Paluu Aikasotaan (PELI ON PÄÄTTYNYT)

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 24.03.2014 11:24:52

felarof: En tiedä, miten Vampire tekee varapelaajien kanssa, mutta ainakin itselläni on pelinjohtajana yleensä tapa laittaa rooliviesti heti, kun kaikki varapelaajat on saatu. Jos Vampire käyttäytyy niin, Violetilla on ollut mahdollisuus laittaa pahiksena nimi, jolloin varanimeä ei olisi periaatteessa tarvittu.

Violet: Tällä hetkellä pitäisin pahismaisimpana felarofia. Hän todellakin tuntuu olevan liiankin palavasti rakastunut teoriaan, että pahislynkkauksissa on ollut kyse antiaktiivisuudesta ja varanimistä. Olettaisin, että felarof on miettinyt miettinyt itse tarkkaan kohteet, ja naamioinut nämä näyttämään arvotuilta tapoilta. Seuraavaksi epäilyttävimpänä kaverina taas pidän sinua. En voi ohittaa kuitenkaan täysin felarofin ajamaa teoria pahisten antiaktiivisuudesta. Ihan varmistuksena kysyn, missä vaiheessa yötä sait roolisi?

Hyvismäisimpänä tästä joukosta pidän Lemniä, hänen palaamisensa on ollut mielestäni vähiten pahismaista.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 24.03.2014 12:02:09

^Eli ymmärsinkö nyt oikein, sä pidät mua epäilyttävänä siitä syystä, että epäilen Violetia, ja epäilet kuitenkin Violetia samasta syystä kuin minä? :D Lisäksi en mielestäni ole erityisen kiintynyt siihen arvontateoriaan, olen pohtinut muitakin vaihtoehtoja (ja myös esim tuota yönimen lähetyksen ajankohtaa, joka voisi kaataa teoriani) ja olen valmis siitä luopumaan, jos tulee uusia asioita esiin, löydän jonkun toisen, joka on mielestäni epäilyttävämpi tai Violet ei muuten vaikuta mielestäni epäilyttävältä. Viimeinen ei ainakaan mielestäni ole toteutunut.

Miksi pidät epäilyttävimpänä juuri minua, vaikka tuo arvontateoriaa mukaileminen voisi olla monen muunkin pahiksena pelaavan juoni? Jos olisin pahis ja olisin tehnyt yötapponi tuolla ajatuksella, mun ei kannattaisi sitä tuoda ainakaan näin ykkösteoriana esiin, kiinnittäisin vain turhaan muiden huomiota itseeni.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 24.03.2014 13:20:15

felarof: Epäilen sinua siitä syystä, että omasta näkökulmastani tunnut oikeasti olevan hieman liian kiintynyt tuohon teoriaan. Violet taas sattuu olemaan ainoa, johon tuo arvontateoria ainakin käsittääkseni sopisi.

Arvontateorian mukaileminen voisi olla muidenkin juonia, mutta eräs asia erottaa sut muista. Ja se on nimen omaan tuo, että vetäiset esiin teoriasi. Jos olisit pahis, ja tehnyt yötapposi tuolla ajatuksella, sun nimen omaan mielestäni kannattaisi tehdä niin. Koska kiinnität huomion "turhaan" itseesi, muut pelaajat saattavat ajatella, että pahiksen ei olisi järkeä sanoa tuota, koska keräisi sillä huomiota. Ja sitähän saattaisit haluta pahiksena.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 24.03.2014 14:16:28

Jitachi kirjoitti:Arvontateorian mukaileminen voisi olla muidenkin juonia, mutta eräs asia erottaa sut muista. Ja se on nimen omaan tuo, että vetäiset esiin teoriasi. Jos olisit pahis, ja tehnyt yötapposi tuolla ajatuksella, sun nimen omaan mielestäni kannattaisi tehdä niin. Koska kiinnität huomion "turhaan" itseesi, muut pelaajat saattavat ajatella, että pahiksen ei olisi järkeä sanoa tuota, koska keräisi sillä huomiota. Ja sitähän saattaisit haluta pahiksena.

Miksi ihmeessä mä ottaisin pahiksena riskin siitä, että se olenkin minä johon kiinnitetään tuollaisen teorian jälkeen huomiota? Mulla on vähän sellanen kutina, että tämän kaltaisten teorioiden esilletuojia aletaan epäillä herkemmin kuin ns neutraalimpien epäilyjen esittäjiä. Toki aina pahis voi puolustautua tuolla "pahiksen ei kannata kerätä huomiota", mutta on se silti aika arpapeliä kumpaan suuntaan pelaajat epäilyineen kääntyvät. Jos olisin pahis ja tuo olisi ollut yötappotaktiikkani, olisin luultavasti tuonut sen esiin, mutta päätynyt pääasiassa epäilemään jotain toista yötappokuviota tai valitsemaan epäillyn jonkun pelitopikiin kirjoitetun asian pohjalta ja antanut muiden spekuloida arpomisilla (mahdollisesti osallistuen asiaan vähän sivusta kuten sinä ja Lemni olette tehneet). Paljon pienempi riski mulle.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Lemni » 24.03.2014 16:23:35

Jitachi kirjoitti:Hyvismäisimpänä tästä joukosta pidän Lemniä, hänen palaamisensa on ollut mielestäni vähiten pahismaista.


Joo, yritän tehdä comebackin tänään! :) Kevennys. Kirjoitin taas kilometriviestin, pahoitteluni. Sitä se teettä kun antaa kysymysten kertyä.

Jitachi kirjoitti: Mua kiinnostaisi muuten tietää, että jos hän ei olisi halunnut lynkata hiljaisia, niin miksi hän ei tehnyt mitään pelastaakseen Lortsun?


Vastaan rehellisesti silläkin uhalla, että hyvispisteet katoaa. Laiskuuttani. Aktiivisuustasoni 2. päivänä rämpi pohjamudissa - kirjoitin tasan tarkkaan kaksi viestiä, joissa selittelin mielipidettäni Ropsuksesta ja ääntäni Arokiurulle. Okei, olin selannut kaikki viestit läpi, mutta lukeminen on eri asia kuin viestin analysointi. En jaksanut nähdä vaivaa ja lukea kaikkia viestejä ajatuksen kanssa, joten päätin olla äänestämättä.

Laiskaa käytöstäni voisi perustella sillä, että ainakin pahis lensi pihalle koska olin laiska enkä muuttanut äänestystilannetta. Haluan kuitenkin painottaa että itse en koe tätä riittäväksi perusteeksi, sillä muut pelaajat eivät voi olla täysin varmoja roolistani (vaikka esim. sinä ja Violet tunnutte kovin luottavan minuun). Saatoin olla laiska hyvis joka ei jaksanut vaikuttaa pelin kulkua, tai sitten olin pahis joka ei tahtonut kiinnittää huomiota itseensä. Hiljaisen pelaajan pelastaminen aktiivisen pelaajan kustannuksella kiinnittäisi aika paljon huomiota.

felarof kirjoitti:Lemni, mitä tarkoitat mun ailahtelulla? Arvontateoriasta yläpuolella, mistä olet saanut sen käsityksen, että takerrun siihen kynsin ja hampain?


Sivusit toki muitakin mahdollisuuksia, mutta pohdintasi oli mielestäni suoraan sanottuna aika näennäistä. Kallistuit aika nopeasti tuon arvontateorian puolelle muiden teorioiden kustannuksella. Ja tuo arvontateoria ei voi enää edes pitää paikkaansa, sillä jokainen elossa oleva pelaaja vaikuttaa suhteellisen aktiiviselta. Lisäksi siinäkin vaiheessa kun mietit muita teorioita, käytit huomattavasti enemmän energiaa juuri tuon arvonnan pohtimisen suhteen, kun taas muita mahdollisuuksia pohdit vain lauseen tai parin verran. Sen jälkeen nuo muut vaihtoehdot ovat tuntuneet kadonneen lähes kokonaan puheistasi, ja nyt täällä keskustellaan vain arvoista.

Pidin sinua ensimmäisenä päivänä aika hyvismäisenä, koska vaikka tuppasitkin ajoittain kyselemään hassuja (Tiedustelit Jinmurulta onko tämä pahis, koska hän ei ingamettanut vaikka mieli olisi tehnyt), osallistuit keskusteluun aktiivisesti ja et ollut vielä tässä vaiheessa kiinnittänyt huomiotasi vain muutamaan tyyppiin ja teoriaan. Plussat myös siitä ettet tahtonut lynkata heräämättömiä pelaajia!

Mutta jos vertaan viestejäsi pelin ensimmäisistä päivistä nykyiseen tilanteeseen, koen että käytöksesi on muuttunut. Radikaalisti. Kyselet selvennystä asioihin, joihin löytyi vastaukset jo valmiiksi ja grillaat muita pelaajia ihan kummallisista syistä. Tuntuu vähän siltä että etsit helppoa kohdetta äänellesi sen sijaan että miettisit viimeisen pahiksen henkilöllisyyttä. Ymmärrän sen, että muita pelaajia saa/voi/pitää vähän näpäytellä pelin alussa että jotain materiaalia saadaan irti, mutta rehellisesti sanottuna en näe siinä mitään pointtia tässä vaiheessa pelia. Esimerkiksi Raeganille esittämässäsi kysymyksessä:

felarof kirjoitti:Raegan: Miksi valitsit juuri Jinmurun äänestettäväksesi?


Normaalisti en kokisi tarvetta vastata muille pelaajille esitettyihin kysymyksiin, mutta tämä on pakko nostaa esille. Vastaus kun löytyi samasta lauseesta:

Raegan kirjoitti:Iik oon kännykällä ja kauhee kiire, unohdin päivän päättymisen ihan kokonaan. Varmistaakseni että oon huomenna pelissä mukana, heitän ++Jinmuru ehheh


En nyt tiedä oliko Jinmuru paras mahdollinen kohde, mutta ei se toisaalta varaantanutkaan Jinmurun henkeä. Raegan lähetti viestinsä minuutin ennen päivän päättymistä, joten tuollainen randomääni suht. varmalle hyvikselle on minusta ihan hyväksyttävää. Ei välttämättä paras mahdollinen liike, mutta Jinmuru ei ollut missään vaiheessa putoamisvaarassa.


Violet kirjoitti:Lemnille nämä kysymykset:

1. Uskon matikkaasi, mutta miksi et ottanut kantaa? Kumpaa kannatat?
2. Kuka on tällä hetkellä epäilyttävin?


Menin vähän sillä olettamuksella, että pelaajat tajuaisivat minun olevan teorian kannalla kun sen esiin nostinkin. Virhearvio omalta kohdaltani, pahoittelen! Olen siis sitä mieltä, että mediapuhujan kannattaisi tulla esiin jo tänään. Jos tänään osutaan harhaan, pahiksella on seuraavana yönä valittavanaan kolme pelaajaa, joten mediapuhujaan osuminen on aika todennäköiseltä.

Vastaan toiseen kysymykseesi alempana, koska minulle esittämäsi kysymys on suht. identtinen seuraavan kysymyksen kanssa:

Violet kirjoitti: Ehdotan, että jokainen henkilö kertoo keitä kahta henkilöä epäilee eniten. Jos teemme tämän, niin voi olla, että viimeiselle päivälle selviävät pelaajat voivat saada uusia näkökulmia pohdintoihinsa, jos joku noista epäillyistä henkilöistä sattuu selviämään viimeiselle päivälle. Itse epäilen eniten Raegania ja Felarofia.


Felarof ja Raegan.

Raegania en välttämättä pidä täysin pahismaisena, mutta jos kaksi pitää valita, Raegan on felarofin jälkeen seuraava vaihtoehtoni. Eniten Raeganissa nyppii se, etten oikein tajua hänen pelitaktiikkaansa. Kysymys sinne, toinen tänne ja vastaus kolmanteen. Mutta siitä välistä ei tahdo oikein löytyä pohdintoja, jotka edistäisivät peliä.

Kukaan ei ole näköjään kommentoinut sitä, että pahisten yönimet ovat natsanneet jo kaksi kertaa Raeganin äänien kanssa? Tiedä nyt sitten, yrittääkö viimeinen pahis leipoa Raeganista syntipukkia vai onko Raegan pahis, joka ei oikein näe syytä peitellä jälkiään. Tällä hetkellä olisin valmis kallistumaan ensimmäisen vaihtoehdon puoleen - veikkaisin että kiireinenkään pahis ei olisi niin hölmö, että sortuisi noin räikeän virheen tekemiseen. Ellei Raegan sitten oleta, että muut pelaajat tulevat juuri tähän lopputulokseen. En kuitenkaan osta tätä mahdollisuutta.

Felarofia pohdin jo tuolla ylempänä, joten en viitsi toistaa perustelujani kovin monta kertaa. Felarofin valitsin, koska hän tuntuu pitävän aika tiukasti kiinni tuosta "yönimet on saletisti arvottu"-teoriasta. On näennäisesti kommentoinut myös muiden teorioiden olevan mahdollisia, mutta jos jäljelle jäänyt pahis on aktiivinen, hänelle olisi edullista saada muut pelaajat uskomaan, että pahis uiskentelee vähemmän aktiivisten joukossa.
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 24.03.2014 21:27:28

Jitachi kirjoitti:Ihan varmistuksena kysyn, missä vaiheessa yötä sait roolisi?

Sain sen vasta seuraavana aamuna. Eli minulla ei ollut mahdollisuutta vaikuttaa yötappoon, olin sitten hyvis tai pahis.

Juu, olin editoidessani näköjään syönyt osan perusteluistani reaganin kohdalla. Eli en pidä häntä yhtä hyvismäisenä kuin Jitachia tai Lemniä, sillä hänen motiiveistaan on jäänyt epäselvä kuva. Hänen viesteissään ei myöskään ole kovinkaan paljoa pohdintaa. Toivon, että hän tulee kertomaan mielipiteitään pian.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 24.03.2014 21:30:00

Okei, ilmeisesti mä olen nyt hirveän epäilyttävä jostain syystä, mitä en itse tajua :D eikä millään mun sanomisella tunnu pahemmin olevan vaikutusta suuntaan tai toiseen.

Haluatteko vielä selventää, miksi mun takertuminen tuohon arvontateoriaan on pahismaista? Jita on tähän jo vastannutkin, mutta muut.

Kertaan vielä tähän, miksi mun mielestä arvonta on todennäköisin vaihtoehto:
1. Ensimmäiset kaksi yötappoa. Violet tapettiin, vaikka hän olisi ollut putoamisvaarassa tai ainakin grillattavana seuraavanakin päivänä oman pelastautumisensa takia ja Herkkuoone, vaikka hän olsi ollut vaarassa pudota antiaktiivisuuteen. Kummankin kohdalla olisi ollut loogista odottaa seuraavaan päivään ja tappaa seuraavana yönä, jos olisivatkin selvinneet (ja tämä siis olisi ollut kannattavaa, vaikka olisikin epäillyt heitä erikoisiksi, sillä kummankin kohdalla olisi ollut aikaa tappaa heidät myöhemminkin). Toki nämä voisivat olla myös pahisten juonia, mutta tämä edellyttäisi, että pahikset olettavat että päädytään tilanteeseen jossa meillä ensinnäkin putoaa pelaajia antiaktiivisuuteen ja lisäksi vielä saavat varapelaajankin. Vähän turhan monta jossia, jotta tuollaisen varaan lähdettäisiin rakentamaan taktiikkaa. Lisäksi, jos Lortsu olisi tippunut antiaktiivisuuteen ja saanut varapelaajan, tämä taktiikka olisi osoittanut pahistoveriin (olettaen siis, että tämä oli taktiikkana ensimmäisestä yöstä lähtien).
2. Lortsun putoaminen toisena päivänä. Jos pahistoveri olisi ollut hereillä, hänellä olisi ollut mahdollisuus pelastaa Lortsu randomääneen putoamiselta. Erityisesti tämä mielestäni vähentää epäilyjä Lemnin ja Raeganin kohdalta, sillä he olivat tuolloin paikalla eivätkä olleet vielä äänestäneet, eikä äänestäminen jonkinnäköisillä perusteilla olisi ollut niin epäilyttävää kuin äänensä vaihtaminen hiljaisen pelastamiseksi. Toki jos pahis oletti, ettei Lortsu saisi varapelaajaa vaan tippuisi yöllä antiaktiivisuuteen hän saattoi jättää äänestämättä, jottei joutuisi epäilyttävään valoon.
3. Violetin käytös. Oikeastaan ainoa, mitä hän on heräämisensä jälkeen tehnyt, on ollut hyökätä minun kimppuuni. Listausviestikin oli lähinnä luokkaa aktiivinen, hyvismäinen ilman sen kummempaa analysointia pelaajien käytöksestä laajemmin tai pohdintaa pelistä. Minunkin kohdallani ilmeisesti ainoa epäilyttävä oli se, että äänestin häntä eilen.

Ja joo, olen miettinyt eniten tätä teoriaa, koska se on mielestäni todennäköisin, plus muut ovat analysoineet puolestaan muita teorioita, joiden analyyseihin en kokenut, että minulla olisi hirveästi lisättävää.

Lemni kirjoitti:Ja tuo arvontateoria ei voi enää edes pitää paikkaansa, sillä jokainen elossa oleva pelaaja vaikuttaa suhteellisen aktiiviselta.

Mitä tarkoitat tällä? Kyllähän pahis on voinut olla antiaktiivinen kaksi ensimmäistä yötä ja sen jälkeen aktiivinen? Mä en ole siis missään kohtaa olettanut, että viimeyönkin tappo olisi tapahtunut arvalla, musta se oli aika tyypillinen tappo pahikselle (tapetaan henkilö, jota on epäilty vähiten).

Ja kyllä, nyt keskustellaan vain arvoista, sillä olen yrittänyt selittää kantaani tähän ja perustella teille, miksi se mun mielestä on todennäköisin. Mä oletan, että mun on lupa vastata mua koskeviin epäilyihin. Lisäksi se on ainoa teoria, joka osoittaa tiettyyn henkilöön, jolloin se luonnollisesti myös pysyy pisimpään puheissa (erikoistenetsimisteoriasta on paha mennä sanomaan enään mitään mitä ei olisi jo sanottu tai suoraan sen pohjalta epäilemään ketään).

Tuo Raeganille tarkoitettu kysymys kysyi juuri tuota, että oliko ääni pelkkä random itsensä pelastamiseksi vai oliko siinä sen lisäksi jotain muutakin takana (eli oliko sille joku syy, miksi äänesti juuri Jinmurua muiden ei-tippumisvaarassa olevien joukosta). Myös yritys hieman aktivoida häntä, häneltä kun ei ole hirveästi viimepäivinä viestejä tullut.

Lemni kirjoitti:Kukaan ei ole näköjään kommentoinut sitä, että pahisten yönimet ovat natsanneet jo kaksi kertaa Raeganin äänien kanssa? Tiedä nyt sitten, yrittääkö viimeinen pahis leipoa Raeganista syntipukkia vai onko Raegan pahis, joka ei oikein näe syytä peitellä jälkiään. Tällä hetkellä olisin valmis kallistumaan ensimmäisen vaihtoehdon puoleen - veikkaisin että kiireinenkään pahis ei olisi niin hölmö, että sortuisi noin räikeän virheen tekemiseen.

Mä en usko, että pahis on niin ulalla, että unohtaa laittaa yönimet jos kerran päivällä muistaa kuitenkin äänestää. Ja mikä idea pahiksen olisi tarkoituksella yötappaa sellaisia, joita on päivällä äänestänyt (eli ainakin ensimmäisen äänen kohdalla epäiltykin)? Eli tuskin kukaan nyt tuolla perusteella yrittää lavastaa ainakaan. Tai sitten Raegan haluaa vaan hämätä kaikkia..

Pelaajalistausta:
Lemni: Silloin kun viestejä on tullut, niissä on ollut hyvin asiaa. Vähän häiritsee tietynlainen minuun takertuminen, mutta ehkä mä vaan oon tosi epäilyttävä :D Myös joitan hieman hämäriä kohtia viime viestissä (jotka lainattuna ylempänä). Aika neutraali kuitenkin tällä hetkellä.

Raegan: Oli ensimmäiset päivät aktiivinen, nyt kuitenkin hiljennyt. Piiloutumista yrittävä pahis vai kiireinen hyvis? Toisaalta voisi olettaa, että pahis olisi hieman paremmin pelissä mukana, eikä esim meinaisi unohtaa äänestyspakkoaan. Neutraali/lievästi hyvismäinen.

Jita: Pelannut aktiivisesti, mutta suurin osa viesteistä listausviestiä lukuunottamatta tuntuu olevan joko kysymyksiin vastauksia tai toisten epäilyjen peesausta. Hän mm aloitti mun epäilyn vasta siinä vaiheessa, kun Violet ja Lemni olivat asiaan jo tarttuneet, mikä erityisesti tässä vaiheessa peliä tuntuisi turvalliselta tavalta pelata pahista. Miksi tunnut haluavan, ettei sinuun kiinnitetä huomiota? Lievästi pahismainen

Violet: Arvontateoria yläpuolella, siitä erityisesti kohta 3. Mikä on sun mielestä todennäköisin selitys pahisten yötapoille? Pahismainen.

Violetin ensimmäiseen ja viimeiseen kysymykseen vastaukset yläpuolella (eli Violet ja Jita), erikoishahmojen tapauksessa kannattaisin, että mediapuhuja tulisi vasta huomenna esiin, sillä jos mun laskut pitää paikkaansa, niin todennäköisyys saada pahis kiinni, jos mediapuhuja tulee esiin tänään (50%) on vain vähän suurempi kuin todennäköisyys jos mediapuhuja kuolee (47%). Toisaalta todennäköisyys kasvaa aika kivasti, jos mediapuhuja tulee esiin vasta huomenna (60%). Tosin tähän vaikuttaa paljon myös se, epäileekö mediapuhuja tippuvansa yöllä. Mitä itse olet erikoisten esiintulosta mieltä?

//Violet väliin
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 24.03.2014 22:10:23

felarof: En, vaan haluan nimen omaan täyden huomiosi, muahaha :DD

No ei ny oikeasti, kyse on ennemminkin siitä, että juonareissa ei käytännössä voi välttää komppaamista varsinkaan loppuvaiheissa, vaikka se välillä oikeasti tylsää onkin. En kuitenkaan ymmärrä, missä vaiheessa olisin yrittänyt huomiota vältellä? Mielestäni vastateorian heittämistä, ja toisen pelaajan kanssa yhteen ottamista ei sellaiseksi voi luokitella. Varsinkin kun olet itse ollut osallisena aika aktiivisesti molemmissa tilanteissa.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Lemni » 25.03.2014 18:21:25

felarof kirjoitti:Haluatteko vielä selventää, miksi mun takertuminen tuohon arvontateoriaan on pahismaista? Jita on tähän jo vastannutkin, mutta muut.


Minusta tuntuu vähän siltä että olen vastannut tähän kysymykseen jo kerran:

Lemni kirjoitti:Sivusit toki muitakin mahdollisuuksia, mutta pohdintasi oli mielestäni suoraan sanottuna aika näennäistä. Kallistuit aika nopeasti tuon arvontateorian puolelle muiden teorioiden kustannuksella. Ja tuo arvontateoria ei voi enää edes pitää paikkaansa, sillä jokainen elossa oleva pelaaja vaikuttaa suhteellisen aktiiviselta. Lisäksi siinäkin vaiheessa kun mietit muita teorioita, käytit huomattavasti enemmän energiaa juuri tuon arvonnan pohtimisen suhteen, kun taas muita mahdollisuuksia pohdit vain lauseen tai parin verran. Sen jälkeen nuo muut vaihtoehdot ovat tuntuneet kadonneen lähes kokonaan puheistasi, ja nyt täällä keskustellaan vain arvoista.


Juuri tuo näennäisyys on yksi epäilyttävä tekijä. Toinen on se, että en näe miksi hyvispelaaja juurtuisi yhteen teoriaan jota ei voida edes todistaa paikkansapitäväksi niin kauan kuin peli on käynnissä - ellei pahis sitten jostain käsittämättömästä syystä tule sitä varmistamaan. Miksi siis keskittyä vain yhteen seikkaan, jos ei voi tietää olevansa täysin oikeassa? Ellei sitten kyseessä ole teoria, jota ei voida soveltaa sinuun. Siitä nousee vähän sellainen kuva, että kyseessä on aktiivinen pahis tahtoo saada muut uskomaan olevansa epäaktiivinen, jotta muut pelaajat eivät kiinnittäisi häneen huomiota.

felarof kirjoitti:Ja joo, olen miettinyt eniten tätä teoriaa, koska se on mielestäni todennäköisin, plus muut ovat analysoineet puolestaan muita teorioita, joiden analyyseihin en kokenut, että minulla olisi hirveästi lisättävää.


Muiden analyyseihin voi osallistua esittämällä oman mielipiteensä. Oli sitten teorian kannalla tai ei. En koe että kukaan meistä olisi paneutunut esim. näihin paljon puhuttuihin yötappoihin niin syvästi, että muille ei jää mitään sanottavaa.

felarof kirjoitti:
Lemni kirjoitti:Ja tuo arvontateoria ei voi enää edes pitää paikkaansa, sillä jokainen elossa oleva pelaaja vaikuttaa suhteellisen aktiiviselta.

Mitä tarkoitat tällä? Kyllähän pahis on voinut olla antiaktiivinen kaksi ensimmäistä yötä ja sen jälkeen aktiivinen? Mä en ole siis missään kohtaa olettanut, että viimeyönkin tappo olisi tapahtunut arvalla, musta se oli aika tyypillinen tappo pahikselle (tapetaan henkilö, jota on epäilty vähiten).


Okei, tässä voin myöntää olevani väärässä. Pahoitteluni. Saatoin vähän hölmösti olettaa, että koska täällä puhutaan edelleen arvonnasta, ajattelit myös tämän tuoreimmain yötapon olevan arvottu.

felarof kirjoitti:Tuo Raeganille tarkoitettu kysymys kysyi juuri tuota, että oliko ääni pelkkä random itsensä pelastamiseksi vai oliko siinä sen lisäksi jotain muutakin takana (eli oliko sille joku syy, miksi äänesti juuri Jinmurua muiden ei-tippumisvaarassa olevien joukosta). Myös yritys hieman aktivoida häntä, häneltä kun ei ole hirveästi viimepäivinä viestejä tullut.


Mutta onko tuo oikeasti paras tapa aktivoida hiljaista pelaajaa? Oli Raeganin sitten hyvis, pahis tai erikoinen, vastaus tulee joka tapauksessa olemaan sama. Mitä tuohon voi sanoa, jos perustelut äänelle löytyy alkuperäisestä viestistä? "Joo, olen viimeinen elossa oleva pahis ja tahdoin selvitä yöhön jotta pääsisin lynkkaamaan Jinmurun"?

felarof kirjoitti:
Lemni kirjoitti:Kukaan ei ole näköjään kommentoinut sitä, että pahisten yönimet ovat natsanneet jo kaksi kertaa Raeganin äänien kanssa? Tiedä nyt sitten, yrittääkö viimeinen pahis leipoa Raeganista syntipukkia vai onko Raegan pahis, joka ei oikein näe syytä peitellä jälkiään. Tällä hetkellä olisin valmis kallistumaan ensimmäisen vaihtoehdon puoleen - veikkaisin että kiireinenkään pahis ei olisi niin hölmö, että sortuisi noin räikeän virheen tekemiseen.

Mä en usko, että pahis on niin ulalla, että unohtaa laittaa yönimet jos kerran päivällä muistaa kuitenkin äänestää. Ja mikä idea pahiksen olisi tarkoituksella yötappaa sellaisia, joita on päivällä äänestänyt (eli ainakin ensimmäisen äänen kohdalla epäiltykin)? Eli tuskin kukaan nyt tuolla perusteella yrittää lavastaa ainakaan. Tai sitten Raegan haluaa vaan hämätä kaikkia..


Totesin itse ihan samaa. Pahiksen kannalta tuo olisi aika riskialtis veto, koska vaikka tuossa olisikin mahdollisuus saada muut uskomaan että on joutunut pahiksen lavastamaksi, muiden pelaajien hälytyskellot alkaisivat soida viimeistään viimeisenä päivänä. En myöskään usko että yötappojen ainoa tarkoitus on lavastaa Raegan näyttämään pahismaiselta, mutta mielestäni tuo on aika jännä yhteensattuma.

felarof kirjoitti:Lemni: Silloin kun viestejä on tullut, niissä on ollut hyvin asiaa. Vähän häiritsee tietynlainen minuun takertuminen, mutta ehkä mä vaan oon tosi epäilyttävä :D Myös joitan hieman hämäriä kohtia viime viestissä (jotka lainattuna ylempänä). Aika neutraali kuitenkin tällä hetkellä.


Kirjasit minut neutraaliksi vaikka olen puhunut mielestäsi hämäriä? Jos sivuutetaan kilometrin pitkäiset viestit (joihin eksyy pakostakin edes vähän pohdintoja), onko sinulla mitään muuta syytä pitää minua neutraalina?

Suoraan sanottuna en itsekään tykkää keskittyä vain yhteen pelaajaan, mutta tällä hetkellä on vähän sellainen olo että vaihtoehdot alkavat olla vähissä. Raeganin käytöksestä saattaisi periaatteessa löytyä pahismaista meininkiä - on pelannut peliä aika sivusta ja en oikein ymmärrä hänen pelityyliään - mutta esim. nuo yötapot ovat osuneet jo kaksi kertaa yhteen Raeganin äänten kanssa, enkä usko että pahis käyttäytyisi noin huolimattomasti. Violet puolestaan mainitsi saaneensa rooliviestinsä aamulla. Tällä hetkellä olen valmis uskomaan häntä, koska en ole kokenut Violetin käyttäytymisen olevan mitenkään pahismaista. Jitachia pidän myös hyvismäisenä, joten olet ainoa jäljelle jäävä pahiskanditaatti. Ainakin minun mielestäni siis.
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (4. päivä ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Lemni » 25.03.2014 21:20:24

Piti tulla sanomaan yksi juttu kun se on vielä muistissa. Koska päivää on enää alle vuorokausi jäljellä, en koe että mediapuhujan kannattaa tulla esiin, jos hän ei ole saanut ääniä tälle päivälle. Jos aktiivisuustasossa ei tapahdu jyrkkää muutosta, en usko että mediapuhujan kannattaa paljastaa itsensä vain, jotta pahis pystyisi nappaamaan varman hyviksen seuraavana yönä jos tänään osutaan harhaan.

Ja nyt kun kerran olen täällä, voisin samantien äänestää. ++felarof. Ei tule varmaan kenellekään yllätyksenä.
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (4. päivä ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Raegan » 25.03.2014 21:27:35

Noniin, moi, minäkin täällä. :) Nyt ovat vihdoin yo-kokeetkin ohi mutta kukaan ei kertonut että ennakkotehtävät pitää olla jo ens viikon tiistaina toimistoilla! Hemmetti! Arvatkaa kuka ei ole edes aloittanut tekemään vielä yhtään mitään. :D

felarof kirjoitti:Tuo on mielenkiintoinen huomio, että pahiskaveri olisi luultavasti nukkunut vielä koska ei tullut pelastamaan. Toinen vaihtoehto nähdäkseni on, että pahis piti sitä liian riskialttiina, jos Lortsu olisikin joka tapauksessa tippunut yöllä antiaktiivisuuteen ja paljastunut pahikseksi.

Noo mut perjaatteessa pahis ois voinu juurikin sanoa että kas, kukaan ei näytä olevan Lortsua pelastamassa joten äänestetääs mieluummin Ropsusta, se ainakin on epäilyttävä. En usko että sitä oltaisi juuri hämmästelty seuraavana päivänä.

felarof kirjoitti:Varsinkaan kun "häisitsevä käytös internetissä", mikä tuntui olevan suurimmassa osassa sanan selitys, ei nyt ihan vastaa sitä miten Raegan on toiminut.

<3

Violet kirjoitti:Lemni: Lemni on ollut mielestäni hyvismäinen. Hän on vienyt peliä eteenpäin hyvismäisellä tavalla.

Kylläpä oli hyvät perustelut. Vaan koska hyvät, Violet hyvä.

Lemni kirjoitti:
felarof kirjoitti:Raegan: Miksi valitsit juuri Jinmurun äänestettäväksesi?

Normaalisti en kokisi tarvetta vastata muille pelaajille esitettyihin kysymyksiin, mutta tämä on pakko nostaa esille. Vastaus kun löytyi samasta lauseesta:
Raegan kirjoitti:Iik oon kännykällä ja kauhee kiire, unohdin päivän päättymisen ihan kokonaan. Varmistaakseni että oon huomenna pelissä mukana, heitän ++Jinmuru ehheh

En nyt tiedä oliko Jinmuru paras mahdollinen kohde, mutta ei se toisaalta varaantanutkaan Jinmurun henkeä. Raegan lähetti viestinsä minuutin ennen päivän päättymistä, joten tuollainen randomääni suht. varmalle hyvikselle on minusta ihan hyväksyttävää. Ei välttämättä paras mahdollinen liike, mutta Jinmuru ei ollut missään vaiheessa putoamisvaarassa.

Tämä. En ehtinyt lukea topaa joten nappasin Jinmurun kun tiesin ettei hän ainakaan ole putoamisvaarassa. Pahoittelen, vähän "epäurheilijamaista" niinku Jita sanois, mutta hätä pyhitti keinot. :((

Miten muuten, mihin lopputulokseen täällä ollaan nyt päästy siitä mediapuhujan esiintulosta? Mä en uskalla sanoa siihen mitään, matikka on ihan kivaa mutta todennäköisyyslaskuja inhoon yli kaiken. x)

Violet kirjoitti:Kuka on epäilyttävin ja millä perusteilla? Ketä pidät hyvismäisimpänä?

Noo, rehellisesti sanottuna en ymmärrä yhtään miks felarofin teoriaa vastaan on hyökätty niin voimakkaasti? Okei, luin kyllä Lemnin perustelut mutta mun mielestä teoria ei ole yhtään poissuljettava vaihtoehto, päinvastoin, mun mielestä hyvinkin todennäköinen. Etenkin kun jäljellä olevista pelaajista (Jitachi, Lemni, felarof, Violet) miinustaa mun mielestä hyvismäisimmät (Lemnin ja felarofin), jää jäljelle enää Jitachi ja Violet, joista Jitachi on pelannut jotenkin.... hyökkäävästi, mitä en pitäisi kovin kannattavana toimintana viimeisenä pahiksena pelatessa. Jäljelle jää siis Violet, joka juurikin tuon arvontateorian lisäks on pelannut tosi epämääräisesti, epämääräisin perustein. "Hyvismäinen koska toimii hyvismäisesti" ei ole mun mielestä mikään käypä argumentti. Mun puolesta ++Violet

Sori quotehirviöt.

//Lemni väliin. :)
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (4. päivä ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 25.03.2014 23:01:18

Kai te huomaatte keskittävänne yhteen pelaajaan ja asiaan ihan siinä missä minäkin? :D

Jita, mä en nyt taas löydä mihin viittaat vastateorian heittämisellä. Ainakin mun peliä helpottaisi ihan hirveästi, jos viitsisit tuollaisissa kohdissa selventää edes tyylillä "pari viestiä sitten" tai "mun vastateoriani-tästä-ja-tästä" niin se jo luultavasti herättäisi jonkun muistikuvan mistä sitä kannattaa lähteä etsimään ettei ihan koko topikia tarvitsisi kahlata läpi :) Mä en ainakaan ulkoa muista joka ikistä viestiä mitä tässä 2,5 viikon aikana on tullut sillä tarkkuudella, että Jita heitti tällöin-ja-tällöin jonkun vastateorian. Plus en välttämättä tajua vastateoriana samaa asiaa kuin sinä.

Yhteenottamisesta toisen pelaajan kanssa: Mä oletan, että pahis voi ihan yhtä lailla hermostua toiseen pelaajaan kuin hyviskin. Helpomminkin ehkä, jos on hermot jo valmiiksi vähän kireällä pahiksen pelaamisesta.

Lemni (en nyt viitsi lainata koko viestiä, nämä ovat samassa järjestyksessä kuin sun viestissäsi), eikö teoriat noin niin kuin aina ole teorioita siihen asti kunnes teoria kohteena oleva pelaaja tippuu/peli loppuu? Sitähän se nimi vähän tarkoittaa. Mä en koe juurtuneeni tähän teoriaan yhtään sen enempää kuin te mun epäilemiseeni, mutta ilmeisesti se ei näytä siltä teille. Ja tämä ei musta olisi muutenkaan pahiksena mitenkään kovin hyvä taktiikka, sillä vaikka Violet nyt tapettaisiin tänään (tuskin tämän hetkisen tilanteen perusteella), jos hän osottautuisi hyvikseksi mä olisin ensimmäisenä lynkkauslistalla huomenna, kun olen tämän asian ottanut esille ja sen takana seissyt. Jos olisin pahis, olisin luultavasti maininnut sen (koska se kieltämättä olisi ollut aktiiviselle pahikselle kätevä), mutta tuskin olisin lähtenyt sitä näin voimakkaasti ajamaan. Selitin tätä Jitalle pari viestiä aiemmin enemmänkin, jos haluaa lisää perusteluja.

Mä esitin esim sun analyysiin eriävän mielipiteeni ja perustelin miksi.

Joo vikaa mussakin, kun en sitä kommentoinut. Se oli minusta vain niin perus yötappo, ettei sen perusteella olisi kenenkään pahismaisuudesta voinut sanoa mitään, joten en kokenut hyödylliseksi pohtia sitä täällä. Ja sitä tosiaan ei voi laittaa arvonnan piikkiin (kuten säkin huomautit), mikä oli minusta niin itsestään selvää, etten sitäkään erikseen maininnut.

Siis ajattelin saavani vastaukseksi esim "äänestin Jinmurua koska äänestyspakko ja halusin selvitä seuraavaan päivään ja/tai mielestäni hyvismäisin/hän oli jäänyt mieleeni koska...". Aktivointikeino olisi voinut olla parempikin, tosin olisi sieltä vastauksen mukana voinut tulla jotain muutakin puhetta jos kerran topikiin joka tapauksessa kirjoittaa (tämä jälkimmäinen oli kysymyksen ensisijainen tarkoitus).

En oikeastaan ottanut niitä mun mielestä hämäriä kohtia huomioon tuossa arviossani, sillä halusin kuulla vastaukseni niihin ensin. Mielestäni vastaukset ovat loogisia, eivätkä anna aihetta epäilyyn. Kieltämättä tuo huomio oli vähän hassussa paikassa tuossa.

Miksi se, että Violet sai viestinsä vasta aamulla (Violetin viestistä: "Eli minulla ei ollut mahdollisuutta vaikuttaa yötappoon, olin sitten hyvis tai pahis.") tekee hänestä mielestäsi vähemmän epäilyttävän?

Raegan, miksi Jita on sun mielestä epäilyttävä (tai ainakin epäilyttävimpi kuin minä tai Lemni)?

Mun ääni menee edelleen ++Violet, perustelut listausviestissäni. Mä toivoisin, että vastaisit kysymyksiini viimeistään viimeisenä päivänä jos et tänään/huomenna ehdi, niin muut saavat sinusta vähän enemmän materiaalia josta pohtia :)

// Lemni ja Raegan väliin. En ole hidas en..
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 26.03.2014 06:54:37

felarof: muistuuko mieleen?
Jitachi kirjoitti:...miettinyt miettinyt itse tarkkaan kohteet, ja naamioinut nämä näyttämään arvotuilta tapoilta.


Ja kyllä, kirjoitin sen juuri tämän pelipäivän aikana, ja se löytyy tältä sivulta.

Btw, musta alkaa oikeasti pikkuhiljaa tuntumaan, että tämän kaltaista 'keskustelua' on käyty pelin aikana ennenkin ainakin parikin kappaletta -_-
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (4. päivä ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 26.03.2014 09:56:05

^Joo niin mustakin.. Violet ja Lemni olivat epäilleet mua tosta samasta asiasta aiemmin (tosin eivät pukeneet sitä sanoiksi noin selvästi), joten en oikein näe sitä sun teoriana.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (4. päivä ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 26.03.2014 19:32:50

Ja tarkennuksena vielä edelliseen, olin lukenut sun viestit kyllä taas läpi ennen kuin kysyin, mutta toi ei pistänyt silmään vastateoriana. (Tyhmä tuplapostaus sori)

Tsemppiä hyviksille pahistennappaukseen! :P
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (4. päivä ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 26.03.2014 20:04:07

Ja päivä onpi päättynyt! Iltaviesti tulossa-
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (4. päivä ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 26.03.2014 20:24:13

4. ilta

Taas uusi ilta lankesi Lontoon ylle, heittäen uhkaavan varjon. Oli aika äänestää - tai ennemminkin laskea äänet - ja kertoa nimi, jonka omistaja saisi luvan jättää Aikasodan kauhut taakseen ja jättää tästä selviämisen muiden harteille. Donna Noble kantoi äänestyslippaan paikalle, mistä jokainen pystyi näkemään sen. Hän hymyili, ravisti lipasta kevyesti ja huokaisi. Hän alkoi kyllästyä tähän puuhaan, kyllästyä siihen että sai aina toimia onnettarena, joka ei ollut kovinkaan onnellinen. Kukapa olisi ollut, kun joutui lähettämään ystäviään kotiin. Sillä niitä melkein kaikki läsnäolijat olivat, hänen ystäviään. Osan hän tunsi jo ennestään, osaan hän oli tutustunut tämän sodan aikana, mutta ystäviä yhtäkaikki.

"Okei, taas on aika laskea äänet", Clara Oswald sanoi siirtyessään Donnan viereen.
"Molto bene", punahiuksinen nainen sanoi kirvoittaen yleisöstä naurahduksia, kun he tunnistivat Tohtorin käyttämän fraasin.

K9 rullasi hieman lähemmäs ja Rose ja Mestari seurasivat hieman epäröiden - kumpikaan ei olisi oikeastaan halunnut olla missään tekemisissä tämän tilanteen kanssa. Rose halusi päästä Tohtorin luokse, vaikka tiesikin, että Aikasodan päättyessä hän saisi vain lähteä takaisin toiseen ulottuvuuteen jäädäkseen sinne vangiksi seuraavaksi ikuisuudeksi ilman Tohtoria, vaikka hänellä olikin John - Tohtorin toinen versio, joka kuitenkin oli ihminen. Mestari taas olisi halunnut astua uudelleen rooliinsa Harold Saxonina, saada takaisin paikkansa Britannian pääministerinä ja keskustella toclafanien kanssa. Mestari irvisti. Se ei ollut mennyt viimeksi hyvin.

"No niin, äänet on laskettu."

Mestari irvisti. Tästä tulisi taas sama show kuin ennenkin, murheelliset jäähyväiset, vaikka kukaan ei päivisin uskaltanut luottaa kehenkään. Ei kehenkään.

"Mestari", Clara sanoi. Tämän äänessä ei kaikunut sitä pelkoa, mikä kaikilla muilla oli nähtävissä - anteeksi, kuultavissa - Clara oli tyyni, aivan kuin tämä olisi kohdannut pahempaakin kuin vain hieman suuruudenhullun ajan herran.

"Sinä sait eniten ääniä. Tai tilanne oli tasapeli, mutta sinä sait äänesi ensin, joten saat reiluuden merkeissä lähteä."

Mestari hymyili ennen kuin käänsi selkänsä kumppaneilleen Aikasodassa. Hän oli itse asiassa varsin tyytyväinen päätökseen. Hän olikin jo halunnut päästä kiusaamaan Tohtoria - ja Aikasota ilman Tohtoria, no, se oli tappavan tylsää. Hänhän oli suostunutkin tähän sotaan osallistumiseen vain päästäkseen kiusaamaan rakasta nemesistään, joka vielä Gallifreylla oli ollut hänen läheisin ystävänsä.

Äänet:

2 felarof (Violet, Lemni)
2 Violet (Raegan, felarof)

Täten siis felarof putoaa pelistä, koska sai äänensä ensin.

Kuolleet: (7/11)
1. päivä: Arokiuru, tavis (Sarah Jane Smith)
1. yö: Violet, tavis (River Song)
2. päivä: Lortsu, dalek Thay (Jack Harkness)
2. yö: Herkkuoone, tavis (Jackie Tyler)
3. päivä: Ropsus, Tohtori
3. yö: Jinmuru, tavis (Martha Jones)
4. päivä: felarof, tavis (Mestari)

Äänestyspakot:
Violet

Poissa:
ei ketään :>

Nyt alkaa neljäs yö, joka päättyy huomenna 27.3. kello 20. Yönimiä sitä ennen.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö to 27.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 27.03.2014 20:20:00

5. päivä

Viidennen päivän aamu koitti kirkkaampana kuin ainutkaan päivä siihen mennessä. Ilmassa ei tuntunut häivääkään sateesta, joka niin tavallisesti lakaisi Lontoon harmaita katuja. Monet Aikasotaan osallistuneet olivat joutuneet jättämään taistelut taakseen, lähtemään pois hengissä tai olivat joutuneet maksamaan hengellään. Salaa monet toivoivat, että jos heidän täytyisi lähteä sodasta, he saisivat lähteä päivän äänestyksen myötä, koska silloin heitä ei surmattu, vaan he vain joutuivat jättämään sodan taakseen, palaamatta enää koskaan takaisin. Yöllä lähteneet eivät tulleet takaisin, siitä dalekit pitivät huolen.

Kolme viimeistä urheaa hieroivat viimeisetkin unet silmistään ja siirtyivät taloistaan ulos. Vasta Lontoon kaduille päästyään he vaivautuivat laskemaan lukumääränsä - tajuten, että heitä oli todellakin vain kolme. Oli nimenhuudon aika, vaikka he tunsivatkin toisensa. Nimenhuuto vain sai kaiken tuntumaan virallisemmalta.

"Donna Noble?"
"Täällä!"
"K9?"
"Kyllä, rouva!"
"Rose?"
"Jepulis!"
"Clara Oswald?"

...

"Clara Oswald?"

Kaikki kolme jäljelle jäänyttä vilkuilivat ympärilleen. Nyt kun he pysähtyivät ajattelemaan, he eivät olleet nähneet Claran tulevan ulos majapaikastaan.

"Pitäisiköhän meidän mennä tarkistamaan?" Rose ehdotti hiljaa. Itse asiassa hän ei olisi edes halunnut mennä kurkkimaan, oliko Clara elossa vai ei. Hän tiesi, että oli miltei mahdotonta, että tyttö löytyisi hengissä. Muutenhan tämä olisi jo tullut heidän luokseen, ei ollut Claran tapaista myöhästyä mistään. Ellei tämä sitten yrittänyt valmistaa äitinsä reseptillä kohokasta (tämä ei onnistunut siinä ikinä, mikä sai Rosen nauramaan hiljaa pelkästä ajatuksesta. Hän oli nauranut ruhtinaallisesti, kun Tohtori oli kertonut hänelle Claran pulmista kohokkaan kanssa.).

"Ei se taida olla tarpeen, eiköhän tämä ole tällä selvä", Donna mutisi ja kolmikko huokaisi surullisesti. K9 lähti kulkemaan kohti puistoa, hän halusi viettää päivän jossain mukavammassa paikassa kuin keskellä tietä.

Kuolleet: (8/11)
1. päivä: Arokiuru, tavis (Sarah Jane Smith)
1. yö: Violet, tavis (River Song)
2. päivä: Lortsu, dalek Thay (Jack Harkness)
2. yö: Herkkuoone, tavis (Jackie Tyler)
3. päivä: Ropsus, Tohtori
3. yö: Jinmuru, tavis (Martha Jones)
4. päivä: felarof, tavis (Mestari)
4. yö: Lemni, tavis (Clara Oswald)

Äänestyspakot:
Jitachi

Poissa:
Ei ketään :)

Nyt alkaa 5. päivä, joka päättyy ma 31.3. klo 20.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (5. päivä ma 31.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Raegan » 27.03.2014 20:39:09

Nohnoh, Jitachi ja Violet, nyt ollaan sitten kolmistaan. :D Oon edelleenki sitä mieltä että ++Violet. Palailen kirjoittelemaan enemmän jahka saan vielä pari sivua tehtyä näitä ennakkotehtäviä...
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (5. päivä ma 31.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 27.03.2014 20:45:34

Koska Raegan ei tunnustanut olevansa mediapuhuja, oletan, että hän on pahis. ++Raegan Viime yön yötappo puhuu kyllä Raeganin pahismaisuuden puolesta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Paluu Aikasotaan (5. päivä ma 31.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Raegan » 27.03.2014 21:34:25

Miten yötappo puhuis mun pahismaisuuden puolesta? :D Olen mediapuhuja, en muistanu mainita.
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (5. päivä ma 31.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 27.03.2014 21:43:32

Jaahas. No sitten. --Raegan

Ajattelin, että jos olet pahis, niin sinun olisi todella kannattanut tappaa Lemni viime yönä, sillä hän piti sinua minua pahismaisempana ja Jitachi taas minua sinua pahismaisempana. Tämän jälkeen olisit voinut Jitachin kanssa äänestää minut ulos, mikä ei tosin näytä muuttuvan tässä tilanteessa.

++Jitachi Minun tuskin lienee tarpeen selittää tätä ääntä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Paluu Aikasotaan (5. päivä ma 31.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 27.03.2014 22:00:50

Äänestyskohteeni on ++Violet, kuten olen jo aikaisemmin todennut, en pidä felarofin kuvailemaa skenaariota mahdottomana, henkiin heräämisesi jälkeen kirjoitustapasi on ollut ehkä hieman puolivillaista. Omituisena myös pidän yleisesti tämän päivän aloitusta. Vielä eilen ainakin käsittääkseni olit sitä mieltä, että myös viimeisen päivän pitäisi olla aktiivinen, ja tällä hetkellä totta puhuen tuntuu, että haluaisit tyrehdyttää keskustelun mahdollisimman nopeasti.

Mitä tarkoitat muuten sillä, että yötappo puhuu Raeganin pahismaisuuden puolesta?

//Raegan ja Violet. Huoh, näköjään tästä tulikin todella tylsä 'loppuhuipennus'. Jee. Ja Violet vastasikin jo kysymykseeni.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (5. päivä ma 31.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 29.03.2014 17:10:34

Raegan: Onko mitään, millä voin osoittaa hyvismäisyyteni, vai oletko jo päättänyt lopullisesti ketä äänestät?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Paluu Aikasotaan (5. päivä ma 31.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 31.03.2014 19:31:33

Päivä on päättynyt. Vampire tulee päättämään päivän.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Paluu Aikasotaan (5. päivä ma 31.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 31.03.2014 19:36:11

5. ilta

Ilta koitti painostavana, aivan kuin ilmassa olisi häälynyt näkymättömiä myrskypilviä. Tunnelma oli samanlainen kuin kuumana kesäpäivänä, kun ukkosmyrskyn uhka leijui ilmassa, vaikka mitään selkeitä myrskyn merkkejä ei vielä ollut näkyvissä.

Tunnelma oli lievästi ilmaistuna levoton, Donna, K9 ja Rose eivät malttaneet pysytellä aloillaan, varsinkin kaksi ihmisnaista yrittivät koko ajan haudata itsensä liikkeillä. Rose oli hautautunut pitkälliseen keskusteluun peltikoiran kanssa ja Donna rummutti sormillaan jalkaansa olemaan hetkeäkään aloillaan. Lopulta Rose kohotti katseensa punapäähän ja tiuskaisi: "Ole aloillasi!"

Donna ei vastannut eikä lopettanut rummuttamistaan.

"Äänestetään!" Donna ehdotti. Hän kaivoi taskustaan paperin ja kirjotti siihen nimen ennen kuin taitteli paperin sievästi ja laski sen viereensä. Toiset äänestivät myös ja K9 keräsi hivenen kömpelösti äänestyslipukkeet laskemista varten. Äänten laskeminen suoritettiin syvän hiljaisuuden vallitessa ja Rosen kurkkiessa uteliaana peltikoiran puuhia.

"Lähtijä on selvillä!" Rose nauroi, kun K9 ilmaisi olevansa valmis.

Äänet:
2 Violet (Raegan, Jitachi)
1 Jitachi (Violet)

Kuolleet: (9/11)
1. päivä: Arokiuru, tavis (Sarah Jane Smith)
1. yö: Violet, tavis (River Song)
2. päivä: Lortsu, dalek Thay (Jack Harkness)
2. yö: Herkkuoone, tavis (Jackie Tyler)
3. päivä: Ropsus, Tohtori
3. yö: Jinmuru, tavis (Martha Jones)
4. päivä: felarof, tavis (Mestari)
4. yö: Lemni, tavis (Clara Oswald)
5. päivä: Pimi->Violet, tavis (K9)

Tuloksen tultua ilmi Donna puhkesi hysteeriseen nauruun ja Rose tuijotti hämmentyneenä kikattavaa naista.

"Molto bene! Bellissimo!" Donna hihkui lainaten Tohtorin suosimia ilmauksia, aivan samalla tavalla kuin hän oli tehnyt Keskiyö-nimisellä planeetalla - Tohtori vain ei ollut pitänyt siitä, mutta nyt tämä ei ollut hiljentämässä häntä.

Rose tuijotti kysyvin ilmein Donnaa, kunnes vaalean naisen kasvot valaisi oivallus ja tämä osoitti vapisevalla sormella nauravaa naista.

"Sinä..." Rose rykäisi ja aloitti uudelleen. "Sinä olet dalek Sec."

Donna hymyili ja kuiskasi: "Tuhotaan." Tämän jälkeen nainen iski silmää ennen kuin jatkoi hysteeristä kikatustaan.

Äänestyspakot:
Jitachi

Henkiin siis jäivät Jitachi (dalek Sec, peitenimeltään Donna Noble) ja Rose-mediapuhuja eli Raegan. Toisin sanoen peli päättyi pahisten voittoon. Onnea pahiksille, hyvin pelattu ja sana on topicissa vapaa. Yönimiä ja the rooliviestit tulevat, kunhan ehdin.

Ja ihan yhteinen kiitos kaikille peliin osallistuneille! Teitä oli mukava seurata ja erityisen iloinen olen siitä, että vain yhdelle tarvittiin loppujen lopuksi varapelaaja. APJ/VPJ-piikkikselle kiitos myös, sulle ei nyt ollut kauheasti hommia ja pelimode Zeylle erityisisot kiitokset, kun vastailit mun tyhmiin ja ei-niin-tyhmiin kysymyksiin :3
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (PELI ON PÄÄTTYNYT)

ViestiKirjoittaja Jita » 31.03.2014 19:45:39

Hehe, taisin sitten loppujen lopuksi sittenkin mennä voittamaan ja jatkamaan pahisvoittojen putkea, sori kaikille, jotka muhun luottivat ^^' Musta itsestäni tuntuu, että suurin syy sille, joka mahdollisti pelaamiseni tällä tavalla oli juurikin se "antiaktiivisen pahiksen matkiminen", jota felarof meni niin aktiivisesti ajamaan läpi oikeasti antiaktiivisena pahiksena (kiitoksia hänelle siitä). Siinä siis oli lyhyesti pääasiallinen selitys sille, miksi alkupään tapponi olivat niin hassun oloisia ;P No ei, totta puhuen kyseessä oli Violetin tapossa puhtaasti siitä, että oletin Lortsun putoavan antiaktiivisuuteen, ja olisin totta puhuen halunnut Violetin korvaavan hänet, mutta... Ei aina asiat mene niin kuin Strömsössä, ja juuri sen ajanjakson aikana, jolloin olin poissa Jinmuru onnistui onnekkaasti poistamaan suunnitelmani tärkeimmän osa-alueen, toisin sanoen Lortsun. Sen takia siis oli pakko muuttaa suunnitelmaa, ja feikata antiaktiivisuustappo. Hienoa, että se nyt sattui onnistumaan tällä kertaa.

Totta puhuen mua ei hermostuttanut pelissä ollenkaan, ellei sitten lasketa sitä, että pelkäsin sössineeni koko pelin suututtuani julkisesti felarofille. Myönnän, että hermostuminen olisi kylläkin saattanut tapahtua mulle jopa hyviksenä, mutta vastaisuuden varalle: pahikseksi epäileminen on musta ok, järjettömillä kysymyksillä grillaaminen ei ;) Isot aplodit muuten felalle siitä, että olit suurin piirtein ainoa, jonka viestejä suoraan sanoen edes hieman pelkäsin, etenkin loppupuolella.

Violet: Kuten sanoin jo aikaisemmin, viimeisen päivän kohdalla meno hyytyi yllättäen. Olisin odottanut edes enemmän jännitettä, nyt se loppui suoraan sanoen antikliimaksiin :(

Mut kaikille kiitoksia pelistä, oli todella mukavaa pelata <3
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (PELI ON PÄÄTTYNYT)

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 31.03.2014 20:00:54

;______;

Argh, menit sit listimään mut enkä kerenny vastailla kaikkiin kysymyksiin :DD Ei siinä en mää ois paljoa tuon aktiivisempi kerenny ollakaan (aivan helvetillinen vaihe menossa just nyt). Mut iteki oisin kyllä täsä lopusa epäilly Violetia, eli loistavasti pelattu, Jitachi.

Raeganilta vielä kysyisin, että miks olit niin hiljanen mediapuhujana? :') En siis syyllistä, mut mietin vaan.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Paluu Aikasotaan (PELI ON PÄÄTTYNYT)

ViestiKirjoittaja Violet » 31.03.2014 20:09:28

Onnittelut Jitachille, joka näköjään onnistui voittamaan!

Jitachin yötappomotiivi minua kohtaan oli mielenkiintoinen, tosin toimiva (hainhan minä varapelajaksi, ja olisin voinut saada lopulta tuon Lortsun paikan). Itse olen kyllä pettynyt omaan pelaamiseen, mutta tippumisen jälkeen olin hieman pihalla pelistä ja kun koeviikko tuli kulmantakaa ei minulle jäänyt aikaa pelejä varten niin paljoa, kuin olisin halunnut. Peli loppui aika ikävällä tavalla, kun en päässyt edes puolustautumaan (tai no olisin voinut puolustautua, mutten tiedä olisiko siitä ollut hyötyä). Loppujen lopuksi, en tästä tilanteesta syytä ketään muuta. Kiitokset vielä kaikille pelaajille.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Paluu Aikasotaan (PELI ON PÄÄTTYNYT)

ViestiKirjoittaja Jita » 31.03.2014 20:20:56

Jinmuru: Mun oli hieman pakko tossa tehdä niin, koska satuit olemaan hyvismäisin :D Lisäksi, kyse oli siitä että epäilin joko sua tai Raegania mediapuhujaksi, joten kaksi kärpästä yhdellä iskulla <3

//Violet: Loppupelissä ei välttämättä kannata puolustautua, vaan yrittää vakuuttaa nk. "puolueeton pelaaja", pahiksen syyllisyydestä. Saatuasi tietää, että mä olinkin pahis, eikä Raegan, mahdollisen luovuttamisen sijaan olisikin kannattanut alkaa pommittaa mua viestieni epäkohdilla, eikä miettiä, miten pelastautua :D
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa

cron