Painetun sanan ongelma (päivä päättyy 6.8 klo. 23:00)

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Painetun sanan ongelma (päivä päättyy 27.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Zey » 25.07.2014 15:41:33

Vampire:
mie kirjoitti:Mitä mieltä te olette tuomarin voiman käyttämisestä?

Tämä oli siis kysymykseni tuomarista, jonka osoitin kaikille heti ensimmäisessä viestissäni ja johon Hagrid ei viesteissään ole vastannut. En siis oikein ymmärrä miksi vedit tuon kysymykseni keskustelun avauksesta ja vastuun sivuuttamisesta tähän, kun se ei kuitenkaan liity asiaan mitenkään - Hagridhan vastasi siihen heti toisessa viestissään.

Vampire kirjoitti:Toki olen utelias, miksi kysymykseen ei vastata, koska sitä kautta voi oppia jotain myös mahdollisista syistä siihen, mikä musta on se kiinnostavampi kysymys.

Mutta eikö ole hieman outoa heittää epäilystä (ainakin niin tulkitsen, kun kerran kysyit vastaamattomuuden takia Hagridilta, että onko hänellä jotain salattavaa) sellaisen teon takia, jonka itsekin on tehnyt? Silloinhan mikäli itse on hyvis, pitäisi asiaa pitää vähintäänkin neutraalina - kun kerran itsekin niin tekee, mikä osoittaa sen että hyviskin voi niin tehdä.

Vampire kirjoitti: Lähinnä tässä alkaa mietityttää, että miksi ootte niin kovin kiintyneitä peliteknisyyksiin? Pelitekniset asiat ei ole ainoita keskustelunaloituskeinoja ja jotenkin tuntuu että niissä teknistelyissä roikutaan turhan pitkään, vaikka matskua ja pohdintaa olis jo.

Haluatko kenties sitten lähteä johdattelemaan puhetta muualle? :> Kun en ainakaan ole huomannut sinun kommentoivan muita pelaajia kuin Hagridia, johon moni myös peliteknisyyksiä pohtinut on kiinnittänyt huomionsa ja siitä puhunut, joten sikäli en näe peliteknisyyksien puhujilta menneen mitään ohitse.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Painetun sanan ongelma (päivä päättyy 27.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Lemni » 25.07.2014 18:51:37

Näyttää siltä, että avaan pelin omalta osaltani kilometriviestillä. Pahoittelut jo näin etukäteen!

Täällä ollaan puhuttu aika paljon tuomarin voiman käyttämisestä, joten taidan keskittyä siihen ihan näin aluksi. Olen samoilla linjoilla Raeganin ja Herkkuoonen kanssa - pelissä on niin monta muuttujaa, että 1. päivänä on vähän turha yrittää löydä minkäänlaista suunnitelmaa lukkoon. Minun kohdallani tuomarin roolin miettiminen menee vähän jossittelun puolelle. Mitä jos tuomari armahtaa vahingossa pahiksen? Mitä jos hyvikset lynkkaavat vahingossa tuomarin? Voiko tuomari armahtaa itsensä? Puhumattakaan siitä, että pahisten mahdollisuus osua tuomariin yön aikana kasvaa pelin edetessä. Mutta joo. Jos ei muuta, niin ainakin toivoisin tuomarin olevan maltillinen voimansa suhteen. Tärkeintä tässä tilanteessa on mielestäni se, että tuomari itse pysyy hengissä mahdollisimman pitkään - mitä enemmän erikoishahmoja ja varmoja hyviksiä viimeisinä päivinä, sen parempi.

Zey kirjoitti:Jos kuitenkin mietin lähinnä pelin kannalta hyötyä/vähiten haittaa (enkä niinkään sitä iloa, että peli jatkuisi mahdollisimman pitkään), niin [tuomari] käyttää voisi käyttää jo 1.päivänä voimansa, sillä silloin kuolevan pelaajan rooli paljastuu niin, että siitä on hyötyä 3.päivälle, sillä jos voiman käyttää 2.päivänä, paljastuu rooli vasta 3.iltana, milloin sitä tietoa ei ole käytettävissä, mikä voi olla ratkaisevaa, jos kuolemassa oleva olisi pahis, niin ei tiedettäisi sitä ja voitaisi etsiä sen avulla linkkejä.


[näiden sulkujen sisältö omaa kädenjälkeäni]

Hep, kannattaa näköjään lukea topa läpi ajatuksen kanssa ennen kuin lähtee naputtelemaan viestejä. Tämä oli mielestäni ihan näppärä pointti. Jos tuomari käyttäisi voimiaan jo 1. päivänä, tämän ei tarvitsisi stressata sotkevansa vahingossa hyvisten peliä. Toisaalta... jos tuomari käyttää voimansa tänään, mitkä ovat todennäköisyydet sille, että kyseinen pelaaja selviää elossa 2. päivään? Pahikset tuskin tahtovat antaa hyviksille yhtään varmaa hyvispelaajaa.

Mutta se tuomarista. Siirrytään kertakäyttöiseen ennustajaan. Hänestä minulla ei ole juurikaan mitään sanottavaa - lähinnä toivoisin myös ennustajan olevan maltillinen voimiensa suhteen. Ennustajan ei tosin tarvitse olla yhtä varovainen kuin tuomarin - mikä tahansa lukema on mielestäni positiivinen, olettaen että ennustaja saa tietonsa julki eikä joudu lynkatuksi. Jos ennustaja osuu pahikseen, toivoisin hänen ilmoittavan asiasta välittömästi. Hyvikseen osuessa... no, riippuu tilanteesta. Mahdollisuuksien mukaan olisi hyvä jos ennustaja yrittäisi kääntää muiden pelaajien päät tavalla, joka ei vaadi ennustajan esiintulemista. Mitä enemmän varmoja hyviksiä viimeisenä pelipäivänä, sen parempi.

En ole varma mitä mieltä olen Raeganin tokaisuun peliteknisyyksien suhteen. Toisaalta olen sitä mieltä, että mitään lopullista toimintasuunnitelmaa on mahdoton yrittää saadaa aikaiseksi tänään, kun tilanne näyttää kuitenkin jo ihan erilaiselta 2. päivänä. Toisaalta taas olen sitä mieltä että vaikka mitään varmaa ei saisikaan aikaiseksi, keskustelu itsessään saattaa olla ihan kannattavaa. Pelimekaanikoista puhuminen tuntuu ainakin luontevammalta kuin herättelykysymykset. Itselläni ainakin on vaikeuksia yrittää tehdä minkäänlaisia pelaajalistauksia näin aikaisessa vaiheessa, joten "oikeista" asioista puhuminen helpottaa kummasti mielipiteiden muodostamisen suhteen.



... Huh. Kirjoitin tätä viestiä läkähdyttävän kuumassa asunnossa, nyt on pakko paeta ulkosalle. Saa tulla hiillostamaan, jos kenelläkään heräsi kysymyksiä.
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Painetun sanan ongelma (päivä päättyy 27.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Zey » 25.07.2014 19:24:27

Lemni kirjoitti:Toisaalta... jos tuomari käyttää voimansa tänään, mitkä ovat todennäköisyydet sille, että kyseinen pelaaja selviää elossa 2. päivään?

Tuomarin käyttäessä voimansa ei hänen todennäköisyytensä selvitä muutu verrattuna ei voiman käyttämiseen, eli se on noin 86%
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Painetun sanan ongelma (päivä päättyy 27.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Lemni » 25.07.2014 20:04:31

Zey kirjoitti:
Lemni kirjoitti:Toisaalta... jos tuomari käyttää voimansa tänään, mitkä ovat todennäköisyydet sille, että kyseinen pelaaja selviää elossa 2. päivään?

Tuomarin käyttäessä voimansa ei hänen todennäköisyytensä selvitä muutu verrattuna ei voiman käyttämiseen, eli se on noin 86%


Minä puhuin tuomarin pelastamasta pelaajasta, en tuomarista itsestään. ([huono matikkapää]Ja minä laskin että tuomarin selviämisprosentti olisi tässä tilanteessa 87,5. Jos tuomari ei armahda tänään tippuvaa pelaajaa, selviämisprosentti olisi 85,1.[/huono matikkapää]) En näin äkkiseltään löydä että paljastetaanko tuomarin armahdus jo iltaviestin aikana, mutta jos paljastetaan ja armahdus on osunut hyvispelaajaan, pahikset luultavasti käyttäisivät yötapponsa häneen. Miksi helpottaa hyvisten peliä antamalla näille yksi varma hyvispelaaja?
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Painetun sanan ongelma (päivä päättyy 27.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Zey » 25.07.2014 20:29:57

Tänään kuolee yksi, pahikset ei yritä tappaa itseään, joten pahikset valitsee yöllä 7 pelaajasta kenet tappaa, aka on 6 mahdollista tapettavaa, jotka ei ole tuomareita eli hänen mahdollisuutensa selvitä hengissä on 6/7 eli noin 86%. Uskoisin tuomarin armahdetun selviävän yön hengissä, koska hänen rooliaanhan ei paljastettaisi ennen 2.iltaa aka hän ei olisi varma hyvis. Lisäksi pelaaja joka tapauksessa kuolee 2.iltana, eli olisi aika turhaa tappaa häntä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Painetun sanan ongelma (päivä päättyy 27.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Vampire » 25.07.2014 20:44:06

Tää helle syö mun aivot, mutta yritän saada kirjotettua jotain järkevää kuitenkin. Eli koitan kommentoida mulle esitettyjä kysymyksiä ja muutenkin olla kattavampi.

Tämä oli siis kysymykseni tuomarista, jonka osoitin kaikille heti ensimmäisessä viestissäni ja johon Hagrid ei viesteissään ole vastannut. En siis oikein ymmärrä miksi vedit tuon kysymykseni keskustelun avauksesta ja vastuun sivuuttamisesta tähän, kun se ei kuitenkaan liity asiaan mitenkään - Hagridhan vastasi siihen heti toisessa viestissään.

Oon siis selvästi mennyt jossain pahemman kerran sekasin. En oo nimittäin ollenkaan huomannut tota ekan viestin kysymystä ja Hagridin kanssa oon nyt ihan sekasin, enkä oikein tiedä, mitä oon tähän mennessä selittänyt. Koitan saada tähän(kin) selvyyttä tässä, kunhan saan aivot epäsulamaan.

Mutta eikö ole hieman outoa heittää epäilystä (ainakin niin tulkitsen, kun kerran kysyit vastaamattomuuden takia Hagridilta, että onko hänellä jotain salattavaa) sellaisen teon takia, jonka itsekin on tehnyt? Silloinhan mikäli itse on hyvis, pitäisi asiaa pitää vähintäänkin neutraalina - kun kerran itsekin niin tekee, mikä osoittaa sen että hyviskin voi niin tehdä.

Mitä ajat takaa tuolla kursivoimallani kohdalla? Miten se, että oma rooli on hyvis rajaa sitä, mitä käytöstä voi pitää pahismaisena? Ihan hyvin voin tehdä asiaa X ja epäillä pelaajaa A asiasta X, silloin vain jää leijumaan ilmaan kysymys, että pidänkö itseäni pahismaisena asian X takia. Tässä tapauksessa kuitenkin tää "syytän pelaajaa samasta, mihin syyllistyn itse" johtuu puhtaasti siitä, että en ole koskaan huomannut kysymystä, johon kaipailtiin vastausta.

Haluatko kenties sitten lähteä johdattelemaan puhetta muualle? :> Kun en ainakaan ole huomannut sinun kommentoivan muita pelaajia kuin Hagridia, johon moni myös peliteknisyyksiä pohtinut on kiinnittänyt huomionsa ja siitä puhunut, joten sikäli en näe peliteknisyyksien puhujilta menneen mitään ohitse.

En muualle kuin pelaajiin, koska en itse koe peliteknisyyksiä kovinkaan tärkeiksi. Muita pelaajia en ole kommentoinut, koska olen ollut aikalailla 24/7 mökillä pelkän kännykän varassa eikä kännykällä ole kovin kiva kirjoittaa (tai sit en vaan osaa). Joten pidemmät viestit ja pitkällisemmät pelaaja-analyysit saavat jäädä niihin harvoihin hetkiin, kun olen kunnollisella koneella.

Hagridia olen kommentoinut jo aikaisemmin, mutta kuten olen jo maininnut, niin tähän mennessä kirjoitettujen viestien sävy hämmentää. Kumman säikkyä ja jopa hermostunutta, ikään kuin haluaisi pysyä piilossa ja olisi nyt pakotettu sieltä pois. En ole ihan varma olisiko tämä puhtaasti pahispahis-kutinoita aiheuttavaa vai kenties taustalla joku muu syy. Hagridilta olisi kuitenkin tosi kiva saada muutakin viestiä ja vastailuja tässä pelissä jo nousseisiin kysymyksiin. Puhehäiriöijä-mediapuhuja -sekoilu on hämmentävä, mutta jostain syystä itselleni tulee tuosta sellainen kutina, että Hagrid ei ainakaan tuota pahisroolia pelaa. Pahispahis on toki mahdollinen, mutta jotenkin en usko, että Hagridilla olisi taustalla pahispuhehärön rooli. Tälle on syynä lähinnä se, että uskoisin kyllä että pelaaja tietäisi oman roolinsa toiminnan - tai ei vähintään sotkisi roolia toisen, ihan erilaisen roolin kanssa (vaikka viihderooleja kumpikin).

Zey taas on jotenkin tahmainen kaveri. Tahmainen lähinnä siinä merkityksessä, että tuntuu tarrautuvan peliteknisyyksiinsä kynsin ja hampain ja muuten olevan vähän sellainen pelaaja, josta ei oikein saa mitään irti. Yleensä mulle on tullut edes jonkinlainen ensivaikutelmanpoikanen jo ensimmäisenä päivänä ja ensimmäisistä viesteistä. Tässä pelissä sitä ei ole tapahtunut. Toki Zey tuntuu ottaneen melko dominoivan roolin tässä pelissä, mutta niin on tehnyt myös muissa peleissä, joten pelkästään sen takia en oikein voi lähteä tekemään mitään päätelmiä. Pitkät viestit ja asioiden aktiivinen kommentointi toki saavat aikaan sitä kivaa "olen aktiivinen hyvis, katsokaa vaikka" -mielikuvaa, mutta tässä vaiheessa peliä tästäkään ei oikein voi sanoa juuta tahi jaata. Eli ei vielä mielipidettä, mutta yritän käynnistellä pelaajakeskustelua ja kertoilen jo heränneitä ajatuksia pelaajista, kun niitä kuitenkin on jo vähän. Ja pakko sanoa, että en nyt edes tuomarikysymyksestä tietäessäni nähnyt sitä ekassa viestissäsi. Tosin saatoin keksiä sille syyn, koska yleensä peliteknisyyksiä vihaavana vaan loikkaan tyynesti niiden viestien yli, jossa peliteknisyydet on valtaosassa.

Raegan aloittaa kanssa jotenkin itselleen tyypillisesti. Eli tarttuu minun viesteihini. En enää edes muista kuinka monta peliä on tullut pelattua sillain, että Raegan tarttuu mun viestissä johonkin sanamuotoon. Yleensä vielä sellaiseen, jolla ei ole oikeastaan mitään merkitystä, mutta jota kivasti vääntelemällä voi jatkossa saada aikaan pahisepäilyjä.

Noin muuten kenestäkään ei ole tullut minkäänlaisia ajatuksia mieleen, paitsi mutu siitä, että Lemni voisi olla hyvis.

//Zey tunkaisi välikköön
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Painetun sanan ongelma (päivä päättyy 27.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 26.07.2014 00:19:48

Äblöäblääb. Mun aivot on sulanut jonnekin jorpakkoon ja oon lukenut viestiketjun varmaan 156 kertaa läpi enkä silti tajua hölkäsen pöläystäkään. Mutta koitetaan, koitetaan.
olenkohan tulossa vanhaksi

Vam, pistit silmään juurikin sen takia että kirjoitit tyylillä jollaista muistan että käytit edellisessä Kylässä pahista pelatessasi. Pitääpi varmaan kahella sun uusia pelejä ja tutkiskella tilannetta uudelta kantilta sitte.

Herkkuoonelle mulle esitettyyn kysymykseen: (sorge tabletilla lainauksien tekeminen on haastavaa enkä jaksa) Outo fiilis tuli Hagridin kysymyksestä koska se oli outo. :D Oudolla tarkoitan etten oikein tiedä mitä siitä ajatella, onko se hyvismäistä hämmennystä, pahistaktiikka, vai onko Hagrid oikeasti täysin pihalla oleva pahis. Se vain hämmensi.

Hmhm. Muistelisin että Herkulla oli tapana olla pahispeleissään hiljaisempi mutten ole kyllä varma. Kaikki meikän pelaajadata on kipannut itsensä jonnekin aivolohkon uumeniin. Pitäs varmaan vierailla hautausmaalla.

Zey: Ei se tuomari vaikutakaan ennustajaan mitenkään. xD Mun ajatuksille kävi varmaan jotain hauskaa tuossa vaiheessa, uskoisin muistelleeni hetken että ennustaja olikin suojelija tai jotain. Eli ei, eipä tuo mitenkään vaikuta.

Humm. Vampiren sekoilu viestien kanssa saa ehkä hiukan hyvisviboja aikaan. En tiedä menisikö pahis noin pitkälle selittelyssä, ainakaan pahis!Vam. En tiedä, en tiedä.

Hoo, Zey on kovin kärkäs ja tuntuu tarttuneen oman kysymyksensä lisäksi myös Vampireen. Mielipiteitä muista pelaajista? Eikö?

Oma mielipiteeni peliteknisyyksiin on se, että ne on ihan kiva joka pelissä käydä läpi - lähinnä erikoishahmojen takia, jotka voivat saada vinkkejä topicissa käydystä keskustelusta. Siitä taasen en tykkää että niitä peliteknejä jäädään jankkaamaan (esim. pyörittelemään erilaisia kaavoja jotka pohjautuu pelkille oletuksille ja arvauksille). Lyödään faktat tiskiin, katsellaan mitä sieltä löytyy ja jatketaan eteenpäin.

Hmmm, Vamilla tuntuu olevan kaunoja Raegania kohtaan. En ole paljon uudessa Kylässä pyörinyt joten en sano asiaan sen enempää. Tuli vaan mieleen, että jos Vam olisi pahis ja Raegan hänen pahiskaverinsa, tuo olisi oikein mainio kommentti sanoa toisesta. Vähän viitata muihin peleihin ja harmitella kun toiselle ei mikään kelpaa kuitenkaan epäilemättä häntä. En nyt sano että epäilen heitä pahiskavereiksi, mutta se olis mielenkiintoista.

Sori jos viesti on sekava, en toimi pitkän työviikon jälkeen.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Painetun sanan ongelma (päivä päättyy 27.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Zey » 26.07.2014 17:54:40

Vampire kirjoitti:Mitä ajat takaa tuolla kursivoimallani kohdalla?

No jos esimerkiksi olisi kyse porkkanoista pitämisestä. Jos sinä olet hyvis ja pidät porkkanoista, niin tiedät että okei, hyvikset voi pitää porkkanoista. Jos minä tulen sanomaan että hei, minäpä en pidä porkkanoista, niin silloinhan voi alkaa epäilemään että ahaa, ehkä tuo on pahis kun kerran tekee toisin. Mutta jos sanoisin, että minäkin pidän porkkanoista, niin eikö silloin ole loogista ajatella, että mikäli minä olen hyvis, se voi tarkoittaa sitä, että hyvikset pitävät porkkanoista. Jos taas olen pahis, niin silloinhan se tarkoittaa, että sekä hyvikset että pahikset pitävät porkkanoista - milloin koko porkkanasta pitäminen muuntuu neutraaliksi asiaksi, eikä siitä voi päätellä mitään.

Vampire kirjoitti:Ja pakko sanoa, että en nyt edes tuomarikysymyksestä tietäessäni nähnyt sitä ekassa viestissäsi.

Se on sen kuinka-paljon-milloinkin-pelaajia-hengissä -laskelman jälkeisessä kappaleessa, aivan viimeinen lause.

Horaa kirjoitti:Mielipiteitä muista pelaajista? Eikö?

Suoraan en osaa mitään mielipiteitä lähteä laukomaan, mutta voisin tässä samalla lukea topan läpi, jos vaikka tulisi kokonaiskuvia pelaajista. :> //Aika turhaa oli kun suurin osa on vielä näköjään sellaista, ettei mitään hajua, mutta ehkä nyt tulee selkeämpi kuva sentään näistä kahdesta pelaajasta, joista mulla on jonkinlainen mielipide muodostunut.

Hagrid:
Aluksi hänellä oli kuulemma vaikeuksia keksiä puheenaihetta ja siksi vain heitti heräilyviestin ja jätti homman muille. Kuitenkin aiheiden ollessa jo muotoutuneet, ei hän edes pyydettäessä kommentoinut kahta eri aihetta (ja sekin kysymys mikä lopulta oli, tuntuu väkisin väännetyltä "pakko sanoa jotain!" -jutulta, eikä edes hyödylliseltä sellaiselta). Ei siis ainakaan vaikuta kovin avuliaalta ja halukkaalta saada keskustelua kunnolla käyntiin. Ei kenties pahiksena halua? Viestin sävy oli muutenkin välttelevä ja vaivaantunut, aivan kuin ei olisi pitänyt huomiosta. En muista aikaisemmin Hagridilla olleen mitään ongelmaa jo valmiina olevien aiheiden kommentoimiseen, enkä muista hänen olleen pahis, joten voisiko tässä olla syy? Epäilyttävää siis.

Vampire:
Lähinnä hänen viestit luettua jäi mieleen tuo Hagridin vastaamattomuus kysymykseen -sotku. Ilmeisesti siis hän ei huomannut kysymystäni, ja odotti Hagridilta vastausta kysymykseen, johon Hagrid oli jo vastannut. Silloin ymmärrän sen, ettei hän kokenut tarvitsevansa vastata siihen tai mitään outoa siinä, että kyseenalaisti Hagridia sen takia. En usko että Vampire on lähtenyt mitään esitystäkään tahallaan pistämään pystyyn, tuntuu hänellä lähinnä menneen puurot ja vellit sekaisin. Lähinnä mietin, että olisiko pahis lukenut noin huolimattomasti topaa, tai siis vaikka mun kysymykseni ehkä voikin helposti jäädä huomaamatta sen tekstimäärän takia, niin luulisi kuitenkin Hagridin vastauksen olevan näkyvillä, kun kerran kokonainen viesti käytetty pelkästään siihen vastaamiseen. Pahiksella on yleensä pieniä paineita roolin takia, ja yleensäkin ihmiset on ehkä hieman tarkkaavaisempia ja varovaisempia pahiksina, kun silloin oma henki on aika tärkeä, joten lähtisikö Vam näin huolimattomasti pahiksena peliin mukaan? Hieman epäilen. Eli pientä luottoa sinne suuntaan.

Päivä päättyykin jo huomenna joten voisinkin sitten jo heittää äänen, nyt kun tuli kunnolla topakin luettua. ++Hagrid, perusteet löytyy ylempää.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Painetun sanan ongelma (päivä päättyy 27.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Raegan » 26.07.2014 20:01:49

Lemni kirjoitti:En ole varma mitä mieltä olen Raeganin tokaisuun peliteknisyyksien suhteen. Toisaalta olen sitä mieltä, että mitään lopullista toimintasuunnitelmaa on mahdoton yrittää saadaa aikaiseksi tänään, kun tilanne näyttää kuitenkin jo ihan erilaiselta 2. päivänä. Toisaalta taas olen sitä mieltä että vaikka mitään varmaa ei saisikaan aikaiseksi, keskustelu itsessään saattaa olla ihan kannattavaa.

En toki ole sanonut että peliteknisyyksistä puhuminen olisi täysin turhaa - toki siitä on etenkin uusille erikoisille hyötyä/hyvä keskustelunaloitus, mutta mielestäni niihin ei ole tarvetta tarrautua liikaa. Juurikin siksi että ne ovat hyvin neutraali aihe, muutaman pelaajan kommentointi mielestäni riittää, jos muutakin puhuttavaa on.

Vampire kirjoitti:Raegan aloittaa kanssa jotenkin itselleen tyypillisesti. Eli tarttuu minun viesteihini. En enää edes muista kuinka monta peliä on tullut pelattua sillain, että Raegan tarttuu mun viestissä johonkin sanamuotoon. Yleensä vielä sellaiseen, jolla ei ole oikeastaan mitään merkitystä, mutta jota kivasti vääntelemällä voi jatkossa saada aikaan pahisepäilyjä.

Niin, mutta eikö pelin idea juuri ole tarttua toisten viesteissä sellaisiin asioihin jotka itseä hämää? Toitotathan itsekin, että on tärkeää pohtia pelaajia. En tartu viesteihisi, koska ne ovat juuri sinun viestejäsi, vaan koska haluan saada selvyyden mieltäni askarruttavaan kysymykseen, joka viestiä lukiessa syntyi. Onko sulla jotain salattavaa, kun noin pahastut kyselyistäni?

Nonniin, lueskelin tässä vähän topaa läpi. Materiaaliahan nyt ei aivan kauheesti vielä ole, mutta näin tähän mennessä syntyneiden vaikutteiden perusteella voisin hieman mainita sen verran että;

Zey on pelannut itselleen aika tyypillisesti, eli melkoinen saippuapala mistä ei oikein koskaan ota selvää. Vaikuttaa kuitenkin aktiiviselta pelinrakentajalta vaikka keskittynytkin aika paljon teknisyyksiin. Neutraali. Lemnille miinusta siitä että pahoittelee kilometriviestistä, sellaisethan on just hyviä. Oikeeta miinusta siitä, että sanoo viestinsä alussa että tässä tilanteessa peliteknisyyksistä puhuminen menee liikaa jossittelun puolelle, mutta on keskittynyt sit kuiteskin vain peliteknisyyksiin. Hyvä ava. Näillä näkymin neutraali. Hagridista on ollut melko paljon puhetta, vaikka Hagrid itse onkin ollut aika hiljaa. Mulla ei ainakaan tällä hetkellä herätä mitään sen erikoisempia epäilyjä - vaikuttaa aika perus Hagridilta. Neutraalikastiin hänkin vielä. Vampire on pelannut aika lailla omana itsenään eikä mulla tällä hetkellä mitään erikoista mielipidettä hänestä vielä. Horaanekon viestit on aina jotenkin iloisen rempseitä, mutta tällä kertaa tuntunut, että jotenkin melko heppoisella otteella ollaan menty - epäilysten perustelut ovat vähän "outo vaan koska tuntui oudolle" tai "jotenkii varmaa pelityyli oli erilainen sillon joskus" -meiningillä mentyjä. Ei nyt mitään "toi on varmasti pahis!" ajatuksia mutta seurailun alla kuitenkin. Herkkuoonella on ollut kans aika tyypillisen pitkiä viestejä, aika terävin kysymyksin varustettuna. Tällä hetkellä voisin antaa hieman plussapisteitä. Loput pelaajat ovatkin sitten heräämättömiä taikka kirjoittaneet sen verran vähän, etten erikseen maininnut.

Yleisesti ottaen pelin tunnelma vaikuttaa ehkä vähän pisteliäältä mut ihan hyvältä. Ootteko muuten huomanneet kuinka paljon kirjoitellaan "kun aikaisemmissa peleissä olit.." -tyylillä? Syyllistyn tähän kyllä itsekin, et vois tehdä ihan hyvää pelailla välillä jotain anonyymipelejä x).
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Painetun sanan ongelma (päivä päättyy 27.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Vampire » 26.07.2014 20:44:35

Onko sulla jotain salattavaa, kun noin pahastut kyselyistäni?

Ei ole mitään salattavaa, enkä itse koe pahastuneeni (liian vahva sana), ennemmin vaan huomautan siitä, että tunnut joka pelissä tarttuvan johonkin pieneen yksityiskohtaan nimenomaan mun viesteissä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Painetun sanan ongelma (päivä päättyy 27.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 26.07.2014 20:56:44

Hagrid sai näköjään äänen. Oon tässä vähä mietiskelly Zeytä ja jotenkin tuntus jännältä et pahis lähtis noin näkyvästi lynkkaamaan jotakuta. Joten en tällä hetkellä pidä Zeytä kovin pahismaisena... Katsellaan. Hagridista en oikeen tiedä. On kyllä vähän outoillut (lynkkaakohan joku kohta mut tuosta sanasta) mutta toisaalta vähän kaikki tuntuu olevan häntä vastaan. Kai pahiskaverit tulis ees jotain sanomaan tai passittaisi Hagridin puhumaan? En tiä.

Raeganille vastaan yleiskatsaukseesi kohtaan jossa käsittelit minua: syy miks lopetin joksikin aikaa pelaamisen oli paineet pelien suhteen (tiedäthän, pakko kirjoittaa mahd paljon ja mahd syvääluotaavasti että on hyvä pelaaja) mitä irl ei sitten enää sallinut. Nyt otan ihan tietoisesti rennommin ja palaan vanhaan (sekavaan) tyyliini. c: Tähän mennessä voin sanoa että se on toiminut ja pelaaminen on taas yllättäen kivaa.

Se on muuten totta että edellisiin peleihin vertaaminen on tylsää. Se vaan tulee jotenkin automaattisesti. Ehkä mä en vierailekaan siellä hautausmaalla o.o

// Vam kiilautuu
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Painetun sanan ongelma (päivä päättyy 27.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Violet » 27.07.2014 08:54:23

Ääntenlaskenta:

1 Hagrid (Zey)

Putoamassa siis Hagrid yhdellä äänellä.

Poissaolot:

Herkkuoone 25.7. - 28.7.
Jinmuru 25. - 29.7. sekä 2. - 3.8.

Päivä päättyy Tänään 27.7 klo. 22.00
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Painetun sanan ongelma (päivä päättyy 27.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Violet » 27.07.2014 21:00:50

Päivä on päättynyt. Iltaviesti seuraa perässä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Painetun sanan ongelma (päivä päättyy 27.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Violet » 27.07.2014 21:13:07

1.Ilta:

Auringonlaskun aikaan kylässä oli alkanut hiljentyä. Kansa oli päättänyt äänestää Hagridia, kylän hyväsydämistä riistanvartijaa. Kun Hagrid oli viimein lynkattu, tutkittiin hänen asuntonsa. Tuomari johti kyläläiset Hagridin mökille, jotta he saisivat varmistuksen osumalleen.

"Ei täällä kyllä ole mitään, mikä puhuisi Hagridin rikollisuuden puolesta. Jotta en tuomarina toteuttaisi tämän kaltaista virkavirhettä uudelleen voimme ensi kerralla tarkistaa henkilön asunnon ennen kuin tuomitsemme tämän". Tämän jälkeen kyläläiset lähtivät omiin koteihinsa nukkumaan ja odottamaan seuraavaa auringonnousua, jos tämä siis heille suodaan.

Äänet:
1 Hagrid (Zey)

Hagrid kuolee äänienemmistöllä.

Kuolleet (1/10):
1.päivä: Hagrid - Kyläläinen (tavis)

Yö alkaa nyt ja päättyy huomenna, 28.7. kello 22.00. Yönimet mahdollisimman pian minulle.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Painetun sanan ongelma (yö päättyy 28.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Violet » 28.07.2014 21:05:24

2.päivä

Kaikki kyläläiset kokoontuivat taas oikeussaliin, mutta yksi heistä puuttui. Koko kylä tarkastettiin, mutta ketään ei löytynyt eikä kukaan keksinyt kuka puuttui. Lopulta joku katsoi päivän lehden juorupalstan ja reseptien välissä olevat kuolinilmoitukset. Lemni oli ilmoitettu kuolleeksi. Kaikki olivat yhtä mieltä siitä kuka on syyllinen.

Kuolleet:
Päivä 1. Hagrid - Tavis
Yö 1. Lemni - Tavis

Poissaolot:
Herkkuoone 25.7. - 28.7.
Jinmuru 25. - 29.7. sekä 2. - 3.8.
Vampire 4.8.-8.8. sekä 11.8.-23.8.

Äänestyspakot:
Jinmuru, Nestis, Vampire, Ropsus, Horaaneko,Raegan, Herkkuoone

Päivä päättyy 1.8 klo 22.00 Ellei PJ:llä ole menoja...
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Painetun sanan ongelma (yö päättyy 28.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Zey » 28.07.2014 21:44:23

16/21/8/5/8/28/9/18/9/29 20/28/28/12/12/28 16/28/9/14, 20/15/9/22/15/20/20/1/22/1/19/20/9 19/1/1/20/20/5 19/9/12/20/9 10/15/20/1/9/14 19/5/12/22/28/28.

8/5/18/11/11/21/15/15/14/5, 8/15/18/1/1/14/5/11/15 10/1 18/1/5/7/1/14: 20/5/9/12/12/28 15/12/9 5/9/12/5/14 1/9/14/1/11/9/14 10/15/14/11/9/14 19/15/18/20/9/14 5/16/28/9/12/25/11/19/9/28. 13/9/11/19/9 5/20/20/5 28/28/14/5/19/20/28/14/5/5/20?

20/1/9/4/1/14 16/9/19/20/28/28 13/21/9/19/20/9/9/14 14/28/13/28 13/21/14 22/9/5/19/20/9/14/9, 5/20/20/28 22/15/9/14 19/9/20/20/5/14 8/21/15/13/5/14/14/1 12/28/8/5/20/20/28/28 14/5 14/15/18/13/1/1/12/9/14 14/28/11/29/9/19/5/14/28, 10/15/19 5/20/20/5 19/1/1 11/28/28/14/14/5/20/20/25/28.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Painetun sanan ongelma (yö päättyy 28.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Vampire » 28.07.2014 22:02:37

Jaha, Zey on puhehärötetty ja puhuu jotain ihme numerokieltä? Jos joku tota ymmärtää, niin voi tulkata koska ite en tajua sanaakaan (tai numerookaan).

Hagridin paljastuminen hyvikseksi oli sinällään yllättävää ja toisaalta ei. Just ennen päivän loppua tulin miettineeks, että Hagridin puolustautumattomuus puhuu hyvisroolin puolesta, koaka pahis luultavasti olis kiinnostunut pelissä pysymisestä. Lemnin yötappo taas on siinä mielessä kiinnostava, että olin sattunut nostamaan Lemnin esiin hyvismutua herättävänä pelajana. Liekö pahikset ottaneet ilon irti asiasta vai olleet muuten vaan samoilla linjoilla.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Painetun sanan ongelma (yö päättyy 28.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Vampire » 28.07.2014 22:10:03

Ja onnistuin näköjään sitten keksiin, miten Zeyn puheen saa decipheröityä. A=1, B=2, C=3, jne. Kirjotan ton auki ja koitan päästä laittaan avatun viesrin topaan, kunhan pääsen koneelle
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Painetun sanan ongelma (yö päättyy 28.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Vampire » 28.07.2014 22:39:52

Zey kirjoitti:p/u/h/e/h/ä/i/r/i/ö t/ä/ä/l/l/ä p/ä/i/n, t/o/i/v/o/t/t/a/v/a/s/t/i s/a/a/t/t/e s/i/l/t/i j/o/t/a/i/n s/e/l/v/ä/ä.

h/e/r/k/k/u/o/o/n/e, h/o/r/a/a/n/e/k/o j/a r/a/e/g/a/n: t/e/i/l/l/ä o/l/i/ e/i/l/e/n a/ i/n/a/k/i/n j/o/n/k/i/n s/o/r/t/i/n e/p/ä/i/l/y/k/s/i/ä. m/i/k/s/i e/t/t/e ä/ä/n/e/s/t/ä/n/e/e/t?

t/a/i/d/a/n p/i/s/t/ä/ä m/u/i/s/t/i/i/n n/ä/m/ä m/u/n v/i/e/s/t/i/n/i, e/t/t/ä v/o/i/n s/i/t/t/e/n h/u/o/m/e/n/n/a l/ä/h/e/t/t/ä/ä n/e n/o/r/m/a/a/l/i/n n/ä/k/ö/i/s/e/n/ä, j/o/s e/t/t/e s/a/a k/ä/ä/n/n/e/t/t/y/ä.

Sainkin tän ratkottua jo nyt, jätin kauttaviivat, koska tein tän kännyllä ja viivat esti sekasin menemisen. Välilyönnit katos johonkin, mutta eiköhän siitä silti selvän saa..
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Painetun sanan ongelma (yö päättyy 28.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Zey » 29.07.2014 00:30:22

8/25/22/9/19/16/9/19/20/5/9/20/28 22/1/13/9/12/12/5, 5/14 21/19/11/15 5/20/20/28 16/1/8/9/11/19/5/14/1 15/12/9/19/9 9/8/1/14 8/5/20/9 20/21/12/12/21/20 11/5/18/20/15/13/1/1/14 13/9/20/5/14 8/28/9/18/9/29/14 19/1/1 16/21/18/5/20/20/21/1, 22/1/1/14 15/12/9/19/9 1/14/20/1/14/21/20 13/21/9/4/5/14/11/9/14 9/8/13/5/20/5/12/12/28 10/1 20/21/8/12/1/20/1 1/9/11/1/1 19/9/9/8/5/14 16/1/8/9/19/20/5/14 13/5/20/19/28/19/20/25/11/19/5/14 19/9/10/1/1/14.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Painetun sanan ongelma (yö päättyy 28.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Raegan » 29.07.2014 00:44:48

Vampire kirjoitti:Lemnin yötappo taas on siinä mielessä kiinnostava, että olin sattunut nostamaan Lemnin esiin hyvismutua herättävänä pelajana. Liekö pahikset ottaneet ilon irti asiasta vai olleet muuten vaan samoilla linjoilla.

Mitä tarkoitat kursivoimallani kohdalla? Vihjaatko, että pahikset pitävät mielipidettäsi hyvänä edustamaan yleisesti hyviksiä, vai miten se, että juuri sä otit asian esille, liittyy asiaan?

Zey Vampiren suomentamana kirjoitti:h/e/r/k/k/u/o/o/n/e, h/o/r/a/a/n/e/k/o j/a r/a/e/g/a/n: t/e/i/l/l/ä o/l/i/ e/i/l/e/n a/ i/n/a/k/i/n j/o/n/k/i/n s/o/r/t/i/n e/p/ä/i/l/y/k/s/i/ä. m/i/k/s/i e/t/t/e ä/ä/n/e/s/t/ä/n/e/e/t?

Mielestäni pitkästä aikaa tässä pelissä on kovin vaikea vielä sanoa mitään, johtuneeko pitkästä pelitauosta vaiko hyvistä pelaajista.. Olisin toivonut, että topiciin olisi tullut vielä lisää puhetta viimeisimmän viestini jälkeen, mutta kun sitä ei tullut, mulle oli ihan ok nähdä Hagridin rooli. Listauksessani ainoa, jolle hieman kohottelin kulmiani, oli Horaaneko, mutta hän vastasi ihan ok ja vaikka onkin edelleen tarkkailun alla, ei tuntunut silloin juuri sen epäilyttävämmältä kuin Hagridkaan. (Eli aika neutraaleja olivat kummatkin.) Toivottavasti tästä tulee aktiivisempi päivä niin on siten helpompi äänestääkin.

Zey, nyt kun Hagrid paljastui tavikseksi, kuka epäilyttää seuraavaksi eniten? Ja Herkkuoone ja Jinmuru, miltä peli vaikuttaa pienen tauon jälkeen?

// Voiei, Zey väliin... kiitos muuten Vampirelle nopeasta ratkaisusta ja suomennoksesta. :) Jätän Zey valitettavasti sun viestin myöhemmäs, nyt on meiken pakko päästä koisiin. :((
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Painetun sanan ongelma (yö päättyy 28.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Vampire » 29.07.2014 00:53:36

Zey kirjoitti:h/y/v/i/s/p/i/s/t/e/i/t/ä v/a/m/i/l/l/e, e/n u/s/k/o e/t/t/ä p/a/h/i/k/s/e/n/a o/l/i/s/i i/h/a/n h/e/t/i t/u/l/l/u/t k/e/r/t/o/m/a/a/n m/i/t/e/n h/ä/i/r/i/ö/n s/a/a p/u/r/e/t/t/u/a, v/a/a/n o/l/i/s/i a/n/t/a/n/u/t m/u/i/d/e/n/k/i/n i/h/m/e/t/e/l/l/ä j/a t/u/h/l/a/t/a a/i/k/a/a s/i/i/h/e/n p/a/h/i/s/t/e/n m/e/t/s/ä/s/t/y/k/s/e/n s/i/j/a/a/n.


Jotenkin musta tuntuis vähän siltä, että Zey on hyvis, koska mun mielestä olis erittäin hölmöä ja epätodennäköistä että pahispuhehärö häröttäis oman pahistoverinsa. Pahiksille kun on mun mielestä tärkeetä ainakin alkuvaiheessa (ja koko pelin läpikin) pystyä puhumaan järkevästi ilman isompia haittoja. Ja haha, opinpas lukemaan ilman apuvälineitä tota Zeyn puhehärökieltä.

//Rae kiilasi. Kursivointi tarkottaa sitä, että onko pahikset kenties tappaneet Lemnin juurikin ton takia, että pidin Lemniä hyvismäisimpänä (vois viitata joko kokemattomaan pahikseen, joka tarttuu kokeneen pelaajan mielipiteeseen) tai lavastusyritykseen.

Nyt siirryn höyhensaarille ja palailen huomenissa asiaan. Mun ei pitänyt kirjottaa nytkään, mut ajattelin suomentaa Zeyn uusimman viestin ja siinä lomassatuli ajatus mieleen.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Painetun sanan ongelma (yö päättyy 28.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Nestis » 29.07.2014 11:29:18

Moi kaikille :D En huomannut ollenkaan pelin alkua ennen eilistä, pahoittelut etten ole ollut mukana.

Zey kirjoitti:Hyvispisteitä Vamille, en usko että pahiksena olisi ihan heti tullut kertomaan miten häiriön saa purettua, vaan olisi antanut muidenkin ihmetellä ja tuhlata aikaa siihen pahisten metsästyksen sijaan.

Tää vähän ihmetytti. Ei oo tarkoitus vähätellä sun kääntämistyötä, Vampire, siitä kiitosta, mutta eihän toi häiriö loppupeleissä ole kovin vaikea. Vaikeinta (tai oikeastaan työläintä) siinä on katsoa yksittäinen kirjain kerrallaan viestin merkitys, mutta ideahan paljastuu heti kun vilkaisee viestiä. Oudon nopeasti ollaan antamassa hyvispisteitä puolelta toiselle.
Nestis
 

Re: Painetun sanan ongelma (yö päättyy 28.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Vampire » 29.07.2014 12:07:31

Nestis, miksi tartut vain Zeyn luotonantoon, mutta et esim. minun, vaikka molemmat ovat samanlaisia? Nyt tulee vaan sellanen fiilis, että yrität vähätellä Zeyn puhehäröä - ehkä olet puhehärö ja tiesit koodin jo valmiiksi ja koet siten turhaksi antaa luottoa asiasta. Okei, spekulaatiota, mut tuntuu vaan hassulta.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Painetun sanan ongelma (yö päättyy 28.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Vampire » 29.07.2014 12:09:39

Ja onko hyvispisteiden antamiselle sitten vai joku aikaraja, että tätä ennen niiden antaminen on kiellettyä? Samalla tavalla mä annoin nyt luottoa Zeylle (ja molemmilla oli perusteet sille) ja ekana päivänä annoin kevyttä luottoa Lemnille. Tämä ei kuitenkaan susta ole oudon nopeaa, vai?
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Painetun sanan ongelma (yö päättyy 28.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Nestis » 29.07.2014 12:40:15

Vampire, mun viestin viimeiset sanat pitäisi olla puolin ja toisin, ei puolelta toiselle, mun moka. Eli molempien hyvistely kyllä epäilytti. En silti usko teidän olevan julkisesti luottoa toisilleen antava pahispari, jotenkin olisi liian ilmiselvää.

Ja kyllä mä tässä yritänkin vähätellä tätä Zeyn häröä, mun mielestä se ei vaan oikeasti ollut kovin vaikea. Numeroita toisensa perään, jokainen numero on väliltä 1-29 niin eiköhän toi oo aika ilmiselvä? En vaan turhan paljon menisi antamaan hyvispisteitä tästä.

Spekulaatiosta sen verran, että musta olisi tyhmää puhehärö-pahikselta tulla tällä tavoin kommentoimaan puhehärön helppoutta, siinä tilanteessa tyytyisin vaan kiittelemään sua tai olisin ratkaissut härön ensimmäisenä. Tälläinen vetäisi (mun makuun) liian paljon huomiota.
Nestis
 

Re: Painetun sanan ongelma (yö päättyy 28.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Nestis » 29.07.2014 13:06:13

Vampire kirjoitti:Ja onko hyvispisteiden antamiselle sitten vai joku aikaraja, että tätä ennen niiden antaminen on kiellettyä? Samalla tavalla mä annoin nyt luottoa Zeylle (ja molemmilla oli perusteet sille) ja ekana päivänä annoin kevyttä luottoa Lemnille. Tämä ei kuitenkaan susta ole oudon nopeaa, vai?

Ei tietenkään ole aikarajaa, mutta se, että sä saat luottoa ton puhehärön ratkaisemisesta on vaan mun mielestä liian helppoa. Pahiksesta ja hyviksestä veikkaisin pahiksen antavan herkemmin luottoa. Sun ja Zeyn tapauksessa ihmettelin, miten ensin Zey antaa luottoa sulle jonka jälkeen teet saman Zeylle.
Nestis
 

Re: Painetun sanan ongelma (yö päättyy 28.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Vampire » 29.07.2014 13:46:34

Nestis, mun käsittääkseni en oo hyvistellyt, vaan antanut Zeylle hyvisvibaa. Ja se on vähän voivoi, jos susta luotonanto oli helppoa tai nopeaa, mä en itse ainakaan voi mitään sille, että oon sattumoisin sitä mieltä että pahikselta olia tyhmää häröttää kaverinsa - jäljelle jää siis se, että tältä kannalta Zey on hyvis, toki tällä pohjalla ei voi sanoa paljon, mutta se vaan sattuu oleen mun mielipide. Helppoudesta voi olla montaa mieltä, mutta yleisesti tuntuu olevan tapana ajatella että hyviksiä auttava toiminta ei oo pahiksille edullista - täten siis sekä mun että Zeyn mielioiteet ovat järkeenkäyviä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Painetun sanan ongelma (yö päättyy 28.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Nestis » 29.07.2014 15:36:38

Vampire kirjoitti:Nestis, mun käsittääkseni en oo hyvistellyt, vaan antanut Zeylle hyvisvibaa. Ja se on vähän voivoi, jos susta luotonanto oli helppoa tai nopeaa, mä en itse ainakaan voi mitään sille, että oon sattumoisin sitä mieltä että pahikselta olia tyhmää häröttää kaverinsa - jäljelle jää siis se, että tältä kannalta Zey on hyvis, toki tällä pohjalla ei voi sanoa paljon, mutta se vaan sattuu oleen mun mielipide. Helppoudesta voi olla montaa mieltä, mutta yleisesti tuntuu olevan tapana ajatella että hyviksiä auttava toiminta ei oo pahiksille edullista - täten siis sekä mun että Zeyn mielioiteet ovat järkeenkäyviä.

Joo, okei, joo. Mun silmissä se puhehärö pahiksella voisi olla taktikointia pahiksilta, niin kuin koodin ratkaiseminenkin. Ymmärrätköhän yhtään mitä tarkoitan :D Mulla ei vaan ole mitään lisättävää tähän asiaan, tajuan kyllä pointtisi. Toivottavasti illemmalla on enemmän sanottavaa.
Nestis
 

Re: Painetun sanan ongelma (yö päättyy 28.7 22.00.)

ViestiKirjoittaja Zey » 29.07.2014 16:28:26

Raegan kirjoitti:Zey, nyt kun Hagrid paljastui tavikseksi, kuka epäilyttää seuraavaksi eniten?

5/14 20/9/5/4/28. 20/28/12/12/28 8/5/20/11/5/12/12/28 11/21/11/1/1/14 13/21/21 5/9 15/9/11/5/9/14 5/18/15/20/21 14/5/21/20/18/1/1/12/9/19/20/1 13/1/19/19/1/19/20/1, 11/21/9/14 22/1/13/16/9/18/5 10/1 8/28/14/11/9/14 8/25/22/9/19/13/28/9/19/5/14/28.

Nestis kirjoitti:Ei oo tarkoitus vähätellä sun kääntämistyötä, Vampire, siitä kiitosta, mutta eihän toi häiriö loppupeleissä ole kovin vaikea. Vaikeinta (tai oikeastaan työläintä) siinä on katsoa yksittäinen kirjain kerrallaan viestin merkitys, mutta ideahan paljastuu heti kun vilkaisee viestiä.

5/9 11/25/19/5 15/12/12/21/20/11/1/1/14 19/9/9/20/28 20/25/29/19/20/28 20/1/9 11/5/11/19/9/13/9/19/5/14 22/1/9/11/5/21/4/5/19/20/1, 22/1/1/14 12/28/8/9/14/14/28 19/9/9/20/28, 13/9/20/28 8/25/29/20/25/28 14/28/5/14 16/21/8/5/8/28/9/18/9/29/9/10/28/14 1/14/20/1/22/1/14 16/1/8/9/11/19/9/12/12/5. 20/28/12/12/1/9/19/5/14/1 8/25/29/20/25/14/28 14/18/5/14 19/5/14, 5/20/20/28 16/2178/5 19/9/9/18/20/25/25 16/1/8/9/19/20/5/14 14/1/16/16/1/21/11/19/5/19/20/1 19/9/9/8/5/14, 13/9/20/5/14/11/29/8/18/14 20/15/9/19/5/14 16/21/8/5/5/13 19/1/1 11/28/28/14/14/5/20/20/25/28. 5/14 19/9/9/19 14/28/5 10/28/18/11/5/28 13/9/11/19/9 22/1/13 16/1/8/9/11/19/5/14/1 8/5/20/9 5/14/19/9/13/13/28/9/19/5/14/28 20/21/12/9/19/9 11/5/18/20/15/13/1/1/14, 5/20/20/28 14/28/9/14 19/5 20/5/11/19/20/9 16/21/18/5/20/1/1/14 – 19/9/12/12/15/9/14/8/1/14 11/5/14/5/14/11/28/28/14 8/25/22/9/11/19/5/14 1/9/11/1/1 5/9 15/12/9/19/9 11/21/12/21/14/21/20 11/15/15/4/9/14 18/1/20/11/1/9/19/21/19/19/1. 10/15 16/5/11/28/19/20/28/28/14 10/28/20/20/28/13/28/12/12/28 18/1/20/11/1/9/19/21 19/5/21/18/1/1/22/1/12/12/5, 15/12/9/19/9 1/9/14/1/11/9/14 25/11/19/9 8/25/22/9/19 ”20/21/8/12/1/13/13/21/20” 1/11/1/1 11/15/15/4/9/14 18/1/20/11/1/9/19/21/21/14, 22/1/9/11/11/1 13/21/21/20/5/14 19/5/14 1/10/1/14 15/12/9/19/9 22/15/9/14/21/20 11/28/25/20/20/28/28 16/1/8/9/11/19/9/1 5/20/19/9/5/19/19/28. 5/14/11/28 21/19/11/15, 5/20/20/28 22/1/13 15/12/9/19/9 22/1/9/14 8/1/12/21/14/14/21/20 12/21/15/4/1 9/20/19/5/19/20/28/28714 8/25/22/9/19/13/28/9/19/5/14 11/21/22/1/14, 19/9/12/12/28 5/14 13/21/9/19/20/1 11/5/14/5/14/11/28/28/14 11/15/19/11/1/1/14 5/14/14/5/14 19/1/1/14/5/5/14 12/21/15/20/20/15/1 11/15/15/4/9/14 18/1/20/11/1/9/19/21/19/20/1 → 5/9 5/8/11/28 15/12/9/19/9 5/14/19/9/13/13/28/9/19/5/14/28 13/9/5/12/5/19/19/28. 12/9/19/28/11/19/9 16/1/8/9/11/19/5/20 20/9/5/20/28/22/28/20 11/15/15/4/9/14 18/1/20/11/1/9/19/21/14, 10/15/20/5/14 12/21/21/12/9/19/9 5/20/20/28 16/1/8/9/19 8/1/18/11/9/20/19/9/19/9 11/1/8/4/5/19/20/9 20/21/15/11/15 18/1/20/11/1/9/19/21/14 16/29/25/20/28/28/14 22/1/9 5/9, 19/9/12/12/28 10/15/12/12/5/11/9/14 22/15/9 20/21/12/12/1 13/9/5/12/5/5/14, 5/20/20/28 8/5/9, 16/1/8/9/11/19/5/20 20/9/5/20/28/22/28/20 18/1/20/11/1/9/19/21/14 10/1 20/21/15 20/21/12/9 8/5/20/9 11/5/18/20/15/13/1/1/14 18/1/20/11/1/9/19/21/1 → 15/12/9/19/11/15/8/1/14 19/9/9/14/28 16/1/8/9/19? 20/15/9/19/9/14 19/1/14/15/5/14 16/9/20/28/9/19/9/14 16/1/8/9/11/19/5/12/12/5 16/1/12/10/15/14 8/5/12/16/15/13/16/1/14/1 22/1/9/14 20/15/4/5/20/1, 5/20/20/5/9 20/9/5/4/28 13/9/20/5/14 11/15/15/4/9 20/15/9/13/9/9 10/1 10/28/20/20/28/28 18/1/20/11/1/9/19/21 10/15/12/12/5/11/9/14 13/21/21/12/12/5.

15/14/11/15 19/21/12/12/1 13/5/19/20/9/19 20/21/12/12/21/20 10/15/20/1/9/14 13/21/21/20/1 13/9/5/12/5/5/14 16/5/12/9/19/20/28, 22/1/14/8/5/13/13/9/19/20/1/11/9/14 1/19/9/15/9/19/20/1, 11/21/14 11/5/18/18/1/14 8/5/18/28/9/12/9/20 14/25/20 22/1/19/20/1? :>

8/21/15/8, 19/1/9/14/16/1/19 11/9/18/10/15/9/20/5/20/20/21/1!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa

cron