Kirjoittaja Vampire » 03.08.2017 16:25:17
Mä itse kannatan tuota justyn esittelemää ykkösvaihtoehtoa. Sanamäärärajoitus on mulle sellainen punainen vaate, että se karkottaa mut pelaajana totaalisesti eikä sanamäärärajattu peli ole mulle todellakaan mikään light game - se olis ennemminkin haaste ja stressinaihe. Sen sijaan viestimäärärajattu, mutta sanamäärävapaa on mulle light game, koska en joudu stressaamaan siitä, että postaanko riittävästi pysyäkseni aktiivisena ja kartalla pelistä. Sen sijaan voisin kirjoittaa sen pari viestiä pelipäivässä, ja niissä viesteissä käsitellä esille tulleet asiat. Toki se tarkoittais maratooniviestejä, mutta se on mun tyyli pelata.
Toki voi olla, että ylipäänsä tämä light game -konsepti tai Kylän pelit ylipäänsä ei ole enää mulle se sopivin tapa pelata, koska oma tyyli on niin erilainen. Mutta mä saan itse henk.koht. riittävästi sanarajoituksia siinä, että kirjotan raapaleita ja sen tuoman kokemuksen avulla tiedän, että multa ei ikinä tulis onnistumaan juonitteleminen esim. 300 sanan viesteillä. Mä en halua alkaa laskemaan sanoja pelatessani.
Kai vois sanoa, että mä olen täysin vastakkaista mieltä kuin Ares. Mun mielestä vaihtoehto 3 on se huonoin, 2 on huono myös ja mulle vaihtoehto numero 1 olis se kaikkein paras. Mua sinällään harmittaa, että tuntuu siltä että pitkiä viestejä pidetään huonompina ja raskaampina kuin muita viestejä, ja että siitä syystä nimenomaan pitkät viestit pitäis pyrkiä karsimaan pois. Mun mielestä nimenomaan viestien määrä on se analysoitavan määrää paisuttava tekijä ja jos oikeasti siihen pitkään viestiin kasaa kaiken tarpeellisen, ei ole ylipäänsä tarvetta kirjoittaa sitä kolmea pitkää viestiä per päivä. Mä olen tähän mennessä ihan hyvin pärjännyt sillä, että kirjoitan päivässä yhden pitkän viestin ja tarpeen vaatiessa pari lyhyempää ja siinä saan käytyä läpi kaiken haluamani. Jotenkin tuntuu, että tässä huomioidaan vain se viestin pituus hankalana asiana ja mietitään, että jos ei osaakaan kirjoittaa pitkää viestiä. Siinä vaan jää uupumaan se puoli, että joillekin se määrä on ongelma pituuden sijaan ja kaikki eivät taas osaa kirjoittaa lyhyesti. Mun mielestä siis vaihtoehto 1 olis tasapuolisin kaikille, koska sillä hillitään sitä, että päivän aikana viestimäärä ei paisu sivullisiksi, mutta ottaa myös huomioon sen, että pelaajat ovat erilaisia kirjoittajia, jotkut eivät osaa kirjoittaa pitkästi ja jotkut eivät lyhyesti. Kolmosvaihtoehto taas pakottaa kaikki pelaajat yhteen muottiin: on pakko osata kirjoittaa lyhyesti, mikä toki voi auttaa joitakuita, mutta toisille taas nostaa niin ison kynnyksen, että pelaaminen jää siihen, koska on vain sellainen viestijä, että ei osaa kirjoittaa lyhyesti ja sanojen laskeminen tuottaa stressiä (mitä kai haluttaisiin välttää). Kakkosvaihtoehto karsinoi vielä rajummin, vaikka periaatteessa päivän aikana käytettävissä oleva sanamäärä on suurempi.
Et mä kannatan ehdottomasti ykkösvaihtoehtoa. En toki estä pelaamasta muillakin vaihtoehdoilla, mutta ne vaan on mulle sellasia tekijöitä, että pelaaminen pitkälti jää siihen mun osalta. Mä en osaa kirjoittaa lyhyesti kaikkea, mitä haluan sanoa eikä mulle sanamäärän laskeminen millään muotoa palvele juonittelupelien ideaa - eli hauskanpitoa. Ennemmin rajoitan tosiaan sitä viestimäärää kuin sanamäärää, koska viestimäärän laskua on helpompi kompensoida enkä näe kolmea pitkää viestiä per pelaaja yhtään niin pahana tai raskaana analysoitavana kuin ehkä muut. Mutta multakin tulee kyl komppi irkkipelien suhteen, mun mielestä on ollut sääli, et Kylän irc on pitkälti kuopattu, koska "ei ole kiinnostusta". Kiinnostusta kyllä löytyy ja ainakin muutama aktiivinen irkkaajakin, enemmän musta tuntuu, et ei ehkä ole halua lähteä elvyttämään irkkiä.
Mä itse kannatan tuota justyn esittelemää ykkösvaihtoehtoa. Sanamäärärajoitus on mulle sellainen punainen vaate, että se karkottaa mut pelaajana totaalisesti eikä sanamäärärajattu peli ole mulle todellakaan mikään light game - se olis ennemminkin haaste ja stressinaihe. Sen sijaan viestimäärärajattu, mutta sanamäärävapaa on mulle light game, koska en joudu stressaamaan siitä, että postaanko riittävästi pysyäkseni aktiivisena ja kartalla pelistä. Sen sijaan voisin kirjoittaa sen pari viestiä pelipäivässä, ja niissä viesteissä käsitellä esille tulleet asiat. Toki se tarkoittais maratooniviestejä, mutta se on mun tyyli pelata.
Toki voi olla, että ylipäänsä tämä light game -konsepti tai Kylän pelit ylipäänsä ei ole enää mulle se sopivin tapa pelata, koska oma tyyli on niin erilainen. Mutta mä saan itse henk.koht. riittävästi sanarajoituksia siinä, että kirjotan raapaleita ja sen tuoman kokemuksen avulla tiedän, että multa ei ikinä tulis onnistumaan juonitteleminen esim. 300 sanan viesteillä. Mä en halua alkaa laskemaan sanoja pelatessani.
Kai vois sanoa, että mä olen täysin vastakkaista mieltä kuin Ares. Mun mielestä vaihtoehto 3 on se huonoin, 2 on huono myös ja mulle vaihtoehto numero 1 olis se kaikkein paras. Mua sinällään harmittaa, että tuntuu siltä että pitkiä viestejä pidetään huonompina ja raskaampina kuin muita viestejä, ja että siitä syystä nimenomaan pitkät viestit pitäis pyrkiä karsimaan pois. Mun mielestä nimenomaan viestien määrä on se analysoitavan määrää paisuttava tekijä ja jos oikeasti siihen pitkään viestiin kasaa kaiken tarpeellisen, ei ole ylipäänsä tarvetta kirjoittaa sitä kolmea pitkää viestiä per päivä. Mä olen tähän mennessä ihan hyvin pärjännyt sillä, että kirjoitan päivässä yhden pitkän viestin ja tarpeen vaatiessa pari lyhyempää ja siinä saan käytyä läpi kaiken haluamani. Jotenkin tuntuu, että tässä huomioidaan vain se viestin pituus hankalana asiana ja mietitään, että jos ei osaakaan kirjoittaa pitkää viestiä. Siinä vaan jää uupumaan se puoli, että joillekin se määrä on ongelma pituuden sijaan ja kaikki eivät taas osaa kirjoittaa lyhyesti. Mun mielestä siis vaihtoehto 1 olis tasapuolisin kaikille, koska sillä hillitään sitä, että päivän aikana viestimäärä ei paisu sivullisiksi, mutta ottaa myös huomioon sen, että pelaajat ovat erilaisia kirjoittajia, jotkut eivät osaa kirjoittaa pitkästi ja jotkut eivät lyhyesti. Kolmosvaihtoehto taas pakottaa kaikki pelaajat yhteen muottiin: on pakko osata kirjoittaa lyhyesti, mikä toki voi auttaa joitakuita, mutta toisille taas nostaa niin ison kynnyksen, että pelaaminen jää siihen, koska on vain sellainen viestijä, että ei osaa kirjoittaa lyhyesti ja sanojen laskeminen tuottaa stressiä (mitä kai haluttaisiin välttää). Kakkosvaihtoehto karsinoi vielä rajummin, vaikka periaatteessa päivän aikana käytettävissä oleva sanamäärä on suurempi.
Et mä kannatan ehdottomasti ykkösvaihtoehtoa. En toki estä pelaamasta muillakin vaihtoehdoilla, mutta ne vaan on mulle sellasia tekijöitä, että pelaaminen pitkälti jää siihen mun osalta. Mä en osaa kirjoittaa lyhyesti kaikkea, mitä haluan sanoa eikä mulle sanamäärän laskeminen millään muotoa palvele juonittelupelien ideaa - eli hauskanpitoa. Ennemmin rajoitan tosiaan sitä viestimäärää kuin sanamäärää, koska viestimäärän laskua on helpompi kompensoida enkä näe kolmea pitkää viestiä per pelaaja yhtään niin pahana tai raskaana analysoitavana kuin ehkä muut. Mutta multakin tulee kyl komppi irkkipelien suhteen, mun mielestä on ollut sääli, et Kylän irc on pitkälti kuopattu, koska "ei ole kiinnostusta". Kiinnostusta kyllä löytyy ja ainakin muutama aktiivinen irkkaajakin, enemmän musta tuntuu, et ei ehkä ole halua lähteä elvyttämään irkkiä.