Paluu Aikasotaan (PELI ON PÄÄTTYNYT)

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 13.03.2014 15:26:25

Entä jos pahikset on alussa laittanu varanimeksi Violetin, eivätkä sitten ole kerenneet/muistaneet laittaa uutta ääntä? Esimerkiks Pimin, jota ei oo hirveesti näkyny, kohalla ois voinuki käydä näin. Toinen, joka on ollu niin kauan hiljaa että ois mahdollista ettei ois laittanu yönimeä, on Ropsus, joka on käynyt täällä viimeksi 10.3. Pahispari? Tuskin, mutta kunhan spekuloin. :DD
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Raegan » 13.03.2014 16:42:49

Olipas kyllä omituinen yötappo. :D Olettaisin että pahis on nyt joku sellainen joka tykkää aktiivisesta pelistä mutta haluaa antaa hiljaisille viel mahdollisuuden. Vähän niinku minä :DD Mutta en olis kyllä tässä tapauksessa tappanut Violetia. Ja Jitachi, en oo koskaan unohtanu ;)

felarof kirjoitti:Raeganissa hieman hämää tuollaisen puoliviattoman herättelyäänen heittäminen Violetille ja sitten sen pitäminen koska:
- ekana päivänä epäilykset syntyy vähästä ja pahikselle turvallista suunnata epäilyt johonkin toiseen
- keksityn oloiset perustelut
- tuollainen herättelyääni on helppo heittää ilman, että kukaan kiinnittää siihen hirveästi huomiota ja sitten vain jättää paikoilleen.

No voipi olla :D Mutta mulla yleensä on ollut tapana äänestää aina ensimmäisenäkin päivänä.

Ja Jinmuru, mikäs ääni toi nyt oli? Ymmärrän jos ensimmäisenä päivänä tulee herättelyääniä, kiusoitteluääniä jne, mutta nyt ollaa kuitenkin jo toisessa päivässä. Ei oo mitään hyötyy äänestää pelaajaa joka ei oo ollenkaa heränny ja perustelu "äänestän nyt jos en ehdi muuten" ontuu. Ensinnäkin sun aktiivisuustason huomioiden kuulostaa oudolta ja toisekseen entä jos Lortsu herää ja et oo paikalla? Ja kun tosiaan ollaan jo toisessa päivässä niin nyt pitäis oikeesti keskittyä siihen pahistennappaukseen eikä äänestää jotakuta vaan sillä perusteella ettei hän ole tietoinen pelin alusta.

Ja PJ:lle; ottaen huomioon että peli on näin pieni, voisko olla mahdollista että mikäli Lortsu ei tänää herää, eikä ketään löydy yön aikana korvaamaan, voisko antiaktiivisuuskuolemaa siirtää sen verran että aamulla tipahtaneella ois mahdollisuus hakea vielä varapelaajan paikkaa? Ehkä vähän aikainen ehdotus mutta ois ikävä pienentää peliä antiaktiivisuuskuolemilla. Ja toive toki samalla muillekin että tulee korvaamaan mikäli vaan ehtii.
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (1. päivä ti 11.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 13.03.2014 20:15:25

Raegan kirjoitti:Ja Jinmuru, mikäs ääni toi nyt oli? Ymmärrän jos ensimmäisenä päivänä tulee herättelyääniä, kiusoitteluääniä jne, mutta nyt ollaa kuitenkin jo toisessa päivässä. Ei oo mitään hyötyy äänestää pelaajaa joka ei oo ollenkaa heränny ja perustelu "äänestän nyt jos en ehdi muuten" ontuu. Ensinnäkin sun aktiivisuustason huomioiden kuulostaa oudolta ja toisekseen entä jos Lortsu herää ja et oo paikalla? Ja kun tosiaan ollaan jo toisessa päivässä niin nyt pitäis oikeesti keskittyä siihen pahistennappaukseen eikä äänestää jotakuta vaan sillä perusteella ettei hän ole tietoinen pelin alusta.

No oletan, ettei ihmiset lähe mun peräsä massaamaan Lortsua? Noin monta äänestyspakkoista kun on, ni veikkaan, että vaikken kerkeiskään äänestämään kunnolla lauantaina tai sunnuntaina, ni Lortsu tuskin putoaa. Tää ei oo mikään lopullinen ääni.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 13.03.2014 20:48:40

Jinmuru: Miksi tuhlaat päivän äänesi randomäänestelyyn, vaikka olet ollut eilisen aikana selkeästi hereillä ja luulisi rehellisesti sanoen, että sulla olisi materiaaleja oikeaankin epäilyyn randomäänestelyn vuoksi?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 13.03.2014 20:57:41

Ja PJ:lle; ottaen huomioon että peli on näin pieni, voisko olla mahdollista että mikäli Lortsu ei tänää herää, eikä ketään löydy yön aikana korvaamaan, voisko antiaktiivisuuskuolemaa siirtää sen verran että aamulla tipahtaneella ois mahdollisuus hakea vielä varapelaajan paikkaa?

Sääntöjen mukaan mennään, jotta peli ei mene monimutkaiseksi. Toki voi ilmoittautua varalle jo siinä vaiheessa, kun on vielä itse mukana pelissä ilman että jää odottamaan sitä hetkeä, kun mahdollisesti pelistä tippuu.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 13.03.2014 21:00:59

Jitachi kirjoitti:Jinmuru: Miksi tuhlaat päivän äänesi randomäänestelyyn, vaikka olet ollut eilisen aikana selkeästi hereillä ja luulisi rehellisesti sanoen, että sulla olisi materiaaleja oikeaankin epäilyyn randomäänestelyn sijasta?


Anteeksi aikaisemman viestini typo, yllä on oikea versio.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 13.03.2014 21:03:46

Raegan kirjoitti:Olipas kyllä omituinen yötappo. :D Olettaisin että pahis on nyt joku sellainen joka tykkää aktiivisesta pelistä mutta haluaa antaa hiljaisille viel mahdollisuuden. Vähän niinku minä :DD Mutta en olis kyllä tässä tapauksessa tappanut Violetia.)

Kenet sitten olisit tappanut? Tuo vähän nyt kuulostaa siltä kuin yrittäisit keräillä hyvispisteitä.

Raegan kirjoitti:No voipi olla :D Mutta mulla yleensä on ollut tapana äänestää aina ensimmäisenäkin päivänä.

Ei mua hämää se, että äänestit ensimmäisenä päivänä, vaan se miten ja millä perusteilla äänestit.

Lemnin eilisen viimeinen viesti on näköjään poistettu, onko PJ tehnyt tämän koska se tuli päivän päättymisen jälkeen vai poistiko Lemni sen itse (jos poisti itse niin saako viestejään poistaa kerta niitä ei saa muokatakaan?)? Joka tapauksessa olisi mielenkiintoista nähdä viesti uudestaan. Anyways muistelisin, että siinä luki jotain siitä, kuinka Ropsus pelaa nyt samalla tyylillä kuin ollessaan Lemnin pahisparina. Kuitenkaan et tunnu epäilevän häntä. Miksi?

//PJ ja Jita väliin
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 13.03.2014 22:19:54

Jitachi kirjoitti:Jinmuru: Miksi tuhlaat päivän äänesi randomäänestelyyn, vaikka olet ollut eilisen aikana selkeästi hereillä ja luulisi rehellisesti sanoen, että sulla olisi materiaaleja oikeaankin epäilyyn randomäänestelyn sijasta?

Koska mun piti/pitää paneutua tärkeämpiin asioihin, enkä mää pysty äänestämään tässä kaiken muun ohella, vaan mun pitäis lukea tätä topaa uusiks ja siinä menis ihan liian kauan, ku ottaa huomioon, millasessa tilanteessa oon nyt. Joten joudutte nyt oottamaan pari päivää. Eikä tää mun mielestä oo tuhlaamista.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 13.03.2014 22:32:01

Jinmuru kirjoitti:Eikä tää mun mielestä oo tuhlaamista.

Miksi se ei mielestäsi ole tuhlaamista? Tai siis mitä hyötyä oletat äänestäsi olevan?
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 13.03.2014 22:44:45

felarof kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:Eikä tää mun mielestä oo tuhlaamista.

Miksi se ei mielestäsi ole tuhlaamista? Tai siis mitä hyötyä oletat äänestäsi olevan?

Se on väliaikainen, eikä mulla just nyt tällä sekunnilla oo sille parempaakaan sijotuskohdetta. Siitä on sitä hyötyä, että jos onnistun töskäämään asiani täsä viikonlopun aikana, en kuole antiaktiivisuuteen.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 13.03.2014 23:01:33

Mua vaivaa tässä päivän alkamisessa suuresti kaksi asiaa, ja he ovat Jinmuru sekä Raegan. Jinmurun haluttomuus miettiä mahdollisia pahiksia valmiin materiaalin pohjalta sekä halu randomäänestää ovat kieltämättä molemmat aika omituisia juttuja. Lisäksi sanoit, ettei se tule olemaan lopullinen ääni. Haluaisitko kertoa, missä vaiheessa suunnitelmiisi kuului antaa lopullinen ääni?

Raeganissa enemmänkin mua häiritsee hymiöiden ylikäyttö tänään, vaikka onnistui ainakin mun mielestä paikkaamaan kelvollisesti eilisen epäloogisuuden Violet-äänessään. Toisaalta, sikäli kun Raegania tunnen yhtään, niin se kuulunee kai ainakin joissain määrin Raeganina olemiseen. Enemmänkin mua vaivaa tossa se, että hän vakuutteli hymiön kera, ettei tappanut Violetia. Oli se vitsiksi tarkoitettu tai ei, juonarissa tuollaisten laukominen pistää heti silmään. Miten voin olla täysin varma siitä, että puhut totta?

//Jinmuru. Selittää hieman tilannetta, mutta en ymmärrä. Jos tilanne on sellainen, että et ehdi peliin osallistua, niin poissaolon olisi voinut määrittää alkavaksi tänään, jolloin sulla ei olisi myöskään ollut äänestyspakkoa?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 13.03.2014 23:12:36

Meinasin unohtaa: ++Raegan, hänen pelaamisensa on ollut hyvin ailahtelevaa tähän mennessä. Toisinaan hänen puheenvuoronsa ovat hyvin järkeviä, mutta vastaavasti jotkut hänen tekemisensä pelissä antavat hänestä hieman kyseenalaisen kuvan. Hän on pieni outopallo, ja totta puhuen mua kiinnostaisi nähdä, millaiset kortit hänelle on jaettu.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Raegan » 14.03.2014 00:02:24

felarof kirjoitti:
Raegan kirjoitti:Olipas kyllä omituinen yötappo. :D Olettaisin että pahis on nyt joku sellainen joka tykkää aktiivisesta pelistä mutta haluaa antaa hiljaisille viel mahdollisuuden. Vähän niinku minä :DD Mutta en olis kyllä tässä tapauksessa tappanut Violetia.)

Kenet sitten olisit tappanut? Tuo vähän nyt kuulostaa siltä kuin yrittäisit keräillä hyvispisteitä.

No huh, en mä ole miettinyt että kenet tappaisin, mutta en ois ainakaan Violetia. Pahikselle on jokseenkin epäedullista että "epäilyksen" kohteet kuolee ja osoittautuu kaikki hyviksiks :D Ja mainitsin sen nyt kerta sanoin että olisin voinu olla kyseinen pahis, hah.

Mistä tulikin mieleeni, oletko se sinä se pahis, felarof? Oot kuitenkin kiitettävän aktiivinen pelaaja ja sua varmasti harmittais jos peli hiljenis. Toisaalta haluisit varmasti vielä kuulla hiljaisista mutta Ropsusta esim et ois voinu tipauttaa kun sit sun "epäilyksen kohde" menis siinä. Mitäs tästä teoriasta tuumaat :D

Jinmuru, miksi suorastaan kimpaannut noin?

Jitachi kirjoitti:Raeganissa enemmänkin mua häiritsee hymiöiden ylikäyttö tänään

Anteeks :DD En koe olevani kovinkaan ailahtelevainen ihminen noinniinkun ylipäänsä, mutta näillä yo-kirjoituksilla on ollut yllättävän suuri vaikutus mun mielialanvaihteluihin. Kaikki stressi on vaikuttanu aika negatiivisesti mutta tänään mulla on ollut suorastaan erinomainen päivä (kattokaa tota ihanaa ilmaakin ulkona!) ja se kai sitten heijastuu kirjoittamiseenkin. :D

Jitachi kirjoitti:Miten voin olla täysin varma siitä, että puhut totta?

Juonareissa et mitenkään <3

Anteeks tämmöinen pikapikaposti, nyt täytyy mennä nukkuun että englanti luonnistuis huomenna ilman pilkkimistä :D
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 15.03.2014 12:26:53

Raegan kirjoitti:Mistä tulikin mieleeni, oletko se sinä se pahis, felarof? Oot kuitenkin kiitettävän aktiivinen pelaaja ja sua varmasti harmittais jos peli hiljenis. Toisaalta haluisit varmasti vielä kuulla hiljaisista mutta Ropsusta esim et ois voinu tipauttaa kun sit sun "epäilyksen kohde" menis siinä. Mitäs tästä teoriasta tuumaat :D

Mä en ole itse asiassa pelannut koskaan nettijuonarissa pahista niin en osaa sanoa, kenet olisin tappanut :) Luultavasti jonkun kokonaan hiljaisista niin kuin seepranlihassa tapettiin ensimmäisenä yönä, jos ei olisi ollut mitään havaintoa erikoisista (tosin pahistoverikin varmasti vaikuttaisi tähän). Lisäksi mun ei ois oikeen kannattanut tappaa Violetia, hän kuitenkin piti minua hyvismäisenä listauksessaan. Ja en nyt sano että mulle ei ois jäänyt ketään epäilyttävää vaikka Ropsus olisikin tapettu, sä paikkaat sitä aika hyvin :P

Kun nyt kerran teorioista ruvettiin puhumaan: Mua häiritsee, miten paljon sä tunnut korostavan että tuo Violetin tappo olisi ollut sun tyylinen tappo mutta et ole tehnyt sitä. Jos et kerta tehnyt sitä niin miksi sitä sitten pitää erikseen korostaa? Siis mun ajatuksen juoksu mennee suunnilleen näin: tapatte Violetin, koska kukaan ei uskoisi sun tappavan häntä -> korostetaan vielä päivällä, jotta kaikki varmasti tajuaa, kuinka epäedullista sun olisi ollut tappaa hänet.

Mitä tarkoitat Jinmurun kimpaantumisella?

Periaatteessa toi yötappo voisi tukea myös sitä, että Ropsus olisi pahis, Violet oli kuitenkin viime pelissä se, joka ensimmäisenä alkoi epäilemään Ropsusta pahikseksi ja Ropsus on tuonut esiin miten ei haluaisi tippua/häntä ärsyttää tippua.

Lemni, olet hämmentävän paljon hiljaisempi kuin seepranlihassa. Oletko taas pahis ja tällä kertaa paniikki saa sut hiljaisemmaksi? Seepranlihassa kun et voinut vain äkillisesti hiljentyä kun muutuit hyviksestä pahikseksi. + voisin hyvin mieltää sut Ropsuksen tai miksi ei Raeganinkin pahispariksi ja mua hämää toi sun eilisen viimeisen viestin poistuminen.

Yritän ehtiä vielä tänään käydä topaa läpi ja kirjoittaa vähän laajempaa pohdintaa pelaajista.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Lemni » 15.03.2014 16:38:42

felarof kirjoitti:Lemni, olet hämmentävän paljon hiljaisempi kuin seepranlihassa. Oletko taas pahis ja tällä kertaa paniikki saa sut hiljaisemmaksi? Seepranlihassa kun et voinut vain äkillisesti hiljentyä kun muutuit hyviksestä pahikseksi. + voisin hyvin mieltää sut Ropsuksen tai miksi ei Raeganinkin pahispariksi ja mua hämää toi sun eilisen viimeisen viestin poistuminen.

Yritän ehtiä vielä tänään käydä topaa läpi ja kirjoittaa vähän laajempaa pohdintaa pelaajista.


En tahtoisi kamalasti viilata pilkkua, mutta koin olevani hiljaisempi pelatessani pahiksena Seepranlihassa. Kyse ei johtunut silloin tosin pelkästään uudesta roolista, vaan taustalla oli myös kiireisiä päiviä sekä huonosti nukuttuja öitä. Joku toinen saattaa nähdä asian toisin, sillä en ollut totaalinen tuppisuu Seepranlihan ollessa käynnissä. Mistään paniikista ei ole kyse, olen vain auttamattoman laiska. Varsinkin viikonloppuisin.

felarof kirjoitti:Lemnin eilisen viimeinen viesti on näköjään poistettu, onko PJ tehnyt tämän koska se tuli päivän päättymisen jälkeen vai poistiko Lemni sen itse (jos poisti itse niin saako viestejään poistaa kerta niitä ei saa muokatakaan?)? Joka tapauksessa olisi mielenkiintoista nähdä viesti uudestaan. Anyways muistelisin, että siinä luki jotain siitä, kuinka Ropsus pelaa nyt samalla tyylillä kuin ollessaan Lemnin pahisparina. Kuitenkaan et tunnu epäilevän häntä. Miksi?


Viestini poistettiin jonkun muun toimesta, luultavasti siksi että lähetin sen päivän päättymisen jälkeen. Muistin päivän päättyvän kello yhdeksältä, enkä siinä hötäkässä tajunnut ajatella että saattaisin olla väärässä. En osaa kopioida alkuperäistä viestiä sanasta sanaan, mutta vastasin ainakin Herkkuoonelle, joka kysyi minulta näin:

Herkkuoone kirjoitti:Mielestäni Ropsus on myös kovin komppaillut muita (ja myöntänyt jopa itse muiden mielipiteiden muokkaavan vahvasti omiaan), mutta sinä et maininnut häntä sanallakaan viestissäsi - miksi näin?


Rehellisesti sanottuna siksi, että Ropsus on ollut niin hiljaa, että en ole edes tajunnut noteerata koko tyyppiä. Olin tosin Ropsuksen pahistoveri Seepranlihassa ja tiedän hiljaisuuden ja syrjässä pysymisen olevan ominaista pahista pelaavalle Ropsukselle. Arokiuru puolestaan on innostunut monesti jakamaan omia mielipiteitään ja pohdintojaan muiden pelaajien kanssa, ja siksi tuo äkillinen komppailu pisti silmään.

En siis suoraan sanonut Ropsuksen pelaavan samalla tavalla kuin Seepranlihassa, mutta myönsin että tuo komppailu ja syrjässä pysyminen on Ropsukselle ominaista pahiksen roolissa.

En ole myöskään epäillyt muita hiljaisia pelaajia pelaajia siksi, että tyhjästä on paha nyhjäistä. Pahiksille olisi toki helppo piiloutua hiljaisten joukkoon varsinkin pelin alussa, mutta kuten jo aikaisemmin sanoin, en mielelläni lähtisi sokkona pudottelemaan hiljaisia pelaajia siinä toivossa, että jossain vaiheessa sitä saattaa osua uinuvaan pahikseen.
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Raegan » 16.03.2014 12:52:36

felarof kirjoitti:Mä en ole itse asiassa pelannut koskaan nettijuonarissa pahista niin en osaa sanoa, kenet olisin tappanut :)

Eiks tää sitten oo sitä kuuluisaa hyvistelyä? ;)

felarof kirjoitti:Siis mun ajatuksen juoksu mennee suunnilleen näin: tapatte Violetin, koska kukaan ei uskoisi sun tappavan häntä -> korostetaan vielä päivällä, jotta kaikki varmasti tajuaa, kuinka epäedullista sun olisi ollut tappaa hänet.

Ja nyt kun kerran mentiin tämän tyyliseen keskusteluun niin ei, ei olisi kannattanut korostaa ainakaan vielä tässä vaiheessa, ainoastaan siinä tapauksessa jos joku ois kiinnittänyt huomiota/alkanut oikeen tosissaan epäileen.

felarof kirjoitti:Mitä tarkoitat Jinmurun kimpaantumisella?

Jinmuru on ollut aikaisemmissa viesteissään täynnä räiskyvää positiivisuutta, mutta nyt kun hänen äänelleen tuli tyrmäys useammaltakin taholta, muuttui mun mielestä viestien sävy aika voimakkaastikin.

Tässä vielä ajanpuutteen vuoksi hyvin pienimuotoista pelaajalistausta;

Jitachi ollut kivan aktiivinen, mutta nyt tarkemmin viestejä tutkiessa tuntuu hieman epävarmalta mielipiteidensä suhteen. Tuntuu myös melko myötäilevältä eikä viitsi kovin vahvasti epäilyksiä sanoa, mitä nyt äänestää mua melko mututuntumalla.

Ropsus on toinen yllättäjä jonka hiljaisuuden huomaan itsekin vasta nyt kun selailen hänen viestejään. Jotenkin mulla oli aktiivisempi kuva hänestä... No mene ja tiedä, mutta mitään pelaajapohdintaa ei häneltä ole tullut vaikka tässä sitä epäsuorasti mutta vahvasti vihjaillen onkin toivottu. Ei näistä viesteitä oikeen saa mitään irti, mitä nyt näyttää pelkäävän suuresti tipahtamista ja pitelee (siksi?) hiljaista profiilia.

Lemnistä mitähän sitä nyt sanois. Aloitti päivän verkkaisesti mutta kirjoitellut sen jälkeen kivanmittaisia viestejä, joissa mun mielestä ihan tarkkanäköisiäkin poimintoja. Ei juuri epäilytä.

Jinmuru on ollut ihailtavan aktiivinen ennen poissaoloaan ja tuntuu muutenkin olevan melko välittömästi pelissä mukana. Ei näytä erityisemmin pelkäävän sanomisiinsa tarttumista lukuun ottamatta tuota Lortsun äänestämisjupakkaa, joka minusta on edelleenkin outo. Okei, Jinmuru ei ehkä halua tulla antiaktiivisuuteen tiputetuksi, mutta hiljaisen äänestäminen esim. viime päivänä epäilyttäneenkin sijaan on vähän hämäävää.

felarof, felarof :D Aktiivinen ja fiksunoloinen pelaaja jolla on teräviäkin kysymyksiä (vaikka onkin mun suhteen ihan hakoteillä. :P). Keskittyy kuitenkin melkoisesti vaan muiden viesteihin (tekee aktiivisesti muille kysymyksiä), muttei itse oikein valoita omia mielipiteitään. Okei, epäilet mua ja Ropsusta, mutta tuskin ollaan ainoita pelaajia, joista sulla on mielipiteitä?

Pimistä ei olekaan kuulunut sitten ensimmäisen viestin, vaikka onkin luvannut tulla laittamaan osaltaan "pelin pyörimään".

Herkkuoone aloitti pelin melko myöhään eikä ole senkään jälkeen kovin montaa viestiä kerennyt kirjoittamaan, mutta toisaalta hänen viestinsä ovat pitkiä ja mun mielestä täynnä ihan hyviäkin pointteja. En osaa kauheasti sanoa mitään mutta ei nyt juuri epäilytäkään.

Lortsu -
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 16.03.2014 13:41:22

Lemni kirjoitti:Rehellisesti sanottuna siksi, että Ropsus on ollut niin hiljaa, että en ole edes tajunnut noteerata koko tyyppiä. Olin tosin Ropsuksen pahistoveri Seepranlihassa ja tiedän hiljaisuuden ja syrjässä pysymisen olevan ominaista pahista pelaavalle Ropsukselle. Arokiuru puolestaan on innostunut monesti jakamaan omia mielipiteitään ja pohdintojaan muiden pelaajien kanssa, ja siksi tuo äkillinen komppailu pisti silmään.

Miksi se, että joku pelaa eri tavalla kuin viime pelissä hyviksenä on mielestäsi epäilyttävämpää kuin se, että joku pelaa tässä pelissä samalla tavalla kuin viime pelissä pahiksena?

Raegan kirjoitti:
felarof kirjoitti:Mä en ole itse asiassa pelannut koskaan nettijuonarissa pahista niin en osaa sanoa, kenet olisin tappanut :)

Eiks tää sitten oo sitä kuuluisaa hyvistelyä? ;)

Lähinnä mä viittasin tuolla siihen, että mulla todennäköisesti pahistoveri olisi vaikuttanut aika paljon yötappoon. Tai sitten olisin tappanut täysin hiljaisen (kuten seepranlihassa tapettiin), koska tällöin kukaan ei voi päätellä mitään pahiksen ja tapetun väleistä viestien perusteella.

Raegan kirjoitti:Ja nyt kun kerran mentiin tämän tyyliseen keskusteluun niin ei, ei olisi kannattanut korostaa ainakaan vielä tässä vaiheessa, ainoastaan siinä tapauksessa jos joku ois kiinnittänyt huomiota/alkanut oikeen tosissaan epäileen.

Miksi ei tässä vaiheessa?

Jitachi kirjoitti:Toisinaan hänen puheenvuoronsa ovat hyvin järkeviä, mutta vastaavasti jotkut hänen tekemisensä pelissä antavat hänestä hieman kyseenalaisen kuvan.

Haluaisitko tarkentaa mitkä tekemiset?

Nyt sitten sitä lupaamaani pohdintaa:

Ropsus: Suht vähän viestejä, joissa ainakin mun huomion kiinnitti tuo komppailu. Tuo pidempikin viesti tuntuu olevan suurimmaksi osaksi selittelyä ja vastailua muiden kysymyksiin. Lisäksi tuo Violetin yötappo sopisi hyvin kuvaan. Tänään hiljennyt kokonaan, yritätkö hiljaisuudella saada muut unohtamaan sut? Pahismainen.

Raegan: Ollut mukavan aktiivinen ja kirjoitellut suht paljon viestejä. Eilisen äänen jättämisen Violetille ymmärrän periaatteessa siltä kannalta, että hän oli Raeganin mielestä pahismaisin, vaikken ihan olekaan äänestysperusteista samaa mieltä. Tämän päivän puolella hämää tuo tietynlainen hyvistely yötapon suhteen. Lievästi pahismainen.

Lemni: Aktiivisuus verrattuna viime peliin on laskenut, mutta kun viestejä tulee niissä on mukavasti pohdintaa ja omia mietteitä. Eniten hänessä mietityttää se, kuinka hyvin voisin mieltää hänet ja Ropsuksen pahispariksi. Erityisesti tuo tietynlainen Ropsuksen huomiotta jättäminen ja epäilyn välttely. Lievästi pahismainen.

Jitachi: Paljon viestejä, tosin suurimmassa osassa tuntuu lähinnä olevan vastauksia muiden kysymyksiin, mutta sanoo myös omiakin mietteitä. Tarkentaa epäilyjensä perusteita vasta kysyttäessä, mikä antaa mulle vähän sellaisen kuvan että epäillään ensin ja keksitään perustelut jälkeenpäin. Tai sitten en vain osaa etsiä perusteluja aiemmista viesteistä ja haluan ne liian rautalangasta väännettyinä :D Neutraali tai ehkä aavistuksen pahismainen.

Jinmuru: On ollut aktiivinen ja osallistunut hyvin peliin. Hänen kohdallaan hämää hieman tietyllä tapaa välinpitämätön suhtautuminen erikoishahmojen menetykseen ja toisaalta myös haluttomuus epäillä ketään (en ainakaan suht nopeasti katsottuna löytänyt yhtään suoraa epäilyä hänen viesteistää), johon liittyy myös tuollainen herättelyäänestäminen. Hän tuntuu myös tosi varovaiselta sen suhteen ettei vahingossakaan epäile ketään mm vastauksessa mun kysymykseen Violetista "Anteeksi silti, jos mun kritiikki oli liian rajua.". Miksi sun pitäisi juonarissa pyytää anteeksi jotain täysin asiallista kommenttia? Pelkäätkö, että joku kiinnittää huomionsa sinuun jos epäilet liian vahvasti tai herätät turhan vahvoja mielipiteitä? Lievästi pahismainen.

Herkkuoone: Silloin kun on viestejä kirjoittanut, niissä on ollut mukavasti asiaa ja omia huomioita. Aika neutraalilta tuntuu tällä hetkellä.

Pimi ja Lortsu: Herätys!

Ja muutenkin herätys ihmiset, peli on ikävästi hiljentynyt tässä viimeisen parin päivän aikana. Okei Jitalla ja Jinmurulla on poissaolot mutta muut! Päivä päättyy kuitenkin jo reilun kuuden tunnin kuluttua ja monella on kuitenkin tänään äänestyspakko. Olettaisin kaikkien äänestämisen olevan helpompaa mitä enemmän on materiaalia.

Oma ääneni lähtee jälleen: ++Ropsus, perusteluja ylempänä sekä aiemmissa viesteissäni.

//Raegan väliin: Mä olen ihan tolkuttoman hidas kirjoittamaan minkään näköisiä laajempia pohdintoja, aka aloitin tämänkin jo aamulla :D
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Ropsus » 16.03.2014 14:37:27

felarof kirjoitti:Ropsus: Suht vähän viestejä, joissa ainakin mun huomion kiinnitti tuo komppailu. Tuo pidempikin viesti tuntuu olevan suurimmaksi osaksi selittelyä ja vastailua muiden kysymyksiin. Lisäksi tuo Violetin yötappo sopisi hyvin kuvaan. Tänään hiljennyt kokonaan, yritätkö hiljaisuudella saada muut unohtamaan sut? Pahismainen.


Ei, en yritä saada muita unohtamaan minua, en vain ole ehtinyt lukea topaa kunnolla enkä kirjoittelemaan mitään. Tarkoitus oli tulla jo aiemmin kirjoittelemaan, mutta kiireet yllättivät. Ja jos katsoo aiempia pelejäni olen mielestäni ollut jokaisessa pelissäni ihan yhtä hiljainen ja kommppaileva roolista riippumatta. Se on vain minun pelityylini. Miten muuten Violetin yötappo sopisi kuvaan? Miulta on vissiin toi selostus mennyt ihan ohi. Voin nimittäin sanoa, että jos pelaisin pahiksena en olisi häntä tappanut, vaan lähtenyt häntä epäilemään ja äänestämään. Joten pahiksena minulla ei olisi ollut mitään motiivia tappaa häntä yöllä, koska hänestä olisi ollut minulle enemmän hyötyä elävänä.

Tämän päivän perusteella minulla ei ole vahvoja tuntemuksia kenestäkään. Felarofista pisti silmään tuo Raeganin mainitsema hyvistely, tosin uskon ainakin tässä vaiheessa hänen selityksensä. Jinmurusta on hieman noussut pahismainen viba tuon hiljaisen äänestämisen takia, mutta toisaalta hänen selityksensä tuntuu ihan okeilta ja eilisen perusteella hän vaikuttaa enemmän hyvikseltä. Mene sitten ja tiedä.

Enempää en nyt tässä vaiheessa päivää osaa sanoa (meikäläinen kun ei oikein pärjää kahdeksan tunnin yöunilla univelkaisen viikon jälkeen ja aivot on ihan puuroa). Ääntä pitäisi kuitenkin heittää joten ++Jinmuru ihan tuon tämän päiväisen perusteella. Tiedän ettei ole järkevää äänestää poissaolevaa, koska hän ei voi tulla puolustautumaan, mutta parempaankaan en tällä hetkellä pysty. Toivottavasti ehdin vielä tulla kirjoittelemaan ennen päivän loppua ja äänikin saattaa vaihtua, jos syytä ilmenee.
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 16.03.2014 15:46:02

Ropsus kirjoitti:Miulta on vissiin toi selostus mennyt ihan ohi.

felarof kirjoitti:Periaatteessa toi yötappo voisi tukea myös sitä, että Ropsus olisi pahis, Violet oli kuitenkin viime pelissä se, joka ensimmäisenä alkoi epäilemään Ropsusta pahikseksi ja Ropsus on tuonut esiin miten ei haluaisi tippua/häntä ärsyttää tippua.

Eikö aika lailla jokainen voisi perustella tuolla että olisi voinut epäillä ja äänestää päivälläkin sitä, ettei ole lynkannut Violetia?
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Lemni » 16.03.2014 17:53:47

felarof kirjoitti:
Lemni kirjoitti:Rehellisesti sanottuna siksi, että Ropsus on ollut niin hiljaa, että en ole edes tajunnut noteerata koko tyyppiä. Olin tosin Ropsuksen pahistoveri Seepranlihassa ja tiedän hiljaisuuden ja syrjässä pysymisen olevan ominaista pahista pelaavalle Ropsukselle. Arokiuru puolestaan on innostunut monesti jakamaan omia mielipiteitään ja pohdintojaan muiden pelaajien kanssa, ja siksi tuo äkillinen komppailu pisti silmään.

Miksi se, että joku pelaa eri tavalla kuin viime pelissä hyviksenä on mielestäsi epäilyttävämpää kuin se, että joku pelaa tässä pelissä samalla tavalla kuin viime pelissä pahiksena?


Perustelu löytyy ihan tuosta lainaamastasi kohdasta. Ropsus on ollut niin hiljaa, että tajusin tämän olevan pelissä oikeastaan vasta siinä vaiheessa kun Herkkuoone esitti kysymyksensä. Ks. myös edellisen viestin loppuosa. En tahtoisi lynkata pelaajaa, jonka pahismaisuudesta ei ole mitään näyttöä, ja hiljaisista pelaajista on pahempi repiä mitään materiaalia irti. Tiedostavan tämän metodin kaventavan mahdollisten pahiskanditaattien verkkoa melkoisesti, mutta en myöskään tahdo äänestää hiljaista siinä toivossa että tämä saattaa olla pahis. Umpimähkään heitetty ääni ei mielestäni edistä hyvisten peliä mitenkään. En mielestäni ole missään vaiheessa aktiivisesti vältellyt Ropsuksen epäilemistä.

Arokiurussa vaivasi muukin kuin tuo komppailu. Taisin mainitakin että päällisin puolin Arokiruu vaikutti samalta kuin aina, pelaa aktiivisesti ja viestissä on sama asiallinen sävy kuin Seepranlihassakin, mutta rupesi komppailemaan varsinkin Jinmurua siinä vaiheessa, kun tämä oli kummastellut Violetin ympäripyöreää aktivointikysymystä. Lisäksi koin Arokiurun hämmennyksen pahisten peitenimien suhteen olevan aika liioiteltua hyvistelyä, koska peitenimistä mainitaan pelin aloitusviestissä varsin selkeästi.

felarof kirjoitti:Lemni: Aktiivisuus verrattuna viime peliin on laskenut, mutta kun viestejä tulee niissä on mukavasti pohdintaa ja omia mietteitä. Eniten hänessä mietityttää se, kuinka hyvin voisin mieltää hänet ja Ropsuksen pahispariksi. Erityisesti tuo tietynlainen Ropsuksen huomiotta jättäminen ja epäilyn välttely. Lievästi pahismainen.


... Eli koska olen mielestäsi pelannut erilailla kuin viime pelissä, jossa vietin osan ajastani pahiksen varapelaajana, olen pahismainen. Ropsus taas on pahismainen, koska pelaa samalla tavalla kuin ollessaan pahiksena. Täh? Menikö minulta jotain ohi?
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 16.03.2014 18:12:16

VÄLIAIKALASKENTAA

Äänet:
1 Lortsu (Jinmuru)
1 Raegan (Jitachi)
1 Ropsus (felarof)
1 Jinmuru (Ropsus)

Tällä hetkellä Lortsu on tippumassa saatuaan äänensä ensin.

Poissaolot:
Jinmuru 14.3.-16.3.
Jitachi 14.3.-16.3.
Jinmuru 28.3.-30.3

Äänestyspakotetut:
Jitachi, Ropsus, Jinmuru, Pimi, Herkkuoone, Lortsu

Herkkuoone, Pimi ja Lortsu ovat vaarassa tippua äänestyspakon vuoksi.

Päivä päättyy tänään 16.3. kello 20 eli noin 1h 50min kuluttua. Äänestyspakossa olijoiden olisi suotavaa äänestää ennen sitä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Raegan » 16.03.2014 19:34:38

felarof kirjoitti:
Raegan kirjoitti:Ja nyt kun kerran mentiin tämän tyyliseen keskusteluun niin ei, ei olisi kannattanut korostaa ainakaan vielä tässä vaiheessa, ainoastaan siinä tapauksessa jos joku ois kiinnittänyt huomiota/alkanut oikeen tosissaan epäileen.

Miksi ei tässä vaiheessa?

Koska kaiken maailman felarofit kiinnittäis siihen heti huomiota, tietenkin. ;) Tosin vaikutat olevan melko skeptinen muutenkin, jos neutraalina pidit heränneistä pelaajista vain Herkkuoonea. :D Mutta joo, pelin läpikäymiseen ja pelaajalistauksen tekemiseen menee yllättävän paljon aikaa..

Onpa kyllä huolestuttavan hiljaista, edes paikalla ei näytä olevaan ketään. Tiedä sitten tuosta äänestystilanteestakaan. Kukaan ei näytä olevan kovin kiihkeästi Lortsua pelastamassa, mutta mikäli joku aktiivinen tippuu, tarvitaan taas enemmän varapelaajia... ää missä kaikki on
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 16.03.2014 20:06:55

Päivä on päättynyt~
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 16.03.2014 20:53:05

2. ilta

Jälleen uusi ilta laskeutui Lontoon ylle. Aikasodan heittämät varjot häälyivät edelleen ilmassa, eikä se rauhoittanut ollenkaan sotaan osallistuvien hermoja, jotka olivat kireällä sen takia, että heidän joukossa oli vihollisia, joiden henkilöllisyydestä heillä ei ollut tietoakaan. Ajatuksen tasollakin se oli hermostuttavaa, mutta iltaa kohden heistä osa kirjoitti yhden kanssakulkijan nimen paperille ja kävi tiputtamassa sen pieneen äänestyslippaaseen, joka istua näpötti puistonpenkillä varsin yksinäisen näköisenä heidän kaikkien katseiden alla. He kaikki olivat hermostuneita, sillä jo ajatuksen tasolla oli mahdollista että heistä kuka tahansa saattoi joutua lähtemään ja jättämään Aikasodasta selviämisen muiden kontolle.

"Taitaa olla taas aika laskea äänet", Mestari kivahti, tämän äänessä oli reuna joka kertoi, että mies ei todellakaan pitänyt siitä että joka ilta heidän piti toistaa sama kuvio kerran toisensa jälkeen - ja kaikki vaiva vain sen takia, että he eivät tienneet, keitä heidän joukkoonsa soluttautuneet dalekit olivat. Jo pelkkä ajatuskin siitä sai Mestarin haluamaan tapella Tohtorin kanssa, sillä hän ei olisi halunnut minkäänlaista interaktiota toisen ajan herran kanssa.

Martha Jones kävi noutamassa sinisen äänestyslippaan ja käänsi sen ympäri. Muutama paperinpalanen leijaili sateen aamulla kostuttamaan maahan ja huokaisten lääkäriopiskelija noukki laput maasta tarkistaen, että niihin kirjoitetut nimet olivat kosteudesta huolimatta yhä kunnossa. Tummahipiäinen nainen vilkaisi vielä kerran ympärilleen varmistaakseen, että kaikki olivat paikalla.

"Missä Tohtori on?" nainen kysyi, mutta tämän vakava ilme suli pian leveään hymyyn, kun hän paikansi Tohtorin juoksemassa pitkähelmainen takki hulmuten heidän luokseen hieman kauempana.

Rose kikatti hiljaa ja pyydysti miehen käsikynkkäänsä ansaiten siitä kaikilta läsnä olijoilta silmien pyöräytyksen.

"Missäs sitä ollaan oltu?"
"Oletteko te koskaan maistaneet niitä ihan uskomattomia leipiä, joita saa tuolta hieman kauempaa? Ne ovat uskomattomia!"
"Tohtori!" Martha päätti puuttua puheeseen ja monet muutkin liittyivät ajan herraa moittivaan kuoroon.
"Anteeksi!" puhuteltu totesi ja kääntyi hymy huulillaan äänilippaan puoleen. "Ääniä! Loistavaa, kerrassaan mainiota!"

Donna pyöräytti silmiään.

"Sinä olet varmaan ainoa tuntemani ihminen, joka on oikeasti innoissaan siitä, että äänestelemme toisiamme."
"Totta kai!" Tohtori säteili, mutta hiljeni kun Martha heilautti käskevästi kättään ja alkoi laskea ääniä.

Lopulta äänet oli laskettu ja lähtijä oli selvillä.

"Jack?"

Puhuteltu armeijatakkiin pukeutunut pitkä mies käännähti kannoillaan ja pudisti päätään.

"Jos te todellakin kuvittelette saaneenne meidät kiinni, niin joudun ilmoittamaan, että olette erehtyneet pahemman kerran. Caan ei ehkä selvinnyt järjissään kostaakseen, mutta te ette ole vielä voitolla - ettekä koskaan tule olemaan."

Jack painoi yhtä nappulaa aikapyörremanipulaattorissaan ja katosi sinisen valon välähdyksessä. Paikalle jääneet tuijottivat toisiaan hämmentyneinä. Miten tässä oli näin käynyt?


Äänet:
1 Lortsu (Jinmuru)
1 Raegan (Jitachi)
1 Ropsus (felarof)
1 Jinmuru (Ropsus)

Täten siis Lortsu tippuu saatuaan äänensä ensin.

Kuolleet: (3/11)
1. päivä: Arokiuru, tavis (Sarah Jane Smith)
1. yö: Violet, tavis (River Song)
2. päivä: Lortsu, dalek Thay (Jack Harkness)

Poissaolot:
Jinmuru 28.3.-30.3

Äänestyspakossa:
Jitachi, Ropsus, Jinmuru, Pimi, Herkkuoone, Lortsu

Pimille ja Herkkuoonelle hommataan varapelaaja, koska he eivät suorittaneet äänestyspakkoaan. Lortsulle ei etsitä varapelaajaa tämän tiputtua muutenkin.

Nyt alkaa 2. yö, joka päättyy huomenna 17.3. kello 20. Yönimiä lähettävät hahmot lähettäköön sitä ennen yönimiä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (2. yö ma 17.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 17.03.2014 20:12:46

3. päivä

Yksinäinen hahmo vaelteli näennäisen päämäärättömästi pitkin Lontoon katuja. Hahmolla kuitenkin oli suunnitelma. Hän tiesi tarkalleen, mihin hän oli matkalla ja mitä tekemään. Powell Estate oli yksiä Lontoon vuokra-alueista ja tällä kertaa hän ei ollut sielä vierailemassa ainakaan siinä kaikista klassisimmassa mielessä. Hän oli töissä - tavallaan - eikä työtehtävä olisi kovinkaan miellyttävä sen kohteeksi joutuvalle henkilölle.

Pienen kerrostaloasunnon edessä dalek Sec olisi hymyillyt, jos hän olisi omassa hahmossaan siihen kyennyt, ollessaan kykenemätön sellaiseen tunteenilmaisuun hän vain tyytyi kääntämään silmänsä kohti kohdeasunnon ikkunaa ja alkoi leijua kohtisuoraan ylös; aina siihen asti, kunnes hän saavutti kohteensa ja pystyi menemään ikkunan läpi asuntoon. Särkyvän lasin aikaansaama räsähtely hätkähdytti Jackie Tylerin hereille ja vaalea nainen nousi kirkuen vuoteestaan. Naisen silmät laajenivat, kun tämä huomasi edessään odottavan dalekin.

"APUA!" nainen kiljui, tietäen että kukaan ei hänen huutojaan kuulisi yön pimeydessä. Ulkoa kantautuva sateen ropina hautasi asunnon äänet varsin tehokkaasti alleen ja katsoessaan kuolemaansa silmiin Jackie ei edes jaksanut välittää siitä, että likomärkä dalek aiheutti juuri lätäkköä hänen huoneensa matolle.

"Tuhotaan!"

Kuolleet: (4/11)
1. päivä: Arokiuru, tavis (Sarah Jane Smith)
1. yö: Violet, tavis (River Song)
2. päivä: Lortsu, dalek Thay (Jack Harkness)
2. yö: Herkkuoone, tavis (Jackie Tyler)

Poissaolot:
Jinmuru 28.3.-30.3

Äänestyspakot:
Lemni, Raegan

Nyt alkaa päivä numero 3 ja se päättyy perjantaina 21.3. kello 20. Violet tulee pelaamaan Pimin tilalle, Herkkuoonelle ei tarvittu varapelaajaa, koska hän tippui yöllä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä su 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 17.03.2014 20:59:03

Alan pikku hiljaa huolestumaan tähän, että poissaoloni aikana tulleet viestit olivat kertahuitaisulla luettavissa :/ Antiaktiivinen peli ei ole koskaan hauskaa, oli voittaja kuka tahansa.

Mut joo, nyt takaisin pääaiheeseen.

felarof:
Jitachi kirjoitti:Enemmänkin mua vaivaa tossa se, että hän vakuutteli hymiön kera, ettei tappanut Violetia. Oli se vitsiksi tarkoitettu tai ei, juonarissa tuollaisten laukominen pistää heti silmään.


Toisin sanoen:
Raegan kirjoitti:Olipas kyllä omituinen yötappo. :D Olettaisin että pahis on nyt joku sellainen joka tykkää aktiivisesta pelistä mutta haluaa antaa hiljaisille viel mahdollisuuden. Vähän niinku minä :DD Mutta en olis kyllä tässä tapauksessa tappanut Violetia.)


Raegan: Myönnän, että eilinen ääneni sulle oli hieman mututuntumalla, koska oma aikani loppui miettimisessä poissaoloni takia kesken ^^' Periaatteessa olisin voinut myös Jinmurun lailla heräämätöntä äänestellä, mutten oikein katsonut reiluksi, että olisimme kahdestaan luoneet epävarmasta pelaajasta lähes mahdottoman tilanteen.

Laskisin tässä tilanteessa Jinmurun todennäköiseksi hyvikseksi, pidän pahikselle hieman riskialttiina strategiana ruveta äänestelemään omaa kaveriaan, ja asettamaan hänet putoamisvaaran alle. Kuitenkin, jos Lortsu putoaisi antiaktiivisuuteen, niin pahis olisi voinut laskea mahdollisesti saavansa uuden pahisparin varapelaajaksi.

Mua hieman mietityttää tällä hetkellä felarof, joka tuntuu tällä hetkellä lähinnä kyselevän ja keskittyvän lähinnä pariinnpelaajaan. Omituiseksi asian tekee se, että kyselee myös asioita, jotka on jo selitetty, ja pahoittelee sitä, että kysymyksen vastaus löytyy jo valmiiksi pelitopassa, jos vain jaksaisi lukea yhtään tarkemmin. Miksi et tunnu keskittyvän kunnolla peliin?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 17.03.2014 21:49:01

Olipas taas jännä yötappo, tai siis luulisi pahisten mielummin tappavan jonkun, joka ei ole vaarassa kuolla antiaktiivisuuteen. Tai sitten lynkkaus tapahtui arvalla, mikä kaiketi jättäisi Pimin (Violetin) ainoaksi mahdollisuudeksi. Tai pahikset olettivat hänen saavan varapelaajan ja että hän olisi jompi kumpi hyvisten erikoishahmoista. Mediapuhuja koska tämän toistaiseksi ainoa viesti tuli niihin aikoihin kun Herkkuoone on ollut hereillä tai yllyttäjä, mahdollisesti koska yllyttäjä olisi osunut yllyttämään pahista? Tai sitten pahis haluaa vaan trollata ja katsoa kun me ihmetellään outoja yötappoja :D ..joo mulla on liikaa teorioita.

Lortsun pahiskaverista nyt on vähän paha mennä sanomaan oikein mitään. Ainoat teoriat, mitkä mulla tulee mieleen on tuo Pimi/Violet tai sitten Jinmuru, joka olisi olettanut tämän kuolevan antiaktiivisuuteen joka tapauksessa ja halusi näyttäytyä hyvismäisempänä. Ehkä vähän kaukaa haettuja varsinkin jälkimmäinen.

Lemni kirjoitti:
felarof kirjoitti:Lemni: Aktiivisuus verrattuna viime peliin on laskenut, mutta kun viestejä tulee niissä on mukavasti pohdintaa ja omia mietteitä. Eniten hänessä mietityttää se, kuinka hyvin voisin mieltää hänet ja Ropsuksen pahispariksi. Erityisesti tuo tietynlainen Ropsuksen huomiotta jättäminen ja epäilyn välttely. Lievästi pahismainen.

... Eli koska olen mielestäsi pelannut erilailla kuin viime pelissä, jossa vietin osan ajastani pahiksen varapelaajana, olen pahismainen. Ropsus taas on pahismainen, koska pelaa samalla tavalla kuin ollessaan pahiksena. Täh? Menikö minulta jotain ohi?

En mä mielestäni tuossa kohdassa sanonut, että olisit epäilyttävä, koska pelaisit eri tavalla kuin seepranlihassa? Mutta joo, toi mun Ropsus-Lemni pahispariteoria taitaa joutaa joka tapauksessa romukoppaan nyt kun Lortsu paljastui toiseksi pahikseksi.

Ja Ropsus, mä yleensä löydän lähes kaikista sekä hyvismäisiä, että pahismaisia piirteitä, eli mun mielestä pääsääntöisesti kaikki on ainakin jonkin verran epäilyttäviä :) Tosin yleensä saan listauksiini hyvismäisiäkin, mulla vaan tuli vähän kiire tuon kanssa niin en ehtinyt pohtia motiiveja läpi kunnolla. Yritin laittaa noita pahismainen/lievästi pahismainen, jotta siitä saisi jonkin kuvan, ketkä ovat mielestäni epäilyttävimpiä.

//Jita väliin:
Jitachi kirjoitti:Mua hieman mietityttää tällä hetkellä felarof, joka tuntuu tällä hetkellä lähinnä kyselevän ja keskittyvän lähinnä pariinnpelaajaan. Omituiseksi asian tekee se, että kyselee myös asioita, jotka on jo selitetty, ja pahoittelee sitä, että kysymyksen vastaus löytyy jo valmiiksi pelitopassa, jos vain jaksaisi lukea yhtään tarkemmin. Miksi et tunnu keskittyvän kunnolla peliin?

Joo, mä kyselen paljon. Yleensä, koska haluan tarkennuksen johonkin huomioni kiinnittäneeseen kohtaan, tai en ole varma mihin joku sanomisellaan viittaa tai kuinka sitä pitäisi tulkita (esimerkiksi tuo sinun "vastaavasti jotkut hänen [Raeganin] tekemisensä pelissä antavat hänestä hieman kyseenalaisen kuvan" antoi mun mielestä ymmärtää, että tällaisia asioita olisi ollut useita), välillä ihan vain hiillostaakseni pelaajaa vähän ja katsoakseni, tuleeko sieltä jotain outoja reaktioita. Mä koen paremmaksi mielummin kysyä, kuin olettaa. Ja en ainakaan nopeasti lukaistuna löytänyt yhtään kohtaa, jossa pahoittelisin kysymystäni? Ja en nyt tiedä voiko sanoa, että keskityn vain pariin pelaajaan, jos mun edellisessä pitkässä viestissä on listaus kaikista pelaajista ja sitä edellisessäkin (pitkässä) pohdin kolmea?
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 17.03.2014 22:06:57

Pyydän anteeksi, onnistuin näemmä lukemaan asioita tyhjästä :D Mut mitä pariin kolmeen kaveriin keskittyminen tarkoittaa, niin tarkoitin juuri sitä, ettet ole pidempää mietintäviestiä lukuun ottamatta oikein ainakaan näkyvästi noteerannut muita mahdollisuuksia, mut toisaalta, kukin pelaa omalla tavallaan?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 17.03.2014 22:42:40

^Joo mäkin voisin laajentaa pohdintaani muihinkin pelaajiin :) Toisaalta koen myös mielekkääksi keskittyä sellaisiin pelaajiin, jotka sillä hetkellä epäilyttää.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (2. päivä su 16.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 18.03.2014 01:07:36

Eikä, mikä tuuri :DD Periaatteessa oisin kerenny sunnuntaina illalla äänestämään jotakin "kunnolla", mutta lopulta tulin tajusin, että oisin vaan kumminki vaan päätyny komppailemaan jotakuta, ku omat äänestysperusteet oli aika vähissä. Ja mua oikeesti otti todella paljon päähän se, että Lortsu ei ollu ees heränny. Aattelin siis kerranki äänestää just niinku musta itestä tuntu hyvältä, enkä taipua muitten mielipiteisiin niinku mulla oli ennen vähän enemmän tapana. Lisäksi yötaposta pysty vähän päättelemään, että se saatto mennä varanimellä/arvontana/tms. Kuten voi päätellä myös tämän yön taposta. Paitsi jos meillä on todella kunniallinen, kohtelias tai vähäsen hupsu pahis vielä jäljellä, kun ei halunnu parantaa voittomahollisuuksiaan antamalla antiaktiivien pudota itsestään.
Mut niin, toisaalta nyt pitää vähän katella, että kuka on ollu hiljasten pudottamista vastaan. En sano, että sieltä joukosta automaattisesti pahis löytyis, mut se on yks mahollisuus.

Ihmettelen kyllä Herkkuoonen antiaktiivisuuteen putoamista (vaikka kuolikin sitten yöllä), ku hän oli niin hyvin mukana :/ Varmaan irl:ssä tapahtui jotain?

Jitachi kirjoitti:Jinmurun haluttomuus miettiä mahdollisia pahiksia valmiin materiaalin pohjalta sekä halu randomäänestää ovat kieltämättä molemmat aika omituisia juttuja. Lisäksi sanoit, ettei se tule olemaan lopullinen ääni. Haluaisitko kertoa, missä vaiheessa suunnitelmiisi kuului antaa lopullinen ääni?
- -
//Jinmuru. Selittää hieman tilannetta, mutta en ymmärrä. Jos tilanne on sellainen, että et ehdi peliin osallistua, niin poissaolon olisi voinut määrittää alkavaksi tänään, jolloin sulla ei olisi myöskään ollut äänestyspakkoa?

Suunnitelmiin kuului äänestää "kunnolla" sunnuntain aikana, mutta Real Life™ tapahtui. Enkä nähnyt sille loppujen lopuksi tarvetta.
Eikä kyse ollu siitä, etten halunnu miettiä pahiksia, vaan en kerennyt. Nytkään en tosin kerkeäis, mut silti oon täällä. Ja ymmärrän randomäänestämisen varmaan eri tavalla ku sää: mulle se on sellasta "No vaikkapa tuo Rouva X tuosta ku en muuta keksi lol", mut mulla motiivina oli se, että Lortsu ois todennäkösesti kumminki pudonnu antiaktiivisuuteen.
En ollu tarpeeks fiksu, et oisin laittanu poissaolon alkamaan aikasemmin, ku aattelin vaan että "No tuollon oon vielä kämpillä".

Raegan kirjoitti:
felarof kirjoitti:Mitä tarkoitat Jinmurun kimpaantumisella?

Jinmuru on ollut aikaisemmissa viesteissään täynnä räiskyvää positiivisuutta, mutta nyt kun hänen äänelleen tuli tyrmäys useammaltakin taholta, muuttui mun mielestä viestien sävy aika voimakkaastikin.

No ei jaksa hymyilyttää kun ihmiset ei ymmärrä :'D Ja yritin ilmasta asiani mahollisimman nopeesti, kiire kun oli.

felarof kirjoitti:Jinmuru: On ollut aktiivinen ja osallistunut hyvin peliin. Hänen kohdallaan hämää hieman tietyllä tapaa välinpitämätön suhtautuminen erikoishahmojen menetykseen ja toisaalta myös haluttomuus epäillä ketään (en ainakaan suht nopeasti katsottuna löytänyt yhtään suoraa epäilyä hänen viesteistää), johon liittyy myös tuollainen herättelyäänestäminen. Hän tuntuu myös tosi varovaiselta sen suhteen ettei vahingossakaan epäile ketään mm vastauksessa mun kysymykseen Violetista "Anteeksi silti, jos mun kritiikki oli liian rajua.". Miksi sun pitäisi juonarissa pyytää anteeksi jotain täysin asiallista kommenttia? Pelkäätkö, että joku kiinnittää huomionsa sinuun jos epäilet liian vahvasti tai herätät turhan vahvoja mielipiteitä? Lievästi pahismainen.

Noista erikoishahmoista oonki jo jauhanu aika paljon, joten en puutu tuohon.
Violetin tapauksessa pyysin anteeks, ku olin väärässä. Enkä halua että ihmisille tulee paha mieli mun takia. Ehkä osittain sen takia en oikeen osaa epäillä ketään: yleensä saan vaan hyvisvibaa, mutta nyt monet ovat enemmänkin neutraaleja, esimerkiks Herkkuoonea arvelin mediapuhujaksi, mutta hän oliki sitte tavis (tyhmät dalekit, ei saa tappaa Jackie Tyleria ;____; Ja miks Jack aka yks mun lempihahmoista oli pahis, yhyy). Mut näistä lisää myöhemmin. Ei ingame-offista vaan mahollisista pahiksista. Mut nyt mun aivot ei toimi yhtään, joten häippäsen nukkumaan.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 77 vierailijaa

cron