Seepranlihaa sipulipedillä WORLD END

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 31.01.2014 00:35:40

Jeii, pitkästä aikaa pelaamaan! Terppa uusille ja vanhoille! c:


Violet kirjoitti:zey: Miksi yllytät Lemniä käyttämään herätysääntä, kun et käytä sitä itse?


Kummallisen agressiivinen kommentti, pisti silmään. En nähnyt Zeyn kommentissa pahemmin yllyttämistä.

Toiselta kantilta taas Zeyn ylirauhalliset kommentitkin häiritsevät. Zey ei tunnetusti ole mikään agressiivinen pelaaja, mutta itse olisin kyllä tuossa tilanteessa närkästynyt, koska Violet tuntui analysoivan Zeyn viestiä ihan omasta päästään.

Mitä, nyt Muskin sanoo että Zey johdattelee, onko miulla nyt mennyt joku ohi. xD Toki tuon "mikset tahtoisi" voisi ajatella sellaisella pahismaisen johdattelevalla "mikset söisi tätä myrkkyomenaa lumikkiseni" -äänellä, mutta asianyhteydestä on aika selvää että sanoja ei ole tarkoitettu siihen muotoon.

Zey kirjoitti:Mieleeni tuli kaksi vaihtoehtoa, joista ensimmäisen sanoinkin (et halua huomiota). Toinen mikä tuli mieleen, on se, ettet kenties oikeasti haluakaan pelaajien heräävän. Miksi halusit tietää nämä? Ymmärtäisin asian muiden kohdalta, sillä he voisivat haluta miettiä voisiko näkökulmassani olla jotain perää, mutta itsehän tiedät motiivisi.


Miten nämä motiivit tuntuu nyt mulle vaan jotenkin hatustavedetyiltä. Ihan oikeastiko ajattelit näitä vai provosoitko vaan Lemniä?

felarof kyselee paljon mutta tarinoi vähän. Satusetä Horaa ei tykkää, enemmän pohdintaa peliin!

Hm, pieni vetäytyminen Zeyltä Lemnin ehdotukseen että epäilisi tätä avoimesti tuntuu jotenkin harkitsemattomalta, koska Zey vetää kiirekortin esiin. Toki on varmaan oikeastikin kiire, mutta kun sulla on ollut aikaa kuitenkin kirjoitella viestejä läpi sivun, niin miksei yhtäkkiä ole aikaa siinä sivussa pohtia vähän Lemniä. Tuntuu vähän "mullon kiire en voi vastata" -tyyliseltä perääntymiseltä tilanteesta, jottei se paisuisi sen suuremmaksi.

Violet kirjoitti:Kysymyksenä kaikille: Miten ajattelit edistää peliä? Ja ketä äänestäisit, jos sinulla olisi nyt äänestyspakko?


A) viestittelemällä. C: Minkä takia päädyit tällaiseen kysymykseen, miten oletit sen edistävän peliä?
B) Äägh miullahan on äänestyspakko. D: ei mitään hajua vielä. Olette olleet kovin hajuttomia.

arokiuru kirjoitti:Zey heittää itseni suuntaan heti pientä epäilyä, mutta se on tässä vaiheessa peliä vain hyvä, ainakin on mahdollisuus että keskustelua herää


Pientä uhrautumisen makua tässä kommentissa. "Ei se mitään kun minua epäillään, yhteisen hyvän vuoksi vain"

arokiuru kirjoitti:Mieluummin sitten vaihtaisin ääneni jollekin, joka on jo puhunut ja jonka puheista herää edes jonkinasteista pahisvibaa


Onko tässä vaiheessa tietoa, kuka se joku voisi olla?

felarof kirjoitti:Mä voin mieltää oikeestaan kaikki enemmän puhuneet pahiksiksi, mutta koska mun vibat perustuu tällä hetkellä lähinnä mielikuviin/muiden huomautuksiin en koe, että niiden sanomisesta ääneen olisi hyötyä


Huono asenne! Kaikesta sanomisesta on hyötyä! Mur

Zeyn väittely Lemnin kanssa tuo lieviä hyvisviboja, koska pahiksen on aina riskialtista lähteä väittelemään ekana päivänä noin ankarasti.

Violetin ääni arokiurulle on vähän random. Toisaalta muistelisin ettei Violet useinkaan tee mitään superperusteluja äänilleen. Perusteli Zeylle ihan hyvin miksi valitsi arokiurun eikä musia.

Jee, felarof analysoi! Jännä tuo epäily Musia kohtaan, kuitenkin aika pienin perustein. Itse voin sanoa omasta kokemuksesta että vaikka kävisi paikalla Kylässä, ei silti ole välttämättä aikaa kirjoittaa vaan saattaa vaan nopsaan lukea viestit että pysyy kärryillä. Tiedä sitten tästä, mutta en muista Musin olleen hirmu aktiivinen viime peleissä joten en menisi vielä tuosta epäilemään.

Arokiurun kohdalla aika jännä että fela ensin kertoo epäilyksiä aroa kohtaan ja sitten kallistuukin lopulta pitämään häntä hyvismäisenä. Jäi vähän kummastuttamaan.

Violet kirjoitti:Lemni: Miksi välittäisin pahiksena siitä, putoatko sinä vai Arokiuru tänään? Pahiksena olisin voinut olla hiljaa päivän loppuun, antaa sinun tippua ja valitella seuraavana päivänä koeviikon kiireitä.


Pakko todeta tähän väliin, että tuo oli melkein liikuttavan suoraan sanottu. Upeaa Violet, upeaa.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 31.01.2014 12:25:53

Horaaneko kirjoitti:
felarof kirjoitti:Mä voin mieltää oikeestaan kaikki enemmän puhuneet pahiksiksi, mutta koska mun vibat perustuu tällä hetkellä lähinnä mielikuviin/muiden huomautuksiin en koe, että niiden sanomisesta ääneen olisi hyötyä


Huono asenne! Kaikesta sanomisesta on hyötyä! Mur


Tosta mun alkuperäsestä lauseesta oikeastaan puuttuu puolet, mä pystyin tossa vaiheessa (ja edelleen) löytämään kaikkien toiminnalle sekä hyvismäiset, että pahismaiset motiivit. Se, miksi en kirjoittanut niitä tuossa kohtaa auki, johtuu ennen kaikkea siitä, että mun "perustelut" tossa vaiheessa esimerkiksi Zeyn suhteen oli luokkaa "vaikuttaa hyvismäiseltä, mutta toisaalta Lemni sanoi Musin huomanneen, että Zey pelaa eri tavalla kuin normaalisti". Mikä ei oikeastaan pitänyt edes paikkaansa, sillä Mus sanoi Zeyn yhdessä kysymyksessä olleen johdatteleva sävy, "mikä ei yleensä hänen pelityyliinsä kuulu" (mistä tuskin voi vielä sanoa, että Zey pelaisi ylipäänsä eri tavalla kuin normaalisti). Eli mun vibat perustu siihen mitä joku toinen oli sanonut jonkun sanoneen. Koen, että tämän tyyppisten viboihin ja mielikuviin liittyvien perusteluiden sanominen ääneen vain sekottaa peliä, sillä se ei välttämättä perustu siihen, mitä pelissä oikeasti on tapahtunut.

Sanoin Musia pohtiessani, että saattaa toki olla kiireinen hyviskin :) Toisaalta puhdas kysymykseen vastaaminen ja oman toiminnan perusteleminen ei (ainakaan multa) vie yhtä paljon aikaa kuin esimerkiksi muiden viestien analysointi. Paitsi tietysti, jos omia sanomisiaan pitää miettiä erityisen tarkasti, mikä saattaisi viitata pahikseen.

Missä vaiheessa kerron epäilyksiä Arokiurua kohtaan? Tarkoitin sillä, että pystyn keksimään Arokiurun neutraaliiudelle kaksi motiivia, joista itse kallistun jälkimmäisen puoleen. Tämä mm siksi, että hän sanoo pelanneensa suht vähän ja tippuneensa viime pelissä aikasin, mikä helposti aiheuttaa tiettyä varovaisuutta myös hyviksessä.

Toiselta kantilta taas Zeyn ylirauhalliset kommentitkin häiritsevät. Zey ei tunnetusti ole mikään agressiivinen pelaaja, mutta itse olisin kyllä tuossa tilanteessa närkästynyt, koska Violet tuntui analysoivan Zeyn viestiä ihan omasta päästään.

Miksi olisit närkästynyt? Olisiko närkästymisestä ollut jotain hyötyä?

Arokiuru: Vaikuttaako sun mielestä Zey ja Violet tällä hetkellä enemmän hyvismäisiltä vai pahismaisilta? Mun mielestä on hyvä, että tuot viestissäsi esiin mietteitäsi laajemmin (koska mä en ainakaan pysty tässä vaiheessa mieltämään ketään puhtaasti hyvismäiseksi/pahismaiseksi), mutta kokisin hyödylliseksi, että tekisit myös jonkin näköisen loppupäätelmän henkilöstä, eli vaikuttaako hän mielestäsi enemmän hyvikseltä/pahikselta/neutrilta + miksi juuri siltä.

Violet kirjoitti:Ja mitä tulee Arokiurun epäilemiseen, niin epäilen häntä, ja niin sinunkin pitäisi. Vai onko sinulla varmaa näyttöä hänen hyvismäisyydestä?

Violet: Ööö. Onko sulla sitten varmaa näyttöä Arokiurun pahismaisuudesta? Tai kenenkään muun hyvismäisyydestä? Oletko pahis ja tiedät ketkä on pahiksia/hyviksiä?

Musta tää oli jotenkin tosi häiritsevä ja aika epäilyttävä kommentti, sillä ei kai kenelläkään ole varmaa näyttöä jonkun hyvismäisyydestä/pahismaisuudesta. Ymmärrän, että haluaa muidenkin äänestävän sitä, jonka kokee itse pahismaiseksi, mutta toi vaikutti mun mielestä jotenkin epäilyttävän agressiiviselta.

Yötappoa nyt on sinällään on vähän paha mennä analysoimaan, kun Jii ei suutaan tässä topicissa ehtinyt avaamaan. Hiljaisen tappamiselle pystyn keksimään useitakin motiiveja:
1. Ei haluta antaa pelaajille materiaalia, mistä päätellä pahiksia. Tämän perusteella pahis voisi olla kuka vaan.
2. Halutaan pitää peli aktiivisena. Tämä viittaisi siihen, että ainakin toinen pahiksista olisi suht aktiivinen.
3. Halutaan meidän päätyvän ajattelemaan, ettei pahis kuulu puhumattomiin, kun kerran heitä tiputtavat. Eli pahis olisi yksi puhumattomista.

Itse kallistuisin ehkä eniten tuon ensimmäisen puoleen, mutta onko jollain enemmän pelanneista tietoa, että jollakulla on taipumusta tappaa hiljaisia pahiksena ollessaan?

Lisäksi ++Hagrid, oot ollut paikalla sen jälkeen kun peli on alkanut, eli olettaisin sun huomanneen tän. Tule sanomaan moi :)
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 31.01.2014 13:38:14

Felarof kirjoitti:Onko sulla sitten varmaa näyttöä Arokiurun pahismaisuudesta? Tai kenenkään muun hyvismäisyydestä? Oletko pahis ja tiedät ketkä on pahiksia/hyviksiä?

Ei, minulla ei ollut konkreettista näyttöä, vain epäilyjä. Ei Zeylläkään ollut konkreettista näyttöä Lemnin pahismaisuudesta tai Lemnillä minua vastaan meillä kaikilla oli vain epäilyjä.

Miksi sitten änestin? Äänestämättä jättäminen tarkoittaa sitä, että minulle on yhdentekevää kuka putoaa, mutta koska pidin Arokiurua lievästi pahismaisempana kuin muita, niin äänestin häntä. Äänestämättömyydelle on neljä syytä: 1. et välitä kuka putoaa, 2: Et yksinkertaisesti ehdi tai unohdat äänestää, 3: Putoava henkilö on jo valmiiksi se, ketä epäilet tai 4: Äänestäminen tuo liikaa epäilyjä sinua kohtaan. Mihin sinä näistä sitten putoat?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 31.01.2014 14:29:51

^En ehtinyt.

Ei mua epäilytä se, että sä äänestit Arokiurua epäilyjen pohjalta. Se on vähän tämän pelin idea, että äänestetään sitä, joka epäilyttää eniten ;) Mua vaan hämmentää, että yrität kysyä Lemniltä varmaa näyttöä jostakin pelaajasta.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 31.01.2014 15:18:25

Se varma näyttö kommentti tuli siihen, kun Lemni kyseenalaisti äänestysperusteeni ja kysyi epäilinkö Arokiurua tosissani. Epäilen siis kaikkia henkilöitä ihan tosissani kunnes saamme jotain varmaa (tai lähes satavarmaa) tietoa. Jos vaikka suojelija onnistuisi suojelemaan jotakuta, ja suojelija tulee seuraavana päivänä esiin paljastaen ketä suojeli, niin pitäisin suojelijaa satavarmana hyviksenä (ellei käy niin, että pahis esiintyy suojelijana(mikä on yleensä epäedullista)) ja suojeltua lähes satavarmana hyviksenä (pahishan voisi yrittää tappaa toista puolulaistaan, jos aavistaa, että suojelija aikoo suojella tätä, mutta näin ei käy käytännössä koskaan, joten suojeltu on erittäin suurella todennäköisyydellä hyvis). Jos ei mitään tämmöistä tietoa tule, niin epäilen kaikkia; heitäkin, jotka laitan mahdollisissa listauksissani hyvismäisiksi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 31.01.2014 18:39:47

Arokiuru kirjoitti:- ei halunnut kommentoida, ketä äänestäisi jos hänellä olisi äänestyspakko

Miksi tämä tekee Violetista epäilyttävän?

Horaaneko kirjoitti:Zey ei tunnetusti ole mikään agressiivinen pelaaja, mutta itse olisin kyllä tuossa tilanteessa närkästynyt, koska Violet tuntui analysoivan Zeyn viestiä ihan omasta päästään.

Jos mä närkästyisin aina kun en ymmärrä miksi jonkin asian takia mua epäillään niin olisin närkästynyt aina kun mua epäiltäisiin. :D Itselle kun kaikki sanomiseni tuntuu loogisilta ja itsestäänselviltä, mutta muista ei aina tunnu niin, joten se on vain hyväksyttävä.

Horaaneko kirjoitti:Ihan oikeastiko ajattelit näitä vai provosoitko vaan Lemniä?

Ihan oikeasti ajattelin niitä.

Horaaneko kirjoitti:Toki on varmaan oikeastikin kiire, mutta kun sulla on ollut aikaa kuitenkin kirjoitella viestejä läpi sivun, niin miksei yhtäkkiä ole aikaa siinä sivussa pohtia vähän Lemniä. Tuntuu vähän "mullon kiire en voi vastata" -tyyliseltä perääntymiseltä tilanteesta, jottei se paisuisi sen suuremmaksi.

On nopeaa kirjoittaa mitä mieleen tulee kun lukasee tulleet viestit läpi, mutta pohtiminen vie kauemman aikaa kun täytyy lukea useampaan otteeseen viestejä ja miettiä järjestelmällisemmin viestin sävyjä, mahdollisia syitä jne. Vastasin kuitenkin hänen kysymykseensä eli en sanonut hänen epäilyttävän kun en tiennyt epäilyttikö hän minua ja kun tiesin epäilyttikö hän minua, niin kerroin asiasta. En siis missään vaiheessa jättänyt vastaamatta hänen kysymykseen.

felarof kirjoitti:Itse kallistuisin ehkä eniten tuon ensimmäisen puoleen, mutta onko jollain enemmän pelanneista tietoa, että jollakulla on taipumusta tappaa hiljaisia pahiksena ollessaan?

Itse en oikeastaan tiedä kuka ei olisi tappamassa hiljaisia. Itselläkin on tapana pahiksena tappaa hiljaisia mikäli erikoishahmoista ei ole mitään hajua/niitä ei ole pelissä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 01.02.2014 12:11:15

Horaaneko kirjoitti:
arokiuru kirjoitti:Zey heittää itseni suuntaan heti pientä epäilyä, mutta se on tässä vaiheessa peliä vain hyvä, ainakin on mahdollisuus että keskustelua herää


Pientä uhrautumisen makua tässä kommentissa. "Ei se mitään kun minua epäillään, yhteisen hyvän vuoksi vain"


Huomaa sana "pientä" omassa viestissäni. En tulkitsisi tätä uhrautuvuudeksi. Tai ainakin itse en uskonut että Zey aivan tosissaan minua epäilisi. Tämä "pientä epäilyä" tapahtui heräämisviestini perusteella, joten luonnollisesti Zeyllä ei voinut olla paljon perusteita todellisiin epäilyihin. Ei siis minullakaan syytä "uhrautuvuuteen".

Horaaneko kirjoitti:
arokiuru kirjoitti:Mieluummin sitten vaihtaisin ääneni jollekin, joka on jo puhunut ja jonka puheista herää edes jonkinasteista pahisvibaa


Onko tässä vaiheessa tietoa, kuka se joku voisi olla?


Violetin suuntaan kallistuisin jos juuri nyt pitäisi valita. Hän on ainoa, josta minulla on jonkinlaista kuvaa, niinkuin edellisessä viestissä vähän avasinkin. Kuitenkin, Violetin kommentti "jos olisin pahis" on kuitenkin aika hyvismäinen, että sitä on vaikea sovittaa tähän pahis-Violet -kuvaan. Ellei se juuri ollut pahis-Violetin tarkoitus: "Kirjoitanpa näin, jotta saisin perusteltua miksi en olisi pahis ja ehkä hälvennettyä epäilyksiä."

felarof kirjoitti:Arokiuru: Vaikuttaako sun mielestä Zey ja Violet tällä hetkellä enemmän hyvismäisiltä vai pahismaisilta?


Violetista olen samaa mieltä kuin aiemmin. Hän ei ole myöskään ottanut kantaa mielipiteeseeni, joten minulle ei ole ehtinyt muodostua uutta kuvaa. Enemmän pahiksen kuin hyviksen oloinen tässä vaiheessa.

Zeystä on vaikeampi muodostaa kuvaa. Hän on vastaillut tyynen rauhallisesti hänelle osoitettuihin kysymyksiin ja syytöksiin. Rennon rauhallisen sijaan saan kuitenkin vakavan rauhallisen kuvan (kyllä, siinä on ero). En osaa tarkkaan sanoa, mistä mielikuvani johtuu, joten tässä vaiheessa Zey putoaa hämärään välimaastoon.

Zey kirjoitti:
Arokiuru kirjoitti:- ei halunnut kommentoida, ketä äänestäisi jos hänellä olisi äänestyspakko


Miksi tämä tekee Violetista epäilyttävän?


Koska pahis tietää kuka on hyvis/pahis, ei hänen tarvitse epäillä ketään - vain teeskennellä epäilevänsä. Pahis joutuu siis keksimään hyviksestä jotain, mikä tekisi tästä epäilyttävän, jotta saisi muut äänestämään tämän hyviksen pois. Nämä perustelut täytyy siis keksiä hyvin, koska heppoiset epäilyperusteet voivat kääntyä epäilijää vastaan. Helpompi ja ehkä turvallisempi tapa pahikselle olisi siis olla kommentoimatta tuota kysymystä, jottei herättäisi epäilyksiä esimerkiksi tämän epäillyn hyviksen taholta.

Sitten Zeyltä tuli tämä jännä kommentti:

Zey kirjoitti:Itse en oikeastaan tiedä kuka ei olisi tappamassa hiljaisia. Itselläkin on tapana pahiksena tappaa hiljaisia mikäli erikoishahmoista ei ole mitään hajua/niitä ei ole pelissä.


Zey myöntää, että jos hän olisi pahis, yötappotilanne näyttäisi juuri tältä. Tämä kiinnitti huomioni, mutta mitään tulkintaa tästä ei voi johtaa. Hyvis-Zey antaisi tuollaisen lausunnon, koska haluaa aidosti kommentoida tilannetta ja ajatella, mitä pahis ajattelisi. Pahis-Zey puolestaan sanoisi noin, koska tuommoinen kommentti voi herättää huomiota, ja mahdollisesti hälventää epäilyjä. Pahis-Zeyn mahdollinen ajatusten kulku: kerron pahistaktiikkani --> saan muut ajattelemaan ettei pahis kertoisi taktiikkaansa --> hälvennän itseeni kohdistuvia epäilyjä.

Ongelmana on, että shakkilaudan voi aina kääntää ympäri, ja miettiä siirtoja toisen osapuolen (hyvis/pahis) näkökulmasta. Lähes kaiken voi perustella sekä hyviksen että pahiksen motiivein.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 01.02.2014 12:45:09

Arokiuru: En siinä vaiheessa osannut kommentoida ketä pidin pahismaisimpana. Huomioin vielä, että sinäkään et sanonut eilen ketä pitäisit epäilyttävänä, vaan sanoit hoitavasi äänestyspakkosi pois äänestämällä hiljaista. Miten se edistäisi peliä? Ja aika hassua, että puhut siitä, kuinka en kommentoinut ketä äänestäisin, ja että se olisi suuri mysteeri ketä tällä hetkellä epäilisin. Minähän äänestin eilen, joten enkö ole sillä tavalla kertonut ketä epäilen? Liikut nyt heikoilla jäillä.

++Arokiuru
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 01.02.2014 15:29:06

Violet: Ja siinä onkin mainitsemani ongelma. Saman asian voi esittää niin hyvis- kuin pahisnäkökulmastakin. Itse esitin pahisnäkökulmasta, sinä hyvis. Sehän siinä vain on että vain sinä itse voit tietää varmasti, kumpi vaihtoehdoista on oikea. Minun on siis tehtävä päätelmiä sen pohjalta minkä pystyn.
Jos tarkoitat pelin eilistä, on totta että silloin sanoin vain hoitavani äänestyspakkoni pois. Ei ehkä paras tapa edistää peliä, mutta olisi sillä ainakin yksi etu: aktiiveja ei lynkkaantuisi siinä takiani. Ja miksikö vastasin niin kuin vastasin? Siksi että eilen minullakaan ei ollut muodostunut kenestäkään juuri minkäänlaista kuvaa. Zeystä ja Lemnistä oli vähän viboja, muttei mitään suurempaa. Jos katsot muutaman aiemman viestini, huomaat että olen sen maininnutkin. Ja siinä on osa syytä, miksi en eilen äänestänytkään. Toinen syy on mainitsemani essee. Sillä on kuitenkin aika suuri merkitys loppuarvosanastani.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 01.02.2014 16:08:31

Arokiuru: Ymmärrän kyllä, että sinulla on kiireitä, ja että on vaikea äänestää ilman minkäänlaista kuvaa, mutta antiaktiivisen pelaajan äänestäminen on ehkä huonoin mahdollinen valinta, minkä voi tehdä.Syitä:

1. Jos päivällä henkilö A kuolee yhden henkilön herätysääneen ja mafia tappaa yöllä heräämättömän pelaajan B, niin meillä on erittäin vähän analysoitavaa ja erittäin paljon äänestyspakkoja toisena päivänä. Haittaa siis pelin etenemistä.

2. Voimme menettää hyviserikoishahmon.

3. Vaikka tämä äänestetty heräämätön pelaaja olisi pahis, niin se toinen pahis voi hälventää epäilyjä pois hänestä. Eli vaikka äänestäisit heräämätöntä pahista, niin pahiskaveri voi hälventää epäilyksiä, mutta jos äänestät heräämätöntä hyvistä tai erikoishahmoa, niin näin ei voi käydä.

4. Tämän lisäksi todennäköisyys osua pahikseen tällä tavalla on pieni.

5. Jos sinulla on äänestyspakko, ja käytät äänesi äänestämällä heräämätöntä pelaajaa kriittisellä hetkellä saattaa vaikuttaa siltä, että et halua ottaa kantaa äänestystilanteeseen tai viedä peliä eteenpäin. Kanssapelaajat eivät välttämättä katso tätä hyvällä, ja saatat saattaa itsesi vaaraan.

Näiden syiden vuoksi toivon, ettet ainakaan jatkossa äänestyspakon aikana käytä ääntä heräämättömään.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 1 =>29.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 01.02.2014 21:09:03

Hmm, ymmärrän näkökantasi. 2 ja 3 tosin voivat toteutua ihan yhtä lailla myös äänestettäessä henkilöä, joka on herännyt. Hetänneistä on tietysti suurempi todennäköisyys tehdä olettamuksia päättelyn eikä arvailun perusteella. Tosin en enää ymmärrä, miksi edes käymme tätä keskustelua. En ole äänestänyt heräämätöntä pois, eikä tarkoitus ole niin tehdäkään. Felarof kysyi, jättäisinkö ääneni loppuun asti, jos näyttäisi että herättely ei toimi ja äänestämäni henkilö olisi tippumassa. Vastasin hänelle näin:
Arokiuru kirjoitti:Felarof: luultavasti vetäisin ääneni pois jos näyttää siltä ettei herätelty tee mitään puolistautuakseen ja näyttää siltä että antamani ääni on ratkaiseva. Nukkuvan pelaajan tappaminen ei kuulu tapoihini. Mieluummin sitten vaihtaisin ääneni jollekin, joka on jo puhunut ja jonka puheista herää edes jonkinasteista pahisvibaa.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 01.02.2014 21:39:53

Arokiuru kirjoitti:Helpompi ja ehkä turvallisempi tapa pahikselle olisi siis olla kommentoimatta tuota kysymystä, jottei herättäisi epäilyksiä esimerkiksi tämän epäillyn hyviksen taholta.

Mutta jos Violet ei pahiksena haluaisi vastata, miksi hän olisi ylipäätään kysynyt kysymystä, kun olisi voinut olla kysymättä? Kommentoimatta jättäminen kiinnittää huomiota, kun yleensä pelaajat seuraa aika tarkkaan vastataanko kysymyksiin, erityisesti vastaako kysyjä omaan kysymykseen. Mikäli Violet pahiksena olisi halunnut mennä helpommalla ja turvallisemmalla tavalla, eikö hänen olisi kannattanut jättää koko kysymys kysymättä tai vastaavasti kysyä vasta sitten kun hän olisi keksinyt ketä itse äänestäisi?

Arokiuru kirjoitti:Hmm, ymmärrän näkökantasi. 2 ja 3 tosin voivat toteutua ihan yhtä lailla myös äänestettäessä henkilöä, joka on herännyt.

Itseasiassa kohta 2 tapahtuu epätodennäköisesti mikäli pelaaja on herännyt eikä häntä massata viimehetkillä ulos. Herännyt pelaaja tietää pelin olevan käynnissä ja todennäköisesti käy ennen päivän päättymistä paikalla ja näin ollen voi tulla esiin, mikäli on kuolemassa. Heräämätön taas ei välttämättä tiedä edes pelin alkaneen, saati kävisi katsomassa sitä, joten heräämätön ei helposti tule esiin ennen lynkkausta. Kohdassa 3 taas ero oli siinä, että mikäli äänestät pahista ja edes toinen pahiksista on herännyt, häntä voidaan tulla puolustamaan, oli kohde herännyt tai ei. Hyvis tai erikoishahmo taas ei voi puolustautua, ellei ole hereillä, joten kumpikaan näistä ei voi toteutua yhtä hyvin, oli äänestetty herännyt tai ei.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 01.02.2014 23:04:14

Arokiuru kirjoitti:Felarof: luultavasti vetäisin ääneni pois jos näyttää siltä ettei herätelty tee mitään puolistautuakseen ja näyttää siltä että antamani ääni on ratkaiseva. Nukkuvan pelaajan tappaminen ei kuulu tapoihini. Mieluummin sitten vaihtaisin ääneni jollekin, joka on jo puhunut ja jonka puheista herää edes jonkinasteista pahisvibaa.

Arokiuru kirjoitti:Jos tarkoitat pelin eilistä, on totta että silloin sanoin vain hoitavani äänestyspakkoni pois. Ei ehkä paras tapa edistää peliä, mutta olisi sillä ainakin yksi etu: aktiiveja ei lynkkaantuisi siinä takiani.

Musta sä puhut noissa yllä olevissa lainauksissa vähän ristiin itsesi kanssa. Ensimmäisessä sanot, että vaihtaisit äänesi pois, jos heräämätön olisi tippumassa takiasi, mutta toisessa annat ymmärtää, että on parempi, ettei aktiiveja tippuisi takiasi (eli että äänestäisit heräämätöntä, jos sinulla ei olisi kunnon epäiltyä?).

Ja tosiaan erikoispelaajan kannattaa pääsääntöisesti kertoa roolinsa, jos häntä ollaan lynkkaamassa päivällä, eli heitä aika harvoin tapetaan päivä-äänestyksissä (jos siis huomaavat, että ovat tippumassa).
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 02.02.2014 11:05:43

Zey: ymmärrän mitä tarkoitat. Pahiksen kannalta turvallisempaa olisi kieltämättä jättää koko kysymys kysymättä, tai kysyä myöhemmin. Ellei sitten kyseessä olisi hieman rohkeampi pahis, joka tällaisella käytöksellä nimenomaan hakisi pahikselle epätyypillistä huomiota. En tunne Violetin (tai oikeastaan kenenkään muunkaan) pelityyliä, joten siltä pohjalta en pysty lähtemään analysoimaan. Täytyy jatkaa pohtimista, ja kohdistaa huomiota muihinkin pelaajiin. Ehkä löydän jotain, minkä olen aiemmin ohittanut.

Felarof: tarkoitin noilla viesteillä (lähinnä jälkimmäisellä), että eiliset viestini jäivät siihen, etten korvannut tuota hiljaisenäänestämisjuttua Lemni vs. Zey -epäilytunteellani ennen kuin tämän päivän puolella, vaan vastasin vain sinulle että vetäisin ääneni pois. Missään vaiheessa en siis ole ollut hiljaista edes teoreettisesti lynkkaamassa, ja ylempi lainauksistasi on se, mikä pitää paikkansa edelleen. Kyse on vain siitä, mitkä viestit lähetin tämän päivän, mitkä eilisen puolella.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 02.02.2014 18:01:59

Tulipaha nyt vain huomioitua, että aika monella teistä on äänestyspakko, ja että lisäkseni vain felarof on äänestänyt. (lisäksi huomasin, että Hagrid on putoamassa ilman, että hänt vastaan on mitään todisteita. Totesinkin jo pari viestiä ylempänä oman kantani hiljaisten tappamisesta)
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 02.02.2014 18:55:30

Aargh mitä päivä loppuu tänään ja miulla on äänestyspakko ja tuhat sata tekemätöntä hommaa kouluun ;__;; Olen nyt paha ihminen ja laitan randomilla äänen suuntaan ++Ropsus mutta tulen laittamaan parempaa ääntä ja kommentoimaan muutenkin peliä JOS ehdin ja se on sitten iso iso jos.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 02.02.2014 19:20:53

Päivä päättyy vasta huomenna...
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 02.02.2014 20:15:33

... Oho xD *facepalm* --Ropsus ja huomenna jotain vähemmän päätöntä viestiä.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 02.02.2014 20:24:34

Violet kirjoitti:Tulipaha nyt vain huomioitua, että aika monella teistä on äänestyspakko, ja että lisäkseni vain felarof on äänestänyt. (lisäksi huomasin, että Hagrid on putoamassa ilman, että hänt vastaan on mitään todisteita. Totesinkin jo pari viestiä ylempänä oman kantani hiljaisten tappamisesta)

Mä muutan ääneni vielä ennen kun päivä loppuu, en ole pudottamassa hiljaista. Kunhan kokeilin, tulisiko jotain reaktiota.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Seepranlihaa sipulipedillä YÖ 1 =>30.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 03.02.2014 10:08:03

Tauon paikka! Lasketaan tämän hetkiset äänet <3

1 Hagrid (felarof)
1 Arokiuru (Violet)

Putoamassa siis Hagrid ensin saadulla äänellään.

PJ:n henkilökohtaisella lynkkauslistalla (äänestyspakot)
Hagrid, Arokiuru, Ardee, Mus, Horaaneko, Ropsus, felarof

Omaavat juonikilven PJ:n lynkkauksilta (siis poissaolot)
Ei.

Päivä päättyy tänään klo 21.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Ropsus » 03.02.2014 11:55:22

Jaa että tänään pitäisi sitten äänestää… Voi itku. En ole koulukiireiltäni ehtinyt kunnolla lukea topaa läpi, kaikki viestit vain jotenkuten. Mutta tässäpä mitä minulle on jäänyt mieleen.

Eniten jakelisin tässä luottoa horaanekolle ja felarofille. Molemmat vaikuttavat jotenkin hyvismäisiltä. Felarof on ollut aika aktiivinen ja kysellyt paljon. Horaaneko taas äänesti minua siinä uskossa että päivä loppuu jo eilen ja uskoisin, ettei pahis olisi noin huolimaton.

Pahismaisimpia minun silmissäni ovat Arokiuru ja Violet. Voi johtua siitä, että he ovat olleet suhteellisen aktiivisia, mutta jotenkin heistä huokuu pienoista pahisvibaa. Arokiuru ja Violet ovat olleet toistensa kimpussa tänään. Jotenkin tulee sellainen fiilis, että pahikset yrittävät tässä tehdä pesäeroa toisiinsa. Violet äänesti Arokiurua aika lyhyin perusteluin, mikä voisi viitata pesäeron tekemiseen (lyhyet/heppoiset perustelut --> ääni helppo perua --> jos Arokiuru kuitenkin tippuu, Violet voi ”Mitäs minä sanoin?” --> mahdollista luottoa muilta --> pesäero).

Muista pelaajista on jäänyt suht neutraali kuva tai ei kuvaa ollenkaan (Hagrid ja Ardee eivät kai ole vieläkään heränneet?).

++Violet koska hänestä minulla kuitenkin on se pahismaisempi kuva.
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 03.02.2014 17:11:06

Noniin, kun tänään kerran päivä loppuu, lienee parasta vähän tehdä tarkempia tutkimuksia ja äänestääkin pitäisi. Tässä siis pientä pohdintaa pelaajista.

Felarof:
Tuntuu heittelevän kysymyksiä vähän joka suuntaan. Tekee kuitenkin myös huomioita sanotun perusteella. Ei tunnu keskittyvän yhteen huomioonsa kerrallaan, vaan vaikuttaa siltä, että yrittää yksittäisiä huomioita tekemällä saada tilanteesta mahdollisimman laajan kuvan. Enemmän kaipaisin häneltä sitä, että johtaisi huomionsa tulkintaan, tai jos ei suoranaisesti tulkintaan niin ainakin pohdintaan, mistä hänen tekemänsä huomiot voisivat johtua. On kuitenkin aktiivisesti ollut ottamassa kantaa tilanteisiin (myös niiden kysymysten muodossa). Kallistuu hieman hyvismäisyyden puolelle.

Mus:
Jäänyt vähän etäiseksi. Vain kaksi viestiä, joista toinen vain tarkentaa edellisessä esitettyä kysymystä. Heräämisviestissään toteaa kirjoitusten lähestyvän --> kiireitä. Mainitsee myös ”johdattelevan” sävyn Zeyn viestissä. Erilainen tulkinta kuin omani, mutta uskon että hän on aidosti esittämänsä mielipiteen kannalla. Johtuen viestien vähäisyydestä en kuitenkaan ole saanut hänestä mielipidettä suuntaan tai toiseen.

Zey:
En vieläkään usko Zeyn yrittäneen suoranaisesti johdatella Lemniä, mutta joka tapauksessa Zey kiinnitti pelin alussa paljon huomiota Lemnin haluttomuuteen käyttää herätysääntä. Tuntui haluavan selvittää asian perin pohjin. Taisin myös keksiä, mistä aiemmin mainitsemani ”vakavan rauhallinen” johtuu: Zeyn esittämistä lisä/vastakysymyksistä keskusteluun liittyen, joista tulee välillä jopa laskelmoiva olo. Voisipa hyviskin noin käyttäytyä, mutta silti pientä epäilyä itselläni. Ehkä hieman turhankin rauhallinen… Lisäksi on tuo kommentti hiljaisten yötaposta, joka vastaa Zeyn omaa tapaa. Hyvisnäkökulma: ”Kerron oman taktiikkani pahiksena, jotta saadaan ehkä näkökulmaa tämän pelin pahiksen taktiikkaan.” Pahisnäkökulma: ”Kerron taktiikkani pahiksena, koska muut luultavasti ajattelevat, ettei pahis niin tekisi.”

Violet:
Kyseli felarofin pelikokemuksesta, minkä voisi tulkita joko tiedonhauksi (kuten Lemni sanoi: ” vai yritätkö ottaa selville kuinka paljon höynäytettäviä tyyppejä täältä löytyy?”) tai sitten ihan vain aidoksi kiinnostukseksi. Kyseli Zeyltä hänen motiiviaan olla käyttämättä herätysääntä, ja vaikutti näin tehdessään lievästi aggressiiviselta. Lisäksi pysyn edelleen kahdessa aiemmassa mietteessäni: Violetin äänestysperusteet minua kohtaan vaikuttivat vähän avonaisilta, ja yrityksessä saada Lemni epäilemään minua oli johdattelun makua. Saatuani uutta näkökulmaa, tiputan kuitenkin väitteeni, että kysymykseen vastaamatta jättäminen tukisi vaikutelmaa Violetin pahismaisuudesta. Päinvastoin, aika hyvismäiseltähän tuommoinen teko tuntuu. Muut perusteet kuitenkin saavat mielikuvani Violetista kallistumaan sinne pahismaisuuden puolelle.

Horaaneko:
Heräsi vasta toisena päivänä, viestinsä perusteella siitä yksinkertaisesta syystä, ettei ollut huomannut pelin alkamista. Heräämisensä jälkeen kirjoitti viestin, jossa tuntuu pohtivan aiempia viestejä monelta kannalta, mikä on hyvä. Lopulliset päätelmät jäävät kuitenkin hieman avoimiksi, ja hätäisestä äänestyksestä päätellen aikaa lukea tai pohtia sen jälkeen ei ole ollut. Loppujen lopuksi hän vaikuttaa kuitenkin rehelliseltä, ja näin ollen hänestä jää melko hyvismäinen kuva.

Ropsus:
Kaksi viestiä: heräämisviesti, jossa ei juurikaan sisältöä, sekä äänestysviesti, jossa pientä pohdintaa. Pohdinta jää kuitenkin aika yleismaalliseksi. Mainitsee kiireestään kummassakin viestissä. Kiireinen hyvis, vai pahis joka haluaa pysyä erossa tilanteesta? Vaikea sanoa.

Hagrid:
Ei herättelyistä huolimatta ole tullut paikalle. Höh.

Ardee:
Myös heräämätön.

Jonkinlaisessa järjestyksessä epäilyttävimmästä hyvimäisempään:
Violet, Zey, Ropsus, Hagrid, Ardee, Mus, felarof, Horaaneko, joista 2 ensimmäistä ovat ne jotka kallistuvat sinne pahismaisuuden puolelle, 4 seuraavaa liikkuvat siinä välimaastossa ja järjestys voisi mahdollisesti olla toinenkin, ja 2 viimeistä ovat ne, joille voisin antaa vähän luottoakin.

Zey ja Violet epäilyttävät siis tässä vaiheessa. Eivät kuitenkaan pahisparina: ensimmäisen päivän keskustelu Zeyn ”johdattelusta” ei tue kuvaa siitä, kun heittelevät ilmeisesti jonkinasteisia epäilyjä (etenkin Violet). Epäilisin toisen epäilyksistäni olevan siis virheellinen – täytyy vain selvittää kumpi. Onhan tietysti mahdollista että kummatkin ovat hyviksiä ja pahikset nauravat jossakin nurkassa, mutta tämän verran olen saanut kasaan.

Näin ollen: ++Violet
Hän on kuitenkin tässä vaiheessa se, jota enemmän epäilen.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 03.02.2014 17:42:50

Hmm näitä lyhyempiä viestejä saattaa tulla nyt useampi peräkkäin, mutta luen viestejä uudelleen läpi kun yritän saada jonkinnäköistä kokonaiskuvaa ja haluan antaa ihmisille aikaa vastata heränneisiin kysymyksiin ennen päivän päättymistä.

Violet: Onko Arokiurun sinun äänesi jälkeen laittamat viestit antaneet mielestäsi lisää perusteluja äänellesi (jos ovat niin mitä) vai vähentäneet epäilyjäsi?
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 03.02.2014 18:03:34

Ropsus: Miten sinun äänesi Violetille eroaa Violetin äänestä Arokiurulle eli miksi sinä et olisi pahis Violetin kanssa ja olisit vain tekemässä pesäeroa äänestäessäsi häntä perusteilla, joista voi kutsua myös heppoisiksi?

Hmm, Arokiurulta tuli ihan hyvää pohdintaa, mikä kallistaa Arokiurun kyllä enemmän hyvismäisen puolelle. Eli aikalailla meni mun epäilykset tyhjiin, joten täytyy varmaan tänään koittaa ehtiä vielä jossain vaiheessa lukemaan topaa kunnolla.

Arokiuru kirjoitti:Zeyn esittämistä lisä/vastakysymyksistä keskusteluun liittyen, joista tulee välillä jopa laskelmoiva olo.

Voitko kenties osoittaa jotain kohtia, että voin perustella hieman miksi kysyin/kirjoitin niin?

Arokiuru kirjoitti:Hyvisnäkökulma: ”Kerron oman taktiikkani pahiksena, jotta saadaan ehkä näkökulmaa tämän pelin pahiksen taktiikkaan.” Pahisnäkökulma: ”Kerron taktiikkani pahiksena, koska muut luultavasti ajattelevat, ettei pahis niin tekisi.”

Tai Zeynäkökulma: Minä tekisin niin ja en tiedä ketään kuka ei tekisi niin, joten asiasta ei kannatta kauheasti keskustella koska sen avulla tuskin saadaan pahiksia kiinni, joten parempi sanoa asiasta topassa?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 03.02.2014 18:52:08

Arokiuru kirjoitti:
Zey kirjoitti:
Arokiuru kirjoitti:- ei halunnut kommentoida, ketä äänestäisi jos hänellä olisi äänestyspakko


Miksi tämä tekee Violetista epäilyttävän?


Koska pahis tietää kuka on hyvis/pahis, ei hänen tarvitse epäillä ketään - vain teeskennellä epäilevänsä. Pahis joutuu siis keksimään hyviksestä jotain, mikä tekisi tästä epäilyttävän, jotta saisi muut äänestämään tämän hyviksen pois. Nämä perustelut täytyy siis keksiä hyvin, koska heppoiset epäilyperusteet voivat kääntyä epäilijää vastaan. Helpompi ja ehkä turvallisempi tapa pahikselle olisi siis olla kommentoimatta tuota kysymystä, jottei herättäisi epäilyksiä esimerkiksi tämän epäillyn hyviksen taholta.

Eikö tuo mene vähän juuri toistepäin? Ainakin minä löydän melkein kaikista sekä hvismäisiä, että pahismaisia piirteitä. Pahiksena olisi paljon helpompaa poimia sieltä vain ne pahismaiset ja jättää hyvismäiset piirteet huomioimatta. Täten siis pahiksena olisi helpompi keksiä, ketä äänestää, kun ei oikeastaan tarvitse olla huolissaan, että arvaa väärin. Miten itse valitsisit äänestettävän, jos olisit pahis?
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 03.02.2014 19:26:00

Zey: esimerkiksi juuri äsken. Kysyit tarkentavan kysymyksen, jonka voisin tulkita näin: "kerrohan minulle, mitä ajattelit, niin voin sitten häikäistä sinut käytökseeni keksimilläni hienoilla perusteilla". Okei, ehkä vähän kärjistystä, mutta perusajatuksena noin. Eniten näitä esiintyy aivan pelin alussa. Esimerkiksi, kun Lemni kysyi sinulta, mitä epäilyttäviä motiiveja mietit hänen käytökseensä, halusit tietää, miksi Lemni halusi tietää. Lisäksi kysyit Musilta, mihin kyselyyn hän viittasi. Mielestäni tämä oli vähän hassua, koska ainoa kyselysi tuohon mennessä koski Lemniä ja herätysäänen käyttöä. Vai ajattelitko myös pientä epäilyäsi allekirjoittanutta kohtaan kyselynä ja pohdit, kumpaan Mus viittasi?

Felarof: sanomassasi on perää. En vain itse ymmärtänyt sitä noin tuossa vaiheessa kun lainaamasi viestin lähetin. Jos luet edellisen viestini Violet-osuuden, huomaat että hylkäsinkin jo tuon ajatuksen.

Ja jos olisin pahis, kuuntelisin luultavasti mitä mieltä ihmiset olisivat hyviksistä, ja jos jotain hyvistä pidettäisiin jo valmiiksi pahismaisena, käyttäisin tätä hyväkseni. Etenisin tunnustelemalla, pysyen niin neutraalina kuin pystyn vaikuttamatta epäilyttävältä. Ja jos kukaan ei oikein epäilisi ketään, etsisin ihmisten viesteistä ristiriitaisuuksia, outoja kommentteja ja ylipäänsä mitä tahansa pahismaista ja yrittäisin kääntää niitä edukseni.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 03.02.2014 19:27:39

Felarof: Eivät ne ainakaan epäilyjäni ole hälventäneet. Arokiuru väitti, että yritin saada Lemnin äänestämään häntä, mutta en tiedä miten hän on tälläisen merkityksen saanut viesteistäni. Jos hän tarkoittaa sitä, että annoin Lemnille pelastautumismahdollisuuden, niin hän on oikeassa, mutta sillä ei oikeastaan olisi ollut väliä, sillä motiivinani oli saada mielestäni epäilyttävin pelaaja tapettua ja tällä tavalla hän olisi kuollut. Mielestäni tässä hän on kyllä mutellut sanojeni merkitystä. Lisäksi hän syyttää minun äänestysperusteita avonaisiksi, mutta katsotaan hänen omiaan:

Arokiuru kirjoitti:Kyseli felarofin pelikokemuksesta, minkä voisi tulkita joko tiedonhauksi (kuten Lemni sanoi: ” vai yritätkö ottaa selville kuinka paljon höynäytettäviä tyyppejä täältä löytyy?”) tai sitten ihan vain aidoksi kiinnostukseksi. Kyseli Zeyltä hänen motiiviaan olla käyttämättä herätysääntä, ja vaikutti näin tehdessään lievästi aggressiiviselta. Lisäksi pysyn edelleen kahdessa aiemmassa mietteessäni: Violetin äänestysperusteet minua kohtaan vaikuttivat vähän avonaisilta, ja yrityksessä saada Lemni epäilemään minua oli johdattelun makua. Saatuani uutta näkökulmaa, tiputan kuitenkin väitteeni, että kysymykseen vastaamatta jättäminen tukisi vaikutelmaa Violetin pahismaisuudesta. Päinvastoin, aika hyvismäiseltähän tuommoinen teko tuntuu. Muut perusteet kuitenkin saavat mielikuvani Violetista kallistumaan sinne pahismaisuuden puolelle.


"Kyseli felarofin pelikokemuksesta, minkä voisi tulkita joko tiedonhauksi (kuten Lemni sanoi: ” vai yritätkö ottaa selville kuinka paljon höynäytettäviä tyyppejä täältä löytyy?”) tai sitten ihan vain aidoksi kiinnostukseksi" Tähän epäilyyn sisältyy mahdollisuus, että tein sen vain yleisestä kiinnostuksesta. Haluaisin vielä huomauttaa, että kanssapelaajien kokemattomuus/kokemus on hyvä tietää. Voin sanoa, että on ikävää, jos kokenut pelaaja pääsee siihen tilaan, jossa häntä pidetään kokemattomana.

"Kyseli Zeyltä hänen motiiviaan olla käyttämättä herätysääntä, ja vaikutti näin tehdessään lievästi aggressiiviselta." Agressiivinen ei ole sama kuin pahismaisuus. Pelaisiko pahis alussa agressiivisesti?

"Lisäksi pysyn edelleen kahdessa aiemmassa mietteessäni: Violetin äänestysperusteet minua kohtaan vaikuttivat vähän avonaisilta, ja yrityksessä saada Lemni epäilemään minua oli johdattelun makua." Kommentoin itse jo Lemni kohtaan. Itselläsi ei ole vielä tullut kunnollista perustelua.

"Saatuani uutta näkökulmaa, tiputan kuitenkin väitteeni, että kysymykseen vastaamatta jättäminen tukisi vaikutelmaa Violetin pahismaisuudesta. Päinvastoin, aika hyvismäiseltähän tuommoinen teko tuntuu." Jokin puhuu siis hyvismäisyyteni puolesta?

" Muut perusteet kuitenkin saavat mielikuvani Violetista kallistumaan sinne pahismaisuuden puolelle." Muut perusteet eli mitkä? Se, että minulla on avonaiset perusteet sinua vastaan? Mielestäni tuo on aika avonainen perustelu, joten enkö minä voi nyt syyttää sinua avonaisista perusteluista?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 03.02.2014 19:45:15

Mitkä olivat perusteesi siinä vaiheessa, kun äänestit tänään? Silloinhan Arokiurulta oli tullut kuitenkin jo selvästi enemmän viestejä kuin eilen.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 03.02.2014 19:53:34

Melkolailla samat kuin eilen. Kiinnitin kyllä huomiota siihen, että Arokiuru piti minua epäilyttävänä kun en hänen mukaansa halunnut kertoa ketä äänestäisin äänestyspakossa. Ensinnäkään, se ei ollut haluamisesta vaan ajanpuutteesta kiinni (älä vääristele sanomiani) ja toiseksi, luulisin, että eilisen ääneni perusteella tietäisi ketä äänestäisin.

Haluan myös antaa ääneni aikaisin, sillä näin ehtii saada pelaajista reaktiota (Jos epäilystä tulee hyvismäistä reaktiota, niin äänen ehtii siirtää. Näin ei tällä kertaa käynyt.) ja ei synny äänestyskaaoksia,joissa kaikki ryntäävät viime minuutilla äänestämään.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 2 =>3.2. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 03.02.2014 19:58:18

Mus: Ei viestejä tämän päivän puolella. Siis edellisen kokoomaviestini huomiot pysyvät voimassa, tosin epäilyt häntä kohtaan ehkä hieman siirtyneet mielessä syrjemmälle, kun ei mitään uutta materiaalia ole tullut. Äänestyspakko tänään, vastaile samalla kysymyksiin ja anna jotain kuvaa itsestäsi ;) Edelleen lievästi pahismainen.

Horaaneko: Heräillyt tämän päivän puolelle, yksi pidempi huomioviesti, sekä eilen sekoilua äänen kanssa. Pitkä viesti sinällään aika neutraali, kyselee vähän joka suuntaan, muttei varsinaisesti epäile tai sen enempää pohdi ketään. Tuo äänen kanssa sekoilu vähän epäilyttää. On kuitenkin kirjoittanut yhden pitkän viestin, jossa on miettinyt kaikkia aktiivisempia pelaajia, eli luulisi, että voisi äänestää edes jonkin viban pohjalta eikä vain randomilla heittää ääntä sellaiselle, jolta on tullut vain heräämisviesti. Lievästi pahismaiselta tuntuu tuo random äänestys. Ja edelleen:
felarof kirjoitti:
Horaaneko kirjoitti:Toiselta kantilta taas Zeyn ylirauhalliset kommentitkin häiritsevät. Zey ei tunnetusti ole mikään agressiivinen pelaaja, mutta itse olisin kyllä tuossa tilanteessa närkästynyt, koska Violet tuntui analysoivan Zeyn viestiä ihan omasta päästään.

Miksi olisit närkästynyt? Olisiko närkästymisestä ollut jotain hyötyä?


Ropsus: Vain kaksi viestiä, heräilyviesti ja lyhyttä pohdintaa, jossa epäilee Arokiurua ja Violetia pahispariksi. Teoria sinällään vaikuttaa mielestäni vähän kaukaa haetulta ja turhan riskialttiilta pahiksille (tällä hetkellähän he ovat ainoita, jotka ovat saaneet muitakin kuin herättelyääniä). En ole oikein saanut kuvaa suuntaan tai toiseen, pitäisin tällä hetkellä aika neutraalina.

Arokiuru: Enemmän pohdintaa ja viestejä tänään. Vastannut kysymyksiin rauhallisen oloisesti. Tuo Violetin epäily/äänestäminen saa kyllä minussa ehkä hieman sellaista mielikuvaa, että ajatuskulku on ollut "epäilee minua -> pakko olla pahis", mutta saattaa toki olla, että epäilisi muutenkin. Jossain välimaastossa/lievästi pahismainen tällä hetkellä.

Violet: Tuntuu hieman jääneen kiinni Arokiuruun. Se, että muut joutuvat kyselemään perusteluiden perään hieman antaa sellaisen kuvan, että keksit vain äänestettävän ja myöhemmin perustelut. Toisaalta tuntuu vastailevan kysymyksiin rauhallisesti ja avoimesti, mikä antaa enemmän hyvismäistä kuvaa. Lievästi pahismainen/välimaastossa.

Zey: Aktiivinen, on vienyt hyvin peliä eteenpäin. Vaikuttaa rauhalliselta ja loogiselta. Lievästi hyvismäinen.

Ardee, Jii ja Hagrid: Herätys! Tylsää jos tiputte antiaktiivisuuteen.

Myös muille äänestyspakkolaisille herätys, tuntuu menevän aika viimetinkaan (ai miten niin mullakin...)

--Hagrid. Tällä hetkellä olisin kallistumassa ääneni kanssa eniten Horaanekon puoleen, lähinnä koska tuntuu, että hyviksellä on paljon enemmän hävittävää tuollaisen randomäänestämisessä kuin pahiksella. Siis ++Horaaneko

//Violet väliin
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron