Keskustelua peli-ideoista

Lähetä vastaus


Tämän kysymyksen tarkoitus on estää roskapostitusta foorumille.
BBCode on Käytössä
[img] on Käytössä
[flash] on Käytössä
[url] on Käytössä
Hymiöt ovat Poissa käytöstä
Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Keskustelua peli-ideoista

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja raynpelikoneet » 06.11.2017 18:49:54

Tuosta löytyy lisää tietoa (alustavaa) pelistä. Pelihän on vähän niinkun juonari, mutta enemmän (loogista) strategiaa ja "kaikki itsensä puolesta" loppujenlopuksi. mitään määrättyjä joukkueita ei ole.

Edit: Jos nyt saadaan porukkaa kasaan niin voidaan pelata siltikin, olettaen toki että peli alkaa suhteelliseen pian (jouluun mennessä ohi), tai sitten jos mulla ei aika riitä niin voitte ottaa justyn mun tilalle ja pelata joulukuussa.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Lauchuo » 06.11.2017 18:39:18

En tiiä mikä on Diplomacy mutta I'm in jos/kun pystytetään semmonen! Kuulostaa kivalta anyway.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja raynpelikoneet » 06.11.2017 17:39:27

Ai hitto, sitten kannattaa varmaan miettiä vasta ensi vuoden alussa, mä olen nimittäin joulun / uudenvuoden jenkeissä & meksikossa joten siinä tulee taas sellainen parin viikon paussi mun pelaamisille, eikä tuo peli nyt varmaan ihan parissa viikossa lopu.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja justy » 06.11.2017 17:33:30

raynpelikoneet kirjoitti:Olikos täällä muita jotka on pelannut tai haluaisi pelata Diplomacya? Justyn kanssa jo tossa puhuttiinkin aiemmin, ja Xatalos pelaa, jos löytyisi vielä neljä halukasta niin olisi ihan kiva vetää peli suomalaisten kesken.


Mä pelaan mielelläni, mutta vasta joulukuussa. Tällä hetkellä en ehdi oikein mitään ylimääräistä...

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja raynpelikoneet » 06.11.2017 16:08:04

Olikos täällä muita jotka on pelannut tai haluaisi pelata Diplomacya? Justyn kanssa jo tossa puhuttiinkin aiemmin, ja Xatalos pelaa, jos löytyisi vielä neljä halukasta niin olisi ihan kiva vetää peli suomalaisten kesken.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Jita » 28.10.2017 09:09:27

Toki, jos haluat.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja raynpelikoneet » 27.10.2017 22:37:33

Voin laittaa sulle yksärillä alustavan idean.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Jita » 27.10.2017 21:58:22

Riippuu pelistä. Jos on tarpeeksi mielenkiintoinen idea, uskoisin että alle viikossa täyttyy.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja raynpelikoneet » 27.10.2017 21:04:37

Ihan sellainen kysymys, että kuinka paljon teillä normaalisti on pelihalukkaita pelaajia, esim täyttyykö 13 pelaajan pelit minkälaisella aikataululla? Mä voisin varmaan hostatakin jonkun pelin, mulla on yks aika mielenkiintoinen setuppi joka on jo pari kertaa pelattukin.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja raynpelikoneet » 26.10.2017 00:23:04

Violet kirjoitti:Tää on jo kamalaa tuplapostailua, mut postaan silti. Onko kukaan muu täältä pelannut Secret Hitler lautapeliä? Olisi kiva vetää siitä foorumiversio, jossa Hitler vaikkapa korvataan Trumpilla, jotta teemaa saisi vähän päivitettyä ajankohtaisemmaksi.

Olen pelannut. Pelinä itsessään ehkä parempi kun Resistance mutta erityisesti foorumiversiona hirveän raskas (kun eri phaseja on vielä enemmän kun Resistancessa). Omasta mielestäni Resistance sopii paremmin foorumipeliksi (siinäkin mielessä molemmat kivoja ettei kukaan "kuole" -- eli kaikki saavat pelata alusta loppuun asti), Secret Hitler taas esim "voice mafia" tai live peliksi.

Edit: Jaa niin taisi kai Secret Hitlerissä olla jollain pelaajamäärällä se vigilante, eli ei nyt ihan 100% paikkaansa pidä toi "kukaan ei kuole".

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Violet » 21.10.2017 16:58:01

Tää on jo kamalaa tuplapostailua, mut postaan silti. Onko kukaan muu täältä pelannut Secret Hitler lautapeliä? Olisi kiva vetää siitä foorumiversio, jossa Hitler vaikkapa korvataan Trumpilla, jotta teemaa saisi vähän päivitettyä ajankohtaisemmaksi.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Violet » 17.08.2017 21:12:41

Mä aloin miettimään, että mitä jos kokeiltaisiin haudantakaaviestejä uudelleen? Ymmärtääkseni ne olivat joskus aiemmin käytössä useamminkin, ja niitä voisi ainakin kokeilla uudelleen.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Jinmuru » 17.08.2017 20:48:59

Mää aion pitää toisen ToS-muotosen pelin Kyläsä josain välisä :3 Kiva et on kysyntää!

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja jeekaka » 17.08.2017 19:58:46

Lueskelin tässä Hautausmaata, ja tuli sellainen ajatus, että olisi hauskaa kokeilla tuota Town of Salemia. Olisikohan kellään intoja kokeilla uusiksi, miten ToS tällä kertaa toimisi Kylässä? Ainakin muutama kyseisestä juonariversiota pelanneita on nyt tainnut löytää tiensä tännekin, joten miten ois, innostuisiko joku tästä?

Lisäksi alkoi vähän omaakin pelinjohtajahammasta kutkuttaa (ei ToS, koska se ei ole mulle mitenkään tuttu ja haluan pelaamaan), ja mietinkin miten tuo meedio mahtaisi taipua rooliksi perinteisempään kyläjuonariin... Olisiko se mahdollista? Muina rooleina ainakin vapaamuurarit ja ehkä joku ennustajan variantti, ja teemana tottakai okkultismi :D

Sivuhuomiona käynnissä olevaan keskusteluun: Onko sen kuukauden pelin pakko olla peruspeli? Mua sekä pelaajana että pj:nä houkuttelee kaikki hulluttelut, ja vaikka niitä peruspelejäkin on ihan kiva välillä pelata, niin enemmän odotan niitä joissa on joku hauska erikoisuus. Ymmärrän toki, että pelin on tarkoitus olla helposti lähestyttävä, mutta aika harva peli nyt kuitenkaan on niin mahdoton etteikö sen pelaaminen kuitenkaan toimisi ilman aiempaakin kokemusta. Kaikki pelit kuitenkin tarkastetaan ja tasapainotetaan, joten tuottaisiko se liikaa vaivaa mafialle, jos käytössä olisi vain yksi pelijono ja kuukauden pelien kanssa voisi käyttää tapauskohtausta harkintaa yhteistyössä pj:n kanssa, ja kuukauden peliksi voisi periaatteessa hyväksyä esimerkiksi useamman pelin pelanneen ekakertalaisen pj:n peruspeli tai joku yksittäinen erikoisuus joka saattaisi tehdä pelistä jopa kokeellisen? Sitten sivupeleinä jotain ihan eri mekaniikan pelejä tms outouksia.

Eikä se pieni sekoilukaan vissiin aina ole niin vakavaa, tokana pelinäni johdin kunnon erikoishahmokimaran ja sekoilin toki useampaankin kertaan sen kanssa, mutta jostain kumman syystä se sai silti menestystä KEPPI-gaalassa vaikkei edes ollut varsinaisesti sen vuoden aikana pelattu :D

// Ja toki Kylä on suomenkielinen The Juonittelupelifoorumi, ja siitä on syytä pitää kiinni että täällä johdetut pelit ovat laadukkaita, mutta tosiaan byrokratian vähentäminen voisi tehdä siitä helpommin lähestyttävän. Liittyen myös tuohon kevytpeleistä käytyyn keskusteluun - Kylän pelikulttuuri on yleisesti ottaen aika analyyttista ja harkitsevaa, ja musta on aina hauska seurata kun joku täysin toisesta taustasta tulee ja pistää pakan sekaisin :D Olen varmaan itsekin kyläskenessä aikoinani ollut vähän tällainen holtiton hahmo.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Upin työttömyyskassa » 17.08.2017 12:49:33

Kas. Miten on Haliman kesä mennyt?

Nyt meni kyllä lusikka väärään kattilaan, Zey. Ei tässä mitään nuudeleita olla tekemässä vaan kunnon hernerokkaa!

Ongelma: Teillä ei ole kuukauden pelejä jonossa.
Syy tähän: Niiden kuukauden pelien tekeminen on tehty niin turkasen vaikeaksi ja epähoukuttelevaksi.
Tavoite 1: Haluatte pitää kuukauden pelit peruspeleinä, jotta ne ovat uusille helppoja.
Tavoite 2: Haluatte harjoituttaa uusia pelinjohtajia laittamalla nämä vetämään ensin peruspelin tai erikoispelin.
Ratkaisu: Annatte uusien pelinjohtajien pitää niitä kuukauden pelejä! TÄTTÄRÄÄ! Kaksi elefantin kokoista kärpästä yhdellä iskulla.

Ihan teidän byrokraattista parastanne tässä ajattelen, kun avaan kansalaisen ajatusmaailmaa. Onko ensikertalaisen järkevä antaa pitää kokeellista peliä ja kuinka avuttomia uudet pelinjohtajat yleensä ovat, ovat sitten eri kysymyksiä, joille on oma kaavakkeensa lokerossa 3B (voi myös tulostaa työttömyyskassan nettisivuilta).

Vastaus tuohon ensimmäiseen on muuten ehdottomasti EI ja jälkimmäiseen, noh. Minä olen vanha ja raihnainen enkä jaksa pelata tai pelinjohtaa ainakaan tänään, mutta jos joskus saisin pistoksen tehdä pelin, niin ehdottomasti se olisi kokeellinen, koska niissä vanhoissa ja nähdyissä ole mitään haastetta. Tiedättekö miten tylsää on joka päivä lukea työttömyyskassassa niitä ihmisten selostuksia työnhausta, että ”on hakenut, ei saanut”? Töitä siis. Mitä te ajattelitte? No hyi hävetkää!
En näe, miten kokeellisen pelin tekeminen olisi ratkaisevasti vaikeampaa kuin esimerkiksi. salaisen roolilistan rahaäänestyksellisen massamurhapelin, jossa kaikki ovat erikoisia ja muutama (ei pelin kannalta keskeisin) erikoinen variaatioita vanhoista rooleista ja jossa on kolme vanhanaikaista kiertävää esinettä. Tuo peli kun on pelkkää kombinaatiota vanhoista peleistä = erikoinen = saa vetää.

Ette selvästikään ole valtion virasto, kun teillä on tuommoinen markkinointibudjetti. Huhhuh! Kyllä se kehitys kehittyy.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Violet » 16.08.2017 22:44:34

Lisätään tuohon äskeiseen viestiin vielä, että aikaisempi pelinjohtaminen muilta foorumeilta huomioidaan pelinjohtoaikeissa, mutta pitää kuitenkin pelata, tässä tapauksessa ehkä vain kaksi peliä kylässä, jotta Kylän käytännöt ovat pelaajalta selvät.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Zey » 16.08.2017 22:39:49

Mä tuun sotkemaan lusikkani tähän soppaan. :>

Ennen pelinjohtamista täytyy tosiaan olla kolme peliä pelannut. Tämä siksi, että kyseisellä henkilöllä on sitten peliä johtaessaan edes jonkinlainen kuva mitä pelissä tapahtuu ja mitä pelinjohtaja yleensä edes tekee. Näiden kolmen pelin pelaamisen jälkeenkin silti on yleensä joitain asioita, joista pelinjohtaja ei ole tietoinen ja pelimoden täytyy asiasta erikseen kertoa. Eikä siinä mitään, sitä vartenhan se pelimode on. Mutta kiva kuitenkin olisi, jos pelimoden ei tarvitsisi jokaista asiaa erikseen sanoa ja pelaajien sitten siinä kärvistellä odotellessaan niitä kaikkia perusasioita hoidettavan, joten siksi niitä pelejä on hyvä olla pelattuna. Kivempi varmasti uudelle pelinjohtajallakin, kun jokaisen peliin laittaman viestin jälkeen ei tule pelimodelta pitkää listaa, mitkä kaikki meni väärin.

Ensikertalainen pelinjohtaja tekee tosiaan aluksi sivupelin, mutta tylsä sen ei tarvitse olla (ellei kaikki ole tylsää, mikä vain on joskus testattu). Jos ei peruspeliä halua vetää ja uskoo pärjäävänsä erikoispelin kanssa, niin miksei. Erikoispeleistä salainen roolilista, massamurha, anonyymipeli, yksäripeli, ingamepeli ja ingametuspeli on ainakin sellaisia erikoispelityyppejä, joita harvemmin näkee ja näin ollen onkin yleensä pelaajien keskuudessa niitä harvempia herkkuja. Jos haluaa heittää jonkun jo testatun kiertävän esineen, niin sekin menee. Toki omaa taitoaan ja jaksamistaan kannattaa peliä rakentaessa miettiä, mutta ei kukaan estä.

Tämän yhden pelin jälkeen (mikäli mitään suurempia ongelmia ei sen johdossa ilmennyt) kaikki riippuukin PJ:stä mitä haluaa tehdä. Voi olla, että niitä hyviä kokeellisia ideoita pukkaa ja mikäs siinä sitten, kiva niitäkin kokeilla. Mut toisaalta, voi olla että niitä ideoita ei tule. Esimerkiksi itse olen vetänyt 15 peliä, joista vain yksi on ollut kokeellinen. Ei vain ideoita kokeellisiin ole oikein tullut, mutta erikoispelejä ja peruspelejä sen sijaan olen mielelläni vetänyt. :>

Upin työttömyyskassa kirjoitti:Lisäksi haluan huomauttaa, että koko idea, että a) sivupeleissä saa olla niitä kivoja juttuja + b) kuukauden pelit ovat isompia = ei hyvä. Kaikki ne legendaariset kokeelliset ja erikoiset, jotka muistan niiltä ajoilta kun vielä pelasin olivat juuri isoja, koska kuinka monta kiertävää esinettä ja yllätyserikoishahmoa alle 15 hengen peliin voi tunkea?

Kyllä ne sivupelit voi olla yli 15 hengenkin pelejä, ainoa rajoitus oli, että kuukauden pelit eivät voi lähtökohtaisesti olla alle 15 hengen. Jos siis haluaa tehdä 20 hengen pelin kolmella kiertävällä esineellä ja uusilla hahmoilla, niin sivupeleihin vain.

Mut joo, lähinnä kun pohdittiin tätä kuukauden peliä, niin mietittiin, että se tulee olemaan "markkinointi"kikkana Kylälle. Sitä on helppo sanoa, että meillä pelataan kuukausittain, peleihin voi ilmoittautua aina kuun sinä ja sinä päivänä ja peli alkaa aina silloin. Ja markkinointi kohdistuu aika paljon sellaisiin, jotka eivät ole juonittelupeleistä kuulleet. Näin ollen halutaankin pitää kuukauden pelit mahdollisimman aloittelijaystävällisiä, jotta siellä olisi helppo oppia se pelien juoni. Se ei ole hirveän helppoa jos peli ei toimikaan - johtui se sitten kokeellisesta ideasta, joka ei käytännössä toimikaan, tai uudesta PJ:stä, joka on sormi suussa pelin kanssa.

Vielä Kylän pelaajakanta on pieni siihen, että riittäisi pelaajia aina kahteen isoon peliin samaan aikaa, mikä on ongelma. Tämän olemme pyrkineet korjaamaan niin, että välillä kuukauden pelien aikoihin pääsisi sivupeleistäkin pelejä peluutukseen, kunnes pelaajakanta olisi sen verran kasvanut, että pelijonot oikeasti pystyisivät itsenäistymään ja eriytymään toisistaan. Kuitenkin sivupelien aikaakin pohditaan paljon mafian kanssa, nimenomaa huomioiden noita uusia pelaajia. Vielä sellaista aikaa, että sivupeliä voisi laittaa kuukauden pelin tilalle, ei ole tullut, eikä vielä syyskuukaan näytä hyvältä. Tämä siitä, että olemme nyt kertoneet kaikille SM-kisoihin kutsutuille, että Kylässä pääsee sääntöjä kokeilemaan. Osa SM-kisoihin tulevista on pelannut vain livenä, joten heille olisi hyvä antaa mahdollisuus päästä kokeilemaan ja opettelemaan foorumilla pelaamista, mikäli niin haluavat tehdä. Tällöin pelin olisi toki suotavaa toimia hyvin. Lisäksi olemme tässä lähettäneet mediatiedotetta moniin radioihin ja lehtiin ja ainakin yksi lehti on nyt ilmoittanut tekevänsä jutun. Näitä teitä voi siis tulla nyt lisää uusia pelaajia, joille olisi myöskin hyvä olla se helppo peli juonareiden aloitukseen.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Meiz » 16.08.2017 22:16:10

:D

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Halima » 16.08.2017 21:20:35

Upi <3 Ei mulla muuta. Tai onpas, tuutko pelaamaan?

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Upin työttömyyskassa » 16.08.2017 21:09:57

Asiahan ei minulle kuulu, mutta koskas mikään on kuulunut työvoimatoimistoille, sossuille tai keloille ja aina ne silti ovat tietävinään, mitä Sinun pitäisi tehdä saadaksesi asiasi kuntoon (lopettaa se turha valittaminen ja ryhdistäytyä). Mielestäni tähän teidän ongelmaanne on olemassa todella helppo ratkaisu: poistakaa tuo tolkuton sääntö, että ensikertalaiset eivät saa vetää kuukauden pelejä! Nyt tässä on liikaa kaavakkeita täytettävänä ja minä sentään suhtaudun byrokratiaan sellaisella innolla ettei se ole enää ihan tervettä.

Ensin pitää pelata joitain pelejä (Oletan. En jaksa tarkistaa montako). Tähän menee aikaa, luultavasti rutosti, koska pelautustahtinne on mitä on nykyään. Sitten pitää laatia sivupeli, johon sääntöjen mukaan ei saa laittaa kerrassaan mitään kivaa ensikertalaisena. No, tämän nyt suomalaisessa holhousyhteiskunnassa ymmärtää, koska monimutkaisuudet voivat sotkea jonkun herkemmän ensikertalaisen pään ja pelaajia voi alkaa vituttaa, jos pelinjohtaja säheltää. Mutta sivupelien jono on pitkä ja takeita ei ole, että peli edes täyttyy. Hauskuuksien puute pelissä tuskin ainakaan nostaa täyttymismahdollisuuksia, koska siellä sivupelijonossa on niitä kivempia pelejäkin tarjolla. Jos ja kun sen pelin saa jollain ilveellä viimein pelautettua, ja seuraavan pelin kanssa saa käyttää luovuuttaan, niin aika tylsämielinen saa olla joka haluaa tehdä heti perään uudelleen perusperusperuspelin. Ehei kuulkaa. Silloin tehdään se peli, jossa jokainen hahmo on ennennäkemätön - ja sitä seuraava peli on sitten se, jossa on uusi takaperoinen äänestyssysteemi jne jne.
Ehkä joskus kuudennen pelin kohdalla loppuvat ideat, ja sitten voi tehdä välillä sen peruspelin, mutta siihen pääsemiseksi on kulunut jo useita vuosia, ja koko pelinjohtajakandidaatti on mahdollisesti häipynyt foorumilta hurahdettuaan riippuliitoon, puutarhanhoitoon taikka geometrisen pitsinnypläyksen kursseihin kansanopistolla. Tai ainakin tämä on vanhentunut siinä määrin, ettei energiaa riitä pelaamiseen saati sitten pelinjohtamiseen, katso esimerkki A viestin oikeasta reunasta.
Sanalla sanoen, systeemi nyt vain kirjaimellisesti takaa sen, että kuukauden pelejä voi tehdä voin hyvin pieni joukko ja että siihen joukkoon tulee uusia jäseniä suunnilleen yhtä nopeasti kuin länsimetroon toimivia junavuoroja.

Lisäksi haluan huomauttaa, että koko idea, että a) sivupeleissä saa olla niitä kivoja juttuja + b) kuukauden pelit ovat isompia = ei hyvä. Kaikki ne legendaariset kokeelliset ja erikoiset, jotka muistan niiltä ajoilta kun vielä pelasin olivat juuri isoja, koska kuinka monta kiertävää esinettä ja yllätyserikoishahmoa alle 15 hengen peliin voi tunkea?

Niinpä.

Ps. Konsulttipalkkio 121 e/h + alv.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Tetradynamia » 16.08.2017 10:49:21

On mielestäni turhan tiukaksi vedetty nuo Kuukauden peli -vaatimukset. Siihen liittyen halukkaat pelinjohtajat vaikuttavat pitkälti olevan niitä, joilla on historian saatossa jo pelejä vedettynä, jolloin peruspelin vetäminen ei ehkä nappaa, vaan haluaa peliinsä jonkin vängän mekaniikan -> ei kuukauden peli. Olisi tietysti tosi kiva, että uusiakin pelinjohtajia tulisi, sillä peli kuvastaa johtajaansa mikä ehkä lisäisi mielenkiintoa, kun "vanhojen jäärien" pelit on niin nähty.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Halima » 16.08.2017 10:33:27

Kuukauden peli -ketju näyttää kovin tyhjältä, ja muutaman päivän päästä pitäisi alkaa äänestys sitä koskien. Jos siis jollakin on hyvä idea vähintään 15 hengen peliksi (joka täyttää kuukauden pelin vaatimukset, huom!), nyt kipin kapin lisäämään kuukauden peli -jonoon. Mahdollisuus päästä vetämään pelinsä jo syyskuun pelinä! :)

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Pivot » 06.08.2017 08:41:53

Noista Matrixeista, tuolta mafiascumista löytyy myös välikoko, 13 pelaajan matrix 14 https://wiki.mafiascum.net/index.php?title=Matrix_14 vaikka siinä on kyllä ja vähän useampia erikoisia rooleja, ja kun tuota katsoin niin en tiedä onko se niin hyvin todettu tasapainoiseksi kuin tuo matrix6 ja mafia universen versio. En ole itse pelannut mitään näistä, mutta seurasin osaa viime vuoden championships peleistä ja se vaikutti kivalta.

Olen myös pelannut yhden Great idea mafian version; Cracking idea mafia. Minustakin tuo oli tosi hauska, vaikka tietenkin vähän hankalampi pelinjohtajalle saada tasapainoinen peli, kun sitä ei ole etukäteen voinut tehdä sellaiseksi. Ehkä tuo versio missä on kolme vaihtoehtoista roolia on helpompi niin ettei ole suurta riskiä joutua tekemään koko alkuhommaa uudestaan pelaajien valintojen mukaan. Meillä oli siis kaksi roolia mistä sai valita ja ne, joita ei valittu, listattiin pelin alussa ilman pelaajan nimeä kenelle se oli annettu. Kuitenkin riitti keskustelua niistä jonkin verran ja kun tiesi roolilistan ja kuinka monta jotakin roolia pystyi olemaan, tämä antoi mahdollisuuden analysoida ainakin mitä rooleja saattoi vielä olla pelissä ja mitä ei ollut.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Violet » 10.07.2017 19:25:30

Heh, minullakin oli jo oikeastaan laivalle sijoittuva peli, johon suunnittelin merirosvoaiheista tarinaa, mutta Karibian piraatit kuulostaa kyllä oikein mukavalta. Ja oma pelini on sen verran kokeileva hahmojen suhteen, että huomio kyllä kiinnittyy ihan muuhun kuin tarinaan.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Marzzuu » 10.07.2017 17:28:47

Tuolla Kahvilan puolella minä ja Cameron vähän mietimme Karibian piraatit-elokuviin pohjautuvaa "piraattipeliä", idea syntyi kun kerroin saaneeni inspiraation tehdä oma juonari, jollaista jo väkerränkin kenties jopa joskus pelattavaksikin, toisella teemalla.
Halima jo ehdottikin hyvistappajan ujuttamista piraattipeliin ja Camin ja minun ajatusriihentapaisen tuloksena ainakin kiertävä esine ja petturi olisivat melko varmasti mukana.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Tetradynamia » 03.07.2017 19:23:32

Lisätään 5 hyvistä ja 1 pahis = 9 pelaajaa.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja justy » 03.07.2017 19:15:35

Tarkoitit varmaan että lisätään 5 hyvistä ja yksi pahis - vai onko pelaajia kuitenkin kymmenen?

Tuo olisi varmaan ihan hyvä matriisi rakentaa peli, jos kuukausipeliin ei tule paljoa ilmoittautumisia. Tai jos haluaisi järjestää jonkin aloittelijoille tarkoitetun pelin, jossa he saisivat parikseen kokeneemman mentorpelaajan.

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Tetradynamia » 03.07.2017 18:04:48

justy kirjoitti:Onnistuisikohan tuon matriisin muokkaaminen vähän pienemmälle pelaajamäärälle? Jos vaikka pelissä olisi 10 pelaajaa, voisi olla helpompaa saada tarpeeksi varapelaajia jotta mahdollisesti epäaktiiviset pelaajat voisivat helposti saada itselleen korvaajan.


Mafiascumissa on heidän aloitteliapeleissään ilmeisesti käytössä tällainen matriisi (Linkki alkuperäiseen):

Kuva

Valitaan siis rivi tai sarake ja lisätään 1 pahis ja 6 5 tavista, jolloin peliin tulee yhteensä yhdeksän pelaajaa (2 pahista 7 hyvistä). Siellä on ilmeisesti havaittu, että tämä johtaa taktisesti toisiaan toistaviin peleihin ja kehitetty edelleen (linkki)

Kuva

Varamies (Universal backup, en tiedä, onko Kylässä ollut suomennos on oma): Pelin alussa tavis, joka ensimmäisen erikoishahmon kuollessa perii tämän kyvyn. Pelin alussa joko tietää tai ei tiedä olevansa Varamies

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Halima » 01.07.2017 18:46:02

Mä taas voin kyllä pelata englanniksi, mutta Kylässä pelaan mieluummin suomeksi. Englanniksi on kuitenkin sen verran haastavampaa muotoilla ajatuksensa, että tuntuisi vähän hölmöltä pelata englanniksi täällä missä kaikki osaavat suomea. Toki jos englanninkielinen peli tulisi ja olisi muuten kiva ja minulla olisi aikaa, saattaisin silti osallistua, eli ei tämä mikään ehdoton ei ole.

Siinä mielessä olen kyllä englanninkielisen pelin kannattaja, että se voisi vahvistaa pelaajien varmuutta omasta englanninkielen osaamisestaan, jolloin useampi uskaltaisi lähteä tavoittelemaan paikkaa Mafia Championshipeissä ensi vuonna! :)

Re: Keskustelua peli-ideoista

Viesti Kirjoittaja Violet » 01.07.2017 18:34:55

Itse ainakin olisin valmis pelaamaan englanniksi.

Ylös

cron