Mafiapeli III - Peli on päättynyt

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Mafiapeli III - 3.päivä päättyy sunnuntaina 19.00

ViestiKirjoittaja Jita » 21.12.2013 10:34:46

Joo, luulisin itse Zeyn olevan sen vuoksi kohteena, että kahdesta "varmasta" hyviksestä hän on yleisesti kokeneempi pelaaja, ja sen vuoksi kiireellisempi eliminoida. Tämän liikkeen perusteella uskon, että ensimmäinen yö meni aika lailla Hagridin kuvaamalla tavalla, ja että hän on suojelija.

Violet: Mikä teki Ropsuksesta mielestäsi epäilyttävän, muuten kuin vähäpuheisuus?

Eilinen iltasählinki oli omasta mielestäni sellainen, jonka olisi täysin voinut välttää ainakin osin, jos Hagridilla ei olisi pettänyt hermot ja alkanut marttyrisoimaan. Pahisten oli aika helppoa päästä massaamaan, ja vaihtelemaan ääniä ilman, että sitä erityisemmin noteerattaisiin. Eniten kuitenkin tossa sähläyksessä mua häiritsee se, että Violet korosti olevansa tuuliviiri. Mitä hän tarkoitti? Onko hän pahis, joka varoo suojelijan tappoa, jottei paljastu pahikseksi, asettaen oman parinsa vaaraan; ja kun tarjoutuu tilaisuus taviksen tappoon, hän päättääkin olla lynkkaamatta pariaan. En tiedä, mikä tarinan takana on, mutta olen aika varma, että jos Violet on pahis, myös Vampire on suurella todennäköisyydellä.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Mafiapeli III - 3.päivä päättyy sunnuntaina 19.00

ViestiKirjoittaja Violet » 21.12.2013 11:36:27

Jitachi: Ropsus ei mielestäni ollut mitenkään erityisen epäilyttävä, mutta äänestin häntä, koska pidin häntä epäilyttävempänä kuin Vampirea. Ropsuksen epäilyttävyydestä oltiin puitu jo topikissa, ja siitä löytyy äänelleni perusteita. En valitettavasti ehtinyt perustella ääntäni siihen viestiin, sillä päivä oli jo päättymässä, mutta olin samoilla linjoilla Ropsuksen epäilyttävyydestä Ardeen ja sinun kanssa.

Vampire tuntui minusta hyvismäisemmältä viestiensä analyysien takia. Monissa viesteissä hän on analysoinut päivien tapahtumia ja pitkässä listausviestissään hän oli kertonut mielipiteitänsä selkeästi. Kun tätä vertaa siihen, mitä saa irti Ropsuksesta, niin Vampire oli mielestäni näistä kahdesta toiminut hyvismäisemmin.

Aktivointikysymys: Kuka on mielestäsi todennäköisin pahispari? Ja kumpi tästä parista on pahismaisempi? Vastaan tähän itsekkin kunhan saan ensin katsottua mahdolliset pahisparit läpi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mafiapeli III - 3.päivä päättyy sunnuntaina 19.00

ViestiKirjoittaja Jooseppi » 22.12.2013 18:06:58

Itseäni kyllä epäilyttää tuo Ropsuksen yllättävä ulosäänestys. Toki ymmärrän että Hagridin ilmoittautuessa suojelijaksi monet halusivat vaihtaa äänensä, mutta äänten antaminen Ropsukselle oli mielestäni hieman huonosti perusteltua. Ropsus ei ollut ainoa epäilyksen alainen. Tämän massaamisenhan aloitti Ardee, joten näin päivän päättyessä

++Ardee
Jooseppi
Kyläläinen
 
Viestit: 22
Liittynyt: 18.11.2013 20:42:17

Re: Mafiapeli III - 3.päivä päättyy sunnuntaina 19.00

ViestiKirjoittaja Jooseppi » 22.12.2013 18:09:05

Tuohon pahisparikysymykseen lähtisin Ardeen rinnalle epäilemään Jitachia tai Violetia Ropsuksen äänestämisen vuoksi.
Jooseppi
Kyläläinen
 
Viestit: 22
Liittynyt: 18.11.2013 20:42:17

Re: Mafiapeli III - 3.päivä päättyy sunnuntaina 19.00

ViestiKirjoittaja Violet » 22.12.2013 18:22:52

Hmm. Olisin mennyt lähtemään epäilemään Jooseppia ja Ardeeta pahispariksi, sillä he tuntuivat siltä, että pyrkivät välttelemään toistensa kommentteja, mutta nyt tilanne on paljon epäselvempi. Pahinta on, että tänään on meidän viimeinen mahdollisuus osua oikeaan, jos Raegan ei suorita äänestyspakkoaan. Yksilötasolla Jitachi on alkanut epäilyttämään minua hieman, sillä hän kysyy minulta mikä teki Ropsuksesta epäilyttävän, vaikka itse äänesti tätä ja sitten korostaa minun ja Vampiren mahdollista pahiskaveruutta. Ehkäpä hän vain yrittää linkittää minua mahdolliseen pahiskaveriinsa Vampireen, joka melkein kuoli eilen. Jitachi sopii myös jäljellä olevista pelaajista muidenkin pahiskaveriksi, ja koska tänään on pakko saada pahis kiinni (ellei Raegan herää) niin ++Jitachi

Olisin kyllä arvostanut, jos useampi olisi vastannut aktivointikysymykseeni :(
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mafiapeli III - 3.päivä päättyy sunnuntaina 19.00

ViestiKirjoittaja Jita » 22.12.2013 18:25:20

Violet: Todennäköisimpänä pahisparina pitäisin suoraan sanoen sua ja Vampirea, selitinkin jo aikaisemmin miksi. Teistä kahdesta sinä olet pahismaisempi. Suoraan sanoen eilinen showsi haiskahtaa mielestäni joka tapauksessa sangolliselta mätiä kaloja, tutki sitä melkein miten päin tahansa.

Jooseppi: En ymmärrä suoraan sanoen, miksi pidät Ardeeta pahismaisena hänen aloittaessa Ropsuksen äänestysbuumin. Omasta mielestäni sun tulisi siinä ennemmin syyttää joko mua, joka mahdollisti viime hetken massauksen, tai sen tekijää, Violetia. Pahikselle tossa olisi mielestäni semivaikea repäisy, eikä varsinaisesti Ardeella olisi imo mitään syytä yrittää moista ellei Vampire ole hänen pahiskaverinsa. Jolloin hän olisi, jos sua oikein luin, saanut porukan massaamaan Ropsuksen ulos pelastaakseen Vampiren, joka taas kuulostaa omasta mielestäni suoraan sanoen absurdilta ajatukselta, koska riski epäonnistua on huomattavan suuri.

Hömm, vaikkei Vampire varsinaisesti ole niin pahismainen imo, niin hän on kyl linkittäytynyt pelaajiin huolestuttavasti. Kuitenkin ääneni on:

++Violet

//Ja Violet kiilaa
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Mafiapeli III - 3.päivä päättyy sunnuntaina 19.00

ViestiKirjoittaja Ardee » 22.12.2013 18:40:02

Jooseppi: käsittääkseni massaus on arveluttavaa, koska massauksessa pahikset voivat piilottaa oman äänen jo tulleiden äänien sekaan. Tällöin oma ääni näkyy pisarana purossa, eikä niinkään yksilöllisenä tapahtumana. Ensimmäisenä Ropsusta äänestäneenä en kuitenkaan koe syyllistyväni massaamiseen, koska ei ollut mitään massaa mihin massaantua. Mielestäni sinun antamasi ääni Hagridille on huomattavasti massaavampaa sorttia, sillä Hagridia oli jo ennen sinua äänestänyt kolme henkilöä. Äänesi ei enää näkynyt yksilöllisenä tekona, vaan oli perusteltavissa jo kolmella muullakin äänellä.
Ardee
Kyläläinen
 
Viestit: 11
Liittynyt: 17.11.2013 15:21:16

Re: Mafiapeli III - 3.päivä päättyy sunnuntaina 19.00

ViestiKirjoittaja Ardee » 22.12.2013 18:58:27

Violetin omaan aktivointi kysymykseeni vastaavana sanoisin että todennäköisin pahispari olisi Violet ja Vampire. Violet vaihtoi eilen otteeseen ääntään. Ensin kääntyy pariaan vastaan ansaitakseen hyvispisteitä, sitten vaihtaa suuntaa ja pelastaakin parinsa minun ja Jitachin äänien tarjoaman mahdollisuuden takia. Joten..

++Violet
Ardee
Kyläläinen
 
Viestit: 11
Liittynyt: 17.11.2013 15:21:16

Re: Mafiapeli III - 3.päivä päättyy sunnuntaina 19.00

ViestiKirjoittaja Jooseppi » 22.12.2013 19:01:00

En lähtenytkään syyttämään sinua Ardee massaamisesta vaan viittasin yleisesti tapahtumaan.
Jooseppi
Kyläläinen
 
Viestit: 22
Liittynyt: 18.11.2013 20:42:17

Re: Mafiapeli III - 3.päivä päättyy sunnuntaina 19.00

ViestiKirjoittaja Mus » 22.12.2013 19:32:31

3.Ilta

Violet 2 (Jitachi, Ardee)
Ardee 1 (Jooseppi)
Jitachi 1 (Violet)

Violet kuolee. Raegan putoaa antiaktiivisuuteen : (. Varapelaajaa etsitään.

Kuva

Elossa: 6
Kuollut: 6
1.ilta: piikkisiili (Tavallinen)
1.yö: Ei kukaan!
2.ilta: Ropsus (Tavallinen)
2.Yö: Zey (Tavallinen)
+ Horaaneko (Tavallinen, epäaktiivisuuskuolema)
+ Herkkuoone (Tavallinen, epäaktiivisuuskuolema)
3.Päivä: Violet (Mafian jäsen)

Yö päättyy poikkeuksellisesti joulurauhan vuoksi 26.12 klo 18.00

Kuvalinkki
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Mafiapeli III - 3.yö päättyy 26.12 klo 18.00

ViestiKirjoittaja Mus » 26.12.2013 18:05:00

4.Aamu (Tällä kertaa ekstraisolla kuvalla!)

Kuva

Elossa: 5
Kuollut: 7
1.ilta: piikkisiili (Tavallinen)
1.yö: Ei kukaan!
2.ilta: Ropsus (Tavallinen)
2.Yö: Zey (Tavallinen)
+ Horaaneko (Tavallinen, epäaktiivisuuskuolema)
+ Herkkuoone (Tavallinen, epäaktiivisuuskuolema)
3.Päivä: Violet (Mafian jäsen)
3.Yö: Hagrid (Suojelija)

4.Päivä päättyy 30.12 klo 20.00. Zey tulee VPJ:ksi päivän puolivälistä lähtien).

Raegan sai anottua paikkansa takaisin.

Äänestyspakot:
-

Poissaolot:
Mus 28.12 - 4.1.2014 [PJ]

Kuvalinkki
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Jita » 27.12.2013 23:39:52

Menisin eilisen perusteella väittämään, ettei Ardee ole mafian jäsen. En vain usko, että hän varta vasten viimeistelisi oman pahisparinsa saadakseen hyvispisteitä. Kaksi pahista yhden sijaan olisi tässä vaiheessa totta puhuen paljon edullisempaa pahiksille, ja sikäli pitäisin sitä ainakin uhkarohkeana temppuna, vaikkakin epätodennäköisenä sellaisena.

Kuten jo aiemmin mainitsin, niin pidän todennäköisimpänä pahisparina Vampirea. Mainitsin jo aikaisemmin sen Violetin toisen päivän pelastussekoilun, ja totta puhuen pahis!Violetin ei olisi mielestäni erityisesti hyödyttänyt jättää hyvis!Vampirea eloon, koska Vampire tuntui keräävän muutenkin kiitettävästi huomiota, ja totta puhuen, onko pahikselle loppujen lopuksi niin väliä, kenet hyviksistä tappaa. Tämä voi periaatteessa olla myös ansa, jonka takia kannattaa myös miettiä muita, jotka sopisivat Violetin kanssa pahispariksi.

Muut vaihtoehdot ovat totta puhuen Raegan, ja Jooseppi. Raeganista ei ole oikein materiaalia, joten mun on tässä hirveän vaikea tässä kommentoida mitään.

Jooseppi taas on omasta mielestäni ollut aika mitäänsanomaton, kunnolla suurin tapaus, jonka hänestä muistan, on yllyttäminen piikkisiiltä vastaan, mutta myös syyttää invaliidisti Ardeeta massauksesta. Ja kun mainitsin hänelle, että massaussyytteet olisi kannattanut kohdistaa joko muhun tai Violetiin, hän ovelasti jätti sen huomiotta, eikä tullut selittämään käytöstään. Voisitko tulla tässä ja nyt selittämään eilistä mielipidettäsi hieman pidemmin?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Zey » 29.12.2013 21:16:55

Väliaikalaskenta:

Äänet:
Ei ole. :(

Kuolemassa siis herra/rouva/neiti X, jota arpa suosii.

Äänestyspakot:
Ei ole. :)

Poissa:
Mus 28.12.-4.1.2014 [PJ]

Päivä päättyy huomenna kello 20.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Jita » 29.12.2013 22:30:29

Oikeesti hei, ei tää peli todellakaan voi edetä tällä tavalla, että yksi pelaaja puhuu pari kertaa, ja siinä on koko päivän saldo. Pitää oikeasti miettiä yleisesti, että miten menetellään, jos Vampire onkin syytön. Ainakin tällä hetkellä kuitenkin ++Vampire

Tekisi totta puhuen mieli antaa teille jokaiselle samanaikainen herättelyääni, ellei se sattuisi olemaan kiellettyä säännöissä :<

Koitetaan aktivoida porukkaa: Pelissä on jäljellä kaksi mahdollisuutta osua jäljellä olevaan pahikseen. Ketkä lynkkaisit, miksi, ja missä järjestyksessä? Itse olenkin jo vastannut käytännössä tähän, mutta kertauksen vuoksi, että jos Vampire paljastuu hyvikseksi, epäilen seuraavaksi Jooseppia, koska Ardee on mielestäni hyvismäinen, itseni äänestys olisi suoraan sanoen turhaa, Vampire olisi siinä vaiheessa kuollut, ja vaikka Raegan on ollut myös aika epäaktiivinen, viestiessään hän ei ole ottanut niin pahasti silmään kuin Jooseppi. Vampiren suurin syy on Violetin suhtautuminen häntä kohtaan; halutessa voi lukea kannanottoni siitä edellisestä viestistäni.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Vampire » 29.12.2013 22:57:50

Eli ymmärsinkö Jitachi oikein; et epäile minua minkään oman toimintani takia, vaan sen takia mitä Violet on ollut minusta mieltä/äänestänyt? Eikö olisi järkevintä epäillä kutakin pelaajaa suurimmaksi osaksi tämän omien tekojen vuoksi eikä sen takia, mitä joku muu on tehnyt? Mä en nimittäin pysty puolustautumaan millään tavalla tohon epäilyyn, koska jos ne ei johdu musta itsestäni, kun en satu Violet olemaan enkä pysty siten myöskään vaikuttamaan siihen, mitä Violet on tehnyt tai jättänyt tekemättä.

Henk.koht. inhoan tällasia "toi on pahis, koska toi oli pahis ja teki näin, vaikka tää nyt epäilyttävä ei ookaan itsessään epäilyttävä". Oon joutunut lankulle tästä ennenkin ja grrrrr, että ne saa mut turhautumaan.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Jita » 29.12.2013 23:31:25

Vampire: Voit mun puolestani inhota mua aivan vapaasti, jos pidät ajatusmalliani hulluna. Usein kiinnijäänyt pahis toimii peilinä totuuden löytämiseen, ja hänen puheistaan voi päätellä jonkin verran. Peli on käynyt tyhjäkäyntiä useamman päivän ajan, joten se on suoraan sanoen vahvin vihje tällä hetkellä. Miksi siis jättäisin sen huomiotta?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Vampire » 29.12.2013 23:41:44

En osaa sanoa, mutta ainakin itsellä soi hälytyskellot päässä, jos pelaaja äänestää toista pelaajaa pelkästään sen petusteella, mitä kolmas pelaaja on tehnyt. Ja itse valitettavasti nään sellasrn toiminnan pahismaisena. Toisin sanoen tilanne on tällä hetkellä se, että en pysty tekemään mitään, koska syytät mua pahiseksi asian perusteella, jojon en pysyy vaikuttamaan -> en voi puolustautua -> mulla ei ole keinoja vakuuttaa sua siitä, että en ole pahis, koska kätevästi epäilet mja sillain, että kaikki ovet ulos on lukittu. Ja itse näen tän pahismaisena, koska hyvis huomioisi myös pelaajan omst teot eikä sokeasti nojaisi johonkin kolmanteen seikkaan, kun taas pahikselle tää tarjoaa oivan keinon saada hyvis pois pelisyä mahd. vähällä huomiolla.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Vampire » 29.12.2013 23:48:16

Ja pahoittelen typoja, uniaivot...
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Vampire » 29.12.2013 23:52:41

Ja kun nyt oon liikkeellä niin, Jitachi, haluaidin mainita, että nimenomaan sellaisessa tilabteessa kun hyvis söätää ja kerää huomiota, pahikset yleensä haluavat jättää tämän henkiin, koska tämän luultabasti saa päkvällä pois. Siispä en oikein näe logiikkaa siinä, minkä takia Violetin tekeniset automaattisesti tekevät minusta (kun et oo mja aiemmin edes vibatellut) vahvimman ehdokkaan pahiskaveriksi.

++Jitachi, haluan nyt saada tähän selvyyden ja tällä hetkellä itse nään tällasen Jitan toiminnan pahismaisena.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Jita » 30.12.2013 00:39:12

Vampire: Mun mielestäni sä et säätänyt sen enempää kuin normaalistikaan. Totta puhuen haluan täydellisen selvyyden siitä, oletko mielestäni hyvis vai pahis juuri tämän Violetin aiheuttaman epäselvyyden vuoksi, ei muuta. En myöskään usko, että jos olet pahis, pelkkä kyssäreillä ravistelu ei auttaisi tässä, joten lynkkausvaaran on oltava todellinen.

Mitä muuten ajattelet eilisestä äänestyksestä?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Raegan » 30.12.2013 05:39:11

Yeah, sorry, täällä taas. Aika menee niin hurjaa vauhtia kun joulupyhätkin olivat tässä välissä, mutta nyt vois olla aika taas aktivoitua. Kellonaika tosin ei taida olla kaikkein suotuisin selkeimmälle ajattelulle, joten varautukaa...

Jäljellä meitä on siis enää viisi; minä, Vampire, Jitachi, Ardee ja Jooseppi, mikäli PJ:n aloituslistaan on uskominen. Porukasta pitäisi löytää siis vielä yksi pahis, joka oli Violetin liittolainen.

Vampire ei ole, niin kuin olen sanonut, ihan niin mukana pelissä kuin voisi olla. Viestejä on, kiitettävästikin, mutta melko tyhjiltä kaikuvat. Mitä tulee suhteessa Violetiin, suhde on ollut hyvin neutraali koko pelin ajan. Violetilta on tullut vain hienovaraisia kysymyksiä Vampirelle (kuten voisiko kertoa lisää pelaajapohdintoja), mutta mitään silmäänpistävää ei ole esiintynyt (ellei sitten se yltiöneutraalius). Hagridin "pelastamiseksi" Violet kyllä lähti äänestämään Vampirea mutta vaihtoi äänensä heti Ropsukselle Jitan tehtyä siihen aloitteen. (Haiskahtaa?) Totta, liikaa ei sovi tehdä pohdintoja pelaajasta toisen pelaajan tekemisten perusteella, mutta mielestäni Vampiren mielipidettömyys vain tukee Violetin toimia.

Jitachi on toinen hienosti aktiivisena pysynyt pelaaja ja mielipiteitä on mun mielestä ollut ihan kiitettävästi. Lisäksi Jitachi oli toinen Violetin tiputtajista ja mikäli hän olisi Violetin pahispari, olisi luullut hänen olevan valmiina vaihtamaan äänensä pois Ardeen lähdettyä äänestykseen mukaan. (Vampirelle: mikäli Jita on pahis, miksi hän olisi tiputtanut pahiskaverinsa?) Violet oli myös melko kärkkäänä Jitaa kohtaan ja sanoi tämän pelaavan "epätasaisesti".

Ardee on mielestäni myös hyvin, hyvin epätodennäköinen pahispari annettuaan tappavan äänen Violetille. Muutenkin mielestäni häneltä on tullut hyviä mietteitä kautta pelin, vaikka muutama "lausunto", niin kuin Violet asian ilmaisi, onkin vaatinut hieman tarkennusta.

Jooseppista on hyvin vaikea sanoa mitään. Alussa lähti melko omituisin perusteluin äänestämään piikkisiiltä, mutta selitti äänensä myöhemmin. Violet taas lähti äänestämään Jooseppia, kuinka vakavissaan, en osaa sanoa, mutta liekö kaikkein turvallisin toimi pahisparille. En oikein osaa sanoa kuinka paljon minua epäilyttää, vallan on ristiriitaiset tuntemukset, mutta olettaisin että pahiskaveri olisi hieman hillinnyt aloittelevan kaverinsa varmoja otteita esimerkiksi äänestyskäyttäytymisen suhteen. Tai olisiko aloitteleva pelaaja ensimmäiseksi roolikseen pahiksen saadessaan ollut niin rohkea?

Näillä näkymin otan siis linjakseni taas ++Vampire. Nyt on päästävä nukkumaan!
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Raegan » 30.12.2013 05:45:06

Ai niin ja haluaisin vielä tarkentaa, että mitä Violetin ja Vampiren suhteeseen tulee, on yltiöneutraaliutta havaittavissa mun mielestä kummaltakin osapuolelta, eli ei vain Violetilta.
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Vampire » 30.12.2013 10:46:25

Hmm, jostain syystä mulla nostattaa kyllä Raeganinkin toiminta karvoja pystyyn. En nimittäin pidä järin hyvismäisenä sitä, että joka halvatun päivä lähtee äänestämään mua.

no, tehdään sitten näin, jotta seuraavakin päivä ei menisi mun jahtaamiseen. Tulee nimittäin sellanen fiilis, että tässä koitetaan käyttää muhun mahd. monta päivää, jotta vältytään pahisten nappaamiselta. Ja mitä ilmeisimmin mun roolin selviäminen selventäisi aika paljon.

--Jitachi, ++Vampire

Näin taviksena voin vallan mainiosti äänestää itteni tippumaan, jotta peli ei pyörisi mun ympärillä, vaan päästäisiin lynkkauksissa taas vähän eteenpäin.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Vampire » 30.12.2013 10:50:24

Ja ennen kun kukaan nurisee, tiedän; tää asettaa hyvikset sen ongelman eteen, että harhalynkkaukset on käytetty ja pahis on löydettävä hyvisten voittoa varten. Mutta sama olis edessä vaikka en itseäni äänestäksikään.

ja tässä veikkaisin, että Raegan tai Jooseppi vois olla pahiksia, mutta tälle ei oikeestaan oo sen suurempia peristeita tällä siunaaman hetkellä, enkä enää pääse koneelle tän pelipäivän aikana (because of opiskelu)
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Raegan » 30.12.2013 14:35:30

No jopas heittäytyi Vampirekin vallan marttyyriksi. Ai miksi lähden "joka halvatun päivä" sun perään? Koska olet ollut "joka halvatun päivä" mun mielestä epäilyttävin eikä marttyritoimet yhtään vähennä mun epäilyksiä.

Marttyroimisen sijaan olisit voinut vastata esittämääni kysymykseen Jitasta ja vaikka kertonut, miksi Jooseppi olisi "parempi" pahisvaihtoehto kuin sinä, ottaen huomioon että epäilykset ovat kohdistuneet lähinnä teihin kahteen. Nyt viestisi tuntuu lähinnä vain alistuneen pahiksen itkulta.
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Jooseppi » 30.12.2013 16:52:14

Myönnän eilisen ääneni järjettömyyden kyllä. Pääajatukseni oli äänessä saada peliä aktivoitua ja nähdä millaisia reaktioita Ardeen äänestäminen herättäisi, ja kyllähän se niitä aiheuttikin. Kerroin myös viestissäni että massaus oli osaltani väärä sana eikä Ardee oikea kohde kyseiselle väitteelle. Niinkuin silloin jo sanoin niin viittasin enemmänkin ilmiöön enkä lähtenyt syyttelemään Ardeeta siitä, vaikka siltä saattoi kieltämättä vaikuttaa. Päivän edetessä sitten pelaajien perustelut Violetin syyllisyydestä vakuuttivat myös minut ja äänitilanteen kääntyessä Violetin hyväksi koin oman ääneni tarpeettomaksi enkä näin ollen perunut ääntäni Ardeelle.

Pahoittelen myös epätasaista pelaamistani, joka on myös vaikuttanut viesteihini ja vastauksiini hieman ristiriitaisesti.

Tähän hetkiseen tilanteeseen palatakseni kyllä Vampire on vetänyt huomiota eniten puoleensa, eikä tunnu olevan oikein valmiina perustelemaan syyttömyyttään vaan pyrkii pikemminkin vetäytymään marttyrisoinnin sekä "puolustuskyvyttömyyden" taakse. Mielestäni hänen perusteensa Jitan epäilyksiä kohtaan eivät millään tavalla vakuuta vaan päinvastoin keräävät negatiivista huomiota. Lisäksi itsensä äänestäminen ei edistä hyvisten peliä millään tavalla, jos hän on hyvin, vaan vaikuttaa enemmän pahiksen viimeiseltä epätoivoiselta yritykseltä.
Jooseppi
Kyläläinen
 
Viestit: 22
Liittynyt: 18.11.2013 20:42:17

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Ardee » 30.12.2013 19:19:59

Tällä hetkellä pahismaisimpina pidän Vampirea ja Jooseppia, sillä hän on äänestänyt ihmisiä erittäin erikoisin perustein. Päivän viimeisellä tunnilla jonkun äänestäminen keskustelun herättämiseksi on mielestäni erittäin kyseenalaista, sillä se ei tarjoa reilua mahdollisuutta vastaväitteisiin tai keskusteluun. Kuitenkin nyt vaikuttaa jo varmalta että Vampire tippuu, joten annan ääneni seuraavaksi epäilyttävimmälle eli ++Jooseppi. Sama ääni tulee lankeamaan sinulle myös huomenna, ellei jotain merkittävää tapahdu. Ajatellaan tämä vaikka herättelyäänenä jo huomista silmällä pitäen.
Ardee
Kyläläinen
 
Viestit: 11
Liittynyt: 17.11.2013 15:21:16

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Zey » 30.12.2013 19:36:40

Väliaikalaskenta:

Äänet:
3 Vampire (Jitachi, Raegan, Vampire)
1 Jooseppi (Ardee)

Kuolemassa siis Vampire äänienemmistöllä.

Äänestyspakot:
Eip ole.

Poissa:
Mus 28.12.-4.1. [PJ]

Päivä päättyy tänään kello 20.00 eli noin 25 minuutin päästä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Zey » 30.12.2013 20:01:48

Päivä on päättynyt.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Mafiapeli III - 4.päivä päättyy 30.12 klo 20.00

ViestiKirjoittaja Zey » 30.12.2013 20:11:31

4.ilta:

Kuva

Linkki 4.illan kuvaan.

Äänet:
3 Vampire (Jitachi, Raegan, Vampire)
1 Jooseppi (Ardee)

Vampire kuolee saatuaan eniten ääniä.

Elossa: 4
Kuollut: 8
1.ilta: piikkisiili (Tavallinen)
1.yö: Ei kukaan!
2.ilta: Ropsus (Tavallinen)
2.Yö: Zey (Tavallinen)
+ Horaaneko (Tavallinen, epäaktiivisuuskuolema)
+ Herkkuoone (Tavallinen, epäaktiivisuuskuolema)
3.Päivä: Violet (Mafian jäsen)
3.Yö: Hagrid (Suojelija)
4.päivä: Vampire (Tavallinen)

Äänestyspakot:
Ei ollut.

Poissa:
Mus 28.12.-4.1. [PJ]

Yö alkaa nyt ja päättyy huomenna kello 20.00. Yönimet sekä minulle (Zeylle) että Musille ennen sitä siis.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa

cron