Perunakaupungin Perhoset - Peli ohi!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.päivä päättyy 23.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Zey » 22.10.2014 23:17:20

Väliaikalaskenta:

Äänet:

1 Userkaffe (Jitachi)

Kuolemassa siis Userkaffe ainoalla äänellä.

Poissa:
Ei kukaan.

Äänestyspakot:

Ei kenelläkään.

Päivä päättyy tänään kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.päivä päättyy 23.10. kello 21

ViestiKirjoittaja felarof » 22.10.2014 23:29:07

Lisäksi hyvisten kannattaa äänestää myös ekana päivänä, koska ainakin mun kokemuksen mukaan joku aina kuitenkin äänestää, ja jos tämä joku sattuu olemaan pahis, sillonhan tippuva on varmemmin hyvis. Plus useimmiten ekankin päivän äänet perustuu ainakin jonkin näköisiin pikku juttuihin/viboihin, eli sekin lisää mahdollisuutta saada pahis kiinni. Sellaistakin sattuu, että pahis tippuu jo ekana päivänä, mutta toki tämä vaatii onnea tai pahikselta ison munauksen.

Jaa mitähän sitä sitten höpisisi :D Kokeillaan nyt jonkin näköistä listausta, jos sitä vaikka saisi ajatuksiaan järjestykseen:

Violet: Ollut aktiivinen ja vienyt peliä eteenpäin. Tuo kysymyskin oli musta ihan relevantti ja Violet on vastannut myös siitä syntyneeseen keskusteluun hermostumatta.

Ajattelin olla epäilemättä Userkaffeeta kovinkaan paljoa tuosta kommentista, sillä kyseessä on kuitenkin foorumille uusi pelaaja, joka käytti hieman epämääräistä ilmaisua.

Oliitko suhtautunut eri tavalla, jos kyseessä olisi ollut kokeneempi pelaaja? Miksi/Miten?

Miltsi: Heräilyviesti, jossa peliteknisyyksiä ja kysymys Violetille. Olisi kiva kuulla susta enemmän :)

Vampire: toteaa, ettei näe Kaffen (saanhan lyhentää?) tai Violetin toimintaa mitenkään epäilyttävänä. Sen sijaan kiinnittää huomiota siihen, että Jitachi puolustaa Kaffea. Pidätkö Jitachia epäilyttävänä tämän takia? Miksi/Miksi et?

Jii: Pitää mietityttävänä Violetin neutraalia reaktiota Kaffen viestiin, mutta korostaa kuitenkin koko ajan, ettei ala tehdä näistä vielä johtopäätöksiä. Mulle puolestaan jää tästä vähän sellainen kutina kuin sä haluaisit pysytellä vähän syrjässä, ikään kuin hieman osallistut, muttet halua valokeilaa itseesi esittämällä voimakkaita mielipiteitä. Miksi näin?

Jitachi: Jaa-a mitähän tähän nyt sanoisi :D Kyseenalaistaa Violetin Userkaffelle osoittaman kysymyksen mielekkyyden, mikä jo sinällään saa mulle helposti vähän sellaisen olon kuin yrittäisit toppuutella keskustelua, erityisesti kun kysymys itsessään oli ihan hyvä ja olisi saattanut viedä peliä eteenpäin. Mun kysymyksistä: eka oli ihan puhdasta herättelyä ja pientä provoa, irl-peleistä tutumpaa (ja siellä paremmin toimivaa) randomepäilyä. En välttämättä olisi poiminut myöhäisemmässä vaiheessa peliä, mutta näin alussa siitä syntyy nyt ainakin se yksi lause keskustelua. Kysymys lipsahduksesta liittyi siihen, ettei Violetin kysymys mun mielestä ollut mikään lipsahdus, vaan ihan relevantti tuohon kohtaan. Ja tuon vikan kysymyksen voi mun mielestä ihan yhtä hyvin esittää kokeneemmalle kyläläiselle, jolla on kokemusta muiden pelityyleistä kuin kokemattomammalle, joka ehkä on saattanut huomata viesteistä sellaista, mikä on muilta mennyt ohi koska se "kuuluu henkilön pelityyliin" (joka taas synnyttää mahdollisesti keskustelua). Joten. Mikä noissa sai sinut ärsyyntymään niin, että pitää ruveta kettuilemaan ja miten se edistää peliä? :P

//Jitachi väliin: Toisaalta tollanen (erityisesti tossa viimeisessä viestissä) agressiivisuus tässä vaiheessa ehkä ainakin mulla antaa pientä hyvisvibaa, mutta mikä on perusteesi herätellä juuri Userkaffea? Hän on kuitenkin ollut aktiivisemmin mukana kuin pari muuta, eikä uuden pelaajan herättelyäänestys ole välttämättä kaikkein toimivin. Vai pidätkö Kaffea epäilyttävänä?

Horaaneko: Sanot, että Jitachin kommentti häiritsee, pidätkö Jitachia näiden takia epäilyttävänä?

Userkaffe: Mäkin näkisin nuo keskustelua herättäneet kommentit enemmän kokemattomuutena kuin pahismaisuutena. Ei juuri vinata tällä hetkellä suuntaan tai toiseen. Rohkeesti vaan tekemään huomioita muista pelaajista :)

Vikat pari jäi vähän tyngäksi, pakko päästä nukkumaan.. Kaikille vielä yhteisesti: Ketä pidät tällä hetkellä epäilyttävimpäna? Ketä äänestäisit, jos sinulla olisi äänestyspakko?

Oma ääneni (jos olisi nyt pakko äänestää) lähtisi kaiketi tällä hetkellä Jiille. Myös Jitachi hieman pohdituttaa, mutta en oikeen osaa suhtautua häneen tällä hetkellä tarpeeksi objektiivisesti pystyäkseni ottamaan kantaa suuntaan tai toiseen. Muista en oikein ole saanut vielä tarttumapintaa.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.päivä päättyy 23.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Jita » 23.10.2014 00:00:25

felarof: Pointtini kaffen äänestämiselle on nimenomaan se, että hän on ollut 'aktiivisempi' kuin muutama muu, joten haluan tietää hänestä mahdollisimman paljon mahdollisimman lyhyessä ajassa; kuten esimerkiksi se, miten hän käyttäytyy mahdollisen putoamisuhan alla. Mutta päälimmäinen syy on ihan puhtaasti se, että peliä täytyy edistää jollakin tavalla, ja ajattelin että valinnastani syntyisi edes jinkin verran keskustelua.

Mitä nyt provoihin ja suoraan kettuiluuni tulee, yritän vain kokeilla, kuinka (kaavoihin kangistunut?) Kylä reagoi, kun joku päättääkin ottaa tavallisesta poikkeavan pelityylin <3
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.päivä päättyy 23.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Jii » 23.10.2014 01:26:55

Violet kirjoitti:Ajattelin olla epäilemättä Userkaffeeta kovinkaan paljoa tuosta kommentista, sillä kyseessä on kuitenkin foorumille uusi pelaaja, joka käytti hieman epämääräistä ilmaisua. Eli voi olla, että olin hieman kiltti sen suhteen, mutta tuskin äänestäisin kokenuttakaan pelaajaa ensimmäisen päivän aikana ihan vain siksi, että hän käytti epämääräistä ilmaisua. Yleensä tälläisissä tapauksissa nostaisin asian esille ja yrittäisin saada siitä aikaan keskustelua ja tehdä siitä johtopäätöksiä ;)

Eihän tässä kukaan ole siitä puhunutkaan, että sun täytyisi äänestää tuon takia. :D Nimenomaan mietityttää, se, että mikset tuonut asiaa ollenkaan esille, jos kerran yleensäkin sitä tekisit sen takia jotta saisit aikaan keskustelua? Sitähän se nimenomaan olisi aiheuttanut. Nyt sen sijaan päätit olla tuomatta asiaa esille, vaikka siihen kiinnititkin huomiota. Mun on vähän vaikea uskoa, että se johtuisi pelkästään siitä, että kyseessä on uusi pelaaja. Pienestä asiasta huomauttaminen ja siitä aiheutuva keskustelu ei kuitenkaan ole uudellekaan pelaajalle niin hirveää, uskon että siihen pystyisi kuka vain vastaamaan aika helposti, etenkin jos ei anna sitä ääntä. Vähän tulee sellainen kutina, että haluaisit joko suojella Userkaffea tai sitten pysyä itse vähän syrjemmässä huomiolta.

felarof kirjoitti:Pitää mietityttävänä Violetin neutraalia reaktiota Kaffen viestiin, mutta korostaa kuitenkin koko ajan, ettei ala tehdä näistä vielä johtopäätöksiä. Mulle puolestaan jää tästä vähän sellainen kutina kuin sä haluaisit pysytellä vähän syrjässä, ikään kuin hieman osallistut, muttet halua valokeilaa itseesi esittämällä voimakkaita mielipiteitä. Miksi näin?

Ihan vain sen takia, ettei mulle tuolloin mitään voimakkaita mielipiteitä ollut. :D Siksi mulla ei ollut mitään syytä alkaa kumpaakaan epäilemään sen suuremmin. Userkaffen toiminnassa en itse ole missään välissä nähnyt mitään erityisen epäilyttävää, Violetin toiminta sen sijaan mietitytti, mutten halunnut tehdä mitään johtopäätöksiä ennen Violetin vastausta, kun tuossa ei kovin paljoa vielä aineistoa ollutkaan. :)

Jitachin käytös on mun mielestä tällä hetkellä enemmänkin peliä haittaavaa kuin sitä edistävää. Tuommoinen turha aggressiivisuus ja pieni peeloaminen vain vie huomiota pois pahisten jahtaamiselta. Se kerää vain kaiken huomion Jitachiin, mikä on huono asia niin hyvikselle kuin pahiksellekin, ellei Jitachi sitten ole jonkinlainen kolmas osapuoli, jonka tehtävänä on kuolla. :P Jos pelissä ei oikeasti olisi mitään järkevää keskustelua, voisi tuosta olla jonkinlaista hyötyä, mutta kun täällä on jo ollut ihan järkevät puheenaiheet, en oikein näe syytä tuollaiselle.
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.päivä päättyy 23.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Userkaffe » 23.10.2014 06:47:34

Jitachi kirjoitti:No siinä tapauksessa pitäisi sit varmaan heitellä aktivointiääniä tai jotain melkein sellaiseksi luokiteltavaa


Jitachi kirjoitti:felarof: Pointtini kaffen äänestämiselle on nimenomaan se, että hän on ollut 'aktiivisempi' kuin muutama muu, joten haluan tietää hänestä mahdollisimman paljon mahdollisimman lyhyessä ajassa; kuten esimerkiksi se, miten hän käyttäytyy mahdollisen putoamisuhan alla. Mutta päälimmäinen syy on ihan puhtaasti se, että peliä täytyy edistää jollakin tavalla, ja ajattelin että valinnastani syntyisi edes jinkin verran keskustelua.


Ihmettelen kyllä kovasti että päätit lähettää aktivointiäänen juuri tähän osoitteeseen. Vaikka putoamisuhka onkin tehokas tapa koetella pelaajia, niin kovasti järkevämmältä tuntuisi aktivoida niitä pelaajia, joista on kuulunut vähemmän. Pahisten etsimisen kannalta tärkeää olisi saada lausuntoja kaikilta pelaajilta. Nyt tuntuu, että yrität enemmänkin vetää huomion pois vähemmän aktiivisista pelaajista pelaajista, kuin saada lisäinformaatiota, mitä pidän epäilyttävänä.

Pelin aktiivisuuden lisääminen jo valmiiksi aktiivista pelaajaa äänestämällä ei tunnu millään tavalla fiksulta, ja siksi uskoisin äänen takana olevan muita motiiveja, sillä ääntä ei ole perusteltu millään muulla kuin aktiivisuuden lisäämisellä. Annan oman ääneni Jitachille: ++Jitachi

Jii kirjoitti:
Violet kirjoitti:Jitachin käytös on mun mielestä tällä hetkellä enemmänkin peliä haittaavaa kuin sitä edistävää. Tuommoinen turha aggressiivisuus ja pieni peeloaminen vain vie huomiota pois pahisten jahtaamiselta. Se kerää vain kaiken huomion Jitachiin, mikä on huono asia niin hyvikselle kuin pahiksellekin, ellei Jitachi sitten ole jonkinlainen kolmas osapuoli, jonka tehtävänä on kuolla. :P Jos pelissä ei oikeasti olisi mitään järkevää keskustelua, voisi tuosta olla jonkinlaista hyötyä, mutta kun täällä on jo ollut ihan järkevät puheenaiheet, en oikein näe syytä tuollaiselle.


En sanoisi Jitachin toimintaa varsinaisesti peliä haittaavaksi: kyllähän keskustelun vieminen johonkin suuntaan on aina jonkun osapuolen edun mukaista. Ymmätääkseni ei ole mahdollista, että jokin olisi huono asia sekä hyviksille että pahiksille. (ellet sitten tarkoittanut, että Jitachin käytös tekee pelistä vähemmän nautittavaa, mutta sellaista ongelmaa en ainakaan omalla kohdallani ole kokenut)

Tulipas taas keskityttyä kovin yksipuolisesti vain yhteen pelaajaan. Mieluusti kuulisin vielä tämän päivän aikana ainakin Vampiren, Lemnin, Arokiurun, Ropsuksen ja Miltsin mietteitä päivän tapahtumista.
Userkaffe
Kyläläinen
 
Viestit: 6
Liittynyt: 09.10.2014 01:05:20

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.päivä päättyy 23.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Jita » 23.10.2014 07:45:17

Userkaffe kirjoitti:Ihmettelen kyllä kovasti että päätit lähettää aktivointiäänen juuri tähän osoitteeseen. Vaikka putoamisuhka onkin tehokas tapa koetella pelaajia, niin kovasti järkevämmältä tuntuisi aktivoida niitä pelaajia, joista on kuulunut vähemmän. Pahisten etsimisen kannalta tärkeää olisi saada lausuntoja kaikilta pelaajilta. Nyt tuntuu, että yrität enemmänkin vetää huomion pois vähemmän aktiivisista pelaajista pelaajista, kuin saada lisäinformaatiota, mitä pidän epäilyttävänä.


Sain sulta mitä halusin eli näin ikään --Userkaffe. En kylläkään tiedä mihin luokkaan mää ton äänen laskisin, ehkä se oli kostoääni. Mainitsit kuitenkin, että sillä saattaisi olla piilotettuja motiiveja. Jospa valaisisit, mitä sä epäilet mun piilotelleen.

Jii kirjoitti:Jitachin käytös on mun mielestä tällä hetkellä enemmänkin peliä haittaavaa kuin sitä edistävää. Tuommoinen turha aggressiivisuus ja pieni peeloaminen vain vie huomiota pois pahisten jahtaamiselta. Se kerää vain kaiken huomion Jitachiin, mikä on huono asia niin hyvikselle kuin pahiksellekin, ellei Jitachi sitten ole jonkinlainen kolmas osapuoli, jonka tehtävänä on kuolla. :P Jos pelissä ei oikeasti olisi mitään järkevää keskustelua, voisi tuosta olla jonkinlaista hyötyä, mutta kun täällä on jo ollut ihan järkevät puheenaiheet, en oikein näe syytä tuollaiselle.


Olen pahoillani, mutta olen boldatusta osasta täysin eri mieltä. Mielestäni koko keskustelu on käytännössä pyörinyt Userkaffen ja hänen hassunhauskan sanamuotovirheensä ympärillä tavalla tai toisella. Tämän syystä olen ottanut tehtäväksi piikitellä ja olla hyvinkin agressiivinen. Olen myös eri mieltä siitä, että huomion kerääntyminen muhun olisi välttämättä huono asia, vaikka se näennäisesti sellaiselta näyttääkin. Jos joku lähtee tietoisesti olemaan omituinen, niin silloin kannattaa kummajaisen sijaan vaihtaa näkökulmaa, eli niin kutsutun huomion kerääjän sijaan katsella heikkoutta niistä, jotka antavat kyseiseen käytökseen vastakaikua. Ja muuten:


Userkaffe kirjoitti:kyllähän keskustelun vieminen johonkin suuntaan on aina jonkun osapuolen edun mukaista. Ymmätääkseni ei ole mahdollista, että jokin olisi huono asia sekä hyviksille että pahiksille.


Ainii, ja koska olen nähnyt kyseisen pelaajan oikeasti olevan paikalla mutta en juuri postaavan mitään: ++Lemni
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.päivä päättyy 23.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 23.10.2014 15:19:35

En lähde kännykällä kirjottaan pitkää vastausta (oon junassa), mutta felarofin kysymykseen vastauksena. Kyllä, näen Jitachin lievästi epäilyttävänä. Jita on tällä hetkellä pelin eppäilyttävin pelaaja. Miksi? Koska koen Jitan toimivan lähinnä peliä epäedistövästä kuin edistävästi ja jännästi Jitachi myös nousi barrikadeille Userkaffen puolesta ja reagli vähän jännästi kun siitä mainittiin. Ääni Kaffelle tuntuu myös lähinnä lämmittelyltä, sellaiselta melkein pesäeronteolta, vaikka sanana se kuulostaa väärältä.

Tässä joitain juttuja ja nostoja, koitan päästä puhumaan vielä tänään, jos pääsen ihan kunnon koneelle ennen yhdeksää. Kännykällä en lähde kirjoittamaan enää yhtään mitään.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.päivä päättyy 23.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Violet » 23.10.2014 16:51:32

Ei ole paljoakaan aikaa, koska synttärit. Vastaan siis vain lyhyesti kysymyksiin.
Felarof kirjoitti:Oliitko suhtautunut eri tavalla, jos kyseessä olisi ollut kokeneempi pelaaja? Miksi/Miten?

Todennäköisesti samalla tavalla. Taisin mainitakkin jo, että:
Violet kirjoitti: mutta tuskin äänestäisin kokenuttakaan pelaajaa ensimmäisen päivän aikana ihan vain siksi, että hän käytti epämääräistä ilmaisua. Yleensä tälläisissä tapauksissa nostaisin asian esille ja yrittäisin saada siitä aikaan keskustelua ja tehdä siitä johtopäätöksiä ;)


Felarof kirjoitti: Ketä pidät tällä hetkellä epäilyttävimpäna? Ketä äänestäisit, jos sinulla olisi äänestyspakko?

Epäilyttävinä pidän oikeastaan tällä hetkellä kaikkia. Jitachi on käyttäytynyt erikoisesti, mutta en siitä tekisi suoranaista johtopäätöstä, että hän on pahis. Vibapohjalla menisin epäilemään horaanekoa (ottanut kantaa kysymykseen Userkaffeesta ja kommentoinut Jitachia, vaikka yleensä käsittelee asioita laajasti), mutta hän ei ole tehnyt mitään varsinaisen epäilyttävää.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.päivä päättyy 23.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Zey » 23.10.2014 18:12:36

Väliaikalaskenta:

Äänet:

1 Jitachi (Userkaffe)
1 Lemni (Jitachi)

Kuolemassa siis Jitachi saatuaan äänensä ensin.

Poissa:
Ei kukaan.

Äänestyspakot:

Ei kenelläkään.

Päivä päättyy tänään kello 21.00. eli alle kahden tunnin päästä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.päivä päättyy 23.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Jii » 23.10.2014 18:30:53

Userkaffe kirjoitti:En sanoisi Jitachin toimintaa varsinaisesti peliä haittaavaksi: kyllähän keskustelun vieminen johonkin suuntaan on aina jonkun osapuolen edun mukaista. Ymmätääkseni ei ole mahdollista, että jokin olisi huono asia sekä hyviksille että pahiksille. (ellet sitten tarkoittanut, että Jitachin käytös tekee pelistä vähemmän nautittavaa, mutta sellaista ongelmaa en ainakaan omalla kohdallani ole kokenut)

Siis tarkoitin sitä, että Jitachin toiminta ei ole hänen oman puolensa eduksi. Tietty kaikki toiminta aina edustaa jonkun puolen peliä, mutta Jitachin pelityyli tällä hetkellä edistää mun mielestä lähinnä vastakkaista puolta. Siten siis oli Jitachi hyvis tai pahis, ei tuommoinen pelaaminen mun mielestä edistä peliä millään tavalla. Jos joku pelaa niin, että vetää kaiken huomion itseensä, en nää siinä yksinkertaisesti mitään järkeä. :D Ei ole kenenkään osapuolen etujen mukaista vetää kaikkea huomiota ja epäilyksiä itseensä tahallisesti, ellei sitten satu olemaan kolmas osapuoli jonka tehtävänä on kuolla.

Jitachi kirjoitti:Olen pahoillani, mutta olen boldatusta osasta täysin eri mieltä. Mielestäni koko keskustelu on käytännössä pyörinyt Userkaffen ja hänen hassunhauskan sanamuotovirheensä ympärillä tavalla tai toisella. Tämän syystä olen ottanut tehtäväksi piikitellä ja olla hyvinkin agressiivinen. Olen myös eri mieltä siitä, että huomion kerääntyminen muhun olisi välttämättä huono asia, vaikka se näennäisesti sellaiselta näyttääkin. Jos joku lähtee tietoisesti olemaan omituinen, niin silloin kannattaa kummajaisen sijaan vaihtaa näkökulmaa, eli niin kutsutun huomion kerääjän sijaan katsella heikkoutta niistä, jotka antavat kyseiseen käytökseen vastakaikua.

Mun mielestä tuommoinen on ihan hyvää keskustelua ensimmäisen päivän keskusteluksi. :P Ja se on johtanutkin jo moneenlaiseen muuhunkin keskusteluun ja pelaajille on alkanut syntyä mielipiteitä toisista pelaajista. Tuo sun käytös on mun mielestä tällä hetkellä johtanut vähän siihen, että noista aiemmista ja jollain tavalla järkevistä aiheista ollaan siirrytty sun pelityylin ihmettelemiseen, mikä mun mielestä on aika paljonkin huonompi keskustelunaihe, kuin mitä täällä on aiemmin käsitelty. Aiemmin täällä on puhuttu huomioista, mitä muut pelaajat ovat toisista löytäneet ja niistä syntyneistä epäilyistä. Nyt taas suurimman huomion saa sun sun täysin tarkoituksellinen käytös. Enkä oikein uskokaan, että sun pelaajien reaktioista sun pelityyliin voisi tehdä mitään kovin kummoisia päätelmiä näiden rooleista. Vai millainen vastakaiku muilta pelaajilta sun mielestä sitten olisi epäilyttävää?

Violet kirjoitti:Epäilyttävinä pidän oikeastaan tällä hetkellä kaikkia. Jitachi on käyttäytynyt erikoisesti, mutta en siitä tekisi suoranaista johtopäätöstä, että hän on pahis. Vibapohjalla menisin epäilemään horaanekoa (ottanut kantaa kysymykseen Userkaffeesta ja kommentoinut Jitachia, vaikka yleensä käsittelee asioita laajasti), mutta hän ei ole tehnyt mitään varsinaisen epäilyttävää.

Tää kuulostaa aika paljon siltä, mistä felarofkin huomautti mulle. :D Eli että omien sanojesi mukaan epäilet kaikkia pelaajia, mutta kun pitäisi sanoa niitä epäilyttäviä asioita, et kuitenkaan uskaltaisi tehdä mitään johtopäätöksiä eikä kukaan lopulta ole tehnytkään mitään epäilyttävää? Osaatko sanoa tarkemmin että mikä horaanekossa epäilyttää?
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.päivä päättyy 23.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Jita » 23.10.2014 19:01:38

Jii kirjoitti: Vai millainen vastakaiku muilta pelaajilta sun mielestä sitten olisi epäilyttävää?


Omasta mielestäni kummasteleminen on täysin normaalia. Itseäni tuppaa ainakin jonkin verran kummastuttamaan kun taustalla pystyy lukemaan rivien välistä tyytyväisyyttä, jota pahis yrittää peitellä tai jotain muuta epäarvattavaa reagointia. Itse asiassa mua itseäni tällä hetkellä häiritsee tässä se, että felarof oli jostain kumman syystä antamassa mulle hyvisvibaa siitä, että äänestin puolivillaisesti puolivitsillä Userkaffea. Se, että ainoastaan rupean aktiiviseksi ei tarkoita sitä että haluaisin oikeasti edistää peliä. Saattaa olla että haluan todellakin johtaa peliä sivuraiteille kuten jotkut ovat täällä epäillyt. Mua kiinnostaisi tietää, mistä tämä (aikaisempi?) fiilis johtuu.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.päivä päättyy 23.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Userkaffe » 23.10.2014 19:15:28

Jii kirjoitti:
Userkaffe kirjoitti:En sanoisi Jitachin toimintaa varsinaisesti peliä haittaavaksi: kyllähän keskustelun vieminen johonkin suuntaan on aina jonkun osapuolen edun mukaista. Ymmätääkseni ei ole mahdollista, että jokin olisi huono asia sekä hyviksille että pahiksille. (ellet sitten tarkoittanut, että Jitachin käytös tekee pelistä vähemmän nautittavaa, mutta sellaista ongelmaa en ainakaan omalla kohdallani ole kokenut)

Siis tarkoitin sitä, että Jitachin toiminta ei ole hänen oman puolensa eduksi. Tietty kaikki toiminta aina edustaa jonkun puolen peliä, mutta Jitachin pelityyli tällä hetkellä edistää mun mielestä lähinnä vastakkaista puolta. Siten siis oli Jitachi hyvis tai pahis, ei tuommoinen pelaaminen mun mielestä edistä peliä millään tavalla. Jos joku pelaa niin, että vetää kaiken huomion itseensä, en nää siinä yksinkertaisesti mitään järkeä. :D Ei ole kenenkään osapuolen etujen mukaista vetää kaikkea huomiota ja epäilyksiä itseensä tahallisesti, ellei sitten satu olemaan kolmas osapuoli jonka tehtävänä on kuolla.


Jahaa, kiitoksia selvennyksestä. Nyt ymmärrän pointtisi
Userkaffe
Kyläläinen
 
Viestit: 6
Liittynyt: 09.10.2014 01:05:20

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.päivä päättyy 23.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 23.10.2014 19:21:23

en tiä miten järkevä tästä viestistä tulee koska oon hirveen melun keskellä enkä osaa keskittyy mut joo >"<

Jitachi kirjoitti:Violet ja Horaaneko puhuvat äänestelystä ja siitä miten hyvin sillä saa puhetta aikaan, mutta mitä he oikeasti tekevät? Ainoastaan puhuvat aiheesta äänestämättä ketään; pidän moista touhua hieman näennäisenä juttuna.


Ite äänestän aika harvoin ekana päivänä. En henk. koht. hirveemmin tykkää herätysäänistä ja äänestän vaan jos pelaajassa on oikeesti jotain häikkää. Nyt ei oo ollu, en oo äänestänyt. Mun mielestä siitä on kuitenkin ihan kiva puhua, kun pelissä on uusi kyläläinen mukana.

mun laite päätti olla osaamatta kopioida tekstiä joten vastaan nyt ilman lainauksia. Sorge. >A<
Eli felarofin kysymykseen Jitachista: En oikeen tiedä mitä sanoa Jitachista. Ennen näitä uudempia viestejä tuntui vähän epäilyttävältä, mutta nyt tää "uusi pelityyli" on alkanut mietityttämään: veisikö pahis jo ekana päivänä huomiota näin vahvasti itseensä. Komppaan Jiitä siinä, ettei yleisellä "hehaa trollaan siis teen jotain erilaista" -tyylillä oikeen viedä peliä eteenpäin, mutta siitä en osaa vetää mielipidettä puoleen tai toiseen. Jitachi voisi pelata jonkinlaista kolmatta osapuolta, tai toisaalta olla pahis joka on päättänyt lähteä käänteispsykologialla liikkeelle. Tällä hetkellä jään siis vaan kattelee. P:

Jitachi selittäessäsi felarofille kaffen äänestämisen syytä: mitä järkeä äänestää tyyppiä, jos kerrot taka-ajatuksesi suoraan topicissa - eikö olis ollut järkevää oottaa ensin kaffen vastausta? Kun nyt kerroit että haluat nähdä hänen reaktionsa, kaffe osaa varmasti valita sanansa tarkemmin (varsinkin jos on pahis).

Tuo Violet-Jii-Kaffe -kuvio mietityttää. Violet ja Jii väittelevät keskenään, mutta eivät kuitenkaan ole toisiaan äänestelemässä ja aika "pehmoiselta" vielä vaikuttaa. Olis aika hieno pahistaktiikka jos kaikki kolme olisivat samaa pahistiimiä ja loisivat välilleen tuollaiset vähän tulehtuneet linkit, mutta toisaalta se että Violet puolustaa kaffea ei oikein sovi kuvioon.. Hmhmm. (・Д・)ノ

Userkaffen ääni vaikuttaa aika puhtaasti kostoääneltä - tuntuu jotenkin hassulta että ensin perustelee äänensä ja heti perään sanoo ettei Jitachin pelityyli oikeastaan peliä häiritse (?). Tuo kuulostaa vähän ristiriitaiselta. Kostoäänistä on aina vähän paha sanoa, koska tunteikkaaksi voi käydä hyvis siinä missä pahiskin. :P

Violet, mistä muusta täällä oli mun viime viestiin mennessä edes puhuttu? :'D vaikka kyllä mä yritin jotain pelitekniäkin olevinaan vääntää.

Tuli tuossa Jiin viimeisintä viestiä lukiessa mieleen, että muistelen Violetin yleensä äänestelevän/epäilevän aika paljon rohkeammin. Nyt epäily on käynyt vähän siellä sun täällä mut ei oikeen lopulta sit kuitenkaan missään. P: Aktiivinen hän on ollu kuten ennenkin, mutta paljon varautuneemmalta vaikuttaa.

Nyt on tippumisuhan alla Jitachi... Toisaalta kyllä häiritsee, mutta haluisin kuitenkin vielä jäädä tarkkailee hänen peliään. Itte asiassa laitankin nyt ääntä: ++Violet
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.päivä päättyy 23.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Violet » 23.10.2014 19:52:47

Nyt horaaneko pelaakin jo perus tyylillään, eli sinne men vibojen pohja. Jii kysyikin vielä, että miksi epäilin horaanekoa, mutta se oli kyllä oikeastaan pelkkä viba.

Tuli muuten mieleen, että kun kerran pelissä saa itse valita roolinsa, niin mitäköhän valitsee pelaaja, jonka titteli on paras pahis ;) (Tiedän, ettei tästä voi tehdä päätelmiä, mutta tulipaha vain mieleen)

Jitachi Userkaffee kuvio on minusta mielenkiintoinen. Jitachi on pelannut peliä aika riskikkäästi, minkä vuoksi hän vaikuttaa epäilyttävältä, mutta toisaalta pahis ei välttämättä haluaisi herättää huomiota. Kaffee taas heitti kostoäänen (vaikka tämän äänen takana saattaa olla muutakin), mikä on myös epäilyttävää. En nyt osaa sanoa muuta kuin, että he eivät todennäköisesti ole pahiksia keskenään.

Ajattelin tässä pelissä ottaa uudenlaisen epäilysysteemin käyttöön. Teen excel taulukon, johon laitan kaikki pelaajat ja merkitsen ympyrällä todennäköisiä pahispareja ja ruksilla ei niin todennäköisiä pahispareja. En äänestä tänään, sillä minulla ei erinnäisistä syistä ole ollut tarpeeksi aikaa pelin tarkastelulle.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.päivä päättyy 23.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Zey » 23.10.2014 20:01:39

Päivä on päättynyt. Iltaviestiä tulee pian. :)
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.päivä päättyy 23.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Zey » 23.10.2014 20:41:37

1.ilta:

Nyt kun kerran tiedät perunakaupungin, voinkin aloittaa tarinan Perhosista. Isä, äiti ja poika Perhonen asuivat siis perunakaupungissa, yhdessä värikkäässä pussissa. Kun isä Perhonen sai päähänsä poika Perhosen tulevaisuuden, alkoi suuret suunnitelman teot Perhosten pussissa. Suunnitelman aivoina toimi isä Perhonen, äiti Perhonen sai pistää suunnitelman muistiinsa ja poika Perhosen tehtäväksi jäi lähinnä ihmetellä vierestä, miten hankalaksi perunan elämä voi mennä. Kun suunnitelma oli hiottu alkoi toteuttamisvaihe. Perhoset hieroivat pussinsa pohjilla olevaa multaa ympärilleen, jotta he pysyisivät lämpiminä matkansa aikana. Aamulla he sitten lähtivät kohti pohjoista eväskylää. Matka ei kuitenkaan sujunut mutkattomasti, Perhoset eksyivät kaksi kertaa matkallaan. Ei eksyminen sikäli mikään paha asia ollut, sillä aina löytyi innokas kananmuna tai maitopurkki neuvomaan minne pitäisi suunnata. Toisella kerralla eksyessään Perhoset kuitenkin eksyivät karmaisevalle perunojen hautausmaalle. Se oli pieni sininen kuppi, jossa kalvon alla lepäsi pieniä pehmeitä perunoita. Karmaisevaa kuitenkin oli se, että kaikilta perunoilta oli kuoret poistettu. Sitä näkyä Perhoset eivät koskaan unohtaneet.

Äänet:
1 Jitachi (Userkaffe)
1 Lemni (Jitachi)
1 Violet (Horaaneko)

Jitachi kuolee saatuaan äänensä ensin.

Kuolleet (1/11):

1.päivä: Jitachi – tehtävää suorittava 3.osapuoli, tehtävänä kuolla

Jitachi siis voitti, onnea sinne! Hänen siirtyessä taka-alalle tanssimaan sambaa tai muuten juhlistamaan voittoaan, muut jatkavat vielä peliä.

Äänestyspakot:

Ei ollut kellään. :)

Poissa:
Ei ketään.

Yö alkaa nyt ja päättyy perjantaina 24.10. kello 21.00. Mikäli sinun tarvitsee lähettää yönimiä, lähetä ne ennen yön päättymistä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Perunakaupungin Perhoset 1.yö päättyy 24.10. kello 21.00

ViestiKirjoittaja Zey » 24.10.2014 20:00:56

2.aamu

Perhosten päästyä vihdoin eväskylään, he kiertelivät laatikolta laatikolle, kunnes eräs leipäperhe suostui päästämään heidät laatikkoonsa. Leipäperhe olikin erityisen ystävällinen kaikille ohikulkijoille, sillä Perhosten perhe huomasi myös erään omenan nukkuvan rauhallisesti laatikon nurkassa.

Perhosten perhe ehti levätä muutaman tunnin leipäperheen laatikossa, kunnes alkoi tapahtua. Vaikka perunakaupungissa kaupungin siirtäminen oli harvinaista, eväskylä oli vain väliaikainen majoituspaikka, joten siellä kotien siirtyminen oli normaalia. Niinpä laatikon alkaessa liikkumaan, omena ei edes herännyt ja leipäperhe jatkoi rauhassa normaaleja aamutoimiaan. Perhosten perhe taas liikkui levottomana ympäri laatikkoa. He kaikki tuntivat pienen epäilyksen sydämissään, mutta isä Perhosen päätös saada pojalleen hyvä elämä oli vahvempi kuin yksikään epäilys.

Kuolleet (2/11):
1.päivä: Jitachi – tehtävää suorittava 3.osapuoli, tehtävänä kuolla
1.yö: Miltsi – parillisten öiden puhehäiriöijä

Äänestyspakot:
Lemni, Vampire, felarof, Jii, Ropsus, Violet

Poissa:
Ei ketään.

Päivä alkaa nyt ja päättyy tiistaina 28.10. kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 24.10.2014 20:23:52

Huomenta. Pääsinpä minäkin tähän peliin heräämään! ^^

Ensimmäinen yö takana, mutta enpä osaa paljoa päätellä yön tapahtumista (muuta kun tietysti tämä ihan perus yötappo). Miltsiltä, mikäli oikein katsoin ei ollut tullut muuta kuin yksi viesti, jossa hän arvioi pahisten määrää, ja totesi ettei uskalla vielä muuten arvailla ryhmien kokoja. Tämä on ihan ymmärrettävää, sillä hänen viestinsä tuli aivan pelin alussa, jossa ei materiaalia juuri aloitusviestin lisäksi ollut.

Pahiksesta/pahiksista voisin sen verran arvella, että aika "keskitien" valinnan ovat tehneet: ei tapeta niitä aktiivisimpia, mutta ei myöskään heräämättömiä. Melko neutraalia siis. Huomattavien ratkaisuiden välttelytaktiikka? Tiedä häntä.

Mutta miksi Miltsi on äänestyspakkolistalla? PJ:n erehdys vai missaanko jotain todella itsestäänselvää?
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 24.10.2014 20:39:37

Mitäs ihmettä, aiemmin luki että Zey olisi postannut aamuviestin klo 21:00 mutta nyt siinä lukee 20:00 ja kylän kello on ainakin minulla tunnin jäljessä kaikkia muita kellojani. Kummaa.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 24.10.2014 20:51:16

Jaahas. Kylän kello näyttää oikein kun olen kirjautuneena ulos, mutta hyppää tunnin taaksepäin kun kirjaudun sisään. Ei siitä sen enempää sitten.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 24.10.2014 21:18:46

Ngghhhhhh siis mää niin mietin että varmaa Jitachi on kolmas osapuoli ku trollas siihen tahtiin.... ;; A; Onnea kyllä hyvästä suorituksesta. Toisaalta tää helpottaa nyt muuta peliä ku kolmas osapuoli ei ole enää sekoittamassa peliä, eikä kaikki huomio keskity Jitan outoon pelityyliin.

Kiirettä pukkaa enkä kerkii nyt kirjottaa pidempää viestiä, ajattelin kyllä tässä jossain vaiheessa koota jonninmoista listausta. Yötaposta en oikeen osaa sanoa mitään mitä Arokiuru ei olis tossa äsken pohdiskellut, ei tuosta oikeen saa mitään päätelmää koska aika ymmärrettävää ettei pienessä pelissä ekana yönä pahis tapa ketään aktiivista pelaajaa - tai toisaalta niitä hiljasia.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Violet » 24.10.2014 22:30:07

Nauroin kyllä tolle Jitachin roolille. Täysin tähän liittymättömänä huomiona voisin sanoa, että vain Ropsus ja Lemni ovat enää heräämättömiä.

Arokiurun pohdinta yötaposta vaikutti järkevältä, mutta en välttämättä menisi tekemään niistä mitään kovinkaan pitkälle meneviä johtopäätöksiä, sillä koskaan ei voi täysin tietää pahisten motiiveja.

Hahmoanalyysia voi tulla huomenna illalla, riippuu monista (myös IRL) seikoista.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 24.10.2014 22:45:10

hm. Lemni on käynyt viimeks kaksi päivää sitten Kylässä, joten miksei ole tullut kommentoimaan mitään? Ekan päivän herätysääntä ei ole ilmeisesti nähnyt, mutta pelin alun kumminkin. ++Lemni oletko kenties taka-alalla piilotteleva pahis?

Ropsus taasen on käyny pelin alkamispäivänä paikalla - minuutin sen jälkeen kun peli alkoi. Joten ei ole varmaa onko tämä nähnyt pelin alkua..
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Ropsus » 25.10.2014 12:26:53

Moikka kaikille!

En oo pystyny/ehtiny topaa hirveästi vielä lueskella, koska oon ollu kipeenä (antibiootit loppu vihdoin, jes!) ja muutto on kesken. Tänä iltana tai huomenna viimeistään pitäs kuiteski ehtiä vähän perehtyä peliin ja toivottavasti ehdin myös jotain järjellistä tulla sanomaan. Nyt kuiteki on pakko mennä, tavaravuori odottaa.
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Zey » 25.10.2014 19:26:07

Väliaikalaskenta:

Äänet:
1 Lemni (Horaaneko)

Lemni siis kuolemassa ainoalla äänellä.

Äänestyspakot:

Lemni, Vampire, felarof, Jii, Ropsus, Violet

Miltsin äänestyspakko oli siis PJ:n moka, kuolleilla ei tietenkään ole äänestyspakkoa. :>

Poissa:
Ei ketään.

Päivä päättyy tiistaina 28.10. kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 25.10.2014 19:35:42

Jjoo. Yritin tässä jonkinnäköistä listausta tehdä, mutta aika monet näistä ovat enemmän tai vähemmän vibapohjaisia. En jotenkin onnistu tarttumaan mihinkään, mitä joku olisi jostakin sanonut tai jotain, ja mielipiteen muodostaminen monesta on vaikeaa.

Violet: alkoi jo heti pelin alussa pohtia eri roolien mahdollisuutta (esim. pahisryhmän kokoa). Tämän jälkeen ollut erittäin aktiivinen, esittänyt kysymyksiä ja tuonut esille paljon omia mielipiteitään. Violet pelaa kyllä niin omana itsenään (kokemukseni mukaan) joten pitäisin häntä tällä hetkellä hyvismäisenä.

Vampire: Sama kuin Violetilla, eli jo heti pelin alussa roolien pohtiminen. Tullut kuitenkin vähemmän viestejä, enkä oikein osaa niiden sisällöstä sanoa mitään. Hyppäsi jännästi Jiin ja Violetin keskusteluun. Toisaalta hyvä että tarttuu huomioimaansa asiaan, mutta toisaalta vaikutti tuossa kohtaa jännästi puolustavan Violetia, vaikka Violet itse ei ollut Jiin kommenttiin vastannut.

Jii: Todella neutraalin oloinen. Pelin alussa sanoo, ettei koe tarpeelliseksi käydä vielä pohtimaan roolilistaa. Esittää heräysviestinsä lopussa kuitenkin ihan hyvää pohdintaa tilanteesta, jossa kuolemassa oleva pelaaja sanoo olevansa erikoinen. Mielestäni hänen esittämänsä mielipide että Violet olisi ollut Kaffelle liian ”kiltti” on jotenkin kummallinen, mutta ehkä se johtuu siitä että itse koin Violetin kysymyksen olevan ihan neutraali, en mitenkään kiltti tai ilkeä. En oikein saa otetta. Jii ei ole oikein kiinnittänyt huomiotani missään vaiheessa. Tarkoituksella tosi neutraali?

Horaaneko: En oikein osaa sanoa. Toisaalta Horaalta on tullut kyllä sisällyksellisiä viestejä, mutta jotenkin tuntuu että niissä on aika paljon komppailuja, tai sitten kannanottoja asiaan, joista jotkut muut puhuivat. Tietysti on hyvä ottaa kantaa myös niihin juttuihin joissa ei itse alun perin ole ollut mukana, mutta en kyllä oikein osaa sanoa, mitä mieltä tällä hetkellä olen. Horaa on nyt neutraali. Tai oikeastaan ehkä pikkuisen hyvismäinen, sillä hänen viimeisin pitkä viestinsä (se minkä hän kirjoitti metelissä) sisältää aika paljon hyviä kannanottoja.

Userkaffe : Häneen on täällä kiinnitetty paljon huomiota johtuen kommentistaan äänestyksen epämuodissaolemisesta. Kieltämättä hänen kommenttinsa on vähän jännästi muotoiltu, mutta en ehkä lähtisi pahikseksi epäilemään sen takia. Tuntuu kuitenkin olevan jotenkin todella neutraali äänestyksen suhteen ylipäänsä. Tästä kertoo esimerkiksi hänen kommenttinsa ensimmäisenä päivänä äänestämisen tarpeellisuudesta, ja että olisi ehkä parempi antaa lynkattavan arvottavan. Kokemattomuudesta johtuvaa tietämättömyyttä, vai pahis jolle on aivan sama, kuka kuolee? Toisaalta äänesti kyllä Jitaa myöhemmin, kostoääni tai epäily, sitä en voi varmasti tietää.

felarof: Ihan oma itsensä vaikuttaisi olevan. Kyselee ahkerasti tarkennuksia yksityiskohtiin muiden kommenteissa. Lisäksi kirjoitti aika hyvän listauksen. Pitäisin häntä hyvismäisenä.

Lemni: Heräämättä

Ropsus: Yksi, melko vähän sisältöä sisältävä viesti. Ei oikein tarttumapintaa.


Ja lopuksi vielä, ei oikeastaan mihinkään liittyen, yksi aiempi kommentti ja siihen kysymys, koska haluan:
Horaaneko kirjoitti:Siihen taas en usko että pelaajat olis valinneet erityisen uhkarohkeita rooleja (kuten vaikka se kuningas, tai vaikka rakastettu) koska pelaajamäärä on niin pieni. Tuohon esilletuloon en osaa sanoo muuta kun että varauksella suhtautuisin itsekin.


Miksi luulet että pelin koolla olisi vaikutusta roolivalintoihin? Etenkään ensimmäisinä peliin ilmoittautuneet eivät mitenkään voineet tietää, minkä kokoinen pelistä tulisi.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Violet » 25.10.2014 22:03:44

Vieraat lähtivät juuri, joten pääsen analysoimaan hahmoja hetkeksi. Huomenna on vain vähän aikaa, sillä täytyy ehtiä kirjamessuille. Lähden tekemään pohdintoja sillä oletuksella, että pahiksia olisi kaksi, mikä vaikuttaa nyt todennäköisemmältä (3. ei vaarallinen osapuoli poissa).

Arokiuru: Arokiuru osallistui peliin vasta nyt, joten en voi laittaa häntä analysoinnissa muiden rinnalle. Tänä pelipäivänä hän on kuitenkin analysoinut hyvin yötappoa ja tehnyt hyvän hahmolistauksen, mikä tekee hänestä lievästi hyvismäisen.

Lemnistä ja Ropsuksesta ei ole mitään sanottavaa.

Userkaffe: Userkaffen tilanne on mielenkiintoinen. Hän voi olla joko hyvis tai pahis, mutta se miten hän linkittyy muihin on mielenkiintoista. Mielenkiintoisin linkitys on mielestäni hänen linkityksensä Arokiuruun, joka sopisi mielestäni hyvin tämän pahispariksi.

Analysoin huomenna loput pelaajat, koska nyt alkaa väsyttää.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Jii » 25.10.2014 22:42:48

Täytyy kyllä sanoa että oon tosi yllättynyt, että arvasin Jitachin roolin noinkin hyvin.. :D Huh. Olis vaan pitänyt tulla vielä estämään Jitachin kuolema, vaikka toisaalta oon kyllä horaanekon kanssa ihan samaa mieltä siitä että Jitachin elossapitäminen olis vaan voinut sekoittaa peliä entisestään.

Täytyy kyllä sanoa, että epäilykset Violetia kohtaan on nyt kasvaneet. Edellisenä pelipäivän sanoinkin jo siitä, että Violet tuntuu omien sanojensa mukaisesti epäilevän kaikkia pelaajia, mutta kun yrittää tarkemmin kysellä niitä epäilyttäviä asioita, ei niitä oikeasti löydy juuri lainkaan. Aikaisemmin yritin Violetilta kysyäkin niitä perusteita horaanekon epäilylle (johon vastauksena vibatus), mutta tuntui että ignoorasit mun epäilyt ja kyselyt muuten täysin. Sanoit myös että teet excel-taulukkoa pahispareista. Ensinnäkin - miten tunnut olevan niin varma siitä, että kyseessä on juuri pahispari? Haluaisitko myös vähän esitellä meille taulukon sisältöä, vai aiotko tehdä sen tuossa analysoinnin kakkososassa?

Tuossa uusimmassa viestissä mietit myös Userkaffea. Aikaisemminhan sun mielipide oli käsittääkseni se, ettei Userkaffe ole erityisen epäilyttävä, mutta nyt yhtäkkiä tunnutkin ajattelevan että se voisi olla todennäköistä ja mietit häntä erityisesti Arokiurun pahispariksi. Miksi juuri Arokiuru, mikä heistä voisi tehdä todennäköisen pahisparin?

Annan kyllä ääneni alustavasti sinne suuntaan. ++Violet.

Arokiurulta tuli kans hyvää pohdintaa pelaajista. :) Vielä vähän vaikeaa sanoa mitään yhden kunnon viestin perusteella, mutta mitä nyt viestistä ymmärsin, niin sullakaan ei tunnu vielä olevan oikein ketään oikeasti pahismaiselta vaikuttavaa pelaajaa? Kaikki tuntuivat vaikuttavan lähinnä hyvismäisiltä tai "ihan omalta itseltään". Kuka on tällä hetkellä pahismaisin pelaaja? Tuohon mietintääsi minusta, niin ei siihen nyt oikein voi mitään kommentoida sen suuremmin, mutta jäin vähän miettimään tuota että epäilit mun olevan tarkoituksella neutraali? :D Haluutko vähän tarkentaa, että mitä tarkoitat tuolla?
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Violet » 25.10.2014 23:29:44

Jii: Kyllä, olen puolustellut Userkaffeeta hänen ilmaisunsa suhteen sanomalla, että se ei ole pahismaista. En ole (ainakaan tarkoituksella) ole yrittänyt väittää, että huonon ilmaisun käyttäminen olisi hyvismäistä. Se, että teko ei ole pahismainen ei tarkoita samaa kuin että se olisi hyvismäinen. Olenko missään vaiheessa sanonut suoraan, että Userkaffee on hyvismäinen?

Jii kirjoitti: Aikaisemminhan sun mielipide oli käsittääkseni se, ettei Userkaffe ole erityisen epäilyttävä, mutta nyt yhtäkkiä tunnutkin ajattelevan että se voisi olla todennäköistä ja mietit häntä erityisesti Arokiurun pahispariksi.

Violet kirjoitti:Userkaffen tilanne on mielenkiintoinen. Hän voi olla joko hyvis tai pahis, mutta se miten hän linkittyy muihin on mielenkiintoista. Mielenkiintoisin linkitys on mielestäni hänen linkityksensä Arokiuruun, joka sopisi mielestäni hyvin tämän pahispariksi.

Tuntuu siltä, että vääristelet sanomaani. Ensinnäkin, vaikka puolustin kaffeeta pidin häntä kuitenkin neutraalina. Tämän lisäksi mainitsin, että hän voi olla ihan kumpi tahansa, pahis tai hyvis. Miten olin mielestäni painottanut lauseessa sitä ajatusta, että Userkaffee olisi pahis? Silläkö, että mainitsin mahdollisen pahiskaverin? Olisiko minun siinä tapauksessa pitänyt jättää se mainitsematta?

Arokiuru ja Userkaffee on potentiaalinen pahispari koska (lista sisältää paljon jossittelua):
- Yleensä pahikset eivät lähetä kostoääniä riskialttiuuden takia. Jos Userkaffee on pahis, niin hänen pahiskaverinsa olisi varmaan neuvonut olemaan äänestämättä. Arokiurulla taisi kuitenkin olla poissaolo tuohon aikaan.
- Arokiuru pitää Userkaffeeta neutraalina, mutta antaa luottoa häntä eniten puolustaneelle pelaajalle (uskoisin, että minä) ja epäilee häntä eniten epäillyttä pelaajaa (sinua Jii).
- Arokiuru tuntuu kiertelevän kun kommentoi Userkaffeeta ja vaikuttaa korostavan sitä, että hänen rooliaan ei voi tietää ja sitä, ettei itse voi tietää hänen motiivejaan.

En väitä, että tämä on ainut mahdollinen pahispari, mutta itse pidän tätä mahdollisena.Kyseessä voi olla pelkkä sattuma. Excel taulukkoon tulee merkintä tälle kohdalle, kunhan ensin jaksan tehdä sen XD Aloitan huomenna (tai tänään, riippu siitä milloin kelloa siirretään).
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Perunakaupungin Perhoset 2.päivä päättyy 28.10. kello 21

ViestiKirjoittaja Jii » 25.10.2014 23:43:23

En mä sanonutkaan, että olisit sitä koskaan suoraan sanonut, että Userkaffe olisi mielestäsi hyvismäinen. :) Mutta nimenomaan se aikaisempi jonkinlainen puolustelu on saanut sen vaikuttamaan siltä, ettet häntä nyt ainakaan pahiksena pitäisi. Viimeisimmistä viesteistäsi olen saanut enemmän sellaisen kuvan, että Userkaffe voisi mielestäsi olla myös pahis, kun taas aikaisemmista viesteistäsi ei se ihan niin vahvasti ole tullut esille. Mitkä asiat on saaneet sut miettimään enemmän sitä että Userkaffe voisi olla myös pahis?

Arokiuru-Userkaffe pahisparista taas. Et vastannut kysymykseeni, että mistä tunnut olevan niin varma että pelissä on mukana nimenomaan pahispari? Noista perusteluistasi tuolle pahisparille ei ole sen kummempaa sanottavaa, mutta miksi luulet että Userkaffen ääni oli nimenomaan kostoääni?
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 73 vierailijaa

cron