5.aamuJuuri kun Perhoset olivat käymässä masentuneina nukkumaan, he kuulivat ohuen äänen kertovan tietävänsä missä koulu oli ja ennen kaikkea milloin laatikko olisi koulun kohdilla. Perhoset pysähtyivät ja katsoivat vanhaa perunalastua, joka kaivautui muiden joukosta esiin. Sääli ja suru oli jokaisen Perhosen mielessä, kun he näkivät mitä varmasti aikaisemmin kauniille perunaneidille oli elämän varrella tapahtunut. Poika Perhonen ei voinut ymmärtää kuka oli noin voinut tehdä kenellekään perunalle, mutta juuri kun hän oli asiasta kysymässä, perunalastu jatkoi puhumista. Lastu kertoi miten joka toinen päivä laatikko pysähtyi koulun kohdalla, avautui ja sulkeni taas jatkaen matkaa. Perhoset katsoivat toisiaan hämmästyneinä toivosta, jonka he olivat juuri saaneet. Perunalastu neuvoi heitä kuuntelemaan milloin kuuluisi lasten ääni hyrinän ylitse. Se olisi merkki poika Perhosen pois lähdölle. Perhoset kiittivät vuolaasti tiedosta, äiti Perhonen olisi jopa perunalastua halannut, jos vain siihen olisi kyennyt.
Perhoset odottelivat hiljaa kuunnellen, koska he olisivat koulun kohdalla. Aikaa kului ja Perhosia alkoin väsyttää. Poika Perhonen olikin jo unen rajamailla, kun isä Perhonen tönäisi häntä. Kuului naurua, juoksuaskeleita ja huutoa. Nopeasti Perhoset hyvästelivät toisensa ja lupasivat näkevänsä vielä. Sitten äiti Perhonen kiipesi isä Perhosen päälle ja poika Perhonen kapusi äitinsä päälle ja odotti. Kun laatikko avautui poika Perhonen kierähti laatikosta ulos ja tipahti. Putous tuntui kestävän ikuisuuden... Yhtäkkiä poika Perhonen osui maahan, kierähti muutaman kerran ympäri ja jäin siihen hetkeksi makaamaan. Hän oli koulun pihalla. Vain parinkymmenen metrin päässä oli koulu, josta hänen täytyisi vielä löytää joku, jolle ilmoittautua. Mutta hän oli päässyt perille. Hän oli koulussa.
Miten Perhosen poika pärjää koulussa? Entä saiko hän opiskeltua lääkäriksi, pelastettua perheensä tienattua rahaa ja hankittua omakotitalon? Sen kerronkin joku toinen kerta, mutta nytpähän tiedätte jo ketä Perhoset ovat ja miten vaikeaa perunan on päästä kouluun.
Kuolleet (8/11):1.päivä: Jitachi – tehtävää suorittava 3.osapuoli, tehtävänä kuolla
1.yö: Miltsi – parillisina öinä toimiva puhehäiriöijä
2.päivä: Violet – kertakäyttöinen yönimien tietäjä
2.yö: Lemni – pahiskohtalonvaihtaja, antiaktiivisuuskuolema
3.päivä: Userkaffe – tavallinen hyvis
3.yö: Jii – varakohtalonvaihtaja
4.päivä: Arokiuru – suojelija
4.yö: Vampire – parittomien öiden puhehäiriöijä
Jäljelle jäivät siis:
Horaaneko – pahis
Ropsus – kirottu, joka muuttuu petturiksi
felarof – kertakäyttöinen yönimien tietäjä
Pahikset siis vievät voiton kotiin, onnea! Heidän lisäkseen voittajana on siis myös jos 1.päivänä voittanut 3.osapuolemme Jitachi, onnea sinnekin! :)
Yönimet:1.yö:
Pahikset: Miltsi (Arokiuru)
Parittomien öiden puhehäiriöijä: Userkaffe, norja
Suojelija: Violet (Horaaneko)
Kohtalonvaihtaja: - (Arvottiin: Arokiuru&Jii)
2.yö:
pahikset: Ropsus (Arokiuru)
suojelija: felarof (Ropsus)
kohtalonvaihtaja: - (Arvottiin: Horaaneko&Userkaffe)
Felarof käytti kykynsä.
3.yö:
Pahikset: Vampire (Arokiuru)
Suojelija: Ropsus (Jii)
Parittomien öiden puhehäiriöijä: Horaaneko ilman konsonantteja
Varakohtalonvaihtaja: Jii&Vampire (felarof&Arokiuru)
4.yö:
Pahikset: Vampire (felarof)
Rooliviestit:Arokiuru - suojelija:
Zey kirjoitti:Olet suojelija. Lähetät joka yö sen pelaajan nimen, jota haluat suojella. Suojeltu henkilö on sinä yönä suojassa, eli hän ei voi kuolla. Et voi suojella ketään kahtakertaa peräkkäin, etkä myöskään itseäsi. Lähetä yönimen lisäksi joka yö myös varanimi. Mikäli yönimeä ei joku yö tule, otan käyttöön tuoreimman varanimen, jota on mahdollista käyttää. Mikäli yönimeä ei tule, arvotaan suojeltava niiden pelaajien kesken, jotka eivät edellisenä päivänä saaneet yhtään ääntä. Mikäli tälläista pelaajaa ei ole, arvotaan suojeltava sitä edellisenä päivänä äänettöminä pysyneiden pelaajien kesken. Mikäli yhtään tällaista pelaajaa ei ole koko pelin aikana, suojeltava arvotaan kaikkien elossa olevien pelaajien kesken.
Voitat hyvisten voittaessa, eli kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Mahdollisia muita osapuolia ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon. Mikäli pelissä on petturi, häntä ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.
Hauskaa peliä!
~Zey, pelinjohtaja
Horaaneko - pahis:
Zey kirjoitti:Olet pahis. Pahiskaverisi on Lemni ja saatte jutella keskenänne peli topickin ulkopuolella. Lähetätte joka yö yönimen sekä varanimen. Yönimi kertoo kenet tapatte sinä yönä, varanimi on seuraavaa yötä varten. Mikäli jonakin yönä teiltä ei tule yönimeä, astuu viimeisin mahdollinen varanimi voimaan. Mikäli yhtäkään varanimistä ei voi käyttää (kaikki ovat esimerkiksi kuolleet jo), tapetaan pelaaja, jota jompi kumpi teistä on viimeksi äänestänyt. Mikäli tämä on kuollut, tapetaan tätä edeltävän äänen saanut pelaaja. Mikäli yksikään pelaaja, jota jompi kumpi teistä on äänestänyt, ei ole hengissä, arvotaan tapettava kaikista hengissä olevista pelaajista.
Voitat kun pahiksia on yhtä paljon kuin hyviksiä. Mahdollisia muita osapuolia ei tarvitse tappaa pahisten voittoon. Mikäli pelissä on petturi, sitä ei lasketa pahikseksi pahisten voittaessa.
Hauskaa peliä!
~Zey, pelinjohtaja
Userkaffe - tavallinen hyvis:
Zey kirjoitti:Olet tavallinen hyvis. Päivisin yrität siis äänestää pahiksia kuolemaan, öisin nukut. Voitat hyvisten voittaessa, eli kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Mahdollisia muita osapuolia ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon. Mikäli pelissä on petturi, häntä ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.
Hauskaa peliä!
~Zey, pelinjohtaja
Ropsus - kirottu -> petturi:
Zey kirjoitti:Olet tavallinen hyvis. Päivisin yrität siis äänestää pahiksia kuolemaan, öisin nukut. Voitat hyvisten voittaessa, eli kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Mahdollisia muita osapuolia ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon. Mikäli pelissä on petturi, häntä ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.
Hauskaa peliä!
~Zey, pelinjohtaja
Huom! Oikeasti Ropsus on kirottu, joka luulee olevansa tavallinen hyvis. Mikäli siis pahikset yrittävät tappaa hänet joku yö, hän ei kuole vaan kääntyy petturiksi (kukaan ei siis kuole sinä yönä), joka voittaa pahisten kanssa, muttei lasketa pahikseksi pahisten voitossa, eikä häntä tarvitse tappaa hyvisten voittoon. Petturi saa keskustella pahisten kanssa pelitopan ulkopuolella.
Jii - varakohtalonvaihtaja:
Zey kirjoitti:Olet varakohtalonvaihtaja. Mikäli siis kohtalonvaihtaja kuolee, sinä astut kuvaan ja jatkat tuota jaloa työtä. Kun kohtalonvaihtaja kuolee, lähetän sinulle viestin, jotta varmasti huomaat tapahtuneen. Samassa viestissä ilmoitan minä yönä lähetät ensimmäiset yönimesi.
Kun kohtalonvaihtaja on kuollut ja olen lähettänyt siitä sinulle viestiä, lähetät minulle ilmoittamastani yöstä alkaen kaksi yönimeä. Yönimet kertovat keiden kahden kohtalot haluat vaihtaa keskenään. Mikäli siis yönimet ovat Herra X ja Rouva Y, niin Rouva Y kokee kaiken, mitä sinä yönä yritetään tehdä Herra X:lle ja päin vastoin. Jos siis esimerkiksi Rouva Y yritetään tappaa, Herra X kuolee. Lähetät samalla myös kaksi varanimeä. Varanimet taas ovat seuraavaa yötä varten. Mikäli jonakin yönä sinulta ei tule yönimiä, astuu viimeisin mahdollinen varanimipari voimaan. Jos varanimiä ei ole käytettävissä, pelaajat, joiden kohtalot vaihdetaan, arvotaan kaikkien hengissä olevien pelaajien kesken.
Voitat hyvisten voittaessa, eli kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Mahdollisia muita osapuolia ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon. Mikäli pelissä on petturi, häntä ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.
Hauskaa peliä!
~Zey, pelinjohtaja
Miltsi - parillisten öiden puhehäiriöijä:
Zey kirjoitti:Olet parillisina öinä toimiva puhehäiriöijä. Lähetät siis parillisina öinä minulle pelaajan nimen, jonka haluat häiriöidä, sekä puhe tavan, jolla pelaajan täytyy puhua seuraava päivä. Mitään rajoituksia puhetavalle ei ole. Lähetä yönimen yhteydessä myös varanimi, joka on seuraavaa parillista yötä varten. Mikäli sinulta ei joku parillinen yö tule yönimeä, otan käyttöön varanimen. Mikäli yhtään mahdollista varanimeä ei ole käytettävissä, kukaan ei saa puhehäiriötä.
Voitat hyvisten voittaessa, eli kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Mahdollisia muita osapuolia ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon. Mikäli pelissä on petturi, häntä ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.
Hauskaa peliä!
~Zey, pelinjohtaja
felarof - kert.käyt. yönimien tietäjä:
Zey kirjoitti:Olet kertakäyttöinen yönimien tietäjä. Voit siis kerran pelin aikana lähettää minulle viestin, jossa kerrot minkä yön yönimet haluat tietää. Lähetän vastauksena kysytyn yön yönimet (mikäli kysyt tulevan yön yönimiä, esimerkiksi 1.päivänä 3.yön yönimiä, vastaan luonnollisesti vasta 3.yön jälkeen mahdollisimman pian saatuani yönimet).
Voitat hyvisten voittaessa, eli kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Mahdollisia muita osapuolia ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon. Mikäli pelissä on petturi, häntä ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.
Hauskaa peliä!
~Zey, pelinjohtaja
Vampire - parittomien öiden puhehäiriöijä:
Zey kirjoitti:Olet parittomina öinä toimiva puhehäiriöijä. Lähetät siis parittomina öinä minulle pelaajan nimen, jonka haluat häiriöidä, sekä puhe tavan, jolla pelaajan täytyy puhua seuraava päivä. Mitään rajoituksia puhetavalle ei ole. Lähetä yönimen yhteydessä myös varanimi, joka on seuraavaa paritonta yötä varten. Mikäli sinulta ei joku pariton yö tule yönimeä, otan käyttöön varanimen. Mikäli yhtään mahdollista varanimeä ei ole käytettävissä, kukaan ei saa puhehäiriötä.
Voitat hyvisten voittaessa, eli kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Mahdollisia muita osapuolia ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon. Mikäli pelissä on petturi, häntä ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.
Hauskaa peliä!
~Zey, pelinjohtaja
Lemni - pahis & kohtalonvaihtaja:
Zey kirjoitti:Olet pahis. Pahiskaverisi on Horaaneko ja saatte jutella keskenänne peli topickin ulkopuolella. Lähetätte joka yö yönimen sekä varanimen. Yönimi kertoo kenet tapatte sinä yönä, varanimi on seuraavaa yötä varten. Mikäli jonakin yönä teiltä ei tule yönimeä, astuu viimeisin mahdollinen varanimi voimaan. Mikäli yhtäkään varanimistä ei voi käyttää (kaikki ovat esimerkiksi kuolleet jo), tapetaan pelaaja, jota jompi kumpi teistä on viimeksi äänestänyt. Mikäli tämä on kuollut, tapetaan tätä edeltävän äänen saanut pelaaja. Mikäli yksikään pelaaja, jota jompi kumpi teistä on äänestänyt, ei ole hengissä, arvotaan tapettava kaikista hengissä olevista pelaajista.
Toimit myös kohtalonvaihtajana. Lähetät siis joka yö kaksi yönimeä sekä kaksi varanimeä. Yönimet kertovat keiden kahden kohtalot haluat vaihtaa keskenään. Mikäli siis yönimet ovat Herra X ja Rouva Y, niin Rouva Y kokee kaiken, mitä sinä yönä yritetään tehdä Herra X:lle ja päin vastoin. Jos siis esimerkiksi Rouva Y yritetään tappaa, Herra X kuolee. Varanimet taas ovat seuraavaa yötä varten. Mikäli jonakin yönä sinulta ei tule yönimiä, astuu viimeisin mahdollinen varanimipari voimaan. Jos varanimiä ei ole käytettävissä, pelaajat, joiden kohtalot vaihdetaan, arvotaan kaikkien hengissä olevien pelaajien kesken.
Voitat kun pahiksia on yhtä paljon kuin hyviksiä. Mahdollisia muita osapuolia ei tarvitse tappaa pahisten voittoon. Mikäli pelissä on petturi, sitä ei lasketa pahikseksi pahisten voittaessa.
Hauskaa peliä!
~Zey, pelinjohtaja
Jitachi - itsensä tapattava 3.osapuoli:
Zey kirjoitti:Olet tehtävää suorittava 3.osapuoli. Tehtäväsi on niinkin mukava, kuin itsesi tapattaminen. Voitat siis kuolessasi. Sillä, kuoletko päivällä vai yöllä, ei ole mitään merkitystä. Tärkeintä on kulkea pystypäin kohti kuolemaa!
Huomioithan sen, että peli päättyy kun joku muu osapuoli (esim. hyvikset) voittaa. Sinun täytyy siis kuolla ennen sitä, jotta voit voittaa. Sinun kuolemasi ei kuitenkaan lopeta peliä, vaan muut jatkavat peliä sinun nauttiessasi voitostasi.
Hauskaa peliä!
~Zey, pelinjohtaja
Violet - kert.käyt. yönimien tietäjä:
Zey kirjoitti:Olet kertakäyttöinen yönimien tietäjä. Voit siis kerran pelin aikana lähettää minulle viestin, jossa kerrot minkä yön yönimet haluat tietää. Lähetän vastauksena kysytyn yön yönimet (mikäli kysyt tulevan yön yönimiä, esimerkiksi 1.päivänä 3.yön yönimiä, vastaan luonnollisesti vasta 3.yön jälkeen mahdollisimman pian saatuani yönimet).
Voitat hyvisten voittaessa, eli kun kaikki pahikset ovat kuolleet. Mahdollisia muita osapuolia ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon. Mikäli pelissä on petturi, häntä ei tarvitse tappaa hyvisten voittoon.
Hauskaa peliä!
~Zey, pelinjohtaja
Oli kiva seurata peliä, varsinkin ensimmäisenä päivänä oli kiva jännitellä kun tiesi roolit, että mahtaako se Jitachi kuolla vai ei. Varsinkin kun Jii arvailikin oikein Jitachin roolia. :D
Olisi kiva kuulla teiltä jotain perusteluja yönimille, itse kun olen yrittänyt spekuloida niitä. :D