Seepranlihaa sipulipedillä WORLD END

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 4 =>13.2. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 13.02.2014 17:39:53

Okei, koska minä ja Horaaneko ollaan ainoita jotka ollaan saatu ääniä (eikä porukka oikein tunnu innostuvan äänestämään): mä olen suojelija ja Horaaneko on hyvis.

Pahikset ovat mielestäni tenhneet kaksi edellisen yön tappoa (tai tapon yritystä) samalla kaavalla: tapetaan sellaisia pelaajia, joita on epäilty vähän ja jotka ovat tehneet selkeitä "lipsahduksia", jotka ovat saaneet heidät näyttämään hyvismäisiltä, joihin tosin ei hirveästi kiinnitetty silloin huomiota. Mä laitoin listauksessani Jiin elossa olevaksi hiljaiseksi, vaikka pahikset olivat tappaneet hänet edellisenä yönä ja Horaaneko teki samankaltaisen erehdyksen minun kohdallani, kun unohti että olin välissä kuollut yöllä ja korvasin nyt Ardeeta.

Pohdintaa niistä, jotka ovat epävarmoja. Laitan muutaman kohdalla alkuun kursivoituna sellaisen pätkän, mitä kirjoitin heistä alunperin edelliseen viestiini (jonka oli tarkoitus olla listausviesti kunnes totesin, että se liian selkeästi tuo esiin minun olevan suojelija). Lähinnä nuo selkeyttänevät joissain kohdissa, ketä ajattelin kirjoittaessani noita ylesempiä pohdintoja:

Violet:

Mä en myöskään ole ihan valmis laittamaan Violetia suoraan tuon Ropsuksen äänestämisen perusteella hyvismäiseksi, kuitenkin tuo hänen alkuperäinen äänensä Ropsukselle oli vähän sellainen "tulepas nyt sanomaan jotain" -ääni, joka olisi ollut helppo perua. Koska muutkin kuitenkin alkoivat epäilemään ja äänestämään Ropsusta, olisi äänen poistaminen ollut epäilyttävää (jos siis hän olisi pahis). Lisäksi hieman hämmetää, kuinka hän vaihtoi vahvasta Arokiuru-epäilystään niin nopeasti Ropsuksen epäilyyn. Toinen vaihtoehto, jos oletetaan hetken, että hän olisi pahis: Ropsus on ollut liian kiireinen pelaamaan ja haluaa tiputtautua, jolloin päättävät Violetin kanssa Violetin äänestävän/epäilevän häntä, jolloin Violetia luonnollisesti pidetään hyvismäisempänä (ja eivät ole ehtineet puhua tästä ennen päivän alkua). Miksi päädyit päänestämään Ropsusta eilen Arokiurun sijaan ja epäiletkö häntä edelleen?

Hänen kohdalla hieman hämmentää erityisesti tuo Arokiurun täydellinen unohtaminen. Toisaalta se, että hän ei tänään ole myöskään palannut Arokiurun epäilemiseen ehkä hieman lieventää näitä, mielestäni tuo olisi ollut pahikselle helpoin ja varmin ratkaisu. Kuitenkaan ei ole myöskään puhunut tänään juurikaan (pohtinut ainoastaan suojelija esiintuloa). Yritätkö hiljaisuudella ja mielipiteettömyydellä piiloutua massaan, ettet sanoisi vahingossa mitään, minkä voisi tulkita epäilyttäväksi?

Zey:

En häntäkään olisi suoraan hyvikseksi pistämässä, äänesti kuitenkin Ropsusta vasta sitten, kun tämä käytännössä oli tippunut jo ja päivä oli melkein ohi. Toisaalta epäili kyllä häntä jo aiemmassa viestissään, mutta tämä saatoi olla jonkin näköistä pesäeron ottamistakin.

Tänään ollut melko hiljaa, mikä antaa syytä epäillä vähän samaa kuin Violetin kohdalla, eli sama kysymys sulle: Yritätkö hiljaisuudella ja mielipiteettömyydellä piiloutua massaan, ettet sanoisi vahingossa mitään, minkä voisi tulkita epäilyttäväksi?

Lemni: Pohtinut ja osallistunut suht aktiivisesti. Tuo Horaanekon äänestäminen voisi viitata siihen, että toivot pahiksena saavasi jonkin viitteen siitä, kuka tietää Horaanekon olevan hyvis, jotta voisit tappaa hänet yöllä. Miksi tuo äänestysperuste ("paremman puutteessa") on sinusta epäilyttävä peruste? Eikö tuo juuri pahiksen voisi kuvitella keksivän parempia perusteita, jotta hän voisi paremmin ottaa kaverin taposta hyödyn irti?

Arokiuru: Hänestä en oikein ota selvää. Toisaalta hän ei mielestäni muutamana ensimmäisenä päivänä vaikuttanut mitenkään erityisen pahismaiselta, toisaalta oli tuo eilisen ensimmäisen viestin hienoinen hermoistuneisuus ja selittelevyys. Viestit ovat aika jossittelevia ja sekavia.

Tällä hetkellä pitäisin ehkä Violetia ja Lemniä epäilyttävimpinä. Tulkaa puolustautumaan ;)
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 4 =>13.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 13.02.2014 18:19:31

Felarof kirjoitti: kuitenkin tuo hänen alkuperäinen äänensä Ropsukselle oli vähän sellainen "tulepas nyt sanomaan jotain" -ääni, joka olisi ollut helppo perua

Tuossa päivän alussa minulla olisi ollut mahdollisuutena vaihtaa ääneni myös Arokiurulle, eikös? Lemni kehotti minua harkitsemaan ääntäni ja olisin voinut äänestää tässäkin kohdin Arokiurua. Olen pelannut sen verran juonareita, että olen huomannut snowballing fektin, (eli joskus kun äänestät jotakuta, ja muilla pelaajilla ei ole epäilyjä, mutta on äänestyspakkoja, niin he voivat äänestää samaa henkilöä, koska parempaa ei löydy). Tilanne voisi olla hyvinkin erilainen, jos olisin äänestänyt Arokiurua.

Ja ei, en yritä hukuttautua massaan. Minulla on ollut kiireitä, ja en ole ehtinyt juonitella sen takia tarpeeksi.

Ja syy miksi vaihdoin epäilyni Arokiurusta Ropsukseen oli ns. epäilyverkon laajentaminen. Ensimmäisenä ja toisena päivänä keskityin liiaksikin Arokiurun epäilemiseen, mutta kun tarkastelin kaikkia pelaajia, Ropsus tuntui epäilyttävämmältä. Tämä johtui yleisesti hänen viestien vähäsanaisuudesta ja heikoista epäilyistä.

Jäljellä olevista pelaajista epäilyksenalaisia ovat: Zey, Lemni ja Arokiuru. Lemni on varapelaajana, enkä usko, että Ropsus olisi yksin päättänyt tappanut hiljaisia. Hiljaisten tappaminen kuulostaa omaan korvaani Zeyn kaltaiselta taktiikalta. ++Zey
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 4 =>13.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Lemni » 13.02.2014 18:33:39

felarof kirjoitti:Okei, koska minä ja Horaaneko ollaan ainoita jotka ollaan saatu ääniä (eikä porukka oikein tunnu innostuvan äänestämään): mä olen suojelija ja Horaaneko on hyvis.


--Horaaneko. Nyt oikeasti toivon että porukka aktivoituisi ennen yhdeksää, koska muuten suojelija lentää pellolle.


felarof kirjoitti:Lemni: Pohtinut ja osallistunut suht aktiivisesti. Tuo Horaanekon äänestäminen voisi viitata siihen, että toivot pahiksena saavasi jonkin viitteen siitä, kuka tietää Horaanekon olevan hyvis, jotta voisit tappaa hänet yöllä. Miksi tuo äänestysperuste ("paremman puutteessa") on sinusta epäilyttävä peruste? Eikö tuo juuri pahiksen voisi kuvitella keksivän parempia perusteita, jotta hän voisi paremmin ottaa kaverin taposta hyödyn irti?


Tuo äänestysperuste ei ollut ainoa syy, vaikka pidinkin sitä kömpelönä ja epäilyttävänä. Mainitsin Horaanekosta myös näin:

Lemni kirjoitti:Seasta löytyy kyllä vähän omiakin ajatuksia, mutta minulle tulee sellainen olo, että Horaaneko tukeutuu aika paljon muiden viesteihin ja pohdintoihin antamatta kuitenkaan mitään tilalle.


Helppo tapa tuottaa kerralla paljon tekstiä antamatta muille juurikan epäilyn aihetta siis. Lisäksi tuossa vaiheessa päivää oli jäljella enää 1,5 tuntia, eli pahis!horaanekolla olisi saattanut olla prioriteettina kerätä hyvispisteet ensin ja keksiä perustelut äänelleen vasta myöhemmin jos joku olisi näiden perään kysellyt. "Toi tyyppi häiritsee vibatasolla ja mulla ei oo parempaakaan, ai niin, Zey mainitsi noista ristiriidoista".

++Arokiuru. Minua jäi mietityttämään tuo eilispäivän sovitteleva ja puolusteleva tapa, jolla Arokiuru selitteli ääntään Violetille. On sen jälkeen vaikuttanut aika puolustelevalta vähän jokaisessa viestissään, ja tuntuukin käyttävän suurimman osan energiasta tekemistensä selittelyyn. Ja kyllä, myös hänen äänestysperusteensa Felarofia kohtaan vaikuttavat kömpelöiltä ja ympäripyöreiltä.

/Violet väliin.
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 4 =>13.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Lemni » 13.02.2014 18:41:30

Eli siis, äänestystilanne taitaa näyttää tällä hetkellä tältä:

Felarof (Arokiuru)
Zey (Violet)
Arokiuru (Lemni)

Hitto. Yritän pitää tilannetta silmällä, ja mahdollisuuksien mukaan vaihtaa ääntäni jos Felarof pysyy lynkkauslistan kärjessä.
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 4 =>13.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 13.02.2014 18:56:16

Arokiurun vastaus selvensi hänen epäilyjään, itse kun olin luullut, ettei hänen ajattuksessa ollut lainkaan noita paitsi -juttuja.

felarof kirjoitti:Yritätkö hiljaisuudella ja mielipiteettömyydellä piiloutua massaan, ettet sanoisi vahingossa mitään, minkä voisi tulkita epäilyttäväksi?

En, kiire vain painaa päälle. Mikäli hiljaisuuteni syy olisi pelko, että sanoisin vahingossa, jotkain epäilyttävää, olisi minulta ollut loogisempaa koko pelin jatkuva hiljaisuus, eikö?

Violet kirjoitti:Hiljaisten tappaminen kuulostaa omaan korvaani Zeyn kaltaiselta taktiikalta.

Toki, olenhan näin sanonutkin, että tykkään pahiksena tappaa hiljaisia. Et kuitenkaan perustellut miksei kyseinen taktiikka sopisi Arokiurulle, jota kerroit myös epäileväsi? Entä mitä mieltä olet siitä, että lopulta niitä hiljaisia on kuollut vain yksi ja sekin ensimmäisenä yönä, mikä voisi johtua heti pelin alussa annettavasta ensimmäisen yön varanimestä, joka yleensä vain heitetään, eikä silloin vielä tiedetä kyseisen pelaajan tulevia tekoja?

No niin, ja nyt sitten jonkinlaista pohdintaa, ehkä vähän lyhyehkösti, sillä tänään pitäisi vielä pakata, katsoa juhlavaatteet huomiselle ja miljoona muuta juttua tehdä.

Violet äänesti eilen Ropsusta aika löyhillä perusteilla, mihin syynä voisi olla se, että Violet halusi pitää mahdollisena äänen perumisen. Kuitenkin, kun Lemni kysyi Violetilta äänen perumisesta, Violet ei perunut ääntään vaan kertoi että hänen mielestään Ropsus saisi tippua. Luulisi, että pahiksena Violetia olisi houkuttanut sanoa, että oho, enpäs ajatellut tuolta kantilta asiaa, ja olisi ottanut äänen pois. Tämä olisi ollut aivan normaalia käytöstä joten huomio tuskinpa olisi Violetiin tuon takia kiinnittynyt. Violet ei kuitenkaan tehnyt näin, vaan piti äänensä. Mikäli kyseessä olisi ollut pahisjuoni, jonka tarkoituksena olisi ollut hyvispisteiden keruu Violetille, olisi ollut kannattavampaa Violetin perustella äänensä paremmin, milloin ääni vaikuttaa varmemmalta, eikä pahiksen uskottaisi lähtevän ”jahtaamaan” toista pahista. Ja Violet kun kuitenkin oli se, joka aloitti koko jutun.

Lemni kirjoitti:Nyt oikeasti toivon että porukka aktivoituisi ennen yhdeksää, koska muuten suojelija lentää pellolle.

Hmmh? Kuolemassahan on felarof, etkä voi tietää onko hän suojelija vai ei?

Heitän tän viestin nyt ja jatkan saman tien uuden kirjoittamista, ihan vain siksi että voin saada nopeammin vastauksia kysymyksiini & saatte tietää että täällä ollaan pohtimassa, sen verran hermostuneilta tunnutte. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 4 =>13.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Lemni » 13.02.2014 19:05:12

Zey kirjoitti:
Lemni kirjoitti:Nyt oikeasti toivon että porukka aktivoituisi ennen yhdeksää, koska muuten suojelija lentää pellolle.

Hmmh? Kuolemassahan on felarof, etkä voi tietää onko hän suojelija vai ei?


Täysin varma en voi olla, se on totta, mutta tällä hetkellä olisin valmis luottamaan Felarofin sanaan. Suojelin roolia feikkaava pahis jäisi kiinni heti yön jälkeen, jolloin muut pelaajat varmasti lynkkaisivat hänet.
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 4 =>13.2. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 13.02.2014 19:11:07

Lemni kirjoitti:Helppo tapa tuottaa kerralla paljon tekstiä antamatta muille juurikan epäilyn aihetta siis. Lisäksi tuossa vaiheessa päivää oli jäljella enää 1,5 tuntia, eli pahis!horaanekolla olisi saattanut olla prioriteettina kerätä hyvispisteet ensin ja keksiä perustelut äänelleen vasta myöhemmin jos joku olisi näiden perään kysellyt. "Toi tyyppi häiritsee vibatasolla ja mulla ei oo parempaakaan, ai niin, Zey mainitsi noista ristiriidoista".

Mutta Horaaneko oli äänestänyt Ropsusta myös tuossa random äänisekoilussaan pari päivää sitten (mitä tuskin olisi tehnyt pahiksena). Ja vaikka hänellä oli paljon lainauksia, hän kuitenkin sanoi jokaisesta henkilöstä myös oman mielipiteensä. Jos hän olisi ollut pahis, eikö hänen olisi ennemmin kannattanut käyttää tuo 1,5 tuntia (tai se lainausten keräily aika) keksiäkseen hyvät perustelut äänelleen tai odottaa, jos joku muu tulisi äänestämään toista? Suoraan sanottuna mun mielestä sun äänestysperusteet oli vähän heppoiset.

Ai juu ja Lemni tosiaan yritti saada Violetin vaihtamaan äänensä pois Ropsukselta. Toki hän on voinut tehdä nuo molemmat myös hyviksenä, mutta tossa olisi periaatteessa nyt kaksi pahikseen viittaavaa "yhteensattumaa".

Hmm mä taidan alkaa kääntyä epäilysteni kanssa Lemnin suuntaan. ++Lemni

// Zey ja Lemni väliin
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 4 =>13.2. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 13.02.2014 19:17:05

Ja uutta viestiä heti perään:

Zey kirjoitti:En, kiire vain painaa päälle. Mikäli hiljaisuuteni syy olisi pelko, että sanoisin vahingossa, jotkain epäilyttävää, olisi minulta ollut loogisempaa koko pelin jatkuva hiljaisuus, eikö?

Mutta tässä vaiheessa, kun joku tietää, ketä pahikset viime yönä äänestivät (ja haluaa saada suojelijan esiin), jonkin epäilyttävän sanominen on huomattavasti todennäköisempää kuin silloin kun kaikki arvailevat toisten rooleja. Mä ainakin olen tuskaillut kaikkien tänään lähettämieni viestien kanssa, etten vaan sano vahingossa jotain sellaista, mistä voisi tulkita, että pidän Horaanekoa varmana hyviksenä tai olen suojelija.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 4 =>13.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 13.02.2014 19:28:03

Lemni taas heitti kyselyä Violetin äänestä Ropsukselle, mikä mahdollisesti oli tarkoitettu johdattelevaksi niin, että Violet päättäisi poistaa äänensä Ropsukselta. Uskoisin kuitenkin, että hyviksenäkin Lemni voisi olla asiaa tiedustelemassa, joten pitäisin asiaa neutraalina seikkana.

Horaaneko taas heitti äänen oikeastaan aikalailla muilta lainatuilla perusteilla, laittamatta oikeastaan omaa panostaan siihen, mikä olisi helppo tapa äänestää pahiskaveria. //Ja Lemni kirjoitti viestin ja tajusin että multa on mennyt kokonaan ohitse felarofin tunnustus, joten horaan pohtiminen on aivan turhaa. Eli joo, luotan hänen sanaansa.

Eli Violetin ja Lemnin lisäksi on sitten Arokiuru. Arokiuru taas ei äänestänyt Ropsusta, joten siitä on paha päätellä. Eilen kuitenkin kerroin jo, että pidän mahdollisena Ropsuksen yrittäneen tehdä pesäeroa Arokiuruun äänestäessään ex-Violetia, sillä näin pystyisi epäilemään Arokiurua joutumatta häntä äänestämään. Mitään Arokiurun&Ropsuksen pahispariuttakaan estävää ei ainakaan nopealla lukaisulla näy, Arokiuru on ottanut hyvin neutraalin kannan Ropsukseen, kun taas Ropsus ei ottanut Arokiuruun kantaa muulloin kuin mahdollisessa pesäeron tekemisessä.

Kaiken kaikkiaan sanoisin siis, että Violet on hyvismäinen, Lemnistä taas ei osaa sanoa suuntaan taikka toiseen ja Arokiurun pahikseuteen taas on viittaavia seikkoja. Tästä syystä ++Arokiuru.

//felarof väliin 2x
Mutta Horaaneko oli äänestänyt Ropsusta myös tuossa random äänisekoilussaan pari päivää sitten (mitä tuskin olisi tehnyt pahiksena).

Hmm, tästä olen kyllä eri mieltä. Random ääni on loistava tapa tehdä pesäeroa pahiskaveriin - siinähän ei anna minkäänlaisia perusteita äänelleen, joiden takia jotkut muut voisivat alkaa epäillä pahista, mutta voi äänestää ja näin tehdä eroa.

Kyllä, suojelijalla asia onkin noin, mutta pahishan tietää kaiken aikaa muut hyviksiksi ja joutuu muutenkin tarkkailemaan omia sanomisiaan, että ne pysyvät loogisina, joten sikäli ainoa asia mikä olisi tarvinnut katsoa, on se, että jatkaa samaan malliin sen pelaajan kohdalla, joka on yöllä yritetty tappaa, ei sen haastavampaa tai monimutkaisempaa.

Hmm, en usko että Lemni olisi yrittänyt johdatella suojelijaa esille yrittämällä tappaa horaanekon päivällä, sillä koko homma kiinnittäisi huomion vain Lemniin, minkä uskoisin Lemnin tietäneen. Vaikuttaa ehkä enemmän siltä, että hyvis oikeasti epäili horaata, minkä ymmärrän, sillä olin itsekin kahdella vaiheilla ennen kuin huomasin horaan olevan varma hyvis, että äänestänkö horaata vai Arokiurua.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 4 =>13.2. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 13.02.2014 20:53:03

Eli Arokiuru on kuolemassa, hän on tuskin tulossa puolustautumaan kun on viimeksi käynyt paikalla kaksi päivää sitten.

Zey kirjoitti:
Mutta Horaaneko oli äänestänyt Ropsusta myös tuossa random äänisekoilussaan pari päivää sitten (mitä tuskin olisi tehnyt pahiksena).

Hmm, tästä olen kyllä eri mieltä. Random ääni on loistava tapa tehdä pesäeroa pahiskaveriin - siinähän ei anna minkäänlaisia perusteita äänelleen, joiden takia jotkut muut voisivat alkaa epäillä pahista, mutta voi äänestää ja näin tehdä eroa.

--

Hmm, en usko että Lemni olisi yrittänyt johdatella suojelijaa esille yrittämällä tappaa horaanekon päivällä, sillä koko homma kiinnittäisi huomion vain Lemniin, minkä uskoisin Lemnin tietäneen. Vaikuttaa ehkä enemmän siltä, että hyvis oikeasti epäili horaata, minkä ymmärrän, sillä olin itsekin kahdella vaiheilla ennen kuin huomasin horaan olevan varma hyvis, että äänestänkö horaata vai Arokiurua.

Mutta tuossa vaiheessa oli tulllut vasta kaksi ääntä, ja monta äänestyspakkolaista vielä jäljellä. Eli aika riskillä olisi pahis pelannut. Eri asia olisi mielestäni ollut, jos joku muu olisi selvästi ollut tippumassa. Mutta joo, kaiketi Horaata voi ihan hyviksenäkin epäillä, musta se oli vaan ton edellisen päivän jälkeen niin ilmi selvä hyvis, etten osaa ihan suhtautua asiaan. Tuohon jälkimmäiseen, ei se olisi ollut epäilyttävää jos hän olisi tuolla saanut suojelijan henkilöllisyydestä jotain viitettä ja olisi pystynyt tappamaan tämän yöllä.

Violet on tulleiden perusteluiden varassa mielestäni ehkä jopa hieman hyvismäinen. Tällä hetkellä mielestäni epäilyttävimmät ovat siis Lemni ja Arokiuru.

Tsemppiä ja onnea pahiksen nappaamiseen :)
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 4 =>13.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 13.02.2014 21:03:11

Päivä on päättynyt.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Seepranlihaa sipulipedillä YÖ 3 =>9.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 13.02.2014 21:28:14

Päivän loppuraportti

2 Arokiuru (Lemni, Zey)
1 felarof (Arokiuru)
1 Zey (Violet)
1 Lemni (felarof)

Arokiuru siis kuolee saatuaan 2 ääntä

Porukka rupesi epäilemään Arokiurun yhtäkkistä lomamatkaa. Heidän näkökulmasta kyseessä saattoikin olla Kiurulta puhdas harhautus päästäkseen raportoimaan tilanteesta poliisiasemalle. ...Mutta miten eliminoida lomalla olija? Hetken mietittyään Lemni ehdotti aurajuustojokeen heittämistä (ja ei, en kyllästy tuohon vitsiin :D), mutta muut tyrmäsivät heti hänen ehdotuksensa johtuen siitä, ettei Kiuru ollut paikalla. Seuraavaksi sai taloudenhoitovuorossa ollut Zey idean. Tilataan kaikille PIZZAA Turun kalliimmasta ravintolasta, ja lähetetään Arokiurulle törkeästi lasku; joko hän: A. Juoksee velkojia karkuun Helsinkiin asti, tai B. Ei halua enää nähdä noin ilkeitä ihmisiä.

Parin viikon päästä liiga sai tietää, että konflikti poliisien kanssa on viimein ohi Arokiurunneliminoinnin myötä. Tarinan loppu.

BAZINGA!!!!!

Keskuudessanne on edelleen poliisi, ja häätämänne Arokiuru olikin tavallinen Seepranlihakuriiri. Farssi Peli siis jatkuu vielä <3

In memoriam:
Lemni, seepranlihakuriiri, PV 1
Jii, seepranlihakuriiri, YÖ 1
Violet, seepranlihakuriiri, PV 2
felarof, seepranlihakuriiri, YÖ 2
Ropsus, poliisi, PV 3
herra ei-kukaan, YÖ 3
Arokiuru, seepranlihakuriiri, PV 4

Omasi identiteettikriisin (Äänestyspakot)
Lemni, Arokiuru, felarof

Kaikki suorittivat, pj on iloinen pingviini :3

Uimassa edelleen Ruissalon ruispellossa (Poissaolot)

Arokiuru 12.-15.2.

Yö 4 alkaa nyt ja loppuu 14.2. kello 21. Toivon yönimiä ennen sitä, ja hyvää ystävänpäivää pelasjille jo etukäteen <3
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Seepranlihaa sipulipedillä YÖ 4 =>14.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 14.02.2014 21:23:10

On aika aloittaa tarinamme viimeinen luku. Epäonnistuneen lynkkauksen seurauksena felarof erosi häpeissään liigasta, jolloin Don Jita jäi ilman henkivartijaa. Muu liiga alkaa pikkuhiljaa olla kärsimätön. Yksi poliisi. Yksi päivä. Poliisimestarin mystinen suunnitelma oman seepranlihaimperiumin muodostamiseksi on pikku hiljaa käynnistymässä jos poliisit voittavat tämän tahtojen taistelun. Epäonnistuessaan koko Turun poliisilaitoksen johto joutuu eroamaan tämän farssin seurauksena. Pääsevätkö seepranlihakuriirit pälkähästä? Käynnistyykö poliisien mestarisuunnitelma? Onnistuuko pelinjohtaja väsäämään mahdollisimman trollaavan lopun? Mikä merkitys eilisellä Bazingalla oli? Miten sipulipeti liittyy koko peliin? Miksi koko peliä edes pelataan? Kaikki selviää tässä huikeassa finaalissa! (Tai sitten ei)

In memoriam:
Lemni, seepranlihakuriiri, PV 1
Jii, seepranlihakuriiri, YÖ 1
Violet, seepranlihakuriiri, PV 2
felarof, seepranlihakuriiri, YÖ 2
Ropsus, poliisi, PV 3
herra ei-kukaan, YÖ 3
Arokiuru, seepranlihakuriiri, PV 4
felarof, henkivartija, YÖ 4

Vielä mahdollisuus kuolla antiaktiivisuuteen (Äänestyspakot)
Horaaneko

Kadonneiksi luettavissa (Poissaolot)
Ei kukaan.

Viimeinen, viides päivä alkaa nyt ja loppuu 18.2. kello 21.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 5 =>18.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 14.02.2014 22:41:06

Okei, tässä ovat pelissä jäljellä olevat pelaajat.

Zey
Hagrid -> Lemni
Mus -> Violet
Horaaneko

Itseäni en aio epäillä, joten

Zey
Hagrid -> Lemni
Horaaneko

Felarof todisti horaanekon hyvikseksi, joten

Zey
Hagrid -> Lemni

Hagrid ei ollut hereillä koko pelin aikana, enkä usko, että Ropsus olisi itse kehitellyt idean hiljaisten tappamisesta. En ole varma olisiko Hagridkaan lähtenyt tuollaiselle alalle. Epäilylistalle jää siis...

++Zey

Oman näkemykseni kannalta Zey on ainut henkilö, joka tässä tapauksessa sopisi pahikseksi. Hän on myös pelannut hyvin pahikselle tyypillistä peliä (sellaista, jossa on kyllä aktiivinen ja sisällä, mutta ei saata itseään missään vaiheessa tulilinjalle). Zeyn ääni Ropsukselle voi hyvinkin olla suunniteltu, sillä hän hiillosti Ropsusta aika paljon ja tämän pudotessa Zey olisi näyttänyt hyvismäiseltä. Vielä hyvismäisemmältä, jos olisi itse ehtinyt aloittaa äänestämisen.

Muistutan tähän vielä, että meidän on saatava tapettavalle henkilölle väh. 2 ääntä niin, että kellään toisella ei myöskän ole kahta ääntä. Näin vältymme siltä, että pahis voi viime hetkellä pelastaa itse itsensä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 5 =>18.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 15.02.2014 02:23:06

Violet, miksi et vastannut eilen esittämiini kysymyksiin? Haluan siis kuulla vastauksen siihen, miksi et usko Ropsuksen kehitelleen ideaa hiljaisten tappamisesta (se, että Ropsus oli ilmeisesti kiireiden takia hiljainen, ei kuitenkaan mielestäni automaattisesti tarkoita sitä, että hän haluaisi pelin olevan hiljainen. Miksi et usko Ropsuksen voineen ajatella, että hän pitää puheliaat hengissä, jotta pelaajilla riittää muita joihin kiinnittää huomiota hiljaisten sijaan ja näin puheliaat alkavat tappamaan toisiaan vuorotellen päivällä?) ja mistä tiedät että on ylipäätään olemassa idea hiljaisten tappamisesta (nythän on vain yksi hiljainen kuollut, joka voisi aivan hyvin johtua siitä ettei Ropsus kerennyt/muistanut nimiä lähettää ja Hagridia ei peli kiinnostanut. Yhtä hyvinhän voisi väittää 2.yön mukaan, että pahis haluaa tappaa aktiivisia, sillä laskisin felarofin sellaiseksi.).

Violet kirjoitti:Hän on myös pelannut hyvin pahikselle tyypillistä peliä (sellaista, jossa on kyllä aktiivinen ja sisällä, mutta ei saata itseään missään vaiheessa tulilinjalle).

Miten tämä eroaa minun pelaamistavastani hyviksenä? Asetunko silloin tulilinjalle? Muistan nimittäin miten minua syytettiin tästä viimeksi Seitsemän veljestä -pelissä, jossa olin hyvis, joten miten tämä seikka, etten asetu tulilinjalle, kertoo minun pahikseudestani, jos kerran teen näin todistetusti hyviksenäkin?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 5 =>18.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 15.02.2014 18:44:59

Ilmoitan tähän väliin että oon ollut neljän kympin kuumeessa tässä neljä päivää eli en oikeestaan poissa mutten kovin kykenevänä normaaliin ajatteluun eli anteeksi hiljaisuuteni, again. X') mutta juu jos tässä kohta jaksais taas kirjotella.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 5 =>18.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Lemni » 18.02.2014 17:49:38

Kävi miten kävi, peli loppuu joka tapauksessa tänään. Horaanekoa lukuunottamatta jokaisella jäljellä olevista pelaajista on vain kaksi mahdollista epäiltyä, enkä koe että tällä hetkellä pudotusvaarassa oleva Zey olisi etsimämme pahis. ++Violet. Alla omat rautalangasta väännetyt muistiinpanoni, joista löytyy perustelut äänelleni.

- Violet jatkoi Arokiurun epäilyä myös varapelaajana ja tuntui jatkavan pelaamista tutulla linjalla. Vihjaa vahvasti äänestävänsä Arokiurua ("Minun lienee tuskin tarpeen ilmoittaa ketä epäilen.")

- Vaihtaa suuntaa kesken päivän, heittää äänen Ropsukselle vaikka ei ole aikaisemmin kiinnittänyt tähän huomiota ja unohtaa Arokiurun. Selitti eilen tuon suunnanmuutoksen johtuvan epäilyverkon laajentamisesta, mikä on mielestäni positiivista, mutta tuossa on muutama seikka jotka vaikuttavat vähän epäilyttäviltä:

1) Violet oli tietoinen että seuraavana päivänä olisi tukalat paikat jos tänään mennään harhaan, mutta Ropsusta äänestävä pahis tietäisi, että tämän lynkkaamisessa ei ole harhalynkkauksen vaaraa tai ei moisesta välittäisi.

2) Perusteli äänensä Ropsukselle vähän heppoisesti. Taisi käyttää sanoja "Avaappa sanaista arkkuasi, ja kerro mielipiteesi muista pelaajista, niin saatat parantaa asemaasi". Jos Violet epäili Ropsusta Arokiurua enemmän, miksi näin välinpitämättömältä kuulostavat perustelut? Jättää itselleen takaportin äänen perumiselle, mahdollisesti joko sen takia että muut epäilevät yllättävää suunnanmuutosta tai hyvispelaajat eivät lähde massaamaan Ropsusta pihalle. Mietin että tuossa olisi ollut hyvä tapaa pitää Arokiuru pidempään mukana pelissä, koska esim. minä ja Zey taisimme epäillä häntä. Epäilyttävien hyvispelaajien hyöty kasvaa pelin edetessä pidemmälle.

3) Olen edelleen sitä mieltä, että tällainen pahisjuoni olisi todella riskialtis, mutta onnistuessaan siitä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä. Ropsusta äänestävästä porukasta Zey oli mielestäni ainoa, jolla oli kunnolliset perusteet äänelleen, ja tuo Violetin ääni tuli yksinkertaisesti ihan puun takaa. Varsinkin kun ottaa huomioon, kuinka hän vihjaili alkupäivästä äänestävänsä Arokiurua ja sen, että hän sanoi ensimmäisessä viestissään tämän päivän olevan viimeinen, jolloin pelaajilla on varaa osua harhaan. "Ropsus on olut sen verran epäilyttävä, että minun puolestani hän saisi tippua" kuulostaa tuon jälkeen aika väliinpitämättömältä perustelulta ja mitätöi Violetin aikaisempaa huolta harhalynkkaamisen suhteen.

Violet kirjoitti:Hagrid ei ollut hereillä koko pelin aikana, enkä usko, että Ropsus olisi itse kehitellyt idean hiljaisten tappamisesta.


Tämä saattaisi olla myös hienovarainen tapa pönkittää omaa alibia. "Tulin itsekin pelaamaan hiljaisen tyypin tilalle, en se minä ollut."

Violet kirjoitti:Zeyn ääni Ropsukselle voi hyvinkin olla suunniteltu, sillä hän hiillosti Ropsusta aika paljon ja tämän pudotessa Zey olisi näyttänyt hyvismäiseltä. Vielä hyvismäisemmältä, jos olisi itse ehtinyt aloittaa äänestämisen.


Alleviivaus on omaa kädenjälkeäni. Kai tiedostat, että nämä samat perustelut voisi soveltaa myös sinuun?

Violet tuntuu olevan myös kovin varma pahisten käyttäytymisestä yön aikana. Onko sinulla varmaa tietoa pahisten lynkkausstrategioista, vai mitä muita syitä sinulla on uskoa pahisten tappavan hiljaisia? Onko sinulla muita perusteluja Zeyn äänestämiselle?
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 5 =>18.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 18.02.2014 18:41:53

Mus → Violet:
Äänesti heikoilla perusteilla Ropsusta, sen sijaan että olisi äänestänyt Arokiurua, jota jahtasi ex-Violetina. Tuntuu oudolta, että pahis vaihtaisi mielipidettään kesken kaiken, kun olisi voinut vain pitäytyä Arokiurun jahtaamisessa. Ja näin välttää mahdollisesta negatiivista huomiota. Eilen ohitti taas Arokiurun, eikä perustellut miksei Arokiuru voisi tappaa yöllä hiljaisia pelaajia (vaikka perusteli kokonaan äänensä sillä teorialla, jolloin asian perusteleminen olisi oleellista). Ohitti kysymykseni edellä mainitusta perustelemattomuudesta, sekä puolustautumiseni (johon kuului kysymyksiä, joihin kaipaan edelleen vastausta) täysin, ja äänesti täysin samoilla mielipiteillä tänään.

Hagrid → Lemni:
Hagrid ei mitään puhunut. Lemni sanoo Ropsuksen jääneen hajuttomaksi ja mauttomaksi, eli neutraaliin tapaan suhtautuu. Äänestää horaanekoa, mutten kuitenkaan usko, että tässä oltaisiin suojelijaa esille kalastelemassa, sillä uskoisin Lemnin osaavan välttää moiset helposti pilalle menevät juonet. Tuntui aidoisti olevan huolissaan felarofin mahdollisuudesta tippua. Tänään lähti kyseenalaistamaan Violetin ääntä minulle ja antoi äänensä Violetille. Pahikselle olisi helppoa antaa vain ääni minulle, sillä Horaanekolla oli pelin alkuvaiheissa ainakin jonkinlaista epäilyä/häiritsevyyttä minua kohtaan, jolloin Horaan ääni voisi helposti tulla minulle → olisi 3 ääntä kasassa, eikä Lemni itse tippuisi. Lisäksi tuolla kahdellakin päästäisiin aika pitkälle, sillä siihen, että joku muu kuin minä kuolisi, täytyisi Lemnin itsensä tai sitten Violetin vaihtaa ääntä, ja Violet vaikuttaa kovin jämähtäneeltä mielipiteeseensä, eli pitäisin aika epätodennäköisenä sitä, että sieltä vaihtuisi ääni. Lisäksi Violetin äänestäminen tuskin olisi pahikselta järkevää senkään takia, että itse eilen sanoin Violetin olevan mielestäni hyvismäinen → ei vaikuta todennäköiseltä että ääneni suuntautuisi Violetin suuntaan. Horaa taas ei kai ole sanonut mielipidettään nykyisestä Violetista, joten Horaan lähteminen äänestämään Violetia olisi aikalailla arpapeliä, eikä siihen kannattaisi luottaa. Mikäli Lemni pahiksena ajattelee (kuten mielestäni olisi järkevää ajatella), että Violet pitää äänensä minulla, Lemni itse äänestää Violetia ja minä todennäköisesti äänestän Lemniä, olisi Horaa oikeastaan se, joka tulisi päättämään kuka kuolee, enkä usko Lemnin luottaneen niin hirveästi luoneensa niin hyvismäisen kuvan, ettei hänellä olisi mahdollisuutta saada Horaalta toista ääntä. Eli en usko tuon liikkeen tulleen pahikselta, kun en näe siinä mitään hyvää taktikointia. Tietysti aina voi olla että Lemni on ajatellut että muut ajattelevat tämän saman ajatusketjun, jonka äsken toin esille, ja näin tekemällä tämän hänestä tulee hyvin hyvismäinen ja hän ei kuole, mutta pitäisin tätä asiaa todella epävarmana keinona saada voitto, paljon helpompaa olisi ollut vain minun äänestäminen.

En kumpaakaan kyllä suoraan osaisi yhdistää pahikseksi, mutta kallistuisin enemmän ++Violet in puoleen, ihan vain sen takia, että Lemnin ja Violetin tämän päiväisestä käyttäytymisestä Violetin tekemisissä olisi enemmän sellaista mahdollista pahiksen juonintaa, kun heittää nopeasti äänen alkamatta pohtia asiaa sen suuremmin → haluaa antaa äänen nopeasti, jotta tasatilanteessa ei ainakaan nopeauden takia ”häviäisi”? Lemnin äänestyskäytöstä tuossa ylempänä jo pohdinkin, ja vaikuttaa hyvismäiseltä, joten oikeastaan jo ihan senkin takia pidän häntä hyvismäisempänä. Tosin häneltä olisi kiva kuulla jotain perusteluja, miksi en tunnu olevan pahis, sen sijaan että asia vain sanotaan että näin nyt on, sen enempiä perustelematta.

Ropsus ei kumpaakaan maininnutkaan, joten siitä on paha vetää johtopäätöksiä.

Horaanekonkin mielipide olisi kiva kuulla, jos hän vain jaksaa jotain kirjoitella, hänen sanoihinsa kun voi ainakin luottaa.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 5 =>18.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 18.02.2014 19:53:26

Lemin: oletko edes harkinnut sitä vaihtoehtoa, että Zey saattaisi olla pahis?

Olen nyt veljeni tabletilla ja ulkomailla, joten en ala vastailemaan kaikkeen. Huomauttaisin vielä Lemnille, että tiedän pahisten tappavan näitä hiljaisempia henkilöitä katsomalla sitä, ketkä ovat kuolleet. Ja vielä huomioiminen sen, että pahiksia olisin voinut helposti äänestää arokiurua ja massata seuraavana päivänä jonkun viime hetkellä ropsuksen kanssa. Tai olisin voinut uhrata ropsuksen sinä päivänä, jos olisi näyttänyt hankalalta. Kuinka olisit itse toiminut pahiksena?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 5 =>18.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 18.02.2014 20:22:29

Violet kirjoitti:Huomauttaisin vielä Lemnille, että tiedän pahisten tappavan näitä hiljaisempia henkilöitä katsomalla sitä, ketkä ovat kuolleet.

Pelissä on yöllä kuollut kolme pelaajaa, joista yksi on ollut hiljainen. Miten yleistät tästä, että pahiksien taktiikka on ollut tappaa hiljaisia?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 5 =>18.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Lemni » 18.02.2014 20:32:39

Zey kirjoitti:Tosin häneltä olisi kiva kuulla jotain perusteluja, miksi en tunnu olevan pahis, sen sijaan että asia vain sanotaan että näin nyt on, sen enempiä perustelematta.


Yksi syy on se, että kun lähdin vertaamaan sinua ja Violetia, Violetin pahisrooli vaikuttaa minusta todennäköisemmältä. Mutta siihen paneuduinkin jo aikaisemmassa viestissäni, joten ei siitä sen enempää. En myöskään näe pelitavassasi tai pohdinnoissasi juurikaan ristiriitaisuuksia, enkä esimerkiksi usko että pahis lähtisi pohtimaan - saatikka sitten mahdollisesti jakamaan - omia suunnitelmiaan hyvispelaajille noin yksityiskohtaisesti. Tuo olisi toki hyvä tapa hankkia hyvispojoja, mutta uskon tällä hetkellä että kyseessä on hyviksen tapa yrittää pohtia pahispelaajien mahdollisia liikkeitä.

Tämän kaiken voisi tietysti laskea hyvän pokerinaaman piikkiin, mutta en uskoisi että pahis lähtisi olemaan noin reippaasti esillä tai pysymään hyvisroolissa noin kauan ilman yhden ainutta lipsahdusta.


Violet kirjoitti:Lemin: oletko edes harkinnut sitä vaihtoehtoa, että Zey saattaisi olla pahis?


Horaaneko on ainoa pelaaja jonka voi laskea varmaksi hyvikseksi, mutta kuten Zeylle äsken sanoin, pidän sinua todennäköisempänä pahiksena. Kyse ei ole siitä että olisin jättänyt Zeyn huomiotta.

Violet kirjoitti:Olen nyt veljeni tabletilla ja ulkomailla, joten en ala vastailemaan kaikkeen. Huomauttaisin vielä Lemnille, että tiedän pahisten tappavan näitä hiljaisempia henkilöitä katsomalla sitä, ketkä ovat kuolleet. Ja vielä huomioiminen sen, että pahiksia olisin voinut helposti äänestää arokiurua ja massata seuraavana päivänä jonkun viime hetkellä ropsuksen kanssa. Tai olisin voinut uhrata ropsuksen sinä päivänä, jos olisi näyttänyt hankalalta. Kuinka olisit itse toiminut pahiksena?


Ongelma on siinä, että ainoa täysin hiljainen yötapon kohteeksi joutunut pelaaja, Jii, tapettiin 1. yön aikana. Felarof oli ehtinyt olla aktiivinen 1. ja 2. päivänä, eikä Horaanekokaan ole ollut totaalinen tuppisuu. Pahiksena tuo hiljaisten tappaminen olisi varmasti kannattavaa ja saattaisin itsekin käyttää sitä, mutta tässä pelissä tuo teoria hajoaa käsiin jo 2. yön jälkeen.

/Zey väliin.
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 5 =>18.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 18.02.2014 21:01:53

Peli on päättynyt.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Seepranlihaa sipulipedillä PV 5 =>18.2. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 18.02.2014 21:49:54

1 Zey (Violet)
2 Violet (Zey, Lemni)

Viimeinen lynkattava siis on Violet äänienemnistöllä.

Seepranlihaliiga (tai siis sen rippeet (LOL)) oli juuri heittämässä petturiksi epäilemäänsä Violetia aurajuustojokeen, kun yhtäkkiä itse Don Jita ryntäsi ulos panimolta huutaen: "LOPETTAKAA NÄYTÖS!"

Päivä siis alkaa alusta, ja samalla peli muuttuu minipeliksi, joka päättyy vasta kun pahis on napattu.

[i](Mafian huomio: Pelinjohtaja ei saa olla puolueellinen, joten peli on todellakin päättynyt)


No höh, eipä sitten auta muu, kuin aloittaa se epilogi, ja heittää viimein joku Aurajuustojokeen :<

Eli siis, Don Jita huudahtai, mutta jäljellä oleva trio ehti ennen sitä heittää Violetin aurajuustoon. Pomo näytti vähemmän kuin tyytyväiseltä, ja muutti suutuksissaan Munchkinmaisella taikavoimallaan (ja pelinjohtajan omituisen huumorintajun vuoksi) Zeyn syntymäpäiväkakuksi, epäaktiivisen Horaanekon kuminaamariksi epäaktiivisuuden vuoksi, ja aikaisemman kuminaamariepisodin takia. Lemnin hän piti ennallaan, koska hän oli loppujen lopuksi voittaja tässä tarinassa, ja itse asiassa Jitalla sattui olemaan hänelle asiaa. Hän kysyi: "Olen kuullut, että pomosi halusi ostaa seepranlihaliigan toiminnan. Olenko oikeassa?" Lemni nyökkäsi vastaukseksi, ja jatkoi sen jälkeen. "Hän ei kuitenkaan uskonut, että onnistuisi siinä ja lähetti operaatio Seepranlihana Ropsuksen manipuloimaan toimintaa, ja minut operaatio Sipulipedin myötä varastamaan seepranlihan maahantuontisopimuksen. Jossa taisinkin juuri onnistua :>" Don Jita säntäsi takaisin Panimolle, tarkisti asian ja huomasi, että Lemni puhui hänen ikäväkseen totta. Raivoissaan hän yritti muuttaa Lemniä Munchkinvoimillaan kukkaruukuksi, mutta jokin meni pahasti vikaan, ja kukkaruukku olikin yhtäkkiä Muinainen Hirviömäinen Raivostunut vauvakukkaruukku, ja sen Muinainen Hirviömäinen Raivostunut vauvapuoliso. Jonka tekemä paha asia sattui olemaan kaikessa mahdottomuudessaan maailmanloppu. Eli sillä tavalla alkoi sota apokalypsia vastaan, mutta se onkin jo toinen tarina, ja toinen peli sen ympärille <3

Ai niin, kuka minä, kertoja oikeastaan olen? Mitä luulisit, tietenkin puhuva aurajuustopaketti, (LOL)!

Naamioksi muutettavat
Horaaneko

Horaaneko siis putoaa taas antiaktiivisuuteen (LOL)

Helsingissä maailmanloppua paossa (poissaolot)

Ei tarpeeksi fiksuja pingviinejä

Viimeisenä päivänä kuolleet
- Mus -> Violet, seepranlihakuriiri
- Zey, seepranlihakuriiri
- Horaaneko, seepranlihakuriiri

Voittajana maailmanloppua nauramassa
- Hagrid -> Lemni, poliisi
- Ropsus, poliisi

Nyt on sana vapaa, ja PJ:n saa viimeinkin nirhata kaikesta rölläyksestä. En kadu mitään :D

Hahmolista lienee jo kaikille selvä, rooliviestit ja omat mietteeni koitan saada tällä viikolla postattua.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Seepranlihaa sipulipedillä WORLD END

ViestiKirjoittaja Lemni » 18.02.2014 22:05:01

Ensimmäinen pahispeli onnistuneesti takana, mutta voi luoja tätä paniikin määrää... :D

Äänestin tosiaan Horaanekoa siinä toivossa, että suojelija tulisi paljastamaan itsensä. Kyllä, senkin uhalla että tuo oli aika läpinäkyvä ja riskialtis veto. Pelkäsin tippuvani siinä vaiheessa kun Felarof tuli esille ja päätti samalla äänestää minua, ja sydän pomppasi uudestaan kurkkuun siinä vaiheessa kun Zey ilmaantui äänestämään. Noutaja ei sitten tullutkaan, mutta en minä millään uskonut selviäväni tästä päivästä elossa.

Zey yritti tosiaan arvuutella ääntäni Violetille. Äänestin Violetia koska teillä tuntui olevan erimielisyyksiä 4. ja 5. päivänä, ja ajattelin hyödyntää tätä siinä vaiheessa, kun Violet äänesti sinua. Laskin myös sen varaan että Zey, joka tiesi olevansa hyvis, pelastaisi itsensä ja lynkkaisi Violetin, jonka kanssa hänellä oli ollut pientä kränää viime päivinä. Pahistaktiikkani oli siis huitoa minne sattuu ja toivoa, ettei kukaan uskoisi minun pahiksena pelaavan näin läpinäkyvästi. Arokiurun lynkkaaminen kyllä harmitti, hänet olisin tahtonut pitää hengissä viimeiseen päivään asti. Olihan tuollainen poissaolevan hyviksen lynkkaaminen oman pahisnahkani säästämiseksi aika ilkeä temppu.

(Violet oli myös ensimmäinen joka äänesti Ropsusta, ja olisihan se nyt aika trollia yrittää iskeä takaisin viimeisenä pelipäivänä :P)

Kiitos pahistoveri Ropsukselle, harmi että kahdenkeskiset juonittelut jäi näin vähille :P
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Seepranlihaa sipulipedillä WORLD END

ViestiKirjoittaja Zey » 19.02.2014 00:32:45

...Olin sitten ihan pihalla. :D Onnea pahiksille, sen ansaitsette kyllä! Olisi vaan pitänyt pysyä mun eilisessä kannassani, että Violet on hyvismäisempi :D

Olisi kiva lukea pahisten keskusteluja & miksi kukakin tapettiin/yritettiin tappaa.

Kiitos kaikille kivasta pelistä, tykkäsin kyllä tästä. :> Ja ihan aktiivisesti keskustelu kävi (lukuunottamatta tätä viimeistä päivää), vaikka paljon oli hiljaisia pelaajiakin.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Seepranlihaa sipulipedillä WORLD END

ViestiKirjoittaja Lemni » 19.02.2014 08:05:23

Zey kirjoitti:...Olin sitten ihan pihalla. :D Onnea pahiksille, sen ansaitsette kyllä! Olisi vaan pitänyt pysyä mun eilisessä kannassani, että Violet on hyvismäisempi :D

Olisi kiva lukea pahisten keskusteluja & miksi kukakin tapettiin/yritettiin tappaa.


Me ei tosiaan ehditty Ropsuksen kanssa paljon puhua, mutta Jii kuoli hiljaisuutensa takia ja Felarof tapettiin, koska häntä tunnuttiin pitävän aika varmana hyviksenä. Horaanekoon yritin osua, koska hän ei ollut kamalan aktiivinen, enkä kokenut että hän olisi hankkinut kamalasti epäilyjä viime metreillä. Tarkoituksenani oli siis pitää Zey, Violet ja Arokiuru hengissä viimeiseen päivään, jolloin olisin toivon mukaan jäänyt mahdollisimman vähälle huomiolle. Felarof oli pakko tappaa siinä vaiheessa kun hän ilmoitti olevansa suojelija. Oli myös kannattavaa pudottaa pelaaja, joka oli selkeästi epäillyt minua edellisenä iltana :P Eli tarkoituksena tosiaan oli tappaa mahdollisimman hiljaisia tai hyviksiltä vaikuttavia pelaajia.

Ja Zey, en tiedä lohduttaako tämä näin jälkeenpäin, mutta pelkäsin pahisroolini aikana eniten sinua :D Ei sillä etteikö ensimmäinen pahisrooli olisi muutenkin aiheuttanut harmaita hiuksia. Ropsus voi todistaa minun panikoineen lähes jokaisessa yksityisviestissä kuinka pelkäsin jääväni kiinni ja sössiväni pelin pahisten kannalta... :P

Zey kirjoitti:Kiitos kaikille kivasta pelistä, tykkäsin kyllä tästä. :> Ja ihan aktiivisesti keskustelu kävi (lukuunottamatta tätä viimeistä päivää), vaikka paljon oli hiljaisia pelaajiakin.


Itseäni harmittaa etten ehtinyt olemaan niin aktiivinen pelin loppuvaiheessa. Hiljaisuus ei johtunut pahisroolista vaan kiireistä, olisin mielelläni juonitellut enemmän viimeisenä päivänä!
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Seepranlihaa sipulipedillä WORLD END

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 19.02.2014 23:14:43

Yhyy anteeksi PJ tiedän olen huono ;^; ja muutkin kanssapelaajat. Ei tää Kylä innosta enää entiseen tapaansa ja kärsin harvinaisen vakavaa motivaationpuutetta, varsinkin kun epäilyt poistui itseäni kohtaan kokonaan (eli saatoin tuudittautua rauhalliseen "aa no ei mua ees epäillä" -tilaan)

Öö mut joo, onnea pahiksille! Kiva peli oli anyway, kiitos kanssapelaajat ja PJ. c: Horaa saattaa tästä vetäytyä pienelle eläkkeelle, taas kerran. Kattoo josko sais taas joskus motivaatiota juonitteluun.
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Seepranlihaa sipulipedillä WORLD END

ViestiKirjoittaja felarof » 21.02.2014 18:58:50

Lemni kirjoitti:Äänestin tosiaan Horaanekoa siinä toivossa, että suojelija tulisi paljastamaan itsensä. Kyllä, senkin uhalla että tuo oli aika läpinäkyvä ja riskialtis veto. Pelkäsin tippuvani siinä vaiheessa kun Felarof tuli esille ja päätti samalla äänestää minua, ja sydän pomppasi uudestaan kurkkuun siinä vaiheessa kun Zey ilmaantui äänestämään. Noutaja ei sitten tullutkaan, mutta en minä millään uskonut selviäväni tästä päivästä elossa.

Oho vau, kerrankin mun arvailut osu oikeaan :D Ei sillä, olin onnellisesti unohtanut nuo epäilyt jo siinä vaiheessa kun luin noita teidän viimeisen päivän keskusteluja.. Mutta kiitos kaikille pelistä ja onnea pahiksille!
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Seepranlihaa sipulipedillä WORLD END

ViestiKirjoittaja Ropsus » 24.02.2014 12:48:26

Kiitos vaan kaikille pelistä, oli tosi mukava taas juonitella teidän pään menoksi :) Ainoana isompana ärsytyksenä oli vaan oma kiireellisyys, varsinkin kun en enää Violetin äänestämisen jälkeen kerenny puolustautumaan x) Iso kiitos myös Lemnille, hienosti pysyit hengissä loppuun saakka ja veit meidät voittoon paniikistasi huolimatta :D
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Seepranlihaa sipulipedillä WORLD END

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 25.02.2014 19:11:50

Woo, oli kyl hieno peli vaikka hävittiinkin. Paljon aktiivisempi kyllä kerkesin olla ku mitä Veljeksissä, ja etenki minä vs. Violet -matsi sai peliin mielestäni paljon sisältöä, ainakin omasta näkökulmastani. Välillä tosin hermostutti kun yritti näkökantaansa perustella vaikka kuinka monennetta kertaa, mutta paljon oli hienoja hetkiä :D tosin se oli vähän ikävää että jouduin lähtemään juuri kun ratkaisujen aika koitti, mutta sille nyt en mahtanut mitään.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Edellinen

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron