Paluu Aikasotaan (PELI ON PÄÄTTYNYT)

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 10.03.2014 18:06:00

Raegan: Miksi koet, että juuri Violet on pahismainen (eikä muut vähän puhuneet)? Esim Lemni lähti ainakin edelliseen peliin aktiivisesti, mutta on tässä kirjoittanut vasta yhden viestin. Violet on kuitenkin sanonut jonkun syyn hiljaisuudelleen, toisin kuin muut semi-hiljaiset. Aiotko pitää äänesi Violetilla? Miksi/miksi et (tai millä ehdoilla aiot/et)?

Jinmuru ja Ropsus: Miksi Violetin kysymys oli mielestänne epäilyttävä? Eikö kuitenkin ole parempi jollain tavalla yrittää edistää peliä kuin vain olla hiljaa tai puhua jotain ympäripyöreätä? Noista aktivointikysymyksistä kuitenkin saadaan lisää ainakin jonkin näköistä materiaalia joista sitten voi ruveta pilkkua viilaamaan että miksi käytit juuri tuota sanamuotoa tms. Mikä olisi teidän mielestänne ollut paras tapa edistää peliä tuossa kohtaa jos aikaa on vähän ja materiaalia kuitenkin niukasti (reilu 10 viestiä ja niistäkin suurin osa jotain peliteknistä pohdintaa)?

Arokiuru kirjoitti:
felarof kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:Tekis mieli ingamettaa, mut hillitsen itseni.

Miksi hillitset itsesi? Oletko pahis ja ingametus voisi paljastaa sinut? :P

Mikä on motiivisi moiseen kysymykseen? Eihän kukaan vastaisi tuohon että ”olen, ja siksi en voi ingamettaa.” :’) Joten millaista vastausta odotit?

Kunhan tökin ja yritän saada viestejä ja materiaalia :) Tuossa vaiheessa kuitenkin oli niin vähän viestejä tullut, että koin paremmaksi tarttua kaikkiin pikkujuttuihin.

Jinmurun kysymyksiin: A) Mulla ei oo oikeen ketään jonka ehdottomasti en haluaisi putoavan, koska en tiedä ketään varmaksi hyvikseksi eikä mulla ole tosi vahvoja hyvisviboja kenestäkään. Mä oon tosin eri mieltä muiden kanssa siitä, että hiljaiset ensin pois silläkin uhalla että menee erikoinen. Sekä sen takia, että henkilöillä jotka eivät välttämättä ole edes huomanneet pelin alkaneen ei ole mahdollisuutta tällöin myöskään puolustautua, että en haluaisi tuhlata päivätappoa henkilöön joka periaatteessa voisi tulla erikoisena esiin ja olla näin suht varma hyvis. Eli en ainakaan täysin heräämättömiä haluaisi tänään pudottaa.

B) Mä vähän luulen, että Violetia enemmän tai vähemmän suoraan epäilleistä joku on pahis. Erityisesti heistä epäilyttää Ropsus, sillä hänen viesteissään ei ole tähän mennessä ollut oikeastaan muuta kuin komppailua, mutta silti hänen ainoa perusteensa miksi Violet on epäilyttävin on tämän tarpeeton aktivointikysymys. Kai aktivointikysymyksellä saa enemmän aikaan kuin sillä ettei anna viestiin mitään omaa? Erityisesti tuo, että nuo perusteet ovat lähes suoraan lainattu Jinmurulta ja Arokiurulta tuntuu siltä, että pahiksen olisi helppo tuollaiseen kysymykseen vain komppailla ja epäillä henkilöä, jota on jo aiemmin epäilty (Raegan eri jutusta ja Jinmuru sekä Arokiurukin vähän samasta asiasta) ja näin välttää turhan huomion kohdistuminen itseensä. Myös Arokiurun viestit tuntuvat lähinnä muiden komppailulta ja vähän siltä, ettei haluta turhaan sanoa liikaa ettei muiden huomio kohdistu itseen.

Oikeastaan: ++Ropsus, tule sanomaan jotain omaakin :)
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 10.03.2014 18:21:52

Ymmärrän kyllä, että tuo ympäripyöreä aktivointikysymys on aiheuttanut kummastusta, mutta siinä oli pointti. Seuraava kysymykseni on, että kuka jo heränneistä pelaajista on toteuttanut nämä kriteerit huonoiten ja jos hän ei ole mielestäsi epäilyttävin pelaaja, niin miksi? Laitetaan vielä itsearvionti, eli miten hyvin itse koet toimineesi peliä edistääksesi? Tähän tarvitaan tietenkin ensimmäisen kysymyksen vastausta, joten näin edulliseksi kysyä kysymykset tässä järjestyksessä.

Arokiuru: Ingamenimien kertomista ei ole kielletty, joten ne saa kertoa topikissa. Jos kertoisimme ne, ja pahiksilla ei olisi peitenimiä, niin pahikset saataisiin helposti kiinni katsomalla keiltä puuttuu ingame nimet

Jinmuru kirjoitti:A) kenen ette missään nimessä halua putoavan ja B) kenet mieluiten pudottaisitte.

A) Suojelen henkiriepuani viimeiseen asti, mutta lisäkseni säilyttäisin mieluusti Felarofin, jonka viestissä on pointteja. En tässä vaiheessa luota kehenkään sataprosenttisesti, mutta on hän erottunut mukavasti joukosta.

B) Itse asiassa, en tiedä kuka on tällä hetkellä pahismaisin. Jos täytyisi jotakuta äänestää, niin saattaisin äänestää Arokiurua, sillä hän on ollut harvinaisen paljon samaa mieltä muiden kanssa. Ymmärrän kyllä, että joskus kaikki muut ehtivät sanoa oman sanottavan, mutta mielestäni olisi kiva kuulla jotain omaa häneltä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Lemni » 10.03.2014 18:32:17

Tarkoituksena olisi keittää teet ja istahtaa pian koneen ääreen pohtimaan tämän päivän tapahtumia vähän tarkemmin. Eli paikallan ollaan, vaikka peli onkin lähtenyt omalta kohdaltani käyntiin hitaasti.
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 10.03.2014 19:07:14

Violet kirjoitti:Ingamenimien kertomista ei ole kielletty, joten ne saa kertoa topikissa. Jos kertoisimme ne, ja pahiksilla ei olisi peitenimiä, niin pahikset saataisiin helposti kiinni katsomalla keiltä puuttuu ingame nimet.


Hmm, pointti. Tosin jos pahiksilla ei olisi peitenimiä, olisi nimien kertominen varmasti kielletty pelin säännöissä. Vaikka Nytkään omaa nimeä tuskin kannattaa kertoa, koska sehän vain lisää pahisten todennäköisyyttä osua erikoisiin yötapossa. Ei paljoa, mutta vähän kumminkin. Toisaalta - juu, lähden taas tälle linjalle - pelin erikoisten hyötyjä ja haittoja pohdittiinkin jo, ja todettiin että ainakin yllyttäjä voi pahimmillaan olla myös hyviksille haitallinen. Mutta joka tapauksessa erikoisilla on potentiaalia olla hyödyksi, joten kyllähän heidät kannattaa yrittää pitää hengissä. Harhaudun sivupolulle alkuperäisestä viestistäni, joten Kiuru out.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Herkkuoone » 10.03.2014 19:18:46

Huu, eka peli uudessa Kylässä; ihanaa päästä taas juonittelemaan pitkästä aikaa! .> Mun tilanteeni on aikalailla sama kuin Jinmurulla, eli pelaajalista on täynnä tuntemattomia ihmisiä ja vain muutamista on hataria muistikuvia - saa nähdä mitä tästä tulee.

Pelin erikoisroolit eivät ole ihan sieltä tavanomaisimmasta päästä, eikä kummastakaan roolista ole kovinkaan suurta hyötyä pahisten nappaamisen kannalta. Molemmat roolit tuovat lähinnä lisää ”viihdykettä” peliin, mutta yllyttäjällä on toki mahdollisuus omalta osaltaan vaikuttaa ratkaisevasti pelin kulkuun oikealla hetkellä (tai väärällä, jolloin se mahdollisesti pilaa useamman henkilön pelin). Mä toivon, että yllyttäjämme osaa käyttää omaa maalaisjärkeään ja sitä kautta myös voimaansa harkiten; erikoisvoimaahan ei ole tarvitse käyttää joka yö, jos ei niin halua. Tässä ei kuitenkaan ole montaa harhalynkkausmahdollisuutta, sillä viimeistään neljäntenä päivänä on pakko napata pahis tai peli on siinä.

Raegan kirjoitti:Herkkuoonekin vielä heräämättä vaikka luulin hänet eilen Kylässä nähneeni... Herkkuoone, miksi et tullut sanoon edes moi?
Juu, pelin aloituspäivänä käväisin Kylässä tsekkaamassa saapuneen rooliviestin ja sen jälkeen olen käynyt vähän tsekkailemassa topicia syrjäsilmällä, mutta päätin jättää heräilyn vasta täksi päiväksi, kun olisi aikaa paneutua lukemaan pelitopicia enemmänkin kuin vain hätäiset kymmenen minuuttia ja kirjoittaa viestiä - kuten aikaisemmin kanssani pelanneet tietävät varsin hyvin, sisällöttömät heräilyviestit eivät ole oikein ominta alaani. Tulen kyllä puhumaan silloin, kun sanottavaa löytyy ja muutenkin olisi mukavaa, ettei paikallaoloja täällä Kylässä kyylättäisi, sillä huomauttelu siitä, että pelaaja X on käynyt silloin ja tällöin mutta yhyy ei ole herännyt vieläkään vaikka ekasta päivästä on kulunut neljäsosa, vie kyllä ainakin minulta peli-ilon hyvin nopeasti mennessään. Ja jos jotakuta nyt sattuu kiinnostamaan tarkemmin syyt hiljaisuuteni takana, niin yo-kirjoitukset ovat se hyvin ratkaiseva sana. Pelin alku sattui kannaltani vähän huonoon paikkaan, kun eniten paineita tuovat kokeet ovat juuri tällä viikolla.

Violet kirjoitti:Vastaan itse tähän myöhemmin, sillä en halua, että oma vastaukseni vaikuttaa muiden vastauksiin.
Tälle kyllä kohottelen kulmiani. Mikset halua, että oma vastauksesi vaikuttaa muiden vastauksiin? Ja sitä paitsi, esitit juuri kysymyksen, johon ei järjellä ajateltuna ole kuin yksi ainoa "oikea" vastaus - miten oma vastauksesi edes voisi vaikuttaa muiden vastauksiin tällaisessa tilanteessa - koska oma vastauksesi poikkeaa valtavirrasta? Jos et kerran tahdo "muiden matkivan vastaustasi", miksi haluat mieluummin tulla syytetyksi itse matkimisesta ja vaikutteiden ottamisesta muilta?

Arokiuru kirjoitti:Höm. En tykkää heittää epäilyjä jos kukaan ei oikeasti epäilytä, mutta jos olisi vaikka äänestyspakko päällä niin… noh. Odottaisin siihen tiistai-iltaan. :p
Miksi odottaisit tiistai-iltaan? Koska sitten voisit heittää perustelemattoman äänen viime minuuteilla, osallistua mahdolliseen massaukseen tai yksinkertaisesti napata perustelut äänellesi joltakulta toiselta?

felarof kirjoitti:Eikö kuitenkin ole parempi jollain tavalla yrittää edistää peliä kuin vain olla hiljaa tai puhua jotain ympäripyöreätä?
Pelin edistäminen omilla viesteillään on todellakin hyvä, positiivinen asia, mutta Violetin kysymys ei kyllä kuulu peliä edistävään kategoriaan. Mitä hyötyä on esittää kysymys, johon kaikki vastaavat tismalleen samalla tavalla, eikä keskustelua eriävistä vastauksista synny? Minusta se ei ole keskustelua, että kaikki pelaajat vastaavat vuorollaan tismalleen samat asiat hieman eritavalla muotoiltuna ja sitten nökötetään hiljaa.

felarof kirjoitti:-- koska en tiedä ketään varmaksi hyvikseksi eikä mulla ole tosi vahvoja hyvisviboja kenestäkään.
Öh mitä? Yritätkö nyt vain kerätä itsellesi luottoa/epäsuorasti hyvistellä sanomalla, ettet tiedä ketään varmaksi hyvikseksi? Mä en ainakaan ihan ymmärtänyt, mikä tuon lausahduksen pointti oli, eli miksi se piti "sanoa" ääneen. Luonnollisesti vain pahiksilla on pelin alusta asti varmat hyvikset + jos olet hyvis, niin kyllähän sinulla ainakin yksi varma pitäisi olla...?

Äöh, silmiin sattuu ja oon muutenkin vielä ihan sekaisin äikän yo:sta - palaan myöhemmin jatkamaan, mutta tässä oli teille nyt se kaivattu "moi".
//parit viestit väliin
All magic comes with a price, dearie.
Avatar
Herkkuoone
Kyläläinen
 
Viestit: 11
Liittynyt: 15.11.2013 11:44:45

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Ropsus » 10.03.2014 19:34:56

Raegan kirjoitti:
Ropsus kirjoitti:En kuitenkaan yleensä tykkää ensimmäisenä päivänä lähteä äänestämään ketään

Mikset? Eihän sitä materiaalia tietenkään ole vielä juurikaan, mutta jos kukaan ei äänestä, voi tilanne johtaa arvontaan ja se on pelin kannalta tosi huono. Vai pelkäätkö että äänestäminen vetää huomiota puoleesi? Ja kun sanot "yleensä", onko joku tilanne jolloin ekana päivänä äänestäminen on sulle okei?


En siis ekana päivänä yleensä äänestele juurikin tuon materiaalin puutteen takia ja olen myös huomannut itsestäni sellaisen piirteen, että miulla menee yleensä kauemmin kuin muilla muodostaa mielipide pelaajista ja sen lisäksi omaan mielipiteeseeni tuntuu vaikuttavan myös muiden sanomiset ehkä vähän liikaa. Tietenkään ei ole hyvä, jos mennään arvontaan ja sen välttämiseksi äänestäisin kyllä myös ensimmäisenä päivänä, samoin kuin silloin jos tulisi sellainen olo, että joku pelaajista on vahvasti pahismainen jo ekan päivän perusteella. Ja kyllä myönnän että pelkään äänestämisen vetävän huomiota puoleeni, koska ainakin kahdessa viime pelissä olen pudonnut juuri äänestämiseni takia ja olisi kiva joskus pelata vähän pidempääkin kun kaksi päivää.

felarof kirjoitti:Ropsus: Miksi Violetin kysymys oli mielestänne epäilyttävä? Eikö kuitenkin ole parempi jollain tavalla yrittää edistää peliä kuin vain olla hiljaa tai puhua jotain ympäripyöreätä? Noista aktivointikysymyksistä kuitenkin saadaan lisää ainakin jonkin näköistä materiaalia joista sitten voi ruveta pilkkua viilaamaan että miksi käytit juuri tuota sanamuotoa tms. Mikä olisi teidän mielestänne ollut paras tapa edistää peliä tuossa kohtaa jos aikaa on vähän ja materiaalia kuitenkin niukasti (reilu 10 viestiä ja niistäkin suurin osa jotain peliteknistä pohdintaa)?


Violetin kysymys herätti huomioni, koska kaikki kuitenkin vastaavat siihen suurin piirtein samalla tavalla juuri siitä syystä, ettei kukaan kuitenkaan ilmoita pelaavansa pahisten pussiin. Mielestäni tuo kysymys yksinään tuntui vähän turhalta, joten siksi tartuin siihen. Tietysti on ihan hyvä, että joku yrittää saada keskustelua aikaan, mutta tuo metodi ei minusta yksinään ole kovin toimiva. Violet esittikin siihen sitten jatkokysymyksiä, joihin vastauksia tämän viestin loppupuolella, joten nyt tuo kysely ei tunnu enää niin turhalta. Mielestäni paras tapa tuossa kohtaa olisi ollut mainita, että jatkokysymyksiä seuraa kunhan kaikki tai suurin osa ovat vastanneet, jotta muut tietäisivät tuolla kysymyksellä olevan jokin suurempi merkitys. Tietysti jos kaikki vastaavat tuohon ja joku haluaa pilkkua alkaa viilata, niin ei se huono ole, mutta itse en koe sitä tarpeelliseksi ainakaan vielä ekana päivänä.

felarof kirjoitti:Kai aktivointikysymyksellä saa enemmän aikaan kuin sillä ettei anna viestiin mitään omaa?


Ei välttämättä, jos kysymys on vain irrallinen ja johon kaikki vastaavat melkein samalla tavalla. Tiedän kyllä, että perusteluni ovat lainattuja, mutta kuten alussa selitin, muiden mielipiteet muokkaavat paljon omiani (mikä ei tietenkään ole kovin hyvä asia, mutta se on piirre, josta en pääse eroon tuosta vain jos koskaan). Ja näistä kuitenkin selviää mielipiteeni, vaikka ovatkin samankaltaisia kuin muilla.

Violet kirjoitti:Seuraava kysymykseni on, että kuka jo heränneistä pelaajista on toteuttanut nämä kriteerit huonoiten ja jos hän ei ole mielestäsi epäilyttävin pelaaja, niin miksi? Laitetaan vielä itsearvionti, eli miten hyvin itse koet toimineesi peliä edistääksesi?


Jitachi tai Arokiuru. Jita koska häneltä ei kummemmin ole tullut viestiä sen jälkeen kun vastasi sinun ja Jinmurun kysymyksiin ja Kiuru koska vaikka häneltä on tullut yksi pidempi viesti siinä hän lähinnä vastasi kanssa noihin kysymyksiin ja muuten hänen viestinsä ovat lähinnä koskeneet ingametusta ja pahisten peitenimiä. En kuitenkaan ole varma pahismaisuudesta, koska viestien vähyys voi johtua myös kiireistä, joten katsellaan miten tilanne kehittyy.

Itse en ole hirveän aktiivinen kerennyt olla, koska miulla oli viimeiset mock-kokeet tänään ja viikonloppuna olin ihan puhki edellisen viikon koerumbasta (= en koe edistäneeni peliä hirveästi mutta enemmän kuin yleensä ensimmäisenä päivänä). Toivon että pystyisin olemaan mahdollisimman aktiivinen tästä eteenpäin. Eipä muuta tähän saumaan.
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Lemni » 10.03.2014 19:40:10

Eli siis. Täällä ollaan näköjään keräännytty Violetin ympärille tuon aktivointikysymyksen takia.

Voisin pitää tuota itsekin epäilyttävänä, mutta en näköjään samasta syystä kuin muut. Minua vaivasi eniten se, että Violet (ja Jinmuru oman kysymksensä kanssa) ei kuitenkaan vastannut omaan kysymykseensä. Okei, perustelu on ihan ymmärrettävä, heitetään kysymys mutta ei anneta porukalle mahdollisuutta päästä peesaamaan, mutta tuossa voi olla myös mahdollisuus katsoa muiden pelaajien mietteitä ja peesata niitä sitten itse. Violet tosin harrasti tätä samaa omien kysymyksiensä sivuuttamista muistaakseni myös Seepranlihapedissä ja oli silloin hyvis. Ehkä minua vain kiusaa tuo muiden mielipiteiden urkkiminen ilman että antaa mitään takaisin :P

Jinmuru on jäänyt ehkä parhaiten mieleen tällä hetkellä. Kovasti tunntuit heittävän Who-metaa pelin alussa ja tunnuit muutenkin olevasi täpinöissä pelin alkamisesta. Vähän mietityttää tuo kun ensiksi kummastelit Violetin aktivointikysymystä, mutta päädyt heittämään sellaisen ilmaan itsekin. Olen valmist myöntämään että kysymyksesi oli Violetin aktivointiyritystä napakampi, mutta eikö mielestäsi ole hitusen nurinkurista syyttää toista pelaajaa aktivointikysymyksien turhuudesta, kun nyt kuitenkin päädyit heittämään sellaisen itsekin? Olisi myös hyvä pitää mielessä, että lähes jokaisen juonarin ensimmäinen päivä on hyvin pitkälti pelkästään yksi iso aktivointikysymysten sarja, koska muuden porukasta ei saada irti mitään materiaalia moikkailujen lisäksi. Also:

Jinmuru kirjoitti:Paska juttuhan se on, jos erikoishahmo putoais sillä tavalla, mutta silleen ku miettii ni Tohtori ja Rose ei oo mitenkään superhyödyllisiä erikoishahmoja, eli me pärjättäis vissiin ilman niitäki.


Paitsi että siinä menetettäisiin ainakin yksi varma hyvispelaaja. Yllyttäjästä saattaa pahimmallaan olla enemmän haittaa kuin hyötyä ja mediapuhujan rooli on muiden pelaajien mukaan lähinnä viihderooli, mutta pelin edettyä pidemmälle erikoishahmoista saattaa saada jotain hyötyä irti. Varmoista hyviksistä on apua siinä vaiheessa kun ei ole enää varaa harhalynkkauksiin, eli itse en olisi noin huoleton yllyttäjän tai mediapuhujan selviytymisen suhteen.


Jinmuru kirjoitti:Mut hei, kertokaapa mulle, että A) kenen ette missään nimessä halua putoavan ja B) kenet mieluiten pudottaisitte. Tiiän, että voi olla vaikeaa vastata tähän näin vähäisen materiaalin pohjalta, mutta yritetään kumminki.


Hmm, vaikea.

A) En luota kenenkään niin paljon että kokisin että tämä tai tuo pelaaja on pakko pitää hengissä, mutta ainakin Jitachi ja felarof vaikuttavat suht. neutraaleilta ja hyvismäisiltä. Myös Jinmuru vaikuttaa päällisin puolin hyvismäiseltä iloisen ja räiskyvän persoonansa ansiosta, mutta tuo Who-ihkutus pisti silmään vähän pahalla tavalla. Tuo hehkutus on tosin nyt jäänyt taka-alalle ja sieltä on tullut ihan oikeaakin pohdintaa, mutta pahiksen olisi helppo kerätä hyvispisteitä iloisella persoonalla.

B) En mielelläni lähtisi sohimaan sokkona tuonne hiljaisten puolelle enkä usko arpaonneen, mutta en ole vielä ihan varma tahtoisinko Violetinkaan tippuvan. Felarofilla oli kuitenkin hyvä pointti Violetia epäilevistä pelaajista, joten toivoisin että pahiksille ei annettaisi mahdollisuutta järjettömiin massauksiin heti ensimmäisenä päivänä. Tarkoituksena olisi äänestää ennen päivän päättymistä, ja jos minulla olisi tänään äänestyspakko, saattaisin harkita äänestäväni Arokiurua. Päällisin Arokiuru vaikuttaa suhteellisen samanlaiselta kuin aina - on tuollainen asiallinen ja kovin pörröinen aktiivipelaaja - mutta on tuntunut nojaavan tämän päivän hyvin pitkälti muiden pelaajien pohdintoihin ja komppailee aika paljon. Tai ehkä Raegan. Tuntuu olevan kovin innokkaasti Violetin kimpussa. Pitäisin myös huomionarvoisena että sekä Raegan ja Arokiuru alkoivat kiertämään kehää Violetin ympärillä vasta sen jälkeen, kun Jinmuru ihmetteli tämän laimeaa aktivointikysymystä. Vähän myös mietityttää tuo Arokiurun sekoilu pahisten peitenimien suhteen. Voihan tuo toki olla ihan rehellistä tietämättömyyttä, mutta toisaalta tuosta voisi tulkita myös niin, että pahispelaaja tahtoo vaikuttaa niin tietämättömältä ja viattomalta, ettei edes tiedä miksi pahiksilla on peitenimet.

Miten itse vastaisit omaan kysymykseesi?

Violet kirjoitti:Seuraava kysymykseni on, että kuka jo heränneistä pelaajista on toteuttanut nämä kriteerit huonoiten ja jos hän ei ole mielestäsi epäilyttävin pelaaja, niin miksi? Laitetaan vielä itsearvionti, eli miten hyvin itse koet toimineesi peliä edistääksesi?


En vastannut ensimmäiseen kysymykseen, joten hoidetaan se ensin alta pois. Edistäisin peliä kertomalla pohdintojani ja pysymällä kaukana kaikesta mahdollisesta sekoilusta, joka saattaisi hankaloittaa muiden peliä. Huonoiten nämä kriteerit on toteuttanut Arokiuru, perustelut ylempänä. Kovin on komppaillut muita pelaajia.

Itsearviointi... jaa, sanotaanko että keskivertoa heikommin. En ole päässyt peliin vielä kunnolla kiinni, eli mietintöjen naputtelu tuntuu tällä hetkellä melko hitaalta ja ontuvalta prosessilta. En tosin ole ehtinyt sekoilemaankaan, saako siitä lisäpisteitä?

/Herkkuoone, Ropsus ja Arokiuru kiilailevat. Eivät tosin tuossa järjestyksessä.
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 10.03.2014 20:31:48

Musta on muuten aika jännää, ettei Violet ole vielä vastannut omiin kysymyksiinsä, luulisin että nyt olisi hänelle hänelle 'turvallista' tulla vastailemaan :>

Mitä Violetin kysymyksiin tulee, niin omasta mielestäni kriteerit ovat täyttänyt Violet itse. En kuitenkaan pidä häntä hirveän pahismaisena, jokin asia tuntuu olevan väärin skenaariossa. Ja se jokin on se, miten paljon hän on aktivointikysymyksellään aiheuttanut huomiota. Menisin itse ennemmin hakemaan syyllistä tuolta syyttäjänpenkiltä, jos olisi pakko, ja syytettyni olisi siinä tapauksessa Raegan. Violetin pahikseksileipominen pistää munkin silmään.

Itse antaisin itselleni heikon arvosanan puhtaasti sen vuoksi että olen mieluummin toiminut tarkkailijana, enkä ole erityisen aktiivisesti peliin omasta mielestäni osallistunut.

Itseäni hieman häiritsee se, miten huolettomasti Jinmuru tuntuu ottavan erikoishahmojen menetyksen, olisin halukas tietämään mistä se johtuu.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 10.03.2014 20:47:37

Niin joo, minun piti tosiaan vastata itse tuohon kysymykseen. Hyvismäinen pelaaja 1) kertoo oman mielipiteensä, vaikka voikin joutua siitä hieman epäilyksenalaiseksi (ei kuitenkaan siihen asti, että tapattaa itsensä), 2) hyvismäinen pelaaja uskaltaa äänestää ja 3) osallistuu aktiivisesti herättyään peliin, jos vain niin kykenee.

Itse en ole omia kriteerejäni oikein kunnolla täyttänyt. Ehkäpä ehdin huomenna ääneestelemään (ja kyllä, äänestän todennäköisesti jotakuta, jotta en kuole saamaani ns "herättelyääneen") ja kertomaan enemmän pelaajapohdintoja.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 10.03.2014 20:51:20

Herkkuoone: odottelisin, sillä kuten olen täällä sanonut ja edellisessä pelissäni vielä enemmän, en tykkää tehdä hätiköityjä päätöksiä pienellä määrällä näyttöä. Päivän lopussa viestejä tippuilee usein enemmän ja niiden kirjoittamiseen on mahdollisesti käytetty vähemmän aikaa, joten on täysin mahdollista että silloin löydän helpommin jotain, minkä perusteella voin ääneni antaa. Tietenkään en tarkoita, että äänestän vain päivien lopussa, sillä siinä on se huono puoli, että siinä kaikki tekevät päätöksiään ja päivän viime hetket voivat myös sekoittaa. Ihanteellista tietysti olisi jos muodostaisi mielipiteen ja antaisi äänen ajoissa, ja sitten vasta seuraisi päivän lopun tilannetta ja jos nousisi joku epäilyttävämpi, vaihtaisi äänen.

Lemni: en ymmärtänyt peitenimien tarkoitusta, joten kysyin. Sain Ropsukselta ja Violetilta vastauksen, ja olen näin ollen tyytyväinen. Onko sinusta epäilyttävää, jos pelaaja kysyy asiasta, jota ei ymmärrä tai josta ei ole aivan varma?
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Lemni » 10.03.2014 21:29:10

Arokiuru kirjoitti:Lemni: en ymmärtänyt peitenimien tarkoitusta, joten kysyin. Sain Ropsukselta ja Violetilta vastauksen, ja olen näin ollen tyytyväinen. Onko sinusta epäilyttävää, jos pelaaja kysyy asiasta, jota ei ymmärrä tai josta ei ole aivan varma?


En toki, toivoinhan itsekin jonkun aukaisevan yllyttäjän roolin haittapuolia minulle. Pelin aloitusviestissä kerrotaan pahisten omaavan peitenimet ja kyseisten peitenimien syytkin kerrotaan mielestäni varsin selkeästi, joten siksi tuo uteliaisuutesi pisti silmään.
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 10.03.2014 21:47:25

Violet kirjoitti:Ymmärrän kyllä, että tuo ympäripyöreä aktivointikysymys on aiheuttanut kummastusta, mutta siinä oli pointti. Seuraava kysymykseni on, että kuka jo heränneistä pelaajista on toteuttanut nämä kriteerit huonoiten ja jos hän ei ole mielestäsi epäilyttävin pelaaja, niin miksi? Laitetaan vielä itsearvionti, eli miten hyvin itse koet toimineesi peliä edistääksesi? Tähän tarvitaan tietenkin ensimmäisen kysymyksen vastausta, joten näin edulliseksi kysyä kysymykset tässä järjestyksessä.

Hmm huonoiten toteuttaneita ovat ehkä Ropsus, Arokiuru ja Jitachi ja Violet. Tosin en nyt välttämättä sanoisi, että jos ei noita ehtoja täytä on automaattisesti pahis. Olisi sitä itse voinut olla aktiivisempi ja pohtia enemmän.

Herkkuoone kirjoitti:
felarof kirjoitti:Eikö kuitenkin ole parempi jollain tavalla yrittää edistää peliä kuin vain olla hiljaa tai puhua jotain ympäripyöreätä?
Pelin edistäminen omilla viesteillään on todellakin hyvä, positiivinen asia, mutta Violetin kysymys ei kyllä kuulu peliä edistävään kategoriaan. Mitä hyötyä on esittää kysymys, johon kaikki vastaavat tismalleen samalla tavalla, eikä keskustelua eriävistä vastauksista synny? Minusta se ei ole keskustelua, että kaikki pelaajat vastaavat vuorollaan tismalleen samat asiat hieman eritavalla muotoiltuna ja sitten nökötetään hiljaa.

Olisiko siitä sitten enemmän hyötyä, että kysymystä ei kysytä eli vastauksia ei kuulu ja nökötetään suoraan vaan hiljaa?

Herkkuoone kirjoitti:
felarof kirjoitti:-- koska en tiedä ketään varmaksi hyvikseksi eikä mulla ole tosi vahvoja hyvisviboja kenestäkään.
Öh mitä? Yritätkö nyt vain kerätä itsellesi luottoa/epäsuorasti hyvistellä sanomalla, ettet tiedä ketään varmaksi hyvikseksi? Mä en ainakaan ihan ymmärtänyt, mikä tuon lausahduksen pointti oli, eli miksi se piti "sanoa" ääneen. Luonnollisesti vain pahiksilla on pelin alusta asti varmat hyvikset + jos olet hyvis, niin kyllähän sinulla ainakin yksi varma pitäisi olla...?

Pointti oli se, että mulla aika harvoin missään vaiheessa peliä sellaista fiilistä, että en missään nimessä halua henkilön tippuvan. Tai siis totta kai mulla on yleensä henkilöitä, joita pidän vähemmän epäilyttävinä kuin toisia, mutta jos henkilö on saanut tarpeeksi ääniä tippuakseen, on pelissä yleensä ainakin muutama hyviskin jotka pitävät häntä aidosti pahismaisina. Tämän takia oikeastaan ainoat kohdat pelissä, joissa toivon, että henkilö ei tippuisi ovat tapaukset joissa henkilö on varma hyvis (esim esiin tullut erikoishahmo) tai mulla on hänestä tosi vahvat hyvisvibat (mulla ei kyllä varmaan koskaan oo näin vahvoja viboja :D). Ja lähdin siitä oletuksesta että tässä kysymyksessä käsitellään muita pelaajia, koska kukaan tuskin haluaa itse aivan välttämättä pudota. Eli en kokenut tarpeelliseksi laittaa itseäni kohtaan A tai kirjoittaa erikseen että "minun lisäkseni varmoja hyviksiä".

Ropsus kirjoitti:Tietysti jos kaikki vastaavat tuohon ja joku haluaa pilkkua alkaa viilata, niin ei se huono ole, mutta itse en koe sitä tarpeelliseksi ainakaan vielä ekana päivänä.

Miksi et koe tätä tarpeelliseksi nimenomaan ekana päivänä? Eikö eka päivä ole juuri se, jolloin tätä kannattaa ja on vähän pakkokin tehdä?

Ja yhteiseksi kaikille, kun niin moni tuntuu noita aktivointikysymyksiä nyt ihmettelevän: Mikä on mielestäsi paras tapa edistää peliä näin ensimmäisenä päivänä (erityisesti alussa kun muuta materiaalia on vähän)?

Jitachi kirjoitti:Menisin itse ennemmin hakemaan syyllistä tuolta syyttäjänpenkiltä, jos olisi pakko, ja syytettyni olisi siinä tapauksessa Raegan. Violetin pahikseksileipominen pistää munkin silmään.

Mitä tarkoitat Violetin "pahikseksileipomisella"?
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Raegan » 10.03.2014 21:56:56

felarof kirjoitti:Raegan: Miksi koet, että juuri Violet on pahismainen (eikä muut vähän puhuneet)? Esim Lemni lähti ainakin edelliseen peliin aktiivisesti, mutta on tässä kirjoittanut vasta yhden viestin. Violet on kuitenkin sanonut jonkun syyn hiljaisuudelleen, toisin kuin muut semi-hiljaiset. Aiotko pitää äänesi Violetilla? Miksi/miksi et (tai millä ehdoilla aiot/et)?

Eivätkö perusteluni olleet tarpeeksi selvästi esillä viestissäni? :o Heitin aluksi ääneni puolittain herättelyäänenä, ja kun viimeisimpää viestiäni kirjoittaessani kukaan muu ei Violetia lukuunottamatta ollut tehnyt mielestäni mitään kovin pahismaista (en pitänyt kovin tarkkaa kirjaa heränneistä enkä näin ollen huomannut että Lemnikin oli herännyt) eikä Violet ainakaan parantanut asemiaan, jätin äänen Violetille ja ajattelin sen myös toistaiseksi pitää, kun en ole vielä parempaakaan ehdokasta löytänyt ja hiljaisia en ensimmäisenä päivänä lähtisi tiputtamaan jos he eivät ole edes heränneet.

Herkkuoone kirjoitti:Tulen kyllä puhumaan silloin, kun sanottavaa löytyy ja muutenkin olisi mukavaa, ettei paikallaoloja täällä Kylässä kyylättäisi, sillä huomauttelu siitä, että pelaaja X on käynyt silloin ja tällöin mutta yhyy ei ole herännyt vieläkään vaikka ekasta päivästä on kulunut neljäsosa, vie kyllä ainakin minulta peli-ilon hyvin nopeasti mennessään.

Joo sori. :( Ihmettelin vaan, kun muutaman kerran kun oli topaa lukemassa näin sut kanssa kylässä paikalla lukemassa aluetta muttet laitellut viestiä.

Lemni kirjoitti:Tai ehkä Raegan. Tuntuu olevan kovin innokkaasti Violetin kimpussa. Pitäisin myös huomionarvoisena että sekä Raegan ja Arokiuru alkoivat kiertämään kehää Violetin ympärillä vasta sen jälkeen, kun Jinmuru ihmetteli tämän laimeaa aktivointikysymystä.

Pientä pilkunviilausta tähän väliin; itse asiassa se taisin olla minä, joka koko Violet-jupakan aloitti, kun heitin puoliksi herättelyääneni Violetille, johon hän vastasi kysymyksellään ja vasta sitten Jinmuru ihmetteli Violetia ja hänen kysymystään, luonnollisesti. Itse en nähnyt että Violetin asema ainakaan parani vastausviestinsä myötä, joten jätin ääneni. Muuten en ole Violetia mitenkään pahikseksi leiponut saatika mitenkään vastuussa Jinmurun taikka Arokiurun epäilyistä.

// felarof väliin :)
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 10.03.2014 22:38:05

Rose kirjoitti:Rakkaat kanssapelaajat, olen Rose, mediapuhujanne. Hienosti peli alkanut, jatketaan samaan malliin. :)


Ja samalla hieman äänestystilannekartoitusta:

Äänet:
1 Violet (Raegan)
1 Ropsus (felarof)

Tällä hetkellä Violet tippumassa saatuaan äänensä ensin.

Poissa:
Jinmuru 14.3.-16.3.
Jitachi 14.3.-16.3.
Jinmuru 28.3.-30.3.

Ja päivähän tosiaan päättyy huomenna ti 11.3. klo 20.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 10.03.2014 23:47:28

felarof:
Raegan kirjoitti:Periaatteessa olen aina hieman varauksella liikenteessä jos äänestysperusteena käytetään pelkästään pelaajan käytöksen muutosta edellisiin peleihin nähden, mutten voi olla huomaamatta että Violet on kovin hiljaiseksi muuttunut ja kun vastaa, heittää ympäripyöreän aktivointikysymyksen sen sijaan, että kommentoisi jotain jo tapahtunutta - vaikuttaa kovin epävioletmaiselta. Lisäksi Violetin viestit ovat olleet lähinnä vastauksia esim. minulle eivätkä sisältäneet pelin kannalta kovin oleellista asiaa.


En tiedä muista, mutta Raeganin kuvaus aktivointikysymyksiä heittelevästä alussa semihiljaisesta Violetista on hänen pelitapansa alkupelissä, yhtä hyvin voisi Vampirea syyttää siitä että inhoaa hiljaisuutta :)
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 11.03.2014 00:37:33

Aaa, tietenki tää lähti kunnolla käyntiin just sillon ku oon pari tuntia poissa kämpiltä :DD No, en valita, hyvä vaan!

felarof kirjoitti:Jinmuru ja Ropsus: Miksi Violetin kysymys oli mielestänne epäilyttävä? Eikö kuitenkin ole parempi jollain tavalla yrittää edistää peliä kuin vain olla hiljaa tai puhua jotain ympäripyöreätä? Noista aktivointikysymyksistä kuitenkin saadaan lisää ainakin jonkin näköistä materiaalia joista sitten voi ruveta pilkkua viilaamaan että miksi käytit juuri tuota sanamuotoa tms. Mikä olisi teidän mielestänne ollut paras tapa edistää peliä tuossa kohtaa jos aikaa on vähän ja materiaalia kuitenkin niukasti (reilu 10 viestiä ja niistäkin suurin osa jotain peliteknistä pohdintaa)?

felarof kirjoitti:Ja yhteiseksi kaikille, kun niin moni tuntuu noita aktivointikysymyksiä nyt ihmettelevän: Mikä on mielestäsi paras tapa edistää peliä näin ensimmäisenä päivänä (erityisesti alussa kun muuta materiaalia on vähän)?

Sanoin "Violet ei varsinaisesti tuota mulle mitään tosi vahvaa pahisvibaa", jolla tarkoitin sitä, että en ollu leimaamassa Violetia pahikseksi, mutta en ollu hänen pudottamista vastaankaan, jos ketään pahismaista ei löydy. :'D Ei se kysymys mitenkään kamalan epäilyttävä ollu, en vaan nähny siitä olevan paljoa hyötyä. Nythän tilanne on toinen, ku seuras nuo jatkokysymykset, jotka onki sitte jo vähän asiallisempia. Ehkä ne ois kumminki voinu esittää yhesä nipusa, ni ois edetty vähän nopeampaa. Kumminki ku miettii, ni tuo vastaus on aikalailla kaikilla sama ja sellanen absoluuttinen totuus. Anteeksi silti, jos mun kritiikki oli liian rajua. :/
Paras tapa edistää peliä tuossa tilanteessa on aktivoida ihmisiä jollakin hyödyllisellä tavalla, minkä Violet tekikin, mutta en vaan tajunnu sitä.

***

felarof kirjoitti:Mä oon tosin eri mieltä muiden kanssa siitä, että hiljaiset ensin pois silläkin uhalla että menee erikoinen. Sekä sen takia, että henkilöillä jotka eivät välttämättä ole edes huomanneet pelin alkaneen ei ole mahdollisuutta tällöin myöskään puolustautua, että en haluaisi tuhlata päivätappoa henkilöön joka periaatteessa voisi tulla erikoisena esiin ja olla näin suht varma hyvis. Eli en ainakaan täysin heräämättömiä haluaisi tänään pudottaa.

En määkään hiljasia halua pudottaa ensimmäisenä vaan koska ne on hiljasia! Mutta mieluummin pudottaisin jonku hiljasista enkä aktiivisempaa sakkia, koska hiljasilla on vaarana pudota antiaktiivisuuteen myöhemmin. Nythän on jo ääniä annettu eikä tarvi äänestää pakolla jotakuta, mut en halua, että kukaan kuolee antiaktiivisuuteen, kun tulee äänestyspakkokierros.

***

Violet kirjoitti:Ymmärrän kyllä, että tuo ympäripyöreä aktivointikysymys on aiheuttanut kummastusta, mutta siinä oli pointti. Seuraava kysymykseni on, että kuka jo heränneistä pelaajista on toteuttanut nämä kriteerit huonoiten ja jos hän ei ole mielestäsi epäilyttävin pelaaja, niin miksi? Laitetaan vielä itsearvionti, eli miten hyvin itse koet toimineesi peliä edistääksesi?

No niin. Jos katon vaan noita omia kriteerejäni, ni pahiksia ei oo vielä kukaan napannut, mutta yritys on kovaa ainaki mulla. Tai siis musta tuntuu, että oon päässy tähän peliin mukaan paljo paremmin mitä ikinä ennen missään pelissä ja oon siks aika ylpeä itestäni. Tästä kertoo jotaki jo se, että kirjotan tätä viestiä keskiyöllä, vaikka mulla on herätys kello 6:30 ja koulupäivä kestää kello kuuteen huomenna, tai siis tänään. Mut siinä tarpeeks itsearviointia. :'D
Huonoiten kriteerit täyttänyt on mun mielestä Pimi, joka käytännössä nukkuu vielä (ei kylläkään voi sen takia sanoa pahikseksi, koska shit... I mean life happens), Ropsus ja Arokiuru, jotka vähän peesaa muiden mielipiteitä (ei siltikään kumpikaan herätä mussa pahisvibaa, en kyllä osaa sanoa miksi) ja Violet itse, samoista syistä ku aikasemmin.

***

Herkkuoone kirjoitti:
Violet kirjoitti:Vastaan itse tähän myöhemmin, sillä en halua, että oma vastaukseni vaikuttaa muiden vastauksiin.
Tälle kyllä kohottelen kulmiani. Mikset halua, että oma vastauksesi vaikuttaa muiden vastauksiin? Ja sitä paitsi, esitit juuri kysymyksen, johon ei järjellä ajateltuna ole kuin yksi ainoa "oikea" vastaus - miten oma vastauksesi edes voisi vaikuttaa muiden vastauksiin tällaisessa tilanteessa - koska oma vastauksesi poikkeaa valtavirrasta? Jos et kerran tahdo "muiden matkivan vastaustasi", miksi haluat mieluummin tulla syytetyksi itse matkimisesta ja vaikutteiden ottamisesta muilta?

Hyvä kysymys, johon ois kiva saada vastaus. :D

***

Lemni kirjoitti:Miten itse vastaisit omaan kysymykseesi?

Tota joo. En sanonu sitä kyllä ihan suoraan, mutta mun mielestä mun vastaus oli sieltä luettavissa, kun sanoin näin:
Jinmuru kirjoitti:Tällä hetkellä saan hyvisvibaa felarofista. Jitachi ja Raegan on melko neutraaleja, kumminki hyviksen suuntaan enemmän kallellaan.
Violet ei varsinaisesti tuota mulle mitään tosi vahvaa pahisvibaa, mutta sanotaanko vaikka näin että jos Raegan ei oo poistamassa ääntään Violetilta niin en oo Violetin pudottamista vastaan.


***

Lemni kirjoitti:Vähän mietityttää tuo kun ensiksi kummastelit Violetin aktivointikysymystä, mutta päädyt heittämään sellaisen ilmaan itsekin. Olen valmist myöntämään että kysymyksesi oli Violetin aktivointiyritystä napakampi, mutta eikö mielestäsi ole hitusen nurinkurista syyttää toista pelaajaa aktivointikysymyksien turhuudesta, kun nyt kuitenkin päädyit heittämään sellaisen itsekin?

En aatellu omaa kysymystäni pelkästään aktivoimistarkoituksessa, siis sillä tavalla että siitä ei mitään muuta hyötyä olisi kuin aktivoida. Jos olisin halunnut aktivoida, olisin kysynyt, että mikä on jännin asia tässä pelissä tai jotain vastaavaa. :D Mää halusin vähän selvittää, että ketä pelaajat ei halua pudottaa ja kenet haluaa. Mitään hienoa analyysia en oo vielä aiheesta kirjottanu, palataan asiaan myöhemmin. :'D

***

Lemni kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:Paska juttuhan se on, jos erikoishahmo putoais sillä tavalla, mutta silleen ku miettii ni Tohtori ja Rose ei oo mitenkään superhyödyllisiä erikoishahmoja, eli me pärjättäis vissiin ilman niitäki.


Paitsi että siinä menetettäisiin ainakin yksi varma hyvispelaaja. Yllyttäjästä saattaa pahimmallaan olla enemmän haittaa kuin hyötyä ja mediapuhujan rooli on muiden pelaajien mukaan lähinnä viihderooli, mutta pelin edettyä pidemmälle erikoishahmoista saattaa saada jotain hyötyä irti. Varmoista hyviksistä on apua siinä vaiheessa kun ei ole enää varaa harhalynkkauksiin, eli itse en olisi noin huoleton yllyttäjän tai mediapuhujan selviytymisen suhteen.

Jitachi kirjoitti:Itseäni hieman häiritsee se, miten huolettomasti Jinmuru tuntuu ottavan erikoishahmojen menetyksen, olisin halukas tietämään mistä se johtuu.

Emmää kuvailis itteäni huolettomaksi erikoishahmojen selviytymisen suhteen, kunhan vaan sanoin, että se ei olis mikään maailmanloppu tai yhtä valtava menetys ku vaikka suojelijan tai ennustajan pois äänestäminen. Mutta ei tässä kukaan summamutikassa ollu ketään hiljasista pois äänestämässä ihan vaan huvin vuoksi. Ja totta kai mua ottais päähän, jos hyvis putoais, emmää ny sitä tietenkään tarkota ettei näistä erikoishahmoista mitään hyötyä ois tässä pelissä.

***

Lemni kirjoitti:Myös Jinmuru vaikuttaa päällisin puolin hyvismäiseltä iloisen ja räiskyvän persoonansa ansiosta, mutta tuo Who-ihkutus pisti silmään vähän pahalla tavalla. Tuo hehkutus on tosin nyt jäänyt taka-alalle ja sieltä on tullut ihan oikeaakin pohdintaa, mutta pahiksen olisi helppo kerätä hyvispisteitä iloisella persoonalla.

Mitähän tuohon nyt sit kommentois? :DD Aattelin lähteä tähän peliin ihan omana ittenäni koska on raivostuttavaa kirjottaa yleiskielellä ja tosi virallisesti ja yrittää esittää parempaa pelaajaa ku oikeesti oon, joten nii. Harmi, jos mun kirjotustavasta voi vetää epäilyjä mutta tuohonhan on suhteellisen mahdotonta puolustautua.

***

Huh, anteeks tästä mahottoman sekavasta lainaushöskästä. Yritin jäsennellä tätä vähän luettavampaan muotoon, mutta en tiiä onnistuinko.
Ja tosiaan, niinku jo mainihin, mulla menee huomenna yliopistolla kuuteen asti, että saatan olla vähän hiljasempi huomenna. Luultavasti kumminki kerkeän ennen päivän päättymistä kattelemaan, mikä meininki täällä on. Tuskin silti äänestän vielä, paitsi jos jokin kamala vääryys on tapahtumassa. :D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Lemni » 11.03.2014 16:49:16

Jinmuru kirjoitti:
Lemni kirjoitti:Myös Jinmuru vaikuttaa päällisin puolin hyvismäiseltä iloisen ja räiskyvän persoonansa ansiosta, mutta tuo Who-ihkutus pisti silmään vähän pahalla tavalla. Tuo hehkutus on tosin nyt jäänyt taka-alalle ja sieltä on tullut ihan oikeaakin pohdintaa, mutta pahiksen olisi helppo kerätä hyvispisteitä iloisella persoonalla.

Mitähän tuohon nyt sit kommentois? :DD Aattelin lähteä tähän peliin ihan omana ittenäni koska on raivostuttavaa kirjottaa yleiskielellä ja tosi virallisesti ja yrittää esittää parempaa pelaajaa ku oikeesti oon, joten nii. Harmi, jos mun kirjotustavasta voi vetää epäilyjä mutta tuohonhan on suhteellisen mahdotonta puolustautua.


Joo, eiköhän lynkata Jinmuru. Rienaa kirjakieltä, selkeästi pahis! Ei vaan. Esikatselin tuon pitkän viestin ties kuinka monta kertaa ennen lähettämistä, mutta huomasin vasta jälkeenpäin, että juuri tuota heittoa olisi voinut avata vähän paremmin. Joku muukin taisi sen näköjään huomata.

Fandom-metailussa sinänsä ei ole mitään pahaa. Tykkään itsekin tapella keskustella tietyistä tv-, leffa- ja kirjasarjoista vaikka maailman tappiin asti, mutta tahtoisin ajatella että pystyisin harjoittamaan edes jonkinlaista itsehillintää esim. aSoIaF-teemapelissä. En tarkoita että sinulla olisi lähtenyt homma lapasesta (edelleen, potentiaalinen aSoIaF-teemapeli. Kuten eräällä nettisivulla tavataan sanoa, let me tell you about my feelings), tai että minulla olisi varaa motkottaa muiden kirjoitustavoista. Meinasin vain lähinnä sitä, että pahikselle olisi erittäin hyödyllistä antaa itsestään mahdollisimman hyvismäinen ja herttainen kuva, ja sinulla on kieltämättä suhteellisen iloinen ja personaallinen tapa naputella viestejä.

Tarkoitus ei kuitenkaan ollut näpäyttää tai syyttää kierosta käytöksestä pelkästään kirjoitusasun perusteella. Tuollaista syytöstä kohtaan olisi tosiaan mahdoton puolustua, enkä lähtisi noin ympäripyöreistä syistä äänestämään yhtään ketään. Ei olisi reilua tai järkevää niin kauan kuin kysessä on pelaaja, joka ei ole lähettänyt viestiä joka on tukittu täyteen hymiöillä, ja jossa tämä tunnustaa naureskelevansa pahaenteisesti partaansa. Enemmän minua huoletti tuo sinun suhtautumisesi erikoishahmoihin, mutta oletkin näköjään avannut kantaasi asian suhteen. Me ollaan tästä asiasta edelleen eri mieltä, mutta oli ihan kiva tietää, että et ole millään hälläväliä-asenteella erikoishahmojen suhteen.
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 11.03.2014 18:01:23

Jinmuru kirjoitti:En määkään hiljasia halua pudottaa ensimmäisenä vaan koska ne on hiljasia! Mutta mieluummin pudottaisin jonku hiljasista enkä aktiivisempaa sakkia, koska hiljasilla on vaarana pudota antiaktiivisuuteen myöhemmin. Nythän on jo ääniä annettu eikä tarvi äänestää pakolla jotakuta, mut en halua, että kukaan kuolee antiaktiivisuuteen, kun tulee äänestyspakkokierros.

Miksi äänestäisit ennemmin arvalla hiljaista kuin henkilöä, joka kuitenkin vibattaa edes jollain tasolla (vaikka sitten vain oudon aktivointikysymyksen takia)? Tai siis heränneellä on kuitenkin mahdollisuus tulla puolustautumaan ja tarvittaessa esiin erikoishahmona. Vaikka hiljaiset kuolisivatkin antiaktiivisuuteen, heidät joko korvataan varapelaajalla (jolloin toivottavasti saadaan enemmän materiaalia josta päätellä) tai kuolevat (jolloin mahdolliset joukossa olevat pahiksetkin kuolevat ilman äänestystäkin).

Jitachi kirjoitti:Itse antaisin itselleni heikon arvosanan puhtaasti sen vuoksi että olen mieluummin toiminut tarkkailijana, enkä ole erityisen aktiivisesti peliin omasta mielestäni osallistunut.

Miksi olet toiminut mielummin tarkkailijana?

Jitachi kirjoitti:felarof:
Raegan kirjoitti:Periaatteessa olen aina hieman varauksella liikenteessä jos äänestysperusteena käytetään pelkästään pelaajan käytöksen muutosta edellisiin peleihin nähden, mutten voi olla huomaamatta että Violet on kovin hiljaiseksi muuttunut ja kun vastaa, heittää ympäripyöreän aktivointikysymyksen sen sijaan, että kommentoisi jotain jo tapahtunutta - vaikuttaa kovin epävioletmaiselta. Lisäksi Violetin viestit ovat olleet lähinnä vastauksia esim. minulle eivätkä sisältäneet pelin kannalta kovin oleellista asiaa.

En tiedä muista, mutta Raeganin kuvaus aktivointikysymyksiä heittelevästä alussa semihiljaisesta Violetista on hänen pelitapansa alkupelissä, yhtä hyvin voisi Vampirea syyttää siitä että inhoaa hiljaisuutta :)

Kiitos, tämä selvensi :) Mäkin mietin aiemmin jo ton kohdalla, ettei Violetin pelityyli mun mielestä juurikaan ole ollut erilainen nyt kuin seepranliha-pelin alussa (paitsi aktiivisuus, mutta sen perusteella ei nyt musta voi suoraan tehdä päätelmiä henkilön roolista kun siihen vaikuttaa niin moni muukin asia), mutta meinasin ettei yhden pelin otos välttämättä ole kauhean luotettava henkilön pelityyliä arvioitaessa. Mutta kun nyt joku muukin on kiinnittäny asiaan huomiota niin Raegan, miten Violetin pelityyli on tässä pelissä mielestäsi erilainen tässä pelissä kuin aiemmissa?
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Lemni » 11.03.2014 18:10:06

Raegan kirjoitti:
Lemni kirjoitti:Tai ehkä Raegan. Tuntuu olevan kovin innokkaasti Violetin kimpussa. Pitäisin myös huomionarvoisena että sekä Raegan ja Arokiuru alkoivat kiertämään kehää Violetin ympärillä vasta sen jälkeen, kun Jinmuru ihmetteli tämän laimeaa aktivointikysymystä.

Pientä pilkunviilausta tähän väliin; itse asiassa se taisin olla minä, joka koko Violet-jupakan aloitti, kun heitin puoliksi herättelyääneni Violetille, johon hän vastasi kysymyksellään ja vasta sitten Jinmuru ihmetteli Violetia ja hänen kysymystään, luonnollisesti. Itse en nähnyt että Violetin asema ainakaan parani vastausviestinsä myötä, joten jätin ääneni. Muuten en ole Violetia mitenkään pahikseksi leiponut saatika mitenkään vastuussa Jinmurun taikka Arokiurun epäilyistä.


Okei, herättelyäänesi saattoi pistää keskustelun aloille, mutta tuo jupakka otti kunnolla tuulta alleen vasta siinä vaiheessa kun Jinmuru reagoi Violetin kysymykseen. Sitä ennen porukka oli vastaillut ihan mukisematta - kai noitakin vastauksia voisi pistää peesauksen piikkiin, mutta Jinmuru oli ihan oikeassa todetessaan, että tuohon kysymykseen ei voi vastata kuin tietyllä tavalla. Ellei vastaaja sitten ole trollailuun mieltynyt pahis, tai hyvis joka jostain syystä tahtoo hankaloittaa muiden peliä. Arokiuru saapui komppailemaan Jinmurua erittäin nopeasti ja aistin tuota samaa komppailua myös sinun suunnaltasi. Ymmärrän kyllä jos Violetin asema ei parantunut vastausten myötä, mutta onko sinulla päteviä syitä äänellesi? Sanoit itsekin että kyseessä on herättelyääni. Onko asian laita edelleen niin, vai onko jokin muuttunut? Sanoit että Violet on sinusta ainoa, joka on toiminut vähän pahismaisesti. Mikä Violetin toiminnassa on sinusta pahismaista?

Leipomisesta en ole muuten sanonut mitään, se oli muistaakseni Jitachin(?) heiniä.

Niin joo, sanoin tosiaan äänestäväni tänään. ++Arokiuru. Syitä löytyy aiemmasta viestistäni, mutta sanotaan nyt vielä kerran kertauksen vuoksi:
Lemni kirjoitti:Tarkoituksena olisi äänestää ennen päivän päättymistä, ja jos minulla olisi tänään äänestyspakko, saattaisin harkita äänestäväni Arokiurua. Päällisin Arokiuru vaikuttaa suhteellisen samanlaiselta kuin aina - on tuollainen asiallinen ja kovin pörröinen aktiivipelaaja - mutta on tuntunut nojaavan tämän päivän hyvin pitkälti muiden pelaajien pohdintoihin ja komppailee aika paljon. Tai ehkä Raegan. Tuntuu olevan kovin innokkaasti Violetin kimpussa. Pitäisin myös huomionarvoisena että sekä Raegan ja Arokiuru alkoivat kiertämään kehää Violetin ympärillä vasta sen jälkeen, kun Jinmuru ihmetteli tämän laimeaa aktivointikysymystä. Vähän myös mietityttää tuo Arokiurun sekoilu pahisten peitenimien suhteen. Voihan tuo toki olla ihan rehellistä tietämättömyyttä, mutta toisaalta tuosta voisi tulkita myös niin, että pahispelaaja tahtoo vaikuttaa niin tietämättömältä ja viattomalta, ettei edes tiedä miksi pahiksilla on peitenimet.


Katson asiaa uudelleen illalla, koska en mielelläni potkisi pellolle pelaajaa, joka ei ole ehtinyt puolustautumaan. Tahtoisin siis kuulla Arokiurusta ja Raeganista ennen päivän päättymistä.

/felarof etuili.
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Herkkuoone » 11.03.2014 19:31:33

felarof kirjoitti:Olisiko siitä sitten enemmän hyötyä, että kysymystä ei kysytä eli vastauksia ei kuulu ja nökötetään suoraan vaan hiljaa?
Tällöin hyötysuhde olisi tismalleen yhtä suuri kuin hyödyttömän "aktivointikysymyksen" jälkeen, tosin sillä erotuksella, ettei topiciin olisi postattu kymmentä täysin turhaa viestiä. Muutenkin koko "aktivointikysymyskulttuuri" kohottaa niskavillat pystyyn, enkä rehellisesti sanottuna ymmärrä sitä: eikö enää voi kertoa omia epäilyksiään/ajatuksiaan muista pelaajista, jos ei verhoa niitä "aktivointikysymykseen"? Hyi, saan varmaan syyhyn tuosta sanasta. D:

felarof kirjoitti:Tai siis heränneellä on kuitenkin mahdollisuus tulla puolustautumaan ja tarvittaessa esiin erikoishahmona. Vaikka hiljaiset kuolisivatkin antiaktiivisuuteen, heidät joko korvataan varapelaajalla (jolloin toivottavasti saadaan enemmän materiaalia josta päätellä) tai kuolevat (jolloin mahdolliset joukossa olevat pahiksetkin kuolevat ilman äänestystäkin).
Vähän hassu asenne sulla hiljaisten kuolemista kohtaan; väkisinkin tuosta jälkimmäisestä virkkeestä tulee sellainen "hällä väliä" -fiilis, enkä oikein osaa ymmärtää sitä. Edellisessä Kylässä nähtiin muutamissa peleissä todellisia joukkokuolema!aamuviestejä, kun pahisten pudottaman henkilön lisäksi pelistä putosi samaan kyytiin kahta/kolmea äänestyspakkonsa täyttämättä jättänyttä - eikö tällainen susta yhtään heikennä hyvisten mahdollisuutta voittaa? Varapelaajat ovat yleensä kiven alla (nähtiinhän tuo, kun kohtalaisen pieneksi luokiteltavaa peliäkin jouduttiin pienentämään) ja yleensä jos äänestyspakkoon putoaa samassa rysäyksessä useampia, on hyvin epätodennäköistä, että kaikille saataisiin varapelaaja. Rivien välistä luettava pointti: mieluummin yksi antiaktiivinen äänestyksen kautta pois kuin kaksi putoajaa: yksi äänestyksen kautta ja toinen äänestyspakon täyttämättömyyteen putoavana - vai mitä? + Joukossa voi toki olla pahiksia, mutta harvemmin näin on: suurin piirtein kolmisenkymmentä peliä takana ja vielä kertaakaan en ole ollut mukana pelissä, jossa pahis olisi pudonnut antiaktiivisuuteen - todennäköisyys pahiksen antiaktiivisuuskuolemaan on siis tämän huomion kautta aika mitätön.

Eli ymmärrän kyllä sinällään Jinmurun pointin hiljaisten tappamisesta, mutta en kyllä lähtisi arvalla äänestämään hiljaista ensimmäisenä päivänä (/ milloinkaan muulloin) vain sillä perusteella että "se voi pudota äänestyspakkoon huomenna!!".

---

Lemni kirjoitti:-- joten toivoisin että pahiksille ei annettaisi mahdollisuutta järjettömiin massauksiin heti ensimmäisenä päivänä.
Köh, en halua mitenkään saivarrella haluanpas, mutta pahikset harvoin pystyvät kahdestaan järjestämään "järjetöntä massausta", massauksiin osallistujista suurin osa on kyllä ihan hyviksiä.

Lemni kirjoitti:Huonoiten nämä kriteerit on toteuttanut Arokiuru, perustelut ylempänä. Kovin on komppaillut muita pelaajia.
Mielestäni Ropsus on myös kovin komppaillut muita (ja myöntänyt jopa itse muiden mielipiteiden muokkaavan vahvasti omiaan), mutta sinä et maininnut häntä sanallakaan viestissäsi - miksi näin?

--

Violet kävi edellisen viestini jälkeen vastaamassa omiin kysymyksiinsä, mutta sivuutti täysin itselleen osoitetut, joten uppaan tätä esittämääni kysymyslitaniaa, sillä tahdon vastaukseni:
Herkkuoone kirjoitti:
Violet kirjoitti:Vastaan itse tähän myöhemmin, sillä en halua, että oma vastaukseni vaikuttaa muiden vastauksiin.
Tälle kyllä kohottelen kulmiani. Mikset halua, että oma vastauksesi vaikuttaa muiden vastauksiin? Ja sitä paitsi, esitit juuri kysymyksen, johon ei järjellä ajateltuna ole kuin yksi ainoa "oikea" vastaus - miten oma vastauksesi edes voisi vaikuttaa muiden vastauksiin tällaisessa tilanteessa - koska oma vastauksesi poikkeaa valtavirrasta? Jos et kerran tahdo "muiden matkivan vastaustasi", miksi haluat mieluummin tulla syytetyksi itse matkimisesta ja vaikutteiden ottamisesta muilta?


// Lemni väliin
All magic comes with a price, dearie.
Avatar
Herkkuoone
Kyläläinen
 
Viestit: 11
Liittynyt: 15.11.2013 11:44:45

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Raegan » 11.03.2014 19:34:47

felarof kirjoitti:Raegan, miten Violetin pelityyli on tässä pelissä mielestäsi erilainen tässä pelissä kuin aiemmissa?

Kuva, joka mulle Violetista on muodostunut meidän yhteisten pelien aikana ei ole vastannut sitä miten Violet on tässä pelissä mun mielestä pelannut. Eli ainakin mun mielikuvissa Violet oli aikaisemmissa peleissä enemmän mukana sisällöllisemmillä viesteillä joissa oikeesti pohdittiin jotain, jo heti alussa. Silloin ehkä vähän tyhmä ääni kun ottaa huomioon heiveröisen perustelupohjan mutta mitäpä muuta perustelua sitä saisi kasaan herättelyäänelle muutamasta peliteknisyysviestistä.

Lemni kirjoitti:Okei, herättelyäänesi saattoi pistää keskustelun aloille, mutta tuo jupakka otti kunnolla tuulta alleen vasta siinä vaiheessa kun Jinmuru reagoi Violetin kysymykseen. Sitä ennen porukka oli vastaillut ihan mukisematta - kai noitakin vastauksia voisi pistää peesauksen piikkiin, mutta Jinmuru oli ihan oikeassa todetessaan, että tuohon kysymykseen ei voi vastata kuin tietyllä tavalla. Ellei vastaaja sitten ole trollailuun mieltynyt pahis, tai hyvis joka jostain syystä tahtoo hankaloittaa muiden peliä. Arokiuru saapui komppailemaan Jinmurua erittäin nopeasti ja aistin tuota samaa komppailua myös sinun suunnaltasi. Ymmärrän kyllä jos Violetin asema ei parantunut vastausten myötä, mutta onko sinulla päteviä syitä äänellesi? Sanoit itsekin että kyseessä on herättelyääni. Onko asian laita edelleen niin, vai onko jokin muuttunut? Sanoit että Violet on sinusta ainoa, joka on toiminut vähän pahismaisesti. Mikä Violetin toiminnassa on sinusta pahismaista?

Niin, mutta innokkaasta Violetin ympärillä kiertelystä ei voi puhua. :D Olisin joka tapauksessa hämmästellyt kysymystä, Jinmuru vain ehti edelleni. Alun perin tarkoituksenani ei ollut jättää ääntä Violetille (koska herättely), mutta päällepäin laiska suhtautuminen yhdistettynä turhaan muka aktivointikysymykseen (hyvistelyyn) ei kannustanut ottamaan ääntä pois enkä aio sitä nytkään ottaa. Violet sanoi tulevansa pelastamaan nahkansa, kiinnostaa nähdä kenen kustannuksella. Ja jos otan ääneni nyt pois, Ropsus on tipahtamassa ja mun mielestä hän ei ole toiminut yhtään sen epäilyttävämmin kuin muutkaan, mutta jos näistä kahdesta pitää valita niin Violet sitten. Kiitos ja kumarrus :D

//Herkkuoone väliin :>
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 11.03.2014 19:42:14

felarof kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:Itse antaisin itselleni heikon arvosanan puhtaasti sen vuoksi että olen mieluummin toiminut tarkkailijana, enkä ole erityisen aktiivisesti peliin omasta mielestäni osallistunut.

Miksi olet toiminut mielummin tarkkailijana?



Suoraan sanoen sen vuoksi, että itselläni ei ole ollut mielenkiintoa osallistua Violetinlynkkaustalkoisiin, ja Raeganista sekä Jinmurusta olen sanonut oman näkökantani. Enemmänkin se kuitenkin taitaa johtua siitä, että en vain tykkää ilmoitella olemassaolostani pelkällä komppailujauhannalla, josta ei ole hirveästi iloa. Lyhyemmin sanoen voisin sanoa sen enemmänkin olevan tottumus.

//Herkkuoone. Ymmärrän felarofin asenteen antiaktiivisuuskuolemia kohtaan, mutta hän ei ole tuntunut ottavan huomioon sitä tilannetta, että entä jos varapelaajaa löydy. Itse kuitenkin komppaan häntä sen suhteen, että pudottaminen on huono ratkaisu, sillä toivoa on. Toisaalta se on kaksiteräinen miekka, kuten Herkku sanoi, ja pahimmillaan se voi aiheuttaa pahisvoiton tulon™ jopa pari päivää aiemmin. Herkkuoone: Miten itse tekisit antiaktiivien kanssa?
//Raegan
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 11.03.2014 19:56:41

Herkkuoone kirjoitti:Tälle kyllä kohottelen kulmiani. Mikset halua, että oma vastauksesi vaikuttaa muiden vastauksiin? Ja sitä paitsi, esitit juuri kysymyksen, johon ei järjellä ajateltuna ole kuin yksi ainoa "oikea" vastaus - miten oma vastauksesi edes voisi vaikuttaa muiden vastauksiin tällaisessa tilanteessa - koska oma vastauksesi poikkeaa valtavirrasta? Jos et kerran tahdo "muiden matkivan vastaustasi", miksi haluat mieluummin tulla syytetyksi itse matkimisesta ja vaikutteiden ottamisesta muilta?

Oma toinen kysymykseni meni jotakuinkin "Kuka pelaaja vastaa vähiten hyvismäistä pelaajaa omien kriteeriesi mukaan". Olisiko minun pitänyt sanoa, että "teidän mielestänne hyvismäinen palaaja on tämän ja tämän kaltainen, joten kuka on kauimpana siitä?". Voitko itse mennä laittamaan sanoja tuolla tavoin muiden pelaajien suuhun?

Niin, ja en halunnut laittaa vastaustani ensin, sillä haalusin nähdä mitä asioita muut painottavat hyvismäisyydessä. En nyt tiedä oliko siitä niinkään hyötyä, mutta jatkon kannalta näistä vastauksista voi olla hyötyä.

Nyt aion vielä pelastaa itseni itsekkäästi Arokiurun kustannuksella. ++Arokiuru Katsotaan mitä tapahtuu.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 11.03.2014 19:58:20

Varapelaajat on melko varmasti kiven alla. Siks en missään nimessä halua, että kukaan kuolee antiaktiivisuuteen.

Jitachi kirjoitti:
felarof kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:Itse antaisin itselleni heikon arvosanan puhtaasti sen vuoksi että olen mieluummin toiminut tarkkailijana, enkä ole erityisen aktiivisesti peliin omasta mielestäni osallistunut.

Miksi olet toiminut mielummin tarkkailijana?



Suoraan sanoen sen vuoksi, että itselläni ei ole ollut mielenkiintoa osallistua Violetinlynkkaustalkoisiin, ja Raeganista sekä Jinmurusta olen sanonut oman näkökantani.

Ei täälä mitään lynkkaustalkoita kyllä ole, kun kaikilla, joita on äänestetty, on vaan yks ääni. Ihme kyllä Violetia ei oo tänään näkyny, vaikka sano tulevansa paikalle.

Mua kiinnostais nähä useemmanki pelaajan kortit nyt, mutta Violet on tällä hetkellä ristiriitaisin, joten en aio äänestää nyt vaikka voisinki tilanteeseen vielä vaikuttaa. Ropsuksen ja Arokiurun roolit ois myös nääs kiva tietää, eli vaikka tässä joku muu äänestäis toisinki, ni ei haittaa mua.

// Jaahas, Violet väliin. Katsotaan tosiaan miten käy.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 11.03.2014 19:58:44

Herkkuoone kirjoitti:
felarof kirjoitti:Olisiko siitä sitten enemmän hyötyä, että kysymystä ei kysytä eli vastauksia ei kuulu ja nökötetään suoraan vaan hiljaa?
Tällöin hyötysuhde olisi tismalleen yhtä suuri kuin hyödyttömän "aktivointikysymyksen" jälkeen, tosin sillä erotuksella, ettei topiciin olisi postattu kymmentä täysin turhaa viestiä. Muutenkin koko "aktivointikysymyskulttuuri" kohottaa niskavillat pystyyn, enkä rehellisesti sanottuna ymmärrä sitä: eikö enää voi kertoa omia epäilyksiään/ajatuksiaan muista pelaajista, jos ei verhoa niitä "aktivointikysymykseen"? Hyi, saan varmaan syyhyn tuosta sanasta. D:

Totta kai voi. Mä käsitän ainakin aktivointikysymykset ihan puhtaasti alkupelin jutuiksi, kun materiaalia mistä keskustella on vähän, omien ajatusten ja epäilysten kertominen on ihan asia erikseen. Niitä pitääkin puhua silloin, kun sellaisia on.

Nythän siitä kysymyksestä lähti kuitenkin liikkeelle melkoinen keskustelu, eli väittäisin, että siitä oli enemmän hyötyä kuin hiljaa olemisesta ;)

Herkkuoone kirjoitti:Joukossa voi toki olla pahiksia, mutta harvemmin näin on: suurin piirtein kolmisenkymmentä peliä takana ja vielä kertaakaan en ole ollut mukana pelissä, jossa pahis olisi pudonnut antiaktiivisuuteen - todennäköisyys pahiksen antiaktiivisuuskuolemaan on siis tämän huomion kautta aika mitätön.

Eli tapetaan mielummin hyviksiä päivällä kuin etsitään oikeasti pahiksia? :D Jos siis nyt lähdet siitä oletuksesta, että antiaktiivisuusputoamisvaarassa olevat pääsääntöisesti on pahiksia. (Seepranliha-pelissä yksi pahis itseasiassa kyllä kuoli antiaktiivisuuteen, tosin sai varapelaajan).

Raegan kirjoitti:Silloin ehkä vähän tyhmä ääni kun ottaa huomioon heiveröisen perustelupohjan mutta mitäpä muuta perustelua sitä saisi kasaan herättelyäänelle muutamasta peliteknisyysviestistä.

Violet on nyt putoamassa tähän sun "herättelyääneesi". Sä ilmeisesti aiot pitää sen?

Apua tulee kiire joten tämä ei nyt ole ihan loppuunasti muotoiltu:
Raeganissa hieman hämää tuollaisen puoliviattoman herättelyäänen heittäminen Violetille ja sitten sen pitäminen koska:
- ekana päivänä epäilykset syntyy vähästä ja pahikselle turvallista suunnata epäilyt johonkin toiseen
- keksityn oloiset perustelut
- tuollainen herättelyääni on helppo heittää ilman, että kukaan kiinnittää siihen hirveästi huomiota ja sitten vain jättää paikoilleen.

Ropsus on mielestäni kuitenkin epäilyttävämpi, joten ääni pysyy hänellä.

//Violet
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 11.03.2014 20:20:41

Päivä onpi päättynyt, iltaviesti on tulossa!
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 11.03.2014 20:30:35

1. ilta

Ruosteenkultaiset auringonsäteet valuivat horisontin yli peittäen Maan hiljaisella verhollaan. Päivä oli ollut tahollaan vilkas, suurin osa planeettaa nukkui ja nautti kauniista rauhasta, joka ei kestäisi ikuisesti, mutta pieni vapautta halavien taistelijoiden joukko valvoi ja yritti löytää ratkaisua tilanteeseen. Se oli vaikeaa, koska heidän persoonallisuutensa olivat niin erilaisia, että yhteentörmäyksiä sattui väistämättä eikä niitä kaikkia voinut ehkäistä - ei vaikka olisi perustanut sille oman komitean (mihin ei tietenkään ollut järkeä). Tohtori yritti pitää riitelevät ja kiistelevät osapuolet kurissa, vaikka tiesi jo ensimmäisistä sanoista lähtien, että tehtävä ei olisi helppo.

"No niin, ensimmäinen ilta ja siten myös ensimmäinen äänestys. Oletan, että olette laittaneet äänestyslipukkeenne tähän pieneen rasiaan", Tohtori ravisteli pientä TARDISin sinistä puulaatikkoa. Rose tukahdutti kikatuksen. Hän oli varma siitä, että tuo laatikko oli suurempi sisäpuolelta, se olisi sopinut ajan herralle vallan mainiosti.

"Clara, mitä jos sinä lukisit äänet."

Clara poimi yksi kerrallaan lipukkeen lippaasta, luki sen ääneen ja muut seurasivat silmä kovana muiden reaktioita - kenen ilme venähtäisi ja kuka pystyisi pitämään ilmeensä tyynenä. Lopulta enemmistön saanut henkilö oli selvillä.

"Sarah Jane!" Clara luki tuomion ja nimetty nainen valahti kalpeaksi kuin lakana. Muutamat kuitenkin pystyivät näkemään hyväksynnän ja ymmärryksen vanhemman naisen silmissä, kun tämä ryhdistäytyi ja alkoi aivan oma-aloitteisesti tehdä lähtöä pienen kapinallisten piirin ulkopuolelle.

"Toivottavasti löydätte dalekit ennen kuin on liian myöhäistä. Minä toivon teille parasta, mutta nyt on minun aikani viettää enemmän aikaa poikani kanssa."
"Luke on onnekas poika", Tohtori mutisi.
"Tietenkin, rouva", peltikoira K9 myönteli omaan tapaansa. Sarah Jane hymyili vielä viimeisen kerran kaikille, antoi jokaiselle oikein suuren halauksen ja pienen ystävällisen taputuksen olalle ennen kuin käänsi selkänsä Aikasodasta tietävien pienelle piirille.

Vielä viimeisellä hetkellä hän kääntyi ympäri ja riensi antamaan Tohtorille oikean karhunhalauksen.

"Pidä huolta itsestäsi!" Sarah Jane huokaisi.

Sarah Janen poistuttua paikalta oli muiden aika mennä nukkumaan. Jäljelle jääneet mulkoilivat toisiaan enemmän tai vähemmän alta kulmain, mutta kaikkein vihamielisimmät katseet lentelivät Mestarin ja Tohtorin välillä; vaikka olisi ollut oikeutetumpaa sanoa, että Tohtorin katseet olivat sääliviä ja Mestarin vihamielisiä. He olivat osuneet harhaan ja yö oli dalekien aikaa.

Äänet:
1 Violet (Raegan)
1 Ropsus (felarof)
2 Arokiuru (Lemni, Violet)

Täten siis Arokiuru jättää pelin saatuaan eniten ääniä.

Kuolleet: (1/11)
1. päivä: Arokiuru, tavis (Sarah Jane Smith)

Poissaoleilijat:
Jinmuru 14.3.-16.3.
Jitachi 14.3.-16.3.
Jinmuru 28.3.-30.3.

Nyt alkaapi 1. yö, joka päättyy huomenna keskiviikkona 12.3. kello 20! Ne, joiden tehtäviin yönimet kuuluvat lähetelköön niitä PJ:n suuntaan ennen sitä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (1. yö ke 12.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 12.03.2014 20:36:52

2. päivä

Lontoon kaduilla oli hiljaista. Ihmiset nukkuivat rauhallisesti taloissaan, mutta siitä huolimatta kaduilla kulki kaksi hahmoa, jotka joidenkin mukaan muistuttivat etäisesti suolasirottimia, vaikka tällainen vertaus olisi loukannut noita olentoja suuresti, jos se niiden korviin olisi kantautunut. Näiden olentojen nimi oli dalek ja nämä kaksi nimenomaista dalekia olivat nimeltään Thay ja Sec. Yleensä dalekeilla ei ollut nimiä, nämä olivat vain sotilaita, joiden elämän ainoa tarkoitus oli tappaa ja tuhota. Thay ja Sec olivat kuitenkin erilaisia, heillä oli nimet, sillä he olivat viimeiset jäljelle jääneet dalekit Skaron kultista. Jokainen ajan herra tunsi tarinat Skaron mahtavasta, mutta salaisesta kultista (Tohtori oli jopa tavannut heidät) - ja Tohtori oli ollut huolellinen siinä, että oli kertonut kaikille ystävilleen Skaron kultista. Jotta nämä osaisivat olla aiheellisen varuillaan, ajan herra oli kerran sanonut ennen kuin oli vaihtanut puheenaihetta johonkin paljon mieluisampaan, kuten vaikkapa erään taivaankannella tuikkivan tähden nimeen.

Dalekit pysähtyivät yhden talon oven eteen, loivat toisiinsa pitkät katseet ja Thay räjäytti talon oven ja kaksikko purjehti kynnyksen yli säntillisen siistiin eteiseen. Sec kiinnitti välittömästi huomiota eteisen puisella penkillä lepäävään käsiaseeseen, joka ei ulkonäöstään päätellen ollut tästä ajasta. Hiljaisuus talossa oli käsin kosketeltava, mutta ei kestänyt ikuisesti.

"Mitä täällä tapahtuu?" naisen ääni kysyi sisempää talosta. Askelet kertoivat äänen omistajan olevan tulossa lähemmäs ja varsin pian eteiseen dalekien näköpiiriin ilmestyi nainen, jonka kasvoja kehysti villien kiharoiden pilvi. Nainen tuijotti hetken dalekeja eteisessään, mutta tointui nopeasti ja sieppasi aseen käteensä ja tähtäsi huolellisesti sillä Thayn aioaan siniseen silmäsauvaan. "Ah..."

Nainen työnsi toisen kätensä taskuunsa, puristi nyrkkinsä pienen skannerin ympärille ja kirjoitti lyhyen viestin edes vilkaisematta pois dalekeista. Hymy huulillaan nainen katsoi kohtaloaan suoraan silmiin, kun "Tuhoa!"-huudon säestämänä hänen kuolemansa koitti. Dalekit poistuivat nopeasti rakennuksesta ja palasivat peiterooleihinsa tavallisina Aikasotaan osallistujina.

Aamun kunnolla valjetessa Tohtori huomasi psyykkiselle paperilleen ilmestyneen viestin ja huokaisi.

Heippa, kultaseni.

Kuolleet: (2/11)
1. päivä: Arokiuru, tavis (Sarah Jane Smith)
1. yö: Violet, tavis (River Song)

Äänestyspakot:
Jitachi, Ropsus, Jinmuru, Pimi, Herkkuoone, Lortsu

Poissa:
Jinmuru 14.3.-16.3.
Jitachi 14.3.-16.3.
Jinmuru 28.3.-30.3

Toinen päivä alkaa nyt ja se päättyy sunnuntaina 16.3. kello 20.
Viimeksi muokannut Vampire päivämäärä 16.03.2014 20:36:39, muokattu yhteensä 1 kerran
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 12.03.2014 21:49:30

Olipas vähän hupsu yötappo, ku Violet ois melko varmasti ollu enimmäkseen huomion kohteena tänään tuon Arokiuru-tempun jälkeen ja siten vieny pahiksista huomiota pois. Paitsi jos pahikset arveli, että Violet ois ollu yllyttäjä, koska yllyttäjästä on paljo enemmän haittaa pahiksille ku mediapuhujasta, joten mediapuhujan takia ei ois tuota kannattanu ehkä tehä. Toisaalta ei ihme, jos pahikset arveli Violetia erikoishahmoksi, koska "Suojelen henkiriepuani viimeiseen asti" antaa kyllä sen kuvan, että pelaaja pitää itseään tosi tärkeänä pelin kannalta, mitä monet tavikset ei varmaankaan aattele. Enkä nyt väitä, että Violet olisi jotenki itseriittoinen tai jotain

Tällä hetkellä huolestuttaa eniten Lortsu, joka nukkuu vieläkin ja jolla on äänestyspakko tänään. Siispä annan alustavasti äänen: ++Lortsu
Tää on lähinnä siltä varalta, että jos en kerkeäkään äänestää muuten, ku mulla on kiireinen loppuviikko (tentti ja larppi) tulossa. Luultavasti tuun kyllä roikkumaan täällä silti, mutten taho ottaa riskiä, että unohan äänestää :D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 13.03.2014 13:19:36

Joo, Lortsun viimeinen käynti täällä on ollut 3.3. joten hän ei välttämättä edes noteerannut koko pelin alkua. Uskaltaisin epäillä, että todennäköisesti on putoamassa antiaktiivisuuteen, ellei ihmettä tapahdu. Mitä tohon Violetin yötappoon tulee mulla mieleen, niin mun myös mielestä se lähinnä tuntuu hieman hätiköidyltä; kuten Jinmuru totesi, olisi ollut pahiksille edullisempaa jättää Violet eloon selittelemään itsekästä pelastusta. En kuitenkaan ole hänen kanssaan samaa mieltä yllyttäjästä. Tässä vaiheessa peliä yllyttäjästä on todennäköisemmin haittaa hyviksille, joten jos pahikset olisivat luulleet häntä nimen omaan yllyttäjäksi, niin he olisivat saattaneet kiusallaan hänet eloon. Toisaalta tässä voisi olla varanimen puuttumismenettelystä kyse, mutta silloin se tarkoittaisi, että joko se arvottiin tai että Raegan on pahis, koska pahistappohan määräytyy sen mukaan, ketä joku pahiksista on viimeksi äänestänyt. Ainakaan jälkimmäiseen en olisi valmis uskomaan, koska mulla on yleisesti Raeganista sellainen kuva, ettei hän unohtaisi antaa pelinjohtajalle varanimeä :>
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 115 vierailijaa

cron