.

Horaaneko: Mulle jäi vähän epäselväksi, miksi pidät mua epäilyttävänä? Sanot listauksen lopussa, että "vaikea sanoa mitä mieltä olisin" ja jäät odottamaan lisää, mutta toteat sitten kuitenkin pahismaiseksi?

Lisäksi mua hämää sun äänestämisesi. Ekana päivänä sanot näin:
Horaaneko kirjoitti:En henk. koht. hirveemmin tykkää herätysäänistä ja äänestän vaan jos pelaajassa on oikeesti jotain häikkää.

Ja sitten kuitenkin heti tokana päivänä herätysäänestät Lemniä? Mistä tällainen mielenmuutos? Ketä äänestäisit, jos sinulla olisi tänään äänestyspakko? Miksi pidit äänesi Lemnillä, etkä äänestänyt vaikka Violetia, jota kuitenkin äänestit edellisenä päivänä ja samanakin päivänä pidit epäilyttävänä?

Mua myös vähän huvittaa, että useasti, kun sua on sanottu epäilyttäväksi viestiesi yksipuolisuuden tai sisällöttömyyden suhteen, tähän on suht pian sulta on tullut viesti, joka korjaa näitä. Halua parantaa pelityyliään ja edistää peliä vai (alitajuista) epäilysten välttelyä (joka mun mielestä on oleellisempaa pahikselle)?

Hmm. Äänestyskäyttäytyminen hämää: Lemnille annettu herättelyääni, kun on ensin sanonut äänestävänsä vain, jos joku epäilyttää. Halua olla kiinnittämättä huomiota liian voimakkailla mielipiteenilmaisuilla ja tehdä mahdollisesti myös pientä pesäeroa mahdollisesti antiaktiivisuuteen tippuvaan pahistoveriin? Oli kuitenkin melko selvää, ettei hän tule tuohon ääneen tippumaan, kun niin monella oli äänestyspakko. Lisäksi joka kerta, kun olet sanonut voimakkaampia mielipiteitä, tätä on edeltänyt huomautus siitä, ettet pelaa itsellesi tyypillisesti. Myös ensimmäisen päivän ääntä Violetille voinee pitää jonkinlaisena itsepuolustuksena, kun Violet oli tuossa vaiheessa ainoa, joka oli sinua epäillyt. Pahismainen

Userkaffe: Kaffesta ei ole ekan päivän jälkeen kuulunut muuta kuin lyhyt viesti, jossa valittelee kiirettä ja lupailee myöhemmin viestiä. Lainaan suoraan edellisestä viestistäni:
felarof kirjoitti:Userkaffesta kuulisin mielellään lisää, ekan päivän oudohkot jutut voinee pistää kokemattomuudenkin piikkiin. Tuo ääni on munkin mielestä vähän outo, kuulisin mielelläni siihen perusteluja. Toisaalta aika paljon outoja juttuja, mutta toisaalta kuvittelisi, että ainakin hereillä ollut pahiskaveri olisi huomauttanut, ettei noin hatarin perustein kannata äänestää. Toisaalta tämän päivän katoaminen mietityttää. Pahis, joka ei halua enempää huomiota itseensä vai huomiota säikähtänyt kokematon?

Tuon jälkeen Kaffelta oli tosiaan tullut viesti, jossa selitti hiljaisuuttaan. Jossain välimaastossa tällä hetkellä, en oikeen osaa päätyä epäilemään hyvismäiseksi tai pahismaiseksi. Kuulisin mielellään enemmän mietteitäsi pelaajista :)

Ropsus: Heräämisviesti ja randomilla(?) annettu ääni Jiille. Mitä mieltä olet muista pelaajista, ketä pidät epäilyttävänä, ketä hyvismäisenä? Susta olisi kiva kuulla enemmän :)

Lähetän tän nyt tässä välissä jos joku vaikka tätä ehtisi lukemaan ja kommentoimaan, tulen pohtimaan muita vielä myöhemmin tänään. Tällä hetkellä ääneni olisi lähdössä joko eilisten pohdintojen perusteella Jiille tai tämän viestin perusteella Horaanekolle.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Perunakaupungin Perhoset 3.päivä päättyy 2.11. kello 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 02.11.2014 21:23:00

Päivä on päättynyt.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Perunakaupungin Perhoset 3.päivä päättyy 2.11. kello 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 02.11.2014 21:45:09

3.ilta

Perhoset tärisivät hiljaa laatikon pohjalla tietämättä mitä tehdä. Jostain hyvin kaukaa heidän alapuoleltaan kuului väsyneiden äänten naljailua. Laatikko oli täynnä epätoivoa, joka tarttui Perhosiin niin, ettei ollut varmaa pääsisivätkö he koskaan eroon siitä. Päivä kului, toinenkin, ennen kuin mitään tapahtui. Sitten alkoi kuulua hyrinää, joka lujeni aina vain. Lopulta mukaan tuli kovaa, läpitunkevaa ja tasaista piipitystä. Laatikon reunat kolahtelivat johonkin ja lopulta hitaasti laatikko alkoi nousta ja kallistua eteenpäin. Se kallistui kallistumistaan, kunnes laatikon suuaukon päällä ollut kansi aukesi ja kaikki laatikossa olleet vyöryivät jonnekin pehmeään ja pimeään. Piipitys oli lakannut ja ainoa ääni, jonka Perhoset kuulivat, oli tasainen hyrinä.

Äänet:
1 Userkaffe (Arokiuru)

Userkaffe kuolee saatuaan ainoan äänen.

Kuolleet (5/11):
1.päivä: Jitachi – tehtävää suorittava 3.osapuoli, tehtävänä kuolla
1.yö: Miltsi – parillisina öinä toimiva puhehäiriöijä
2.päivä: Violet – kertakäyttöinen yönimien tietäjä
2.yö: Lemni – pahiskohtalonvaihtaja, antiaktiivisuuskuolema
3.päivä: Userkaffe – tavallinen hyvis

Äänestyspakot:
Userkaffe

Userkaffe ei suorittanut äänestyspakkoaan. Hänelle ei kuitenkaan etsitä varapelaajaa, sillä hän kuoli.

Poissa:
Jii 29.10. - 2.11.
Horaaneko 31.10.-2.11.

Yö alkaa nyt ja päättyy maanantaina 3.11. kello 21.00. Mikäli sinun tarvitsee lähettää yönimiä, lähetä ne ennen yön päättymistä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Perunakaupungin Perhoset 3.yö päättyy 3.11. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Zey » 03.11.2014 21:07:26

4.aamu

Perhoset alkoivat hitaasti liikuskella pimeässä. He tunnustellen totesivat olevansa jonkinlaisessa metallisessa laatikossa, josta ei ollut mitään muuta tietä pois, kuin se, josta he olivat tulleetkin. Kun Perhoset olivat tippuneet laatikkoon, oli muut edellisessä laatikossa olleet tippuneet heidän päälleen. Nyt kolmen perunan perhe alkoi hitaasti mutta varmasti kavuta ylemmäs, muiden laatikossa olioiden päälle. Tavoitteena oli saada näköyhteys laatikon suuaukkoon ja muodostaa sitten suunnitelma. Perhoset pääsivät ylimmäisiksi, mutta se ei heitä paljoa auttanut. Laatikon kansi avautui välillä, mutta aina silloin vyöryi lisää väkeä laatikkoon. Laatikon suuaukko oli sen verran korkealla, että yhdessä Perhosten perhe saisi ehkä juuri ja juuri hankittua yhden perunan ulos laatikosta, mutta muut eivät laatikosta pääsisi. Siinä olikin pulma. Kenet he päästäisivät pois laatikosta? Entä minne se peruna päätyisi?

Kuolleet (6/11):
1.päivä: Jitachi – tehtävää suorittava 3.osapuoli, tehtävänä kuolla
1.yö: Miltsi – parillisina öinä toimiva puhehäiriöijä
2.päivä: Violet – kertakäyttöinen yönimien tietäjä
2.yö: Lemni – pahiskohtalonvaihtaja, antiaktiivisuuskuolema
3.päivä: Userkaffe – tavallinen hyvis
3.yö: Jii – varakohtalonvaihtaja

Äänestyspakot:
Vampire, felarof

Poissa:
Ropsus 3.-7.11.

Päivä alkaa nyt ja päättyy perjantaina 7.11. kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa

cron